W tłokach są wycięcia, i jak sie spotkają tłoki z zaworami to sie grzybkują tłoki i po głowicy , po dole = po silniku. Przechodziłem przez to. I teraz mam tuningowy silniczek w matizku .
Pamiętasz stare gruźliki citroena 1.9d czy maluch?Tam wcale nie było uszczlniaczy. :D Ale nie zwróciłeś uwagi na to że całe złącze prowadnica/zawór trochę inaczej wyglądało. Dodatkowo prawdopodobnie było to wszystko ciaśniej pasowane. A co do głównego wątku - tłoki do wierzchu, silniki Daewoo trwałością raczej nie grzeszyły.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=12... mam nadzieje ze coś pomoże chyba ze ustawiłeś źle i próbowałeś odpalić wtedy zawory mogły walnąć w tłoki
Mam pytanie czy strzałki na obudowach panewek głównych wskazuja 1 cylinder? Oraz jakim je momentem trzeba dokręcić. Oraz jak ustawić tłoki względem reszty, sam tego nie rozkopywałem :( .
Sorry 12 L LPG to pali 1.6 , 3 L motor musi swoje wypić - pojemność i mieszanka stechiometryczna to jest matematyka , a jak tak mało pali to zawory i tłoki się cieszą z ubogiej mieszanki :)
To zdjęcie nie pokazuje nawet, jak ten silnik jest zbudowany (jest wiele wersji budowy silnika Stirlinga, która to miała być?), więc można tylko zgadywać - może brak jakiegoś elementu, może za duże tarcie, może tłoki za mało szczelne i powietrze przepływa przez szczeliny, zamiast napędzać tłoki?
Rozebrany do rosołu: https://obrazki.elektroda.pl/8287743800_... https://obrazki.elektroda.pl/9009163600_... Wał sobie wypolerowałem, teraz pozostaje mikrometrem zmierzyć i składać na nominalnych panewkach, albo szlif jak za mało ;-) Jeszcze tłoki zdejmę z korb i zobaczę jak tulejki w główkach. Cylindry ok, zrobię honowanie...
Witam. Problem z odpaleniem to znaczy: Trzeba długo kręcić żeby zapalił? Czy może pali tylko nie na wszystkie tłoki? Czy może jeszcze jakieś inne objawy, bo problem z odpaleniem to troche mało informacji. Więcej szczegółów.
Zgodziłbym sie z kolegą ale przypominam że nalany centymetr paliwa na wszystkich tłokach utrzymał się 20minut a poza tym wszystkie trzy świece i tłoki są równo zaolejone
Pompa ok po niedzieli sprawdzę po nr katalogowym czy to co widzę to jest to co napisane. Duży wentylator wolnoobrotowy silnik będzie żyło, tłoki strzelam 20 po niedzieli sprawdzę. Oleju dolej bo mało sprawdz czy podczas dłuższej pracy go nie przybywa.
Ja wziąłbym coś na 3/4, bo 1/2 może być deczko za mało na 3 tłoki. z resztą po coś ta sprężarka ma kruciec na 3/4 a nie na 1/2.
1.5 kw tp stanowczo za mało :/ to kolega sa dwa tłoki trzeba tu mocy
No to jak? Wszyscy pompują i mało co się nadaje ... Idę w tłoki ;-) Powietrze jest, ciśnienie teoretycznie można nim sterować - nie wiem jak ze stabilnością. Regulator ciśnienia? Coś wymodzę. Namierzyłem drugi palnik buderusa i zabieram się za układ zamknięty. Teraz mogę na spokojnie - no i zimy nie widać. 60 litrów poszło w siedem dni. Mój Espace gazu...
Tak przy niesprawnych natryskach albo nadpalonych potrafię puchnąć tłoki. Silnik pracuje ale jak zejdzie na bieg jałowy to potrafi się zatrzymać. I w zasadzie odpala bez żadnych problemów za chwilę. Czy ma silnik paliwa można sprawdzić bardzo prosty sposób. Zdejmij przewód powrotny ze zbiornika paliwa i zobacz czy leci paliwo powinno dość intensywnie...
nie mam czym sprawdzić ciśnienia sprężania ale były nowe zestawy naprawcze tłoki,tuleje pierścienie mało tego w zakładzie który to robił pomierzył mi te nowe zestawy .
