Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Sprawdz uszczelke pod głowica.
dobra już nie trzeba. wtyczka z czujnika od filtra powietrza byla nidocisnieta. teraz wszystko gra jak talala
Dzieki za zainteresowanie. To jest deszczowka przedostaje sie przez wlot powietrza pod szyba ,Znajdoja sie tam dwa koryta pierwsze ma odplywy drugie jesz zamkniete i tam wlasnie stoi woda po wiekszych ulewach i przelewa sie przez wlot powietrza do srodka Pozdrawiam
0110 to czujnik temp. zasysanego powietrza
lewego powietrza nie ma
przepływomierz powietrza (to co reguluje ile powietrza ma dostać się do silnika) pzdr
Witam, sam nie dawno borykałem się z problemem falujących obrotów,, po zadymieniu układu dolotu powietrza okazało się ze uległa pęknięciu uszczelka od kolektora wlotowego Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/6922521300_...
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Witam, Na twoim miejscu sprawdziłbym wpierw dyszę wolnych obrotów i silniczek krokowy, który nią steruje. Wygląda na to, że gdy nie naciskasz gazu silnik nie ma powietrza i gaśnie.
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
na poczatek proponuję reset kompa. Robi sie to poprzez wyjecie bezpiecznika lub jak nie wiesz który to bepziecznik poprzez odłaczenie akumulatora. (UWAGA! Jak masz kod na radiu sprawdz napoczatku czy poprzedni własciciel Ci go dał potem odłacz) Rozpicnasz obydwie klemy akumulatora na conajmniej 5 minut. Następnie podłączasz aku i progrmujesz obroty...
Proponuję wymianę filtra paliwa. Ewentualnie sprawdzić również filtr powietrza i czy nie ciągnie lewego powietrza.
Poskładałem wszystko auto zaczęło grzać i ku mojemu zaskoczeniu auto grzeje do puki nie puści termostat. Moim skromnym zadaniem, to świadczyłoby o źle odpowietrzonym układzie i przemieszczający się pęcherz powietrza "przytyka" nagrzewnicę, reszta jak napisał jofa-j1
Zdejmij wlot powietrza między filtrem powietrza a przepustnicą i zobacz czy w momęcie kręcenia nie "kicha" w stronę przepustnicy.
Witam problem pojawił się gdy zawitało do nas piękne lato .. Gdy na dworze jest gorąco auto nie chce zapalić od razu gaśnie nie reaguje na pedał gazu . Gdy temperatura się zmieni przykładowo jest wiaterek trochę chłodniej Matiz odpala od pierwszego razu , nie strzeli nie zakopci po mimo wcześniejszego kręcenia w gorącu.. Cewka wymieniona , kable,świece,kopułka,palec,czujnik...
To na czerwono to czujnik temp. powietrza zassysanego, tutaj nie ma przepływomierza. To na żółto- dedukacja ok. Rurka to odma odpowietrzająca, w sumie nie ma wpływu na spadek mocy. Z tego opisu na ok 60-70% wnioskuje uszkodzoną sondę lambda, nie musi zapalić kontrolki silnika. Lewe powietrze nie ma tu większego wpływu.
Kolego a jak uzupełnisz płyn w układzie chłodzenia to sprawdź czy nie lecą (ulatniają się) bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, po rozgrzaniu silnika i otworzenia się termostatu.
spadku poziomu oleju mozesz niezauwzyć, bo jak masz nieszczelne pierscienie tlokowe to równocześnie gdy olej przepalasz, to benzyna spływają po ściankach cylindór go rozciencza i poziom jest podobny :-) a filtr powietrza wymieniales ?
Witam. Matiz kopcił z tłumika postanowiłem wymienić pierścienie oraz przy okazji wymieniłem panewki. Złożyłem silnik ustawiłem rozrząd idealnie na znaki chodzi nie kopci wchodzi na obroty ale jest słaby i potrafi przerywać szarpać co to może być od czasu do czasu zapala sie kontrolka check i mocniej szarpie czy to przepływomierz że on jest słaby mało...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Ja mialem taki przypadek w swoim hyundaiu kiedyś. Na gazie bylo ok natomiast na benzynie dusil sie i gasł Okazalo sie ze zapchany byl katalizator i po prostu jakby spaliny benzyny byly "ciezsze" i nie przechodzily przez zapchany katalizator a te od gazu jeszcze dawaly rade. Rozwiazaniem bylo przepchanie katalizatora ale potem sie go pozbylem i tak....
słuchajcie jeśli chodzi o instalacje do matiza to nie wiem na czym tu się tak rozwodzić. są dwie opcje: 1. wtrysk gazu ( drogi- około 4000 zł), ale autko chodzi lepiej jak an paliwie i mniej pali. 2. zwykły gaz + odlewany kolektor. ( można się zmieścić poniżej 2000 zł) mnóstwo firm odlewa kolektory do trakich samochodów jak daewo i fiat czy bmw itp....
