Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Tak sprawdza się, przez krótki okres czasu pracowałem w Bosch Service i taka metoda była na porządku dziennym praktykowana.
Zależy jaki producent paska. Każdy ma swój tester naciągu. Np. Gates ma ultradźwiękowy STT-1.
530 0018 10 będzie ok Pompa też
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
Naciąg paska odpowiedni?
120000 lub 4 lata.
Wszystko jest dobrze, jeśli zgrałeś znaki pasek > koła to wsio pasuje.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Akurat ten silnik F7R ma odnośniki znaków kół rozrządu na osłonach plastikowych a instrukcja zaleca montaż przy pomocy blokady tj. trzpienia do zablokowania wału korbowego (oznaczenie Renault Mot. 1054) Pozdrawiam!
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
Witam. Poszukuje instrukcji serwisowej do Renault Megane. Nie wiem jak założyć pasek rozrządu.
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
witam, niestety nie rowiązałem tematu , a na pewno nie tak jak bym chciał... mianowicie ta belka , łącznik czy jak by zwał zgniła całkiem . jeździłem chwilę bez a strzelił mi w megane pasek rozrządu i musiałem sprzedać w takim stanie..
Za mała rolka
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
Witam! Jak ustawić rozrząd w silniku 1.4 benzyna 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) w renault Megane. Problem jest taki, ze zerwał się pasek rozrządu i teraz trzeba założyć nowy, ale nie wiem na jakie punkty mam ustawić wałki. Proszę najlepiej o jakiś link z dokładnym opisem. PS. To nie jest moje auto, kolega prosił o pomoc, więc nic więcej nie wiem na...
Auto oddałem do speca który założył poprawnie rozrząd i ustawił wszystko tak jak się należy. Jak długo będzie działało to się okaże, narazie działa :) Dziękuję wszystkim za pomoc.
Rozrząd ustawiony na blokady i na paski . Czujnik położenia wałka wymieniony.
Wracaj do warsztatu niech sprawdzą
Fakt nie patrzyłem tak jak należy.Nie wygląda najciekawiej.Możesz pożyczyć inne auto?To wygląda jakby czas wymiany dawno już minął..Jak pojedziesz delikatnie bez gwałtownych dodawań gazu to może wytrzyma ale ja bym się bał że szlag go trafi już po odpaleniu.Nie wiadomo jak wygląda zbrojenie paska.
Mam jeszcze jedno pytanie czy te koła posiadają jakieś szczególne ustawienia, czy tylko blokuje wałki z tyłu i je dokręcam po naciągnięciu paska w jakiej bądź pozycji?
Kiedy już wszystkie materiały będą na miejscu radziłbym zasięgnąć wiedzy nt wymiany paska rozrządu w takim silniku.
Ten czujnik pozwala ustalić kąt wtrysku,jak ECM go nie widzi to nie działa regulator kąta wtrysku na pompie.Silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Może masz za bardzo napięty pasek rozrządu.
Generalnie na przyszłość, to producent przy tym silniku zaleca przy wymianie rozrządu, wymianę paska osprzętu z napinaczem i rolkami. W razie czego pasek osprzętu wchodzi pod pasek rozrządu i robi się ogólna masakra.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
a jak tam ciśnienie na tym cylindrze po wymianie paska co miał być gicio?
Główna różnica to napęd pompy oleju. 710 z paska rozrządu, 714 łańcuszek na wale. Są całkowicie zamienne ze sobą
jeszcze raz na spokojnie niech sprawdzi ustawienie paska i czy dokrecił koła zebate
Zwory regulował? Te silniki do najcichszych nie należą, klekotać trochę zawsze będzie. Jest jeszcze kwestia paska rozrządu, 1.6 wychodziły 90 albo 75 koników, i są do nich różne paski.
a czy były odkręcane koła wałków rozrządu przy zerwaniu paska często się luzują
Tak jak kolega PAWEL napisał znaki na pasku są potrzebne tylko przy montażu aby zachować odpowiednie napięcie paska pomiędzy poszczególnymi kołami.
A pasek jaki kupiłeś oryginał, na pasku są kreski.
