Dobra, bo bałem się o większe natężenie występujące przy prądach 12V porównyjąc do 220V - że przewód nie da rady ze zbyt wysokim natężeniem. No ale to super przewód dostępny i w dobrej cenie. Pozdrawiam. Przy zwykłych, tradycyjnych lampach prąd pobierany jest dużo większy i wtedy trzeba myśleć o większym przekroju przewodów, a zwłaszcza gdyby dotyczyło...
Rozumiem, że jeżeli tradycyjna żarówka się spali to wówczas prąd nie będzie pobierany. Jak sytuacja wygląda w przypadku użycia żarówki Led? Ten mały prąd który będzie "przepuszczany" przez ściemniacz w momencie gdy światło będzie wyłączone, będzie ładował kondensator w LEDzie, przez co ta będzie mrugała co kilka/kilkanaście sekund. Świetlówki kompaktowe...
Witam Światła do jazdy dziennej mają mały pobór prądu w stosunku do świateł mijania,czy jest sens by coś takiego robić.
Tak z innej beczki, na wszelki wypadek. planuje zrobić model sygnalizacji świetlnej na Arduino uno Dodam, że zależy mi, żeby napięcie się nie zmieniło, Jeżeli tych świateł będzie dużo, każde po 100 mA i jeżeli zasilisz to wszystko z 5 V Arduino, to możesz niechcący przegrzać zamontowany na płytce regulator napięcia.
Ten quadzik raczej nie odpali jak żarówki trochę poświecą. Mają wadę fabryczną, za mały akumulator i za słaby rozrusznik do tego silnika. Czasami nawet z nowym akumulatorem słabo odpalają. Pomyśl nad ledowymi światłami postojowymi. Pobór prądu jest znikomy, nie obciąży tak mocno akumulatora.
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Można, ale: -paskudzi wystrój wozu. -trzeba pamiętać o obsłudze dodatkowego komponentu. -instalacja nie zawsze jest wykonywana w zgodzie ze sztuką ( za cienkie przewody, za mały prąd włącznika, itp).
Ok, dzięki :) Na początku zastosowałem nawet 10K i 5K1 ale policzyłem, że prąd jest bardzo mały i zmieniłem.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Po to jest sprawdzanie napięcia żeby światła nie włączały się po samym zapłonie, a dopiero gdy chodzi silnik, żeby np: w zimę nie obciążać dodatkowo akumulatora. A zasilane jest z zapłonu po to, że gdy samochód jest wyłączony układ nie pobierał żadnego prądu. Przy światłach dziennych LED ten pobór prądu jest na tyle mały że nie ma znaczenia nawet zimą....
Bardzo dziękuję kolegom za rzeczowe i proste wyjaśnienie problemu. Muszę przyznać, że po pierwszych postach bałem się, że wątek będzie brnął w fachowe dysputy poczym umrze. Na szczęscie tak nie było. Jeszcze słowo co do elektryka. Człowiek, który zakładał mi instalację elektryczną w domu (niecały rok temu) to dość znana osoba w lokalnej społeczności....
Przy normalnej eksploatacji samochodu prąd ładowania akumulatora również będzie niewielki, natomiast jeśli sami doprowadzimy w jakiś sposób (np. zapomnimy wyłączyć świateł) do znacznego rozładowania akumulatora, to po odpaleniu z kabli alternator zacznie ładować jak głupi
prądu w tym kablu nie znajdziesz. wszystko na CANie. Nie przesadzaj, tam do lamp taki normalny prąd dochodzi, nie CANowy. Tomas2012 jak miałeś lampy na zwykłe żarówki, to diodowe zamienniki moga nie mieć chęci współpracy. Moduł wykrywa za mały pobór prądu i traktuje to jako uszkodzenie obwodu. Jeśli na starych lampach masz tak samo, to zacznij od sprawdzenia...
Przejrzyj kabel za tym bezpiecznikiem ,może coś dziać się z kablem i masz małe zwarcie ( podwyższone obciążenie ) i za mały prąd przychodzi na podświetlenie zegarów. Zobacz tez przełącznik świateł. Dorzucam schemat elektryki oświetlenia ale bez ksenonów i bez oryginalnych świateł do jazdy dziennej jak by trzeba było pisz to wstawię i z ksenonami.
Kiedyś rozglądalem się za prądnicą i są takie małe do skuterów problem jest w tym że ciężko kupić i jest koszmarnie droga. Montaż na łańcuchu także by się nie sprawdził bo na postoju na światłach nie byłoby prądu. Trzeba by przenieść napęd prądnicy prosto z wału. Raczej zostaje tylko mały akumulatorek, na prądnicy rowerowej tez nic nie zdziałasz. Za...
