no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Witam Matiz na zimno zachowuje sie na wolnych obrotach tak jakby ktoś co chwile przygazowywał tak raz na sekunde. Po nagrzaniu raz powraca do normalnych obrotów a raz nie. Podstawiony silnik krokowy nic nie zmienił. Co mozna sprawdzić? Wojtek
Po wymianie aparatu na inny używany mando auto odpala ale rano znowu mam problemy z odpaleniem jak zimno , teraz doszedł jeszcze problem taki że jak przełączy się na gaz na zimnym silniku to muszę wciskać gaz do spodu żeby nie zgasł jak już wejdzie na obroty to działa normalnie i odpala normalnie do czasu jak silnik zrobi się zimny , gdy odłączam czujnik...
stalo sie to porannym odpa kilku razowym odpalaniu zaskoczyl dopiero po 4 razie , pracuje ok , na zimno slychac troche zawory ma przejechane 15 tys pozdro
Witam. Mam problem z moim Matizem a konkretnie z brakiem ogrzewania wewnętrznego.Od pewnego czasu wydajność nadmuchu ciepłego powietrza nie była ciekawa ale było to spowodowane zużytą uszczelką pod głowicą . Uszczelkę wymieniłem , zalałem układ świeżym płynem i tak jeździłem ok. dwóch miesięcy.Teraz kiedy zaczęły się chłodne dni chciałem skorzystać...
Dzięki za podpowiedzi… Póki co zamontowałem czujnik spalania stukowego w innym miejscu na bloku silnika. Komputer już nie pokazuje błędu ale silnik nadal nie wkręca się na obroty. Sprawdziłem stopień sprężania na cylindrach, jest po 11 na każdym czyli OK. Był opóźniony zapłon więc przyspieszyłem go na +10 i silniczek zaczął pracować równiej ale...
Zrobiło się zimno i silnik ma problemy z odpalaniem, pewnie dlatego, że Nie umiesz zdiagnozować usterki . Ot co. jak jestes z okolic Tarnowa to podjedz.
witam. a ja mam taki problem ze moje światła lubią sie samoczynnie wyłączyć podczas jazdy. przeważnie jak jest zimno lub jadę po wertepach. albo jak zmienię z długich na krótkie i włączę kierunek to również gasną. czasami się zapalają z powrotem jak przełącznik od migaczy wróci. a nieraz potrafi jeździć długo i jest wszystko ok. mam matiza.
Witam, Posiadam Matiza rocznik 1999 z instalacją gazową I-szej, albo II generacji (gaz miesza się z powietrzem w kolektorze ssącym). Aby odpalić go na gazie trzeba najpierw uruchomić silnik na benzynie i dodać gazu do około 2 tys obrotów - wtedy dopiero przełącza się na gaz. Ostatnio mam jakiś problem z instalacją doprowadzania benzyny (chociaż w ogóle...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Żony Matiz około 55 tyś. -zimny pracował dobrze po rozgrzaniu słabł na wolnych obrotach pracował znośnie na wyższych - gasł brak mocy. W serwisie podpięli pod komputer - ok , po rozebraniu kopułki - korozja. Wymienił kopułkę palec rozdzielacza przewody (choć te bym zostawił). Przyczyną gaśnięcia po rozgrzaniu się samochodu może być też cewka zapłonowa...
Dmuchanie na zimne, ładunki elektrostatyczne przy wymianie filtra.
Po pierwsze zanim zaczniesz cokolwiek robić, ustaw rozrząd i zmierz sprężanie, na 99% go nie będzie ale lepiej dmuchać na zimne.
Nagrzewnica padła albo coś się w niej zablokowało
Miałem podobnie, matiz gdy był zimny odpalał i pracował normalnie. Po nagrzaniu silnika zaczynał nierówno pracować a po zgaszeniu silnika nie chciał odpalić. Wymieniłem przewody, kopułkę, świece i dalej było to samo. Okazało się że poprzez aparat zapłonowy dostawał się do środka olej, po wymianie aparatu wszystko w porządku.
Witam, Super pomysł jak chce Ci się bawić z matizem. Do piszących o temperaturach: jeździliście kiedyś jakimś autem które mało pali? Sprawa jest prosta mało paliwa - mało ciepła + gaz + całkiem wydajna nagrzewnica w matizie... 2 lata temu jak było bardzo zimno przez 300km nie dogrzałem silnika (było ślisko i jazda do 90km/h) w a4tdi. Zdrowe to dla silnika...
Hehe widocznie to radio nie jest kompatybilne z matizem ;) A tak na poważnie sprawdź zimne luty oraz jak mówią koledzy zakonserwuj styki.
Przy takiej pogodzie jak dzisiaj 11 stopni na zewnątrz leci ciepłe powietrze, ale nie za gorące. Jedna rurka od strony kierowcy ciepła, natomiast druga od strony pasażera też ciepła ale trochę mniej niż pierwsza. Gdy temperatura spada poniżej 0 to ogrzewanie nie działa i leci zimne powietrze.