Jest klin, można robić bez blokady. Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych. Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=55...
Jest 1typ 1,6 . KZF do wymiany bo nie dojezdzi do drugiej wymiany, tak samo jak płyn chłodniczy, i pasek osprzętu.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Zmień pasek osprzętu (6pk 1200) i wtedy posłuchaj. Paska nie należy zaniedbywać bo gdy się zerwie to może wkręcić się w rozrząd.
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Moim zdaniem wygląda to na przeskoczenie paska rozrządu o ząbek lub więcej. Sprawdzić ustawienie rozrządu dalsza jazda może się skończyć wymianą/remontem silnika.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
INA ma w zestawie pasek GATESa, rolki są INA. Zleć kupno rozrządu mechanikowi - cena powinna być taka sama a unikniesz kłopotu w przypadku reklamacji - nie zrzuci na Ciebie reklamacji z częściami ani nie zrzuci winy na ich jakość bo to on je wybierał. Jeżeli wtedy coś się stanie z rozrządem to jest to tylko i wyłącznie jego problem - czy to zerwanie...
Ok czyli że co należy zrobić? bądź czy wogole da się coś już zrobić.. Ustaw wszystko na znaki, i załóż pasek.
Jak ma iskrę, to czujnik wału odpada, czyta obroty. Zobacz czy pasek napędu osprzętu sie nie wystrzępił, w tych silnikach uwielbia to robić i wkręca się pod pasek rozrządu
Jak wymienia sie pasek rozrządu w renalt megane 1,6 1997 ?? Z góry dziękuje najlepiej by było gdybyście dali mi schemat rorządu
Problem z wytworzeniem prawidłowego ciśnienia w momencie włączenia kompresora klimatyzacji powoduję zablokowanie układu klimatyzacji, w celu zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniami z powodu np. stojącego kompresora , co mogłoby spowodować postrzępienia paska napędu akcesoriów i dostanie się strzępów pod pasek rozrządu co skutkuje wielkim BUUMM !!!...
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
koło pompy ustawione według instrukcji znakiem na śrubę Ne ma żadnego znaku na śrubie, znaki są na pasku i kołach wałka i pompy. 27 zębów paska miedzy kołem pompy i kołem rozrządu.
Mam pytanko dotyczące wymiany paska rozrządu w moim megane 1.6 ośmio zaworowy silnik. Pomijając ile zachodu to wymaga w porównaniu z mkoimi wcześniejszymi autkami może ktośpodpowie mi ja zablokować wał rozrządu tak żeby odkręcić śrubę koła pasowego bo jest tak dokręcona, że prze próbie zablokowania górnego koła zębatego kluczem omało nie uszkodzilem...
Dzięki za szybki odzew.Również za serwisówkę.Kolega ma rację że to Renault Megane I a nie Renault Megane II ,który był produkowany od 2003 roku.Przepraszam za pomyłkę .Pytanie dotyczy czy ta serwisówka dotyczy silnika 1.4 16 zaworów .Po kupnie samochodu chcę wymienić pasek rozrządu i olej.
Stara pozostałość po spotkaniu zaworów z tłokami po pęknięciu paska. Kup używki całe, załóż bo te mogą pęknąć całkiem w każdej sekundzie.
A ja to się zastanawiam, czy nie łomocze mu koło zmiennych faz rozrządu. Chyba nigdy nie słyszałeś . :-? TM85 - oddaj wreszcie ten alternator do naprawy - skoro jesteś 101% pewny że to on , bo coraz ciekawsze teorie się tu pojawiają - myślę że w tym co pisze "kortbis" jest ziarenko prawdy :wink: Przychodzą mi jeszcze do głowy luźne rolki paska akcesoriów...
czujnik położenia wału i czujnik położenia wałków wymienione. A czy może być tak,że np. o ząbek jest przekoszony pasek rozrządu? Co do logów ,po podłączeniu komputera zupelnie nic,pusto.
Owszem, pasek PK potrafi namieszać, nie tylko pompa wtryskowa mogła się przestawić. Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.
jak wciskam sprzęgło da rade pchać ale jak puszczam pisk opon i koła stoją , na rozrząd patrzyłem pasek cały ...