W Tico przewód 8mm2 to bez problemu przenosi 60A Nikt tu nie wziął pod uwagę że nie podniósł tego zagadnienia że przecież jazda za dnia na światłach mijania to pobór prądu około 10A a alternator jest stosunkowo gabarytowo mały a wystarczy tylko zamontować światła LED do jazdy dziennej a prąd podczas jazdy na ww światłach do jazdy dziennej spadnie o...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Zużyty akumulator to albo zasiarczony albo wypadła masa z płyt. W obu przypadkach akumulator pobiera mniejsze prądy.
Mam problem bo te pod nogami, i 4 górne oświetlające kabinę delikatnie się świecą? Diody LED potrzebują kilka - kilkanaście μA aby zacząć świecić. Oczywiście zależy to od typu diody. Żarówka natomiast potrzebuje kilkudziesięciu mA aby zacząć się żarzyć. Raczej nie powinieneś obawiać się o rozładowanie akumulatora. Jeśli ściemniacz posiada minimalną...
1. zwykły multimetr do mierzenia napięcia AC oraz mały opornik (do 5W) podłączam go w szereg na fazie i mierzę różnicę napięcia przed i za rezystorem. Podstawiam do wzoru I = U /5 i wychodzi mi ile prądu pobiera. Pytanie, gdzie mierzę te U przed czy za opornikiem ? 5W to moc, nie opór. (I=U/R) Jak dasz opornik 1om, taki o dokładności wykonania 1% i...
Może być też problem w zasilaczu bo masz go na 15W, a 4 ledy dają 4,8W. Nie wiadomo czy nie za mały prąd i przechodzi w jakiś tryb Eco.
I tak i nie. Rozgrzany rezystor ponad dopuszczalną temperaturę zmienia swoją rezystancję. Może ja zwiększać (wtedy właśnie spada prąd ) . Przyczyną też może być ten rezystor źle dobrany i zbyt mały prąd płynie w układzie w porównaniu do oryginału.
podłącz pod postojówki... i sam będziesz decydował które światła mają być włączone. A na postoju niech sobie piszczy - pobór prądu jest tak mały że akumulatora przez tydzień ani przez miesiąc nie rozładuje :)
może być problem w VW? Dodam że błąd wywala na desce "sprawdź połączenia świateł przyczepki" Skoro komputer wyświetla taki komunikat, to przyczyną jest mały pobór prądu przez ledy. Po podłączeniu przyczepy z żarówkami komunikat się nie pojawi.
Brudny, utleniony/wypalony styk jest jak rezystor, stawia opór. A ponieważ odbiornik próbuje pobrać cały czas taki sam prąd, to ten styk się grzeje (a z czasem iskrzy). Wymiana styków na nowe spowoduje brak oporu (precyzyjnie: zmniejszenie stawianego oporu do rozsądnego minimum), dzięki czemu nic się nie grzeje, a odbiornik otrzymuje zakładany prąd...
Albo ten twój układ nadal nie steruje albo BT136 źle wlutowany (uszkodzony) albo prąd sterowania "zbyt mały". Kurcze tak na odległość to jednak trudno coś "naprawić". Sprawdź jeszcze raz czy układ bez TY1...6 działa (za pomocą diód ) jak tak działa to kwestia odpowiedniego wlutowania tych BT139 albo jeszcze prąd sterowania bramki jest za mały. Było...
Zastosuj foto diody w kierunku zaporowym, jak świeci na nią światło to przez diodę płynie mały prąd, a jak zasłonisz światło to przestaje. Jest tylko jeden problem, fotodiody działają też na jakiekolwiek inne światło, więc potrzebny jest układ optyczny, który nie pozwala dostać się do fotodiody z innych kierunków. Ja bym zrobił taką samą harfę jak ma...
Diodę LED podłącz tak: + tak jak pokazałeś na schemacie, czyli do + po stacyjce, - do przewodu, który idzie do świateł pozycyjnych. Działanie:, gdy włączysz stacyjkę napięcie pojawi się na lampach dziennych i na diodzie sygnalizacyjnej, drugi koniec diody przez żarówkę świateł pozycyjnych będzie połączony z masą. Ponieważ prąd diody jest bardo mały...
napiecie z alternatora nie jest idealnie wyfiltrowane, oscyloskopem natychmiast zauwazysz że brakuje kturegos "łebka". Odpinasz kolejne wejścia prostownika i lokalizujesz od której diody ten łebek. Diody maja to do siebie że test miernikiem, piszcykiem czy czym kolwiek co puszcza przez element mały prąd może być obarczony błędem- dioda może puścić tak...
