Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Sprawdz uszczelke pod głowica.
dobra już nie trzeba. wtyczka z czujnika od filtra powietrza byla nidocisnieta. teraz wszystko gra jak talala
Dzieki za zainteresowanie. To jest deszczowka przedostaje sie przez wlot powietrza pod szyba ,Znajdoja sie tam dwa koryta pierwsze ma odplywy drugie jesz zamkniete i tam wlasnie stoi woda po wiekszych ulewach i przelewa sie przez wlot powietrza do srodka Pozdrawiam
0110 to czujnik temp. zasysanego powietrza
lewego powietrza nie ma
przepływomierz powietrza (to co reguluje ile powietrza ma dostać się do silnika) pzdr
Witam, sam nie dawno borykałem się z problemem falujących obrotów,, po zadymieniu układu dolotu powietrza okazało się ze uległa pęknięciu uszczelka od kolektora wlotowego Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/6922521300_...
Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób...
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Witam, Na twoim miejscu sprawdziłbym wpierw dyszę wolnych obrotów i silniczek krokowy, który nią steruje. Wygląda na to, że gdy nie naciskasz gazu silnik nie ma powietrza i gaśnie.
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
na poczatek proponuję reset kompa. Robi sie to poprzez wyjecie bezpiecznika lub jak nie wiesz który to bepziecznik poprzez odłaczenie akumulatora. (UWAGA! Jak masz kod na radiu sprawdz napoczatku czy poprzedni własciciel Ci go dał potem odłacz) Rozpicnasz obydwie klemy akumulatora na conajmniej 5 minut. Następnie podłączasz aku i progrmujesz obroty...
Proponuję wymianę filtra paliwa. Ewentualnie sprawdzić również filtr powietrza i czy nie ciągnie lewego powietrza.
Poskładałem wszystko auto zaczęło grzać i ku mojemu zaskoczeniu auto grzeje do puki nie puści termostat. Moim skromnym zadaniem, to świadczyłoby o źle odpowietrzonym układzie i przemieszczający się pęcherz powietrza "przytyka" nagrzewnicę, reszta jak napisał jofa-j1
Zdejmij wlot powietrza między filtrem powietrza a przepustnicą i zobacz czy w momęcie kręcenia nie "kicha" w stronę przepustnicy.
Witam problem pojawił się gdy zawitało do nas piękne lato .. Gdy na dworze jest gorąco auto nie chce zapalić od razu gaśnie nie reaguje na pedał gazu . Gdy temperatura się zmieni przykładowo jest wiaterek trochę chłodniej Matiz odpala od pierwszego razu , nie strzeli nie zakopci po mimo wcześniejszego kręcenia w gorącu.. Cewka wymieniona , kable,świece,kopułka,palec,czujnik...
To na czerwono to czujnik temp. powietrza zassysanego, tutaj nie ma przepływomierza. To na żółto- dedukacja ok. Rurka to odma odpowietrzająca, w sumie nie ma wpływu na spadek mocy. Z tego opisu na ok 60-70% wnioskuje uszkodzoną sondę lambda, nie musi zapalić kontrolki silnika. Lewe powietrze nie ma tu większego wpływu.
Kolego a jak uzupełnisz płyn w układzie chłodzenia to sprawdź czy nie lecą (ulatniają się) bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, po rozgrzaniu silnika i otworzenia się termostatu.
spadku poziomu oleju mozesz niezauwzyć, bo jak masz nieszczelne pierscienie tlokowe to równocześnie gdy olej przepalasz, to benzyna spływają po ściankach cylindór go rozciencza i poziom jest podobny :-) a filtr powietrza wymieniales ?
Witam. Matiz kopcił z tłumika postanowiłem wymienić pierścienie oraz przy okazji wymieniłem panewki. Złożyłem silnik ustawiłem rozrząd idealnie na znaki chodzi nie kopci wchodzi na obroty ale jest słaby i potrafi przerywać szarpać co to może być od czasu do czasu zapala sie kontrolka check i mocniej szarpie czy to przepływomierz że on jest słaby mało...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Ja mialem taki przypadek w swoim hyundaiu kiedyś. Na gazie bylo ok natomiast na benzynie dusil sie i gasł Okazalo sie ze zapchany byl katalizator i po prostu jakby spaliny benzyny byly "ciezsze" i nie przechodzily przez zapchany katalizator a te od gazu jeszcze dawaly rade. Rozwiazaniem bylo przepchanie katalizatora ale potem sie go pozbylem i tak....
