Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie...
Po kupnie samochodu należy przeprowadzić kompletny przegląd. Przede wszystkim zaglądnąć do świec bo pewnie tu będzie problem. Opis wskazuję że może być problem z wysokim napięciem.
nie.nie.nie
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
Dobrze kombinujesz - tak to się robi.
Nie rozwiązano. Samochód oddany bez postawienia diagnozy.
Jakiś czas temu miałem identyczny przypadek! Mazda 626 2,0D alternator Mitsubishi. Ładowanie było do 18V, kontrolka ładowania nie świeciła wcale. Przyczyną był ugnity przewód od kontrolki (jakieś 20cm od alternatora) Po zlutowaniu kabla wszystko wróciło do normy. Jeśli masz taki sam alternator to dochodzą do niego 2 cienkie kable. Do wyjścia R(S) dochodzi...
Szczotki, tak - ale może masz jeszcze regulator napięcia "padnięty".
A czy dochodzi tam napięcie ?????
Aleks, ja robiłem rozeznanie i Mazda 2 ma sterowanie z ECU. Choćby był sterowany GFUH/hg/5645 to musi mieć regulator. Z opisu autora wynika że jest sztywny (13,1 V). Sugerujesz że jak sterowane LIN, COM to już się nie psują ? Jak dla mnie to uszkodzony regulator. Jeżeli wtyczka 3-pinowa to po wyjęciu jej napięcie powinno ustawić się na około 13,7 V...
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
jak dłużej postoi to rozrusznik nie kręci z taką dynamiką jak na przykład przejade 1-2 km zgasze i odpale To raczej kwestia temperatury silnika, po 1-2km jest już na tyle nagrzany że rozruch idzie znacznie sprawniej.
Troszkę mało widać, ale na pewno jest to wiązka na kolektorze ssący, i domyślam się że ten przekaźnik ma na celu rozłączenie chyba wspólnego plusa wtryskiwaczy. Połącz na próbę te dwa wychodzące z oryginalnej wiązki i odpal. A dalej jeśli to zadziała sprawdź miernikiem czy ma przejścia przed i po podaniu napięcia.
Regulator napięcia jest do wymiany
Proponuję sprawdzić przewody masowe i napięcie ładowania czy nie jest większe niż 14,4V
Obudowa przypomina SOD57 lub SOD64, występują w nich diody do pracy pod napięciem kilkuset V i więcej.
Popraw (oczyść ) mocowania altka bo może nie masowac z silnikiem.
Powiedział ci, że uszkodzony wtrysk, bo albo cie nie słuchał, że na wyłączonym silniku, albo chce cię skroić na kasę. Tym bym sobie głowy nie zawracał tak generalnie, bo we wielu autach jest taki dźwięk. Gorzej, że auto nie przyspiesza, tutaj już diagnostyka się kłania.
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
A jakie są normy tego napięcia na rezystorach wtrysków ?
Błąd oznacza za duże napięcie, to poważny błąd. Wymień aku, odłącz alternator na test (albo chociaż go sprawdź), to na początek. A co do ciśnienia, to nie może być kilka tysięcy przy odpalaniu, poza tym takie ciśnienie może być jak dasz mu buta mocnego, a piszesz, że nie odpala. Czyli jakie masz ciśnienie paliwa. Ale sprawdź najpierw napięcie aku i...
Witam miałem dwie mazdy i napięcie ładowania oscylowało w granicach 13.8-13.9 one tak maja ,alternatory mitsubishi ,aku fabryczne padło po 10 latach
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
No właśnie błędów brak ciśnienia na listwie jest 1800bar i nie wiem czy dochodzi prąd do wtrysków i jakie tam powinno być napięcie
Zobacz mój temat może pomoże brak napięcia 12v na scv mazda 6
Napisz do mnie: kajetan(at)tel-kom.pl Mogę Ci załatwić
A czy sprawdziłeś jakie napięcie dochodzi do wyłącznika światła cofania, czy też 6V???
