To jest ściśle PY= i takiego kodu markowania należy szukać . Ten który wskazujesz jest w SOT89 a tu masz w obudowie SOT23. Wylutuj sąsiedni sprawny i oceń po złączach co to może być .
Google to fajna sprawa,ale dla chcących coś znaleźć. http://www.semiconductors.philips.com/ac... http://il.farnell.com/jsp/bespoke/bespok... http://stshome.de/smd-code/smd-code-6.ph... Tak że jak widzisz,klasyczny tranzystor NPN
Naprawiłem Wymieniłem dwa tranzystory mocy, działa jak nowa
Czy masz sterownik klimatyzacji VALEO 509355 ?
Mam renault megane 1.9dti. przestały działać biegi nawiewów i klima nie włącza się. Pod maską za tóż przy szybie znajduje się kostka (chyba dwa tranzystory czy radiatory ) które włączają poszczególne biegi nawiewów. Własnie te radiatory sie spaliły. dałem wymienić na nowe działało moze gozine i znowu się spaliły. Silnik od dmuchawy był sprawdzany, nie...
Witam szanownych forumowiczów mam pytanie może ktoś wymieniał tranzystor sterujący cewką zapłonową (są dwa jeden padł) komp. siemens ems3132 oznaczenie tranzystora N431AJ szukam zamiennika.Samochód Renault Megane 1.4 16V.Oznaczenie tranzystora to pewnie jakieś wew siemensa bo nigdzie nie mogę znaleźć PDF-a
Zgadza się, dioda MBRB2545CT jest po prawej a zaznaczony element to będzie tranzystor STB80NF03L-04. https://megane.com.pl/topic/16725-hamule...
Pewnie sterowanie wentylatorem zdechło. Realizowane jest po przez moduł elektroniczny którego elemętami końcowymi(wykonawczymi) są tranzystory dużej mocy.Tak było w starszych renówkach.W tym przypadku pewnie jest podobnie.
Nie uszkodze tej taśmy na której jest przymocowany ? jaka temperatura ? Nie, nie uszkodzisz. Temperatura 380-400. Spokojnie możesz wylutować ten tranzystor.
Zewrzyj C-E tranzystora .
Witam! Czy ktoś z Was jest w stanie rozszyfrować co to są za tranzystory na zdjęciu? Wraz ze scalakiem L2722 są częścią układu sterującego silnikiem klapki obiegu wew. nawiewu w mojej Megane. Dwa tranzystory i dwa kondensatory elektrolityczne realizują "odmierzanie" czasu pracy silnika w jedną strone, tak by w przeciwną kręcił się tyle samo czasu. Układ...
PNP darlington.Spróbuj BDX 66C
Witam szanownych kolegów. Mam pytanie, może tu na forum otrzymam odpowiedź: Uszkodził sie układ sterowania silnikiem wentylatora Renault ( działa tylko najszybszy bieg). Rozebrałem go i okazało sie że uszkodziły sie tranzystory mocy o symbolu: FW26625A1. Nie mam pojęcia co to za "cudo". W sklepach rozkładają ręce i pytają mnie o zamiennik, bo oni takiego...
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
A te tranzystory mocy sprawdzał?
Spawa wygląda tak że dmuchawa nie działa już na żadnym biegu.Jak przekręcę wirnikiem to na 6 biegu chodzi tak jakby na 1.Opornik wyciągałem i wygląda na dobry,ktoś zmieniał już tranzystory
O tych tranzystorach pisalo w starych postach dotyczacych tego samego problemu i pisalo ze sa one w Megane. Zapomnialem dodac ze mam klimatyzacje. Jaconen: zaraz sprobuje rozkrecic te plastiki na podszybiu. I jeszcze jedno, Trzeba dobierac sie do dmuchawy z zewnatrz auta czy w kabinie wystarczy zeby zmienic ten bezpiecznik ew. tranzystor? Pozdrawiam
Witam.Do sprawdzenia na pewno przycisk plus tranzystory i oczywiście napięcie zasilania(czy jest?)
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
Witam! W Izbizie 1.4 z 1997 roku zaprzestał działać regulator obrotów wentylatora wewntętrznego. Wentylator działa tylko na na najwyzszych obrotach. Miałem kiedyś podobny przypadek W Megane. Uszkodzne były tranzystory regulatora. Czy ktoś wie jak to jest rozwiązane w Ibize ? Też przez regulator impulsowy, czo może przez rezystory mocy włączene w szereg?...
