Bez rozebrania, dobrej chemii i paru rbh na samo czyszczenie to zapomnij. Ciekawe co w misce i smoku siedzi.
To chyba 1.6hdi patrz czy nie wydmuchało uszczelek pod wtryskami jeśli tak targaj miske smok pewnie zawalony syfem
przejedź na odcinku kilometra przy obrotach 4000 i zobacz czy go będzie dławic. Miałem kiedys podobny przypadek po wymianie głowicy namęczyłem się tydzień a smok w zbiorniku był zatkany...
Panowie o czym Wy piszecie, przecież to standardowa usterka w mazdach. Lepiej sprawdź ciśnienie oleju i czy nie masz zapchanej magistrali olejowej. Tą pompę doszczelnia olej. Brak ciśnienia oleju powoduje takie anomalia. Podkładki pod wtryskami wymianiałeś kiedyś? Czyściłeś smok olejowy?
Temat zamykam, zapchane sitko na smoku oleju.
Witam wszystkich chciałbym kupić auto do 25 tys z gazem dziennie bende robił ok 40 km do pracy myślałem o mazdzie 6 może doradźcie coś żeby było mało awaryjne i żeby nie paliło jak smok
Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
Jak sprawdziłeś zawór że piszesz OK? Czy sprawdzałeś drożność przewodów od pompy poprzez filtr i smok w zbiorniku?
Podłącz mechaniczny czujnik zegarowy dla pewności. Co to znaczy wyczyszczony smok? Był zatkany?
Tak dymiło po odkręceniu korka smok był czyszczony 10 tyś km temu
j bym sprawdził ściągając miskeolejową,wziął jakieś naczynie z olejem żeby zanurzyć smok i żeby ktoś auto zapalił na chwilke żeby zobaczyć czy zaciągnie oleju przez smok.
Wielkie dzięki goldwinger za prostą i konkretną poradę Dodano po 27 Wracając do pomiaru sondy lambda mam następujące objawy: na ciepłym silniku , wolne obroty, wyjście na czarnym (sygnałowym) przewodzie wacha się w granicach 0,088 V do 0,106V , przy zmianie obrotów na wyższe nie ma żadnych zmian i nadal napięcie trzyma się w tym samym przedziale, nawet...
W tych silnikach zapychał się smok nagarem przez długie interwały wymiany oleju bardzo prawdopodobne od niejednej osoby to słyszałem
Mazda 6 2.0Di RF5C, podkładki pod wtryski - przedmuch Znaczy się, KAŻDY diesel POWINIEN mieć sitko na smoku zaczopowane... [/quote] Znaczy się spaliny przedostające się poprzez rozszczelnione podkładki wtryskiwaczy. Wystarczy trochę wyobraźni aby te dwie rzeczy połączyć w całość...
Ciśnienie oleju nie ma nic do zaworów, chodzi o zapobiegawcze sprawdzenie czy silnik ma odpowiednie smarowanie, aby przy ewentualnym wypalaniu dpf nie mieć niespodzianki. Po zatkanym smoku warto zweryfikować czy pompa oleju jest wydajna.
Dziś zatankowałem więcej paliwa i auto chodzi idealnie normalnie się wkręca w obroty nie szarpię moim zdaniem przyczyną może być zatkany smok paliwa czy jakoś tak powie mi ktoś gdzie to się może znajdować ?
Olej zmieniony, smok wyczyszczony, dpf wypalony, wszystko ok. Tak wyglądał smok. http://obrazki.elektroda.pl/3461380100_1...
Uwagę zwróć na smok pompy oleju, przy latach eksploatacji czarny nagar go zapycha i pierwsze co odzywa się przy zmniejszonej wydajności pompy to góra i turbo.
Kontrolka oleju zapali się dopiero jak nie będzie co pompować (jak smok zacznie ciągnąć powietrze) albo jak dłużej popracuje przy zbyt małej ilości oleju (przegrzany olej - ale wtedy to już duże ryzyko że silnik już uszkodzony).
Miałem podobny przypadek z Mazda 6. Po zdjęciu miski oleju okazało się że był taki syf na smoku że pompa nie miała co ciągnąć. Po wymyciu i podwójnej wymianie oleju jest ok (auto z niemiec i 100 tyś :D). Tu możesz mieć przyczynę a ciśnienie jak najbardziej złe !
