Zamontować się da. Wyjdzie z tego wóz drabiniasty. I jeśli 2,5 jest z quattro, to w ogóle odpada. Przekładki silnika z 2,5 na 1,9 rozumiem.
Zle zlozyles amortyzator nie pracuje lozysko pod poduszka albo jest uszkodzone i dlatego sciaga raz w prawo a raz w lewo Dodano po 4 Nie pamietam amortyzator jest odkrecany od zwrotnicy ? Jezeli tak to jeszcze zly kąt ustawienia kata opchylenia do moze byc przyczyna do odchylenia kierownicy
no dobra łozyska mcpherson lubia sie zaciac (zardzewiec), ale czy to powoduje sciaganie i scinanie opon?
Zbij końcówkę wahacza i zrobi się miejsce.
Raczej nie wymienia się samego łożyska w tej gumie lecz wymienia się całość czyli poduszkę amortyzatora (koszt około 30zł za sztukę). A do odkręcania tej nakrętki jest specjalna nasadka z dwoma wypustami, potrzebne też Ci są ściągacze do sprężyn jak nie chcesz zębów stracić przy odkręcaniu.
Zmierz auto od spodu. Zobacz czy wymiary podłużne są takie same z lewej i prawej (np od tylnego amortyzatora do określonych elementów z przodu, potem zrób takie same pomiary po przekątnej. Wypadałoby także zmierzyć odległość górnych końcówek amortyzator od centralnego punktu pojazdu - środka pasa przedniego oraz od rogów szyby (wszystkich). Da ci to...
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Oczyścić szczotką drucianą wystający gwint śruby, zalać go płynem hamulcowym, ewentualnie płynem pokroju WD, i kluczem udarowym skosztować. Jeśli nieoczyściłeś gwintu śruby tylko na siłe próbowałeś odkręcić, to brud spowodował zatarcie się gwintów. Spróbuj teraz zpowrotem dokręcić nakrętkę oczyścić gwint śruby, zalać płynem i wtedy próbuj. Powodzenia....
No to ja przecież pisze o mocowaniu kolumny do zwrotnicy cały czas. Dlatego zastanawiała mnie ta poduszka...Hehe Pozdrawiam Dobrze piszesz, to ja się rozpędziłem, bo coś mi na ślepia siadło, że kolega gdzieś powyżej przymierzał się do regulacji tymi śrubami. Sorry! :) V.
Może być łożysko kolumny McPhersona.
Wspomaganie jest elektryczne, więc to nie pompa. Auto do góry, podejrzenie to sworznie, łożyska McPhersona lub sprężyny.
Link nie linkuje, ale jak to McPherson, to normalne
a dlaczego wyrzucają z braku funduszy , sam wiesz ile naprawa airmatic kosztuje nawet regenerowany , a wracając do passka to chodzi tez o koszty . ostatnio wymieniłem kompletne zawieszenie MEYLE HD zobaczymy jak długo wytrzyma na polskich dziurach.
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
Taki dźwięk "jak w pusty bęben" to może wydawać sprężyna, gdy łożysko mcphersona jest uszkodzone i sprężyna przy skręcie nie porusza się płynnie tylko jest naprężana.
Witam mam pytanie związane z kolumna macphersona. Muszę wymienić u siebie póki co tylko przód prawo lewo ale bardzo ciężko znaleźć kolumnę do Ibizy 6l 1.9 tdi 131km dla tego mam pytanie czy będzie pasować i z jakiego innego modelu bądź auta kolumna? Z góry dzięki za odpowiedź!!
Zaproponuję prostsze rozwiązanie i co też ważne tańsze. Jako prowadnice stare Mcpherson 2 szt (z dobrymi prętami), jako posuw maglownica od małego auta bez wspomagania.
Łączniki stabilizatora, bądź sworzeń wahacza. Górne mocowania Mcphersona też warto by obejrzeć.