Musisz zastosować przekażnik, który będzie wysterowany od świateł długich, przez dodatkowy wyłącznik. Stosunkowo mały prąd cewki przekażnika, nie powinien być zauważony przez komputer. Styki prądowe przekażnika (przekażników) trzeba zasilić ekstra z tablicy bezpieczników. Na wodę nie ma mocnych, trzeba wywiercić po prostu otwory i zaopatrzyć się w specjalne...
To wykrywa światło i trzeba odwrotnie sterować. Histerezę trzeba by dodać, będzie migało na granicy przełączania; powinien wystarczyć mały kondensator elektr. (100nF już tam jest) na fotorezystorze. Korzystasz w wyjścia DO, podłączasz bezpośrednio tranzystor (baza) NPN, np. BC337-40 (ew. podaj jakie masz), PowerBank (+5V) >>> (+)LEDy(-) >>> do kolektora...
No racja nie rozumiem, więc dlatego pytam. Myślałem, że forum dla każdego, a nie tylko dla tych co rozumieją. Że ktoś pomoże, doradzi. Spróbuję Koledze autorowi wyjaśnić istotę problemu. https://obrazki.elektroda.pl/1544441800_... Rys. 1 obrazuje tradycyjne rozwiązanie - 3 przewody w puszce wyłącznika, 3 przy haku w suficie, gdzieś...
Idź na szrot i wyjmij z auta przekaźnik od świateł lub inny który wytrzyma 10A. Przez przekaźniczek zasilisz siłownik a on sam będzie sterowany mały prądem z przycisku.
Na samym bezpieczniku napięcie jest, więc jak piszesz przewód od bezpiecznika do stacyjki gdzieś jest uwalony i gubi prąd. Na dniach sprawdzę. Dodano po 2 Witam. Zobacz pod siedzeniem kierowcy jest czujnik uderzeniowy. Trzeba go ponownie wcisnąć. Pozdrawiam. Co ma wyłącznik uderzeniowy do rozrusznika i zapłonu? Często w ten obwód są wpinane alarmy i...
Jeżeli auto trzymasz w garażu to pod akumulator podłącz ładowarkę i zapomnij.Ładowarka to AL800 ładuje niewielkim prądem 800mA i po naładowaniu przechodzi w stan konserwacji.Może być dowolnie długo podłączona do zacisków akumulatora a mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora.Również pomyślał bym o zamontowaniu świateł do jazdy dziennej...
Podświetlenie włącznika jest podłączone równolegle do styków włącznika. Gdy styki są zwarte podświetlenie nie ma napięcia zasilania. Gdy styki są rozwarte, to obwód zasilający zamyka się przez lampy (żarówki, ledówki, czy inne świetlówki kompaktowe. Lamp rtęciowych nikt w domu nie używa). W przypadku żarówek zimny żarnik ma mały opór i wymaga sporego...
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
Ten rezystor to musi mieć moc conajmniej kilku jak nie kilkunastu watów, bo prąd (nie tak mały) będzie płynął ciągle i nieźle nagrzeje rezystor
Między czerwony i biały - wtedy będzie świecić, gdy nie świecą światła postojowe. Nie zapomnij o oporniku ograniczającym prąd diody. Prąd diody nie powinien dać na żarówce postojowej takiego napięcia, żeby układ na to zareagował - zimna żarówka ma mały opór.
Jeżeli Q1 jest włącznikiem, to przez niego przepływał prąd 2 x 60mA, zakładając że tak zostało ustawione dla LED5050. Nie wiadomo co to jest za tranzystor i jaki może prąd wytrzymać wiec nie można nic zrobić. Prąd ustalają rezystory R3 / R6 (a pozostałe nie wiem do czego służą) ale coś za mały prąd wychodzi (nawet przy 14,4V), chyba że nie jest to połączenie...
Chodzi o czujniki zbliżeniowe - niech będą indukcyjne. Dzięki za odpowiedzi, też bym zrobił na przekaźnikach - tylko bym się chyba nad półprzewodnikowymi zastanawiał - ciche:), a że mały prąd to i się grzać nie powinny (tak mi się wydaje bo nic nie sprawdzałem)
...a może jakieś pomiary, np. pomiar napięcia akumulatora podczas pracy rozrusznika, czy lepiej napięcia na cewkach albo na ECU? Powiem też, że czyszczenie oczek na przewodach nic nie daje, bo przewody korodują na obsadkach tych oczek. Może też zwyczajnie padł akumulator i ma za mały prąd rozruchowy (Za dużą rezystancję).
