Galletto po obd robi ten ecu.
No jak widać jednak jak zawsze człowiek zmuszony sam sobie poradzić, poradzi sobie :) nawet AI nie dało rady, a w kwestii elektroniki AI właśnie wydawało by się że powinno być najlepsze, nic bardziej mylnego... Dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/3989069300_... Dodano po 10 Dobrze :) odczytałem sterownik, ale okazuje się...
Sygnałowy powinien trafiać na jeden pin. Napisz na jakich jest jeszcze pinach to może ze schematu da się wywnioskować gdzie masz zwarcie lub upływność. Jaki masz opór przejścia od czujnika do ECU?
Układy nie różnią się pod względem funkcjonowania, Ty miałeś trochę nowszy model. Niestety, nie mam karty katalogowej, ale i tak nic Ci ona by nie dała. Jezeli chodzi o ustawianie biegu jałowego, to powinieneś, po zresetowaniu ECU zdjęciem klemy + i zwarciem jej do masy na moment, uruchomić samochód z zimnym silnikiem i poczekac do pierwszego pełnego...
Poczytaj czymś ludzkim ecu
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
Witam Poratuje ktoś wsadem do bdm ecu Mazda 3 1,6 nr.sterownika 0281011534 wysypał się z powodu spadku napięcia oud code same 0000. eprom 95160. Prawdopodobnie będzie trzeba wgrac full bdm. pozdrawiam
Musisz do EDC wrzucić poprawną zawartość eeprom żebyś miał out code poprawny inaczej tego nie zrobisz.
Mazda , różne nie standardowe, egzotyczne.
Jeżeli różnica ciśnień DPF nie zmienia się wraz ze zmianą obrotów to DPF w aucie nie ma. Poprawność wprogramowania to musiałbyś dodać plik z pamięci sterownika ECU.
Sprawdź na początek wszystkie bezpieczniki
OK Mazda jeździ,wymienione ecu na inne.Przyczyna, przetarta wiązka przy głowicy zrobiła zwarcie.Pozdrawiam!!!
Działa blokada kierownicy ?
jakie błędy w ECU ,
Cześć. Program w ECU został uszkodzony z powodu słabej baterii. Po poprawieniu programu auto odpala.
jeśli w ECU jest P0610 to uszkodzony jest EEPROM w ECU.
Widzę na papudze ,że nie DIS , sterowanie bezpośrednio z ECU. Pomyślałeś o zwartym lub zapieczonym wtryskiwaczu?
Może, ale małe prawdopodobieństwo. Spradź bezpieczniki oznaczone jako EGI i Main.
Co konkretnie zgłasza ecu?
A jak sprawdzić czy alternator otrzymuje dobre sygnały, i czy da się w razie czego naprawić ECU.
Brakuje Ci sterowania masą z ecu silnika. Na tym wspólnym do wszystkich powinien być plus. Odetnij kabelki od sterowania gazu i polącz ten oryginalny który był przecięty. Odpal na pb jeżeli zadziała to masz uwaloną centralkę od gazu jeżeli nie zadziała to prawdopodobnie ecu silnika. Nie szukaj sygnalów wejściowych bo to bez sensu, tu nie mają znaczenia....
Witam mam problem z podłączeniem E-managera Greddy do seryjnego ecu mazdy K819 chciałbym za pomocą e managera kontrolować skład mieszanki Paliwo/Powietrze załączam schemat swojego ecu k819 i informacje na temat e-managera
A może ten trop jest fałszywy? Na początku autor pokazał migającą kontrolkę immo. Jest w zegarach, więc to fabryczne immo. A ten alarm jakiś dokładany, więc może nie mieć nic wspólnego z awarią. Autorze - czy przed awarią było słychać syrenę podczas odblokowywania auta? A po awarii ucichła? Jeśli odcina zasilanie na ECU to ma to dużo wspólnego.
Mazda 3. 1.6 diesel 2008 80kW ECU 0281012530 SW: 1039S17808 EDC16c34 EEPROM 95160 Problem z IMMO. Czy ktoś ma oryginalny plik ECU z działającym IMMO. Program w ECU został uszkodzony z powodu słabej baterii.