To na górnym mocowaniu mcpherson-a ją Ci tak odciąga? Jeśli tak, to masz coś uszkodzone lub źle złożone.
http://pl.lmgtfy.com/?q=%C5%82o%C5%BCysk...
U mnie amorki do wymiany wyszły przy wymianie łożyska w kolumnie McPhersona. Na diagnostyce nic nie wyszło... Sprawność na poziomie 50%. Po rozebraniu wyszło ze sam się chowa...
Zobacz na łapę silnika jak jest w 407, jak w 807. Pomyśl jak tam śruby idą i zobacz jaki masz dostęp. Inaczej nie da się wytłumaczyć. W 807 za łapą masz już kolumnę McPhersona więc obudowane.
Jeśli to jest silnik WJZ to na lewej kolumnie McPhersona jest czarny moduł z 15 stykową wtyczką nazwany w dokumentacji jako "moduł wyłączenia chłodzenia" Jego zadanie to m.in zbieranie informacji z czujników i słanie informacji wyłączenia sprężarki do BSI.
Wie ktoś może czy tylna kolumna mcpersona w civicu V generacji była różna czy taka sama we wszystkich wersjach nadwozia. Potrzebuję do wersji sedan 5D, teoretycznie da się włożyć i z HB ale czy to dobry pomysł... Pytam ponieważ taką z HB przypadkowo posiadam a znajomy ma na zbyciu z sedana tylko że 3D. Założyć którąś z tych czy lepiej kupic taką od...
gdy skręcam jadąc powoli lub stoją słychać trzaski i pukanie Może być też łożysko kolumny McPhersona.
Prosisz więc jest ci dane. Jeżeli chodzi o wykonanie,to ze stali ST45 ulepszonej cieplnie,lub ze stali 2H13. Doskonale sie tez do tego nadaje na materiał ten pręt z amortyzatorów kolumny McPhersona
Wyciągaj półoś z całym mcPhersonem, w Oplu źle się wybija przeguby, bo gwint nie dość, że drobnozwojowy, to od samego początku czopa, a zaraz za jego fragmentem dziury na zawleczkę. Bardzo łatwo zrobić "grzyba" i potem są kłopociki
Łożysko jest nowe. Na diagnostyce na szarpakach nic nie wykazało na sworzniach. Może to łożysko górne na kolumnie McPherson a?
Wyciągnij mcpherson, może być przy końcu sprężyna pęknięta.
Witam A historię auta znasz? Po wymianie / regeneracji / wahaczy skasowały się luzy i wszystko się usztywniło tak więc albo coś jest źle wyregulowane albo coś z karoserią , nie wykluczam McPhersona ale to w ostateczności / stłuczka i to nie mała /
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Dokładnie wywal mcphersona i nie baw się na samochodzie, bo namęczysz się, porysujesz błotnik i jeszcze się do tego wk....sz :D Więc lepiej to zrobić bezboleśnie poza samochodem. A jak boisz się później o ustawienie przy dokręcaniu tych dwóch śrub, to wymontuj amorka razem z piastą i wymień łożysko. Pozdro
Kolego, trochę się nie zrozumieliśmy. Ja szczerze wątpię, że to wina sworznia. Najpewniej coś nie tak z McPhersonem. Mówisz, wymieniałeś łożyska górnego mocowania? Na nowe? Z tego co pamiętam, tam łożysko występuje oddzielnie, samo górne mocowanie (poduszka) także. Wymieniłeś komplet? Złożyć tego źle się nie da, ale niektórzy mają talent. Ten samochód...
Nie, zwykły mcpherson i sworzeń nitowany do wahacza. Ten dźwięk przeskakiwania sprężyny idealnie pasuje do zardzewiałego łożyska amortyzatora.
Przecież tam nie ma żadnej regulacji pochylenia koła ! Coś jest krzywe (zwrotnica, mcpherson, albo samochód ) Jak mogę sprawdzić czy krzywy jest mcpherson, albo zwrotnica? Albo wykluczyć jedno lub drugie?