Wystarczy zerwany pasek wielorowkowy i obraca się rozrząd. To w scenicu 1 ph 2. W meganie 2 ph 1 i 2 pęka pasek i nic się nie dzieje.
No i co dalej? Jak założyłeś pasek? Jak ustawiłeś znaki? Jak przewody zapłonowe?
Też nic nie pomogło - błąd czujnika oznaczenia cylindra jest cały czas, a auto ma od czasu do czasu problem z odpalaniem. W czym może być problem? i co jeszcze sprawdzić? -źle ustawiony rozrząd -podróbka paska -nieprawidłowe zasilanie czujników
sprawdź czy przypadkiem pasek rozrządu nie przeskoczył o 1 ząbek po tym zaciąganiu
Można to stwierdzić sprężanie lub jego rak nawet bez paska rozrządu. Bo podejrzewam że rozrząd w końcu przeskoczył. Ale niech się tym zajmie ktoś z pojęciem a będzie wiedział jak to zrobić.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
Jak zwalisz pasek osprzętu i nie ustanie to obadaj rozrząd. A jak nie wymieniany to go wymień.
Pal licho klimę, jak ci spadnie pasek mikro to może ci rozwalić rozrząd. Na tym nie oszczędzisz.
Wystarczy że pasek rozrządu przeskoczy i nie zapali.Jak nie sprawdzisz rozrządu dalej nie będziesz nic wiedział.
Sprawdz czy pasek rozrządu nie przestawił sie o jeden ząbek i kiedy go ostatnio wymieniales:)
Witam Wszystkich ! Wczoraj wymieniłem rozrząd w moim renault megane 2 1.5 dci 101 KM . Po zdjęciu blokad z wału korbowego i walka rozrządu chciałem obrócić 2 razy wałem korbowym , ale rozrząd się sam zablokował tylko kawałeczek ruszyłem walem korbowym jak już się pasek znajdował na kołach zębatych . Co w takiej sytuacji mogę zrobić ? Proszę o pomoc....
Czyli ty masz Ten model z mokrym paskiem więc lepiej podaj kod silnika Jaki mokry pasek? 1.2 Renault-D4F czyli te starsze mają pasek, 1,2 Nissana-H5F łańcuch
Podepnę się pod temat. Posiadam Lagunę 1.9dci silnik F9K 120KM silnik zatarty na 3 korbie. I teraz pytanie do znających temat czy będzie pasował silnik od scenica1.9 dci F9Q lub F8T na wygląd bardzo podobne różnią się tylko pompą wody od Laguny pompa wody ma napęd z rozrządu a F9Q z paska wielorowkowego. Może ktoś taki wkładał i coś wniesie do tematu....
A możliwe że, pasek rozrządu przeskoczył? Przy przełączeniu na benzynę nieraz lubi szarpnąć... Gazu dotankowałeś i to samo?
W tym silniku trzeba uważać na pasek rozrządu ponieważ lubi pękać i to sporo przed terminem wymiany jaki ustaliło renault
Jak zablokować wałek rozrządu, żeby odkręcić koło zębate? Pasek zębaty jest zerwany, muszę zdjąć głowicę, a pod kłem jest osłona blaszana więc z kołem nie zdejmę. Renault Megane Scenic 1.9dT 1997
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Witam. Znajomemu zerwał się pasek rozrządu. Ma więc pytanie, czy silnik jest kolizyjny, czy nie? Dokładny model to: Renault Megane rocznik 2000 47 KW 1.9 dTi 8-mio zaworowy.
Ostatnio w lagunie II po strzale paska Naprawa zamknęła się dla klienta w 1300 pln. 8 zaworów wymieniono. Kupisz za tą kasę pewny motor i go przełożysz? Naprawiaj.
