witam, mam następujący problem: mój matiz, po przekręceniu stacyjki nie gaśnie ( rozrusznik nie rozłącza się). co z tym zrobić, co wymienić, jak, i za ile. ?? czy po wymianie kompletu stacyjka, zamki i nowy kluczyk immobilizer będzie działał ?? dzięki za wszelką pomoc
Sądząc po tytule nie. Jeżeli to "cyk" dobiega z pod maski samochodu, to najprawdopodobniej rozrusznik do roboty.
Nie był ostatnio robiony rozrusznik?
A co ja Ci napisałem? Najlepiej podmień...
Musisz zsynchronizować zacznij od oryginalnego modułu,ACC przy rozruchu nie zanika?
Może spróbuj wymienić filtr paliwa i sprawdzić styki do rozrusznika
Na początek ile volt jest na akumulatorze w momencie kręcenia,następnie posprawdzaj przewody,na akumulatorze,rozruszniku. Masy na karoserii i silniku. Świece trochę biorą prądu i dla rozrusznika mało zostaje.
Sprawdź dokładnie jaki kabel przykręciłeś do elektromagnesu(na pewno czerwony?) Do górnej śruby mocującej rozrusznik przykręciłeś masę silnika?(czarny przewód)
prawie 8 miesięcy-może już zmienił właściciela.
Ja zawsze rozpoznaje jak ktoś się zalany po chodzi i mowie :) Wykręć świece, wyczyść (jak stare to wymień) i zobacz wtedy czy pali dobrze. Tak się dzieje od razu po włożeniu nowego rozrusznika?
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Miałeś robiony rozrusznik?
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Zerknij jeszcze na kable przy rozruszniku mogą być luźne ewentualnie zaśniedziałe i na klemy j/w napisał Irekt. Tak jak napisałeś rozrusznik 'rzeźi' czyli masz za mało prądu, jeśli tu masz wszystko ok to rozrusznik masz najprawdopodobniej do wymiany.
Bezpieczniki palą sie zaraz po włączeniu zapłonu przed załączeniem rozrusznika
Rozrusznik może mieć przebicie na wirniku. A teraz podładuj akumulator. Następnie po godzinie włącz wszystko co się da na raz. Czyli światła mijania , pocoanij dźwignie na sygnał świetlny. Jak masz to przeciwmgielne z przodu i z tyłu, dmuchawa i ogrzewanie szyby. Jak akumulator po 15 minutach będzie miał jeszcze 11V to może być. Bo jak po mniej niż...
Jak wymienić rozrusznik w Citroenie C4 1.6 HDi? Rozrusznik znajduje się z tyłu silnika. Od spodu jest mało miejsca.
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
np uszkodzony rozrusznik :)
Masz problem z immo - sam nic nie zrobisz (znaczy bez sprzętu)
Witam. Rozrusznik w 125p i w Polonezie to był pancerny element auta no poza tym nieszczęsnym bendiksem Tam nawet szczotki mało kiedy padały a tuleje jak były zużyte to to i tak dalej działo. Pozdrawiam.
No tak teraz mamy erę wymieniaczy, a to nie moja niestety. Ja naprawiam na ucho :), a przy zwisie szczotek gdzieś w trasie nie każdy ma żarówkę, a klucz czy młotek w takim aucie każdy prawdziwy facet wozi. Temat przerabiałem w moim Freelku więc znam go z autopsji i od momentu wymiany taśmy na zdrową plecionkę od jakiegoś silnika i profilaktycznego przesmarowania...
w przypadku kontrolek moze łaczyc bo bieze mało pradu a rozrusznik duzo u mnie byłprawie upalony jak nie zapalal z poczatku to pomoglo zwykle udezenie w kierownice póznij coraz gorzejigorzej az wkoncu koniec tez sie nameczylem przynajmniej wlóz reke iporuszj u mnie byl goracy
Nie mam na chwilę obecną możliwości wstawienia jakichkolwiek multimediów. Wymieniłem elektromagnes i bendix/
Witam. Może być przebicie na przewodach wysokiego napięcia lub na kopułce rozdzielacza. Pozdrawiam.
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Rozrusznik Daewoo - Tico ,Matiz 700 W przy napięciu 12V Rozrusznik silnika dieslowskiego od 900 do 1400W przy 12V Prąd rozruchowy zależnie od obciążenia rozrusznika od 120 do 300 A. Starczy bagażnika na kondensatory? Czy planujecie przyczepę? A na poważnie , carrier przedstawił realną propozycję
Po prostu nie odbija ci sprężyna, stacyjka do wymiany bo zepsujesz rozrusznik i akumulator.
Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma? Na żółtym jest napięcie bezpośrednio nawet na wyłączonym zapłonie. Nie ma napięcia w ogóle w bezpiecznikach od radio, zapalniczki i rozrusznika.
Zdecydowanie problemu musisz szukać w rozruszniku. Automat rozrusznika z jakiś przyczyn nie ma siły go zapiąć. Więc albo "dostaje za mało prądu" (mało prawdopodobne), albo problem w samym rozruszniku.
Witam Srawdź napięcie na akumulatorze ,rozruszniku,połączenie masy, stan samego akumulatora,to podstawa.Przedstawiasz mało informacji.
Nie wiem. Jak to można by było sprawdzić ?
Ja również podejrzewałbym moduł zapłonu.Na kompie nic ci nie pokaże jeżeli w momencie sprawdzania usterka nie występuje.Tak jak CI sugerowano wcześniej sprawdż iskrę w momencie kiedy auta nie możesz odpalić.Jednocześnie sprawdż czy w chwili awarii jest napięcie na cewce zapłonowej kiedy kręcisz rozrusznikiem.
Bo elektromagnes wciąga tylko kawałek kotwicę (łączy zasilanie), resztę robi spirala na wirniku dociskając sprzęg do wieńca. Bzdura. Spirala ma tylko zapobiegać cofaniu bendixa. Sam elektrowłącznik ma dwa uzwojenia w sobie - wciągające i podtrzymujące. Jedno jest zasilane ze styku "50", drugie ze styku roboczego rozrusznika. Zasilacz 10A to zdecydowanie...
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Pompa startuje z rozrusznikiem. Co do usterki to zbyt mało wzbogaca mieszankę na zimnym. Ten system ze starości tak się psuł.
W jedną stronę kręci się ciężej niż w drugą, ale nie jest to zbyt ciężko. W jedną stronę zębatka (bendix) powinien się kręcić z lekkim oporem, w drugą stronę nie, zwłaszcza jak mamy przekładnię planetarną. Jeżeli wcześniej nie było problemu, to coś źle poskładane (pewnie przekładnia), może być wina sprzęgiełka w bendixie, lecz mało prawdopodobne.
Te w kabinie . Z prawej strony 2 od dołu.
szukałem w siec Mało skutecznie! Proszę sprawdzić przycisk rozrusznika, oraz przekaźnik rozrusznika.
Tak Objaw jest taki jakby ta koronka się rozmagnesowała . Niema tego jak namagnesować Już kombinowałem żeby przez gniazdo od czujnika tam włożyć np magnes neodymowy i bez świec kręcić rozrusznikiem ale tam jest bardzo mało miejsca
A rozrusznik chociaż kręci??
Ja tam mimo wszystko stawiam na akumulator, podłącz pod samochodowy i się okaże, najlepiej bezpośrednio pod rozrusznik, albo rozrusznik już przypalony i ma mało mocy. Jak akumulator jest dobry i rozrusznik też, to nawet z zepsutą dekompresją briggsy odpalają (dla ułatwienia ustaw silnik tuż po sprężaniu żeby zdążył nabrać rozpędu)
20 barów dla silnika z wtryskiem pośrednim to mało. Podłącz rozrusznik pod 24 v. Fabryka podawała 28 bar do remontu. No gdzie - 28 to była dolna granica nominalnego sprężania jak pamiętam. Przy takim ciśnieniu powinien palić bez świec.
Na krótko odpala bez problemu, wyjąłem kostkę od rozrusznika i po przekręceniu kluczyka pokazuje mi tam 8V czy to przypadkiem nie za mało?
Jak nowy to nic nie kombinuj pojeździj i sprawdź czy trzyma.Może problem o ile nadal będzie występował nie leży w akumulatorze a w rozruszniku(np zacina się) i przewodach do niego idących.Prąd w granicach 20mA w ciągu 50 godzin zabiera z akumulatora 1Ah a to jest niewiele.
To chyba powinno byc tak: zolty podlaczasz do +12 po stacyjce i do przekaznika w 86 (czyli wszystkie 3 sa podlaczone do siebie, po to, zeby polecial prad po wlaczeniu zaplonu) pomaranczowy to minus i podlaczasz tez do przekaznika w 85 (tym steruje alarm puszczajac mase lub nie) pozniej ucinasz np. kabelek idacy od stacyjki do rozrusznika i jedna koncowke...