Jak PD steruje napięciem ecu silnika
Witam serdecznie. Odłącz przedtem akumulator i śmiało.
Zapewne awaria jakiegoś układu i komputer ECU przełącza się w tryb awaryjny. Zacznij od diagnostyki komputerowej lub zwróć samochód sprzedawcy.
Podpialem przez swoj interfejs, ktory mam... mianowice bluedriver i nie ma bledow. Postaram sie dostac do czujnik walu korbowego. Oby to nie byl ECU.
Strasznie to dziwne. podłączam jak na zdjęciu. może sprawdzę inny interfejs... ale zarówno na kabelkowym jak i BT podobne objawy - brak połączenia do ECU.
Skoro komp nie łączy się z ECU to do sprawdzenia zasilania ECU jako pierwsze.
Może immo trzyma? Silnik zapala jak podasz „ na krótko” prąd na rozrusznik? Błędy jakieś w ECU albo GEM ?
Witam.Potrzebuję wsad sterownika: 0281011534 6APB 3M61-12A650-AB udało mi się znaleźć na forum digitalkaos taki wsad ale niestety nie mam tam konta i nie mogę pobrać.Z góry dziękuję za pomoc. http://www.digital-kaos.co.uk/forums/sho...
Czujnik nie jest do wymiany, do sprawdzenia masa na czujnik plus wiązka do ECU.
Jakaś analiza spalin? Pomyśl o czymś takim. Podaj wyniki. Będziemy się zastanawiać. Ja jednak stawiam na nieszczelność a nie "zalewanie". Dodano po 3 Może ECU padł, przez to, że Madzia dłuższy czas jeździła na padniętej sondzie? Tu już pojechałeś po bandzie. Aż się chce Madzi pożałować. I tej jazdy na padniętej sondzie. Cokolwiek to miało znaczyć. A...
Czy widzisz lepszą "przeszkodę" w takim autku? Np odciąć jedno z zasilań ECU.
Właściwie to trzeba by jeszcze zmierzyć sprężanie, jak będzie dobre to zostaje tylko pompa. Odczytywałeś błędy z ECU ?
Nie wiem gdzie jest komp,możesz zapłon przeciąć a z tego co kojarzę jest tam samodiagnoza czyli brak błędu brak kontrolki.Szukaj też na bezpiecznikach w lewym progu,któryś chyba właśnie zasilał ECU.
IDS to musi to zrobić. Wtryski w RF-7J możesz jeszcze zakodować "Forscan". Lub FoComem. Trzeba się troszkę nim namęczyć bo wykrywa ECU ale trzeba trafić i wybrać odpowiedni z listy i też bez problemu można zakodować.
22 posty i dalej nie wiemy, czy sterownik widzi obroty. Iskry nie ma. Możliwe zwarcie na ecu czy co?
Niestety nie posiadam iproga a bez niego sam program jest z tego co wiem bezużyteczny. Interfejsu do forscana też jeszcze nie posiadam. Wychodzi na to że trzeba będzie się zaopatrzyć. Dodano po 2 Problem rozwiązany udało mi się dostać do kogoś kto ma program i zrobił mi synchronizacje, po wgraniu do ECU auto działa :) pozdr.
A to nie ma takiego samego debilnego wynalazku jak we Fordach? Że sygnał pedału gazu leci do ECU przez licznik w którym lecą zimne luty?
Mrozenek rozwiązałeś problem kontrolki? Też mam 323 `95r. Lampka mruga 6x i przerwa itd...
Auto MAZDA 323 z 1997 roku, silnik 1,5 16V ,sterownik MITSUBISCHI Z5B5,w środku pamięć X24C01SI , immo TEMIC BH4A 675G2 w środku Motorola MC68HC05P3(1E25B) , Transponder Type: T5 ID: 12 wymiana ECU jak przeprowadzić synchronizacje ECU lub IMMO OFF
To chyba będzie 2SK1776 polowy N-channel. taki bywał w Mazda 1994 2.0 l ecu Bliższym odp. może być np. od firmy International Rectifier IRLZ24/ lub 2SK2723
Kolego A czy ktoś nie grzebał w ecu tzn.nie programował?
