Wyrobił się bolec na popychaczu przy skrzyni. Zastepuje go długa sruba 5 mm z nakretką Wymiana banalna pozdrawiam
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/8038443100_1... pzdr
Napęd do kosiarki listwowej. W dawnych traktorach występowały także wyjścia WOM na przód do maszyn montowanych pod ciągnikiem. Coś na wzór nośników narzędzi takich jak Fortschritt RS09 który miał narzędzia montowane na przedniej ramie.
Jak zdejmiesz mieszek jest taka kulka która musi byc nasmarowana i widać 2 śruby które służą do regulacji taka jest w Sharanach ale pewnie tam jest podobnie
wyczyszczenie tego raczej nic Ci nie da, pozatym tam powinna byc tulejka teflonowa i ile dobrze pamietam. najlepiej oddac skrzynie do przegladniecia. Nie miales problemow ze zgrzytami, glosna praca skrzyni czy wypadaniem biegów? Osobiscie moge Ci polecic Wojtka Gierala z krasnika, moze nie jest najtanszy ale jest guru manualnych skrzyn biegow grupy...
Pierwsze poduszki silnika i skrzyni czy silnik ze skrzynią nie przesuwa się nadmiernie w komorze silnika. Trop ze sprawdzeniem mechanizmu zmiany biegów i ewentualna regulacja jest też dobry.
Witaj, Najlepiej zacząć od początku - wyregulować sprzęgło wg książki a później jak problem zostanie to wyregulować mechanizm biegów równiez zgodnie z procedurą.
Witam, jaki płyn jest w hydraulicznym zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów w Mercedesie Atego 1999 rok ??
Taniej wyjdzie druga skrzynka.
Filtry ok a co do zmiany biegów to dokładnie trzeba wyregulować mechanizm zmiany biegów plus wykasowanie zbędnych luzów.
Witam . Kolego prawdopodobnie pękły lub jakoś wyhaczyły Ci się linki zmiany biegów. Sprawdził bym czy lewarek zmiany biegów powoduje ruch mechanizmu zmiany biegów na skrzyni. Pozdrawiam.
Raz udało mi się zrobić idealne przełożenie 2 biegu bez haczenia, ale lewarek trzymałem blisko środka I dlatego upieram przy sprawdzeniu linek oraz samego mechanizmu włączania biegów.
W półautomacie nic nie trzeba naciskać, ruch lewarka wymusza uruchomienie mechanizmu zmiany biegu. Masz popsute auto.
Witam. Byłby to pierwszy przypadek budowy przekładni bez łożysk. Po zdjęciu pochw masz dostęp do łożysk głównych przekładni. Przy montażu w tym miejscu ustawiasz luz międzyzębny przekładni głównej. Pozdrawiam.
Mechanizm przy skrzyni biegów jest prosty jak konstrukcja wyżymaczki. Tam nie ma sie co zepsuc. Jedyne co psuje sie w Matiz'ach to linki lewarka zmiany biegów. Pracuje w ASO Daewoo i nie spotkałem sie z innym uszkodzeniem mechanizmu zmiany biegów. Może to, że przy wciśniętym sprzęgle "wypina sie" trudniej, to zbieg okoliczności ? Ta zależność występuje...
Uszkodzony mechanizm wybierania biegów - sama sobie i tak nie naprawisz.
na pewno nie zaszkodzi sprawdz też mechanizm wrzucania biegów (jeżeli dobrze pamiętam to jest tam jabłko ,które często się przyciera)
Witam na pewno sprzęgło kompletne , pedały ,pompa sprzęgła ,przewód pompa siłownik oczywiście skrzynia biegów ,mechanizm zmiany biegów /lewarek/,wydaje mi się że koło zamachowe ale nie jestem pewny na 100% no i chęci....części pewnie zmieszczą się w granicach 1000-1200 zł jeśli znajdziesz wszystko u jednego sprzedawcy.
Poci się skrzynia biegów a dokładniej mechanizm wybieraka skrzyni biegów. Do wymiany uszczelniacze. Niestety tam zazwyczaj jest mokro.
To mechanizm biegów , szukaj czy nie cieknie gdzieś na układ wydechowy, tłumik, kolektor , rurę .
