masz tutaj kawalek instrukcji serwisowej do matiza w jezyku angielskim na ile on sie przyda to nie wiem
Czy pompa paliwowa w ogóle pracuje? W chwili uruchamiania silnika powinna być słyszalna praca pompy.
To za dużo co podałeś w priv. Dobij do 1.1mm. Domyślam się, że masz szczelinomierz skoro tak precyzyjnie określiłeś tą szczelinę. Nierówno iskra przeskakiwała, o ile w ogóle przy tak dużym odstępie. Dodano po 49 Teraz wiem dlaczego na priv pisałeś, masz zablokowane pisanie na forum :P.
sprawdź aparat zapłonowy bo miałem tak że jak się zagrzał powyżej 30c to działo mi się to samo więc mogę w ciemno powiedzieć podmień aparat i wszystko ustąpi a zrób jeszcze tak:jak zgaśnie odczekaj aż wystygnie i spróbuj zapalić. jak zapali to masz winowajcę
Naprawdę chciałem pomóc ale jak nie masz podstawowej wiedzy to lepiej oddaj do warsztatu.
rozrusznik kręci iskra jest i próbuje załapać i w tym czasie zapalają się światła Skoro tak się dzieje, to musi być problem z masą, gdzieś zwiera albo są za duże spadki napięcia (źle podłączone aku, woda).
Do samego rozrusznika dochodzi gruby przewód z akumulatora oraz przewód ze stacyjki który załącza przekaźnik na rozruszniku i ten przewód warto sprawdzić czy napięcie jest poprawne. Musisz zaopatrzyć się w schemat a będzie wtedy łatwiej operować lokalizacją.
Świece wymienione były na nowe i też nie odpalił. Dopiero na pycha.
miałem kiedyś identyczny przypadek, w ciemno wymieniłem czujnik temperatury i pomogło http://obrazki.elektroda.net/32_12135657...
immobilaizer, sprawdź cewkę może się coś odlutowało albo się rozkodował
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
Tuż za dźwignią zmiany biegów, między fotelami.
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
masz LPG z czujnikiem temperatury na parowniku?
Jak to dwa rodzaje? A czym się różnią?
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
http://obrazki.elektroda.pl/8075834600_1... czy to jest też filtr paliwa
Przed diagnostyką sprawdz naładowanie akumulatora.
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Przewody WN ?
" i 320 ale moduł nóweczka ( ten w aparacie ) Zaczynam już głupieć przez ten wóz" Sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie. Ale po koleji: to że masz nowy moduł nie znaczy że jest OK. Ja w tamtym roku wymieniałem w ASO cały aparat zapłonowy 4 razy w przeciagu /żebym nie skłamał/ tygodnia. Wszystkie były nówki DAC. Pochodził 1 dzień , gdzieś się pojechało...
Od tico aparat ani cewka nie pasuje!
prawie 8 miesięcy-może już zmienił właściciela.
Głupie pytanie Masz paliwo w zbiorniku. Świece suche czy mokre.
tak, pompa jest w zbiorniku, wkład w pompie był wymieniony, co nic nie dało, a silnik na innej pompie jest w 100% sprawny W zasadzie to nic nie odpowiedziałeś co mogłoby być znaczące. Co uważasz "wkład w pompie"? Może przeglądnięcie tego Y/T video będzie pomocne.. https://www.google.com/url?sa=t&sour...
Witam na tym przewodzie ma się pojawić + 12V w momencie przekręcenia kluczyka w momencie zapalania.
A co ja Ci napisałem? Najlepiej podmień...
Proszę wyciągnąć akumulator i naładować.
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Jest prosty test , jeśli 6 zasili światła drogowe to jest w miare sprawny. Właczasz długie , liczysz 6 minut i odpalasz.
Immobilizer został skutecznie odcięty ale tylko do pierwszego rozłączenia akumulatora.
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
Uszkodzić to się raczej nic nie uszkodzi - problem jest innego rodzaju: Matiz ma tak mikroskopijny akumulatorek, że jako dawca się nie nadaje ;)
Musisz zsynchronizować zacznij od oryginalnego modułu,ACC przy rozruchu nie zanika?