Mam przypadek matiza. mianowicie. Silnik jak jest zimny chodzi ok a jak sie nagrzeje nie ma mocy i nie chce wchodzić na obroty. cała elektryka sprawdzona, pompka paliwa, cisnienie na cylindrach, katalizatora juz nie ma. Ogółem auto przewrócone do góry nogami i nie można wyłapać usterki. dzieki z góry za pomoc
olej masz bdb.termostat niewiem?Szybko się nagrzewa zimny?
Wszystko spoko Robokop, ale skąd zimny nieodparowany gazior na zaworach wydechowych ? No chyba że motor zgaśnie nagle...Ale też jakoś sceptycznie to widzę :) A z innej beczki to robiłem głowicę zrozwalonym zaworem wydechowym właśnie tak wyglądającym jak opisujesz w silniku który nie miał LPG.. Może to inna przyczyna ?:) Problem, fakt, może być, jak...
Cobra dzięki. ale czy gniazdo to ma w jakiś sposób oznaczone styki?? Nogdy tego nie robiłem. Najciekawsze jest to, że gdy odpalę silnik po zgaśnięciu mogę jeździć cały dzień bez względu na temperaturę i długość trasy. Zapala kilkadziesiąt razy zimny i ciepły.
Nie znam budowy Matiza ale takie szarpanie tylko na wolnych obrotach miałem w fiacie Uno. działo sie to wtedy kiedy robiło sie zimno. Tam gdzie jest koło pasowe które napędza alternator jest jakis czujnik bardzo blisko tego koła, chyba od zapłonu. Po prostu odłączyłem ten czujnik i przeczyściłem styki które były trochę zaśniedziałe i to w 100% pomogło....
Wtryski rozpylają osobno. Na gazie działa już w porządku problem z gazem był spowodowany moim nie dopatrzeniem, które już usunąłem. Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny w kwestii benzyny.
Witam! Mam Matiza na gazie i nie wiem czemu gaśmie na wolnych obrotach. Czy jest zimny czy cieply silnik jest tak samo-gaśnie. Czy można jakoś wyregulować obroty? I co może być przyczyną? A może już są jakieś problemy z głowicą....? Z góry dziękuje ;)
W ciemno taka diagnoza? Ja nie diagnozuje, to Ty jesteś zobowiązany ją przeprowadzić, a stwierdziłeś że węże zimne do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy tego nie wypłuczesz.
Tak jak kolega powyrzej pisał odwrotnie nie da się go wsadzić wiem na 100% da sie to zrobić w matizie
Matizy miały to do siebie że potrafiły tak robić, a problem leży po stronie modułu optycznego w aparacie zapłonowym. Jak masz tak że zimny odpala normalnie a po rozgrzaniu gaśnie i potem jak ostygnie to odpala bez problemu to na 99% jest uszkodzony właśnie moduł optyczny. Jak ci zgaśnie to zobacz czy jest iskra jak niema to nie odpali a za iskre odpowiedzialny...
Oczywiście jest to wina radia. Tego typu objawy dają w radiach Daewoo "zimne luty" zlokalizowane w głowicy FM lub jej okolicach.
wymiana termostatu jest bezcelowa. A nawet może pogorszyć sytuację, gdy kupisz podróbkę termostatu, także starego nie wyrzucaj. Jeszcze może się przydać... Moja nówka działała dwa dni... Sprawdziłeś te węże do nagrzewnicy, czy oba są gorące ? Pracę linki i ruch klapki ciepło/zimno przełączającej zimne powietrze, powodujących że raz powietrze omija...
przy wciśnięciu pedału gazu do samego końca nie ma jednakowych obrotów "są "falujące" nie wiem oczywiście czy to może też mieć związek z tą usterką. Tak ponieważ czujnik uważa silnik za zimny i podaje paliwo jak na zimny silnik, po prostu się zalewa. Musisz mieć większe spalanie.
Ciężko zgadnąć po opisie. Może być coś z układem elektrycznym/zapłonem, zasilaniem paliwem lub ewentualnie sterowanie dopływem powietrza. Kolejność od najbardziej prawdopodobnej przyczyny, moim zdaniem. Dwa pytania: Jak samochód zachowuje się na biegu jałowym (zimny, rozgrzany)? Czy masz jakieś drobne zaplecze warsztatowe, żeby podjąć próbę diagnostyki?
Nikt nie napisał o jeszcze jednej prostej usterce która się często w tico trafia, mianowicie luźne klemy na akumulatorze. Tu przy okazji mam pytanie do użytkowników tego auta i nie tylko, ma ktoś jakiś sposób żeby się tego problemu pozbyć raz na zawsze? Myślałem np wymianie klem na nowe takie jak są w matizach, idzie to gdzieś kupić bo nie spotkałem...