Z tego co ja zrozumiałem to wyjście jest jedną półosią a druga jest przyspawana do konstrukcji czyli mechanizm różnicowy cały czas pracuje i podnosi obroty (bardzo szybko się uszkodzi w ten sposób), najlepiej jest go zaspawać i wtedy wszystkie biegi na skrzyni żuka będą 2x wolniejsze.
Co jak? Wymontować cały mechanizm i przełożyć. Nic prostszego nie ma :D tylko jak go wymontowac ??
Do wyregulowania ustawienie zewnętrzny mechanizm zmiany biegów albo do wymiany łącznik metalowo-gumowy drążka zmiany biegów (potocznie nazywany Lizak)
Ruch poprzeczny w prawo Brak potwierdzenia ruchu poprzecznego w prawo. Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub poluzowane. Mogło nastąpić uszkodzenie mechaniczne. Układ powraca do aktualnie włączonego biegu. Sprawdź czujnik, złącze i wiązkę przewodów. Sprawdź mechanizm zmiany biegów.
Coś dziwnie kolega to opisuje, jeśli by było tak że 1 na stałe została a wpina Ci się wsteczny bez problemu to wskazywało by na mechanizm zmiany biegów i układ blokowania wybieraka w tymże mechaniźmie. Tak czy inaczej skrzynia do "prucia". Chociaż biorąc pod uwagę ceny części do tych wynalazków to chyba taniej rozejrzeć się po szrotach.
Stawiam na linki pomiędzy skrzynią biegów a drążkiem zmiany biegów (standard w Vito); no chyba że się wyrobiły tulejki na mechanizmach zmiany biegów na skrzyni i jest już zbyt duży luz, żeby to wszystko płynnie chodziło. Dodatkowo sprawdż olej w skrzyni (poziom) i czy jest odpowiedni, bo jeśli jego jakość i parametry nie nie odpowiadają wymogom skrzyni...
W Carnivalach za silnik 2.5 v6 (KV6) za całokształt, za śrubkę mechanizmu zmiany biegów w skrzyniach manualnych, za mechanizm hamulca pomocniczego, za instalacje elektryczne po 3 latach gnijące i rozłażące sie w rękach, za łańcuchy napędu pompy oleju w 2.9. W Pajero 3.2 DID za łożyska kół przednich, za łańcuchy rozrządu nie wytrzymujące 180000km, za...
Niestety trzeba obejrzeć co najmniej mechanizm zatrzaskiwania biegów pod prawą pokrywą, po spuszczeniu oleju i demontażu sprzęgła i dużej zębatki. Jeśli nie, to rozpołowienie silnika w celu dostania się do skrzyni. Nie polecam jazdy -w takim stanie może skończyć się totalną rozsypką silnika.
Co przeprogramujesz ? Koła zębate ? Inne przełożenia skrzyni biegów i/lub mechanizmu różnicowego - kupiłeś nie taką skrzynię.
Nie pasuje choćby z powodu totalnie różnego mechanizmu wybierania biegów
Jeżeli mechanizm zewnętrzny zmiany biegów ok, to wymiana koła 5 biegu i przesuwki. Więc pewnie używka wyjdzie taniej.
Wspornik mechanizmu wybieraka biegów numery 0758926 lub 9199959
1 bieg czasami ciężko wchodzi gdy samochód się toczy, szczególnie kiedy jest zimno, 2 bieg też coś lekko haczy ale to mi nie przeszkadza przy wrzucaniu wstecznego nic mi nie przeszkadza Wyrobiony mechanizm zmiany biegów, bądź luz na nim. Zużyte sprzęgło dawało by objawy przy wrzucaniu wstecznego. Podejrzewam olej w skrzyni, gdyż sam stwierdziłeś -...
Witam! Sprawdzić należy: 1. Ogranicznik momentu (poduszka z łącznikiem odp spodu auta mniej więcej na środku) 2. Poduszki zawieszenia silnika (ta podobno sprawdzona) i zawieszenia skrzyni pewnie pod półką akumulatora. 3. układ wydechowy pod katem mocowań i odległości do sasiadujących elementów. z opisu wynika że przy "cofaniu" się silnika coś gdzieś...
