Ja "na zapas" nie wymieniam. Podejrzewam, że jest w pełni sprawny, bo nie jest narażony na ciężkie warunki pracy. Dodatkowo kondensator ten jest raczej bipolarny, bo układ jest zasilany raz napięciem dodatnim, a raz ujemnym. Wstawienie zwykłego kondensatora (unipolarnego) może zakończyć się fajerwerkiem. Wg mnie układ działa w sposób następujący: https://obrazki.elektroda.pl/4991253200_...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Tak trzeba wytoczyć pierścień redukcyjny.
Wiem, że może to być problem DPF-u, gdyż przybywa mi stan oleju. Raczej DPF nie ma tu nic do rzeczy. Na zwiększający się stan oleju przyczyn może być kilka. jak przykładowo nieszczelność układu tłok - cylinder ( zapieczony, pęknięty pierścień ) czy nieszczelny układ chłodzenia ( uszczelka pod głowicą, pompa cieczy itd ) Sprawdź dokładnie czym jest...
Wyrobiony pierścień zabezpieczający piastę. Źle ustawiona zbieżność kół, koła rozjeżdżały się lub schodziły do siebie.
Enkoder to pierścień magnetyczny z którego czujnik sczytuje impulsy. Jest częścią piasty lub zewnętrznego przegubu.
Nic się nie stanie,pobrudzisz się tylko olejem. Podczas montażu vacumpompy trzeba uważać na pierścień gumiany (o-ring),żeby siadł w swoje gniazdo.
Zamiast tu lamentować, to: - zrób kilka zdjęć, ale DOKŁADNYCH, z widocznymi cechami i numerami, - napisz ile przewodów ma wtyczka, i sprawdź, czy jest na nich zasilanie, masa, - czy to coś posiada jakieś elementy ruchome - pierścień wewnętrzny, dźwignia... Wtedy można coś pogłówkować.
Czyli jest to możliwe, że pomimo właściwego ciśnienia i równej cichej pracy silnika pierścień odpowiadający za olej nie działa jak powinien.... o to w sumie mi chodziło. Dam znać za jakieś 400-500 km jak poziom oleju i czy ew. wymiana pierścieni pomogła. Gumki mam takie: http://www.imall24.pl/produkty/uszczelni... przy zakupie...
Z gory przepraszam za pytania ale jestem laikiem w sprawach budowy pompy wtryskowej. Proszę zaznacz mi na załączniku jaki element się zaciera i czy da sie go wyczyścić bez sciagania pompy. Chodzi o ten pierścień w ktory wchodzi główka nastawnika? Czy może TPS timming position sensor? Cały przekrój pompy w załączniku wraz z serwisówką do pompy zexel.....
Trochę poczytałem :D m.in. "najdłuższy temat współczesnej Europy" :wink: W efekcie zmienię radio na Yosana, dam porządny koncentryk do anteny (dyskusja o wyższości strojenia kabla nad nie strojeniem mnie nie ruszyła). Niestety muszę pozostać przy magnesie. Moje auto - Mazda 6 diesel jest podobno trudnym przypadkiem przy likwidowaniu zakłóceń włażących...
Mam ten sam problem w swojej Madzi. Powiedzcie ile kosztuję wymiana pierścieni?
Zamykam temat
Odświerzę temat. mazdy nie wolno zalewać olejem mineralnym. Powoduje on zapiekanie się pierścieni na tłokach z racji ich specyficznej budowy. Zalewamy tylko półsyntetyk lub syntetyk. Możliwa jest wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny - jest wiele przykładów w których taka wymiana się powiodła i uratowała własciciela przed wymianą pierścieni.
Z opini użytkowników z kilku grup Mazdy 5 i spostrzeżeń to widzę że te mazdy po lifcie mają mniejsze problemy z rdza i z poborem oleju. Poprzednik wlewał Castrol 5w30 a ja wlałem Total 9000 Future NFC 5W-30 dlatego że ma identyczne parametry jak ten orginalny mazdy, ale 80zl taniej wychodzi.