Jeśli akumulator kręci to przyczyn może być wiele. Począwszy od blokady immobilisera, brak iskry spowodowane jakąś usterką elektryczną itp... a także usterki mechaniczne typu brak podawania paliwa (pompka, wtrysk itp...).
najdokładniejszy sposób jakiego ja używam to stroboskop. najpierw spróbuj lewo prawo aparatem żeby zapalił aparat najlepiej przestawiaj na wyłączonym silniku .
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
No wiec na 99% czarnym powinna być masa, na pomarańczowym +12V, czerwono-żółty +12V.
Piotrkam chcesz bana?
1500 termistor par paliwa zwarty do masy lub zasilania.Ten błąd jest pomijany w każdym Matizie,zawsze obecny.... 1510 nie ma takiego jest 1610 Przekażnik główny zwarty do masy,plusa... Porada Sprawdż masy silnika i akumulatora ten ostatni może być rozładowany...
Palec źle wciśnięty.
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
witam na akumulatorze mam 15.8 v w porywach do 16v ,i to jest napięcie przy zdjętych klemach, przy założonych napięcie jest 14.7 - 15.4v , sprawdzałem miernikiem i testerem z ledami, mimo to przy próbie odpanlenia jest tak że na początku próbował zrobić obrót ale padł , a teraz nawet nie próbuje zakręcić i to przy naładowanym akumulatorze. a druga sprawa...
Witam. Mam mega problem! Otóż matiz odpala dobrze, podczas gwałtownego wciskania gazu zapala się kontrolka check. Wolne obroty niekiedy falują ale najgorsze to jest to,że puszczając sprzęgło na biegu wstecznym auto gaśnie, zapala się check, nie słychać pracy pompy paliwowej? Ciężko uwierzyć ale tak jest! Proszę o pomoc.
Bo gdybyś sprawdził błędy silnika, to nie musiałoby być takich odpowiedzi, a może komputer silnika dałby jakąś wskazówkę. Jak masz błędy modułu optycznego, to istnienie iskry niewiele wnosi w tym temacie, a moduły w matizach są awaryjne i tyle. Mała szansa istnieje że przy holowaniu odpali z niesprawnym modułem, na obrotach szybciej załapie niż na tych...
maniu rozwiązałeś problem odpalania corsy bo właśnie dopadło moją dokładnie to samo
pół baku - to powinno wystarczyć chyba.
https://www.youtube.com/watch?v=BrnP0D7t... Zobacz, czy będzie 1500.
sprawdź raczej czujnik temperatury silnika
Pytanie jakim urządzeniem ładowałeś akumulator? Z opisu wynika, że go zabiłeś. Sprawdź jakie jest napięcie spoczynkowe akumulatora. Zakładam, że nie sprawdzałeś poziomu elektrolitu w celach.
W załączniku masz program - odblokuj wcześniej nawigację - następnie spod windows ce z poziomu nawigacji odpal program - daj unlock zrestartuj i po wszystkim
Może.
Zbyt mało informacji. np. nie napisałeś czy rozrusznik kręci prawidłowo ,tzn równomiernie czy się "jąka". częsta przyczyna "takiego" zachowania.Słabe kable WN .Ostatnio miałem taki przypadek auto /Matiz/odpalało co n-ty raz.przyczyną była uszkodzona cela akumulatora /po potrząśnięciu aku zachowywał się normalnie ,po trasie potrafił paść/
Co zrobić gdy mój Matiz nie odpala ? Nowy akumulator, wczoraj normalnie przyjechałem z pracy, a dziś rano nawet nie kręci.. Co mogło się stać?
Witam Ostatnio był wymieniany pasek klinowy od tej pory mam problem matiz odpala i gaśnie na zimnym silniku i na benzynie i tak jest kilka razy zanim ruszy później jak silnik jest rozgrzany jest ok odpala bez problemu rowniez na lpg jezdzi bez zarzutu dodam jeszcze że na warsztacie włączył się alarm który został wyłączony po przez wyciągnięcie bezpiecznika...
