Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
a jaki masz silnik?
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
A sprawdzałeś czujnik temperatury silnika? - sterownik na zimnym silniku powinien zwiększać dawkę paliwa, ale musi wiedzieć że silnik jest zimny...
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Węże sprawdzałem, ale myślę że gdyby było lewe powietrze to i z odłączonym krokowcem coś by się działo z obrotami ...a jest ok.
Mam problem z klimatyzacją w megane 2010 po włączeniu klimatyzacji wariują obroty a nawet po zejściu z obrotów silnik się wyłącza . Co może być przyczyną
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
megane '99 r. z defektem rosnących obrotów silnika na zimnym jak i ciepłym silniku benzyna czy gaz dzieje sie tak samo, czy ta usterka będzie do usunięcia we własnym zakresie, i jaka przyczyna może być,
Witam,mam problem w megane z 1996roku 1.9dt pomimo czystego filtra paliwa i powietrza silnik nie wchodzi na obroty byl wymieniany zawór gaszenia silnika bo nie dało się zgasić samochodu za pomocą kluczyka
Nadal proszę o wartość podciśnienia w dolocie na wolnych obrotach. To prosty pomiar a powie wiele o silniku. O zaworach też.
Witam mam pytanie czy opłaca się kupić megane '99 r. z defektem rosnących obrotów silnika czy ta usterka będzie do usunięcia we własnym zakresie.
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
Jakie ma silnik obroty poodpaleniu na zimno
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
auto zapala bez p[roblemu,wolne obroty ok,kręci się do 6 tyś obr . problem polega gdy jadę ze stała prędkościę np,przy obrotach 2500 silnik potrafi przerywać i rzuca nim co widać po obrotomierzu który pokazuje spadek obrotów nawet o 500,po czym ponownie silnik kręci wyżej,jazda z wyższymi obrotami jest możliwa z tym ze silnik przerywa.
Nie ma, sterownik za jego pomocą liczy obroty silnima
Tyle , tylko ,że druga sonda nie ma nic do obrotów silnika , jest tylko diagnostyczną KATALIZATORA!
Na co dzień na jakim zakresie obrotów jeździsz?
A czy masz możliwość podłączenia auta pod komputer? Bo jak tak, to ja bym najpierw sprawdził, czy nie ma błędów w obliczaniu otwarcia przepustnicy. Miałem kiedyś problem z moim parnerm HDI 2.0 i było to użądzenie odpowiedzialne za obliczanie nacisku na pedał, tzn. jak linka naciągała kółko, to sygnał ektryczny otwierał przepustnice. Po prostu spadło...
Najpierw podaj czym to diagnozowałeś bo przy 244 obrotach jak piszesz pokazuje obroty bez startu silnika ,,, to nie czujnik . jeszcze raz co to za urządzenie?
Coraz częściej gdy silnik jest rozgrzany wolne obroty wynoszą zamiast 750obr/min 1250obr/min. Pomaga na chwilę włączenie silnika. Silnik krokowy do czyszczenia/wymiany?
Jeśli po odpaleniu obroty idą wysoko to oznacza że albo owy silniczek nie działa albo owe zakończenie nie pasuje. Ewentualnie może być jakieś zabrudzenie które powoduje że nie domyka się. Za dawnych czasów jak miałem megankę to dzięki temu silniczkowi czasem czułem się jak bym miał tempomat ;) gorzej było na światłach jak silnik ciągle trzymał 3 tys...
Dzieki za szybka odpowiedz. Mam tylko jedno pytanie do tego. Czy gdyby dostawal lewe powietrze nie mialby problemow z obrotami rowniez na zimnym silniku ?
Przecież nie mówie, że VAG-iem. Na gorącym chodzącym silniku odpiąć na chwilę i podpiąć. Jak reszta jest w porządku, to ustawi właściwe obroty.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
A wartości rzeczywiste ciśnie na szynie obroty silnika?
to pewnie góra silnika do zrobienia
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Uszkodzony silnik albo zgrane kable po drodze do silnika.