Witam, Przyczyny tego stanu są trzy: 1) Niewłaściwa regulacja mechanizmu Blokady zmiany biegów (popuszczanie sprzęgła żeby zmienić bieg) zużyty wałek. 2) Wytarte prowadzenie w podłodze (pokrywie górnej skrzyni biegów) 3) Zużyte wodziki i widełki .
Niestety jest to wada tych skrzyń, dotyczy też alfy z tym silnikiem. Same części do zrobienia, wychodzą 1800 zł. Wyłącznie biegu, jest spowodowane zukosowaniem czoła tulei suwliwej. Powodem jest zużycie mechanizmu zmiany biegów, co powoduje że bieg jest nie do końca włączany. Tak w uproszczeniu. Problem rozwiązałem, przez zakup drugiej sprawnej skrzyni,...
Kolega sprawdzi czy wodziki wbijają prawidłowo biegi. Może uległy zużyciu mechanizmy zmiany biegów na skrzyni i przy kasecie. Można kupić zestaw naprawczy.
Mechanizm zmiany biegów, albo bezpośrednio z tym związane poduszki zawieszenia skrzyni, lub silnika. Skoro różne biegi nagle się poknociły- to od sprawdzenia tych elementów zacznij. Oczywiście warto też wymienić olej. Przy wylewaniu starego zwrócić uwagę na opiłki itp. Jeżeli będzie sporo "szmelcu" w oleju- oznaczać to może początek końca skrzyni biegów.
Witam, czy można o jakieś zdjęcia mechanizmu zmiany biegów?
Najpierw odłącz akumulator :) Musisz rozpiąć wahacze, spuścić olej ze skrzyni, wyjąć przeguby ze skrzyni, odkręcic mechanizm zmiany biegów od skrzyni, podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wsporniki (lepiej odkręcić kilka śrub niż później przeklinać), nie wiem czy masz linkę czy hudraulikę, ale tez trzeba to rozłączyć, odkręcić wszystko dookoła i wyjąc...
Przede wszystkim rozłącz mechanizm zmiany biegów przy skrzyni i włączaj biegi "ręcznie" na skrzyni a nie dźwignią zmiany biegów w środku. W ten sposób wykluczysz usterkę skrzyni, lub mechanizmu zmiany biegów.
Mechanizm zmiany biegów do naprawy.
U Kujawy w Poznaniu pytałeś?? Oni mają wszystkie części do ZF.
Tak. Przód auta do góry (wystarczy z jednej strony), lewarek na luz i pokręcić kołem. Jeśli się nie da to "zamarzł"olej w skrzyni biegów, jeśli się da, to problem jest z mechanizmem sterowania skrzynią.
Witam! Niestety bedziesz musiał zdjac pokrywe skrzyni biegów. Spuść olej, unies tyl ciągnika, zdejmij pokrywe i pokrec troche uniesionym kołem przy wciśniętym sprzegle oraz wybranych kolejno biegach szosowych- ocenisz stan zębów na kołach. Przypuszczam, ze w Twoim przypadku przyczyna lezy w wyrobionym lub uszkodzonym (zgietym) wodziku w mechanizmie...
Tak należy go wymienić jest na mechanizmie,czyli na środku skrzyni biegów od ściany grodziowej.
W pierwszej kolejności sprawdź mechanizm biegów + lewarek czy nie ma gdzieś luzów.
w lewarku od biegow pod podloga jest sprezyna ktora spada lub czesto jest zardzewniala to ona trzyma lewarek w miejscu. nalezy jechac do sklepu jest dostepny zestaw naprawczy lewarka sa tam uszczelka pokrywy od spodu sprezyna i kilka gumowych uszczelniaczy. to wszystko za jakies 20 zl. wystarczy wymienic i jest ok . do wymiany jest potrzebny kanal odkrecasz...
Na początek zobacz z góry, przy samej skrzyni biegów. Były różne wersje tych mechanizmów, lubiły z nich wyskakiwać kulki lub wycierały się plastikowe elementy.