To przekaźnik od świateł więc w momencie kręcenia rozrusznikiem światła się wyłączają.P
sprawne on był wogle od 97 mało używany
Witam. Trochę mało szczegółowo. Rozrusznik się zawieszał? Czyli nie kręci tak? Czy po przekręceniu kluczyka kontrolki przygasają? Trochę to wygląda na uszkodzenie kostki stacyjki (reakcja na wycofanie kluczyka i ponowne użycie). Pozdrawiam.
witam czerwona dioda miga w 2 pierwszych pozycjach w 3 świeci ciągle Dodano po 2 w momencie kręcenia rozrusznikiem światło ciągłe nie gaśnie
No i trzeba było tak od razu. .Po około pòł godziny jak postoji przy odpalaniu słychać dziwny dźwięk jakby chrobot, trudno mi to opisać.Jak go zgasze i odpale to odpala ciszej. Przy rozruszniku prądowy był mało dokręcony i to zostało poprawione. Po odpaleniu z popychu Dlatego ja bym zainteresował się rozrusznikiem. Najpierw sprawdź klemę plusową...
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
A po co wyciągać? Rozrusznik jest dobry tylko prądu jakoś mało....
akumulator po prostu przestanie przewodzić. Nawet jak odpadną płyty, też będzie przewodził , wystarczająco dla alternatora, za mało dla rozrusznika.
Matiz - wymiana wezy przy nagrzewnicy... makabra.. A 170CDI - Demontaz rozrusznika .... kazdy wie o co chodzi... Opel Antara 2.0cdti 2009r ktos widzial zeby po 90tys dzwigienki popychajace pod walkiem pekly od tak sobie...? MM obudowy alternatorow.... Turbiny w vw 1.9 - zatarte kierowniczki...
Witaj Jak najbardziej potrzebuje tych pierwszych czterech klawiszy do wprowadzeniu kodu, ta usterka mogła się pojawić w skutek iskrzenia klem aku lub podczas wymiany rozrusznika. Więc elektronik powinien pomóc--> mało prawdopodobne że klawiatura wysiadła Pozdro
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Mówisz podłącz sprawdź.... Gdyby mi w tym momencie samochód nie chciał odpalić pewnie bym tak zrobił ale jeśli mam naładowany akumulator to samochód tak czy siak odpali. 120A To może być mało ? Rozrusznik w momencie startu bierze około 70A dorzućmy do tego jakąś elektronikę 30A wiec te 120A powinno starczyć z zapasem
Masz suwmiarkę ? Może wystarczy przypiłować w jakimś miejscu nową wkładkę ? Opcja z zamiennikiem, to w ogóle inna rura, + inna kostka - jak mnie to spotkało, gdy kupili zamiennik nie od tego mercedesa czy mana, i kluczyk za mało się przekręcał, dzięki czemu nie dochodził do pozycji rozrusznika... Tylko kilkanaście stopni mniej w obrocie kluczyka, lub...
Jeżeli chcesz założyć rozrusznik to może być problem, ponieważ jest tam mało miejsca. Rozrusznik ze skutera 50ccm lub quada pewnie by był dobry, ale jak z podłączeniem tego? Nie wiem jak jest rozwiązana ta szarpanka. Jest tam okrągła tarcza a ząbkami czy tylko dwa otwory ?
Witam !! Dlatego właśnie ( elektronika ) pisałem o " mamce " - akumulatory i ładowarka ( do nich ) na wózeczku . Co do prądów jakie mogą - i pewnie płyną przy uruchamianiu zimnych silników od autobusów to lepiej nie pisać ( i nie myśleć ) 150A to o wiele za mało . Rozrusznik od samochodów osobowych może brać prąd ( przy zablokowaniu ) z 300 A ( spokojnie...
Też obstawiam że kończy się rozrusznik. Obroty 200 i poniżej to trochę mało żeby sprawnie uruchomić diesla.
siemka miałem ten są problem odłącz kostkę od czujnika temperatury na gorącym silniku tzn. wina jest rozrusznika bo za mało prądu podaje najprawdno podobnie rozrusznik do wymian.√
mój na kopke bije 8bar a na rozrusznik 6.5bar Mało. Minimum 10 żeby odpalił,
Grzej olej żeby rozrusznik miał łatwiej, ja stawiam elektrycznego grilla pod miskę. A jak to mu będzie za mało to kopciucha w dolot. :D
jak dla mnie to masz słaby akumulator sprawdź to sobie jeszcze raz dopiero ja na 1000% wykluczysz aku, to może być przyczyna w rozruszniku nawet na filmiku słychać że zaczyna kręcić a potem ma za mało prądu i zaczyna wyrzucać bendix
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
prawdopodobnie problem z rozrusznikiem, aczkolwiek mało danych aby postawić sensowną diagnozę
Witam tak mi się wydaje że za mało wykręca rozrusznik przekoduj go na automat jeśli się da i zobacz !!!!!!
sprawdz na rozruszniku napiecie (lampkie podlacz do bendiksu)i czzy masz dobrego plusa na przewodzie prądowym rozrusznika(taki grubu przewod) jak to zrobisz to sie wyjasni co padlo. Witam ponownie , słuszna podpowiedź jeżeli nie jest nic poluźnione na rozruszniku to niestety czeka cię jego wymontowanie. Trzeba sprawdzić czy w momencie jak na bendiks...