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Normalne obroty to 620-650 Wolne obroty dla tego silnika to 750(+-50)
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
Jaki kod silnika
Poz.Zawarto�Znaczenie 1VF1Producent: Renault 4LA0FMegane, sedan, silnik: 1.6 e, 1598ccm, nr. silnika, max. moc przy obrotach: K7M702�lub K7M703� 66kW/5000obr.; lata produkcji: 09.1996-03.1999 80Znak zmienny, wersja wyposażenia a w dostawczych - także rozstaw osi 9FRodzaj skrzyni biegów 1015480498Numer seryjny 1 KW= OKOŁO1,36KM
Nie będzie błędu czujnika, Ale za to nie będzie widział obrotów.
spróbuj wymienić silniczek krokowy te falujace obroty to na jałowym ??? bo jak na jałowym to krokowy
Witam! Od około miesiąca borykam się z skaczącymi obrotami w przedziale 500-1200. Ale po kolei. Od razu zaznaczam ze na benzynie wszystko jest ok. Przy pierwszym odpaleniu silnika po nocy z rana, po przełączeniu się na gaz obroty skaczą. Po kolejnym odpaleniu auta po szkole (6h auto stoi nie używane) jest o dziwo wszystko ok. Instalacja gazowa sekwencja...
Jaka jest dawka paliwa na wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku?
Wiązka przepustnicy do sprawdzenia. Podejrzewam, że przepustnica już się kończy. Rozumiem, że od przepustnicy do starownika, muszę to jakoś sam ogarnąć bo wymieniać sprzęgła przy problemie z obrotami silnika mi się nie uśmiecha
megan I. nie trzesie samochodem, silnikiem tez nie
1.W podglądzie rzeczywistych widać obroty ? 2. Pali na plaka?
Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami...
Witam. Mam meganke z 96r, 1.6e benzyna,75 kucy i ostatnia pojawił sieę problem z obrotami, a mianowicie podczas jazdy (5bieg około 130-140km/h) zapala sie pomarańczowa kontrolka ( prostokąt a w środku zygzak) i przyczym obroty pracy silnika zaczynają falowac. Po wciśnięciu sprzęgła i kilkakrotnym przygazowaniu wszystko wraca do normy. Ostatnio też zaczoł...
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Lewe powietrze.
Witam. Mam problem z tym autkiem i nie wiem jak to rozwiazac moze ktos pomoze lub mial podobny problem ? Otoz spadaja mi obroty autka praktyczne do wylaczenia, jesli dodam gazu obroty sie stabnilizuja i jest oki. Szczegolnie jest to uciazliwe jesli jade i dojezdzam do skzrzowania hamuje i autko mi spada z obrotami praktycznie do zera i wtedy dodaje...
Problemy z czujnikiem są zapisywane w pamięci usterek. Jeśli chcesz sprawdzić go, do podepnij komputer wtedy gdy zapalić nie chce, sprawdzisz w parametrach czy widzi obroty silnika.
Jeżeli nie kopci na ciepłym silniku to się nie czepiaj uszczelniaczy.
masa
mazdax ale tu nie o poduszkę chodzi. Ktoś oglądał i się wypowie ?
nie wiem czy aktualne? możliwe jeszcze czujnik polożenia przepustnicy. dzisiaj robiłem coś takiego to sonda była ok. wymienilem filtr powietrza i okazalo sie że ktoś podłączył odwrotnie przewody do tgo czujnika co pobiera opary z baku. silnik zacząl chodzic rowno , przyśpiesza bez problemu ale ma obroty ok 600-700. mozna jeszcze przeczyścić przepustnice...
witam, Posiadam renaut megane 1,6e benzyne, rok prod. 1996, po odpaleniu jest wszystko ok, ale po przejechaniu ok 10km (ciepły silnik ) i po zatrzymaniu auta na biegu jałowym obroty silnika co jakiś czas spadają prawie do zera i za chwilę wracają do normy. Dodam że wymieniłem już silniczek krokowy, świece zapłonowe, kable - choć co do ich prawidłowości...
jesli masz zabity katalizator,to napewno jak go wywalisz bedzie szybciej silnik na obroty wchodził :) Ale i głosniej bedzie.A co do sondy to trzeba poczekac na wypowiedz jakiegos fachowca:D
Jeżeli to panewka to co muszę zrobić?-przepraszam mechanik. Jest to możliwe żeby silnik po niby obróconej panewce tak ładnie odpalał i równiutko chodził na wolnych obrotach?
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Dobrze poszukam
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
Czy samochód wcześniej dziwnie się nie zachowywał? Nie szarpało podczas jazdy? Nie miałeś Falowania obrotów silnika?
