I rozbudowany komputerowy system sterowania gdzie do byle bzdury trzeba ściągać serwis i do prawie zawsze podpinać komputer. I jak ktoś ogarnia temat, to diagnoza jest znacznie prostsza. Ja za nic nie wróciłbym już do pośredniego wtrysku i mechanicznie sterowanej pompy. Ale kto co woli...
niebardzo mogę sobie wyobrazic adaptacje takiego silnika. Całośc ma ralizowac 3 pozycje. Pozycja jałowa(obroty jałowe) Obroty wysokie( podczas procesu prasowania i cięcia) oraz gaszenie czyli skrajne położenie cięgna pompy gaszące silnik. Myślałem o czym takim lecz to rozwiązanie jest dośc drogie http://www.ime.pw.edu.pl/zme/pryw/bienpd...
Witam. Jeżeli przekaźnik mechaniczny steruje pompą a przy otwartych stykach na wyjściu jest jakieś napięcie to może uszkodził się jakiś element gasika. Może to być kondensatorek lub warystor. Cena tych elementów to góra 5 zł. Dać jakiemuś elektronikowi i na pewno to zrobi.
Witam, "Zwykly diesel" w Berlingo M59 to DW8B. Nawet jesli jest sterowany czesciowo przez kalkulator elektroniczny, to jest to ciagle pompa mechaniczna ("zelekronizowana" co prawda), wiec nie me tam zadnego czujnika pedalu. Linka gazu steruje bezposrednio dzwignie obciazenia na pompie. Pozdrawiam, Georges
Do witek271: Nie ma problemu z 1,9TDI - nie musi mieć elektroniki aby cykać, robią swapy na mechaniczne sterowanie pompy wtreskowej, między innymi wsadzają tak do transporterów 2 generacji, dla Polaka tzw. T3 :) i jeździ to. Pozdrawiam !
Za gorąco to otwierasz okna, albo dajesz większy nadmiar zimnego powietrza. Pompa mimo że elektryczna ma całkiem mechaniczne sterowanie trzeba by było ją przydławić, a obroty przez rezystor.
Ja bym szukał przyczyny w pompie wysokiego ciśnienia, to jest raczej problem mechaniczny, w pompie są zaworki ,które sterują ciśnieniem, mogą być zużyte.
Nie, wolnossąca wersja ma klasyczną, mechanicznie sterowaną rotacyjną pompę Boscha, moce osiągane na Boschu to 70, 76 i 80 KM. Silnik z turbiną to elektronicznie sterowany system EPIC z pompą Lucas, moce 86, 100 i 115KM (te ostatnie to rodzynki). Na początku produkcji silnika 2,5D z bezpośrednim wtryskiem (od 1984 r.) stosowano mechaniczną pompę rotacyjną...
Silników 1.9 D były bodaj 3 rodzaje - jeden z elektronicznie sterowaną pompą i dwa mechanicznie. Który rodzaj masz?
Chciałbym zamienić mechaniczna pompę paliwa na elektryczną w Yamaha XJ600 Diversion r.92... Kupiłem oryginalną pompę do nowszego rocznika i przekaźnik (jak na foto). Chciałbym by było w miarę bezpiecznie. Jak to poprawnie podłączyć. Pomożecie? Chodzi mi o samo sterowanie przekaźnika - skąd wziąć? Pozdrawiam Doro
jest zamontowana pompa VE - na linkę. Może linki do sterownika nie podpiąłeś? ;) Poważnie - jak sterownik ma zobaczyć mechanicznie sterowaną pompę?
Jesli to silnik z mechanicznie sterowaną pompą to możesz zaślepić.
Z tego, co pamiętam, to pompa ma sterowanie elektroniczne przy pomocy elektrycznego pedału gazu. To jest pompa mechaniczna , na linkę.
Pompa wtryskowa jest mechaniczna. Pompa jest sterowana komputerem. Mechaniczna ma linkę gazu doprowadzoną do pompy.
Miałem kiedyś taką astre z silnikiem isuzu i też sie nie paliła kontrolka ponieważ tam była zwykła mechanicznie sterowana pompa i nie było komputera do silnika.