No to wskazuje na to, że czegoś mu brakuje, albo drugi ECU też uszkodzony.
Z ECU brak komunikacji. Cała reszta błąd komunikacji Can ze sterownikiem silnika.
Proszę bardzo
To benzyna? W dieslu ECU podaje plus na przekaźnik rozrusznika.
Witam. 131700-0011 - nr kat czesci (taki jeszcze jest w oplu 1.7DTL ) . 9B22 - ten symbol znajduje sie na epromie, sterowniku pompy i ECU Pozdrawiam.
Wyżej dodałem screan z AD. z podpięciem sterownika sprawdź zasilanie i masy po schemacie i na pinach ECU POWODZENIA
Kazal mi sprawdzic bezpiecznik od komputera pokladowego ale nie wiem gdzie on sie znajduje Bzdura jakaś... oddaj to auto do warsztatu a nie jeźdź po dzieciakach z fejsikami. Tam zapewne jest więcej niż jeden czujnik, a jesli jest sprawny to trzeba sprawdzić wiązkę między czujnikiem a ECU.
Witam mam taki problem nie mogę połączyć się z ECU mazdy 6 2l diesel 143KM rok 2005 programem forscan za pomocom ELM327 Bluetooth program łączy się zELM ale nie może połączyć się z ECU samochodu próbowałem różnych zmian w ustawieniach baz skutku co może być nie tak ,dodam że ELM 327 z programem Torque działa bez za rzutu także ELM na pewno jest sprawny...
po pierwsze sprawdź czy nie masz lewego powietrza za przepływką na plaka to nic nie da woda ew z mydłem. Ew. zdejmij całą gume i organoleptycznie sprawdz falujace obroty= włączasz tryb serwisowy i kręcisz śrubą w dolocie przy załączonych światłach obroty na 800. Gdyby ci gasł przy wejściu w serwisowy to wyłacz wszystko co się da- zacznij od wymigania...
Witam. Samochód z instalacją gazową. Poszukuję schematu sterowania silnika ze sterownikiem Denso ZM39. Wszelkie schematy, które znajduję w sieci opierają się o sterownik z dwoma kostkami, mój ma trzy. Auto gaśnie w czasie jazdy i po chwili krótszej lub dłuższej można je odpalić, usterka losowa i upierdliwa. Czujniki położenia wału i wałka podmieniane...
adekwatny login ;) 2. Przycisk = sztuk raz, liczba pojedyncza... zachęcam do pierwszego z lewej lub pierwszego z góry jak masz w pionie 4. zostaw na ON 6. ECU = Engine Control Unit (komputer samochodu) | źródło: http://lmgtfy.com/?q=ecu 7. zachęcam do użycia tego samego przycisku co w punkcie 2...
Przeczytałeś podany przezemnie temat i sprawdziłeś kabelki z ECU na wtryski?
Brak zasilania na ecu. Sprawdz zasilanie na ster. Przekaznik, wiazke.
Tu trzeba sprawdzić błędy jakie wyświetla ecu. I od tego zacząć.
Na płycie gdzie jest dokręcony prędkościomierz
brak kontrolki ładowania akumulatora A gdzie się podziała? Przez kontrolkę ładowania płynie prąd wzbudzenia potrzebny do zapoczątkowania wytwarzania energii przez alternator. Całkowity brak kontrolki lub spalona żarówka będzie skutkowała brakiem ładowania(dotyczy to zdecydowanej większości alternatorów, niektóre nowsze są sterowane przez ECU).
Jak w temacie - w kostce przy pierwszym wtrysku nie mam napiecia., w pozostalych wszystko gra. W kostce jest plus, a nie ma masy- czyli jak mniemam sygnalu z ecu.ktory pin w komputerze odpowiada za ta mase ? Chcialbym sprawdzic czy do wymiany mam ecu czy kabel. Pozdrawiam!:)
Tutaj masz Kody OBD do Mazd -> [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/view... P0121 - Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem Sprawdź potencjometry od pedału gazu i czujnik otwarcia przepustnicy, jak i ich elektryczne połączenie z ECU.
