Łożysko piasty koła.
Kolego tam jest łożysko oporowe i jest to normalne.
kołnierzem na zewnatrz
O czym mowa? Masz na myśli odległość kół przednich od kół tylnych, http://obrazki.elektroda.pl/3577361700_1... czy pochylenie koła (kont)? http://obrazki.elektroda.pl/7555800100_1...
Znajomy z którym rozmawiałem twierdzi że koło zamachowe ma być zabudowane w określonej pozycji ponieważ inaczej może wystąpić nie równa praca silnika To go poproś, żeby przestał pleść bajki, kolo zamachowe jest wyważone więc pozycja nie gra roli, czujnika na nim też nie ma, przykręcaj i będzie grać.
Ustawisz wałki tak, żeby kołki były u góry i wkładasz koła w ten sposób, żeby oznaczenia I ntake (dolot) i E xhaust (wydech) patrzyły na siebie tak jak na schemacie.
odgłosy są słyszalne tylko podczas jazdy na wyższych biegach Blacha osłonowa wpada we wibracje i brzęczy. Podnieś oba koła napędowe i sprawdź, z którego miejsca dochodzi dźwięk!
Od wewn strony koła.
TAK, a z czasem się zapowietrzy i będzie się nawet grzało koło. Coś nie miał czasu, albo nie chciało mu się rozwiercić odpowietrznika, wykręcić reszty z niego i zamontować nowy odpowietrznik, jakby faktycznie się urwał. Poszukaj warsztatu gdzie mają grzałkę elektryczną do śrub i tam wymień odpowietrznik wraz z odpowietrzaniem tego koła albo całego układu.
Zmienne fazy w tym samochodzie opierają się na wariatorze. Ma on trzpień blokujący na pozycji 0. Czyli blokujesz dół silnika blokadą na wale i na kole pasowych, ustawiasz wałki blachą która wchodzi w wycięcia na końcu wałków i wtedy wariator jest zblokowany a całość powinna być tak złożona. Całą zasadę działania masz tutaj: [youtube]https://youtu.be/2FwigyG4voI[/y...
Odczyt odbywa się z lewego, przedniego koła.
Tak, warto sprawdzić.
Może to być zużyty przegub zewnętrzny.
Błąd 15 - czujnik prędkości Czujnik prędkości to nie czujniki przy kołach.
robokop a 1200 to mówisz o cenie z robocizną ? Mi remont głowicy został przedstawiony jako prawie 3 koła ...
To tzw przegub wewnętrzny ,Odzywa się ( stuki ) przy jeździe na wprost ( zewnętrzny słychać na skręconych kołach ) .W budowie ma także wieloklin ,kolki, jabłko , ale luz raczej powstaje na jabłku-kulki a nie na wieloklinie .
Skoro się starła to masz coś nie tak z zawieszeniem np. kąt pochylenia koła lub zbieżność. Jedź na szarpaki to sprawdzą.
mazda napewno nie była bita. Całe koła były u wulkanizatora do wywarzenia
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
Jak ustawiasz, na sznurek? Ja zbieżność robię tak: https://www.youtube.com/watch?v=BYengCw_... W tyle będziesz miał śruby mimośrodowe do zbieżności. U mnie bez problemu puściły. Przy regulacji daj ślizgi pod koła.
Witam Pozwolę sobie podpiąć się pod temat z jednym pytaniem. Jaki sygnał liniowy przyjmuje wzmacniacz Bose z jednostki sterującej? Czy podpięcie sygnału liniowego (sub out) z Alpine ILX-700 nie uszkodzi wzmacniacza Bose? Moim celem, mianowicie, jest wykorzystanie wzmacniacz Bose wraz z jego pasywnym subwooferem zainstalowanym w miejscu koła zapasowego.
A używki w dobrym stanie się nie znajdzie? W ASO mazdy jednocześnie można trafić na w miarę przystępne ceny, jak i na ceny z kosmosu, jak chodzi o elementy zawieszenia i silnika, ale tak pewnie wszędzie jest.
tysiace problemów z tego wyjdą Nie pakuj się w tą robote.
Masz tam abs Sumitomo? tak. Sumitomo electric Visteon GJ6E 437A0 A w programie forscan nie mogę znaleźć opcji na prędkość obrotową koła :/
Jechać na zbieżność.
