przerwany w przelotce klapy, łatwo naprawić
Zdejmujesz tapicerkę, odpinasz cięgna od klamki i bębenka. odkręcasz zamek, wyjmujesz, odkręcasz siłownik. Jak pamiętam to nie ma tam siłownika elektropneumatycznego z cewką, tylko zwykły siłownik z silniczkiem.
Zacznij od drzwi pasażera, sprawdź cięgna, może się wilgoć dostała i skorodowało, przeczyść, przesmaruj i sprawdź jak działa. Możliwe też, że siłownik uszkodzony ale to się do niego dostaniesz jak zdejmiesz boczek, możesz sprawdzić czy chodzi dobrze.
Witam, Twój problem może mieć 2 źródła. Ale zanim zaczniesz rozbierać auto sprawdź wszystkie bezpieczniki ;) A teraz źródła problemu: 1- tak było w moim przypadku - w megane coupe przewody zasilające odbiorniki energii elektrycznej zainstalowane w klapie bagażnika (tj. dodatkowe światło STOP, oświetlenie tablicy rej. oraz siłownik zamka klapy) poprowadzone...
Od sprawdzenia stanu przewodów w przelotce klapy. Jeśli ok. to przytarty siłownik (mniej prawdopodobne, ale na to też jest rada).
Czujnik ciśnienia doładowania / czujnik MAP Zawór upustowy spalin / siłownik turbosprężarki Przewody chłodnicy międzystopniowej i doładowania pod kątem nieszczelności Przewody podciśnieniowe/węże sterujące siłownikiem turbosprężarki Dopływ/odpływ oleju do turbosprężarki Dowolny czujnik monitorujący doładowanie lub wydajność turbosprężarki
Siłownik do wymiany.
Trzeba rozebrać i sprawdzić,jak słychać siłownik to cięgno spadło.
spokojnie wstawisz uniwersalne
Niestety okazało się, że siłownik jest ok. Po wymontowaniu siłownika nadal nie mogę otworzyć drzwi żadnym sposobem.
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
A w którym miejscu jest ten siłownik ?
Klapa bagażnika volkwagenowate, drzwiczki wlewu paliwa, nawet megane ma podobny.
do ilu rpm rozbiegał się silnik zanim go zgasiłeś zdławileś... swiszcząca turbina znaczy szajs.. rozleci sie po jakimś czasie jak twoja.. zbyt wysokie cisnienie doładowanie tam jest zawór upustowy wiec albo siłownik abo wężyki.. elektro zawór narazie zostaw gdyż przed awarią było chyba ok..
Witam. Dzięki za zainteresowanie i odpowiedz. Jestem z Oświęcimia. Co do pilota to chyba działa normalnie: zaświeca się dioda na nim i słychać cykanie w centralce koło bezpieczników.. Pozdrawiam EDIT: Czy jak kupię inną centralkę do zamka, będę miał kłopoty z immo....? Mozna ją wymienić na inny model? I czy wystarczy tylko ją podmienić na tych samych...
A wcześniej jak były mrozy to nie miałeś takich problemów? Zdarza się, że przy niskich temperaturach smar w mechanizmie gęstnieje na tyle, że sprężyna nie jest w stanie odryglować, pomimo że siłownik działa. Sprawdź czy słychać w ogóle działanie siłownika w tych drzwiach.
Podaj dokładnie jaki nr.tego bezpiecznika bo z tego co piszesz to wynika że jest to siłownik szyby (lewy tył). 0.22 to nie jest wcale duży pobór.
Kolego owszem masz racje ale na pewno centralny nie masz na przekaźniku. Po prostu musiałbyś sprawdzić po kolei okablowanie a następnie siłownik w klapie.
Witam. Stosując mpw-4 tylne szybki uchylne powinny się domknąć . Do otwarcia bagażnika wystarczy siłownik z dwoma przewodami (slave) i przekaźnik .Do bagażnika warto stosować siłowniki mocniejsze (w sprzedaży są dedykowane pod bagażnik-siłownik+przekaźnik+wyłącznik do otwarcia z środka samochodu).