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
w instrukcji od mazdy 323 piszą że zakres napięcia alternatora to14.1-14.7 na biegu jałowym przy prętkości obrotowej silnika 2500...3000 obr/min a jeżeli jest większe to regulator do wymiany w maździe 323 moc alternatora 60-65A, przy max. napięciu 14V daje to moc 840 lub 910 W
Sprawdź ładowanie bo napięcie masz za niskie.
niestety każdy jest inny...
Czyli jednak możliwe.[/spoiler]
Z braku czasu sprawę załatwił mechanik. Przyczyna była w przycisku w kierownicy. Z tego co mówił jakaś gąbka oddzielająca blaszki łączeniowe sparciała. Może się komuś się przyda ta informacja.
Jakie napięcie aku w trakcie pracy silnika ? Powinno być ok 14,5 V
jak sprawdziles potencjometr?
Do czujnika położenia wału masz mieć przy odpiętej wtyczce 12v sprawdzone żarówką bo to zasilanie czujnika, 5v jako sygnał i gnd. Napisałeś że masz tylko 5v czyli brak zasilania 12v które to łączy się do wielu czujników m.in przepływomierza i pewnie dlatego nie widzi sygnałów. Sprawdź czy nie masz zwarcia na pinie gdzie powinno być 12v i jeśli nie ma...
Jeżeli wyłącze wszystkie odbiorniki tj. radio, nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek nadal jest to samo... a jaki jest alternator na to pytanie nie odpowiem, ponieważ nie znam sie na tym...pozatym wszystkie styki przepsikałem wd40 - nie pomogło
Po wypięciu sterownika skrzyni jaka rezystancja szyny CAN ? Po wypięciu sterownika jakie napięcia na wtyce ? Masa sterownika sprawdzona w wtyce ?
Czarnego kabelka nie trzeba podpinac
Zmierz napięcie na zapalonym silniku.
Rozkłąd wyprowadzeń i połączeń z tego co widać na zdjęciu pasowałby do MOSFETa N, przykładowo: https://obrazki.elektroda.pl/6123360700_... Pytanie jakie minimalne napięcie bramki Ugs(on) jest wymagane w tym układzie.
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Przy słabym styku może się pokazywać napięcie które pod obciążeniem znika.Masa jest bo świecą długie.Przekaźnik ok bo nie działa tylko jedna żarówka.Uszkodzenie jest gdzieś od bezpiecznika do żarówki tam po drodze jest tylko przewódi jedo złącza.
To niech kolega zmierzy na wtyczce zasilającej/sterującej czy dochodzi jakieś napięcie.
Witam Japończyki przeważnie mają sterowane żarówki masą,tzn.na żarówki tj.wspólną końcówkę żarówki jest podany +, a zmiana wiadomo -.Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki,podawane jest przeważnie przez przekaźnik.
Podłącz miernik do klem akumulatora i obserwuj napięcie ładowania
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Sprawdź też regulator napięcia.
Sprawdz najpierw : 1. Brudne klemy 2. Uszkodzona jedna z cel akumulatora 3.Wyładowny akumulator
Raczej Sense. Tudzież duże obciążenie w gałęzi tego napięcia.
Z doświadczenia i tego co wiem o samochodach marki Mazda powiem tylko tyle weź w rękę miernik i idź do samochodu tam szukaj napięć 12V plus stały i minusa następnie złącz przewody na radiu żółty i czerwony bo to są przewody zasilania plus na radiu i połącz z plusem z auta następnie połącz minus z minusem resztę przewodów nie podłączaj czyli pomarańczowy...
Jeżeli to 1 generacja mazdy to sprawdź czy znika napięcie czy może brak masy. Miałem podobny problem i okazało się, że przegniła masa przy lewej lampie (taka biała kostka). Poprowadzona nowa masa, kostka usunięta i problem zniknął.
