2,5l disel bez turbiny , typ : WL lub UF - na takie symbole się natknąłem w dokumentacji, dołączamy zdjęcie. http://obrazki.elektroda.pl/6782292500_1...
Kontrolka "samochód w poślizgu" co ma wspólnego z zaworem EGR? Warsztat nie dał numeru lub opisu błędu?
Zawór działa?
Zawór jest do wymiany!
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Podam przyklad. 1.8T przy zle wystrojonym LPG wypalalo zawory, 2.4 i wyzej nic szczegolnego sie nie dzialo (taki sam czas jak 1.8T).
Najtaniej to jak będziesz jeździł bez klimy.
W tym silniku luzy zaworowe regulowane są przez wymianę szklanek o właściwej grubości. Może warto sprawdzić czy nie podparte masz zawory.
Spróbuj jak silnik jest ciepły odpiąć czujnik temp. płynu chłodzącego, o ile mnie pamięć nie myli jest z przodu silnika wkręcony w blok. Jeżeli po tym zabiegu silnik zapali bez problemu to znaczy że masz problem z pompą, lub zawór SPV, ale raczej pompa.
Zawory sterujące.
Już wiem> cisnienie na cylindrach. Rozebrałem i ...szlif zaworów nie ma sensu.Nowe zawory.
To chyba będzie 2SK1776 polowy N-channel. taki bywał w Mazda 1994 2.0 l ecu Bliższym odp. może być np. od firmy International Rectifier IRLZ24/ lub 2SK2723
Witam Mazda 6 2.0 diesel 2009r za duże ciśnienie na listwie przełożyłem zawór scv odpaliła jeździła 2 dni zgasiłem i znowu to samo za duże ciśnienie na listwie błędów brak zawory scv podłożyłem 2 i to samo co może być jeszcze i jakie musi być napięcie na wtryskach
Sprawdziłeś zawór EGR?
a do mazdy 626 2,0 DiTD z 98r jak ustawić zawory?
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
Tak W piewszej kolejności sprawdż rozrząd bo to on wskazuje na to że tłok uderza w zawory.
mazda ma dwa zawory regulacji biegu jałowego-1 termiczny i drugi elektromognetyczny. Jesli będziesz miał podwyzszone obroty na ciepło to sprawdz ,czy przepustnica jest gorąca.Jeśli jest zimna to odpowietrz układ chłodzenia.
Ja bym zdjął. Zawory może pokrzywiło.
Albo kupić nowy zawór EGR
Zawory podciśnienia nic nie mają do rozruchu silnika.
Witam temat ogarnięty usterką był zacinający się zawór w pompie wysokiego ciśnienia.
Trzeba będzie wymienić,spróbuj otworzyć,może pomoże a i tak już nie zaszkodzi.
Witam Okazało sie ze wlasciciel nie dbał o olej bo zamek od maski byl zepsuty dluzszy czas a silnik brał olej (pierscienie) i obrocilo panewke. Odgłos z filmiku to tłok uderzajacy od zawór
w najlepszym przypadku pogięte zawory... spory wydatek
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Winny był brudny zawór w parowniku
Na pewno ta kompresja tam jest?Zawory się otwierają?
Jasne, skoro szkoda zachodu, silniki tanie jak barszcz, to niech mechanik wymieni i już. Ja nie chciałbym jeździć samochodem, w którym są odbite zawory na tłokach...
Do egr dochodzi przewód gumowy. Gdzie on jest podłączony? Czy my na pewno mówimy o tym samym silniku?Żaden wąż tam nie idzie.Jedyne węże to węże od płynu chłodniczego, zawór jest elektryczny.Chyba że jest podciśnieniowy no to idzie do zaworu sterującego.
Sprawdź wakuometrem podciśnienie w kolektorze ssącym. Po objawach wygląda mi to na podpalony zawór wydechowy.
Dzieki za linka ale rezystancja scv jest ok. nie ma napięcia na wtyczce. Oba kable wg.Workshopa idą bezpośrednio z ecu i napięcie zaś. i masa taktująca. pin chyba 93 i 94. Kable prześwietliłem oba 0.3Ω więc ok. Moim zdaniem problem jest w ecu, coś go blokuje żeby nie podał zasilania na zawór.
Może spróbuj przeczyścić zawór wolnych obrotów.