Witam wszystkich, Jestem posiadaczem Megane Coupe 1,9 dTi 2000r. 73KW. Ostatnio zatarło mi się łożysko na pompie wody. Wymieniłem pompę i przy okazji chciałbym wymienic rozrząd. Po wielkich trudach dostałem się do paska, ale nie mogę odkręcić Koła pasowego. Nie wiem czy jest prawy czy lewy gwint. Nie chcę nic rozwalić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam, swiado
Witam, zepsuł mi się świeżo kupiony samochód, podejrzewam że to rozrząd, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Stało się to podczas jazdy, najpierw zaczęło coś klekotać w silniku, słabo się znam pewnie powinienem się zatrzymać może to by coś dało, ale chciałem chociaż dojechać do pracy i nie udało się to ponieważ przestało klekotać i zaczęło trzeć, wtedy...
Witam, Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale... jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku,...
to raczej pompa wody w takim razie, a ile taka naprawa z robocizną może kosztować, trzeba będzie też chyba wymienić pasek rozrządu, czy coś jeszcze. Ile mniej więcej może kosztować taka naprawa tak mniej więcej?
Witam! Niedawno zakupiłem samochód i chciałbym wymienić pasek rozrządu. Z tego co wiem, należy wymienić nie tylko sam pasek, ale także rolkę napinającą. Znalazłem zestaw na allegro, który składa się z paska, rolki napinającej i jednej z rolek prowadzących, czy to wystarczy, czy może od razu trzeba wymienić pompę wody? Nie wiem, czy jest sens, bo jak...
K7M były 75 i 90 klaczy. Oj, 75 to chyba nie. Tak tak, na niektóre rynki takie silniki pchali, i tam były różne paski rozrządu niż w 90. Kwok, skoro wał też przekładany, może rozrząd? Ciężki temat przy takich "modyfikacjach".
Pierścienie w tłokach klinują się (nie potrafię pojąć dlaczego robokop twierdzi inaczej). Jak tłok dostanie zawora z góry szczególnie w szestnastkach to potrafi się na rowkach zbić. Jadne są bardziej na to podatne(mają "miękkie tłoki", bliżej krawędzi zawory inne mniej albo wcale. Parę zakleszczonych tłoków się udało uratować, ale pierścienie nowe bo...
Przyłączę się do tego tematu. W moim scenicu też występuje takie terkotanie ale tylko w czasie jazdy gdy silnik jest obciążony(na postoju gdy zwiększam obroty silnika nic nie terkocze). Napinacz i rolka paska napędowego została wymieniona.Mam zamiar zdjąć pasek napędowy i przejechać się a wtedy okaże się czy to wina osprzętu napędzanego paskiem czy...
Witam was. Potrzebuję podpowiedzi odnośnie stukania w silniku na 4 cylindrze. Sprawa wygląda następująca, zaistniała konieczność wymiany silnika w mojej megane 1.5 dci 105 KM. Zakupiłem silnik po przebiegu 120 tys km (podobno) z roku 2007. Przed założeniem silnika a po założeniu paska rozrządu zakręciłem wałem żeby posłuchać czy wszystko jest ok. Okazało...
Odkręc przewód paliwowy doprowadzający paliwo do pompy ,napełnij paliwem pompe przez zasilanie i przekręć rozrusznikiem jesli paliwo nie zostanie wciągniąte do środka to; zawór stop zamknięty ,ukręcona głowica. Najczęściej spotykane usterki -nie licząc paska rozrządu -zerwany .A co do pompki to mogą paść zaworki i dlatego nie twardnieje -aślep wyjście...
Rozrząd ma gdzieś 40 tys. przebiegu, za wcześnie na wymianę. Nie za wcześnie. Ja też kiedyś myślałem podobnie i po zrzuceniu głowicy, wymianie uszczelki w Megane 1 założyłem ten sam pasek. Nie miał 30 000 km. Założyłem stary pasek i zrobiłem niecałe 1500 km jak się zerwał. Narobiłem sobie tylko dużych kosztów, a chciałem zaoszczędzić. Nie warto. Wymień...