Czekaj coś wykopałem ale tylko po Angielsku,tłumaczenia na Polski zaczęto robić dopiero od 1996 roku.Masz już sterowanie elektroniczne w pompie czy tylko mechaniczne?
Taniej i prościej chyba się nie da https://www.obi.pl/sterowanie-domem/obi-...
Posiadam Golfa 3 silnik 1.9 tdi 90KM,pompa sterowana mechanicznie nie ma tam zadnego komputera. z tego opisu wynika, że kolega ma chyba TDI przerobionego na MTDI bo nie było w Mk3 silnika o mocy 90 KM z mechanicznie sterowaną pompą wtryskową a jeśli (jak poprawił kolega w dalszym poście) jest to TD to najwyżej o mocy 75 KM silnik "AAZ" lub o mocy 64...
Nowsze, czyli początek lat 90 też jeszcze bez elektroniki. Fiat Ducato2,5D i Croma 2,5TD która miał już pompę VE, ale sterowana mechanicznie, Część poniżej też ma pompy VE, ale jeszcze bez elektroniki. Iveco Daily 2,5, Mitsubishi L200, L300 i Canter 2,5D i TD, Nissan Bluebird (T72) 2.0 i Uran, Peugot 504 2,3, Talbot 2,5 z silnikiem pochodzącym od Fiata...
Sorry;-) http://sterujemy.pl/pl/p/STEROWNIK-MECHA...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Z rozmów telefonicznych z potencjalnymi warsztatami wynika, że będę musiał wymienić pompę na sterowaną mechanicznie. Wymaga to jednak wyprawy rzędu 180 km lub więcej. Jak pogoda się ustabilizuje, pewnie do tego dojdzie.
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
Ale dlaczego pompa sterowana elektronicznie w TM175/190 jest tak mało trwała w porównaniu do pomp sterowanych mechanicznie z TM 155 i mniejszych? Konstrukcja tych pomp jest chyba podobna, inne tylko sterowanie.
czujnikiem zegarowym to się sprawdza już tylko stare kible TD z mechanicznie sterowaną pompą wtryskową do dokladnego pomiaru i ustawienia kąta początku tłoczenia w pompach sterowanych elektronicznie używa się vaga a dokładne bloki pomiarowe podali Ci już koledzy w drugim identycznym temacie jaki założyłeś więc tu nie chcialem już tego powielać
Nie mogę znależć na schemacie; co steruje wyłączeniem pompy paliwa po załączeniu zapłonu i ustaleniu ciśnienia na wtrysku ? Mam Audi 80 1800 PM i Golfa 2 1800 RP,a schematy mam z wtryskiem mechanicznym. Pozdrawiam.Andrzej
Widocznie nie musi, skoro nie dochodzi. Przyspieszacz "zapłonu" masz mechaniczny, po drugiej stronie pompy, sterowany albo cięgnem z kabiny, albo termostatem woskowym.
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
jest to perkins 4 cylindrowy w ładowarce massey ferguson 9407s i teraz po dokładnym przyjrzeniu się w ogóle paliwo nie idzie do wtrysków silnik kręci manualna pompa doprowadza paliwo do pompy i dalej nie idzie Dodano po 2 pompa jest mechaniczna ale wtryskami steruje komputer
Po swapie pompy wtryskowej na mechaniczną mam sterowanie wentylatora z nowego czujnika temperatury. Może tą drogą pójdziesz?
A co kolega chce zrobić z całą tą elektroniką która po zamontowaniu pompy mechanicznej nie będzie już potrzebna ? Przecież ten samochód nie jest na całe życie. Te pompy też swoje wytrzymują, nawet miałem przypadek gdzie samochód miał nalatane ponad pół bańki. A i regeneracja takiej pompy to nie są już jakieś wielkie koszta. Podejrzewam że więcej by...
Bo to pompa sterowana mechanicznie. Był do niej prosty sterownik oparty o czujnik temperatury silnika który sterował tym zaworem.
Pompa sterowana mechanicznie, więc w czym problem?
W tej pompie nie ma żadnego czujnika położenia wałka. od poprzedników, czyli czysto mechanicznych pomp różni ja jedynie elektryczne sterowanie dawką paliwa i zawór stop z czujnikiem temperatury. Rozszczelniłeś cos pewnie. Jak nie podcisnienia to może węże paliwowe.