Witam,czy wie ktoś jak ustawić rozrząd do tej mazdy? (są oznaczenia na kołach lecz niema na obudowie rozrządu)
Nie powinien, lecz jeśli zębatka zblokowała się z wieńcem koła zamachowego - to i może. A na marginesie: Z tym holowaniem lepiej nie przesadzać, dopóki nie ustali się przyczyny nieuruchamiania się silnika!
czy ktoś odkręcał i odwrotnie zamontował kółko z znakami na wale silnika ? Nie da się inaczej zamontować. Na wewnętrznej stronie koła nie ma innego znaku?
generalnie jeżdżę spokojnie ale troche stracha mam tak jeździć:D mam pytanko zarówno jak skręcam w prawo jak i w lewo strzela.. Czyli co 2przeguby do wymiany?.. bo wg mnie strzelanie słychać jedynie z prawego koła czy to skręcam w lewo czy w prawo
Mazdę 3 z 2005 roku jak podnosiłem na podnośniku to łapy szły w górę, a mazda uparcie stała na kołach :) Pomysł z lewarkiem dobry jest :)
oś słyszałem zeby podnieśc na lewarku i zakrecić kołem, Lub na podniesionym kole odpalic i wrzucic bieg i posłuchac kazdego koła osobno. Dobra metoda, warto sprawdzić.
Dlatego nie byłam pewna czy ten dodatkowy kabel również uziemiać Jak to uziemiać jeżeli samochód stoi na gumowych kołach?
dokładnie zakładać koła rozrządu ze starego silnika i auto śmigać będzie.....
Włącz zapłon i zacznij odpowietrzać o koła najbliższego ( takie zasady)
11 nie występuje w kodach silnika. To kod błędu czujnika abs koła przedniego prawego 16 czujnik EGR 22 sygnał zapłonu na wejściu EMS tutaj masz dokładnie opisane https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi...
miałem tak , były nie wyważone koła i od 90-100 było drżenie.
Są jeszcze amortyzatory, niewyważone koła...
Silnik Mazdy, z daleka widać japońskie śruby. Rozrząd raczej na kołach zębatych. To nie jest silnik samochodowy. Wtrysk pośredni więc konstrukcyjnie zacofana jednostka jak na zastosowanie przemysłowe.
a nie pomyliłeś wałków rozrządu ? lub samych kół ?
Wcześniej tego nie było a koła są cały czas te same.
Witam. Ten sam problem wystąpił u mnie. Jak kolega sobie poradził z usterką?? U mnie podczas próby odpalenia, słychac tylko przekaźnik przy bezpiecznikach. Auto w automacie. Aha dodam jeszcze, że zapala się czerwona kontrolka "koło zębate i w środku koła wykrzyknik". Proszę o porady.
Wyrobiony pierścień zabezpieczający piastę. Źle ustawiona zbieżność kół, koła rozjeżdżały się lub schodziły do siebie.
Po sciagnieciu pokrywy głowicy i demontarzu koła pasowego wału raczej powinieneś mieć punkty rozrzadu widoczne .
Myśle ze znasz kolejność odpowietrzania kół?
Poradziłem sobie sam, "wystarczy" ściągnąć koła zębate i uszczelniacze można wymienić.
Ok. Na schemacie jest pokazane że należy ustawić koło pasowe na GMP ale nie da się w położeniu GMP zablokować wałków. Dodano po 7 W momencie założenia blokady na wałkach jet początek otwarcia zaworów wydechowych na 4 cylindrze. Chcąc w tym samym czasie ustawić wał na GMP następuje kolizja tłoka z zaworem. Potrzebny mi schemat w jakim położeniu ma być...
To prosty rozrząd. Ustawiasz wałek na pierwszy cylinder, koła pasowe na znaki. Pokaż jakieś zdjęcie - z czym walczysz. :)
Czujnik do wymiany. Standard w maździe, wymienisz prawy za tydzień do wymiany lewy, systematyczne auto.
Za szerokie opony i to tyle. Jak auto stoi na kołach nie na podnośniku to końcówka może dotykać stabilizatora.
Za 60 masz Konę np. Astre itd ,tylko nowe auto kupuj. Kupiłeś 6 letniie auto za 60 koła? 😳😳😳
[url=http://www.felgi-opony.com/Aktualno... jakich wiele Zalecane 6 cali, wtedy opona wygląda jak tutaj: [url=http://allegro.pl/felgi-aluminiowe-... link Poszukaj sobie kół (google, allegro, ebay) z oponami 195/55 na felgach 6x15 i zobacz jak to wygląda...