Jedyny problem to ten że L dostał zmienne napięcie.
Wizulanie sprawdź kontrolką żarówkową 21W napięcie na siłownik.
obstawiam regulator napięcia
Jakie ciśnienia są na zegarach, a jakie widzi czujnik? Sprężarka z sprzęgłem na elektromagnesie czy zawór z tyłu pompy? Czy na pinach pompy jest napięcie?
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
Tylko jakiś prosty wzmacniacz... ale nie wiem jak sie nazywa taki element.. scalak który ma 10 nóżek wymagał by płytki.. a to pociaga za sobą zakup płytki kwasu, flamastra do ścieżek... Nie da sie tego prosciej zrobic ? Najprościej to nic nie robić, kosztuje Cię to wtedy zero złotych.
Problem dalej występuje, widziałem Mazdy 6 GG miały taki moduł na dwie małe wtyczki jako sterownik wtrysków, tutaj tego nie ma idzie bezpośrednio z ECU. Błąd sugeruje jakby ECU diagnozował napięcie zasilania modułu FCIM czyli jakby występował jakiś moduł wtrysków, lecz niestety nie znalazłem takiego sprawdzę jeszcze czy przewody wtrysków idą do ECU...
Nada się. Sprawdź tylko do jakiego napięcia można go ładować, albo nawet do jakiego napięcia trzeba go ładować żeby był naładowany. No i czy lubi wysokie temperatury panujące w samochodzie?
Sprawdz stan akumulatora i napięcie ładowania
To nie żelazko że idą dwa przewody. Che wiedzieć który to bezpiecznik i zobaczę sobie jaki kolor przewodu idzie do niego i resztę sobie dojdę nie będę rozbierał połowy kokpitu. Jak coś to zasilanie dam z czego innego jak na bezpieczniku będzie dobrze a może jest jakiś przekaźnik uszkodzony. Nie mam schematu żeby zobaczyć z kąd idzie zasilanie
Do kontroli: - połączenia masowe w pojeździe, - podłączenie akumulatora - klem, stan przewodów, - napięcie ładowania, - stan alternatora i jego podłączenie, - kostka stacyjki.
Jakie napięcie na TPS?
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Z tego co pamiętam kod oznacza: 12 niskie napięcie zasilania (akumulatora)
Wsadziłem rozrusznik z regulatorem napięcia od mazdy 626 za 100zł ze szrotu i jak na razie ponad 6 miesięcy jest ok:-) Ewidentnie ktoś poprzednio majstrował przy regulatorze napięcia, kostka wycięta wszystko połączone na koguty:/
A ten egr, to jest ten który miałeś w starym silniku, czy przyjechał z nowym? Sprawdź napięcia zasilania sterownika (choćby przez kompa) w momencie szarpania. Ładowanie też zmierz.
Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!
Dzięki wielkie za pomoc.
a jak już sprawdzisz czy na obudowie żarówki jest prąd (i go nie będzie ) to masz walnięty czujnik w skrzyni lub po drodze do czujnika znika napięcie POZDRAWIAM
Zrobiłem tak: przeciąłem ten przewód na którym to napięcie się pojawia przy centralce bezpieczników. Masę pobrałem z gniazda zapalniczki i: -bez zarowki napicie jest -z żarówką napięcie znika jak ręką odjął :/
Zmierz napięcie ładowania akumulatora.
Zapach był od kolektora. Sterownik szalał i lał paliwem. Zbyt niskie napięcie. Pytanie nie tyle, czy coś się uszkodziło, tylko ile się uszkodziło. Auto na diagnostykę do dobrego warsztatu.
Sprawdź jeszcze bezpieczniki w komorze silnika. Pozdrawiam.