Nim chce żeby mu postawić diagnoze to podałby chociaż typ silnika.Może mieć 182 A8.000 lub 182 A7.000.Bo jeden ma pompę sterowaną mechanicznie(Bosch),z układem EGR a drugi pompę sterowaną elektronicznie (Lucas).
Ta pompa jest sterowana mechanicznie, żaden potencjometr nie ma tam nic do rzeczy
Elektronicznego przestawiacza nie ma ale jest mechaniczny.
Jak dla mnie, to zwykła rzędowa. Maszyna rocznik '11, ponoć przestała odpalać - operator coś tam przy tym elektromagnesie grzebał - w sensie że chyba wywalił ten trzpień i maszyna ponoć paliła. Potem znowu przestała. Z tego co się zorientowałem to wtrysk bez elektroniki jakiejkolwiek chyba, z pompą sterowaną mechanicznie.
U mnie silnik nie jest sterowany elektronicznie (pompa mechaniczna) i sterownik skrzyni nie ma wpływu na pracę silnika a u Ciebie teoria, którą opisałeś jest prawdopodobna. Po prostu musisz poszukać nie ma innej rady. Powodzenia ;-)
Zmieniona pompa na pompę sterowana mechanicznie 😁
Bo tak się zastanawiałem, czy twoich wymagań lepiej nie spełni silnik hydrauliczny - sterowanie dwukierunkowe, płynne bezstopniowe, brak mechanicznego sprzężenia silnika pompy z silnikiem napędowym...
czy na układzie hydrauliki jest jakiś elektrozawór lub czy napęd pompy mógł się uszkodzić. Sterowanie hydrauliki /ruchy robocze/ masz mechaniczne czy elektryczne?
Dzięki Megawe !, Chciałbym się jeszcze wiedzieć jakie funkcje spełnia ten przekaźnik 144. Do rozruchu naciągnąłem dźwigienkę z siłownikiem ( z tyłu pompy). Jak pracowałby silnik bez tego przekaźnika? Ktoś już pisał, że przerabiał na mechaniczne sterowanie i niby niewielkie różnice, poznałbym inne opinie?
Ja bym zobaczył czy pływak i zaworek sterowany pływakiem jest szczelny.
Twój sterownik posiada tylko jeden przekaźnik mechaniczny do sterowania 1 pompą. Dlaczego uważasz, że przy 75 st. pompa "stanie" jak napisałeś?. Czy to jest maksymalna temperatura graniczna nastawy na sterowniku po osiągnięciu której pompa ma się wyłączyć?.
Land rover Freelander TD4 ma na sto procent inna pompę niż bmw tzw. z nastawnikiem. To nie jest VP44 czy nawet VP30. Jest to pompa bez elektroniki - komputera a sterowanie urządzeniem elektryczno mechanicznym podobnie jak wszystkie 1.9 tdi na pompie. Pompy VP44 zarówno w wersji 115 jaki 136 km mają podobną wytrzymałość. Elektroniki czyli sterowników...
Witam. Ma ktoś może dane na ile stopni ustawić pompę w silniku d0824 loh05 . Jest to silnik mana zamontowany w Solarisie, pompa mechaniczna rzędowa sterowana e-gas. Z góry dziękuję
Zrób zdjęcie pompy, to wszystko będzie jasne. Jeśli to mechaniczna pompa wtryskowo rozdzielaczowa to jest szansa, ale jesli z nastawnikiem elektromagnetycznym to nie warto. Nie sądzę żeby komuś się chciało rozkminiać stary 8 bitowy Keihi albo Hitachi w normalnych pieniądzach. Albo odłączyłeś nie ten sterownik, albo on steruje tylko egr-em i masz mechaniczny...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Zagadnienie b. ciekawe - masz już silnik wybrany? piszesz o listwie to domyślam się że pompa sekcyjna? tylko że tu jest kolejny (dla mnie) problem bo listwa zębata nie jest bezpośrednio połączona z dźwignią pompy (z tą dzwigią którą sterujesz np linką) masz tam jeszcze mechaniczne regulatory któe również sterują dawką paliwa - jak to myslisz "obejść"?