Zasilania i masy na sterownik posprawdzaj, rozbierz sterownik i popatrz dokładnie na lutowanie owego pinu odpowiedzialnego za wysterowanie przekaźnika. Rozumiem, że brak masy stwierdziłeś przy sterowniku a nie przy przekaźniku, eliminując tym samym uszkodzenie wiązki? Jak chcesz zostawić awaryjnie, to zrób sterowanie masą po stacyjce. Tranzystor, przekaźnik,...
Wg schematu przewody od świateł drogowych idą do modułu 1337 - moduł przełączająco zabezpieczający. Przełacznik zespolony pod kierownicą 1519 jest podłaczony do modułu 645 - kontrola elektroniczna kabiny . Za chiny nie mogę znależć na schemacie połączenia modułu 645 z modułem 1337 . Nie ma też opisane czy jest po drodze przekażnik czy sterowanie światłami...
Mialem to samo wtyczke wywalilem bo się usmażyła kabelki przedłużylem i polutowałem u mnie było to na tranzystorach mocy koło akumulatora
Tam nie ma opornika a regulator na tranzystorach, i tam jest wada. Napewno nie uszkodzone tranzystory, a coś innego, wystarczy lekko cyknąć lutownicą.
Zacznij od sprawdzenia czy pilot cokolwiek generuje. Multimetrem na pomiarze częstotliwości albo napięcia. Jak nie ma nic to na 90% to tranzystor który steruje diodą.
Dziękuje za podsunięty temat. Bardzo ciekawy, ale dla mnie też niestety nazbyt pracochłonny. Co prawda pociągnąłem dodatkowy przewód do zasilania i zastanawiam się teraz czy nie wykorzystać światła wstecznego jako sygnał dla tranzystora + mały kondensator ( podtrzymywał by tranzystor przez chwilkę ).
Jedna kostka,pinów 9,kabli 8.Cztery grube czarne i cztery cienkie (różowy,pomarańczowy,biały,żółty).Nie mogę zrobić teraz foty,ale wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "renault 7701040562".Regulator ma dwa duże tranzystory na płytce.
Wdzisiejszych autkach nie stosuje się rezystoów tylko uklad regulacyjny na tranzystorach i te najczęściej siadają gdy silnik przestaje być nowy i dostaje oporów spowodowanych np wytartymi łożyskami itp. we francuzach ten moduł najczęściej umieszczony jest w obudowie dmuchawy :) jeśli chcesz więcej info to pisz wienio(at)pf.pl
Uzasadnione obawy. Sprawdź czy elementy (tranzystory) nie dotykają obudowy blastykowej oraz sprawdź też połączenie (złączki).
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Czyli jak widać problem siedzi w UPC. Zobacz w jaki sposób jest sterowany przekaźnik. Jeden z potencjałów musi być tam cały czas a drugi podawany jest z tranzystora, czyli np. plus jest cały czas a masa podawana jest z tranzystora. Zobacz na którym jest spadek napięcia. Zobacz czy nie ma tam popękanych lutów.
Mniej więcej na środku od zewnątrz na potszybiu od strony akumulatora jest taka kostka która się trzyma na dwóch wkrętach.odpinasz kable od tego wyciągasz ten moduł i wymieniasz tam dwa tranzystory jakie to patrz wyżej pamietaj że muszą byc darlingtony.pozdro Pablo
Lepiej dorzuć te dwa rezystory, o których pisałem. Nie ma sensu zmieniać tranzystora ani pakować tranzystorowi w brakę 12 V, jeśli wystarcza mu połowa tej wartości..
Nie bardzo. Jako tranzystor wykonawczy w nadajniku prędkościomierza siedzi smdziak o prądzie kolektora 100mA
(at) kol. FIGIELP i luiggi - jeśli ten różowy (czerwony) kolor to pierwotnie biały który, wybarwił się się od barwnika w oleju to zamiana z "białych" zaworów na "czarne" powinna wiązać się z aktualizacją oprogramowania sterownika skrzyni (ECU). Różnica w elektozaworach białe-czarne to inna częstotliwość sterowania PWM 50-100 Hz. Aktualnie dostępne nowe...
Jeżeli nie pomoże wymiana tranzystorów w sterowniku - domyślam się ,że Syrius 32 - to wymienić cały sterownik.
Wygląda, że padł ci tranzystor w sterowniku, ale dziwne, że prędkościomierz w tym samym momencie też przestał działać!