Było coś robione z kolumna mcpherson ?
Witam stary temat ale podzielę się spostrzeżeniem odnośnie demontażu, należy wykręcić mcpherson wahacz ugiąć breszką łomem w dół alternator wyjdzie bez ruszania półośki .
zwrotnica na sworzniu np. maluch, żuk i prawie wszystkie ciężarowe, przegubowa ma wahacz dolny i górny np. polonez czy różnej maści terenowe, kolumnowa to zwykły mcpherson
Sworzeń jak najbardziej może dawać takie objawy
W kolejności wewnętrzny / przy skrzyni / zewnętrzny / strona koła / i powiedzmy krzyżak do przegubu wewnętrznego . Kulek w przegubie zewnętrznym jest 6 w wewnętrznym są igiełki . Co do łożyska to nigdy nie liczyłem . Do wymiany nie trzeba demontować McPherson-a , końcówki też nie trzeba wystarczy sworzeń . http://obrazki.elektroda.pl/7180038200_1...
Według mnie to albo maglownica siedzi albo łożyska się wybitnie posypały na McPherson-ach .
A kiedy wymieniałeś łożyska na McPhersonach?
Przecież to kompletnie inne silniki, o ile ten 1,6 też z Golfa 3 pochodzi. Skrzynia biegów, półosie, nawet sprężyny mcpherson-ów inne, bo 1,6 jest sporo cięższy niż 1,8.
Proszę o porade. Posiadam seata ibize II z 94 roku 1.4 60 koni. Mam problem odnośnie przedniego zawieszenia, wymieniłem całe mcpersony , poduszki amortyzatorów, gumy wchacza , swożeń, i nadal przy ruszaniu gdy stracę przyczepność przednich kół słychać stuki od zawieszenia. W tej wersji drążka stabilizatora nie ma. Byłem na przeglądzie i też nie mogli...
Ja bym zaczął od sprawdzenia górnych mocowań McPherson-a , łożyska pewnie już poszły spać wraz ze rdzą .
Cześć, jestem po wymianie kompletu zawieszenia przód+tył (wahacze, amortyzatory, McPherson) w swoim Tiguanie. Niestety przed, jak i po wymianie samochód dalej ściąga w prawo. Na geometrii wszystko ok, sprawdzana w dwóch różnych zakładach. Żeby jechać prosto muszę mieć skręconą kierownicę w lewo, jeżeli ją puszczę wraca ona do punktu zero. Kąt skrętu...
Wcale, że nie.:D Można odkręcić wahacz od podwozia i końcówkę drążka, McPherson na tyle się podda, że półoś wyjdzie ze skrzyni.:D
McPherson, jedno łożysko na jedną stronę. Igiełkowe, wzdłużne, bez bieżni zewnętrznych. Chciałeś - to poprawiłem.:D
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
Witam Mam do wymiany w Opel Astra Classic 1,6,16V 101 rocznik 2000 łożyska przód (strzelanie w czasie kręcenia kierownica na postoju) i sprężyn przód. Może podpowiecie jakie numery GM sprężyn i łożysk w przystępnej cenie i dobrej jakości zakupić.Może jeszcze inne części wymienić za jednym razem.Dziękuje za odpowiedz.
najlatwiej... 1.podnies samochód z prawej strony odkręć koło i sprawdaj...po kolei sciąga Cie...więc: najpierw obróć kołem jak będzie wyraźnie "podskakiwać" będzie wybrzuszenie w jednym miejscu wymien opony...musisz parami...wiadomo...sprawdz luz na koncowce drazka, nie moze chodzic gora dol...pozniej a w sumie nawet przede wszystkim cisnienie w oponie...