Nie wiem o jakim przekaźniku piszesz... odcięcie pompy to tylko opcjonalny dodatek, przede wszystkim emulator musi odcinać sterowanie wtryskiwaczy benzyny. Skoro odpięcie pompy benzyny poprawia pracę na gazie to masz dwie opcje - albo emulator nie odcina któregoś wtryskiwacza benzyny albo któryś wtryskiwacz benzyny mechanicznie się nie domyka. Dlatego...
Mówiąc o braku błędów mówisz o kodach migowych czy diagnozie komputerowej.W jaki sposób sterowanie silnikiem pompa sterowana elektrycznie czy mechanicznie z aktuatora.
Witam. Mam problem - Sprinter 312 zgasł podczas jazdy i nie nie chce odpalić. Na plaka odpala. paliwo dochodzi do wtrysków ale nie przechodzi dalej. gdzie szukać usterki w pompie /mechaniczna/ czy w sterowaniu ele.?
Witam. Panowie mam pytanko odnośnie pompy wtryskowej. Jest możliwość zmiany dawki paliwa na suwaku rsw na listwie zębatej. tak jak w pompach mechanicznie sterowanej, chodzi mi o podniesienie dawek. Jest to pompa sterowana elektrycznie z EDC. Dodano po 47 Jeśli tak to w jaki sposób
aki przekaźnik należało by wybrać żebym mógł sterować pompą głębinową z poziomu aplikacji i bezpośrednio z przycisku bistabilnego (najlepiej taki podświetlany tablicowy bo obecnie mam zwykły włącznik natynkowy ) Obawiam się, że nawet nie wiesz, gdzie szukać rozwiązań (BTW my nie wiemy, jaką pompę masz). Jak już pojawia się zagadnienie urządzeń "z rozumkiem",...
Witam ktos posiada schemat elektryki silnika ,potrzebuje zobaczyc co steruje sprzeglem magnetycznym mechanicznego doladowania,ktore znajduje sie na pompie wody.
Najprościej byłoby (chyba) wyciągnąć z jakiejś vaku pompy zamka centralnego od audi / vw mechaniczny wyłącznik nad i pod-ciśnienia.I poprzez przekaźnik sterować Twoją pompką.
Zostaw ten prawie niezniszczalny programator. Pragnę zauważyć że sterowanie w tej pralce to hybryda modułu elektronicznego i mechanicznego programatora. AWM to dość wiekowa konstrukcja i możliwe że pralka ma problem z pompą odpływową albo szczotki się zużyły lub napuchły od wilgoci, przez co źle pracują.
Mam problem z przeciekającym oringiem pod tłokorozdzielaczem w pompie bosch VE4/8F citroen saxo 1.5d 1998r . Poszukałem w sieci i znalazłem taki filmik w 7 częściach http://www.youtube.com/watch?v=VR44StvcX... na którym mechanik uszczelnia pompę bez wyjmowania jej z samochodu. W związku z tym filmikiem mam dwa pytania: -czy komuś udało się w ten sposób...
Podoba mi się ta ostra dyskusja ale jakoś nikt nie zapytał jak te pompy są podłączone, mechanicznie jak i elektrycznie, nie wiem czy zwykłą wtyczką czy poprzez prosty układ sterowania. Podajecie gotowe rozwiązania które i tak nie rozwiązują banalnie prostego tematu a są bardzo drogie. Chodzi tu głównie oto żeby pompy pracowały naprzemiennie, żeby się...
sterownik pompy do naprawy jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk bo nie napisałeś który rok już w którymś z kolei temacie czytam, że wskazujesz na usterkę sterownika pompy wtryskowej - nawet przy błędach związanych z przeładowywaniem turbo, w silniku BAC nie ma pompy wtryskowej ani jej sterownika a jeśli już piszesz o pompie VE do były one w starych klekotach...