Witam. O ile pamietam to jeżeli dmuchawa nie pracuje na poszczególnych biegach to uszkodzeniu uległ bezpiecznik termiczny - zaznaczam sa różne rozwiazania np.z tranzystorami. Generalnie w przypadku uszkodzenia tego bezpiecznika-opornika można -(na próbę załozyć zworę) i jeżeli dmuchawa ruszy to wtedy kupić nowy bezpiecznik termiczny i powinno byc ok....
Zacznij od sprawdzenia silnika. Ten Element z tranzystorami o którym mówisz jest w klimatroniku. W zwykłym jest tylko kilka kabli i opornica
Witam wszystkich. Wiem że temat był wałkowany kolka razy, ale mój przypadek jest troszkę inny mianowicie padł pilot w kluczyku Meganki mojego kolegi i teraz za każdym razem przed odpaleniem trzeba wbijać kod. Sprawdzałem pilota nie ma zimnych lutów, ale nie dochodzi napięcie do diody, wymieniłem tranzystor diody ale dalej nic. może ktoś ma jakieś sugestie.
Samochód jak w temacie, ciemna tablica wskaźników. Wymieniono IRF3710, tablica ruszyła, ale ma tendencje do zrywania pracy przetwornicy (wtedy grzeje się ww tranzystor) i gaśnie wyświetlacz. Czy ktoś spotkał się z tym problemem? Janek
Mało prawdopodobne aby udało się uzyskać identyczny przekaźnik. Ja na ten moment mam wątpliwość, czy cewka w nim na napięcie 12 v , czy może na 5 V.W sklepie ogólnoelektrycznym mało prawdopodobne nabycie. Ale w specjalizowanych owszem z zastrzeżeniem, że konstrukcja zbliżona. Co do działania to zwykły przekaźnik z grupy samochodowych. Powstaje jednak...
Rezystory - 104 to (10+4 zera w omach) = 100Kom a 473 (47+3 zera w omach) = 47Kom, tranzystory niewyraźne. Zdołałem odczytać tylko JS. Te brązowe to kondensatory i tylko miernik.
Przełącznik jest sprawny. Płytka zawiera w sobie ukł. załączania klimy, ukł. wymuszania obiegu powietrza z kabiny oraz sterowanie nawiewem. Jest na niej kilka scalaków, tranzystorów, kondensatorów, rezystorów i diod - dlatego szukam jej schematu, aby zorientować się co odpowiada za poszczególne ukł.
Jeżeli twoje światła do jazdy dziennej mają małą moc tj kilka watt(LED) i są to automatyczne światła to ja wpiął bym diodę prostowniczą o dużej mocy szeregowo w obwód. Na diodzie prostowniczej jeśli prąd będzie płynął(dzienne świecą) będziesz miał spadek napięcia o min 0,5 V i tę różnicę wykorzystasz to spolaryzowania tranzystora, który zaświeci twoją...
jeżeli ma pełnić funkcję tylko automatycznego włącznika to na zwykłym przekaźniku... zasilanie cewki > jeden biegun pod mase a drugi pod zacisk kontrolki alternatora, styki pomocnicze to już jak chcesz tak wykorzystasz. osobiście stosuję tranzystor który załącza cewkę przekaźnika ale tak nie będzie źle
Poszukuje informacji jak naprawić moduł rezystora oporowego do renault megane z klimatyzacją rok 1998. Nawiew działa tylko na 6, po wymianie tranzystorów z opisów na forum nawiew tylko raz zadziałał prawidłowo. Później usterka była ta sama, nawiew działa tylko na 6 prędkości. Na płytce znajdują się jeszcze układy smd. Co mam jeszcze naprawić aby nawiew...
Napisałem Ci na PW co masz zrobić i sprawdzić. Tu opisujesz jak dostać prawa reka do lewego ucha przez plecy!Jeżeli za kluczowanie cewki odpowiada tylko przywołany tranzystor SMD? Jesteś na elektrodzie od 2004 r , /w opisie / elektronikiem i takie zadajesz pytania?na pierwszym miejscu postaw MECHANIK i nie rób nam wstydu.