Sonda szerokopasmowa musi być dopasowana do ecu silnika. Nie ma niestety tanio
Prawdopodobnie jak zimno / zimne nie masz łącza po OBDII. Nie kontakt na linii ECU - immo - gniazdo OBDII. Schematu brak.
Uszkodzony był ecu. Po wymianie działa do dziś :)
doszedłem do tego że jak zdejmę fajeczki ze świec i pokręcę go chwilę a później podepnę fajki to pali na strzał i chodzi przez ok 5 sekund i gaśnie, a po odpaleniu bez wcześniejszego kręcenia bez fajek pali na strzał i gaśnie od razu. Brakuje mu wybitnie paliwa,jeśli pompa jest nówka i jest ciśnienie to być może padł czujnik temp. silnika ten od ecu.
Silnik 105 czy 90KM? Dla silnika 105KM różne programy podają inaczej lokalizację ECU. Nad nogami kierowcy, z lewej strony; w podszybiu, na środku; pod nogami pasażera, pod dywanem ;) Moduł zapłonowy jest w aparacie zapłonowym, moduł wtrysku?! to ECU. Dla silnika 90KM nie posiadam informacji, ale pewnie podobnie będzie. ...Z początku myślałem, że to...
Witam Potrzebny wsad eeprom 93c56 Mazda 626 2.0D Nr ECU RF2A 18 881c 275800-5032 Z góry dziękuję Piotr
pewnie nie ma ecu? elbo je ktoś wyciął
czym diagnozowales, co sie stało z samochodem? i co nie działa?
Masz LPG?............................ Jak temperatura silnika widziana w ecu lub pomiar rezystancji czujki.
Co to za element w ECU sterownika silnika, który cały czas tyka? Samochód zapada się i zaraz gaśnie, odcina mu paliwo. Samochód to Mazda 6 GJ 2.2D. https://obrazki.elektroda.pl/2519049600_...
zasilania na czujniku ok,paliwo daje i tylko brak iskry......brak wysterowania na cewki
Auto jak w temacie rok około 2000 czasami zapla się kontrloka kontroli trakcji i auto zaczyna chodzić max do 3000 obrotów. Launch milczy. Błedy zczytane błyskowo z abs 45 82 Brak możliwości diagnozy ecu bak pinu TEN w złaczu. Ktos ma zsposób na diagnoze ecu ?? I rozpiskę błędów abs??
Zasilanie ECU jest, na wyjsciu tam gdzie powinno być jest 5V, masy sprawdzone - zero efektów. Dziwne jest też to, że po odłączeniu lub zwarciu czujnika temperatury na pracującym silniku ECU nie wyrzuca żadnej usterki (system jest na obd2).
Aaa, to sprawdź WN. Ale dokładnie.
Problem dalej występuje, widziałem Mazdy 6 GG miały taki moduł na dwie małe wtyczki jako sterownik wtrysków, tutaj tego nie ma idzie bezpośrednio z ECU. Błąd sugeruje jakby ECU diagnozował napięcie zasilania modułu FCIM czyli jakby występował jakiś moduł wtrysków, lecz niestety nie znalazłem takiego sprawdzę jeszcze czy przewody wtrysków idą do ECU...
czyli nikt mi nie pomoże tak ??
Trochę sie rozpedziłem z kąd bierze sygnał obrotów silnika licznik - rzuciłem okiem na schemat can leci z ecu równolegle abs licznik , dodam że po zapaleniu esp silnik traci moc tylko że w silniku grama błedu Gdyby było coś nie tak z silnikiem to chyba powinienem mieć jakieś błedy w ecu silnika czy niekoniecznie ? Co proponujecie can i kable sprawdzic...
Owszem multimetr wskazuje wahanie napięcia, ale cykli jeszcze nie liczyłem. Jeśli będzie za mało, to znaczy że sonda pada? Jaki ma to wpływ na spalanie, czy ECU ciągle zbogaca mieszankę?