Tu masz bardzo ładnie wyjaśnioną jedną z częstszych przyczyn: https://forum-mechanika.pl/threads/stero... (post #34). W skrócie usterka mechaniczna pompy, nie związana bezpośrednio z elementem którym steruje tranzystor (zaworem dawki), ale powodująca "mocniejsze" wysterowanie tranzystora, prowadzące do jego przegrzania...
a co to znowu jest bo nie słyszałem może powiedz cos więcej Dodano po 1 bo na tym zdjęciu powyżej jest pompa sterowana mechanicznie a ja mam sterowana elektronicznie przez sterownik edc sterownik pompy zadaje dawki paliwa wg swojej mapy w oparciu o sygnały z czujników jak powyżej zaznaczył kolega serwis-gh
Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne. I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat. Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby...
Powinna ruszyć pompa spustowa i może coś się zadzieje na panelu sterowania Pompa ruszy, ale panel nie zareaguje przy zamkniętych drzwiach. Zamek jest zwykły mechaniczny, ale w drzwiach jest kontaktron, który po zamknięciu drzwi daje sygnał do PCB, który rozłącza panel użytkownika i wyświetlacz (jak jest), podczas pracy maszyny. Z tego co widzę, zabierający...
Czy ktoś może zmierzyć jaki jest okres przebiegu sterujacego zaworkiem n108? Bardzo proszę. Kombinuję sterownik do pompy w ktróej ten zaworek jest już sprawny, ale brak jest sterownika bo ci co przekałdali silnik stwierdzili że elektronika do niczego nie służy a wręcz przeszkadza. Nie wspomne już o osocylogramach ale pomiar współczynnika wypelnienia...
pompa mechanicznie sprawdzona,a sterowanie elektryczne jeszcze nie.
Pompa mechaniczna tzn sterowana z krzywki wałka rozrzadu popychaczem naciskajacym dzwigienke pompy. Niektóre pompy miały dodatkowo mozliwosc pompowania recznego, własnie tak jak mówisz w ładzie. Pompa elektryczna najczesciej jest umiejscowiona w zbiorniku, stad skoro piszesz ze jest umiejscowiona w okolicach silnika , mysle ze jest pompa mechaniczna....
Źle wyczytałeś na forum. Pomyliłeś silnik CR z wtryskiem mechanicznym, gdzie jest zawór paliwa na pompie blokowany immobiliserem. Silnik w twoim samochodzie jest w pełni elektroniczny ze sterowanymi elektrycznie wtryskiwaczami i to one właśnie są programowo blokowane przez immo. Tu żadne druciki na pompę nic nie pomogą. W komorze silnika po lewej jest...
Mylisz się kolego.W obydwóch pojazdach są te same silniki np.G9U 720,Opel stosuje oznakowanie DTI,a Renault DCI do 2003r,póżniej CDTI,generalnie w oplu wszystko z renaulta. Kolego zasadnicza różnica w tych oznaczeniach to nie te same silniki a: - DTI to tradycyjna pompa wtryskowa z jednostką wykonawcza i mechaniczne wtryskiwacze, - DCI to już pompa...
Witam. Potrzebuję schematu połączenia silnika scania 144 v8 2001 rok, ze sterownikiem ecu , potencjometrem przyspieszenia, Silnik będzie napędzać pompę pogłębiarki. Dotychczas miałem silniki V8 z pompą wtryskową sterowaną mechanicznie od scania 142 i 143 , lecz te silniki zostały wywiezione do Afryki i muszę przystosować się do tego typu silników. https://obrazki.elektroda.pl/3834921200_...
Dziwne, nie spotkałem takiego rozwiązania z silnikami krokowymi. Danfos ma sterowanie elektroniczne w rozdzielaczach, ale tam nie ma silników krokowych, są cewki sterowane sygnałem PWM. U Ciebie rozdzielacz raczej mechaniczny - bezpośrednio przesuwasz dźwignią. Elektronika ma za zadanie włączyć pompę. Jeśli moduł dostanie sygnał na odpowiednim poziomie...
tak ale pompiarz sprawdzi pompę mechanicznie,z taką elektronicznie sterowaną tylko serwis bosch...ew.do zakładu który ma sprzęt do sprawdzenia tego typu pomp ze sterownikiem.
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
Witam Mam problem z fordem, pali z pierwszego ale zgasić go się nie da jedynie można go wyłączyć poprzez zduszenie. Z moich wstępnych oględzin wygląda wszystko w porządku ale coś musi być na rzeczy że nie gaśnie. Tematy o tym Fordzie są ale z pompą ze sterowaną komputerem a tu nie ma żadnego komputera do sterowania pompy (pompa jest mechaniczna). Rok...