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Zowalizowane cylindry, wymiana pierścieni z reguły faktycznie pogarsza sprawę. Proponuję szukać drugiego silnika, połowiczne "oszczędnościowe" remonty tak się kończą.
Gofnet głowice w mazdach pękają sam swoją spawałem juz dwa razy ale to diesel. Ja obstawiam uszczelke i brak pierścieni uzasadnie to tak: uszczelka poszła miedzy cylindrem a płynem - dmucha delikatnie sam tak miałem i przejechałem 4 tyś km i jezdził bym dalej tylko juz mnie to wqr... ( przez to nie pojechałem na zlot mazdy na słowacji) ubytek oleju...
Nie kombinujcie.Bez zmiany pierścieni albo całego słupka się nie naprawi.
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
To raczej nie zapieczone pierścienie, a bardziej wytarte, czyli zużyte. Dolewanie motodoktorka, to strata pieniędzy. Albo wymiana pierścieni, jeśli to tylko pierścienie, albo poważny remont.
Bo diesle to turbo pije olej. Pokaż mi Mazdę, przebieg np. 200tys, która wymaga dolewek między wymianami średnio co 13-15tys. przebiegu, moja 626 2.0D z 322tys przebiegu nic nie pija, ot taka technologia, nowa Mazda3 benzyna też nie pije, ciekawe dlaczego Japończykom to się od lat udaje.
Jeśli można coś polecić to szukaj 323 BA z silnikiem 1.8 BP. Jest pozbawiony wady zapiekających się pierścieni w silniku Z5 (1.5).
Kolego alternator zakłóca ,tego typu odtwarzacz jest bardzo czuły. Radziłbym wymontować alternator i zawieść do elektryka w celu wymiany pierścieni i szczotek .Jak to zrobisz wszystko będzie OK pozdrawiam
W tej gumie powinien być metalowy pierścień.A do zakładania potrzebna jest odpowiednia tuleja.Są trzy opcje.Albo masz dziadowski zestaw,zakładasz na smarze i się ześlizguje lub właśnie nie dociskasz równomiernie.
Skoro silnik bierze olej i dymi to i sonda nie będzie pracować prawidłowo tylko trzeba spraddzić czy to wina pierścieni tłokowych czy olej idzie z trzonków zaworów. Ja na początek (nie pakując sie od razu w koszty) proponuje pomiar kompresji i sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych
Ok, dzięki Byłem właśnie w warsztacie z tym, ale ciężko mi cokolwiek powiedzieć o tej wizycie, bo pan mechanik jakoś wiele i mądrze nie powiedział. Mam tylko obserwować czy po dolaniu oleju dalej będzie schodzić. Mam dodatkowe pytanie, związane z tym biało-niebieskim dymkiem, bo taki u mnie występuje. Czy istnieje prawdopodobieństwo, ze przyczyna jest...
Znalazłem problem: "zatkane wtryskiwacze". Iglica wogóle się nie przesuwała. Umyłem wtryski w wannie ultradźwiękowej. Wtryskiwacze działają ale cieknie z nich paliwo i czasami zawiesza się iglica. Zaraz po umyciu chodziły wzorowo. Kilka godzin po postoju jak odpaliłem auto to strasznie dymiło zwiększył mi się stan oleju i nie wchodził na obroty powyżej...
Jest to wersja europejska, wchodzi 3,5l oleju z filtrem. Wiem, że serwis mi tego nie sprawdzi. Madzia od środy stoi u mechaniku i hospitalizuje się, diagnoza-wymiana pierścieni i naprawa głowicy. Mam jeszcze jedno pytanie, na zimnym silniku, po otwarciu maski słychać takie jakby syczenie przy napinaczu paska. Co to może być? Kiedy silnik się rozgrzeje...
Jakie jest pierwsze przykazanie każdego mechanika?? Nie zakładać nowych pierścieni, na stare tłoki w "podchodzonym" silniku :D . Tyczy się to tak samo, silnika z Malucha jak i z takiej Mazdy. Niestety ale tego zużycia oleju już nie da się zminimalizować. Radze się cieszyć że tylko tyle teraz pobiera tego oleju. Bo to i tak nie dużo. Nie ma na co liczyć...