słuchajcie jeśli chodzi o instalacje do matiza to nie wiem na czym tu się tak rozwodzić. są dwie opcje: 1. wtrysk gazu ( drogi- około 4000 zł), ale autko chodzi lepiej jak an paliwie i mniej pali. 2. zwykły gaz + odlewany kolektor. ( można się zmieścić poniżej 2000 zł) mnóstwo firm odlewa kolektory do trakich samochodów jak daewo i fiat czy bmw itp....
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ układ czujnika temperatury powietrza dolotowego. Prawdopodobnie nie ma wpływu na prace silnika.
Kopułka i palec wymienione? Podejrzewam... Reduktor który przepuszcza gaz. Z powodu zbyt bogatej mieszanki, 2 paliwa gaz + benzyna, trzeba długo kręcić silnikiem, aż zaskoczy bo musi pozbyć się gazu z kolektora. Z rana, lub po długim czasie postoju auta: Zdejmij osłone, wyjmij filtr powietrza i powąchaj czy ze środka z rury nie czuć gazem. Podejrzewam......
nie wiem czy każdy jeździ vw golf , wielu jednak jezdzi matizami A nie pamiętacie przeróbek malucha i w cale nie jest to zły samochód , Widziałem nawet matiza z turbo , niestety nie całkowite bo bez przeróbek kanałó dolotowych , ale nawet nieżle lata , Widziałem też oferte założenia NOS-a . i co taki zły MATIZ co do prostych przeróbek które działaja...
Witam. Mam problem z moim Matizem a konkretnie z brakiem ogrzewania wewnętrznego.Od pewnego czasu wydajność nadmuchu ciepłego powietrza nie była ciekawa ale było to spowodowane zużytą uszczelką pod głowicą . Uszczelkę wymieniłem , zalałem układ świeżym płynem i tak jeździłem ok. dwóch miesięcy.Teraz kiedy zaczęły się chłodne dni chciałem skorzystać...
masz go poniżej rozdzielacza zapłonu najlepiej zdemontowac aku obudowe filtra powietrza i bedzie jak na dłoni troche gimnastyki tez bedzie pozdrawiam.....
Rozumiem że linka prędkościomierza trzyma samą tablicę .Jednak mam problem z obudową . Może tak , odkręciłem cztery śruby mocujące plastik przy zegarach i jedna śruba we wnęce pod radiem .Więcej śrub nie widzę a obudowa nadal nie schodzi . Więc dotarcie do samej tablicy utrudnia obudowa . Nic na siłę nie robiłem , w końcu to cała ma zejść konsola razem...
A przy wyrzuceniu na luz? Jesli tak to musisz przerobic wlot powietrza do filtra tak aby ped podczas jazdy nie wtlaczal go pod zbyt wysokm cisnieniem (to zazwyczaj zadusza gaz)
Witam!!! Mam matiza rocznik 1999 z gazem i klimatyzacja, problem polega na tym ze mimo ze odpala bez problemu to dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury ( 4-5 minut) to gaśnie. Dodam ze akumulator jest nowy naładowany. Gdy juz sie rozgrzeje problem znika. Po podpięciu do komputera wyskoczyły dwie usterki : 1. problem z immobilizerem 2, usterka...
Co myślicie na temat zaworu EGR moze on jest za to wszystko odowiedzialny??? słyszałem ze można go zaślepić. Proszę o podpowiedz jak to zrobić i czy to ma jakiś sens?? Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury powietrza dolotowego przedmuchałem go, skasowałem błędy na komputerze i wszystko było OK. już więcej nie pokazywał się ten błąd.
Witam problem z moim matizem polega na tym iż zawsze bez względu czy to jest godzina 7, 15, czy 20 odpala za drugim razem. Za pierwszym odpali na ok 5 sekund i od razu gaśnie. Za drugim razem odpala bez problemu i tak zawsze jest teraz. Czasami tez gdy juz odpali to jadąc na benzynie tak jakby nie chciał jechać. Około 2 miesiące temu wymieniałem filtr...