No tez prawda ociz :) Chcialem sie tylko dowiedziec co moze byc uszkodzone i ile kosztuje część zeby potem nie usłyszec "panie wymienilem wybierak, udało mi sie go kupic za 500 zł po promocji" ... a ja zielony po 1 co to wybierak ...a po 2 na allegro widze go za 50 zł :) Oczywiscie dochodzi robocizna ... powiedzmy 200 zł ... ale to i tak 250 a nie 700....
Pewnie jaki Golf 4, Bora, Seat Leon 1 lub Octavia 1 z mechanizmem zmiany biegów z zestawem dźwigni i zapadni :) Mam taki i zwykle przy gaszeniu lewarek się porusza - taka konstrukcja.
Nieważne jaki bieg byle by nie zbijać na siłe rurki. Obok rurki jest mocowanie mechanizmu udo skrzyni tam nie powinnobyć luzów. W samym mechanizmie są plastikowe półksięzyce i spręzynka.
Silnik to nie wszystko. Skrzynia, poduszki/zawieszenie silnika i skrzyni, półosie, mechanizm zmiany biegów, układ chłodzenia i elektryka - wiązki, sterowniki, konfiguracje. Na koniec jeszcze zostaje legalizacja...
Przypomniałęś mi dowcip, jak diabeł dał ruskiemu 2 kulki żeby nauczył się jakiegoś triku, ale jedną zepsuł, drugą zgubił :-) Dobierz taką która zmieści się na sprężynkę, troszkę większa od sprężyny
A inne biegi wchodzą bez problemów i nie "zgrzytają" podczas przełączania ? Może być: -zużyte sprzęgło -zużyte wybieraki w skrzyni biegów -zużyty/luźny mechanizm wybierania biegów -luźny mechanizm lewarka wewnątrz/pod samochodem
Wsadzaj i nie wymyślaj.
Pierwsze słysze uszczelka między skrzynią a silnikiem:?: Mocowanie do silnika powinno być to samo, ważne jest też mocowanie rozrusznika (wydaje mi się że też powinno być takie samo) Ważne jest aby skrzynia była z Corsy o tym samym silniku (przełożenia), mechanizm zmiany biegów może być inny w 5biegowej. Półosie mogą mieć inne średnice (przeguby wewnętrzne),...
troche NTG, ale: jeżeli prędkościomierz pokazuje to znaczy że skrzynia jest napędzana. Jeżeli napęd nie jest przenoszony, to mógł rozleieć sie mechanizm różnicowy w skrzyni. Mogł też rozsypać się przegub, ukręcić półoś. Zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i puść sprzęgło na pracującym silniku, a potem zajżyj pod spód czy się półoś któraś kręci. Jeżeli się...
Sprawdź mechanizm zmiany biegów na skrzyni.
I może sprawdź jeszcze cięgna od mechanizmu zmiany biegów, czy nie ma luzów na sworzniach. To często wysiada...
Wpięte były obie linki. I tutaj leży problem. Nie znam akurat tego mechanizmu ale przyczyna może leżeć tylko w wadliwym montażu zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.
Może wymaga regulacji linek?,albo za bardzo ciągniesz w lewo,blokadka w mechaniźmie zmiany biegów się uszkodziła i wchodzi wsteczny bez wciskania dzwigni.
Sprawdzałeś jak wygląda mechanizm zmiany biegów? Jego stan.
temat do zamknięcia spływ oleju (3 zdjęcie przewód wskazany śrubokrętem) został zatkany przez fabryczny smar który ma zapewnić płynną i cichszą pracę mechanizmu zmiany biegów po wypłukaniu olej spływa swobodnie mechanizm działa prawidłowo nic nie przecieka.
Jak to co robić? Pobrudzić się trochę i sprawdzić co dzieje się z mechanizmem zmiany biegów. Zarówno od strony wybieraka jak i skrzyni.
Jeśli to manual to pod mechanizm zmiany biegów można się podpiąć ( np mały magnes przymocowany gdzieś pod osłoną do drążka i kontaktron w pobliżu) aby tylko na pierwszym biegu działało. Oczywiście nie zadowoli to fana jazdy na jedynce do odcinki.... Samego sygnału analogowego to raczej nie znajdziesz bo C4 to już wszystko cyfrowo szyną CAN lata.
Tulejowanie mechanizmu zmiany biegów.