A czy muszę po zdjęciu koła opuścić samochód jak przy wymianie wahacza?Czy McPherson ma być opuszczony czy ewentualnie coś podłożyć pod niego i wtedy opuścić?
Do wymiany jest koło zapasowe bo ma rysę na feldze. A na poważnie do kontroli łożyska mcpherson-ów i ustawienie zbieżności.
Inny przypadek gdzie na szarpakach było dobrze to uszkodzony amortyzator. Na diagnostyce tez było wszystko ok. To bardzo prawdopodobne, amortyzator gazowy z którego zejdzie ciśnienie tak się zachowuje właśnie przy rozprężeniu, na szarpakach będzie ok bo auto jest obciążone i tłumik jest zanurzony cały cza w oleju, jak auto podskoczy na wybojach dostaje...
Jest to normalne i tak ma być. Zamykam.
Wszystkie sposoby masz tam opisane, więc w czym problem. Nie próbowałem jeszcze tylko założenia kolumny McPhersona razem ze ściągaczami na auto. Pozostałe metody zawiodły. Podlewarować kolumny nie idzie w żaden sposób, bo zwrotnica odjeżdża w bok. Może robię coś źle..
Witam, mam problem po wymianie wahaczy przednich Matiz 99r. koła ścina mi do środka. Na kalumnie McPhersona nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Czy jest możliwe że wahacze są za krótkie?
Kolego, McPherson to amortyzator ze sprężyną, odbojem i górnym mocowaniem. Czyli wszystkie numery od 1 do góry na twoim rysunku. Tego się nie sprzedaje w całości. Podjedź do zaufanego mechanika, ze szczerego serca ci radzę.
Witam, na wstępie od razu chciałbym przeprosić jeżeli umieściłem temat w nieodpowiednim dziale, a nie wiem gdzie go założyć więc zakładam tutaj. Do rzeczy. Potrzebuję porządny ściągacz do sprężyn McPherson. Ściągacz chcę kupić stacjonarny,najlepiej pneumatyczny lub pneumatyczno-hydrauliczny. proszę o opinie kolegów którzy posiadają i o jakies konkretne...
Okej dzięki Zamówię i spróbuję dam znać czy coś pomogło bo naprawdę już chyba wszystko wymieniłem od silnika krokowego przepływomierz powietrza Jeżeli dobrze mówię to ten drugi to jest McPherson czujnik temperatury płynu kable nowe cewka nowa świece nowe nawet rozebrałem rozrząd mechanika sprawdzałem dwukrotnie bo był wymieniany czy nie jest przestawiony...
Skoro przekładasz cały przód na tył to pewnie razem z ramą pomocniczą itp, więc możesz zostawić również przekładnię kierowniczą i zaspawać na sztywno wystające elementy listwy z korpusu. Kilogramów dużo nie przybędzie a oszczędzisz sobie kombinacji. Sprzęgło i biegi na linkę więc zrobić dłuższe. A przód to na twoim miejscu też dałbym z drugiego Seja,...
Jka się nie mylę, to z dołu masz śrubę, a u góry nakrętki, dwie lub cztery w zalezności od wersji zawieszenia. To jet McPherson, i tak jak pisze sebaoo2 muszisz zdjąć cały amorek ze sprężyną. Potem juz wiadomo :) Wesołych Świąt!
Nie, chodzi o łożysko górne kolumny Mcphersona, jak się blokuje to sprężyna zawieszenia skręca się i przeskakuje. Najprościej to sprawdzić wkładając rękę nad koło i łapiąc za zwój sprężyny, w tym czasie druga osoba kręci kierownicą, jak łozysko jest zablokowane to poczujesz jak sprężyna przeskakuje pod koniec skrętu
Ja sprawdzilbym czy kolumna mcphersona nie jest ugieta oraz ustawienie sanek i wahaczy wzgledem karosierii
Krzywo przykręcona osłona. Standard. Spuść olej, wyjmij cały McPherson razem z piastą, wyjmij półoś, Ustaw półoś prosto w stosunku do skrzyni, podwieś i ładnie ułóż całą osłonę płasko na całym okręgu skrzyni. Skręć i wlej olej.