Wiesz co, do tej pory to bym zrobił z 10 takich usterek ale ty sie czepiłeś nieistniejących przekaźników/sterownika tylko klapy. A ten link to co ma być, zaproszenie na gościnne występy i darmowa edukacja??? Jak mają marne pojęcie o robocie to niech się uczą. Jak nie możesz znaleźć usterki to podłącz siłownik klapy do siłownika drzwi, te chyba ci pracują
Znajomy poprosił mnie o podłączenie kierunkowskazów w Megane do centralnego zamka. Nie robiłem tego jeszcze, ale wiem o sposobie podłączenia pod siłownik master przez przekaźnik i dwie diody prostownicze. Najprawdopodobniej w Megane ma seryjną centralkę. Tu moje pytanie: czy w seryjnej centralce są już wyjścia na kierunkowskazy? Jeśli tak, to jakiego...
Akumulator sprawny bo jak z niego bezpośrednio podawałem podciśnienie na siłownik to zadziałał muszę jeszcze zmierzyć sterowanie na elektrozawór , wie ktoś może jak to wygląda ? jakich sygnałów się spodziewać ?
albo siłownik nie dostaje sygnału, albo dostaje sygnał, a nie działa. Raczej to drugie. U mnie w megance od strony pasażera było identycznie. Wymieniłem siłownik, a stary rozebrałem i okazało się, że w siłowniku na połączeniu silniczka z obudową był słaby styk, który się tracił jak po otwarciu drzwi z pilota. Jaki jest związek Megane i Astry ? Reg....
Nie wiem jak to się sprawdzi w twoim przypadku, ale w Citroenie z BSI rozcina się przewody zasilające siłownik drzwi kierowcy i w to miejsce podłącza się sterownik cz (istnieje tylko taka mozliwość) .....
Witam mam też taki sam problem jak Piiter ,jak w takim przypadku mam podłączyć moduł domykania 4 szyb,jak szyba kierowcy oraz siłownik centralnego zamka sterowane są masą a pozostałe 3 szyby sterowane są plusem Pomóżcie bo stoję w miejscu i nie wiem jak to dalej zrobić Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne...
Witam Mam problem z samo zamykającym centralnym zamkiem w Megane 96 Zwykle zamykanie i otwieranie z kluczyka i przycisku działa ale czasem coś wariuje i zamyka się sam. Nie zależnie czy w czasie jazdy, na postoju, czy zamknięty lub otwarty. Czasami (rzadko) w czasie jazdy miga dioda immobilajzera na desce ale nic poza tym się nie dzieje. Czyściłem kostki...
No i znalazłem przyczynę - siłownik był OK - natomiast mocowanie siłownika do metalo-podobnego mechanizmu układu uległo oderwaniu (pęknięcie w miejscu śrubunku). Tak więc trochę było zabawy w rzemieślnika - szersza podkładka pod śrubę (rola stabilizatora), taśma izolacyjna oraz zaciski i wszystko jest OK ! Klapa działaja jak nowa - dzięki za wszelkie...
Od kilku dni zauważyłem, iż otwierając drzwi od kierowcy w moim samochodzie (Renault Megane 1.4, hatchback, 2001 r.) nie otwierają się pozostałe drzwi. Do tej pory centralny zamek miałem tak ustawiony, iż po przekroczeniu prędkości 20km/h automatycznie blokował wszystkie drzwi. Natomiast jak wychodziłem z samochodu otwierając drzwi od kierowcy odblokowywały...
Alarm udało mi się zdeaktywować. Ale problem pozostał i widać leży gdzie indziej. Notorycznie przepala się bezpiecznik od centralnego. Wszystkie siłownik poodpinałem, ale i tak się przepala. Przestał dopiero po odpięciu głównej kostki, która zbiera przewody z całego "tyłu" auta. Wygląda na to, że gdzieś jest zwarcie. Nie uśmiecha mi się natomiast prucie...
