Wtrysk -> SC : Configuration scenarios -> KONTROLA SILNIKA -> SC002 WPISYWANIE KODÓW WTRYSKIWACZY
Dokładnie na blokadach a nie mazanie markerem cekawe jak moduł wtryskiwaczy i same wtryski lepiej sprawdzić
W reno taki komunikat wskazuje na różne usterki niekoniecznie związane z wtryskami tyle Będów wskazuje na problem z zasilaniem w pierwszej kolejności sprawdź masy
Do wymiany przepustnica ale wcześniej sprawdź kable
Witam. mam podobny problem , byłem u trzech fachowców wymieniłem trzy komputery , zamienialem wtryskiwacze miejscami, sprawdzone cisnienie , przelewy, wymienione swiece ....... i nadal to samo . zrobiłes juz swoją megi?jezeli tak to co było?
Kolego masz dobrą poradę, poszukaj miejsca gdzie BYŁA rozcięta instalacja przez gazownika. Zobacz to połączenie po usunięciu instalacji.
Od ciepła nie, w silniku jest mu też ciepło. Poza tym błąd dotyczy przerwy w obwodzie więc sprawdź kostkę, piny we wtryskiwaczu itp
To sprawdź na odpiętym ECM czy nie zwarcia do masy na linii 5V. Odlutuj to też się dowiesz coś.
Witam. Sprawdź ten link może sie przyda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... do pliku-> http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Pozdrawiam
Sprawdziłeś jak zachowuje się cięgło gruszki gdy faluje? Może być wiele rzeczy, wykończona pompa, przycinające sie wtryski, zapchany wydech.
Witam, mam obecnie problem w Renault Megane IV 1.3 TCE. Wyskakuje komunikat "sprawdź wtryski paliwa" i jak sprawdzałem napięcie na wytryskach, to na pierwszym, pokazuje zero a na drugim i trzecim prawidłowo 19.2mV. Natomiast a na czwartym 512mV. Ma ktoś jakiś pomysł, od czego tak może być?
Sprawdz najpierw co wyjdzie na Clipie / XR25, korekcja wolnych obrotow RCO (w zakresie czy nie) etc. moze bedziesz mial jakies bledy przy okazji.
witam Na LPG występuje wyższa temperatura spalania i świece zużywają się szybciej niż benzynie to prawda. Natomiast jakie zastosować ? Jeżdże na LPG od kilku lat. Nie zakładam żadnych innych świec niż przewidziane przez producenta.(próbowałem) Proponuje sprawdzić doświadczalnie, ja uważam że szkoda kasy na wynalazki, bo wydaje mi się żę nie ma znaczacej...
Przejścia są ale czy gdzieś nie zwiera? Ja bym podmienił na chwile inny sterownik i sprawdził komunikację. Można wyprowadzić piny K L przy komputerze. Takie sugestie
Wydaje mi się że padł zasilający, ale jeszcze raz sprawdzę. To w takim razie nie trzeba by było programować komputera? Dodano po 9 To jeśli padła ta kostka 29f200BB, to wystarczy ją wymienić i nie trzeba nic wgrywać? Wylutować stary a wlutwać nowy to dał bym sobie rade. Wyczytałem gdzieś że programowanie sterownika kosztuje 200-300 zł, co jest mało...
Sprawdź wtryski
Możesz sprawdzić wtryski na przelewy.
Sprawdź wtryski na początek
Koło filtra powinna być gruszka, przed odpalaniem napompuj gruszką paliwo przez jakieś pół minuty i sprawdź, jak odpali. Akumulator jest wystarczający, pytanie jak z kondycją rozrusznika. Świece w lecie nawet się nie uruchamiają przed odpaleniem. Chociaż przy silniku zdechlaku można wspomóc odpalanie ręcznie wysterowując świece, może być to tanie tymczasowe...
Sprawdź przelewy na wtryskach.
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Zamień wtryski miejscami, będziesz wiedział, czy jest padnięty
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
No to fakt , że mieszanka jest za bogata , widać po czasach wtrysku i po lambdzie . Reduktor jest nowy bo stary się zepsuł , kupiony 6 msc temu. No ale mógł się zepsuć jak wszystko. Dzięki za sugestie sprawdzę czy nie puszcza i czy wtryski nie puszczają.