Bład 1500 występuje zawsze w Matizie bez klimy - także tym błędem się nie przejmuję. Mój błąd to 0110 - czyli czujnik powietrza dolotowego. Sam czujnik jest OK, bo go pomierzyłem, kable też OK. Nie mam napięcia 5V na wyjściu z komputera.
Kopułka i palec wymienione? Podejrzewam... Reduktor który przepuszcza gaz. Z powodu zbyt bogatej mieszanki, 2 paliwa gaz + benzyna, trzeba długo kręcić silnikiem, aż zaskoczy bo musi pozbyć się gazu z kolektora. Z rana, lub po długim czasie postoju auta: Zdejmij osłone, wyjmij filtr powietrza i powąchaj czy ze środka z rury nie czuć gazem. Podejrzewam......
nie wiem czy każdy jeździ vw golf , wielu jednak jezdzi matizami A nie pamiętacie przeróbek malucha i w cale nie jest to zły samochód , Widziałem nawet matiza z turbo , niestety nie całkowite bo bez przeróbek kanałó dolotowych , ale nawet nieżle lata , Widziałem też oferte założenia NOS-a . i co taki zły MATIZ co do prostych przeróbek które działaja...
Witam. Mam problem z moim Matizem a konkretnie z brakiem ogrzewania wewnętrznego.Od pewnego czasu wydajność nadmuchu ciepłego powietrza nie była ciekawa ale było to spowodowane zużytą uszczelką pod głowicą . Uszczelkę wymieniłem , zalałem układ świeżym płynem i tak jeździłem ok. dwóch miesięcy.Teraz kiedy zaczęły się chłodne dni chciałem skorzystać...
masz go poniżej rozdzielacza zapłonu najlepiej zdemontowac aku obudowe filtra powietrza i bedzie jak na dłoni troche gimnastyki tez bedzie pozdrawiam.....
Rozumiem że linka prędkościomierza trzyma samą tablicę .Jednak mam problem z obudową . Może tak , odkręciłem cztery śruby mocujące plastik przy zegarach i jedna śruba we wnęce pod radiem .Więcej śrub nie widzę a obudowa nadal nie schodzi . Więc dotarcie do samej tablicy utrudnia obudowa . Nic na siłę nie robiłem , w końcu to cała ma zejść konsola razem...
A przy wyrzuceniu na luz? Jesli tak to musisz przerobic wlot powietrza do filtra tak aby ped podczas jazdy nie wtlaczal go pod zbyt wysokm cisnieniem (to zazwyczaj zadusza gaz)
Witam!!! Mam matiza rocznik 1999 z gazem i klimatyzacja, problem polega na tym ze mimo ze odpala bez problemu to dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury ( 4-5 minut) to gaśnie. Dodam ze akumulator jest nowy naładowany. Gdy juz sie rozgrzeje problem znika. Po podpięciu do komputera wyskoczyły dwie usterki : 1. problem z immobilizerem 2, usterka...
Co myślicie na temat zaworu EGR moze on jest za to wszystko odowiedzialny??? słyszałem ze można go zaślepić. Proszę o podpowiedz jak to zrobić i czy to ma jakiś sens?? Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury powietrza dolotowego przedmuchałem go, skasowałem błędy na komputerze i wszystko było OK. już więcej nie pokazywał się ten błąd.
Witam problem z moim matizem polega na tym iż zawsze bez względu czy to jest godzina 7, 15, czy 20 odpala za drugim razem. Za pierwszym odpali na ok 5 sekund i od razu gaśnie. Za drugim razem odpala bez problemu i tak zawsze jest teraz. Czasami tez gdy juz odpali to jadąc na benzynie tak jakby nie chciał jechać. Około 2 miesiące temu wymieniałem filtr...
Zapłon mógł się przestawić. Enkoder wału korbowego może szwankować i chociaż zapłon jest ale enkoder może nie dawać sygnału do zapłonu we właściwym miejscu. Jak nie masz sprzętu do diagnostyki to niewiele tu zdziałasz. No chyba, że domowym sposobem z jakąś lampą stroboskopową. Znajdź enkoder i trochę poruszaj kabelkami, może to tylko kiepskie styki....
Witam może pomogę sprawdzi czy filtr paliwa jest drożny jeśli tak to sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym a najbardziej skup się na wszelkiego rodzaju przewodach podciśnieniowych i szczelności układu powietrza filtr kolektor. Dodano po 1 Ciśnienie w układzie z tego co pamietam powinno wynosić 3.5 atm.
Witam Co jest częstą usterką odnośnie hamulców?? Kolega ma Matiza i przejechano tylko 40 000 km. Jak naciśnie pedał hamulca to wogóle nie da się zahamować z zablokowaniem kół. Wogóle brak wspomagania. ABS to auto nie ma. Odpowietrzy łem hamulce, klocki są ok. Wężyk z powietrza też ok. Czy po taki przebiegu mogło paść serwo?? Proszę o pomoc Dzieki Popraw...