Na żarówce będziesz miał różnicę napięć zasilacza 19V i akumulatora 12V, a więc 5V i nie zaświeci pełną mocą, a dodatkowo, połączenie szeregowe włókien (świateł krótkich i długich) zwiększa rezystancję i prąd ładowania spadnie. Uzyskanie pułapu prądu dopuszczalnego dla zsilacza 2A będzie w tym przypadku nieosiągalne, włókna żarówki słabo się zażarzą,...
To juz przerabiałem podłączenie cewki przekaznika do świateł pozycyjnych powoduje iz ten przekażnik nie działa bo napiecie spada do około 3.5v zaznaczę iż ten przekażnik pobiera mały prąd na zasilaniu cewki
A po to sprawdzać żeby mały Fiat nie stanął w płomieniach. W instalacjach samochodowych, jeżeli zrobi się zwarcie przewodem o np. 1,5 mm², ten natychmiast się stopi przez duży prąd płynący w obwodzie. Tak dla przypomnienia, na pewno nie podłącza się nic bezpośrednio do akumulatora, tylko przez bezpieczniki.
Pół biedy jak ktoś wyrobi sobie nawyk każdorazowego wyłączania systemu start-stop albo tak przeprogramuje sterownik żeby trwale ten system wyłączyć ale większość jeździ z aktywnym tym systemem bezmyślnie w ten sposób skracając żywot samochodu. Producenci nie mają interesu w tym, żeby auta były wieczne - to celowe działanie powodowane dbaniem o środowisko...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować regulacji, o ile laser jest uszkodzony to chyba bardziej go nie zepsuje. Cytuję: "Jest to sławny potencjometr do regulacji prądu lasera. Jest on ustawiany FABRYCZNIE na optymalną wartość. "Kręcenie" może spowodować; 1/ Albo zbyt mały prąd lasera i zbyt słaba emisja, lub wręcz brak emisji światła laserowego...
Taka ciekawostka można sobie podłączyć pod dynamo woltomierz i mieć prędkościomierz, oczywiście nie można wtedy włączać dodatkowych świateł. Co do dynama to jeśli obciążymy je mniejszym prądem niż 0,5A to można uzyskać więcej mocy niż te 3W o ile mamy wystarczająco pary w nogach. Ale znowu bez żadnego bufora staniemy na chwilę i telefon przestanie się...
Więc lepiej daj ten motocykl naprawić komuś kto coś z tego rozumie Prawdopodobnie najlepszy pomysł. Jeśli jesteś skłonny poświęcić ułamek oryginalności motocykla dla względów praktycznych możesz użyć prostownika z mostkiem diodowym, ale to chyba też będzie wymagało pomocy kogoś obeznanego z tematem. Nie spodziewaj się natomiast rewelacji z ładowaniem...
Można jeszcze inaczej. Przekaźnik ze stykiem zwiernym. 30 przez bezpiecznik, małym, bo lampki nie mają dużego zapotrzebowania na prąd, ale bezpiecznik chroni też instalację, 87 na światła dzienne. Cewka wpięta między stacyjkę, a ZASILANIE świateł pozycyjnych. Działać to będzie tak: po załączeniu zasilania, cewka przekaźnika jest zasilana po stacyjce,...
przewód jest cały ponieważ wymieniałem go rok temu bo nie miałem niektórych świateł z tył. Ponadto dodam że sprawdzałem jeszcze dzisiaj czy dochodzi prąd do zamka tzn do zamka na klapie tylnej jest taki mały element jakby stycznik i do niego prąd dochodzi
W przypadku podłączenia przekaźnika do do przycisku start stop przekaźnik rytmicznie włącza się i wyłącza, napięcie na przewodach około 13-14V, przekaźnik jest samochodowy na 12 V, czyżby za mały prąd który nie może wysterować przekaźnika - co proponujecie. Chcę wykorzystać zasilanie z przycisku na sterowanie automatycznego włącznika świateł, aby się...