Jeżeli tłoki nie uderzyły w zawory to bez remontu,ale to jest mało prawdopodobne.
Jeżeli zaczyna stukać gdy zdejmujesz nogę z gazu to masz luźne tłoki . Przerabiałem temat kilka razy hałas podobny do luźnych zaworów jednak gdy się wsłuchasz da się wyczuć różnicę .
Fajna konstrukcja. Jednak zastanawia mnie sposób odbioru ciepła. Radiatory na głowicach się pewnie sprawdzają ale co z pustym płaszczem wodnym? Czy tłoki nie puchną?
Możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą, przez to są przedmuchy do układu chłodzenia i wrażenie gotowania lub mocno zapowietrzony układ. Dobry mechanik jest to w stanie sprawdzić bez rozbierania silnika. Przy uszkodzonej uszczelce możliwy wyciek płynu na tłoki. Na mokrych świecach samochód nie odpali, dopóki się nie osuszą.
Alle !!! JAJA :D a to autko podobno ma problem z silnikiem .Objawy ;jakby nie paliło od razu na wszystkie tłoki ,po kilku minutach jest OK.I wierz tu maszynie............
Ale to co, ten siłownik składa się wyłącznie z cylindra w który wchodzą dwa tłoki oraz z simeringu które je uszczelnia? To tyle? Coś mało tych części. Przecież tam jest ciśnienie które może ten simering wypchnąć. No nic, rozbiorę go może dziś i zobaczę jak to wygląda. Grunt że już wiem jak wyjąć tłok.
W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania, topia się tłoki, głowica grzeje itp. Na odwrót jak w benzynie. Było mało powietrza i się przegrzewal. Ja bym to obstawial.
Ciśnienie oleju pewnie da się utrzymać jeżeli agregat jest w miarę dobrym stanie inna sprawa jest taka, że tłoki i jedno łożysko agregatu są smarowane rozbryzgowo dlatego te 400 obrotów może być za mało żeby dobrze rozchlapać olej i tłoki szybko się zatrą. Silnik 4kw to max kolo pasowe na silniku 13cm przy wydajności 450l/m. I jeszcze jedno musi być...
Sprawdzałem lampą, a dzisiaj porządnie sprawdziłem rozrząd w sensie GMP ustaliłem nie tylko po znakach ale też po faktycznym położeniu tłoka.
Kupując "tańsze" zamienniki. A na dodatek jeśli zakup realizowany jest w sieci, to w pierwszej kolejności musimy wziąć pod uwagę materiały z jakich te wymieniane elementy są zbudowane. Czyli prawdopodobnie te tańsze. Mimo to, że wyglądają jako aluminiowe, to z tym materiałem będą miały mało cech wspólnych. Czasami, też tłoki też mają mniej pierścieni....
Miałem podobne problemy zamontowałem specjalnie pompę dla tura. Napęd dla pompy jest z koła pasowego z pomocą paska rozrządu od Matiza . Jeśli jesteś zainteresowany zrobię zdjęcia. Pozdrawiam.
proponuje sprawdzić u mechanika cisnienie na tłokach.
Nie da sie rozładowac EV bo elektronika pilnuje. A elementy których nie ma pojazd EV: - sprzęgło - skrzynia biegów - turbina - tłoki, zawory, paski, korbowody - chłodnica - pompa wody Mało ?
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Silnik gór mało widzi pompy olejowe np w man co ile tkm powinny być wymieniane bo różnie mówią.
Rozdzielacz był wymieniony bo nie działała w dół. Po wymianie rozdzielacza całkowicie straciła siłę zgnitotu. Dolałem oleju hydraulicznego bo było trochę mało i robiło się "mleko", mam drugą taką samą belownicę, sugestia serwisu była taka, że mógł też paść ten sterownik, którym ustawia się siłe pracy maszyny. Przełożyłem z drugiej maszyny do tej, która...
Dla mnie jednak sens stosowania bałwana do podnoszenia auta jest wątpliwy. Stosowalny właściwie tylko w warsztacie wyposażonym w wydajny kompresor no i waga plus gabaryt - mało mobilne. Ja używam zwykłego marketowego kompresora o poj. 50 litrów, dwa tłoki. Próby wykonywałem nawet na 24l z C...(popularnego sklepu ogólno budowlanego i radził sobie bez...