No właśnie to samo można powiedzieć o amortyzatorach,kiedyś zakładałem amory do bejcy i trzymając sobie szwedem na końcu porobiłem zadziory To co Wy za klucze macie jakieś agresywno/skrawające? Powierzchnie robocze mają z SW czy HSS? Mam "żabę" hipermarketową, czasem tez używaną do trzymania tłoczyska, nigdy nie zauważyłem najmniejszego zadraśnięcia...
Że np łożysko Mcphersona?
takimi do McPhersona nie podejdzie, musi być specjalny do c-15
Jest w komorze silnikowej, po lewej, koło mocowania McPhersona
To sobie jeszcze sprawdź łożyska na mcphersonach..
A lozyska McPhersona wymianiali? Bo jak zatarte to sprezyny beda pekac jakie by nie byly.
Cześć, obstawiam, że do wymiany łożyska mcphersona. Czy z tym jechać ? Ja bym się nie wybrał. Andrzej
Pompa się kończy ew. sprawdz pasek i napinacz łożyska na macpersonach. A co kolega powie na to że tam nie ma łożysk mcphersona? Następną taką poradę nagrodzę.
Ten model nie ma regulowanego kąta pochylenia koła. Możliwe uszkodzenie kolumny McPhersona bądź któregoś z elementów. Po prostu ława jest źle ustawiona. Od tego trzeba zacząć geometrię.
Sprawdzić łożyska skrętne kolumny McPhersona
Sprawdzał kolega stan łożysk kolumny MacPhersona? Wydawało mi się że łożysko w McPhersonie będzie słychać przy kręceniu kierownicą…. dzięki za sugestię …ale jak to sprawdzić bez rozbierania połowy zawieszenia ?
Ty tym będziesz jeździł... ale nie liczyłeś chyba, że kupując auto za 1000zł nie będzie ono wymagało wkładu finansowego. W mojej ocenie obecnie auta do jazdy (i to klasy Seicento) zaczynają się gdzieś od 4000zł, jak kupisz taniej to i tak będziesz musiał dołożyć różnicę. To czy można/opłaca się naprawiać powinien ocenić doświadczony blacharz - w jakim...
Jak wyżej, łożyska McPhersonów albo krzyżaki w kolumnie kierowniczej.
PK to jest (w uproszczeniu) kąt kolumny McPhersona (formalnie koła/piasty) do podłoża, patrząc na samochód z przodu/tyłu. Jakim cudem chciałbyś go zmienić za pośrednictwem drążków kierowniczych? https://obrazki.elektroda.pl/4922168000_...
W Scenicach lubią padać tuleje od sanek, może być tak, że poduszki amortyzują, ale część siły przenosi się na sanki i zużyte tuleje pukają, ewentualnie poduszki kolumny mcPhersona. Aby je amatorsko sprawdzić spróbuj najlepiej w dwie osoby rozbujać samochód tak, aby pracował góra dół i położyć rękę na mocowaniu, jeśli czuć luz, znaczy, że jest do roboty....
Masz na myśli listwę w maglownicy? Łożyska kolumny McPhersona wymieniłem dwa.
Witam Możliwe jest że McPherson jest ugięty ale w takim przypadku obniżył by się komfort jazdy / prawdopodobne zacinanie tłoka widoczny wyciek/ jednak bardziej się skłaniam do pogiętych elementów nadwozia bądź zawieszenia. Co do diagnosty to / duże słowo / to chyba pan nie jest z branży bo tego typu usterki / a z tego co czytam/ są widoczne, a nawet...
silnik jest czterosuwowy o zapłonie iskrowym, zawieszenie z przodu na McPhersonach z tyłu chyba belka, blacha jest żelazna, na aluminiowa czy tytanową karoserię nie licz.