Napisałeś że masz 6V na bezpieczniku. Jeżeli już na min jest takie napięcie to przyczyna leży w tym rejonie. Lampe przejrzyj i zamontuj. Sprawdz przed montażem na wtyczce czy jest 6 czy 12V. Sprawdź też czy przednie światło pozycyjne (z tej samej strony) się świeci i czy tam jest 12V ( z reguły są zasilane z tego samego bezpiecznika).
Jeśli nie ma napięcia na pompie to sprawdź bezpiecznik.
A jakie napięcie jest na akumulatorze podczas rozruchu? Wtedy gdy "szaleją" kontrolki.
Od sprawdzenia mat, termistora, czy dochodzi napięcie itp.
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
To musi być dość wysokie napięcie ponad 18 V . Sterowniki mają wewnętrzne stabilizatory , tak ,że inne elementy są sprawne i mogło palić. Jaka była przyczyna uszkadzania tej diody?
Witam Poratuje ktoś wsadem do bdm ecu Mazda 3 1,6 nr.sterownika 0281011534 wysypał się z powodu spadku napięcia oud code same 0000. eprom 95160. Prawdopodobnie będzie trzeba wgrac full bdm. pozdrawiam
Kolego posępne się pod temat tego schematu czy może go zdobyłeś bo mam uszkodzony sterownik a dokładnie nie daje napięcia na scv
inny typ obudowy LED A napięcie te same zasilania?
Sygnał prędkości jazdy zazwyczaj ma przebieg prostokątny o amplitudzie równej mniej-więcej napięciu zasilania.
Tak sprawdź jeszcze silniczek i napięcia na kostce.
Przy sprawdzaniu wywala bezpiecznik?Neonówką 12 V?Jak to robisz bo nie potrafię sobie tego wyobrazić.Ale skoro wywala przy sprawdzaniu to masz tam napięcie czyli nie tędy droga...
A co w tych wypowiedziach jest niepoważnego? Jaka wersja? która generacja (w tym roczniku dwa modele na siebie zachodzą)? jak hatchback to sprawdzić wiązkę w klapie Światła przód tył i deska (te usterki są ze sobą powiązane) sprawdzić gdzie ginie napięcie
ja nie powiedziałem że to can :) .. choć te napięcia wyglądaja znajomo
rocznik,typ silnika
Sam przekaźnik zamontowany na płytce jest dostępny. Obudowa DIL. Posiadam kilka takich, ale na napięcie 5V.
Wężyki nie jest zatkane, tylko po włączeniu przy kierownicy nie słychać że pracuje pompką tylko wycieraczka. Tak niby niema napięcia na kable do silnika pompki...
Popraw wszystkie połączenia łącznie z masowymi oraz zmierz napięcie miernikiem analogowym.
Witam. 2.6 A w sposób ciągły ? Jeśli tak to usterki proszę szukać w alternatorze, regulator napięcia lub co bardziej prawdopodobne przebita lub przebite diody prostownicze. Cała reszta stacyjką jest odcinana poprzez przekaźnik.
Mój problem polega na tym że moje auto Mazda 626 2.0 TURBO DIESEL nie podaje paliwa przez pompę wtryskową ale odkryłem że na pompie do prawego elektrozaworu nie dochodzi napięcie Co może być przyczyną tego problemu?
Albo brak masy albo plusa. Włóż żarówkę i wtedy pomierz napięcia względem karoserii.
Pisałem abyś zobaczył napięcie na wtyczce do silniczka
Podmień 1 z 4. Co da zdjęcie pokrywy skoro świeca jest sucha? Ja bym sprawdził napięcie na wtrysku.
napięcie wtryskiwaczy mazda napięcie sondy mazda napięcie ładowania alternatora mazda
termistor oznaczenie strumienica zamiast katalizatora baterie rowerowe połączenie
zmywarka samsung dw60m6050 philips 32pht4503
Podłączenie gniazda siłowego 4-przewodowego na 5-przewodowe Epson L805 - migające diody po włączeniu: przyczyny i rozwiązania