Mam to w Protelu 99SE. Czujnik przymocowany jest do rury za pomocą zwykłej plastikowej opaski zaciskowej (dostępna wszędzie w handlu). Dodatkowo posmarowałem trochę czujnik pastą silikonową w celu lepszego kontaktu termicznego. Przewód do czujnika możesz dać w trochę lepszej izolacji, a końcówki solidnie przylutować i zabezpieczyć koszulkami termokurczliwymi,...
więc wypnij ten z niebieskim przewodem jak go wypniesz powinien sie zmienic głos silnika i cieżko wchodzic na obroty. Nie da się ręcznie zamontować ssania bo to komputer tym steruje. A teraz mam pytanie do ciebie. Co rozumiesz przez mechaniczny układ wtryskowy? Bo taki miał tylko maluch mechaniczna pompa i dysze w gażniku. A ty masz pompę elektryczną...
Nie ma takiego silnika. Możesz mieć XUD9TE, ten zaś miał chyba pompę wtryskową sterowaną mechanicznie. Tak że może uzyskaj konkretne i sprawdzone informacje, odnośnie tego co masz pod maską i dopiero się dopytuj.
Słyszałem coś, że przekaźnik od golf 1 ma taką funkcję . Silnik nie jest sterowany zupełnie niczym. Pompa wtryskowa mechaniczna jak do tej pory dawala sobie rade, pomimo ze pompka załączałą się dopiero po kilku ruchach wału (mam już tam zrobiony jakiś przekaźnik z renault) ale nie po włączeniu zapłonu . Jakby ktoś coś więcej wiedział to proszę o info...
Ale pompy nie ruszaliście czy też coś było robione. A kolego Robocop o jakim sterowaniu turbiny mówisz bo z tego co widzę to tylko zawór upustowy (samoczynny mechaniczny sterowany ciśnieniem) i podciśnieniowe jakieś tam sterowanie razem z egr którego już nie ma tak jak katalizatora. Tak że to ma być wszystko mechaniczne.
Dziękuję koledze Gargamelektro za odpowiedź. Instalacja nowa, jednak najpierw płukałem samą podłogówkę i sprawdzałem jej szczelność pompą o wydajności 50l/min. Każdą pętlę z osobna, a właściwie to chyba po 3, bo wtedy miałem dobre ciśnienie w okolicy 4 bar. Później przepłukałem elementy poskręcane do przyłącza kotła, separatory i filtry. Następnie nabijałem...
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
Bo mechaniczny wtrysk ma dawkę wolnych obrotów i zawsze dawkuje paliwo. Dopiero cięgno gaszące odcina paliwo. W pompach sterowanych elektronicznie czy CR tak jak w benzynie na elektronicznym wtrysku paliwo nie jest podawane.
Wystarczy jeden falownik i dwa styczniki ale kto bogatemu zabroni. Układ prosty do wykonania, być może jest jeden problem. W układzie z regulacją ciśnienia dyspozycyjnego pojedyncza pompa będzie pracować nawet przy zerowym poborze wody, a to oznacza ryzyko kawitacji i przyspieszone zuzycie mechaniczne. Problem do rozwiązania po stronie hydraulicznej.
Możesz spokojnie ciachnąć czarnego po stacyjce, czerwono/czarny - sterowanie rozrusznikiem, albo żółto/zielony - pompa paliwa.
Witam. Kotła nie znam więc się nie wypowiem. Ale skoro nie chcesz rozkuwać kafelek to możesz zastosować tak zwana pompę kondensatu. Ona mechanicznie wyrzuci te skroplin poprzez gumowy wężyk prosto do kanalizacji, byle tylko było się gdzie wpiąć (pion kanalizacji, pod zlew czy umywalkę). Pozdrawiam.