Zapłon mógł się przestawić. Enkoder wału korbowego może szwankować i chociaż zapłon jest ale enkoder może nie dawać sygnału do zapłonu we właściwym miejscu. Jak nie masz sprzętu do diagnostyki to niewiele tu zdziałasz. No chyba, że domowym sposobem z jakąś lampą stroboskopową. Znajdź enkoder i trochę poruszaj kabelkami, może to tylko kiepskie styki....
Witam może pomogę sprawdzi czy filtr paliwa jest drożny jeśli tak to sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym a najbardziej skup się na wszelkiego rodzaju przewodach podciśnieniowych i szczelności układu powietrza filtr kolektor. Dodano po 1 Ciśnienie w układzie z tego co pamietam powinno wynosić 3.5 atm.
Witam Co jest częstą usterką odnośnie hamulców?? Kolega ma Matiza i przejechano tylko 40 000 km. Jak naciśnie pedał hamulca to wogóle nie da się zahamować z zablokowaniem kół. Wogóle brak wspomagania. ABS to auto nie ma. Odpowietrzy łem hamulce, klocki są ok. Wężyk z powietrza też ok. Czy po taki przebiegu mogło paść serwo?? Proszę o pomoc Dzieki Popraw...
To co potrzebne do życia ma. Był spalony więc do pochłaniacza musiałbym ciągnąć rurkę z baku a to mi sie nie widzi. Ale oporniczek założę. Jedyne co to przekłąmania czujki powietrza tak o 20'C w górę. Nie ma też czujki spalania stukowego ale o to sie nierzuca. Bo tu jest piezo chyba? I ECU go nie sprawdza bo i jak skoro M om.
Powietrze w układzie paliwowym, pęcherzyki powietrza :-). Sprawdź :-), a platynki sprawdzałeś? Został jeszcze czujnik wałka... to też może być przyczyna. Bana ? Miałem takie autko i szczerze takie same objawy... więc? Jak co to na PW proszę. To nie motocykl marki WSK, tylko auto z elektronicznie sterowanym i zapłonem i układem wtrysku paliwa. Więc proszę...
Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego , zapal silnik , zdejmij korek , popatrz czy w srodku w chłodnicy pojawiaja sie pecherzyki powietrza , jezeli zwiekszysz obroty delikatnie ma pojawiac sie ich wiecej , w ten sposob stwierdzisz czy wydmuchana jest uszczelka pod głowica. Mozna popatrzec tez czy olej nie robi sie biały jak mydło , ale to gdy juz zdrowo...
wiec: pojechałem do mechanika zrobić wszystkie łozyska wyjeżdzając wjechałem w ogromną kałużę i zdechł alternator po 4h odpalił ale wywalił dużo błedów m.in sonda - to norma bo nie mam kompa i co jakiś czas wywala ten błąd, czujnik temp powietrza za wyskoi i za niski sygnał - wymieniłem jest spokój no i ten od układu regulacji mieszanki. na drugi dzień...
Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne tak jak ci tu sandamiano napisał. Ja miałem toyotę kilka dni temu z tym samym problemem (P0320). I po wciśnięciu do końca wtyczki od czujnika wału (czyli dotąd aż kliknie zapadka) problem znikł od razu. Tak czy inaczej te szarpania silnikiem o których piszesz wskazują najprawdopodobniej na zaburzenia w dawkowaniu...
Ja miałem II gen zakładana w 2006 roku i była jeszcze na regulacji :P A wyjście pod krokówkę było. Więc nie wiemy dokładnie co siedzi. Więc pracowała jako I generacji, bez żadnego sterowania, a w zasadzie to sterowane to było podciśnieniem i przepływem powietrza do cylindrów. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie...
Dzisiaj miałem pierwszy raz problem z odpaleniem. Nie wiem czy przyczyną mogło być to że postawiłem go dwoma kołami na chodniku (był przechylony). Kręce... i nic. Kręce drugi raz... i znowu nic. Za trzecim kręceniem wcisnąłem lekko pedał gazu - troche się podusił i odpalił. Przejechałem 5km do roboty - i nie odczułem żadnych zmian. Wracałem z roboty...
W Tico nie jest tak źle te śruby odkręcić nawet, ściąg obudowe filtra powietrza i masz już do nich bardzo dobry dostęp. Stuknij w nie młotkiem, popryskaj wd-40 albo jakimś takim specyfikiem i możesz śmiało odkręcać. jak się urwie nagwintujesz najwyżej. To nie matiz z tym śmiesznym kolektorem przecież. pzdr.