Witam. Mam Megankę kombi z 2009r. II model. Silnik 1.6,111 KM benzyna+gaz. Od dwóch miesięcy mam problem z obrotami na ziemnym silniku. Po odpaleniu i wciśnięciu pedały gazu obroty na zegarze idą do góry,ale samochochód się dławi. Po jakimś czasie wciskania gazu silnik nagle dostaje mocy i już jest ok. Jeśli to ma znaczenie to zanim zaczął się ten problem...
Kolego dopiero teraz gaziarz ci napsocił.
Zwykły czujnik indukcyjny około 800-900 ohm niecały minimetr od koła fonicznego zalecam wymianę czujnika jeśli komp nie widzi obrotów. Mimo że jest synchro czy go nie ma musi widzieć obroty
Odłącz przepływomierz.
Myślisz altek przydusza silnik.
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
Wyczyść przepustnicę.
Przepływomierz, silniczek krokowy? Nie zapędziłeś się trochę?? :D
Kiedyś miałem podobną sytuacje w fordzie transicie tylko kontrolki sie nie zapalały i okazało się że jest urwana poduszka silnika.
A ktoś sprawdził czujnik temperatury silnika.
Skoro wymieniasz części na pałę, bez diagnozy to ja proponuję wymianę silnika.
Sprawdziłem wężyk, faktycznie był pęknięty na wyjściu z kolektora. Wymieniłem i jedyna poprawa nastąpiła przy jeździe na włączonej klimatyzacji. Praktycznie nie widać na obrotomierzu wahnięć i silnik pracuje równo. Po wyłączeniu klimy obroty przez chwilę pływają i silnik wyrównuje pracę
Witam mam problem posiadam megane z 96r z 2.0 Jednostka napędowa dokładnie chodzi o to ze jak silnik jest zimny chodzi Ok, a po chwili jak by się rozgrzał wskazówka obrotomierza spada i tak jak by się dławił, ale po chwili było ok a od dziś zrobiło się tak samo, ale już podczas jazdy obroty na luzie spadły poniżej 5tys i jak się dodaje gazu nie jedzie...
Samochody naprawia sie poprzez eliminowanie podejzen co do uszkodzonego podzespolu. Korzysta sie z podgladu parametrow rzeczywisych wiec u ciebie trzeba zerknac na nie przez kogos kto sie na tym zna ;-) Zle slychac na filmiku ale jest chalas w pierwszej sekundzie po odpaleniu jak by zawory? Kreci tez nie czysto jak by byl problem z cisnieniem w cylindrach...
Napisz coś więcej np. co się dzieje jak od tej połowy wciśniesz pedał do końca lub co się dzieje jak od tej połowy puścisz pedał i wciśniesz jeszcze raz. Gdy wcisnę i trzymam gaz obroty idą do góry ale silnik zaczyna się dławić oraz obroty spadają.
Tak.
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Sam posiadam meganke tylko, że wcześniejszą generacje i szczerze oglądałem te filmiki i na serio ja tam nic niepokojącego nie zauważyłem, jak masz problem z niedziałającą klimą to ją napraw i tyle, a w resztę bym się nie zagłębiał bo możesz niepotrzebnie tracić czas i kasę. Renówki nie grzeszą kulturą pracy zwłaszcza na jałowych obrotach Dodano po 3...
Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
Trzeba wejść w parametry i podejrzeć IMMO, obroty tak to błądzimy.
Witam, mam problem z renault megane 1.6 8v 75KM 1996rok, mianowicie chodzi o to że gdy silnik jest zimny, megane ma za niskie obroty około 0,5 tyś, a gdy sie nagrzeje dochodzą aż do 2tyś na biegu jałowym, silnik krokowy+czujnik położenia przepustnicy wymieniłem, podciśnienia też są ok, dodam jeszcze że po odłączeniu silniczka krokowego silnik nie reaguje,...
wysokie obroty silnika megane niskie obroty silnika megane renault megane obroty silnika
zmywarka bosch chiny kasowanie stanu licznika oring tłoka
światła dzienne podłączenie polonez kierunkowskazy centralny
Procedura odpowietrzania pompy hamulcowej krok po kroku Junkers bucha - co robić? Porady i rozwiązania