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
Jeśli nowy pierścień ma 0,3 mm luzu, to silnik nadaje się jedynie do szlifu. Czyli nowe tłoki, pierścienie. Czemu piszesz półsłówkami, tak by coś napisać, ale żeby mało z tego wynikało? Co to za rada, że silnik do szlifu i nowe tłoki z pierścieniami ? Najprościej oddać cały silnik do fachowców, ale nie o to mi przecież chodzi. 0,3 mm na zamku to nie...
Panowie, silnik kręciłem rozrusznikiem, tylko bez wtrysków (czyli bez kompresji). Kręcić się kręcił - słychać było tłoki. Waszym zdaniem to za mało żeby stwierdzić czy nie jest zatarty? Możecie mi krok po kroku powiedzieć jak to sprawdzić żarówką? Czytałem temat, gdzie kolega odpisał, że nie będzie tego sprawdzał, bo to 220V trzeba i nie chce nic uszkodzić....
Dodatkowym objawem był wyciek oleju spod głowicy i spaliny tylko z pierwszego cylindra. Paliwo daje, wtryski po przeglądzie i niby dobre. Nie mamy ciśnieniomierza z takim podejściem, zmierzyliśmy niedokładnie. 3 bardzo słabo, 2 cieniutko, 1 ok 26. Gniazda zaworowe ok, uszczelka była do dupy, pierścienie na 2 i 3 cyl zapieczone. Trochę udało się je rozruszać...
Nie dymił przed awarią i już nie dymi. Może trochę płynu dostało się podczas przedmuchiwania bloku sprężarką przed montażem głowicy. Zawory nie odcisnęły się na tłokach.
Producent nieźle pojechał. Tłoki nie mogą zostać wymontowane? Nie wolno i tyle hehe. Silnik raczej mało udany obecnie coraz więcej takich konstrukcji na miękkim aluminiowym bloku. Niedługo zaczną stosować panewki w postaci powłoki. Praca przyszłych serwisów będzie jedynie ograniczona do wymiany czujników bo silniki będą spawane lub klejone (bez śrub).
kolego studniarz jak byś przeczytał mój pierwszy post tam było napisane ze pompę ustawia się na 0 a wałek na dwie kropki, jestem w posiadaniu kola które ma źle nacięte znaki po prostu jest o jeden ząbek za mało i powiedz mi teraz w jaki sposób miałbym ustawić rozrząd bo według Ciebie to na znaki i powinno być dobrze
Witam! Jest to możliwe ale musiałby faktycznie długo stać pewne elementy parcieją. Tutaj bym nie stawiał na uszczelniacze (mogę się mylić) ale na pierścienie. Kiedyś robiło się jak samochód długo stał odkręcało się świece zalewało się tłoki naftą lub ropą kręciło się silników ręcznie żeby tłoki puściły. Pewnie mało kto tak robi samochód ma się sprzedać...
Teoretycznie możesz spróbować z zakręceniem butli, bo może tak być, że gaz się przedostaje do kolektora ssącego i przez brak powietrza nie odpala. I na marginesie mnie osobiście to spotkało. Ale uważam że w Twoim przypadku mało jest to prawdopodobne, bo nawet jeśli, to po kilku próbach odpalenia tłoki przewentylują komore spalania i silnik by odpalił,...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
Witam wszystkich na forum.Dzisiaj nabyłem Władimirca z 1985 r.Wracając do domu,po przejechaniu ok.10 km. zauważyłem,że przy"nisko-średnich"obrotach(nie działa obrotomierz)ciągnik dostaje dość silnych wibracji.Drgań nie ma na obrotach wysokich i na biegu jałowym.Traktor nie dymi.Poprzedni właściciel twierdzi,że wymienił tłoki z pierścieniami(pokazywał...
Tłoki i tuleje kupowałem czeskie do zetora 5211 7711 7211 7245. Po założeniu głowicy jest takie samo ciśnienie.. Nawet te 28 jak świeżo po remoncie to i tak mało..