Witam Od dawna mam problem z swoim matizem a wiec zacznijmy od poczatku. Samochod jest wyposazony w instalacje gazowa LOVATO prawdopodobnie 3 generacji. Podczas jazdy przy dojezdzie do skrzyzowania, ronda czy swiatel po zatrzymaniu samochodu silnik przestaje pracowac. Konieczne jest jego ponowne uruchomienie a na paliwie wszystko jest wpoirzadku problem...
Witam, jestem nieszczęśliwym posiadaczem Matiza Friend z 2000 roku, z przebiegiem dochodzącym do 200 tysięcy kilometrów, z instalacją Stag LPG. Z awarii które powstały przez okres 2 lat mogę wymienić: -Dmuchawa nawiewu powietrza działała tylko kiedy "przycisnęło się" pokrętło do wnętrza- element został wymieniony. -Akumulator się rozładowywał, miał...
Nagrzewnica zasilana jest plynem chłodzącym ? Ten zapach z nawiewu pojawia się podczas rozgrzewania silnika. Równiez po krótkotrwałym rozgrzaniu silnika unosi się przez chwilę lekka biała para z okolic kolektora, jakby płyn spływał po silniku i odparowywał na nim - ale widoczna dopiero po otwarciu maski w dość chłodny dzień. Płynu ubywa na oko 100-150ml...
a co ma piernik do wiatraka? usterka jest ewidentnie elektryczna! POzdrawiam i zyczę powodzenia Jesteś naprawdę pewien, że to wina przetartych wiązek kabli elektrycznych. Jest to niemożliwe, no chyba że jakiś dywersant to zrobił? Chyba przyznasz mi rację, że podstawą prawidłowej pracy jest dostarczenie paliwa do silnika a następnie właściwy zapłon...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Jeśli Seicento to tylko 1.1, 900 pali litr-dwa mniej, ale to silnik wywodzący się z Fiata 127, kultura pracy niższa niż większego silnika F.I.R.E., a ceny części tak samo śmieszne. Dzisiaj kupiłem do swojego filtr oleju za 15 zł i filtr powietrza za 13 zł, do tego amortyzatory tylne 50 zł sztuka, wszystko oczywiście fabrycznie nowe. Buda ocynkowana...
a może po prostu czas już na wymianę filtra powietrza??????
Rano jest bardzo trudno go odpalić a potem tańczy jak szalony. A gdzie szukać Sondy lambda??? To w końcu szarpie podczas jazdy jak się rozgrzeje, czy do tego są jeszcze problemy z zapalaniem rano? A gdzie szukać Sondy lambda??? Proponuję po kolei: jak wygląda stan filtru powietrza, olej, auto ma instalację gazową, czy to nagła usterka, co było sprawdzane...
A czujnik wału sprawdzony? No i czy niema lewego powietrza?
Sądzę że zawór recyrkulacji to dobry trop. Sprawdził bym tez dla pewności filtr powietrza.
Witam . Odłącz na próbę filtr powietrza. Sprawdź stan wkładu. Pozdrawiam.
jest lepsze rozwiązanie- tektura za chłodnice A od kiedy to tektura grzeje? Oprócz jej spalenia. Generalnie raczej blokuje strumień powietrza owiewający silnik.
Odma/odpowietrzenie komory rozrządu - warto, a nawet należy wymienić.
Rzecz dziwna, bo te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać. Mnie tez to dziwi. Dziwi mnie też, że jeszcze dzisiaj o 13.00 Matiz grzał ciepłym powietrzem, a po operacji dolania płynu do uszczelnienie nagrzewnica wieje chłodem. Dla mnie tez to dziwnie brzmi.
Witam Mam taki problem Mam w kabinie zimno chodź wszystko jest ustawione na najcieplejsze nawet po zrobieniu 100km silnik rozgrzany a w kabinie zimno. Zamiast ciepłym nadal dmucha zimnym powietrzem.
jedź na jakąś diagnostykę - sprawdź wartość kroków silniczka bo pewnie to on jest przyczyną, TPS to raczej nie, a jeżeli na komputerze wszystkie dane będą w porządku to zaślep "EGR" bo pewnie cały czas jest otwarty. No i zaworek PCV sprawdź też. Wizualnie sprawdź też podciśnienia i posłuchaj czy nie słuchać jakiegoś zasysania lewego powietrza. W Matizach...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Sprawdź przepływomierz powietrza. Nie wiem czy jest klapka czy termistor we filtrze powietrza. Miałem taki problem w oplu albo w matizie już nie pamietam.