Serdeczne dzięki W serwisie ten moduł kosztuje ponad 700 zł, a tranzystorki 7 zł netto za sztukę 8) Pozdrawiam Sławek 8)
Przylutowałeś nóżkę od tranzystora, ale nie sprawdzałeś tranzystora, wtedy dowiedział byś się że tranzystory są uszkodzone. Tranzystor ma zwarcie C - E, dlatego cyna się wytopiła od przegrzania. Trzeba wymienić tranzystory lub ową płytkę. Tranzystory trzeba kupić oryginalne BDX66 albo MJ11015, muszą kosztować blisko 15 - 20 zł za sztukę, jak kupisz...
Złożyłem układ z [url=http://hektor.umcs.lublin.pl/~kskro... Po podpięciu cewki samochodowej z Renault Megane marki Sagem w/w układ grzeje się bardzo tranzystor BU2525, aż parzy. Cały układ nie dział nie ma iskry Gdy do układu nie jest podłączona cewka BU2525 jest lekko ciepły. Układ i cewkę zasilam DC 12V. Zasilacz 3A. Z BU2525...
Żebym się mylił, ale objaw wskazuje na elektronikę czyli sterownik. Tam jak to z elektroniką. Utrata własności elementów wynikająca np z przegrzania (tranzystory), korozja lub pęknięcia ścieżek, lutowania. No cóż. Pisałeś, że połączenia i oporności sprawdzone. Wprawdzie nieco nieprecyzyjnie.
Witam Chcialem poruszyc kolejny raz temat nawiewu w Megane Scenic Przegladnalem forum i nie znalazlem nic na temat który mnie interesuje W moim scenicu 98r wymieniałem już 4 razy tranzystory w jednym tygodniu Wszystkie kostki sprawdziłem Wentylator tez nie ma tarcia Zastanawiam się czy Ttranzystory które wymieniłem MJ11015 nie są przypadkiem trefne...
Nie jest prawdą, że im mniejsze obroty tym większe straty w regulatorze. Ów regulator (niemal identyczny jak np w Renault Megane/Scenic II) pracuje w oparciu o modulację PWM. Grzanie się tego tranzystora świadczy albo o tym, że jest nie do końca wysterowany lub też ma za dużą R d-s, lub też zbyt leniwie sie wyłacza. To można łatwo sprawdzić. Moduł ten...
Zapnij multimetr na świece i zobacz czy rzeczywiście dostają napięcie to po pierwsze. (Pompa na co została wymieniona ????) Po drugie tam nie ma chyba diod tylko żarówki, zapnij 12V i sprawdź czy świeci włożona do oprawy. Po trzecie czy silnik zapala? Po czwarte wyjmij i sprawdź przekaźniki, z tego co słyszałem(a nie sprawdzałem) są tam półprzewodnikowe...
W tych megankach, na podszybiu jest taki moduł z dwoma tranzystorami do regulacji prędkości obrotowej wentylatora i często padają z tego co pamiętam (robiłem coś takiego ze 2 lata temu :) - i wypalają się styki). Czy taki jest u ciebie? Mariusz
najczęściej padają tranzystory mocy TIP w sterowniku, takie pudełko czarne z radiatorem, pod maską z lewej na podszybiu http://obrazki.elektroda.net/15_12449120...
Wszystko na to wskazuje. Powinien to potwierdzić układ. Charakterystyczne połączenia np. 2 i 6 PIN zwarte (nie w każdej aplikacji), PIN 5 dołączony kondensator do masy, PIN 3 - sterowanie cewką przekaźnika, tranzystorem itd. Czasem w przy wątpliwościach wynikających ze stosowania przez producentów skróconych oznaczeń elementów sama płytka wiele wyjaśnia.
Przednie drzwi po stronie kierowcy - mimo odłączenia wszystkich przycisków sterowania szybami, silnik podnośnika szyby jest nieustannie zasilany, nawet na wyjętym kluczyku. Silnik gorący, na szczęście ma chyba zabezpieczenie termiczne bo się nie sfajczył i działa poprawnie po podłączeniu niezależnego zasilania. Domyślam się, że mam sklejony przekaźnik,...
Niemniej jednak zauważ, że ów przekaźnik działa w charakterystyczny sposób. Zresztą trudno mówić nań przekaźnik, w środku nie ma elementów zwiernych. Prąd na świece załączają tranzystory V-mos; jest ich dwa i każdy załącza swoją parę świec. Załącza ją cyklicznie, raz jedną parę, raz drugą; przynajmniej w fazie rozgrzewania silnika.