Było podejrzenie że przy poprzedniej wymianie ktoś źle ustawił, tymczasem wymieniony teraz pasek na nowy (poprzednia wymiana 10tys km temu) i ustawiony rozrząd na nowo. Lecz dalej problem jest.
zeby zdemontowac głowice nalezy rozpiać rozrzad czyli zdjąć pasek odkręcic napinacz . po kazdeym zdjeciu paska nie powinnno sie go kolejny raz napinac czyli montowac choc wiele warsztatów tego nie przestrzega przyznam sie ze sam w prostych układach po niewielkimm przebiegu paska montuje go ponownie ale trzeba sie zpaskiem umiejetnie obchodzic. jezeli...
Witam, samochód znajomego, w jego rękach już z 10lat. Pojechał do pracy i po nocce nie odpala. Sholowałem na podwórko. I tak pompka paliwa nie włącza się po przekręceniu stacyjki. Kontrolka od immo mruga normalnie, sprawdzane na drugim kompie bez immo też nie odpala. Prąd na styczniku stały jest i po przekręceniu stacyjki jest. Dojście plusa i masy...
Witam posiadam renault megane 1.9 dti z 2012 chciałbym się dowiedzieć jaki rodzaj rozrządu jest w tym aucie pasek czy łańcuch? I drugie pytanie to czy to normalne ze kontrolka od silnika pali się na zapłonie ? po odpaleniu ona gaśnie .
Słyszałem, że przy takiej metodzie zapalania jak się stosuje ją nieumiejętnie to może przeskoczyć pasek rozrządu. Może się to Tobie przytrafiło. Nie wiem jakie są tego objawy w pracy silnika, ale na pewno nie są to dla silnika warunki optymalne.
Jestem użytkownikiem Renault Megane 2 1,5 dci. Nie jestem mechanikiem, ale przystępuję do remontu silnika, który wcześniej został przegrzany. Mam zamiar zmienić pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Już teraz natrafiłem na problem związany z bardzo trudnym dostępem np. do paska rozrządu. Nie wiem czy w przypadku takiego remontu muszę...
witam, jak w tytule. Pokrótce naświetle o co mi chodzi. 2 tygodnie temu strzępek paska alternatora wpadł pod pasek rozrządu i samochód odmówił posłuszeństwa. Po wizycie u mechanika okazało się, ze ścięło klin na wałku rozrządu wyszczerbiło go, pękło również koło. Został wymieniony też alternator Standardowo wymieniono pompę wody, rozrząd, paski, napinacz....
Witam. Znalazłem na forum kilka starych tematów z tymi błędami, jednak nic konkretnego w nich nie było oprócz tego,że komuś one wyskakiwały. Jeśli chodzi o mój przypadek: kupiłem Meganke II 2003r z silniczkiem 1,6 16V. Po kilku dniach jazdy zapalił mi się check engine i serwis. Pojechałem do elektryka na komputer i tam wyskoczyło kilka błędów z czego...
Zastanawiam się nad kupnem, któregoś z wymienionych w temacie, i chce poznać wasze opinie. Na plus astry wg opinii internetowych i moich przemyśleń to - silnik z łańcuchem rozrządu (silnik 2.0) - japońska skrzynia automatyczna (z założenie mało awaryjna pod warunkiem właściwej eksploatacji) - solidne zawieszenie auta na minus - nie oszczędny silnik...
Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. Przecież on ma już rozebrany rozrząd. Wychodzi na to, że w tym przypadku rozebrany rozrzad to zdjęty pasek. Jakoś od tyłu idzie ta robota. Łatwo nie będzie coś mi się zdaje
Witam, W zeszłym tygodniu wrócił do mnie mój Scenic I, 1.9dTi słupek F8T. Mechanik wymienił silnik po tym, jak w poprzednim padła rolka napinacza paska rozrządu i zrezygnowałem z remontu silnika. Wsiadłem, przejechałem parę km i po mocniejszym hamowaniu brakowało ciągu proporcjonalnie do dodawanego gazu. Po przegazowaniu kilka razy(bo nie wiedziałem...
megane wymiana paska rozrządu paska rozrządu paska rozrzadu wymiana paska rozrządu
gasnące żarówki cewka zapłonowy lampa częstotliwość światła
naprawa forum lodówk obdii interfejs
Niedziałający wyświetlacz w Renault Espace 5 - przyczyny i rozwiązania Gęstość prądu w drutach nawojowych: izolacje i wartości