Odpinasz filtr powietrza, i przewody WN, odkręcasz 2 śrubki i wychodzi. Wcześniej spuść płyn. Sprężynka do środka , otworek u góry.
Dzięki Breżniew za poparcie,sprawę rurki z elektrozaworu do kolektora ssącego znam,ale o połączeniu wydechu z głowicą nic niewiem może więcej o tym napiszesz może jakieś fotki Wyraż swoją opinię i daje coś zaślepianie tych połączeń,z góry dziękuje Jak sie przyjzysz kolektorowi wydechowemu w miejscu połaczenia z głowica z prawej strony jest taki dodatkowy...
Dzięki bardzo ale na tym schemacie nie ma wentylatora od nawiewu powietrza. Z problemem sobie jednak już poradziłem, był nim zaśniedziały styk od przekaźnika zapłonu. Temat więc zamykam.
No co. Dobrze napisał. A i lubily się chrzanic. Ale to raczej nie to. Samochód w momencie zmiany obciążenia potrzebuje dużo paliwa i powietrza. Tu bym szukał.
ja właśnie mam ten wskazówkowy. A na jaką wartość kondensatora zmienić??? Co do obrotomierza to szkoda gadać, bo to powinien być standard... Muszę też założyć w uno 1.4 i.e., bo ten ma dopiero apetyt:), ale do niego jeszcze dokupię, choć ten pasowałby bez przeróbek. To w takim razie załóż ten kwadratowy do Uno, a do Matiza kup wersję okrągłą, 3 cylindrową....
Tak widziałem obrotomierz wskazówkowy, włożony w jeden z nawiewów powietrza na środku deski.Auto jeździ w Mińsku Maz. foto możliwe i wiecej danych.
Zastanawiałem się czy nie w montować w górnej części kilka termostatów samochodowych, a na dole wloty powietrza. Termostat otwiera się przy powiedzmy 82*C (choć nie wiem jaka będzie temperatura powietrza w kolektorze), są też na niższe temperatury. Gdyby się za bardzo zagrzał to się automatycznie otworzą i będzie przewietrzenie. https://allegro.pl/oferta/termostat-daew...
0110 czujnik temperatury na filtrze powietrza, ma nim być 5V i ma mieć rezystancję ok 2500-2700om.
Tak jak pisałem ciśnienie paliwa jest prawie 4 bary i nie spada przy dodaniu gazu. Sprawdzane manometrem wpiętym równolegle i z kawałkiem szeregowego przezroczystego przewodu więc to na pewno ciśnienie paliwa a nie powietrza. Paliwo jest czyste i nowe.
u mnie na nowych kablach też świecą ale na całej swej długości,oraz obwodzie i tylko w sprzyjających warunkach atmosferycznych a jak dotkne przewodu palcem to w około palca robi się bardziej błękitna poświata a całe zjawisko nazywa się jonizacją gazu (powietrza) i właśnie na syntechach
Skoro czuć gaz-dostaje za dużo>zamontować nowy filtr powietrza>wkręcić śrubkę iglice(wolnych obrotów) do oporu,śrubę która jest w miejscu silnika krokowego wykręcić max 2 obroty od zera.Odpalić na benzynie,przejść na gaz-wyregulować wolne obroty śrubką wolnych.Pozdrawiam.
Ja miałem to samo ze sprzęgłem (wciskając pedał zgrzytał i szedł opornie aż w końcu pękła linka ) Wymieniłem ją sam bez kanału ale najlepiej wymontować akumulator i filtr powietrza z obudową ( większy komfort i więcej miejsca na ręce).Zacząłem od odpięcia linki na dźwigni pedału-mam małe dłonie ale i tak się nagimnastykowałem pod deską rozdzielczą-...