Jak się nie zdejmie jak się zdejmie? Z wałków zwal i masz luźny. Nie ma żadnych blokad, po drugie blokady nie służą do odkręcania koła rozrządu. Gwint jest prawy. Pneumat albo jedynka wbita i wciśnięty pedał hamulca. Blokować wał blokując wałki rozrządu w aucie na pasku to tylko desperat z elektrody może wymyślić.
Witam, otóż po wymianie opon na zimowe zauważyłem w mojej maździe głośne wycie podczas jazdy. Przy prędkości powyżej 40km/h z momentem przyspieszenia narasta hałas na całym tyle. Podejrzewam że może to być łożysko w którymś z kół. Ale dziś w garażu podniosłem koła na lewarku i złapałem za opony ale na żadnym nigdzie luzów nie widać. Koła są sztywno,...
DZIĘKI KOLEGO za pomoc
czy możesz napisać jak podkręcić ta regulacje Tego się nie „podkręca”. Coś tak się uparł na ten korektor. Sprawdź pozostałe elementy i nie kombinuj. Chociaż zaglądałeś do tylnych kół?
A kto tu mówi o ODKRĘCANIU tego koła kluczem ręcznym?Ech... czytajcie posty powoli ze zrozumieniem.
Na początek to trzeba sprawdzić cisnienie w kołach,skorygować do właściwych wartości i przejażdżka kilka metrów i gaśnie.Te czujniki tam po to są aby zasygnalizować ubytek ciśnienia .
coś trzaska mi e kole z przodu przy chamowaniu MAZDA 323F 1.8 16V 1991 rok mam nowe tarcze i klocki a problem nie znikną
Witam, tych tematów jest dużo, z tego co pamiętam możliwe powody to cewka, przewody WN, świecie, zbyt wysoko zamontowany parownik LPG, ścięty klin koła pasowego, może czujniki wału i wałka, ale tego nie jestem pewien.
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3 Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie... No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :) wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie...
Autko zrobione. Przyczyną było brak masy w okolicach przedniego prawego koła, a powodem było tego RUDA SZ***A , która uwielbia mazde 6 :) Koszt trochę duży bo 350 zł. Pozdrawiam
Będę wymieniał alternator na 220A z BMW x5. Ale że mam mazda 323f bg 1.6 16v88km, to muszę przerobić koła pasowe i tak inne zbawki z tym zwiazane. Ale konkretnie mi chodzi czy ten akumulator nada się do tego.
Łożysko koła , wieniec zębaty , wielkość szczeliny powietrznej czujnik-wieniec do sprawdzenia.
audi straci najmniej na wartości w przeciągu paru lat, do tego ma dużo częsci jako zamienniki, więc taniej być nie może. Z autami z napędem na 4 koła daj sobie spokój. Większe spalanie a terenówki z tego i tak nie będzie, a jeśli poprzedni właściciel męczył auto to może się okazać że będzie cię czekała wymiana sprzęgła załączającego tylni napęd z tego...
Też nic , zastanawiam się czy nie powinno coś się zapali. W starym puncie jak mi się żarówka spaliła to świeciła się kontrolka . A co do przekładania to trochę roboty bo trzeba ściągać koła i nadkola żeby się dostać , może jest łatwiejszy sposób .
Z tego co widziałem pasek szedł od koła prasowego z silnika przez pompę wody i alternator. Ten potrzebuje
O klockach nie wspominałem bo w pierwszej kolejności je sprawdził, zresztą są jeszcze sporo grube, i tam nie ma kabelków zurzycia, tylko takie blaszki piszące przy zurzyciu. Chyba że on ma jakieś czujniki zużycia szęk w tylnych kołach. Od czego jest ten czujnik na wspomagaczu pneumatycznym.
Wszystkie objawy wskazują na kolizję rozrządu lub zatarcie silnika. Co z tego że na podnośniku koła się kręcą - wiesz jak działa mechanizm różnicowy (dlatego np. podnosząc jedną stronę na podnośniku trzeba zaciągać hamulec ręczny lub podkładać kliny pod koła, a nie wystarczy wrzucić bieg)?
Skoro zaświeciły się wszystkie kontrolki to może być brak odczytu prędkości obrotowej koła (czujnik ABS). Po prostu śnieg wlazł na którąś koronkę ABS.
Musisz jeszcze raz ściągnąć koła i zobaczyć co się stało, Czy coś nie spadło, w jakim stanie są szczęki co z samoregulatorem.