Jeśli jest to pojedyncza żarówka to obejdzie się bez przekaźnika. Sprawa jest dość prosta. Od żarówki idą ci 3 przewody. Jeden to masa, ten przewód możesz sobie od razu puścić na ramę pojazdu lub minus akumulatora. Dwa pozostałe to będzie: + od światła mijania i drugi + od świateł drogowych. Z tymi dwoma przewodami musisz iść do przełącznika na kierownicy....
wiązka sprawdzona przy klapie nic nie widać bezpiecznik dobry zastanawia mnie ten zanik prądu po włożeniu żarówki Dodano po 1 środkowa lampa bez żarówek w lampach bocznych żarzy tak jakby był za mały prąd nie wiem czy nie uwaliłem nowego włącznika bo ręcznie wcisnąłem bolec a golf rok 2001 grudzień
Mam problem z ładowaniem akumulatora opel corsa b(diesel) z alternatorem 2-pinowym.Po odpaleniu silnika napięcie ładowania na słupkach akumulatora wynosi 14.5v.Lampka kontrolna ładowania się świeci.Po przejechaniu dłuższego dystansu na światłach nie mogę odpalić samochodu.Dodam że akumulator jest sprawny.Może za mały prąd ładowania?
Witam, Ford Transit mk3 (2009) wersja angielska (w UK to jest mk 7) napęd na przód, mały blaszak nie działa lewe światło cofania. Brak prądu na kablu, o ile pamiętam pierwszy kabel z brzegu we wtyczce - chyba zielony z jakimś paskiem. Prawe światło działa prawidłowo co wyklucza włącznik na skrzyni. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie zasilanie rozgałęzia...
Powinno być bliskie połowy zasilania. To trudno uzyskać. Na ogół na jednej będzie poniżej 0.1V, na drugiej reszta. A jeszcze przy świetle latarki prąd może być maleńki - za mały na kilka V na tanim mierniku - i np. miernik podłączony do końcówek dowolnej fotodiody pokaże poniżej 1V, choćby były zasilane np. z 6V.
Wizardking: Czy zrobiłeś już jakieś światełko z Luxeonem? Ja zrobiłem kilka. Z praktyki ci powiem, ze z dobrym odbłyśnikiem mam małą latarkę, która świeci mi na 200m. Wydajność? 90min świecenia na akumulatorku w minimagu mi starcza. I czy będzie to 65lm, czy 80 to i tak okiem tego nie zauważysz. I póki co nikt nic lepszego nie wymyślił. Michał
za oświetlenie zegarka służy żaróweczka nie wbudowana w niego, światło jest podawane do zegarka przez taki mały układ optyczny, taki jak w peryskopie. Czyli rozumiem ze do zegarka muszę podłączyć prąd stały 12V? Mogę użyć w tym celu prostownika do ładowania akumulatorów?
Bramka tyrystora, to złącze PN, i w celu załączenia tyrystora musi przez to złącze popłynąć jakiś prąd. Prąd płynący przez złącze pn silnie zależy od temperatury, i to wszystko. Jeżeli piszesz, że w układzie jest zastosowany mały tyrystorek, to takie tyrystorki są bardzo czułe na impuls wyzwalający. Rozwiązaniem problemu będzie zastosowanie większego...
Jeden stabilizator się nie będzie grzał, AVR pobiera mało prądu, a ilość ciepła wydzielana w stabilizatorze jest do pobieranego prądu proporcjonalna. P = (U - 5V) * I P - moc wydzielana w stabilizatorze, U - napięcie zasilania, I - prąd pobierany przez mikrokontroler. Prąd pobierany przez stabilizator jest pomijalnie mały. Zakłócenia to już swoją drogą....
Sprawdź jeszcze opór panelu przy małych prądach, w obie strony - może jest na tyle mały, że ten miliamper fotoprądu nie daje zauważalnego napięcia.
Światło potrzebne będzie od czasu do czasu. Teraz jest tam ciemno, bo garaż ma drzwi od północnej strony. Akumulator bym ładował w drugim garażu, który mam blisko. Może porą zimową bym czasem coś tam pomajsterkował. To mały garaż około 17m2 (standardowy). Drugi ma 40 m2 i 3,3m wysokości więc nie sposób go ogrzać piecykiem na gaz. Jest prąd nawet 3-fazowy...
To jest fotorezsytor. On ma małą rezystancję gdy pada na niego światło, oraz "dużą" gdy jest ciemno. Przez tą "dużą" rezystancję płynie mały prąd zgodnie z prawem ohma, wzmocnienie tranzystora bipolarnego robi swoje i voila, przez diodę płynie duży prąd. Fotorezystor zmień na foto tranzystor, albo pokombinuj dodając rezystancję miedzy masę a bazę tranzystora....