Hey, Myjka ciśnieniowa Karcher hd 10/25. Myjka po 3 latach tyrania ( z 250 bar roboczego poszło na 200) - stwierdziłem że jest zima - zrobi się jej remoncik - wymiana uszczelniaczy itp. Rozebrałem dziada , za pierwszym razem stwierdziłem że tłoki nie wymagają zmiany ponieważ patrzyłem na bok tłoka a nie na jego czoło. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze...
Dzięki wszystkim za pomoc, ale podstawowe rzeczy na ile mogłem sprawdziłem z Waszą pomocą i chyba się poddam, chociaż na moje oko, to jest jakaś pierdoła, bo po mojemu kompresja jest, iskra jest, tylko dziwne, że po wlaniu paliwa nie ruszył nawet na chwilę, więc albo za mało wlałem, albo świeca, albo faktycznie nie ma sprężania... Pierścień wygląda...
14 zaworów pogniecionych 16, tylko po dwóch może nie widać. Tak, tłoki mają wyżłobienia naprzeciwko zaworów. Płyn mógł pocieknąć przy zdejmowaniu głowicy. Jak to jeszcze stary porządny X18XE to takie usterki jak pęknięcie bloku są mało realne.
Witam, W skład remontu może wejść: - komplet uszczelnień (gumowe) - Kanał przelewowy - Ewentualnie wyłącznik ciśnieniowy - komplet zaworków (6szt) Same części będą mogły kosztować koło 200zł, a reszta to robocizna. Mogły ulec też uszkodzeniu tłoki oraz wiele innych elementów ale to mało prawdopodobne. Raczej wystarczy tyle co napisałem. Jeżeli odważył...
Dzień dobry wszystkim, czy może ktoś mógłby mi podać ciśnienie sprężana w cylindrach silnika MTZ82, takie według fachowej książki. Wymieniłem cały komplet naprawczy tz. tuleje, tłoki, pierścienie, głowica i po naprawie uzyskałem ciśnienie 22 at., wydaje mi się że to za mało. Jeżeli ktoś ma dostęp do mądrej książki to bardzo proszę o podanie mi tego...
Trochę mało danych wygląda na zapowietrzone wtryski ale miałem przypadek "wypalone tłoki" . Zakładamy menzurki na przelew i ile paliwa przelewa ewentualnie sprawdzamy ciśnienie sprężania. Jak przelewa dużo to tłumaczy dlaczego pompa nie utrzymuje ciśnienia.Jak jest w miarę na przelewie no to zapowietrzone wtryski albo niestety wtryski za długo jeździły...
Witam, mam problem ze swoją meganką, otóż przez ostatnie dwa lata odkąd jestem posiadaczem tego autka wszystko działało żyleta, przed kilkoma dniami auto po kilku kilometrach kiedy silnik nabrał temperatury zaczął pracować na dwa tłoki - chyba a może na jeden jeśli to możliwe (trzęsie autem, mało że się nie rozleci, obroty niskie na granicy gaśnięcia,...
Panowie, mam problem. Posiadam silnik F3M 1011F przeszedł remont szlif wału pierwszy, szlif bloku nowe tłoki, uszczelki panewki itp. Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju wynosi 1 bar, jest to bardzo mało. Pompa oleju jest z 2012 roku, jutro przyjdzie nowa. Niestety przypuszczam że nic się nie poprawi chyba że się mylę. Jak myślicie co może być jeszcze...
Nie masz pojęcia o termodynamice, rozprężanie gazu powoduje ochłodzenie i to znaczne, na tej zasadzie działają klimatyzatory i pompy ciepła. Tak tylko w tym silniku są tłoki poruszające się podobnie jak w silniku spalinowym. Więc występuje pewne tarcie niwelowane przez smarowanie silnika, a tam gdzie jest tarcie wydziela się też ciepło. Tylko w tym...
Tak myslałem ale wszystkie... wiec tak co do całego bloku to nie mam wiedzy czy iden tyko. ale robiłem kilka przypadków tyle że na giełde.. tłoki od Y psaują idealnie róznią się tylko komorą spalania. tuleje w blok nowe pierścionki .. Wszyscy mówili że to nie ma prawa działać bo inna komora w tłoku mało tego jedna astra chodzi koło mnie i śmiga jak...