A więc nie trzeba zmostkowac unie jest z gruszką Chcę zastosować ten środek bo samochód trochę kuleje szczególnie na 5i6 biegu nie przyspiesza i komunikat sprawdź wtryski Jak to zrobię to napiszę czy pomogło Dziękuję Dodano po 5 A i jeszcze jedno do czego te pokrętło na przewodzie zasilającym z zieloną otoczka
Dzięki zbiornik wyczyszczony, filtr wymieniony. Tylko teraz daje za dużą ilość paliwa do jednego wtrysku, wtyskakuje komunikat na komputerze że awaria wtrysku. A przed włożeniem były sprawdzone.
Czujnik wzniosu iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie. przeca sam piszesz co jest zepsute. To ten wtryskiwacz z kabelkiem, zanim wymienisz sprawdź ciągłóść okablowania, bo nie kosztuje tyle co bułka. Wszystko dobrze poustawiane?
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
wykręć świece oraz cewki i zobacz jaka będzie iskra na 1-4 i porównaj z 2-3. Jeżeli zauważysz różnice to wiązka do sprawdzenia jak będzie dobrze to drugi sterownik. Aha i odpinaj po kolei wtryski jak silnik pracuje zobacz czy aby na pewno będzie taka sama reakcja.
co za problem sprawdź cewki i wtryski
Na dwumasę bym nie wpadła, ale jak to można sprawdzić ? A co do liczenie, jak to przystało na renault tak też właśnie liczę od strony skrzyni 1 cylinder i tak też zakodowane.
Wtryski zakodowane. Założony wyprany DPF(w serwisie z gwarancją) wszystkie parametry były ok. Przejechane 500km,błąd DPF.Znow zapchany.Tym razem kupiłem nowy DPF zamiennik i to samo po 200km,po zdjęciu filtra bardzo dużo sadzy . Mechanik stawia na wtryski ,które są nowe (700km) przejechane.Wszystko się dzieje po tych nowych wtryskach które naoewno...
Jeżeli zawor regulacyjny jest bez napięcia i w pozycji otwartej, przypuszczam że sam rozrusznik nie działa jak jest odpięta kostka od zaworow. Zabezpieczenie układu. To powinna dawać 1000-1400. Jeżeli 600 ew sprawdzić czy wstrys jakoś nie upuszcza końcówka
zle mnie zrozumiales był sprawdzony i wyczyszczony
Renault Clip- kody błędów?
Niestety ale silniki w autach renault są strasznie wrażliwe na ustawienie początku wtrysku jeśli we wszystkich przypadkach były sprawdzane świece i paliwo nie schodzi to zaczął bym dalsze POSZUKIWANIA od tego chyba jeśli to nie pomorze to należy sprawdzić zawór przyspieszenia konta wtrysku pozdro.
witam mam podobny problem co kolega mianowicie dojechałem na rezerwie do domu po zakupie auta na 2 dzień nie chciała odpalić wiec dolałem paliwa i auto odpaliło ale nie pracuje na wolnych obrotach (gaśnie) po dodaniu gazu silnik przerywa nie równo chodzi pompa paliwa pracuje ale czy mogła ulec uszkodzeniu podczas tej jazdy na rezerwie czy wina leży...
Takich części się nie naprawia , kosztują niewiele. Ale dla pewności możesz podmienić z innym autem i sprawdzić.
Witam. Ja tego nie sprawdzam, tylko oddaje auto do mechanika. On chyba nie ma takiego programu żeby to sprawdzić. A gdzie mogę zdobyć taki program?
Sprawdz mase silnika i komputera wtrysku pozdrawiam
Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia wtyczki na wtryskach i same wtryski. Załóż sobie na każdy powrót wtryskiwacza przewód przezroczysty i jakieś pojemniki na drugi koniec przewodów zrobisz próbę przelewową czy wtryski wogóle się otwierają. Drugi sposób to stetoskop jedna osoba kręci silnikiem a druga wysłuchuje czy wtrysk chodzi
Kod o który pytasz, jest indywidualnie przypisany danemu wtryskiwaczowi! To, że ty jakiś inny chcesz wpisać, na nic się zda! To tak samo jakbyś wogóle nie kodował i silnik da się uruchomić... Chcesz mieć kod, oddaj wtrysk do specjalistycznego warsztatu, oni sprawdzą i nakleją nowy, odpowiedni kod.