Jeżeli zgięte zawory - to musiały dostać tłokiem. Sprawdzałeś korbowody ?. Wałek rozrządu też mógł "dostać". Pogięte zawory - czyli "poszedł" też rozrząd - czy nie poprzestawiało kąta. Dlaczego pogięło te zawory - tego nie piszesz. Tak "same z siebie się nie gną".
Pewnie standard, pompa , zawory TCV i SPV
Przyuczenie silniczka krokowego. Pójdziesz ty stąd? W mażdzie 626, w zasadzie w każdej nie ma silniczka krokowego. A co do problemu- na mojego nosa podwieszony zawór EGR.
Sprawdz zawór gaszenia na pompie
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Mazda 3 1.6 benzyna wiem że bierze olej bo muszę dolewać co ileś km możliwe też że jest wypalony zawór tymbardziej że to gaz ciągle jeżdżony ?
Od tego jest regulator ciśnienia a nie zawór zwrotny, co ty 0 pojęcia.
Któryś z japońskich producentów, bodajże Mazda zaproponowała silnik dwusuwowy zbudowany z silnika czterosuwowego. Dwa zawory grzybkowe dosłownie sterowane wałkiem rozrządu obracającym się z tą samą prędkością co wał korbowy. Teoretycznie takie rozwiązanie pozwala całkowicie odseparować skrzynię korbową i wyeliminować problem spalania oleju, tyle że...
Pierwszy cyl w gmp zawory cylindra 1 i 4 zamknięte?
Zawór EGR do sprawdzenia czyszczenie bądź wymiana .
Robie remont silnika mazda 2.0 fr7j 143 km. Remont z powodu pęknięcia wału. Kupiłem wal, poszedł do szlifu, głowica tez do regeneracji. Na dniach będę składał. Jak dokrecic śruby na wale i korbach? Nie bardzo miałem jak sprawdzić cisnienie oleju na uszkodzonym silniku. Jak zweryfikować pompę oleju? Nowa jest dosyć droga i nie zbyt dostępna. Pompa jest...
Koledzy, Dwa pytania - proste i nieproste zarazem, może nawet niedotyczące konkretnego auta (626 1.8 z 1998 r.). Na boku pokrywy zaworów jest króciec połączony z dolotem (między przepływką, a przepustnicą), a na środku pokrywy jednokierunkowy zaworek ("PCV") połączony z kolektorem dolotowym (między przepustnicą, a głowicą silnika): https://obrazki.elektroda.pl/3553032900_...
Potrzebuje wskazówki w kturym miejscu znajduje sie dodatkowy zawór powietrza w MAZDA 323F 1.8 16V rok prod. 1991 ( robi on problemy z obrotami wolnymi gdy silnik jest ciepły)
Pompa paliwa może pdać, zmierz ciśnienie paliwa na listwie, ewentualnie zawór regulacji ciśnienia paliwa.
Wykasuj błędy, zmień filtr paliwa. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie. -przerwanie-zwarcie w obwodzie pradowym Nie pokusiło Cię zdejmować wtyczki z wtrysku na pracującym silniku? zawór uszkodzony mechanicznie Sprawdź w jakim stanie jest zawór wydatku paliwa.
Zawór też był podmieniony i jest bez zmian.
Sprawdziłem wszystkie piny na których powinna być masa i jest. Napięciowe piny 12v jest wszędzie poza pinem 41 zawór lpg jest około 0,5v? mierzone miernikiem wszystko.
szklanki i to dosyć drogie około 80 za szt nie pasują od forda !!! pozamieniaj co się da a pózniej kombinuj albo nowe albo używane można szlifować trzonki zawórów przylgnie link do odpowiedniego forum i działu https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi...
Silnik jest kolizyjny. Jeśli by Ci przeskoczył pasek, to na pewno miałbyś kłopot i to duży z uruchomieniem i pracą silnika. Zawory trzeba najprawdopodobniej wyregulować. Reszta wyżej.
ten zawór kolego nie działa na zasadzie otwórz zamkni jesli by tak było nie kosztował by 1500 pln. nie chce teraz stykać ale steruje nim napięcie chyba około 150v . więc nic juz tam raczej nie szperaj . jeśli nie chcesz oddać pompy fachmanowi kup zawór i zamontój
Jaka jest różnica w ciśnieniach, może podasz konkrety, przy sporej różnicy masz do zrobienia albo zawory na tym garnku, albo wałek się skończył.
Jak w temacie mazda 6 2002 diesel. Trafiło do mnie auto po kilku mechanikach. Auto po odpaleniu pracuje chwile i zaczyna gasnąć na wolnych obrotach. Można jeździć godzinami dopóki nie spuści się z obrotów na wolne. Błędy jak na załączonym obrazku. Zawór SCV nowy.
ja też stawiałbym narozrząd tylko tym autem można jechać je można odpalić i jechać to zawory chyba nie są tak mi się wydaje
Elektrozawory podciśnienia sprawdzone. Na odpalonym silniku napięcie 0,56 V. A powinno wynosić 12 V !!! Zawory sprawdzone działają prawidłowo i układ szczelny.
Jakie ciśnienia są na zegarach, a jakie widzi czujnik? Sprężarka z sprzęgłem na elektromagnesie czy zawór z tyłu pompy? Czy na pinach pompy jest napięcie?
Wychodzi na to że i tak czeka cię demontaż głowicy, test szczelności cylindra. Wypalony zawór lub podobnie. Wtryskiwacz może, choć nie sądzę aby to była przyczyna
Problem rozwiązany. Był uszkodzony zawór dodatkowego powietrza przy przepustnicy. Wymieniłem na drugi -używany.
Zmień mechanika !!! :lol: Podejrzewam, że źle ustawił rozrząd. Nie jeździj tak bo możesz poważnie uszkodzić silnik (możesz pogiąć zawory, w gorszym przypadku..... lepiej nie pisać)
Dziekuje Olej jest 100% nowy wymieniany 10w40 texaco. Zastanawia mnie fakt, bo z tego co czytałem są tam szklanki , rozmiarami ktorych reguluje się zawory. Pomierzyłem ciśnienie sprężania i jest chyba ok bo na zagrzanym silniku po paru zakręceniach pokazuje od 10.5 do 11,9 Więc chyba tragedi nie ma Czy jeśli wypalone byłyby zawory to ciśnienie sprężania...
wyczyść sobie tłoczek w rozdzielaczy jest pod silnikiem krokowym (prawdopodobnie zasyfiony ),a w reduktorze sprawdz zawór 1 stopnia (syfon) i będzie chodził
Posiadam mazde 626 2.0 DiTD rocznik 99. Samochod odpala wylacznie na samostarcie, wtedy dymi na czarno po podlaczeniu pod komputer nic nie wykrywa. Pompa wtryskowa jest w porzadku, zawory górny i dolny są ok. Prosze o porady. prawdopodobnir masz do wymiany zawór egr jak miałem taki problem w 323 bj w dizlu
To nie zawór tylko regulator ciśnienia, jest taka opcja dlatego wtedy najlepiej podejrzeć parametry.
Doszedłem do usterki. Uszkodzona była pompa wysokiego ciśnienia. Nie pracował jeden z tłoczków. Po wymianie pompy wszystko OK. Miałem już kilka przypadków i kilku była padnięta pompa a w kilku padnięty zawór regulacji ciśnienia SCV. Pozdr,. Temat uważam za zamknięty.
eh. może ktoś zna sposób żeby na samym gazie chociaż odpalic ? możliwe że centralka nie zalacza gazu ani benzyny? dziś na chwilę otworzył się zawór gazowy .... i tyle. dalej nic.
Nie wiem czy ten silnik jest kolizyjny ale przypuszczam że tak jeśli pęka pasek zawory spotykają się z tłokami czego efektem są dziurki w tłokach , powyginane zawory i brak kompresji . wymiana paska tu raczej już nie pomaga tylko kapitalny remont silnika ...
Launch ładnie robi mazdę. Ważne jest dokładne wybranie modelu. Jak to robileś? No i rocznik tej mazdy. Jeżeli po 98 to proponuję odkręcić zawór EGR ( dwie śruby na klucz 12mm) i zobaczyć czy nie zacięty.
powiem ci tak robilem taka mazde dawno temu i sie poddalem pojechala do kolesia co sie zajmuje japonią i byly zawory do regulacji sprawdz to one sa na plytkach
Dobrze ale jeżeli było by mniejsze ciśnienie to powinno coś przekazywać paliwa podczas wtrysku a tu nawet nie ma o czym gadać bo jak przełączam na paliwo to momentalnie gaśnie i nic się nie odzywa. Spróbuję sprawdzić zawór przy jakim ciśnieniu się otwiera.
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
pasek rozrządu -przełożyć przekaźnik podpięty pod licznik kilometrów woda w filtrze paliwa to ta kontrolka poniżej- spuścić wodę z filtra- zawór u dołu filtra ta druga migająca czasem poziom płynu chłodzącego sprawdź
Jak sprawdziłeś zawór że piszesz OK? Czy sprawdzałeś drożność przewodów od pompy poprzez filtr i smok w zbiorniku?
Czyli zalewa go na wolnych a jak na podniesionych obrotach? Duze cisnienie paliwa (choc watpie), leje regulator cisnienia na listwie, pomieszane przewody paliwowe i ciagnie przez EVAP. Zwarta sonda lambda, czujnik temp. Przepływka? Złe swiece i nie przepala. A jak ma duzo paliwa to mało powietrza. Czyli zawory sie nie otwieraja lub rozrzad.
Niestety silnik na benzynie i na gazie dalej gasnie i malo mocy. Sprawdzilem kompresje i kolejno na cylindrach jest 9, 5, 5, 10 - czyli uszczelka glowicy, zawory do regulacji albo wymiany. Polskich znakuff brak
(at)piotrekwoj1 rozrząd został wykluczony w warsztacie. Tyle że dalej nikt nie ma pojęcia dlaczego tak się dzieje . Czujniki wszystkie podmienione na próbę jednak bez rezultatu. Czy może mieć z tym coś wspólnego zawór pidcisnienia znajdujacy się pod szyba ?
Mam podobny problem. Auto nie odpala, na włączonym zapłonie cyka zaworek pod pompą z taka różową wtyczką w programie opisany jako "zawór wtrysku" , cyklicznie skacze na nim napięcie co 4 sek mniej więcej. Jednak po wyciągnięciu bezpiecznika (30A kwadratowy, pierwszy od przodu auta) zaworek przestaje tykać a w momencie kręcenia jeśli go wepnę to auto...
Jak odpali i weźmiesz rękę od razu gaśnie ale jeśli spróbujesz tak kilka razy to już pracuje normalnie i utrzymuje bieg jałowy oraz normalnie się wkreca problem jest tylko przy zimnym silniku. Obstawiam jeszcze zawór egr że może byc brudny jak myslisz
Skoro brak luzu pomiędzy wałkiem a szklanką to zawór jest nieszczelny i kompresji brak. Wyreguluje luzy i sprawdź czy będzie chodził poprawnie. Najprawdopodobniej wałek do wyjścia by wyciągnąć szklanki czy płytki - w zależności od zastosowanej konstrukcji.
Kolego mierzyłeś jakie luzy miały zawory w prowadnicach? Mierzyłeś owal cylindrów? Czemu nie szlifnołeś otworów? Same pierścienie ZAWSZE pogorszą sytuacje.
Sonda nie ma wpływu na odpalanie. Sprawdź, czy jest iskra na świecach. Jeśli jest porządna (minimum 1cm długości), to może jest nieszczelność w instalacji gazowej i silnik zalewa dwoma paliwami. Wykluczysz to zakręcając zawór na butli i spuszczając gaz z przewodów.
Witam. Mazda 2 2006 rok. Auto przyjechało ze słabo działająca klimatyzacją(manualna). Sprężarka została zdemontowana i zawieziona do sprawdzenia. Sprężarka okazała się dobra . Został sprawdzony układ czy jest gdzieś przytkany. Przy okazji zmieniono zawór rozprężny który jest usytuowany w przewozie na połączeniu rurek a nie na podszybiu. Zawór rozprężny...
Drogi kolego.Strzały gazu w kolektor dolotowy w większości przypadków to nieszczelność zaworów dolotowych. podjeż do jakiegoś dobrego mechaniora niech sprawdzi zawory w tym aucie,jak rozerwie kolektor dolotowy to straty będą bardzo duże.Pozdrawiam
Mam problem z mazda 323F DITD mazda była sprawna po czym wykręciłem duży zawór z pompy wtryskowej i wkręciłem prawdopodobnie uszkodzony aby go sprawdzić auto na nim nie odpalało. wkręciłem ponownie mój sprawny zawór i auto nie odpala jaka może być przyczyna tego jestem uziemiony. Proszę pomóżcie mi rozwiązać ten problem
Do sprawdzenia (czyszczenie, wymiana) zawór OCV600 - jeśli występuje w tym silniku. Płukanie silnika, wymiana oleju i filtra.
Mazda 323 f 99r 2.0 DITD 66 KW auto odpala normalnie nie kopci zawory wyregulowane nowe podkładki pod wtryskami wtryski mechaniczne a w zakresie 1000-2000 obrotów objaw jest taki jak wypadania zapłonu szarpie nie pali na wszystkie cylindry ,poza tym zakresem pracuje normalnie Wtryski ? czy pompa?
No to bez dokładniejszej diagnostyki, obstawiałbym zawór regulacji ciśnienia. Tylko że to kosztowna rzecz i w ciemno wymieniać to ryzyko.
Potwierdzam, sprzęgiełko spokojnie wytrzyma bez uślizgu i pracę 25-30 Barów. Dlatego od dawna jest na każdym kompresorze zawór bezpieczeństwa. Obecnie stosowane zawory mają z reguły granicę 28 Barów, wcześniej było to ok. 25 Barów. Co prawda praca HP powyżej 20 Barów jest możliwa ale bez sensu z powodu temperatur na skraplaczu. założyłem tu posta licząc...
Do radekKRK .Albo nie trzyma zawór odcinający na reduktorze albo rozjechana mapa LPG/benz. w kompie gazowym.Pozdrawiam.
Witam, mazda jak w opisie. Zastanawia mnie co może być tego przyczyną. Zaraz jak odpali z rana to przez pierwszą minutę obroty w aucie to max 2000. I podczas tego kopci bardzo na czarno z wydechu i tak dziwnie chodzi. Tam po tej mniej więcej minucie jest już wszystko normalnie. W aucie były wymieniane : zawory, uszczelki pod głowicą, turbina, płyny,...
Witam miałem taki sam problem w golfie była uszkodzona membrana w pompie więcej nic nie pomogę bo nie mam pojęcia o pompach diesla Moje pojęcie też jest dość blade:Dale z tego co wiem to mojej pompie jest głowica która spręża paliwo oraz elektrozawór SPV który puszcza je do wtryskiwaczy. Jak już napisałem wyżej głowica była regenerowana a zawór sprawdzany....
mam problem nie wiem jak kolejno pracują zawory i prosze o podanie kolejnośc pracy zaworów ssących i wydechowych. Jak współpracuje zawór 1 ssący z którym wydechowym i dalej kolejno? To jest mazda 626 2litry 16V DiTD 90 koni rocznik 1998
Najpierw trzeba postawić diagnozę co padło, bo jak tylko podparty zawór to tragedii nie ma, a zmiana silnika na inny może skończyć się katastrofą finansową.
Ok. usterka zrobiona. Kolega Andrzej20001 dobrze kombinował, tylko z tym że nie EGR, a AGR tzn. zawór który jest miedzy EGR-em, a układem wydechowym . On się zawiesił i spaliny cały czas szły do kolektoru ssącego.
kolego możesz dokładnie opisac co to jest ten układ recylkulacji spalin i jak sie do niego dobrać. bo zawór EGR to chyba mam rozumiec ze miesci sie na PDFie?.
Witam mam problem z Mazda Premancy 2.0ditd 2002r. Auto podczas jazdy zaczelo nie równo pracować po zgaszeniu odpaliła znowu lecz teraz umarła.Nie odpala nie daje oznak życia.Co zostało sprawdzone zasilanie oraz zaworek odcinający paliwo przekaznik pompy był zmieniany niedawno, paliwo z przewodów paliwowych strzyka , na plaku chodzi, masy zasilania posprawdzane...
I jak sprawa się skończyła? Zawór SCV pompy ? Pomogło? Też to obstawiam. Radziej problem spotykany w Mazdach po 2005 roku ale też się trafiają.
Wskazanie na amperomierzu powinno być chyba około 1 Ampera bo te zawory nie są szczególnie energochłonne jeśli będzie więcej np 10 A to chyba jest coś nie tak. Może być tak ,że na zimnym zaworze będzie ok dlatego proponuję włączyć silnik i odczekać z podpiętym amperomierzem 5 minut. Jeśli nie tu jest problem to trzeba szukać podobnie w innych miejscach...
zawory mazda zawory andoria pogięte zawory
nieprzyjemny zapach skrzynia biegów galant plyta indukcyjna gniazdko
Czy w stykach termostatu Brotje Energy Top płynie prąd? Piec Brotje Energy Top - Prąd w stykach do termostatu