Pewno 2.0 benzyna. No to takie dość normalne w tych motorach. Ostatnio robiłem taki silnik sąsiadowi w c-maxie (prawie identyczny, w mazdzie są zmienne fazy) i za głowice, pierścienie, uszczelki i tłoka bo jeden był ukruszony. Wyszło 2tys. zl za części. 7 koła za takie coś to gruba przesada.
hmmm a czego opona na szrot ?? wyczyścic i dalej jazda ja najczescie robie trasy 100km Dodano po 25 auto nieduze mazda mx-3 waga 1080kilo
pierdole nie bende sie meczył, nie polecam nikomu mazdy 323f 2,0TD znalazłem kupca wiele nie płaciale ide na zamiane,jest to pompa(sam handlarz mi powiedział)oddaje za 4,5 koła w handlarza rece niech sie pobawi,Dzieki wszystkim.!!!
Na zewnętrznej pokrywie zaworów nie ma żadnych znaków oraz na kole pasowym nie ma żadnego znaku.
Witam wszystkich.Mam pytanie co to może być mianowicie: Mazda 626Ge 97rok. 1.8 PB 105KM od jakiegoś czasu jak się jedzie po dziurach to z klocków w tylnych kołach jest odglos jakby dzwoniły talerze.Co zauwarzyłem po zdjęciu tylnych kół klocki latają na wszystkie strony w zaciskach.Czy nie powinny być nieruchome.Proszę o rade w tej kwestji.
Witam, w mojej maździe 323f z 2000r. również świecą kontrolki z ABS i ręcznego, w serwisie, po podłączeniu do komputera stwierdzili uszkodzony czujnik ABS prawego tylnego koła. Niestety, jeszcze go nie wymieniłem, tak że nie mogę tego potwierdzić
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam was jak w Mazdzie 6 GG/GY wymieniacie palniki D2S ? Czy dostajecie się do nich od strony koła demontując nadkola czy da rady to zrobić od góry podnosząc tylko maskę ?
Koła i pasek należy oczyścić (odtłuścić) i prawidłowo naciągnąć, piszczenie jest niedopuszczalne, powoduje zniszczenie paska.
Witam! W swoim samochodzie posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km koło pasowe na pasek klinowy. Chciałbym je zmienić na wielo pk. Chciałbym zmienić np na koło pasowe z mazda 323f 1.8 ba. Czy będzie pasować? Jak uszczelnienie takiego koła? I jeszcze zostaje pompa wody. Czy będzie wszystko grało razem? Potrzebuje zamontować większy alternator i nie wiem co...
Właśnie wymieniam sprzęgło z cewką. Czyli ściągnę od razu 2 zębatki. I właśnie zastanawiałem się, co z tym paskiem. Myślałem, że z kołem zejdzie. Sciągacz jakiś mam. Dziękuję za odpowiedź i za pomoc ;)
Myślę że tłoki i korbowody też dostały. Zniszczenia zobaczysz po demontażu.
Na lewym kole są trzy znaki o którego chodzi ?
Unieś samochód i poszarp kołem na wszystkie strony. Masz tam coś sześc bloczków na stronę oraz stabilizator, wszystko to może hałasować
Kontrolka ABS też świeci. Więc zapalona kontrolka ręcznego co może sugerować? U mnie, Mazda 626 , świeci ABS i kontrolka hamulca a padł ,,tylko'' czujnik ABS w lewym tylnym kole (prosta wymiana, koszt max 100zł za cewkę), nie będę wymieniał, złomuję przed 4 listopada.
A (nie zaczyna się zdania od A :D ) może majstrowałeś coś przy kole fonicznym, od kiedy to się dzieje ?
A byłeś na szarpaku ? Szarpak prawdę ci powie .Może coś z mocowaniem McPhersona ew. tuleje wahacza ,łączniki stabilizatora .Trzeba to sprawdzić . No i czarny scenariusz ,prawa półoś od strony koła -przegub do wymiany Po pierwsze jedź na stację i tam się okaże co nie pasi.
Przegub można sprawdzić w prosty sposób . Kierowca rusza z miejsca [trochę energiczniej ] z kierownicą mocno skręconą raz w lewo a następnie w prawą stronę a druga osoba stoi raz z lewej raz z prawej strony i nasłuchuje która strona puka \ uwaga aby nie przejechać gościa \ Niektóre auta mają na dłuższej półosi przeciw-wagę : dwie połówki skręcone z...