Po stronie pasażera od spodu deski masz kostkę do autodiagnozy. Zewrzyj odpowiednie piny a wybłyska Ci błędy. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w sieci. Sprawdź jeszcze stacyjkę, możliwe że podczas kręcenia rozrusznikiem rozłącza zasilanie.
Naładuj/wymień akumulator. Radio potrzebuje mało prądu, rozrusznik dużo. Jak nie pomoże, będziemy myśleć dalej.
Moja Toyota T25 po przejechaniu 5 km i pozostawieniu na ok. godzinę na postoju nie chciała zapalać. Jak postała bardzo długo, nawet tydzień, to z odpaleniem nie było problemu. Żaden z mechaników, nawet z dużym stażem, nie podejrzewał rozrusznika. Skorzystałem z info kolegów i wymieniłem rozrusznik. Nastąpił cud, Toyota zapala bez problemu w każdej sytuacji....
Niemożliwe, rozrusznik bierze spokojnie 400 A... Mało w życiu widziałem, ale bezpiecznika na rozrusznik nigdy. We wszystkich autach, które widziałem (od środka) rozrusznik nie miał bezpiecznika.
Nie bo to za mało prądu, a rozrusznik idzie prawie na zwarcie.P
Witam, koleżanki/koledzy mam problem z odpaleniem Opla Combo 1.7 Dti tzn. autko raz odpala od strzała, raz odpala i od razu gaśnie, a innym razem mało rozrusznika nie rozniesie tyle razy trzeba kręcić- szukam przyczyny ale to chyba sterownik pompy/albo sama pompa już niedomaga- po odkręceniu wężyków od wtrysków raz podaję pod większym ciśnieniem a innym...
Witam mam podobny problem z tym Quadem Bombardier 125 mianowicie rozrusznik nie kręci ,przekaznik jak i świeca są nowe. Podłączałem rozrusznik bezpośrednio pod aku to cykał i wirował ,na przewody odpalał,obstawiam właśnie rozrusznik ale jak do niego się zabrać i na co zwrócić uwagę? szczotki prawie nowe bardzo mało zużyte
Podziel się informacją o tym, co było robione w rozruszniku? Według prawa Murphy'ego psuje się to, przy czym grzebałeś. Bez tych tajnych informacji można zngadywać, że jest problem ze szczeotkami lub z wirnikiem lub ze stojanem. O, i cały rozrusznik jest podejrzany. Ale co tam można sprawdzić? Można sprawdzić czy szczotki lekko się przesuwają. Można...
Volcraft VC-337 to UNI-T, więc kupujesz to samo w różnych kolorach. Dla amatora to moim zdaniem bardzo dobry wybór, zwłaszcza za tak śmieszne pieniądze. Do auta 40 A może być mało. Wspomaganie kierownicy, rozrusznik pobierają dużo większe prądy: 100-800 A, zestaw car audio o mocy 600 W w szczycie pożre ponad 50 A. Wąskie szczęki vc-337 są natomiast...
Sprawdż też czy masz jeden impuls na wtryskiwaczach przy kręceniu rozrusznikiem? Jeżeli tak to wina w immo. Pozdrawiam
Problem leżak w rozruszniki za mało miał kw i nie dawał rady rozbujać silnika teraz jest 4,2 kw i na dotyk,.dzięki za pomoc
Czy to może mieć jakiś związek z tą wymianą skrzyni? Raczej nie powinno,ale różnie to bywa.A rozrusznik to kręci w ogóle?
Witam panowie ociz napisał [Chodziło mi o to że na filmiku przekręcasz kluczyk od razu w pozycję "rozruch", ale to nie ma nic wspólnego z usterką] a przepraszam jak ma uruchomić silnik ma przekręcić na raz zrobić salto i dopiero rozruch to benzyna wkłada kluczyk i pali nawet gdyby to był diesel to i tak rozrusznik powinien zakręcić . Na filmiku nie...
Mało,jak odpalisz na włączonych światłach to ile ładuje? Powinno być ponad 14.20. Sprawdź jeszcze ile jest na akumulatorze w momencie kręcenia rozrusznikiem.