To co potrzebne do życia ma. Był spalony więc do pochłaniacza musiałbym ciągnąć rurkę z baku a to mi sie nie widzi. Ale oporniczek założę. Jedyne co to przekłąmania czujki powietrza tak o 20'C w górę. Nie ma też czujki spalania stukowego ale o to sie nierzuca. Bo tu jest piezo chyba? I ECU go nie sprawdza bo i jak skoro M om.
Powietrze w układzie paliwowym, pęcherzyki powietrza :-). Sprawdź :-), a platynki sprawdzałeś? Został jeszcze czujnik wałka... to też może być przyczyna. Bana ? Miałem takie autko i szczerze takie same objawy... więc? Jak co to na PW proszę. To nie motocykl marki WSK, tylko auto z elektronicznie sterowanym i zapłonem i układem wtrysku paliwa. Więc proszę...
Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego , zapal silnik , zdejmij korek , popatrz czy w srodku w chłodnicy pojawiaja sie pecherzyki powietrza , jezeli zwiekszysz obroty delikatnie ma pojawiac sie ich wiecej , w ten sposob stwierdzisz czy wydmuchana jest uszczelka pod głowica. Mozna popatrzec tez czy olej nie robi sie biały jak mydło , ale to gdy juz zdrowo...
wiec: pojechałem do mechanika zrobić wszystkie łozyska wyjeżdzając wjechałem w ogromną kałużę i zdechł alternator po 4h odpalił ale wywalił dużo błedów m.in sonda - to norma bo nie mam kompa i co jakiś czas wywala ten błąd, czujnik temp powietrza za wyskoi i za niski sygnał - wymieniłem jest spokój no i ten od układu regulacji mieszanki. na drugi dzień...
Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne tak jak ci tu sandamiano napisał. Ja miałem toyotę kilka dni temu z tym samym problemem (P0320). I po wciśnięciu do końca wtyczki od czujnika wału (czyli dotąd aż kliknie zapadka) problem znikł od razu. Tak czy inaczej te szarpania silnikiem o których piszesz wskazują najprawdopodobniej na zaburzenia w dawkowaniu...
Ja miałem II gen zakładana w 2006 roku i była jeszcze na regulacji :P A wyjście pod krokówkę było. Więc nie wiemy dokładnie co siedzi. Więc pracowała jako I generacji, bez żadnego sterowania, a w zasadzie to sterowane to było podciśnieniem i przepływem powietrza do cylindrów. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie...
Dzisiaj miałem pierwszy raz problem z odpaleniem. Nie wiem czy przyczyną mogło być to że postawiłem go dwoma kołami na chodniku (był przechylony). Kręce... i nic. Kręce drugi raz... i znowu nic. Za trzecim kręceniem wcisnąłem lekko pedał gazu - troche się podusił i odpalił. Przejechałem 5km do roboty - i nie odczułem żadnych zmian. Wracałem z roboty...
W Tico nie jest tak źle te śruby odkręcić nawet, ściąg obudowe filtra powietrza i masz już do nich bardzo dobry dostęp. Stuknij w nie młotkiem, popryskaj wd-40 albo jakimś takim specyfikiem i możesz śmiało odkręcać. jak się urwie nagwintujesz najwyżej. To nie matiz z tym śmiesznym kolektorem przecież. pzdr.
Witam Od dawna mam problem z swoim matizem a wiec zacznijmy od poczatku. Samochod jest wyposazony w instalacje gazowa LOVATO prawdopodobnie 3 generacji. Podczas jazdy przy dojezdzie do skrzyzowania, ronda czy swiatel po zatrzymaniu samochodu silnik przestaje pracowac. Konieczne jest jego ponowne uruchomienie a na paliwie wszystko jest wpoirzadku problem...
Witam, jestem nieszczęśliwym posiadaczem Matiza Friend z 2000 roku, z przebiegiem dochodzącym do 200 tysięcy kilometrów, z instalacją Stag LPG. Z awarii które powstały przez okres 2 lat mogę wymienić: -Dmuchawa nawiewu powietrza działała tylko kiedy "przycisnęło się" pokrętło do wnętrza- element został wymieniony. -Akumulator się rozładowywał, miał...
Nagrzewnica zasilana jest plynem chłodzącym ? Ten zapach z nawiewu pojawia się podczas rozgrzewania silnika. Równiez po krótkotrwałym rozgrzaniu silnika unosi się przez chwilę lekka biała para z okolic kolektora, jakby płyn spływał po silniku i odparowywał na nim - ale widoczna dopiero po otwarciu maski w dość chłodny dzień. Płynu ubywa na oko 100-150ml...
a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna! POzdrawiam i zyczę powodzenia Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon...
filtr powietrza matiz matiz przewody powietrza immobilizer matiz
zasobnika kotła gazowego canon eprom napinacz peugeot partner
nacisnąć membrana dopiero działają napęd drzwi garażowych
CapCut a tworzenie treści dla dorosłych offline Niszczarka WALLNER HD-220 C4 wyłącza się po włożeniu papieru