Witam, mam problem z Mazdą 6 2,0 benzyna 2006 r. Mianowicie prędkościomierz działa tylko przez jakieś 2s po włączeniu zapłonu - sprawdzone podczas jazdy, potem wskazówka opada. Sterownik silnika i licznik i abs wyrzucają błędy komunikacji między sobą. Podmieniłem moduł ABS, ECM, Body, przewody sprawdzone, czujniki w kołach wszystkie prędkości pokazują...
witam.miałem ten sam problem z h1 w passacie b4 a przyczyną było to ze miałem 17felgi na 40profilu i samochód był zasztywny założyłem zwykłe i problem znikł,dla potwierdzenia teori o kołach to tosamo kolega miał w seacie leonie na 19felgach ma teraz 17 na 50 i ma spokuj .pozdrawiam
To chyba nie problem w czujnikach kół ,bo podczas jazdy w parametrach wszystkie wskazują jednakową prędkośc.
Mazda 626 GE 2.0 1995 U mnie miałem problem z "trzymającymi" hamulcami z przodu. Kupiłem zestaw naprawczy czyli "gumki" i w zestawie ten pomarańczowy smar. Głównie ciężko pracowały prowadniki - uszkodzone gumki. Zdemontowałem, wyczyściłem, nasmarowałem prowadniki delikatnie. Był spokój na kilkanaście tysięcy (pół roku). Kilka dni temu prawe koło tak...
Witam, Zauważyłem w moim samochodzie, że licznik ma złe wskazania. Przy prędkości 80km/h GPS wskazuje 79km/h, a ponadto kilometry też nie pokazują tego co na GPS. Po podłączeniu pod komputer, dwa przednie łożyska pokazują wartość 72km/h (dwa tylne koła 76km/h ) a licznik wskazuje 80km/h Proszę forumowiczów o poradę. Z góry dziękuję za pomoc.
Mam problem ze starą mazda 323f, auto kupione z wyjętymi lampkami od ABS i tcs. Założyłem lampki , wymigałem kody diagnostyczne po zmostkowaniu gniazda diagnostycznego ABS i wyskoczyły takie błędy 11 12 13 14 41 43 47 Interpretacja kodów błędów dla układu ABS 11 – czujnik obrotów koła PP 12 – czujnik obrotów koła LP 13 – czujnik obrotów koła PT 14 –...
jak wspomniałem problem pojawił się po resecie kompa jeszcze raz sprubóję zrobić reset może to coś pomoże kół nie zmieniałem na inne jeżdzę cały czas na tych samych
Chciałbym wymienić sobie pasek rozrządu. Mam mazde 323 1,7 Diesel z 91r. Jak rozpoznać czy napinacz jest już zużyty? Jak zablokować koła żeby mi się nie przesunęły przy ściąganiu tego paska? Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie tego paska? pozdrawiam
Witam Dziś przejechałem parę km i okazało się ze prawe przednie koło mam cieple, chyba trze klocek, a poza tym autko teraz to niezły mul J, jutro musze to rozebrać i dokładnie sprawdzić - nigdy tego nie robiłem dlatego chciałbym zapytać na co zwrócić szczególnie uwagę przy rozbiórce i składaniu kół? Samochod to mazda 323 1,7D z 1991r
wedle masy nie pomyślałem,jutro sprawdzę,wiązka raczej nie,napięcie na kostce przy czujniku jest,zastanawiam sie czemu nie mozna skasować błędu nawet na chwile,jak odepnę oba czujniki z tyłu to błąd prawego czujnika na chwiel sie skasuje a lewy nie,i co ciekawe w parametrach normalnie widać prędkość każdego koła wiec nie wiem czy to wina czujnika czy...
Witam Wczoraj zmierzyłem impedancje subwoofera z Mazdy 6 GH, ten z koła zapasowego. Subwoofer ma 1 głośnik dwu-cewkowy. Na każdej cewce jest po 2,6 OHM. Chciałbym zastosować wzmacniacz cztero ohm'owy ale po szeregowym dwóch cewek wychodzi wynik 4.5 OHM. Czy takie połączenie będzie bezpieczne dla wzmacniacza 4 OHM oraz dla samego głośnika? Początkowo...
W katalogu z częściami przegub zewnętrzny wewnętrzne uzębienie od strony koła ma 34. Wszystkie przeguby które znalazłem w internecie mają 33. Czy to oznacza, że nie będzie pasował? (nigdy nie miałem do czynienia z przegubami stąd moje dziwne pytanie).
felgi koła niszczarka koła koła plastikowe
rezystor hamowania falownika renault megane bezpiecznik wycieraczka budowa magnesu
bezpiecznik tempomatu visit workshop
Jak zresetować moduł Wemos D1: instrukcje i metody Sterownik ST-480N: Wentylator działa ręcznie, nie w automatyce