Czarny z czerwonym 12v z bezpiecznika f20 pod maską Zielony z białym z ECU pin 212. Dla silnika y6 1.6 16v
Witam problem jak w temacie , mazda 6 2003 2.0 d gaśnie zapala się kontrolka trakcji , dopóki świeci auto nie odpali , wystarczy przezbroić c. zamek pilotem i auto pali od nowa , w ECU błąd p0093, oraz b ład komunikacji can a w ABS bład komunikacji CAN czy spotkał sie już ktoś z tym problemem? Dodano po 2 przepraszam w ECU tylko bład P0093 - wyciek...
Ma być po włączeniu zapłonu 12V po uruchomieniu silnika napięciem scv steruje czujnik na listwie ale mimo tego napięcia nie ma odczyt parametrów na forscanie pokazuje że że zawór jest regulowany przez sterownik atak naprawdę na scv jest cały czas jest 0.2v i jest za doze ciśnienie na listwie po wysterowaniu scv zasilaczem zewnętrznym ciśnienie się zmienia...
O ile pamietam to blad cisnienia w ukladzie klimy wisi w ecu silnika, kts powinien sobie z nim poradzic
Mruga mi kontrolka dpf i święci cze Czesto mruga ,bo trzeba wyzerować wymiane oleju . Przypuszczm , ze ecu obliczyło zbyt wyskoki poziom paliwa w oleju .
Popiera Mijelow. Rozrusznik kręci wałem korbowym. Czujnik wału to widzi, wysyła informacje do ECU, że się obraca. ECU uruchamia pompę paliwa, wtryski i świece, a silnik się uruchamia. Mówię o silniku benzynowym
Lewe powietrze? W jakim stanie jest gumowa rura między filtrem powietrza a przepustnicą? ECU nie zarejestrowało żadnych błędów ?
Bezpieczniki sprawdzałeś?
reset ECU (usunąć na 10 sek bezpiecznik 7,5A opisany jako BACK UP w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. )odpalić silnik i pozwolić mu się rozgrzać do pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy. Podczas tej procedury ECU dobierze odpowiednie nastawy dla przepustnicy . nie dodawać gazu !!
Pierwsza sprawa posprawdzaj masy, komputer raczej jest ok, nie padały w tych autach, szukaj także w zasilaniach.
Dzięki wszystkim. Faktycznie impulsator nie jest podłączony do komputera ECU. Wymieniłem aparat i wszystko w porządku. Pozdrawiam.
Dobrze by było abyś skołował sobie sprawnego SPV-a na próbe.
Wystarczy na początek sprawdzić dwie rzeczy ale niestety najszybciej przy pomocy komputera tj. czy ECU "widzi" obroty wału i jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas rozruchu.
Odepnij wtyczkę i sprawdź czy zarejestruje błąd,to chyba tak najszybciej i najprościej sprawdzisz.
W tej mazdzie może być wszystko , ludki mogli palcować 12v po wszystkim w tym po aparacie. W tym modelu występują 2 rodzaje niezamienne aparatu zapłonowego.' Rozbierz ecu i zobacz czy masy w środku nie popalone.
Zostało sprawdzenie czy masz sygnał z ECU na trzeci wtryskiwacz i ewentualnie czy nie ma pęknięcia uszczelki pod głowicą między 3 a 2 lub 4 cylindrem.
A tak może sterowanie z cewki na ECU sprawdzić? a może od razu wymienić cewkę i po kłopocie?
Tak ale jak IAT widzi gorące powietrze to ECU zubaża.Popatrz na debilne "tuningowe" chipy z all.. wpinane w IAT.
Masz dwu pinową wtyczkę od czujnika prędkości bo jest to prądniczka tachometryczna - (można wywnioskować z przedstawionego schematu) pytałem znajomego co głębiej siedzi w tej japońskiej myśli technicznej. Więc chyba pozostaje Ci jedynie ten sygnał co znalazłeś i wchodzi do ECU. A może coś nowego znalazłeś ;)?
airbag mazda mazda mazda wentylator mazda mazda światła mijania mazda
pamięć piekarnik samsung 65cali rolka dociskowa magnetowidu
obrotomierz cinquecento sporting politechnika gdańska
Amica piekarnik – brak grzania góra-dół po wymianie grzałek i przełącznika Beko – znaczenie dodatkowych przycisków programowania w pralkach BWFT, B5WF, SteamCure, AutoDose