Gdy jest tak jak piszesz, to niech elektryk sprawdzi alternator (prądnicę) i regulator napięcia. Światła śiwiecą mocniej, bo dopiero na wysokich obrotach ci ładuje, a powinien ładować też na wolnych obrotach. Taki objaw jest (przygasanie świateł na wolnych), bo świała pobierają prąd z akumulatora, a alternator daje za mały. Stawiał bym na regulator...
Witam Postanowiłem założyć sobie obrotomierz od poloneza typ ms51 i tu mały problem, który postanowiłem za wszelką cenę rozwiązać. Akumulator mam na 6woltów, a światło przód na 12. Czy obrotomierz będzie działał na prąd zmienny jeśli przyłączę go do cewki świateł (nie próbowałem gdyż nie chciałem niczego zepsuć), czy musi być zasilany prądem stałym...
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
Brak swiatła drogowego lewego, zdazył sie brak obydwu swiateł. Zdecyduj się w końcu. Co moze byc powodem. Np. spalona żarówka.
Bardzo zależało mi, aby w tym układzie zrobić sobie żarówkę, teraz już rozumiem dlaczego chińskie żarówki Led mają w szeregu 30 Ledów. Duży V a mały mA. Łączenie 100 Ledów 5mm dla mnie bez sensu, światło z tego znikome z 500 lm. Istnieją LED-y które mają po kilkanaście małych struktur w jednej obudowie przykładowo XM-L HVW ma napięcie przewodzenia...
chodzi mi bardziej o dwie cewki przesyłające do siebie prąd Ważne jest sprzężenie cewek, jeśli zrobisz cewki średnicy 1m albo większej to i z odległości 1m da się jakąś moc odebrać. Problem ze dużą odległością jest taki że przez cewkę odbiorczą przenika bardzo mały procent pola wytworzonego przez cewkę nadawczą, co wymaga nadajnika o mocy dziesiątki,...
Od wczoraj po włączeniu mikrofalówki zgasło światło w całym mieszkaniu, a po chwili się zapaliło i zauważyłem, że w trzech gniazdkach nie ma prądu. Po sprawdzeniu miernikiem odkryłem, że jest tam mały prąd o napięciu 4V. Jak to naprawić?
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
A jak by Ty użył kontaktron, to by Ty miał to, co chciał... Czujnikiem wysteruj układ załączający zasilanie odstraszacza i on będzie działał poprawnie. Może być kontaktron i tranzystor, może być indukcyjny jeśli wiesz jak on działa. może być zwykły łącznik jak do światełka w bagażniku. Można zrobić jakiś inny fikuśny czujnik zamknięcia - np. optyczny...
Według producenta taśma pobiera 14,4 W/1 m. Czyli powinno być pobierane 6 A. Dlaczego tak dziwnie mały prąd pobiera ta taśma? Co cię to obchodzi - w kuchni potrzebujesz światło , czy ampery ? Dobrze świeci, odpowiada światło ? Zasilacza nie przeciąża -nie. Wiec w jakim celu kombinujesz ?
http://obrazki.elektroda.pl/5397068700_1... Witam! W kolejnej odsłonie modułów do samochodu przedstawiam układ realizujący funkcję, tzw. Coming Home oraz Leaving Home znane przede wszystkich chyba z aut grupy VW. Funkcje te to zwyczajnie oświetlanie drogi do domu, gdy opuszczamy auto oraz z domu, gdy chcemy do niego wsiąść. Układ steruje...
Masz sprawdzać napięcia, masy i przejścia nie miernikiem, czy małą probówką, bo te zadziałają przy bardzo małych prądach i wskażą, że obwód pracuje poprawnie nawet przy dużych opornościach i marnym kontakcie. Masz sprawdzać wszystko pod obciążeniem, czyli żarówką co najmniej 21W. Masz ją traktować jak probówkę.
Ale po co tak dziwacznie? Podłącz przycisk między masę i nogę portu, a kiedy chcesz wyłączyć światło - usypiaj mikrokontroler. Pobór prądu w uśpieniu będzie pomijalnie mały. W ten sposób masz w układzie jeden niskoprądowy guziczek zamiast bistabilnego wyłącznika na 350 mA.
Po pierwsze, ustal na ile silne to ma być światło, i jakie światło masz w otoczeniu. Fotoopornik przy jasnym świetle ma mały opór, i wtedy płynie przez niego duży prąd - czy chcesz marnować energię? Jak spróbujesz to zasilać z baterii, to szybko się rozładuje. Są fototranzystory, których prąd jest mniejszy, do tego one "zauważają" dość szybkie zmiany...