Właśnie chyba tak zrobie bo może szukam ,szukam a to wina mechaniczna. Tak jest mono wtrysk
Sprawdź czy nie cofa się paliwo z pompy.
Sprawdź przewody od cewki do ECU.
Sprawdź najpierw wtryski i kompresję zanin wpędzisz się w koszty.
Sprawdziłem cały kabelek od samego sterownika na przejście jest ok nawet odłączyłem i.podlaczylem 12 z Aku bez zmian ja podejrzewam nastawnik pompy albo sterownik . Dodano po 58 Pompy nie słychać po zapłonie
No to sprawdź czy sterownik gazu nie rozpiął na stałe zasilania wtrysków benzyny.
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
Witam znowu, ponizej zamiescilem opis, w jaki sposob majac kod blokady wtrysku Megane z plipami na podczerwien - zaprogramowac je gdy przeskoczy kod. Pozdrawiam Rafal
No wiem że od skrzyni, ale kodowanie od rozrządu! To samo mondeo ma do kodowania 1 od skrzyni. Sprawdziłem to odpinając wtyki i sprawdzając błędy, potem kodowałem 1 i sprawdzałem kolejność w kompie, więc mam rację.
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
Sprawdź czy gdzieś na połączeniach nie robi się wilgotno, zarówno za jak i przed pompą, łącznie z filtrem. Warto by zobaczyć jak wygląda ciśnienie na listwie i korekty wtryskiwaczy podczas jazdy z dużym obciążeniem. Podejrzewam że wtryski mogą już nie trzymać parametrów i przy wyższych obrotach ciśnienie na listwie spada przez co komputer odczytuje...
a wtedy kiedy gorący i nie pali ciśnienie w cylindrach tez ok? jeśli tak to wtryski albo pompa.
Oczywisteże rozrzad sprawdzony to chyba jedna z pierwszych czynności .Czy ktośsię orientuje jaki powinien być czas wtrysku przy temp. 10 stopni?
Ustawić poprawnie początek kąta wtrysku.
Wczoraj wieczorem Wyskoczył komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa i skontaktuj układ wydechowy po pod pięciu testera diagnostycznego wyskoczył błąd p062f coś o sterowniku. Dodam że ostatnio mierzyłem pobór napięcia i później auto stało dwa dni. Megane 3 1.9 dci od razu powiem ze w okolicy nie ma nikogo z clipem https://obrazki.elektroda.pl/2744326700_...
Mało danych ( typ silnika, rocznik) Mam i miałem kilka renówek w benzynie i bardzo często padają wtryski, traci kontakt wtyczka, ułamują się gniazdka we wtryskach. Sprawdź ( delikatnie !!!!) podłączenie wtrysków. Jak będziesz wkładał wtyczkę podtrzymuj gniazdko, by go nie ułamać . Pozdr. J.
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
Zapodałem schemat mailem. Sprawdź.
możesz sprawdzić przewody na wtryskach tam gdzie są wpięte do gazu
To co opisujesz oznacza barak zasilania kalkulatora wtrysku, kontrolka wentylator itd. Sprawdź dokładnie czy wszystkie przewody do aku są podłączone. Zwary żadnej nie zrobiłeś? Daj masę bezpośrednio na obudowę kalkulatora wtrysku.
Dwa bezpieczniki 1 30A od wtrysku, następny 40A abs.
Jak ktoś dwa razy nie sprawdzi to ten silnik idzie nawet z blokadami źle ustawić, wiem na własnej skórze :D
Sprawdź początek wtrysku, czy jest dobrze ustawiony. ?????? jak przepraszam??
Sprawdź wtryski-test przelewów Jak przelewy leją to masz odpowiedź Częsta przypadłość tego silnika
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
A sprawdził, czy wszystkie wtryski mają sterowanie? to,ze są ok,to można się było spodziewać... Czasem wali emulator wtrysków w gazie.
Sprawdź czy sterownik od gazu rozłącza wtryski benzyny, może na jednym cylindrze masz czasem dwa zasilania paliwem tzn: LPG i benzyną, kiedyś miałem tak w Toyocie. Oscyloskopem można to sprawdzić nawet nie musisz mieć wykresu sygnału sterowania wtryskiem, poprostu metodą porównawczą. Pozdrawiam.....