Silnik co dziwne pracuje normalnie, bez zastrzeżeń. Nic nie słychać, bynajmniej na zimnym a grzać to go nie grzalem zbytnio z oczywistych powodów. Jak zdejme miskę, wyczyszcze smok, to wtedy sprawdzę jak się zachowuje po zagrzaniu. Dodano po 1 Dzięki za pomoc. Temat zamykam
Tak wymiana podkładek pod wtryskiwaczami no i oczywiście smoka pomogła , wszystko śmiga jak ma być .
POMOCY! Witam wszystkich użytkowników mazdy. Jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 diesel z 2002 roku, ostatnio zdarzyło się coś dziwnego z moją MADZIĄ. Podczas jazdy samochód zaczął mi szarpać i zgasł, po ponownym odpaleniu wydobywają się niepokojące odgłosy piszczenia i stukania w górnej części silnika. Sprawdziłem rozrząd, ciśnienie oleju w silniku, smok...
Powiedz kolego darqsek jaki efekt po wizycie u gazownika co Ci tam uczynił? Mam dokładnie ten sam problem z brc, przełacza się sam na benzynę w trakcie jazdy (niby brak gazu pomimo że pełny zbiornik) , pali jak smok a do tego bardzo późno się przełącza na z benzyny. Tylko że ja mam auto z silnikiem 1,6 nabyłem je dopiero a instalacja ma już cztery lata.
Poczytaj sobie forum mazdy - jeden z silników diesla jest zbudowany pod mocnym wpływem Forda więc benzynowemu silnikowi Mazdy nie dorównuje. Drugi zaś, ten właśnie 136KM jest z Forda Mondeo albo C-Max (o ile dobrze pamiętam). Była seria w której zapychał się smok oleju a w efekcie zacierał się silnik. Musisz doczytać który to był konkretnie diesel i...
smok i pasek? I tysiąc innych rzeczy specyficznych dla danego modelu? No nie. O smoku muszą pamiętać ujeżdżacze Mazdy O pasku osprzętu śnią właściciele Volvo O pasku rozrządu koszmary śnią się tym co go mają w oleju Reszta może spać spokojnie.
Witam. Od jakiegoś czasu słyszałem lekkie chrobotanie w silniku od strony rozrządu. Moje podejrzenie padało na pompę wody , ponieważ pół roku temu wymieniłem rozrząd bez pompy. Do wczoraj jeździłem tak aż się chrobotanie nasiliło i zaczęły się zgrzyty aż czułem na pedałach oraz zapaliły się lampki na desce, więc auto przyholowałem. Okazało się że ściął...
Wieś tańczy, wieś śpiewa. Dokup dres i drugą 'bumę' na części. 1.8iS dopiero jakoś jedzie i nie pali jak smok. Oczywiście, zarejestrowana w Polandii za tą kasę to zajechany, zgniły truposz. Już było powiedziane, że powinieneś szukać małego autka. Padła propozycja Seicento Sporting, rozejrzyj się jeszcze za Mitsubishi Coltem.
Zwarcie można sobie odpuścić. Wspomaganie hydrauliczne ma się nijak do opisanego problemu-to nie fiat z durnymi, wiecznie wadliwymi silnikami elektrycznymi. Do rzeczy-odkręć korek paliwa i nie dokręcaj go do końca i się przejedź. Jeśli przeszło to masz odpowiedź. Druga sprawa to korozja zbiornika i pozostałych blach. Nie ukrywajmy-wszystkie mazdy uwielbia...
Witam ponownie , problem ciśnienia oleju rozwiązany pomiar manometrem 0 totalne. Zdjęta miska - a tam smok zabity do cna czystym żywym węglem. myślę że płukanie układu i zalanie nowym olejem i będzie ok. natomiast jeśli chodzi o poduszkę lampka po przekręceniu zapłonu gaśnie a potem miga błąd najpierw 4 razy a potem po przerwie 8 razy . Czy to błąd...
Smok... owszem najczęstsza usterka tego silnika przez zbyt rzadko wymieniany olej i brak wymiany fabrycznych wadliwych podkładek wtryskiwaczy. To miałem na mysli pisząc specjalne względy, bo mało osób o tym wie, czytają o tym w necie jak już panewki piszczą ;) Mnie akurat dopadło co innego - lejące wtryskiwacze DENSO niestety wtedy nieregenerowalne...