Głowica nie była planowana ale test uszczelki pod głowicą wyszedł dobrze. Trochę to naciągane, zdjąć i położyć aluminiową głowice na żeliwny blok bez planowania, zawsze kończy się przedmuchami do układu chłodzenia.
Przy składaniu silnika zrób taką próbę: złóż tłoka z korbowodem, nie zakładaj chwilowo pierścieni, natomiast załóż panewkę korbową i po włożeniu tłoka skręć korbę na wale. Weź szczelinomierz i sprawdź, czy szczelina między tłokiem a cylindrem jest jednakowa na całym jego obwodzie, uzyskasz pewność, że korba i tulejka jest dobrze "zwinklowana"
Jeden z kolegów twierdzi że mazda 626 GE pali 7,5litra gazu w mieście - niemożliwe w 300% Mam takie auto w pedantycznym, zadbanym stanie, jeżdżę stylem emeryta z nogą ledwo dotykającą gazu i spala 8l/100km benzyny (tryb mieszany) bo gazu nie mam. Najmniejsze spalanie w trasie to 6,5l, średnie po mieście 9. Tak jak powiedziałem, jeżdżę bardzo delikatnie,...
Po 1 ,500 zł za "zrobienie głowicy"? Przeciągnął papierem ściernym ,rozpiętym na desce? Po 2, sprawdzono szczelność zaworów na zdjętej głowicy? Po 3 ,Spec od szlifu głowicy nie sprawdził stanu zaworów, prowadnic i gniazd? Po 4, powyżej masz podany sposób sprawdzenia podparcia zaworów,skuteczny też przy hydropopychaczach. Po5, jak sprawdzono stan pierścieni...
ENG opis wymiany łożyska + ustalenie luzu http://www.justanswer.com/car/1694x-repl... Z tego co zrozumiałem po angielsku (proszę mnie poprawić) umieszczamy w zwrotnicy łożyska + pierścień dystansowy dokręcamy (z wykorzystaniem specjalnego klucza - przyrządu) do odpowiednio napięcia (np 157-235 NM) Wstępnie dokręcając...
Skoro bierze jak już kolega wyżej napisał nic dobrego. U mnie zakończyło się to wymianą pierścieni oraz uszczelniaczy no ale niestety aby to zrobić należy rozłożyć praktycznie cały silnik. A jako uzasadnienie faktu iż z wydechu wydostaje się niebieski dym na zimnym silniku. Pierścienie olejowe po nagrzaniu rozszerzają się i wtedy dostatecznie uszczelniają...
Czytałem gdzieś, że na oleju 10w60 trochę mniej ubywa, ale problemem są i tak pierścienie. Podobno wymiana na pierścienie o konstrukcji starego typu z silników 2.0 z golfa mk3/passata b4 rozwiązuje problem. tak zmiana pierścieni na pierścienie z silników z dawnej epoki załatwia problem ale ten olej też dużo pomaga ludzie tak piszą bo jest jeszcze motul...
mam mazde 323F 1.8 gt 128 KM mam problem z spasaniem gazu w trasie pali 12l a w mieście 15-16l wymieniłem parownik na BRC i nic sterownik lpg na AL-700 też został wymieniony i jest to samo wymiana pierścieni też nie dała rezultatu pod kompa się nie podłącze bo nie mam wejścia na com tylko na usb a przez usb nie dziala al-700 już nie wiem co mam zrobić
Witam, mam problem z interpretacją wyników po zmierzeniu ciśnienia sprężania w cylindrach. Samochód - Mazda 323 1,6 benzyna. Przebieg 120 tys (wydaje się, że dobrze udokumentowany). Wynik pomiarów (silnik gorący, przepustnica otwarta, podaję wynik po pierwszym i czwartym sprężeniu) w kg/cm kwadrat: I cylinder: 7,5/16,6 i po wlaniu oleju 8,5/20,8 II...