Pytanko mam, bo chcę wymienić mechanizm zmiany biegów razem z drążkiem, ale nie mam numerów ani nie mogę znaleźć na necie nic. A to jest takie samo, co na zdjęciu. Macie jakieś pomysły?
Wybieraki skrzyni są sterowane przez cięgna bądź drążek, skrzynia nie sięga do lewarka (tak może być tylko w autach z wzdłużnie zamontowanym silnikiem). W Favoritce jak i w większości samochodów z poprzecznie zamontowanym silnikiem w układzie R4 skrzynia biegów wraz z mechanizmem różnicowym jest z lewej strony silnika i częściowo za nim (patrząc w kierunku...
Rozleciał się mechanizm różnicowy, skrzynka jednoznacznie na złom.
Nie koniecznie,na początek proponuję sprawdzić ustawienie dźwigni.Bo jak to oplach, rozklekotany mechanizm biegów czasem powoduje problemy.
Co do tej pory sprawdziłeś? Zajrzałeś choć na mechanizm wybierania biegów? do mechanizmu lewarka? COKOLWIEK???
Podstawy: Luz na mechanizmie wybieraka? Czy biegi wchodzą dobrze na zgaszonym silniku? Jak pracuje sprzęgło ?
Dobrze się zaprzyj i ciągnij mocno do góry. Tylko uważaj, żebyś sobie zębów nie wybił ( to nie żart).
Punto wywinęło mi psikusa i zamarzł na amen mechanizm zmiany biegów. Auto zostawione na 3 biegu lub luzie - da się przełączać 3 bieg, luz i 4 bieg - dźwignia chodzi lekko przód-tył, za to na boki nie można jej ruszyć nawet na siłę. Po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika puszcza. Jednak z tego co patrzyłem pod maską to nie zamarza linka/cięgno, bo...
czy to może być koniec żywota skrzyni biegów lub dwu masy ? Na pewno jest to koniec mechanizmu wybierania biegów i trzeba to naprawić . Potem możliwe że i sprzęgło do roboty bo nie wysprzęgla jak trzeba. Skrzynie to bym zostawił na koniec.
Na skrzyni szukaj. Głowna masa jest nad mechanizmem różnicowym lub przy kapie 5 biegu. Wyciągnij akumulator oraz podstawę, będziesz miał wszystko jak na dłoni.
Coś związanego z wybierakiem lub linką która pracuje przy ruchu dźwignią zmiany biegów LEWO-PRAWO. Chociaż trudności z wybiciem wstecznego nie potwierdzają tego... Tak czy siak zobacz jak wygląda mechanizm biegów przy skrzyni jak się porusza dźwignią zmiany biegów.
Ściągnij kosz sprzęgła i zrób zdjęcie tego całego mechanizmu biegów który teraz zasłania kosz sprzęgła wtedy będziemy trochę więcej wiedzieć.
Występujący opór to nic innego jak coś po prostu blokuje i z czasem albo coś się urwie albo zablokuje. Jako taki sam opór jest szkodliwy dla mechanizmu zmiany biegów, dlatego że z czasem coś na pewno się wyrobi i będziesz miał problemy z innymi biegami oraz rozklekotany mechanizm zmiany biegów.
W wielu skrzyniach przed rozpołowieniem trzeba zdemontować mechanizm wybieraka
Ruch wzdłużny do tyłu; brak potwierdzenia ukończenia tego ruchu. Jedną z przyczyn jest przetarty przewód lub wiązka przewodów do czujnika potwierdzenia (z tyłu skrzyni). Może też być niesprawny mechanizm zmiany biegów
hej jak widać zero pomysłów?
Niski półbieg Brak potwierdzenia ukończenia ruchu. Podzespoły lub wiązki przewodów mogą być uszkodzone lub poluzowane. Mogła wystąpić usterka mechaniczna. Brak informacji o włączonym biegu lub informacje te nie są rozpoznawane przez układ. Ten kod usterki nie jest rejestrowany podczas postoju. Jest rejestrowany, gdy czas na wykonanie ruchu zmiany biegu...