No to jak nie chcesz tego ustrojstwa usuwac to szukaj co przerywa,może jakiś zimny lut itd.A właściwie to jakie mogłyby być skutki?Radio chyba na 12V instalacja 12 V.
a jak auto odpala gdy jest zimne? jeżeli jest problem z uruchomieniem tzn. odpala ale nie od razu trzeba go "prze-gazować" czy też niekiedy zimny gaśnie to należałoby sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Może wskazywać złe wartości ale nie zapala się od tego lampka check engine
Początkowo dobrze przepala lecz po 30 sec. jakby 1 cylinder nie działał po wykręceniu widoczny jest efekt złego przepalania bądź zawieszenia wtrysku nr.1 Wyjaśnisz mi jak sterownik silnika diagnozuje "zawieszenie czy niedrożność wtryskiwacza" jako zwarcie? Wracam do prośby z mojego poprzedniego postu, sprawdź okablowanie i układ odcięcia wtrysku benzyny...
Przypominam o kolektorze jak nie to wymienię chłodnice Tu o chłodnicę bym się nie martwił, bardziej jak wymienić grzejnik nagrzewnicy, bo to on daje ciepło w kabinie. Co do samej nagrzewnicy, czujesz że przekręcasz gałką z zimnego na ciepłe ? Płynnie, bez wracania/odbijania pokrętła ? Mogła strzelić linka klapki ciepło/zimno i np masz cały czas na zimno....
Witam To co kolega pisze że zaciąga płyn do cilindra to będzie dymić na biało po odpaleniu ciężko teraz będzie stwierdzić bo zimno na dworze i każdy dymi .latem u kuzyna w Matizie też samochód zmieniałem uszczelkę pod głowicą brał płyn ale to było widać w cylindrze (kamera do cylindra) I na uszczelce był ślad szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo koledzy...
Chałupa chałupie nierówna bo oni mogą mieć okna z trzema a nawet 4 szybami a Ty jedynie z dwiema, chałupa może stać na innej podbudówce, mieć ocieplenie dachu i tak dalej i dalej. Wszystko może być inne. Wtedy utrata ciepła jest inna. Skąd wiesz, że nie mają tam kilku pompek wspomagających cyrkulację że tak to ujmę? Całokształt to tak, jakby wyjęte...
Ja bym sprawdził jeszcze bezpieczniki w samochodzie i przy radiu(czesto są zabrudzone , a nawet zdarza sie ze czasami przerywają).Oczywiscie mogą to byc "zimne luty " w radiu,ale to na pewno nie z twojej winy.Zlokalizowanie ich zajmuje czasami chwilkę ,a czasami długie wieczory:)
prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika...
Wg mnie czyszczenie nagrzewnicy sie nie oplaca. Pomaga ale na chwile mialem podobny problem w matizie jedyne co podziałało to wymiana nagrzewnicy mysle ze do golfa nie bedzie draga jedyne co to z wymiana jest troche roboty. Przynajmniej u mnie bylo.
map sensor jest dobry wychodzi na to że oby dwa aparaty są uszkodzone na tym starym nie mogę wyregulować zapłonu a na drugim pyrka ale jak jest zimny to już ciężej pali a jak sie motor nagrzeje to pali przy jednym przekręceniu a co do rozrządu to wątpię aby się przestawił bo mam drugiego matiza i tak samo pyrka Dodano po 3 dobra panowie zrobimy tak...
Witam Posiadam samochód Daewoo Matiz Poj. silnika: 800 cm3 rok 99. Bez gazu. Problem polega że samochód na biegu jałowym strasznie miesza obrotami wysokie i niskie. Czy samochód jest zimny czy rozgrzany pracuje tak samo Podczas jazdy nie widzę problemu samochód się ładnie zbiera, nie muli się... Wymieniłem w nim części jak: -Świece i kable. -Kopułka...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Witam. Zwracam się z prośbą o rozwiązanie problemu sterowania gazem w związku z awarią w moim matizie, a mianowicie sterowanie lpg wysiadło. Sterownik Stag 50. Nie świeci żadna dioda przy sterowaniu lpg-benzyna. Działanie jest cały czas załączone na benzynie. Nie ma możliwości przełączenia gdyż sterowanie wogóle nie reaguje na naciśnięcie. Na wolnych...
Kiedyś żeby włączył się lpg to trzeba było porządnie zwiększyć obroty silnika w Matizie (bez obrotka). Teraz przełącza się na gaz przy minimalnym naciśnięciu na pedał przyspieszania nie wspominając o temperaturze silnika zimny. Co sprawdzić??.Jak silnik jest za zimny to nie wejdzie na obroty pod obciążeniem i strzela. Jak się nagrzeje to pracuje ok....
- Przwodów migaczy nie ciąć, tylko dołączyć alarmowe do fabrycznych. Można lutować, choć ja robię to takimi złączami TKL. Wygląda to jak kawałek konektora i zagina się zaginarką do konektorów. Takie łączenie na "zimno" jest moim zdaniem wygodniejsze i pewniejsze, bo lutowanie nie zawsze dobrze wychodzi. Szczególnie na starszych przewodach, troszkę zaśniedziałych....
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
zimno mieszkaniu zimno mieszkać zimno pokoju
zafira lambda wymiana uszczelka kolektor dolotowy pompa obiegowa termostat
Struktura i analiza nagłówka plików JPG Błąd ERROR 18 przy aktualizacji BIOS-u - Rozwiązania