:crazyeyes: Ciekawy efekt daje zamontowanie białych LED w kratkach wlotu powietrza ( o ile nie ma przeciwmgielnych). Diody koniecznie w oprawkach i zabezpieczone końcówki ( mi zjadła sól). Ja zamontowałem w otworach od wewnątrz i możliwie nisko - dodatkowa poświata na zderzaku. Zasilanie - dodatkowy kabelek bez złączki do gniazda żarówki pozycyjnej...
Po testuj jeszcze to autko, czy aby na pewno dzieje się tak w czasie jazdy pod górę, bo to trochę podejrzane... Zostawiłem samochód u autoryzowanego mechanika, który zakładał instalację BRC (IV gen) w tym matizie, dostałem telefon że to reduktor. Koszt 450 zł brutto (reduktor+robocizna). To ile ten Matiz ma przejechane na gazie że tyle zapłaciłeś za...
Chyba profilaktycznie wymienię filtr paliwa i powietrza, ale chyba to nie będzie to. Zastanawiam się również skąd są problemy z zapalaniem samochodu i miganiem kontrolki silnika.
chyba zle slyszales. Sprawdz czujniki temp, cisnienie paliwa i odczyt powietrza. egr jak sie wiesza - zregenerowac albo za 400 kupic sobie nowy.
Panowie, kilka istotnych szczegółów; - przy przerwie w akumulatorze samochód nie miałby prawa zapalić, - sprawny akumulator robi za tłumik, niwelujący swoją pojemnością i małą rezystancją wewnętrzną wszelkie szpilki, - tanie multimetry, oparte n ICL706 mają tendencję do pokazywania bzdur w sposób losowy, zależny od jakości wykonania przewodów, kondycji...
wielkie dzieki za BARDZO SZYBKA odp. :-) zapytam tylko jeszcze czy to gasniecie silnika faktycznie jest spowodowane uszkodzeniem membrany czy moze poprostu facet tak palnal na odczepnego bo ogolnie rzecz biorac szukal tej usterki trzy dni i za wiele nie znalazl. Probowal ograniczyc doplyw powietrza, ale to nie pomagalo wiec postawil taka diagnoze.
Gaz rozprężając się, odbiera ciepło od otoczenia - samoistnie powoduje szronienie nieogrzewanego parownika, w temperaturach na zewnątrz grubo poniżej zera, może się okazać że płyn chłodzący nie "trzyma" tych zadeklarowanych "-37 stopni", tym bardziej jeśli dodatkowo chłodnica i przewody wychładzane są pędem mroźnego powietrza - robi się gęsty kluch...
czy może być inny powód? Świece zapłonowe, kable, filtr powietrza. co konkretnie muszę kupić Może to być uniwersalny katalizator spalin spełniający normę EURO 2, kośżt około 200, 180 zł plus montaż.
Iskra jest na powietrzu, ale nie ma jej wewnątrz cylindra. Bardzo łatwo się nabrać nie mając lampy stroboskopowej.
witam mam bardzo podobny problem tyle, ze z matizem. Mi powiedziano ze problem polega na zbyt duzym doplywie powietrza a malym doplywie gazu w momencie pozostawienia go na "luzie" w momencie wcisniecia pedalu sprzegla. Moze warto i na to zwrocic uwage?
witam. dzisiaj wymieniłem w matizie świece, przewody WN, kopułkę i palec (oraz olej z filtrem i filtr powietrza); po paru godzinach podaczas jazdy do pracy zaczęła się co jakiś czas włączać kontrolka napięcia (taka pomarańczowa z napisem check) i wtedy silnik wyraźnie zarywa. głównie dzieje się tak przy hamowaniu silnikiem i podczas wolnego rozpędzania...
Samochód już jakiś czas temu odebrałem od mechanika okazało się że była wydmuchana uszczelka pomiędzy dwoma tłokami po za tym był wymieniony kolektor powietrza, uszczelka pod nim, była planowana głowica, płyn w chłodnicy wymieniony coś tam gazownik musiał nawiercac i łącznie za naprawę wyszło mnie 850 zł
Ciężko zgadnąć po opisie. Może być coś z układem elektrycznym/zapłonem, zasilaniem paliwem lub ewentualnie sterowanie dopływem powietrza. Kolejność od najbardziej prawdopodobnej przyczyny, moim zdaniem. Dwa pytania: Jak samochód zachowuje się na biegu jałowym (zimny, rozgrzany)? Czy masz jakieś drobne zaplecze warsztatowe, żeby podjąć próbę diagnostyki?
a ja kolegów zapytam tak.. mi chodzi po głowie takie same coś ale na silniku od matiza/tico/suzuki swift - jest 3 cylindrowy, tłoki sa ustawione co 120 stopni więc nie będzie efektu sprężania na 2 cylindrach na raz jak jest w maluchu. Są 3mniejsze cylindry - wywalić głowicę - zrobić z grubej blachy i dorobić zawory płytkowe - chłodzony cieczą, - mała...