A to ciekawe, bo ja tak robiłem..... Dlatego piszę aby 2 trzymało klapę, bo klapę będą nadal siłowniki wypychały do góry, tylko trzeba bardzo uważać.
Robiłem, nie ma problemów,z przodu siłowniki przykrencasz do zamka na jedną śrubę jest otwór i musisz wyciąć troche plastiku.
Witam serdecznie, Wymieniałem siłownik centralnego zamka w tylnej klapie i coś się stało że teraz nie działa zupełnie - ani z kluczyka, ani z przycisku wewnątrz auta. Kierunkowskazy z przodu działają, a z tyłu dziwne migotanie żarówek tak jakby przepalone ledy. Czy to może mieć coś wspólnego z modułem haka UN-05 ? Proszę o pomoc w tej kwestii.
A z przycisku CPE się zamyka?
Miałem kiedyś identyczny problem w Megane. Silnik wyglądał dokładnie tak samo. Ta płytka, to jakieś zabezpieczenie silnika, gdy się nagrzeje, to rośnie jej opór. Z czasem się to zużywa i nawet na zimno wykazuje na tyle duży opór, że silnik tylko majaczy. Ja to po prostu zmostkowałem i silnik nabrał wigoru. Działało to tak parę lat, aż do złomowania...
witam jestem nowy na forum:) tez mam problem z centralnym zamkiem otwarłem auto i jak chciałem zamknąć to już się dało i muszę od środka zamykać drzwi a od kierowcy kluczykiem czy ktoś wie co się mogło stać?jeśli tak proszę o rade dzięki:)
Przewody w przelotce, uszkodzony siłownik.
Dobrze kostki podłączyłeś? Siłowniki z tego samego modelu?
bezposrednio pod siłowniki
Siłowniki się kończą albo zamki nasmarować.
Witam . W pierwszej kolejności sprawdź przewody w przelotkach drzwiach prawych i lewych.Jeżeli napięcie jest to do sprawdzenia siłowniki zamków (silniczki).
Mylisz sie kolego. Na silowniku master masa jest stala. Jak zamek otwarty- na jednym, jak zamkniety- na drugim. NA STALE. Mylisz z silnikiem silownika. Zapraszam na gg to Ci rozwiaze Twoj problem. A jeśli nie ma mastera? Bo chciałem taką diodę zamontować do 2 samochodów, Punto z masterem i Megane z siłownikami fabrycznymi, a tam z tego co widziałem...
wiem że sterownik znajduje się po schowkiem pasażera Nie w tym samochodzie, w meganie I jest zintegrowany z całą elektroniką. Ale to nie ważne bo wpinasz się w siłowniki.
zielony i niebieski to popodłączane są wszystkie siłowniki, myślisz że by też były od kierunków?
W teorii mozna sygał wziąć z przewodów siłowników ale po co? Tylko dla idei i bajeru.
Pod przyciskiem ogrzewania szyb jest jedynie zaślepka. Zestaw z allegro kosztuje około 40-50zł bez siłowników. Dokupić siłowniki to koszt około 10zł za sztukę. Lub, taki zestaw: Linki wygasające usunąłem.
O jakim silniku mowa?? Tym w siłowniku, ale skoro śmiga, to nie to.
Masz ten sam problem co ja. W tym typie wszystkie siłowniki są typu SLAVE czyli nic nie poczniesz z kluczka. Ja zapiołem nową centralkę z pilotami.
Weź miernik w rękę i sprawdź co się dzieje na kablach przy siłowniku jak wciskasz centralny
Oj nie bardzo łapie.Zamek już masz i chcesz dołożyc pilota czy cały zamek czyli siłowniki i pilota :roll:
Sprawdź działanie siłownika czy on działa.masz orginalny centralny zamek czy dokładany?
renault megane siłownik siłownik centralnego zamka megane renault megane siłownik drzwi
sprężarka lodówce serwis motoroli zepsuty matryca laptop
zrobić prosty podsłuch wlacznik karlik
Najlepsza płyta indukcyjna 400V - Bosch, Siemens, Electrolux Czy można zmienić tablet w Amazon Echo Show?