WItam link do poprzedniego tematu o innym problemie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Przeczyściłem intercooler i wszystkie przewody, podpiąłem dokładnie i dalej to samo. Dusi auto do 2000tys obrotów. Ściągłem przewody między intercoolerem a kolektorem i autko śmiga jak smok, obroty bez problemu itp. Ale co mnie dziwi ? Ściągłem ten...
Mam lepszy numer. Dzis zabralem sie za standardowa procedeurę w kolejnej Mazdzie 6. Silnik 2.0 rf7J, wyciagniete wtryski. zafrezowane gniazda, wymienione podkladki, miska w dol wyczyszczony smok. Nowy olej, wszystko zlozone jak nalezy. Srednio robie to co 2 tyg w kolejnym aucie. Nigdy nie bylo problemow, dzis ZONK. Auto chodzi tylko na wolnych obrotach,...
Używany silnik ( nawet z prawdziwym przebiegiem ) ponad 150 000 może paśc w każdej chwili z droższych lub tańszych powodów.... Ostanio kupiłem dla żony takie jeździdełko Clio II 1.2 z 1997 100 000 przebiegu na wielopunktowym wtrysku za 5500 - palił jak smok, podskakiwał i nie trzymał się drogi Spalanie - nieszczelny przewód dolotowy między pompąa sinikiem...
Tam jest komp forda, który dodatkowo obsługuje skrzynie automatyczną. Check engine się nie świecie, auto było na diagnostyce i nie było żadnych błedów. Nie wiem gdzie znaleść oznaczenie silnika na pokrywie głowicy jest tylko DOHC 16 velve. Też myślałem o stukowym i wypadaniu zapłonów, odłączałem stukowy i nic, a po drugie powinien choć na chwile podać...
Witam. Miałem to samo, po wymianie pompy wraz ze smokiem problem ustąpił. Pompa jest w baku, dostęp do niej po wyjęciu tylnej kanapy (siedziska) i odkręceniu pokrywy. Pompę używana kupiłem za ok 100 zł.
Po wymontowaniu zbiornika i jego oczyszczeniu z mazi która musiała się dostać podczas tankowania i wymianie filtra samochód zachowuje się normalnie.Po prostu jak było mniej paliwa to brud zatykał smoka i nie dawał tyle paliwa co potrzebował układ zasilania.Niby błachostka,ale problem duży.
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem jak dotąd szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 z 2003r. 3 tygodnie temu auto trafiło do "polecanego" warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowicą gdyż wystąpiły 2 znane zapewne objawy typu wurzucanie płynu poprzez zawór chłodnicy i jeden (jeden!!) epizod polegający na podniesieniu się temperatury silnika w czerwone...
No dobra. A jak jest z trwałością tego 2.0T bo ta Sonata bardzo mi się podoba. Jeśli sedan, to już wiem - Sonata, Camry i Accord. A co sądzicie o Nissanie Murano 3.5 albo Maździe CX-9 (chociaż oba palą jak smoki to mogą być, jak da radę, to najwyżej LPG będzie jakimś tam wyjściem)? Jak jest z trwałością skrzyni CVT w Nissanie?
Musisz próbować. kiedyś w końcu złapie i odda płytę. W smoki też wierzysz? Mechanizm jest zablokowany i tyle, ciekawe tylko że w obu. (at)Kaszmen33 Na początek rozbierz radio i sprawdź połączenia wewnątrz.
Witam, mazda 6 GH 2.0D 103kw 2010r. Cytuję wpis na forum mazdy "W mojej (2.0 MZR-CD 143 KM 2006 więc już po lifcie, ale też dieslu jak u Ciebie) była podobna akcja z piskiem od strony rozrządu w wakacje. Tyle, że piszczało z 4x bardziej, po za tym normalnie jeździła. Wymieniłem rozrząd 10kkm wcześniej ciesząc się, że nic się nie rozpadło i okazało się,...
Witajcie! Wiele mitów krąży o olejach. Większość z nich jest dziełem "starych" mechaników, za których czasów naprawiało się jedynie duże kwiaty, leopoldy i bobki. Do tamtych silników faktycznie lepiej nie lać syntetyka, bo nigdy nie wiadomo, co się wydaży. Każdy dobry (nie w znaczeniu sprawny, lecz dobrze skonstruowany) silnik może śmiało pracować na...
Kumpel miał Mazdę 6 i miał problem z silnikiem. Musiał remontować bo coś się tam zatkało i olej nie dopływał. Zatykał się smok oleju.
Witam sam poruszalem ten teamt miałem identycznie.... Co prawda nie obyło sie bez ostrego szrpnięcia portwela ale juz tłumacze., Mazda 323F BG 1991 rok 1.6 16V tylko benzyna nie ma gazu.. .. Na poczatku to mi gasła na postoju oborty chwile stały i spadały do zera po dojeżdzie do świateł.. poźniej było 2 tyg ok a teraz to juz mialem tak jak kolega .....
Witam po długiej nieobecności :) Wszedłem w posiadanie Mazdy 6 z silnikiem 2.0 DI 121 km. Od razu zaznaczę że jestem początkującym mechanikiem samoukiem z dostępem do warsztatu samochodowego :) Zakupiłem go ze świadomością usterki/ek :) Zasadniczo główny problem miał polegać na rozwalonym wirniku turbiny- po demontażu okazało się że faktycznie turbina...
Właśnie olej byl wymieniony jakies 4 msc temu ale nie czyścili smoka a po czasie sie dowiedzialem zw powinno sie robic co jakis czas takie czyszczenie,dtego okolo 2 tyg temu pojechałem na czyszczenie ale olej byl praktycznie czysty wiec mechanik wlal go z powrotem. Nie mam juz pojęcia co ta moja mazde boli w tygodniu znowu do mechanika.
Opiszę to tak: moja siostra jeździła tym autem przez ponad pół roku i jeździła na samym gazie. Teraz jak próbuję odpalić na paliwie to nic to nie daje a nawet gdy odpalę na gazie i przełączam na paliwo no to obroty spadają i gaśnie. Wygląda to tak że nie dostaje paliwa, ale gdy odłączyłem przewód paliwowy i włączyłem zapłon to nic się nie lało ale gdy...
Ściągałem miskę olejową, żeby wymienić tą uszczelkę pompy olejowej, którą pokazałem. Jest ona przy silniku oplowskim i na górze miski jest sitko w kanale olejowym miski, czyli nie ma tam tradycyjnego smoka, i było całe zawalone silikonem, ale to nie był silikon oderwany, tylko zeskrobany przez kogoś. Robiłem kiedyś silnik od mazdy nie rozbierany wcześniej...
Witam kupiłem niedawno auto (mazda 5 2.0 pb 2008r 250tys) auto fajne , nic się nie dzieje póki co .... Ale z racji przebiegu i tego że ktoś oleju chyba nigdy nie zmieniał silnik bardzo zawalony nagarem, przepustnica czarna jak smoła, po wykręceniu świecy widzę że też tam nie lepiej... Przed wymianą oleju stosowałem oczywiście płukankę i olej smoła,...
Witam forumowiczów Jeśli wymieniłeś już świece, kable i (o zgrozo) cewkę zapłonową, a twój gazownik rozkłada ręce a Twoja Madzia szerpie przy obrotach 2000-3500 to chyba mam lekarstwo na Twoje "bezsenne noce". Po wymianie ww elementów, 20 wizytach u gasmana (autora instalacji) i jeszcze paru innych wizytach u innych znawców trochę położyłem przysłowiową...
...a plastikowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty została przezemnie wkręcona z tą samą ilościa obrotów z jaką była wykręcana i tyle regulacji... Z tego co wiem to plastikowa śruba wcale nie jest od wolnych obrotów. Powiedziało mi o tym już kilku gazowników. Jak ją wkręcisz za bardzo to obroty zaczną spadać a silnik zacznie się dusić co może mylić...
Witam, Mam problem z turbem, Wiec od początku, miałem dziwny charczący dźwięk od strony turba, oczywiście wyjąłem turbo zawiozłem do sprawdzenia , Turbo do wyrzucenia zatarło się, brak smarowania, posprawdzałem przewody smarowania wszystko drożne odkręciłem miskę olejową w celu sprawdzenia smoka (czysty) myślę ze pompa olejowa już nie daje ciśnienia...
mazda wentylator mazda airbag mazda mazda mazda światła mijania mazda
gericom hummer zapis pamięci eeprom obudowa termet
czujnik temperatury napięcia funbox
Suszenie silnika elektrycznego po zalaniu wodą: kroki i wskazówki Bezpieczniki i przekaźniki w Peugeot 308 SW 2.0 HDi 2012