Cześć, Chciałbym wprowadzić małą modyfikację w fabrycznym motocyklu - po włączeniu zapłonu automatycznie są zasilane światła mijania+postojowe wyposażenie(oświetlenie zegarów, wszystkie kontrolki itp itd). Jedyne, co chciałbym zmienić to wprowadzić na przewodzie zasilającym żarówkę mały moduł zrobiony nawet samoistnie. Żarówka halogenowa świateł mijania...
Wszystko działa prawidłowo, system kontroli żarówek wykrył zbyt mały prąd i automatycznie odłączył zasilanie. Zrób to samo ale w miejsce probówki użyj żarówki 12V/55W i wtedy pogadamy. Dwa - to popełniasz karygodny błąd podając masę z akumulatora. Żarówka ma dwa zasilania (od + i od -), a może ci "-" gdzieś ginie.
Auto ma mały przebieg Jak wszystkie auta w Polsce... wszystkie urządzenia elektryczne działają OK Jak widać nie wszystkie działają OK skoro masz problem ze światłami. Zmierzyłbym prąd ładowania Ja bym polecał zmierzyć napięcie ładowania.
Łatwiej jest gdy są "elektryczne" szyby - mamy zasilanie. Ja wykorzystałem diody 3mm zielone. Diody zmatowione by światło było rozproszone, a prąd ustawiony na (1,5 - 2)mA czyli bardzo mały. Zapalało się "po zapłonie" i świeciło cały czas. Widoczne było tylko w nocy oświetlając od wewnątrz klamkę.
Witam Mam problem z ładowaniem w opelku astrze 1,8 mono wtrysk, napięcie na zaciskach 13,6v stałe nawet po zwiękaszniu obrotów, po właczeniu np. świateł spadek na 13,3v, więc wymieniłem regulator to samo sprawdziłem wszystkie kable i masy wszystko gra, kolegas podpowiedział mi że może mały jest prąd wzbudzenia altka i winę może za to ponośić żarówka...
bezpiecznik 15A nr 43 Mercedes E200K w211 2002 rok Aż tak wielkiego łeba to ja nie mam :D:D żeby pamiętać co tam jest za ciekawy prąd. Powinien być tzw. prąd "po stacyjce". Ale jest jeszcze inne dosyć sprytne rozwiązanie. Wszelakie oświetlenie wnętrza zapala się po włączeniu świateł pozycyjnych, większość jednak z tych punktów nie jest monitorowane....
Witam. Mam mały problem, otóż zostawiłam włączone światło w pokoju i teraz kiedy do niego wróciłam okazało się że światło nie świeci, prądu nie ma, gniazdka nie działają, a w reszcie domu wszystko sprawne. Sprawdzałam korki i jest siedem przełączników, w tym tylko dwa ostatnie są do góry. Kompletnie sie na tym nie znam, wiec boję się że jak coś spróbuje...
http://obrazki.elektroda.net/3_126565081... http://obrazki.elektroda.net/65_12656508... po zmontowaniu układu są efekty takie jakie się chyba spodziewałeś... niestety prąd do sterowania uC jest za mały ... czy da się coś z tym zrobić na tranzystorze? Jeśli potrzebny by mi był sam sygnał 5V to zrobił bym to na 2 bateriach słonecznych...
Wszystko jest opisane na mierniku przy gniazdkach. Przekładając końcówkę na zakres 10A pokrętło należy ustawić w pozycji 10A. Pozycja ta służy do pomiaru dużych prądów (w tym przypadku do 10A ale biorąc pod uwagę grubość kabli miernika nie podłączał bym go na zbyt długo). W pozostałych zakresach końcówka o gniazdko niżej. Jeśli nic nie pokazywało na...
Witam, ani chybi, zniszczyłeś tranzystor (ten mały okrągły na przedłużeniu w lewo od zielonego kondensatora) sterujący tyrystorem, lub triakiem (ten duży ze śrubą), choć i ten też mogł "wyzionąć ducha". Odpisz z nich oznaczenia, a zobaczy czym je zastąpić. Na jakie napięcie jest ten przerywacz? Pozdrawiam
jak układ na mikrokontrolerze jest za prosty proponuje go przekombinować na ttl'ach. są troche prądożerne ale 2szt ucy74123 i jeden ucy 7400 są w stanie to zrealizować. jakby tak dalej kombinować można jeszcze na wyrost dołożyć ucy7474 aby zapamiętać sobie czy był drugi impuls. zamiast ucy7474 do zapamiętania(podzielenia/2) można by użyć ucy7490 lub...