Wymienić jeden można ale sensu w tym za wiele nie ma. Lepiej komplet skoro będzie rozebrane. Kupno innego silnika jest mało sensowne bo może być taki sam jak Twój lub gorszy, ewentualnie pojeździsz trochę i padnie a i koszty zakupu oraz montażu większe.
Dzisiaj obejrzałem pozostałe tłoki i okazało sie że każdy z nich jest z jednej strony obtarty podobnie jak ten pierwszy. Ale to nie koniec niespodzianek. Z ciekawości każdego z pozostałych 3 tłoków wsadziłem w cylinder na którym pracował pierwszy tłok ( ten który wystaje poza cylinder) okazało sie ze każdy tłok wystaje tak samo w pierwszym cylindrze...
Witam! Po pierwsze - podałeś za mało danych samochodu? Przyczyn usterki typu "źle pali na ciepłym" jest mnóstwo. Sugerowałbym na początek diagnostykę komputerową silnika. Wiadomo mi, że w tych turbodieslach lubią się wypalać tłoki, ale nie napisałeś nic o ciśnieniu sprężania, itp. Pozdrawiam
Myślę że nie popsuje maluszka. Mało kto takie coś montuje bo jest to stosunkowo młoda modyfikacja. W maluszku można takie coś założyć zwłaszcza że dwa tłoki chodzą prawie tak samo. Razem opadają na dół i razem sie podnoszą. I muszą obydwa sprężać sobie powietrze, co innego jakby to był boxer bo ciśnienie wyrównywało by się pod tłokami gdyby jeden szedł...
OK, tak zrobię, istniejące pierścienie zamienię miejscami, a pierścień olejowy zostawiam. Jak nie będzie dawał ciśnienia i lał olej to wymienie je na nowe. Rozebrałm też głowicę i na oko wydaje mi się że jest w dobrym stanie, tłoki też. Co do samarowania rozbryzgowego, jest to podobno opisane na elektrodzie, poszukam, ale polega to na jego nawierceniu...
osobiscie przeciwny jestem wieszaniu wszelkiego rodzaju breloczkow/magicznych pudełek ... ale to Twoje auto , Ty wybierasz droge podniesienia w nim mocy ... Ech .... niech zakładają. A później piszą w komentarzach na allegro "" działa, zapier...ala, i mało pali"", tylko tak naprawdę to tylko po jakimś czasie przez tłoki widać zawartość miski olejowej....
jest iskra, paliwo również jest podawane,.. iskrę sprawdziłeś, a paliwo jak sprawdziłeś czy dochodzi na tłoki? tylko tak ze pompka pracuje?? sprawdź dokładnie bezpieczniki jeden odpowiedzialny za wtrysk i stapia się tak ze nawet nie zauważysz ze jest spalony dosłownie jak piczy kłak :) wydaje ci się ze jest dobry a jednak jest spalony ja dopiero za...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
Mało precyzyjny opis - zasilanie tylko benzyną czy też gaz ? Czy wskaźnik temperatury jest normalnie ? Czy nie puchną tłoki ? Kiedy został wymieniony płyn chłodzący oraz w jakim stanie jest chłodnica - jak często włącza się wentylator ? Czy po rozgrzaniu silnika na postoju do temperatury kiedy gaśnie powoduje takie same objawy jak jedziesz ? Czy po...
witam w moim ojciec wymienił cylindry z tłokami 5 lat wcześniej zetor7211 mało pracował i palił niebieskim dymem po rozgrzaniu już normalnie (ciężki i długi rozruch) ,kompresja 22 , 23 , 25 , 23 taka nierówna ,tłoki prawidłowe komory spalania ~47ml ,po wyciągnięciu tłoków okazało się iż są one jak nowe zero zużycia niepotrzebnie wyciągane , problemem...
Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności? Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało...
Mało danych MAZDA 6 (GG) 2.0 DI 1 Oznaczenie GMP 2 znak odniesienia 3 Śruba(y) ustalająca 4 Śruba(y) - urządzenie napinające 5 urządzenie napinające http://obrazki.elektroda.pl/8644850300_1... Jestem przy wymianie uszczelki głowicy. Głowica zdjęta. Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i...