Sąsiad z braku kasy wymienił w Maździe 323F pierścienie na 2 i 4 cylindrze bez planowania, sam oszlifował kadłub i głowicę pod UPG (umył!) i bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok. Głowicę dokręcał na oko bez klucza dynamometrycznego. Z ciekawości sprawdzałem u niego płyn w chłodnicy i świece już kilka razy i jestem w szoku. Dawno, dawno temu...
Kolego ogur3k przewody wysokiego napięcia to dość istotny element układu zapłonowego, przez który może być słychać wypadanie zapłonów w rurze wydechowej, a odłączanie po kolei wtryskiwaczy w takim wypadku nic mu nie pomoże, no chyba, że całkowicie nie żyje jeden cylinder, a z opisu nie wynika, że tak jest, po za tym, jeśli kopułki i palca nie wymieniał...
Mam chwilkę czasu, muszę podzielić się doświadczeniami, o które mi się przydarzyły. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych procedur i po przejechaniu coś pomiędzy 100 a 300 km (nie pamiętam dokładnie), postawiłem samochód do garażu. Na następny dzień okazało się, że kontrolka ciśnienia znowu miga. Co zrobiłem nie tak? Już wiem. Tak zrobiłem i działa, sprawdzone...
Ogolnie te pierscienie sa lekko tluste Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/2525888700_... a te suche i wygladaja tak
mazda 3 1.6 szklanki 2.0 hydraulika ale żłopie olej wada konstrukcyjna pierscieni Dodano po 37 1.4 Ibiza 8V nie ma lepszego ocynk porządny silnik idiotoodporny
Witam Okazało sie ze wlasciciel nie dbał o olej bo zamek od maski byl zepsuty dluzszy czas a silnik brał olej (pierscienie) i obrocilo panewke. Odgłos z filmiku to tłok uderzajacy od zawór
Witam. Pytanie do powyższego tematu... Ile orientacyjnie mniej wiecej u was bierze mechanior za: wyciagniecie silnika, wymiane pierscienie panewek na korbowodach, planowanie glowicy złozenie silnika i włozenie silnika? U mnie 800zl-1000zl wołają....duzo?
Witam znajomy mechanik zadzwonił czy pomoge wymienic mu silnik w Mazda 5 z 1.8 na 2.0 zrobił szlif pierscienie poskładał wszystko do kupy i tylko wymiana Pozornie wszystko spoko silnik wymieniony przy składaniu nowego pierwszy problem czujnik wałka ma 3 piny stary 2 zmieniony czujnik lecimy dalej czujnik położenia wału 3 piny stary 2 czujniki róznia...
Dojechalem :) Wibracji o dziwo nie odczulem zadnych, silnik nawet na wolnych pracowal rowno. moc byla do przyjecia, temperatura w normie, jedyny mankament to bulgotanie z cylindra. Najbardziej obawialem sie zarzniecia gladzi w cylindrze wiec sporadycznie wstrzyknelem do cilindra oleju od kosiarki 20W50? zeby wytworzyl sie film olejowy.Tak czy siak bylem...
Te phonocary calkiem ladnie sie prezentuja :) Ale sluchajcie. Te glosniczki 165mm pakuje w drzwi a te male tez moge ? czy mi je wydmucha ? :D i bede musial napewno dziure poszerzac a to tego to jeszcze chyba jakies pierscienie czy cos co nie ? bo on na glebokosc to chyba tez raczej nie wejdzie :/
dziekuje za pomoc juz wiem co mi sie stalo panewka mi sie obrocila mam jeszcze jedno pytanko czy po tej usterce musze robic szlif walu? i nie wiem jescze dlaczego zaczol mi kopcic z rury zawory sa dobre i pierscienie tez czy mogo byc to spowodowane ta panewka? z gory bardzo dziekuje
zapieczony pierścień przerwa pierścień wymiana pierścień
niebieski matryca blaupunkt hyperx genesis atmega2560 bootloader
xprog programator xprog programator
Odkurzacz Flex S47 - cykanie mikroprzekaźnika Brak dźwięku w radiu Porsche Cayenne - diagnostyka