Rzecz w tym ze jak odpali to chodzi elegancko tak wiec mysle ze moze byc to wina elektryki swiece lub zaplon przy dluzszym kreceniu czuc bezyne ale odpala z wielkim bolem dobrE ze nowy akumulator
Alarmu ani immobilajzera nie ma kontrolki gasną jak zwykle nic dodatkowego się nie pali .Auto wczoraj po południu udało mi się odpalić później chodziło normalnie zrobiłem nim kilka km ,parę razy gasiłem i odpalałem aż do samego wieczora. Dzisiaj rano znów rozczarowanie,samochód znów przestał odpalać
Ale co kręci i nie odpala czy nie kręci i nie odpala.
Zakręciłem butlę gaz się wypalił i przełączyło się na benzynę , niestety rano ten sam objaw odpala po długim kręceniu , może to wtryski ?
Witam kolegów-mam dziwny objaw . Matiz odpala po przejechniu kilku kilemetrów lub po kilku minutach,odcina mi zasilanie na pompkę paliwa.Przekażnik pompki pyka.Odczytałem kody migowe tj.1699-takiego w opisach brak,mam zdanie,że to1600,drugi to 1500 pomijam.Mierzone napięcie na pompie podczas pykania przekażnika 9,77v.Czy może to byc immobilizer?Proszę...
Witam Mam problem, ponieważ od jakiegoś czasu przy uruchamianiu samochodu ten nie chce odpalać lub odpala dopiero po jakiejś z kolei próbie. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik działa, ale nie załapuje, a bendix wchodzi na wieniec koła zamachowego jakby z dziwnym zgrzytem. Na początku sądziłem, że problem leży w tych dwóch elementach - oba...
pompa paliwa podaje paliwo ale o nie odpowiednim ciśnieniu . dlatego nie odpala miłej jazdy i szerokiej drogi:D:D:D:D:D wymień pompe
Mało informacji.Auto oczywiście nie odpala tak?Skasujesz to i tak powróci.Trzeba srobic jakieś synchro.Co to dokładnie za auto?jaki rocznik?
Przynajmniej wzrokowo , ale najlepiej odkręcić i zobaczyć czy nie zaśniedziało.
po sprawdzeniu luzu zaworu i kompa zobacz ciśnienie na garach. Morze być wina immo, sprubuj na samostart
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
A może jakieś immo off, skrzynka do odpalania auta, ale mało kości? Albo dziwny cziptuning? :)
Zobacz czy nie masz lużnik wtyków przy puszczce od immo lubia sie luzować
Nie było żadnych problemów z "1" i z stukaniem przy odpalaniu.
Akumulator nie wilgoć tak.
Tak dokładnie.Np. W Matiz cały czas pokazuje nawet po wyjęciu kluczyka.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Zobacz czy nie masz bezpiecznika na klemie + z akumulatora ja tam mam taki płaski bezpiecznik i to on jest od kontrolek na desce rozdzielczej. A co do odpalania może immobilaiser jak masz jakiś kluczyk zapasowy to spróbuj nim odpalić. Mało danych żeby wiedzieć czemu nie odpala.
Matiz 13tyś przebiegu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce kluczyk przekręca się dalej niż standardowo nie napotykając na opór, auto odpala ale rzęzi. Jaka przyczyna.
Witam. W zeszłym tygodniu przerabiałem podobny przypadek .Matiz zgasł po chwili odpalał i tak sie to powtarzało.Wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym i usterka ustąpiła.
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
Jest taka możliwość ! Rozrząd do sprawdzenia!
A kabli nie pomyliłeś?
Ale czy to nie jest problem z immo bo zawsze dioda gasła po przekreceniu kluczyka a teraz swieci ciagle, jak zgasnie to odpala. ?
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Temat już był:http://www.elektroda.pl/rtvforum/vie...
Zastosuj "test spryskiwacza". Popryskaj spryskiwaczem do szyb po przewodach ,zobaczysz czy będzie różnica. Ewentualnie kostka stacyjki do sprawdzenia.