Tłoki z tego co pamiętam mają być równo z tuleją. Co do wtryskiwaczy ciężko mi powiedzieć ile ma faktycznie być. na pewno większym problemem jest zbyt mało wystający niż więcej. Tym bardziej po planowaniu głowic wystawać musi bardziej. Pomierz wysokości głowic coś to zawsze powie. Nie mogę za bardzo znaleźć info na temat ile te końcówki mają wystawać......
na instalacji nie nie może być freonu w stanie ciekłym bo uderzenie w tłoki zniszczy sprężarkę. To po jaki gwizdek w instalacji jest skraplacz? Na temat reszty twoich wywodów pomilczę bo z chłodnictwem to miałeś do czynienia otwierając lodówkę. Do wykonania zbiornika. https://pl.fluorines-chemicals.com/freon... Autor ma 50l butli...
W silniku jakiś czas temu około pół roku padł rozrząd . Pękł pasek podczas rozruchu silnika . Ale został silnik naprawiony , głowica była już trzy razy weryfikowana , mierzone były krzywki wału rozrządu jak i sprawdzane były koła rozrządu .Ostatnio kilka dni temu znowu po raz trzeci kolejny zakład weryfikował wałek , głowicę , wzniosy krzywek bo nawet...
Już nieraz w historii polskiej techniki motoryzacyjnej Polacy pokazali na co ich stać (np. koncepcja silnika z wirującym tłokiem). Teraz znowu wychodzą "z ukrycia" ... Wyobraźcie sobie silnik spalinowy, który: 1. Nie ma zaworów 2. Ma dwa wały korbowe 3. Nie ma głowicy 4. Ma jeden cylinder 5. Ma dwa ustawione przeciwbieżnie tłoki 6. Oba tłoki pracują...
a ja kolegów zapytam tak.. mi chodzi po głowie takie same coś ale na silniku od matiza/tico/suzuki swift - jest 3 cylindrowy, tłoki sa ustawione co 120 stopni więc nie będzie efektu sprężania na 2 cylindrach na raz jak jest w maluchu. Są 3mniejsze cylindry - wywalić głowicę - zrobić z grubej blachy i dorobić zawory płytkowe - chłodzony cieczą, - mała...
Niestety najgrubsza uszczelka da +0,05, a to raczej będzie zbyt mało. Co z podcięciami na zawory w tłoku, czy je również należałoby powiększyć, czy zdjęcie 0,2 z denka tłoka jest pomijalne dla reszty ?
Jeśli już "fachowiec" Przekładał pasek, to można liczyć się z pogiętymi zaworami-możliwe, że takie przestawienie wystarczyło, żeby tłoki pogadały z zaworami-jedna niesprawna świeca to za mało, żeby nie zapalił...Zmierz kompresję.Jesli to nie to, to może gaźnik (może, bo nie piszesz, czy to wtrysk, czy nie, ale sądząc po roczniku może być gaźnik). No...
Tylko ta rysa jest wyraźna i niewyczuwalna pod palcem, ale jak przesunę po gładzi (lekko aby nie porysować) szczelinomierz to leciutko zahacza o nią. Przytarcia faktycznie nie widziałem. O zgrozo. Kompresją jest OK, 16,5 i 17Bara. Ktoś mi powiedział, że jak było mało oleju (bo na skutek uszkodzonego simeringu zostało około 1.5l mogły napuchnąć tłoki...
u nas był zrobiony z tektury ( takiej jak z bloku z końca zeszytu) i pomalowany farbą żeby nie uszkadzać papieru przez temperaturę. Co do wagi może warto spróbować założyć np przeciwwagę na koło zamachowe dla tłoka? wiem ze takie konstrukcje też są przy większych silnikach z cięższymi tłokami. Ważne jest żeby był w miarę swobodny obrót wału kiedy nie...
właśnie chodzi o to że duł jest oki tłoki całe korbowody niepogięte a ja by był pęknięty blok to wy albo olej szedł do płynu chłodniczego albo na odwrót a wszystko jest oki tylko cały czas jest coś z ta głowica ja juz jestem głupi dlatego założyłem ten temat może znajdzie sie ktoś kto mi pomoże w obu były zmieniane uszczelniacze ale na komplecie uszczelniaczy...
Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Dodam jedynie że samostart nie wszystkich producentów jest taki sam. Niektóre są łagodne i delikatnie wspomagają odpalanie. Inne natomiast dają taką mieszankę wybuchową że mało co się silnik nie chce rozlecieć po pierwszym obrocie wału.
Dokładnie tak jak mówi poprzednik, uważaj żebyś prawidłowo założył pasek rozrządu. Kółka rozrządu i wału korb. można kręcić, bo tam są znaki pomagające ustawić te kółka względem siebie i trudno się pomylić, gdy się wie jak to ma być. Szpilki z zasady wymienia się, bo stare przy ponownym dociąganiu mogą się ukrecić i problem większy. A dokręcić trzeba...
160km/h to i tak mało i chodzi o to że tam te samochody jeżdżą tak na co dzień a nie jednorazowo. To tak z mojego doświadczenia, te co kupione w u nas w salonie bardziej zgniłe ale silniki zdrowsze, a w tych z Niemiec tłoki tak cienkie że dobrze go pstryknąć paznokciem to pęknie. :D
Ołów ma temperaturę topnienia 327,5°C, więc jest duże ryzyko stopienia; poza tym, ołów jest ciężki, a układ tłok + koło zamachowe powinien być wyważony - idealnie się nie da, jeśli jest tylko jedno koło, ale choć z grubsza, inaczej silnik będzie się trząsł - ciężki tłok oznacza, że koło zamachowe musi być odpowiednio ciężkie. Tłoki silników mają uszczelki...
a widziałem żebyś wiedział a jednak honowanie ma duże znaczenie mało tego nawet kont pod którym są te rysy wykonane ma dość duże znaczenie na żywotność silnika podstawowe pojecie z obróbki skrawaniem przecież tłok nie jest wykonany cały z aluminium w środku ma pozatapiane kawałki metalu nie pamiętam jak dokładnie się to nazywa w starszych typach z jednej...
Mało mi to daje gdyż tłok o wymiarze 82mm jeszcze jakoś da się znaleźc lecz ja mam trochę inną sprężarką w układzie V i mam jeden tłok o wymiarze 52mm i drugi o wymiarze 92mm i ten 92 mi jest potrzebny a jego nie mogę znaleźc czy wie ktoś od jakiego pojazdu można taki dobrac?
Kolejne śliczne hasło-"pełny wtrysk"... Niedługo pojawi się tekst o poldku wyciągającym "na oko" 150KM...po małym planowanku, na gazie z magnetyzerkiem. Silnik Poldolota w wydaniu Daewoo różni się zasadniczo tylko innym wałkiem rozrządu, hydraulicznymi popychaczami, dodatkowym kanałem olejowym w kadłubie, mocniejszym paskiem rozrządu i odlewanymi, zamiast...
Witam. Na wieś spokojnie starczy jedno-tłokowa o pojemności butli 25L. Czasem jednak 25L bywa mało, więc polecam coś o pojemności 50L. Zaś co do dylematu dwa tłoki, czy jeden, odpowiedź jest prosta. W zależności od potrzeb. Osobiście posiadam 1-tłokową z baniakiem 25L i daje to radę. Wymalowane zostały wszystkie budynki, w tym 2 hale, Tona eksperymentów...
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Są dwie opcje. Albo masz źle wyregulowany układ paliwowy i po prostu cały czas musiałby pracować "na ssaniu". Możesz spróbować to zdiagnozować w "chałupniczy sposób" po przez przysłonięcie lekko wlotu powietrza. Najpierw tylko nieco, potem bardziej i jeszcze bardziej. Powinien tylko słabnąć, jeśli w jakimś ustawieniu odczujesz jednak wzrost mocy, choćby...
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
Powiem tyle, nie znam się za bardzo na tej geometri ale tłoki od Hondy Dio ludzie zakładali do 50cm³ Simsonów, Jawek i to jeździło. Oczywiście kanały byłyby powiększone i nie pisałem o tym bo jest to oczywiste. Podejrzewam że cylinder mógłby się bardziej rozgrzewać, ale tragedia by chyba nie było. Do tego cylindra wrzucali tuleje pod 70cm³...