A ty kolego masz kopułkę i palec rozdzielacza czy dwie cewki,a na zaworach to chyba masz hydropopychacze który to rok i to na wtrysku czy gaźnik.
Do sprawdzenia wtrysków w Renault pewnie potrzebny jest Clip ? Jutro sprawdzę świece czy grzeją choć temperatury teraz dosyć wysokie więc to chyba nie ma większego znaczenia.
82 00 389 369 0 445 110 230
Jak pompa działa to sprawdź czy jest sterowanie wtryskiwaczami.Możesz podłączyć żarówkę 5W od np postojowych.I zobacz czy miga.Ale to że działa pompa to nie znaczy że ma dobre ciśnienie.Inne rzeczy to np przestawiony rozrząd albo zapchany wydech.
Wymieniłem świece,przewody,cewkę,filtr paliwa,wtryski zostały sprawdzone i maja sie dobrze,ciśnienie na wszystkich cylindrach w normie.Nie mam bladego pojecia co dalej robić.Moze ktos miał podobny problem. Nic nie sprawdziłeś, powymieniałeś zbędnie części tylko. Po pierwsze - prosze poprawić temat - slangu tutaj nie używamy. Po drugie diagnostyka -...
Cały czas? Sprawdź czy masz plusa na wtryski podczas kręcenia. Plus idze z przekaznika głównego, a masowanie z ECU.
Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
No to sprawdź jeszcze wiązkę idącą od komputera wtrysku. Jak patrzysz na akumulator z góry, w lewym dolnym rogu idzie wiązka, na tym zakręcie sprawdź.
Zawór wydajności jest w Lagunie Dodano po 3 Sprawdź w ASO czy auto nie jest przewidziane do bezpłatnej akcji serwisowej, na przeprogramowanie sterownika wtrysku na okoliczność błędu DF1070
No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie"...
A co Ci to da? Megane II to i wtrysk gazu.
kolego bezpieczniki rozumiem przy aku sprawdziłeś , czy blokade kierownicy słychać że sie rozblokowuje ,czy kontrolka od blokady zapłonu gaśnie , jaki błąd obwodu wtrysku , spróbuj odłączyć kostkę od egr zobacz czy odpali
Zobacz we wtyczkę czy jest zasilanie,sprawdź działający wtryskiwacz na którym pinie we wtyczkę jest napięcie.
Święta racja- Lucas z tą jednostką to nie najlepsza konfiguracja. Jeśli chodzi o klekot na zimnym to każdy diesel tak ma (mówię o tych z pośrednim wtryskiem) a i na PD też klekoczą-porzyspiesznie kąta wtr. robi swoje Gorzej jak Ci zacznie klekotać na ciepłym wtedy musisz szukać usterki w zaworze przyspieszacza kąta wtrysku. Pozdro
Po co wymieniać na inne? Wystarczy oddać do sprawdzenia/regeneracji. Eksploatacja silnika z lejącymi wtryskami, może się kiepsko skończyć. Pompę wtryskową, też warto sprawdzić. Poczytaj, jest sporo o tym w sieci. Pozdrawiam.
Mnie pokazuje że 1 wtryskiwacz oprócz brązowego ma biały przewód, 4 fioletowy, a do 1 cewki dochodzi fiolet i szary. Byłoby to łatwo sprawdzić wyjmując wtyczkę cewki lub wtryskiwacza. Sekwencja lpg również wskaże który to który, bo jej wtryskiwacze muszą być podłączone zgodnie z kolejnością wtrysków benzyny.
Witam. Spróbuj podmienić przepływomierz to morze być przyczyna,jedz do kogoś co ma jakiś dobry sprzęt diagnostyczny niech podłączy pod komputer i sprawdzi parametry pracy silnika wszystkie na początek
Kolego mam ten sam problem , wejdź do mnie na mój temat i poczytaj co tam koledzy poradzili... Obawiam się że to trochę poważniejszy problem, nawet mechanik mi powiedział że od tych mrozów się tak pierdzieli. Jak by nie było kilka renówek w ten sam dzień ma ten sam problem :/ Na innym forum mi napisali też że chodzi o zasilanie wtrysków. Sprawdź świece...