Gaz sekwencja czy mieszalnik? Jak ci zgasnie to wyciąg wtryski i zobacz czy tryskają. 2 sruby 13mm do wykręcenia i wyciągnięcie listwy wtryskowej. Dodano po 6 W czasie kiedy nie odpala iskra jest na każdym z cylindrów i testowałem też lampą stroboskopową czy zapłon jest w dobrym momencie (jest dokładnie na 10 stopni). Instalację LPG odłączyłem całkowicie...
W temacie który podałem, jest wszystko opisane, jest plik który po rozpakowaniu, kopjujesz na kartę i to wszystko, takie to trudne ?
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
Wymieniłem płytkę (układ optyczny w aparacie) i matiz jak narazie śmiga.:D
Zawory sprawdź. Do szklanek mogło nalecieć brudu i na nim istawiłeś luz. Brud wyklepało i zawory mało się otwierają.
programowanie wolnych obrotów: 1)przekręcasz zapłon na 10 sekund 2)wyłączasz zapłon 3)włączasz zapłon przekręcasz slinikiem przez rozrusznik ale tak żeby go nie odpalić 4)wyłączyć zapłon 5)odpalasz auto
Mam problem matiz raz odpala normalnie a czasami po jakimś czasie tzn. po przekręceniu kluczyka załącza się pompa paliwa i chodzi cały czas nawet kolo minuty i potem dopiero zapala albo też nie rożnie bywa. świeci się do tego kontrolka od układu elektrycznego. po zatem podczas jazdy przy gwałtownym dodaniu gazu robi się dziura(szarpnięcie) może ktoś...
Płyn w układzie smarowania. Albo skropliny (mało odpalany i w krótkich cyklach, tak że woda tylko gromadzi się w oleju a się nie wygotuje) albo UPG lub inny przeciek i leci płyn z układu chłodzenia.
Witam, co prawda nie jest to Audi, tylko Daewoo Matiz, ale mam taki problem z odpalaniem na benzynie. Gdy włożę kluczyk do stacyjki i kręcę od razu, to auto odpala, ale jeżeli poczekam, aż pompka się wyłączy, to kręci i nie odpala. Pompka nie puszcza, zawór zwrotny nie puszcza, nie mam pojęcia, co się mogło wydarzyć. Wcześniej tego problemu nie było.
Zciąg pasek alternatora i sprawdź czy oś alternatora się swobodnie obraca,nie wydaje dziwnych dźwięków i nie ma luzów. Możliwe ,że skończyły się łożyska
Trochę mało ustaw przynajmniej na 50 i sprawdź.
Znajdź online instrukcję obsługi i zresetuj licznik godzin, mało który projektor odpala jeśli licznik przekroczył limit. Może to być kombinacja klawiszy, bezpiecznik przy lampie albo reset z menu ale wtedy projektor powinien odpalać aby wyświetlać menu. Ustal jak się to w tym konkretnym przypadku robi.
elektryka padnieta
Koledzy posiadam MIO Spirit 7500 Base Map. Zachciało mi się podłączać do kompa i odpalanie programu z MIO. Zrobiłem aktualizację map i nie mogę się dostać do Automapy na karcie SD. Nie chcę wgrywać jakiś nakładek, a jedynie zmienić ścieżkę do mapy. Może ktoś mi pomóc w tej materii? :)
Witam od pewnego czasu jestem posiadaczką Matiza z 99r 0,8 na gaz. I jak na razie pojawiają się same problemy. Największy z nich na którym strasznie zależy mi aby to naprawić pojawił się niedawno. Samochód przestał odpalać więc Wymieniłam świece, kable i został kupiony nowy akumulator (przez te mrozy -14) zaczął chodzić ale pojawił się inny problem...
Nie bardzo wiem co chcesz zrobić ? Tą łatkę z rozszerzeniem .cab wgrywasz na kartę SD , wkładasz do swego Mio , odpalasz np. w eksploratorze plików , reset urządzenia i juz. Po co tyle komplikacji ?
odpalać matiz matiz gasnąć odpalać renault odpalać gasnąć odpalać
speed renault zasilanie radia buczy kondensator pobór prądu
czemu zalewa swiece czemu zalewa swiece
Migający ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm