Ja tam specjalistą od CO nie jestem ale parę rurek już pokleiłem i działa. Zrób rozwidlenie zasilania i powrotu w kotłowni podłącz do podgrzewacza z tym, że na zasilaniu 2 zawory jeden od zasilania grzejników drugi od zasilania małego obiegu. Latem otwierasz tylko ten od małego obiegu zimą oba. Trzeba będzie mały obwód zabezpieczyć i ustalić przepływy...
Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Pompa CO spiętrza na 6 metrów - da radę załączyć. Problemem może być utrzymanie małego obiegu pod ciśnieniem - trzeba by dostarczać wodę z sieci lub dodać naczynie kompensacyjne i okresowo uzupełniać ubytki. Jeśli chodzi o grzanie ciepłej wody użytkowej, to wężownica tylko komplikuje sprawę - lepiej byłoby zrobić wejście i wyjście wprost ze zbiornika...
Witaj, Dolce. 1. Jak zbiornik hydroforowy cieknie - to on jest do wyrzucenia. 2. Zasobnik ciepłej wody użytkowej ( cwu ) z wężownicą - jak najbardziej słuszne. W wężownicy oczywiście czynnik z "małego" obiegu - czyli od wężownicy zasobnika do tej rurki na przewodzie spalinowym z kominka. Oczywiście pilnując spadków, tak, by ten układ ładnie się odpowietrzał....
Idzie zima, a mój tolek kiepsko grzeje. Silnik 1,8 benzyna + gaz (parownik ZAWOLI). Termostat sprawny, nagrzewnica przepłukana. Przewód doprowadzający wodę do nagrzewnicy jest przecięty, wstawione kolanka i w to miejsce podłączony parownik. Po rozruchu silnika trzeba bardzo długo czekać aż nagrzeje się mały obieg (nagrzewnica + parownik), ale jest chyba...
Musaiłbym sprawdzić, bo temperatura może być brana z dwóch czujników. Nawet gdyby to wyświetlana na zegarach jest ta z ,,małego" obiegu. Albo taka jest faktycznie albo coś gdzie przekłamuje.
Czarne elektrody to wina uszczelniaczy jedyna częsta usterka w silnikach VW&Audi. Gdy samochód stoi olej ścieka po zaworze i spływa do komory spalania (zwłaszcza przez noc) i rano włączasz samochod i musi się spalić ten olej. Jest tak jeżeli z rury wydechowej wychodzi błękitny dymek. Ewentualnie może być to czujnik cieczy chłodzącej, ale małego obiegu...
No... Nie. Nagrzewnica jest częścią małego obiegu.
Kombinujecie koledzy. Do zrobienia w godzinkę bez zbytniej ingerencji w samochód. Najpierw kupujesz urządzenie: http://led.home.pl/RTSZ32A Jest na 12V, wiec wpinany w plus po stacyjce i masę. Czujnik urządzenia przyczepiamy do przewodu MAŁEGO OBIEGU wychodzącego z termostatu pojazdu, najlepiej zaraz przy termostacie. Dla pewności czujnik można owinąć...
natomiast teraz dogrzewa tylko do 70 °C, przyczyn włączę nawiew spada praktycznie temperatura do zera. A to temperatura to gdzie na chłodnicy? Po drugie ogrzewanie jest z małego obiegu.
Zamiast tego kup sobie interfejs OBD Nikt bogatemu nie zabroni! Ja pazurami trzymam wąż małego obiegu. Nagrzewa się do ok. 86 do 90 st. C. Po chwili zaczyna robić się ciepły wąż dużego obiegu. Po kilku minutach oba węże mają podobną temperaturę. Termostat jest dobry! Nigdy mnie ta metoda nie zawiodła.
Silnik poloneza ma "podwójny" termostat. Jak otwiera duży obieg to przymyka obieg małego. tak samo dziwne jest że bez termostatu polonez 1,5-1,6 potrafi się przegrzewać. oczywiście w ciepłe dni
Zawór bezpieczeństwa jest nie umieściłem go jedynie na schemacie, co do zbiornika jest 50l ale chyba wymienię na 80l dla bezpieczeństwa. Pytanie o pompę tzw. małego obiegu czy po osiągnięciu optymalnej temperatury wyłączyć ja i zostawić obieg na pompie od grzejników czy powinno działać na obu. Pytanie może głupie ale wcześniej pompy działały osobno...
Na benzynie też sie zapowietrza. Co ma termostat do małego obiegu?
Możliwe że nie masz tak zwanego małego obiegu płynu chlodzacego, lub zapowietrzony układ.
Z małego obiegu.
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
Witam kolegów. Będę montował webasto do mojej E46 2.0d '02 150PS. Przeczytałem już całe internety i nie znalazłem odpowiedzi na kilka moich pytań więc proszę o pomoc: 1. W którym miejscu są podpinane orginalne węże z pieca webasto do układu małego obiegu. Jeśli ktoś ma webasto w swojej e46 to prosze o pomoc (jakieś zdjęcie z pod maski). 2. Drugie pytanie...
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
Układ jest taki sam jak w każdym innych Zetorze, Ursusie czy ciągniku rolniczym.
Właśnie to jest pytanie dlaczego nie ma małego obiegu a jak sie otworzy duży obieg to i mały też jest?
Gilus1, Ty masz nową Xsarę, tam jest inaczej. Albin1albin, wsadź głowę pod maskę to ją (nagrzewnicę płynu) zobaczysz na przewodach małego obiegu. Sterownik do niej to czarna puszka wielkości może 2 pudełek papierosów obok komputera.
Termostat zamknięty nie zamyka małego obiegu...Niedrożność lub brak wymuszenia...
Reflex robi dobre i niedrogie sprzęgła. Myślę, że częste włączanie jest spowodowane brakiem czujnika temperatury sprzęgła oraz brakiem izolacji, powodującym szybkie wychłodzenie małego obiegu.
Rozumiem czyli pasowałoby wpiąć pompe do małego obiegu z buforem, a bufor z podłoga tak ?. Dołożyć pompki obiegowe za buforem i to wszystko ?. A jeżeli nie chciałbym póki co tego robić i założyć taki termostat pokojowy i tym sterować pompa ?. Jakby to się wtedy miało z tym wszystkim ?. Mam też zawory antyzamrozeniowe na zewnątrz, czy jeżeli ten sterownik...
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
Stawiam, że termostat się zawiesił w pozycji małego obiegu(nie zamknął się całkowicie, przez to duży obieg działa jak opisujesz).
Myślę, że nie powinno zakłócać, a na nagrzewnicę pójdzie wtedy płyn z małego obiegu. Przy sprawnym termostacie w zimie powinna szybko grzać.
Problem rozwiązany przytkana nagrzewnica A co ma nagrzewnica do małego obiegu w tym modelu?
Fachowcy z bożej łaski. Jak każdy samochód posiada duży i mały obieg. Skoro duży odpowietrzyli to i musi być gdzieś od małego obiegu odpowietrznik.
Witam. Termostat oryginalny mieszkowy i prawidłowo założony? Przyczyna: termostat nie zamyka małego obiegu wody i nie otwiera do końca dużego. Załóż oryginalny to będzie ok.
Wybierz sposób nr 1, a po co sobie komplikować życie tym bardziej że wszystkie połączenia są dobre w tym że 3 "oddaje'' zimny płyn do dużego obiegu co teoretycznie powinno przyspieszyć nagrzanie się ''małego obiegu'' ale w praktyce jak to jest to już nie wiem.
Czy po załączeniu termostatu w obiegu chłodzenia silnika, i załączeniu dużego obiegu (przez chłodnicę), mały obieg jest wyłączany ? Tzn, czy przez mały obieg nie płynie ciecz ? Mi się wydaje że oba obiegi powinny pracować bo nie rozumiem jak jeden zawór termostatu może załączyć duży i wyłączyć mały. Rozumiem że na wyjściu pompy wodnej jest rozdzielacz...
Witam Mam pytanie do doświadczonych kolegów w sprawie termostatu do seicento 900. Czy w prawidłowo działającym termostacie 'podczas nagrzewania" gdy silnik jest jeszcze zimny, część płynu przedostaje się z małego obiegu do dużego. Czyli czy nie nagrzany termostat całkowicie odcina "duży obieg" od " małego"? Z góry dziękuję za odpowiedź
Instalacja ma pewien feler. CWU i CO jest niefortunnie połączone. Brak zaworu na dopływie (jest na odpływie) małego obiegu i wychładza się szybciej (idzie na kaloryfery za to tam jest cieplej ale nie o to chodzi by woda byla letnia i kaloryfery letnie). Nie dopilnowałam hydraulika przy zmianie bojlera i nie zrobił jak było bo bojler większy i mu nie...
Podczas jazdy? W życiu. Odpal zimny na 10 minut i sprawdź czy węże z małego obiegu są tak samo ciepłe jak te na chłodnicy. Te drugie powinny być zimne bo przez 10minut woda nie osiągnie 90 st żeby całkowicie termostat otworzyć.
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
Ogrzewania podłącza się z małego obiegu, a że najszybciej i najbardziej nagrzewającym miejscem silnika jest głowica, więc najczęściej tam jest podłączone zasilanie ogrzewania i czujnik temperatury. Pozdrawiam.
Myślę nad wpakowaniem w wąż małego obiegu jakiegoś metalowego siteczka (nierdzewnego) które będzie łapało dziadostwo a ja co jakiś czas będę sprawdzał czy coś "większego" złapało. Przydała by się jakaś drobna metalowa siateczka z której zrobię kulkę i wpakuje do węża małego i dużego obiegu. Chociaż wydaje mi się, że większe kawałki zatrzymały się w...
Turbo zamontowałem działa bardzo dobrze wodę podłączyłem do małego obiegu i działa wszystko poprawnie polecam wszystkim takie turbo. Dzięki za pomoc.
Oczywistym jest że trzeba spuścić płyn, jeśli stary termostat troche trzyma to trzeba to zrobić na ciepłym silniku bo nie ścieknie płyn od strony małego obiegu i i tak sie będzie lał przy odkręcaniu termostatu.
czy układ z trójnikami i gałązkami był by lepszy? czy z kolei woda nie wybierze sobie małego obiegu przez drabinkę zamiast pchać się na górę ? Nie będziesz miał wtedy wpływu na to. Jak sąsiad będzie grzał to ty będziesz miał zimno. Jakie są te główne rury, bo może można zastosować inny grzejnik niż drabinka?
Czujnik temp cieczy chłodzącej małego obiegu. Napewno jeśli rozgrzany silnik odpala już normalnie. To samo mam w Audi 80 z ke-jetronic ale czujnika nie moge dostać
U siebie w układzie Co mam 2 zawory trójdrożne sterowane elektrycznie. Jeden przełącza odbiór ciepła piec/bufor. Drugi reguluje temperaturę na wyjściu CO. I jak chcę korzystać z grzania z PC to na sterowniku CO ustawiam temperaturę np. 15C i sterownik przełącza zawór w pozycję małego obiegu CO mieląc wodę tylko w podłodze z pominięciem pieca i bufora...
Czy czujnik temperatury wody jest zamontowany w dobrym miejscu? https://obrazki.elektroda.pl/4234417900_... https://obrazki.elektroda.pl/2514573300_... https://obrazki.elektroda.pl/9883804700_... Czujnik jest zamontowany na wężu, na dużym obiegu możliwie najbliżej termostatu. Wężem tym płyn...
Piec nie załącza sie na centralnym ogrzewaniu ale prawidlowo grzeje wodę w zasobniku. uwaga: po wypięciu czujnika temperatury kotła małego obiegu pracuje prawidłowo (zanika oczywiście modulacja) wniosek: uszkodzony czujnik?
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
To jest wężownica ciepłej wody użytkowej czy obiegu centralnego ogrzewania? Bo jesli to drugie to aż tyle kamienia tam być nie powinno, nawet przy twardej wodzie (obieg się napełnia raz na rok albo i rzadziej). To chyba nie ma znaczenia bo w obiegu wężownicy CWU (w zasobniku CWU) i w obiegu CO krąży ten sam czynnik (ta sama woda), a który obieg w danej...
Webasto w dachu? To masz tam pociagniete rury z nagrzewnicy małego obiegu z płynem chłodzacym? I to wszystko w dachu? Jesli juz to chyba masz wentylacje w jakiejs solar bateri czy cos takiego, ale nie na boga webasto.
Witam. 1. Ta cieknąca, to chyba oryginał, mam ją jeszcze, ale numery sprawdzę jutro. 2. Nie zastanawiałem się, na którym jest zasilanie, a na którym powrót. Zdjąłem je z króćców starej nagrzewnicy i tak samo założyłem do nowej. 3. W moim aucie nie było zaworka, nagrzewnica jest zasilana z małego obiegu na stałe, a temperaturę powietrza reguluje się...
Też bym szukał / sprawdzał temat przepływu Przy grzaniu przepływ musi być ponieważ bardzo szybko nagrzewa się listwa dystrybujaca a po wyłączeniu pieca tak samo szybko się ochładza a w jakiej ona odległości od pieca? I pytanie czy masz gdzieś jakiegoś małego obiegu. Nie wiem czy zaglądałeś kiedyś do zaworu od kaloryfera z kryzą, ale dziurka jest tam...
Witam, silnik z przeznaczeniem do ruraka ,buggy. poj 2.0, termostat w króćcu przy głowicy idącego do chłodnicy, usuniecie nagrzewnicy <małego obiegu, tylko chłodnica i silnik, chce aly cały czas płynęła woda przez chłodnice, czy sa jakieś skutki uboczne usunięcia termostatu
Tylko nie wiem czy zauważyłeś, silnik Pegaso 650 a F650 ma zupełnie inną konstrukcję układu chłodzenia. W Pegaso termostat jest przy pompie cieczy (pokrywie sprzęgła) i jego temperatura otwarcia wynosi 65 °C, tyle co w silnikach dwusuwowych. Tylko nie wiem czy kontroluje temperaturę powrotu czy wylotu. W BMW termostat jest standardowo na wylocie głowicy...
Witam kolegów. Będę montował webasto do mojej E46 2.0d '02 150PS. Przeczytałem już całe internety i nie znalazłem odpowiedzi na kilka moich pytań więc proszę o pomoc: 1. W którym miejscu są podpinane orginalne węże z pieca webasto do układu małego obiegu. Jeśli ktoś ma webasto w swojej e46 to prosze o pomoc (jakieś zdjęcie z pod maski). 2. Drugie pytanie...
Witam !! Kolega "manta" ma całkowitą rację .Jesli termostat nie przełączy z "małego" obiegu na "duży" to wentylator nie załączy,można to sprawdzić po temperaturze rury od termostatu do chłodnicy, lub samej chłodnicy jak będzie letnia lub lekko ciepła to termostat nie przełączył.
Koledze chodziło zapewne o to, że termostat może być uszkodzony i być np całkowicie otwarty, czyli brak małego obiegu tylko duży! Wtedy silnik niedogrzany i cięzko go zagrzać do odpowiedniej temperatury! :D 1. Wskaznik 2. przewody i styki 3. czujnik 4. hm? termostat
Jeden z głównych odbiorników to podgrzewacz małego obiegu cieczy który w zależności od temperatury potrafi pobierać do 130A. A zdradź jaka to grzałka wodna tyle grzeje? Wymiary te same tylko w Twoim bardziej odsadzone jest koło pasowe, a w 180 jest przy samej obudowie.
Jeżeli kocioł jest nowy to w czym problem? Serwisant musi go uruchomić, niech wymienia wszystko co potrzeba w końcu jest na gwarancji. Nic sam nie dotykaj. No chyba, że instalacja jest skopana i problem leży po jej stronie, może np. kocioł się przegrzewa z powodu zbyt małego obiegu wody? A może coś po stronie instalacji elektrycznej? Też miałem takie...
Po uruchomieniu samochodu sprawdzałem temperaturę na głównym i "małym" obiegu chłodnicy, trwało to około 10 min. Nie zauważyłem aby przewody (tak mi się wydaje) od "małego" obiegu były cieplejsze od głównego przewód chłodzenia. Dlatego chce sprawdzić termostat, tylko nie wiem gdzie go szukać. Nadal otwarte pozostają moje pozostałe pytania. Dziękuje.
Reduktor jest na powrocie z nagrzewnicy. Odłączyłem do od obiegu i połączyłem przewody ze sobą. I jak ręką odjął nagrzewnica grzeje jak potrzeba. Reduktor podłączyłem pod ten drugi przewód co idzie w stronę chłodnicy(od małego obiegu) i dziś po przejechaniu ok 1km przełączył się na gaz a z nawiewu leciało letnie powietrze. Tak podłączone chyba może...
Witam! Wtrącę się. Proszę o opinie i uwagi na temat pomysłu który zrodził się w mojej głowie Jak już w temacie wspomniano elektryczne podgrzewanie reduktora w samochodowej instalacji LPG spowoduje zmniejszenie zużycia benzyny podczas jego eksploatacji (do przełączenia się instalacji na gaz wymagana jest temperatura reduktora około 50 stopni celsjusza)....
Mam duży problem z grzejnikami, proszę o pomoc, bo sytuacja jest nie ciekawa. Ostatni grzejnik w obiegu grzeje cały, drugi trochę ,a pierwszy jeszcze mniej i na drugim obiegu tak samo, z tym ,że pierwszy nie grzeje wcale. Rurki dochodzące i odchodzące są gorące , pompa jest bardzo wydajna (nawet za mocno do tak małego obiegu), grzejniki są typu włoskiego...
No wlasnie mnie tez to zastanawia, dlaczego tak jest. Orginalnie instalka byla zrobiona tak, że z małego obiegu szedł wężyk orginał->trójnik i z trujnika do ogrzewania w kabinie i jednocześnie na parownik. W warsztacie powiedzieli mi ze lepiej jest zrobic w szereg i dac najpierw na parownik i potem na ogrzewanie i tak tez zrobili no i taka temperatura...
W Thermo Top C jest zwykle na piecu, ale może być montowana gdzieś indziej na wężach małego obiegu. Zresztą w wielu autach fabrycznie montowano pompę obiegową nie na piecu tylko gdzieś dalej na wężach. Wtedy na piecu zamiast pompy może być zamontowany filtr powietrza (bardzo podobny kształt jak pompa obiegowa). Pompa może być z innego auta gdzie był...
Chodzi tylko i wyłacznie o to aby dorwać jak najbardziej gorącą ciecz chłodząca silnik - przy wylocie małego obiegu z silnika jest takie własnie miejsce. Druga sprawa jest takowa aby nie ciągnąć też bardzo długich przewodów bo to straty ciepła są. Chociaz przyznam się że mam podgrzewacz zaraz przy wylocie gorącej wody a pompe i filtr mam z drugiej strony...
Według mnie to w pierwszej kolejności wymienił bym termostat . Termostat ma za zadanie trzymania małego obiegu w silniku aby szybko sie płyn nagrzał gdy osiągnięciu temperaturę 85C wtedy zaczyna sie otwierać na cały obieg włącznie z chłodnicą a co do pracującego non stop wentylatora może być uszkodzony czujnik w chłodnicy i ma zwarcie wtedy będzie pracować...
Nie stosuję u siebie małego obiegu do rozgrzania kotła i utrzymania temperatury w nim gdyż .... paradoksalnie o to też dba natura (bardzo wolny przepływ na grawitacji). Dlaczego paradoksalnie? Jaką temperaturę masz na powrocie kotła, czy dość wysoką aby zmniejszać ryzyko przedwczesnej korozji ? Jaka różnica temperatur zasilanie-powrót, aby zapewnić...
Usuń te pierdoły, jak nagrzewnica nie będzie grzała, to zaciśnij wąż gumowy z małego obiegu silnika, oraz ten gruby (przed pompą wody) pomiędzy silnikiem i chłodnicą(wykluczasz termostat, jak uszkodzony). Po zaciśnięciu tych przewodów nie ma bata, płyn musi pójść z silnika tylko przez nagrzewnicę. Jak nie będzie grzała to jest zamulona lub przewody...
Już wyjaśniam co z tym termostatem. Tak jak kolega krodag napisał w ostatnim zdaniu problem to zbyt cienka rura na powrocie aby grawitacja działała poprawnie. Termostat jaki zastosowałem to zwykły elektroniczny chińczyk z możliwością ustawienia temperatury załączenia, temperatury wyłączenia, z możliwością ustawienia histerezy i czas zwłoki załączenia...
Z tego co się dowiedziałem od Pana Marcina Kolano z Danfoss (Marcin_Kolano(at)danfoss.com) to te głowice nigdy nie są zamknietę do końca. Lekki przepływ zawsze jest - ale nie wyczuwalny dla pieca. Dlatego zalecił aby zdjąć jedną głowicę (na grzejniku najbliżej pieca) i tam gdy piec się załączy (sam) to zostanie mu zapodany tzw. prowizoryczny mały obieg,...
A skąd wiadomo co to za zawór nad piecem? Może przy okazji zamknięcia grzejników robi także układ z otwartego na zamknięty. Jeśli w takich przypadkach naczynie wzbiorcze będzie na grzejnikach to wówczas powstałby układ zamknięty. Jeśli naczynie będzie zamontowane na rozgałęzieniu nad bojlerem to układ będzie bezpieczny przy zamknięciu grzejników i...
W 2.0 DOHC miałem stałe niedogrzewanie podczas jazdy. Termostat był dobry. Mały obieg (ogrzewanie wewnętrzne) był bardzo mocno przytkany zwitkiem gumy. Jak się silnik dogrzal, że termostat zaczynał się otwierać to gorący płyn szedł do chłodnicy a zimne z dołu chłodnicy wracało do bloku. I tak długo aż to chłodne doszło do termostatu. I wtedy dopiero...
Jak byś wy czaił zbiornik z wężownicą to byś mógł się podłączyć do małego obiegu w aucie i byś miał gorącą wodę za darmo, żeby ja zagrzać nie musi być pod ciśnieniem,w trakcie jazdy silnik ma ok 80C lub więcej tak więc woda cieplutka Dodano po 1 Działało by to jak boiler CO-na tej samej zasadzie
BUCKS , mowisz masz. Napiszę jak to jest u mnie. Kontrola temperatury na wyjściu kotła oraz powrocie. Do każdego grzejnika osobny obwód zasilający poprzez głowicę elektryczną (bez zwłoki). W pomieszczeniach bezprzewodowe programowane regulatory temperatury. Po osiągnięciu zadanej temperatury w pomieszczeniu głowica danego obwodu zostaje zamknięta....
Witam, szperam po sieci i nie mogę znaleźć na nic konkretnego dla mnie. Chcę zrobić sterowanie do rury gazowej wymiennik ciepła. Lecz ma być sterowany do określonej temperatury. Ma być małe obejście oraz duże obejście w dużym ma być wymiennik ciepła. Chodzi o to aby mniej więcej wyregulować temperaturę w dużym obiegu. Więc potrzebuje zawór który by...
termostat który w ogóle sie nie otwiera?!?!? a silnik to nie przegrzewa sie....? Druga sprawa: ogrzewanie parownika podłącza się do "małego obiegu" cieczy chłodzącej (tam np gdzie jest wyprowadzenie nagrzewnicy kabiny). I z tym obiegiem termostat ma niewiele wspólnego. Tak czy siak należałoby sprawdzić jak szybko parownik zrobi się ciepły. Może membrana...
Bardzo dziękuje wam za pomoc i uwagi. Pompę zamierzam stosować do bardzo małego obiegu zamkniętego i myślę, że nie ma pompy dedykowanej do c.w.u która nie da mu rady. 501toyota, Dopiero po ok 8 latach zwróci się większy wkład finansowy teraz(1kw/h ~ 0.60zł). Jeśli to by był jedyny argument to, to nie jest argument dla mnie. Towar ma pracować w bardzo...
Temperaturę można sprawdzić bardzo prosto. Wystarczy termometr rtęciowy lub elektroniczny do 100°C. Termometr należy zamocować na wężu "małego obiegu" czyli takiego który grzeje przed otwarciem termostatu. Zapalić silnik i obserwować temperaturę. Węże dużego obiegu (te grube które idą do chłodnicy) zrobią się gorące w momencie otwarcia termostatu. Na...
Podłączyłem tak że 1 jest pompa, zawór zwrotny i odpowietrznik. Przydał by się jeszcze zawór kulowy na wyjściu pompy do jej dławienia bo okazuje się że jest trochę za mocna jak do takiego małego obiegu. Powietrze jeszcze bulgocze w obiegu CWU ale już w akceptowalnej ilosci. Reszta instalacji spisuje się dobrze, pozostało tylko ładnie pociągnąć kabelki...
Możliwe ,że słabo odpowietrzone , ale po wymianie termostatu przy otwartym korku wlewowym plynu odpaliłem auto i pracował kilka minut żeby pompa wypchnęła powietrze . Wcześniej miaem opa i tam była śruba którą odpowietrzało się układ chłodzenia . orda mam 1 raz i nie wiem gdzie się odpowietrza układ chłodzenia.Wracając do sprawy: zaworek w korku był...
Myślę że to termostat a ogrzewanie działa z tzw małego obiegu więc cieplo będzie albo zmierz tem. płynu po np. 10 km lub sprawdź tem. chłonicy po kilku minutach pracy powinna być jeszcze zimna. Ewentualnie zegar tem. jego można łatwo sprawdzić ściągając końcówkę z czujnika i dotykając do masy auta zegar powinien wychylić się do końca bądź sprawdzić...
Bardzo ładnie to przedstawił jharlan tylko nie chciałbym przerabiać pompy na powrót, ale ogólnie tak widziałbym tą instalację. Rozsądnie chyba wpiąć się za zaworem czworodrożnym, żeby nie iść w koszta z kolejną pompą, a przepływ regulować zwykłym zaworem kulowym. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chyba wstawiłbym jeszcze jakieś naczynie wyrównawcze,...
Witajcie, zamontowałem piec webasto BW-50, podłączyłem elektrykę i do sprawdzenia na szybko wpiąłem się szeregowo w obieg wodny za reduktorem LPG. Efekt jest taki, że po 30-40 sekundach działania webasto przechodzi w tryb pompowania wody, wygaszany jest piec - woda dochodzi do 80 stopni. W związku z tym mam pytanie. Jak prawidłowo podłączyć webasto...
Czy termostat ma otworek odpowietrzający? Dodano po 22 Widzę że układ chłodzenia jest taki sam jak w Shadow 700: https://www.partzilla.com/catalog/honda/... https://www.partzilla.com/catalog/honda/... Serwisówka Shadow 700: https://archive.org/details/honda-shadow...
Pewnie się nie znam, ale żeby sprawdzić czy pompa wody sprawna to wystarczy jak otworzysz odpowietrznik małego obiegu na pracującym silniku, powinna sikać woda. Nie wiem, czemu nikt tego nie zaproponował. Od razu napiszcie, żeby wymienił pompę na nową. Dział samochodowy, a sami informatycy się wypowiadają :D Dodano po 6 Sprawdź termostat w garnku, zagotuj...
Zgadza się mam na piecu ustawioną temperaturę 50 stopni zbiornik jest 250 litrowy, temperatura ustawiona na piecu i jego małego obiegu to 65 albo 70 stopni bo zawsze dobija do 70 niżej nie mogę jej ustawić. Nie wiem czy wspominałem mam kociołek z hzp i zaworem 3 drożnym 18,5 kW i tu moim zdaniem klapa producenta 4 drożny załatwił by wszystko ale to...
Kolego - poszukaj sobie sam naprawiam renault clio I i do dzieła. Wsypując uszczelniacz utkało Ci się w nagrzewnicy i po temacie. Pewnie wsypałeś go na zimnym silniku, czyli latał tylko po małym obiegu, a jakbyś wsypał przy otwartym termostacie miałoby to jeszcze szanse nie uszkodzić ci małego obiegu. Teraz masz cały układ do płukania i odmulania a...
Co do sposobu na potencjometr... Dlaczego nie pójść inną drogą? W niektórych silnikach stosuje się podgrzewacze dla małego obiegu (bez chłodnicy). Znalazłem nawet taki na allegro do VW 1.9 TDI za 120zł. Dla mnie takie rozwiązanie ma sens bo potrzebuję minimum 30 stopni żeby się LPG załączyło. Wiadomo że silnik najlepiej czuje się w okolicy 90 stopni,...
Manta - na termostacie jest wybite 82C i zarówno nowy jak i stary powiedzmy działają bo jak pisałem w garnku z termometrem sprawdzałem.Przy temp 90C są otwarte na max - ponad 1cm. Kiedy silnik sie nagrzewa i zaczyna się gotować,dolna rura od chłodnicy i dalej króciec do termostatu jest zimny, a pompa wody gorąca. Zimny termostat jest zamknięty, działa...
Przed spuszczeniem wody otwórz na full zawór nagrzewnicy (czyli po prostu ogrzewanie daj na max) i spuszczaj nie tylko z chłodnicy, ale również z małego obiegu w bloku silnika. Po wlaniu Petrygo do chłodnicy zdejmij najwyżej położony wąż dochodzący do bloku i wlej również tam ile się zmieści. Potem włącz silnik, niech chodzi chwilę na wolnych obrotach...
Przy dodatkowym i silnie obciązonym alternatorze trzeba będzie podnieś w jakiś sposób (np elektrozawór dodatkowego powietrza) wolne obroty bo może silnik może niestabilnie chodzić szczególnie zimny a z alternatora wyprowadzić przewód od wzbudzenia i zwierać go do masy przełącznikiem mały prąd do 2A w ten sposób włączając ogrzewanie. Przy standardowym...
https://obrazki.elektroda.pl/6012858900_... https://obrazki.elektroda.pl/9928957000_... https://obrazki.elektroda.pl/3683190100_... https://obrazki.elektroda.pl/1574327800_... https://obrazki.elektroda.pl/4499756600_... Zrobiłem zdjęcia tylko małego obiegu od wymiennika...
Breżniew, w skuterach 50 cm3 a tym bardziej w 2T nie ma takiej potrzeby istnienia małego obiegu, jest po prostu zwykły termostat umieszczony w głowicy na króćcu wylotowym, akurat w Piaggio jest wężyk łączący głowicę z króćcem wlotowym pompy cieczy. W przypadku braku termostatu silnik po prostu powoli się rozgrzewa. Spotkałem się nawet w jednym enduraku...
Termostat wkłada się do wody - podgrzewając wodę patrzy się czy termostat otwiera się. W aucia sprawdza się temperaturę rur od małego i dużego obiegu. Jeśli któreś są zimne to termostat nie otwiera lub uklad zapowietrzony.
Witam Mam prośbę o informację czy warto za pompą obiegową dużego obiegu zastosować odpowietrznik automatyczny tak jak na rysunku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/3334283300_... Czy to dobra praktyka i czy warto ją zastosować na schemacie poniżej z pc i buforem? I jeszcze jedno pytanie. Gdzie najlepiej wykonać napełnianie instalacji,...
Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie układu, a mianowicie przepływ o którym piszesz może być ograniczony przez pęcherze powietrza. Warto też doprowadzić układ do w miarę oryginalnego stanu i zamontować termostat. EDIT. Jak po założeniu termostatu nie puszcza wody...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Witam.Nie podoba mi się podłączenie amperomierza a w zasadzie bocznika R2.Przy prądzie 5A masz stratę 0,5V. Zastosowałeś mało dokładny amperomierz więc jak już to włącz go szeregowo przed stabilizatorem będziesz miał orientacyjne wskazania ale stabilniejsze napięcie na wyjściu .Nie rozumiem równierz potrzeby stosowania tak drogiego stabilizatora, do...
małego klubu malego obiegu przełącznik obiegu
wskazania obrotomierza zasilanie konwertera multiswitcha sterujacy samsung
bixenon schemat kondensator rozruchowy
Toshiba 40L3433DG Firmware Download Guide Hisense 32A4BG Remote Control Not Working: Troubleshooting Guide