(...) iałało dzisiaj czyli następnego dnia jeszcze przed zalaniem oleju sprawdzałem czy wszystko działa i znów to samo czyli na 1 i 2 jak i przy kopaniu słychać takie ocieranie aż do momentu zablokowania jak Wrzucę bieg i popchne do tyłu to się na chwile odblokuje. Co to może być? Z góry dzięki za odp. Witaj! Widzę, że masz problem ze skrzynią biegów...
Żeby czasem nie przyszło ci do głowy zwalać ze skrzyni mechanizm zmiany biegów który tam przeszkadza zwłaszcza przy wkładaniu skrzyni.
To nie mechanizm wybierania biegów, to wyeksploatowany synchronizator.
W nowych skrzyniach 1.6tdi odwrotnie jest spust a wlewu nie ma. Lejesz przez odpowietrznik : ) ile zleci tyle lejesz +- Nie pisz głupot, bo inni w nie uwierzą. Spuszczasz olej przez korek spustowy i zaślepkę mechanizmu zmiany biegów i wlewasz odpowiednią ilość przez włącznik biegu wstecznego. Błędnie określany korek od przodu skrzyni jako kontrolny/wlewowy...
Na początek spróbowałbym wyregulować linki od mechanizmu zmiany biegów oraz sprawdził poduszkę skrzyni czy jest cała, w sieci są poradniki oraz filmiki jak to zrobić.
Znajduje się przy lince pod samochodem przy cięgle zmiany biegów tam będzie regulacja.Ewentualnie może być wyrobiony mechanizm zmiany biegów przy lewarku ale szybciej będzie mechanizm zmiany biegów trzeba to dokładnie obejrzeć na odległość ciężko powiedzieć musisz od środka kierowcy zdjąć tą skażany pokrowiec i zobacz dokładnie zmieniając biegi ewentualnie...
Śruby od mechanizmu
Warto przesmarować cały mechanizm zmiany biegów, od drążka po przeguby na skrzyni.
Chyba jednak wiarygodnych odpowiedzi szukaj na forach o samochodach, smarowaniu i oczywiście materiałach smarnych. Generalnie olej syntetyczny charakteryzuje sie małą zmiennością własności w zmiennych warunkach oraz w czasie. Praktycznie oleje syntetyczne posiadają mniejszą lepkość co poprawia własności mechaniczne a jednocześnie musi zapewnić smarowność...
A jak wygląda zewnętrzny mechanizm zmiany biegów-właśnie te linki Gdzie się na to patrzy, wystarczy podnieść przednia klapę?
Ja poradziłem sobie z tym problemem.:D Wystarczy wyregulować mechanizm zmiany biegów i wszystko wraca do normy. Teraz biegi praktycznie same wskakują. Jeszcze tylko wymienię olej i po problemie braku 2 biegu przy redukcji. Pozdrawiam.
U góry silnika masz dwie regulowane śruby oporowe skontrowane przeciwnakrętką. Ograniczają one skok dźwigni zmiany biegów na mechanizmie przełączającym biegi.
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Za bardzo nie ma innej możliwości jak rozebrać podłogę i zdjąć pokrywę skrzyni biegów. Zobaczysz co z mechanizmem zmiany biegów. Inaczej sie nie da pod nią jest wszystko ukryte.
Jedna z przyczyn utrudnionego wrzucania 2-go biegu to luzy na elementach mechanizmu zmiany biegów. Tylko zazwyczaj jeśli to ten przypadek, który mi się trafil to również byłby problem z jedynką. Trzeba wymienić kilka elementów mechanizmu zmiany biegów i powinno być oki - ja wymieniłem ramie wybieraka (to co wystaje ze skrzyni biegow i łączy sie z miechanizmem)...
Witam. Miałem ten sam problem z falującymi obrotami w moim Peugocie. Okazało się że przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, (łykał lewe powietrze) i mechanizm biegu jałowego świrowł. Sprawdź wizualnie szczelność przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza w pobliżu kolektora dolotowego, mają one tendencje do przecierania się pod wpływem drgań silnika. Powodzenia
mechanizm skrzyni biegów mechanizm zmiany biegów mechanizm skrzyni biegów laguna
sekcja linkera magneto naprawa ustawienia fabryczne xiaomi
Regulacja dozownika płynu nabłyszczającego w zmywarce Lokalizacja sterownika silnika w BMW X3 E83 2.0i N46B20B