Przygasanie świateł może być spowodowane słabym akumulatorem, który w potężnym impulsie jaki chce pobrać wzmacniacz niestety ten nie jest na tyle wydajny aby go oddać. Stąd przygasanie świateł. Alternator akurat ma nie wiele do gadania przy takich impulsowych poborach prądu. Zmiana na nowy akumulator pomoże. Przy tej mocy co pobierasz da sobie radę...
Fotorezystory sa bardzo wolne, taki pomiar nic nie daje. Wez jakas fotodiode krzemowa, np. BPYP44 produkcji CEMI albo cos z porownywalnym obszarem aktywnym do dodaj op amp aby zrobic wzmacniacz transimpedancyjny. Najlepiej z przełączanym wzmocnieniem aby zobaczyć słabe światło. Na ogladanie czegokolwiek na papierku jest za wczesniej, najpierw powinienes...
Jaki jest prąd tego paska? Można by go sterować z NE555, ale przy prądzie ponad około 100mA trzeba dodać tranzystor. W roli czujnika nie fotoopornik, a fototranzystor, i to ustawiony tak, by docierała do niego część światła paska LED. Szeregowo z fototranzystorem opornik (i może + potencjometr, jak ma być z regulacją). NE555 ma dwa progi przełączania...
Witam, mam mały problem, w mojej miejscowości często są problemy z prądem...lekko zawieje i już kilka godz. nie ma. A ja mam w pokoju kilka pasków ledowych, jakiś czas temu przerzuciłem się ze zwykłych żarówek na ledy. No i mam do was pytanie, czy można zbudować taki mały prosty ups do podtrzymania energii? Prąd nie musi być mocny, ważne by było coś...
Zanim zaczniesz coś robić zmierz jakie napięcie podaje iskrownik prądnica na obwód świateł bo myślę,że właśnie z obwodu świateł zamierzasz brać zasilanie do tych diod. Może się tak zdarzyć,że na wolnych obrotach będziesz miał 3V a podczas jazdy na wysokich obrotach pojawi się tam ok 8-10V szczególnie przy małym obciążeniu prądowym obwodu świateł. Tak...
Koledzy przedmówcy najwyraźniej niewiele wiedzą o lampach, dlatego szkoda że zabierają głos w temacie. Atreyu: Faktycznie jesteś w posiadaniu protoplasty dzisiejszych metalohalogenków. Ta lampa to dziś już bardziej egzemplarz kolekcjonerski ;) Wracając jednak do tematu. Katalogowo ta lampa powinna mieć temperaturę barwową Tc=3800K i odwzorowanie barw...
Tam gdzie pojawią sie ledy warto pomyśleć o kontroli fotooptycznej, np. fotorezystor zasłonięty w ten sposób aby nie było wpływu światła zewnętrznego. Przykładowo, za cienką rurką o długości kilku centymetrów, lub za światłowodem, ktorego koniec/czujnik w takiej rurce. Pomyśleć może i warto, ale na tym się skończy. Przecież tu chodzi głównie o światła...
jak zwykle problem nie lezy w ograniczeniu pradu tylko w zalozeniach sterowania. Napisz dokladniej jak sterujesz tym silnikiem. Bo nie bardzo wiem po co podlaczasz na stale napiecie do niego. W ukladach centalnego zamka tez sie stosuje silniki ktore podnosza i opuszczaja dwignie i tam wymagane jest przylozenie napiecia nie dluzej niz 1sekunde zeby...
Dobra. Zostałem poproszony, to jeszcze raz wyjaśnię. Ad1. Ok, dobrze podłączone AD2. Radzę przepiąć na stały plus, czyli bezpośrednio na akumulator (nie bezpośrednio do niego, tylko np. do głównego zasilania skrzynki bezp.), oczywiście przez bezpiecznik. Po co dodatkowo obciążać stacyjkę, czy też przekaźnik załączający prąd po przekręceniu kluczyka...
Przy takim obciążeniu nie powinno się nic dziać ze światłami itd. No chyba, że alternator jest bardzo mały tak samo akumulator. Prócz sprawdzenia kabli j.w. sprawdź czy te urządzenia się nadają w ogóle do generowania prądu. Te rzeczy bym porobił przed wrzuceniem kondensatora. Bo może kondensatorem załatasz coś co sugeruje Ci delikatnie, że coś w samochodzie...
przetwornica mały prąd mały prąd spawania bester mały prąd
antena tapicerką livebox uszkodzić obróbki grafiki
Czyszczenie wymiennika ciepła pieca Vitopend Chłodziarka Gorenje - Przelewająca się woda w tacy na skropliny