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy wtrysk podaje paliwo. Jeśli tak i masz iskrę to proponuje sprawdzić kompresję. Pewnie zawór poleciał i nie pali na dwa cylindry
Bezpieczniki sprawdziłem, chyba, że są jeszcze jakieś o których nie wiem. SRS założyłem stary. A czy bez modułu poduszek w ogóle silnik powinien palić?
1.Pomiar ciśnienia sprężania :idea: .Jeśli jest w normach to: :arrow: 2.Sprawdzenie wtrysku :idea: .Jeśli dobry to: :arrow: CD Zakładam że rzuca silnikiem :!: pozdrawiam Janusz
Coraz częściej nie chciał zapalać aż wkońcu całkiem przestał zapalać. Bezpieczniki sprawdziłem. Nawet założyłem drugi kompletny gaźnik ale też to nic nie dało... Nie wiem czy dobrze myśle ale gdyby to był czujnik hala to chyba pompa powinna pracować. Jeszcze mam podejrzenie na sterownik ale wiem które piny są od pompy i wtrysku...
Jak pamiętam, w silniku JTD zakłócenia od wtryskiwaczy zamykały mi s-metr w radiu... Megane na dzień dobry: 3S zakłóceń od wtrysku. A'propos ferrytów: to także jest eksperymentowanie: każdy układ jest inny, sieje z inną siłą. Oczywiście, jest to szukanie igły w stogu siana. Przeniesienie anteny na tył może paradoksalnie pogorszyć sytuację (u mnie tak...
Witam. Dzięki za wskazówki, a odnośnie kąta wtrysku to po wymianie paska rozrządu mogli coś przestawić.Czy sprawdzenie kąta w ty modelu jest łatwe . Pozdrawiam
Nawet gdyby błąd przepustnicy spowodował tryb awaryjny, to raczej nie ma to nic do drgań silnika czy nie równej pracy? Załóżmy że jest to wypadanie zapłonu/nierówna praca, przez uszkodzone inne rzeczy jak np wtryski? Trzeba wykonać pomiary. Sprawdź wiązkę i zasilanie na przepustnicy , pokaż "korekty" wtrysków na ciepłym jak i MAF . Dodano po 1 A,i jeszcze...
Panowie mam podobny problem, tylko u mnie zimny i jeździ jak złoto, zagrzeje się i komunikat: sprawdź wtrysk brak mocy, silnik pracuje ale coraz gorzej i na końcu gaśnie a potem nawet palić nie chce, zachowuje się jakby paliwa brakowało. Brak reakcji na gaz. Błędy df012 i df232 df198. Pedał gazu podmieniony. Instalacja sprawna.
Witam.Kolega wymienił cos jeszcze oprócz pompy i wtrysków??
witam, z uzywkami jest różnie ,każdy zaklina sie że oki a prawda jest okryta mgłą :D , jaki rocznik i typ silnika? wydasz kase a okaze sie że naprawa bedzie równoważna uzywce , wymontuj i daj do sprawdzenia ja za takie coś płace 60zł , koszt naprawy od 600zł w góre, powodzenia
Filtr paliwa obejrzyj i dno zbiornika. Wtryski tam padają jak muchy, i nie zawsze od opiłków. Bliska to to samo co Orlen.
Próba przelewowa i wymiana wadliwego wtrysku.
musisz albo wymienic ta szybko zlaczke albo przerobic jakos ale proponuje zalozyc zaworek zwrotny miedzy filtrem a papa wtryskowa kosztuje 25zl lub taka gruszke z zaworkiem ktota morzesz napompowac paliwo 35zl jak nie znajdziesz to moge ci wyslac Dodano po 1 a i jeszcze jedno to jest auto z wtryskiwaczami delpchaia czy zwykle ze starujacym wtryskiem
wtryski megane sprawdź wtrysk megane wtryski renault megane
konwertery triax współczynnik stabilizacji prądowej winbond 25x40
bandit power unitra at9115 schemat
Rozdzielnica do pompy ciepła Thermoval KOBE TVHP-K06-1 2,8 kW z grzałkami 3 kW – schemat i zabezpieczenia FAAC 740 Gate Motor Opens Randomly: Causes, Faults, and Troubleshooting Steps