(1,6) , 1,8 (z i bez turbiny). Co do LPG - to zależy ile z nim przejeździł i jak był serwisowany.
Podnieś samochód na lewarku i sprawdź czy nie ma luzu na łożysku mcphersona ( pociągaj za sprężynę). Miałem ostatnio podobnie.
w komorze silnikowej, a reszta to bujda na McPhersonach
Np.łożysko na kolumnie mcphersona
uzów na zwrotnicach nie ma, przy kręceniu kierownicą nie ma też jakiś większych oporów więc sworznie raczej też są ok. Myślałem nad łożyskami zwrotnic, może to one są już zużyte i powodują takie prowadzenie? Trochę niekonsekwentnie piszesz... Bo albo luzu nie ma na zwrotnicach, albo sworznie mają luzy. więc sworznie raczej też są ok Te raczej - to...
Witam Posiadam C3 Aircrossa z 2019 r. z silnikiem 1.5eHDi. Problem polega na tym, iż w czasie jazdy po skręceniu obojętnie czy w prawo czy w lewo kierownica się zatrzymuje i nie odbija. Auto było delikatnie uszkodzone z prawej strony. Nie widać uszkodzeń maglownicy. Drążek kierowniczy prosty. Końcówka nowa wraz z piastą i Mcphersonem. Próbowałem kalibrować...
Nie ma 20 letniego samochodu, który z marszu przejdzie uczciwy, pełny przegląd okresowy, tak że nie podniecaj się za bardzo. Wątek założyłeś w ogóle w jakim celu - pochwalić się jakie to super auto masz, czy co? Te auta to jedna wielka usterka, szczególnie A4 B5 i Passat B5. Bez przesady. To dwudziestoletnie trupki - znakomita większość marek z ich...
Ok, jutro sprawdzę i zdam relację :).. zastanawiałem się od kiedy problem się pojawił i wyszło na to, że po wymianie łożysk na mcphersonach oraz przełączników zespolonych (na nowe Valeo).
Można podnieść przód, są specjalne aluminiowe dystansy pod łożysko McPhersona, bodaj o 2 cm. Ori, dostępne w serwisie za ok. 70 pln/szt.
Odchylisz zwrotnicę z McPhersonem bez odkręcenia nakrętki mocującej przegub do piasty?
Do silnika jest po prawej stronie komory silnikowej, koło mocowania McPhersona, do poduszki jest za tą szmatowatą zaślepką koło schowka, ale nie masz czym tego samochodu zdiagnozować!
Czy tak powinny wygladac mocowania amortyzatorow kolumny McPhersona od.gory? Z jednej strony 0.5 cm luzu, z drugiej 1 cm.
a więc tak , maglownica sprawdzana i brak jakichkolwiek nie pokojących dźwięków , podejrzewam jeszcze gumy mcphersonów , wezmę się za to w przyszłym tygodniu , dam znać o efektach
Łączniki stabilizatora , luz na listwie zębatej lub górne mocowanie mcphersona
Witam, nęka mnie taki problem czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? by auto wybierało owszem każda nierówność ale pokonywało ją w ciszy i spokojnie a nie trzęsło autem? Jechałem ostatnio Citroenem C3 II gen. 1,6 hdi, jechałem Grande Punto 2005 r. 1,3 Multijet, powiem szczerze, te auta chyba tez są oparte o McPherson...
Komu by się chciało zbijać drążek kierowniczy, skakac po rurze aby odkręcić centralną nakretkę półosi, odpinać kolumnę McPhersona od wahacza...
rozruchowy danfoss magneto naprawa lm350 ograniczenie prądowe
traker sloneczny sterownik hulajnoga elektryczna
Unitra AS 631: Niestabilny zakres częstotliwości FM Jak rozebrać napęd CD model CR2NL - instrukcja