Tylko że pompa jest na stałe na wałku rozrządu który ją mechanicznie napędza bez żadnego dodatkowego sterowania więc jak może ją rozłączać? Pompa w zbiorniku jak pisałem utrzymuje ciśnienie
Nie ma najmniejszego problemu, aby sobie samemu dorobić taką funkcjonalność do obojętnie jakiego kotła. Każdy kocioł gazowy ma wejście sterujące grzaniem, gdzie podłącza się regulator pokojowy. Wystarczy tylko dokupić 2 najtańsze termostaty nawet mechaniczne. Na jednym z nich ustawiamy temperaturę komfortową, a na drugim ustawiamy sobie temperaturę...
Pompa na stół i powiedzą czy winna jest tylko elektronika sterująca pompy lub czujnik, czy mechaniczne zużycie pompy, na kompie ciężko sprawdzić czujnik obrotów pompy. Najlepszy oscyloskop, ale kto dzisiaj ma go na wyposażeniu. Sterownik sam ma problem z odczytem prędkości obrotowej wałka(gdzie powinna wynosić połowę obrotów silnika) i stąd błąd. Kiedyś...
Witam. Mam pewien problem. Posiadam dwie studnie z których pobieram wodę. Problem zaczyna się gdy w jednej brakuje wody wtedy cały układ zapowietrza się itd. Chciałbym zastosować w nich coś typu zaworu pływakowego lecz o odwrotnym działaniu niż standardowe, bądź coś tego typu sterowane mechanicznie. Sterowanie elektryczne i wszelkiego rodzaju pompy...
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
1.9dti W silniku 1.9 dTi wtrysk bezpośredni realizowany był za pomocą sterowanej elektronicznie rotacyjnej pompy wtryskowej i mechanicznych wtryskiwaczy.
Diagnozowane opel tech , dominatorem itp. Ja nie mam listwy wtryskiwaczy to zwykły diesel z mechaniczną pompą wtryskową tyle że sobie opel wymyslił elektroniczne sterowanie niech go szlak za to trafi .... pozdrawiam aaa.... filtr , przewody paliwowe i zbiornik wyczyszczone
Dwa podstawowe parametry to prędkość obrotowa i obciążenie silnika, do tego sterownik dodaje korekty na temperaturę silnika, paliwa itp. Przy czym kąt sterowany jest przez komputer, natomiast dawka paliwa regulowana jest mechanicznie, jest to wypadkowa stopnia wciśnięcia pedału gazu i prędkości obrotowej pompy. Wydawało mi się że ten silnik jest prosty...
A dlaczego kolega nie chce zastosowac oryginalnego regulatora ciągu takiego z łańcuszkiem do klapy?Bez żadnej elektryki- całkowicie mechaniczne rozwiązanie. Witam Mam zamontowany oryginalny sterownik przeznaczony do sterowania pompą CO, oraz nadmuchem. Piec jednak nie posiada wentylatora, a sygnał ze sterownika do włączania nawiewu chciałem wykorzystać...
To faktycznie byłoby najprościej tylko, że wtedy sterownik pieca 4 nie włączył by pompy 5 i pieca do podgrzania wody do 70 stC w celu zlikwidowania legioneli. Można by było zastosować dwa łączniki mechaniczne w celu odcięcia lub załączenia obwodu odbiornika 7 lub obwodu modułu sterowania pompą 2, ale wtedy nie ma automatyki. Można by to zrobić na przekaźnikach...
Tak samo jak się klepie w nastawnik to przecież dawka w VCDS się zmienia a nie zmianiamy położenia "potencjometru" nastawnika więc jakoś ta dawka tam jest obliczania. W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana...
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Wyklucz brak paliwa w pompie - pompka-gruszka i paliwo z bańki, przecież ten XUD to prawie jak ursus - typowy, mechanicznie sterowany diesel.
Teoretycznie da sie ale....... algorytm sterownia chlodnictwem..... sterownik sprezarki 3fazowej.... sterowanie zaworem EEV... to juz lepiej szukac pompy kompletnej uszkodzonej mechanicznie ..... ale ja bym szukal brakującej płytki.....
uszczelnienie mechaniczne pompy elektroniczne mechaniczne sterowanie lodówka sterowanie mechaniczne
pralka awarie prowadnica piła stołowy matryca lc470eug
uziemienie instalacji elektrycznej instalacja oświetleniowa obliczenia
Jak utrzymać żarówkę włączoną przez 3 minuty po wyłączeniu? Ekran projektora nie zwija się - regulacja i naprawa