Z kołami rozrządu oczywiście masz całkowitą rację. Jeśli chodzi o 5340 to jego starszym odpowiednikiem jest zdaje się 62xx. Ale głowy nie dam. 5340 jest konstrukcją tylko zmodernizowaną, bazującą na starszych modelach. Ma zmodernizowaną pompę wtryskową nie za bardzo na jego korzyść według mnie, tłoki z trzema pierścieniami i zmienioną pojemnością komory...
rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie...
Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot. Nie koniecznie szrot, możesz kupić inny sprawny silnik do 500zł. Zapytaj o wycenę mechanika ile by kosztowała naprawa (wymiana pompy wody, uszczelki pod głowicą i co tam wymyśli mechanik). ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie ciekawe jak, jedynie co to...
Nie elektroniczne ale elektryczne, lampa dla syna z GX53 jako źródło światła. Cylindry z Garbusa, tłoki z Tdi, „szpilki” głowicy, łańcuch rozrządu i gotowe. Jak wprowadzaliśmy się do nowego domu to wszystko było niemal w surowym stanie. Zamiast lamp były tylko oprawki z żarówkami. W salonie jedna żarówka było za mało a dwie obok siebie...
No niestety. Nikt nigdy Tobie nie mówił że co prawda cylinder jest idealnym walcem, to tłok już niekoniecznie - stożek zbieżny ku górze? Jak dla mnie zupełnie bez sensu wyjmowałeś tłoki. Zostawiłbym to tak jak jest, dał tylko całość do dopasowania pierścieni - i nie tylko do średnicy cylindra, ale właśnie do kanałów tłoków i lekkiego przehonowania.....
Witam. Co do informacji na temat budowy tych silników - stron w języku innym niż Polski jest bardzo dużo, konkretów mało. Linki do obliczania tych silników (podaje się objętości cylindrów, różnice temperatur a skrypty mają obliczać uzyskane obroty, moc itp...): http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/acade... http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/acade...
Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia...
Witam .Mechanik zrobił test na obecność spalin w płynie i wyszedł pozytywnie.Czyli uszczelka do roboty.Zdarzyło mi się go trochę przegrzać wskutek wycieku płynu z pompy.Przebieg 170 tys km.Silnik chodzi równo na gazie i na benzynie, nic nie "dzwoni",zawsze pali z pierwszego, na pewno bierze mało oleju, problem jest natomiast z dynamiką jazdy,trzeba...
Witam! Potrzebuje informacji w jakich pojazdach stosowane były sprężarki powietrza z łożyskami kulowymi tj. bez panewek i smarowania pod ciśnieniem, tylko zwykłe rozbryzgowe. Dokładnie przeszukałem forum i wstępnie wiem, że są to Ził i Skot (więc może też Tatra, ale z tego co na razie widziałem to są 1 tłokowe). Pytam, ponieważ nie chcę ryzykować przeróbki...
Dodano po 5 Sytuacja wygląda prawdopodobnie tak wymienione tylko 8 zaworów a któryś jeszcze był podgięty ale na tyle mało że sprężyna dociągała go gniazda i był w miarę szczelne. Takie przeginanie grzybka tam i z powrotem spowodowało że zawór urwał się do końca i klops. Trochę twoja że nie sprawdziłeś zakładu po obróbce głowicy ,ale głównie zakład...
Jeździłem motorowerem i rowerem przez ostatnie kilkadziesiąt lat - do pracy mam kilka kilometrów podrzędną szosą. Nie mam prawa jazdy (mam zrobiony prawie cały kurs na prawko, wyjeżdżone kilkadziesiąt godzin po wojewódzkim mieście), ale musiałem przerwać i nigdy nie dokończyłem :( ) Postanowiłem kupić taki samochodzik (Ligier Ambra), żeby na głowę nie...
zetor tłoki ruszyć tłoki tłoki astra
odblokować karte almera kluczyk regulacja turbo
zdalny licznik tauron napięcie zdalny licznik tauron napięcie
Audi Q7 ABS – instalacja, kodowanie, adaptacja, schematy, typowe usterki Indukcja Bosch Electrolux Teka – palnik pulsuje, grzeje z przerwami, analiza usterki