Fajne małe autko. Jak byłem dzieckiem to się w takim bawiłem. Ojcu wysiadła prądnica-rozrusznik mało dostępne w tamtych latach. Zamienił na syrenke 102 albo 103 za mały byłem żeby dokładnie pamiętać
I co z tego że masz światła czy wycieraczki, na rozrusznik to za mało spróbuj podładować akumulator.P
tak immo wporządku a pompa przy kręceniu rozrusznikiem włącza się prawidłowo jak nakazuje czujnik optyczny
Witam, mam problem z Matizem, mianowicie po włączeniu zapłonu pompka paliwa ledwo chodzi, nie działają światła, nawiew, kierunkowskazy, po włączeniu świateł awaryjnych coś brzęczy. Rozrusznik kręci. Gdy wyłączam zapłon, to żarzą się chwilę kontrolki i gasną. Dodatkowo wskazówka temperatury wyszła poza skalę. Powiem szczerze, albo gdzie zwarcie, albo...
Witam. Ktoś już może dotarł jak wyjąć rozrusznik z C5 3.0V6. Dzisiaj zdjąłem osłonę spod silnika i ciasno, nie wiem jak się zabrać bo miejsca tak mało. Pozdrawiam
Ten zdrowy naładowany akumulator to ile ma lat? Sprawdź wyczyść klemy i połączenia z masą i rozrusznikiem. 6-7V na rozruchu to zbyt mało.
Za mało danych! Rozrusznik kręci? Normalnie, czy szybciej/wolniej niż zwykle? Świecą się jakieś kontrolki, które się świecić nie powinny, albo nie świecą, które świecić się powinny? Iskra jest? Paliwo podaje? Pompa benzyny chodzi? Jaka instalacja LPG? Jest procedura awaryjnego uruchamiania na LPG? Próbowałeś?
Moduł napięcia ma tutaj raczej mało wspólnego, prędzej rozrusznik. Sprawdź czy nie jest spalony, albo po prostu 'zniszczony' i jak coś to kup nowy, powinno działać. Ostatnio widziałem na necie takie do max 50zł, ale to może być jakiś szit.
Mi właśnie nie chodzi o każdą cewkę, ale konkretnie o elektromagnes rozrusznika jak on jest zabezpieczany aby nie palić styków stacyjki. Myślę że wiem ale chcę aby ktoś potwierdził. Zależy od auta. Albo jest dodatkowy przekaźnik, albo tranzystor załącza elektrowłącznik rozrusznika. Mało które z nowszych aut steruje rozrusznikiem bezpośrednio ze stacyjki.
Ponad osią rozrusznika, jesteś po diagnozie auta?Zapłon ,zasilanie w paliwo sprawne?
20A to za mało.
Wiec jak z plaka pali, to znaczy ze nie ma wystarczającego ciśnienia paliwa przy rozruchu. Na początek spróbuj podmienić akumulator, choć to mało prawdopodobne. Rozrusznik jak kręci? Zdejmij przewód powrotny z zaworu na listwie i zakrec rozrusznikiem. Jeśli poleci kropla ropy to znaczy ze przepuszcza a nie powinien. Zawór ten ma puszczać jeśli w układzie...
P1500-sygnał rozruchu. Może się taki rejestrować jeżeli ECU widzi sygnał rozrusznika,a nie widzi impusów aparatu. Nadajnik impusów jest w aparacie.
Widzę że mało kto widział ten rozrusznik nie mówiąc o naprawie bo byście tak nie pisali.P
Pomogło odłączenie akumlatora na 20 sekund , na wszelki wypadek włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie"
tak diody sprawzone, zapomniałem o tym napisac. czytałem na tym forum, ale niestety w zablokowanych tematach, że ktos miał podobny problem tkwił w kablach. Niewiem tylko w jakich kablach. masę sprawziłem, a kabel od alternatora łączy sie z tm od rozrusznika, jak rozrusznik kreci to musi byc dobre połączenie
Czy to objaw zepsyutego elektromagnesu? Mało prawdo podobne ale nie niemożliwe, wymontuj rozrusznik i daj do sprawdzenia elektrykowi. Jeśli rozrusznik jest oryginalny i już ma swoje lata to mogły się zużyć jego elementy np. łożyska wirnika.
rozrusznik matiz matiz wymiana rozrusznik matiz bezpiecznik rozrusznik
honda civic termostat wymiana kostka stacyjki płyta główna głośnik piszczy
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
Instalacja TV Trwam na dekoderze Polsat Box Komunikat "Shareware Smart Cloud TV" w Manta - Rozwiązania