Musisz sprawdzić odmę to jest gumowa rurka na deklu silnika,ona może być pęknięta i silnik łapie powietrze.Tak było u mnie i też się świecił czek.koszt rurki 20/24 zł.
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
Dokładnie. Chcesz mocy to musi być ciśnienie. Po za tym tak jak to narysowałeś na "schemacie", gwarantuję że przy silniku z przepływomierzem powietrza nastąpi drastyczny spadek mocy, przejście w tryb awaryjny etc. O co chodzi z tymi nazwami "Viper V6", "Matiz 2.0l" ?
Z racji, iż nie jest możliwe odpięcie węży nagrzewnicy. Bez demontażu wielu elementów. Czy jest możliwość odpięcia jakiegoś innego przewodu, w celu przedmuchania sprężonym powietrzem? https://obrazki.elektroda.pl/1128679000_...
Witam Posiadam samochód Daewoo Matiz Poj. silnika: 800 cm3 rok 99. Bez gazu. Problem polega że samochód na biegu jałowym strasznie miesza obrotami wysokie i niskie. Czy samochód jest zimny czy rozgrzany pracuje tak samo Podczas jazdy nie widzę problemu samochód się ładnie zbiera, nie muli się... Wymieniłem w nim części jak: -Świece i kable. -Kopułka...
Odłącz przewód wyjściowy z pompy włóż tam kawałek wężyka - do słoika 3l przekręcaj kluczyk kilka razy - ile tego paliwa tam do słoja podaje , ma się lać tak jak połowa tego co z węża do podlewania ogródka . Pompa robi taki dźwięk jak by nie ciągła paliwa , albo uszkodzony zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej przy silniku Dodano po...
Mam problem z ogrzewaniem w Matizie. Od jakiegoś czasu po zakupie przestał grzać. Zajrzałem do zbiorniczka wyrównawczego - brązowa maź. Wymieniłem zbiorniczek + korek oraz po przepłukaniu wodą destylowaną układu (wylałem stary płyn, nalałem wody i trochę pojeździłem, zlałem, nalałem wody, pojeździłem tak trzykrotnie) wlałem nowego płynu chłodniczego....
na zimnym silniku podczas jazdy szarpie mocno. Wymieniłem filtr paliwa (sądząc że to od filtra zależy), i przy okazji filtr powietrza, filtr oleju i olej, i dalej to samo. Na początku nie ma buta, rozpędza się wolno. Jak się silnik rozgrzeje silnik ładnie pracuje i energicznie się rozpędza. Pomóżcie co to może być. Rocznik 99, przebieg 123tys. Wymiana...
Potraktowanie układu chłodzenia octem i sprężonym powietrzem nic nie da. Nagrzewnicę trzeba płukać wodą pod ciśnieniem w obie strony. Skoro na wskaźniku wskazówka nie żyje to tak jak piszesz , czujnik idzie na pierwszy ogień.Wejdź na oponeo a tam znajdziesz rozmiarówkę opon do matiza.Oryginalny rozmiar- 155/65R13. Jest też opcja 145/70R13 ale do matiza...
W mietku alternator jest b. nisko, łapie wilgoć i wszelki syf z podłoża.... Powinno pomóc gruntowne oczyszczenie, np. sprężonym powietrzem. No i naciąg paska, za luźny daje różne dziwne efekty, ja tak miałem. Dorywczo pomagał mi preparat w spraju do pasków. :D
filtr powietrza matiz matiz przewody powietrza czujnik temperatura powietrza matiz
alpine kostki dodanie filmu youtube testy akumulatorów
rower elektryczny gazelle rower elektryczny gazelle
Falownik 5000W 12/24V a akumulator 51,2V Exodus Desktop – instalacja na komputerze stacjonarnym, Windows, macOS, Linux, integracja Ledger, Trezor