To nie filtr. Przecież bez dmuchawy byłem tylko 3 dni. W poniedziałek padł oryginalny tranzystor, w środę wieczorem już wymieniłem na ten zamiennik i dmucha o połowę słabiej. Filtr ma dopiero nieco ponad 10tys km. To nie filtr - w ciągu trzech jazdy bez dmuchawy nic się z nim nie dzieje. Zresztą i na słuch słychać, że dmuchawa działa słabiej. Po spisaniu...
witam na wstępie chciałbym się przywitać bo na forum jestem nowy :) kilka dni temu pojawił się problem - dmuchawa nawiewu powietrza cały czas dmucha na maxa.na wyświetlaczu klimatronic wszystko ok a ona sobie dmucha w najlepsze :) na forum megane wyczytałem ,że przyczyna takiego stanu rzeczy może być uszkodzony regulator dmuchawy i najczęstszą usterką...
Nie bardzo rozumiem dlaczego akurat pod pompę paliwa? Jest wiele punktów w instalacji, na których pojawia się 12V po przekręceniu stacyjki no i jeszcze problem opóźnienia został. Chyba rzeczywiście lepszym rozwiązaniem jest propozycja kooperator polegająca na podpięciu przewodu sterującego do cewki. Światła będą włączały się automatycznie dopiero po...
Witam, auto jak w temacie. Zapisuje po 20-30minutach te 2 błędy. Cewki w 2016 roku wymienione wszystkie NGK, teraz na tym 3 cylindrze wymieniona też na NGK ponownie jakieś pół roku temu i było ok. Obecnie błąd wraca, swiece sprawne też NGK. W parametrach widzę kosmiczne wręcz wskazanie sondy regulacyjnej przed katalizatorem po odpaleniu auta okolice...
Kod immo da się wygenerować na podstawie VIN i wpisuje się go poprzez przycisk zamka centralnego w kabinie, licząc mignięcia kontrolki. Był gdzieś program na forum, był też cały opis procedury wpisywania; teraz nie mogę znaleźć. Działać działo, wiem z doświadczenia. Obawiałbym się tylko, że program dekodujący PIN może nie działać na systemach > WinXP....
Bezpiecznik przepala się dopiero po przekręceniu stacyjki na rozrusznik, prawda? (to wyklucza zwarcie w pompie, ale autor już to zdiagnozował) Gdyby w cewce było zwarcie to nie widzę powodów, dla których nie wyskoczyłby bezpiecznik. Ale, niestety, podobną sytuację miałem w Polonezie na Abimexie - zwarł się tranzystor mocy w komputerze i po podaniu zasilania...
Witam ponownie. O dziwo mogę stwierdzić, że problem rozwiązany; dziękuję bardzo za pomoc koledze "Oprysk Stonki". Co do powodu usterki, to jednak problem leżał w odbiorniku podczerwieni w podsufitce - odbiornik dawał jako stan wysoki napięcie 4.5V, zaś stan niski miał 1.8V. Chciałem wylutować jedyny tranzystor jaki tam jest, bo obok niego była ścieżka,...
Witam. Tytuł to trochę taki może przesadny, ale... Mam podłączony alarm w Megane Coupe 1996r. Jako, że osobno są lewe, prawe drzwi i klapa bagażnika to zastosowałem diody wg. wskazówek jakie tutaj znalazłem http://obrazki.elektroda.pl/2151681600_1... Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. PS. Jak zmierzyłem teraz w momencie gdy wejście alarmu...
[/quote] Aj aj - uwazaj z tymi radami - bo tu cyba malo kto zauwazyl, ze o podczerwen chodzi - pewno malo kto zna te ciezarowki - ale w osobowkach tez się takie piloty zdazaja. A wiec przedewszystkim najpierw: 1. czyste szyby (nie wiem gdzie jest czujnik - nie znam Magnum - zgaduje, ze gdzies w podsufitce w kabinie) 2. dobra bateria w pilocie A jak...
A propos tego wewnetrznego zaworka , rozmawialem z kumplem elektronikiem samochodowym ( w czasie moich zmagan z ciezkim odpalaniem) i powiedzial ze to nie zaworek siada tylko tranzystor ktory nim steruje w ukaldzie sterujacym pompy BOSH . powiedzial ze moze wymienic takie cos za relatywnie niskie pieniazki . Okazalo sie ze ja mam LUCAS i problem tkwil...
Widać, że brakuje napięcia na przekaźnik, zastanawiam się nad ominięciem przekaźnika, podając bezpośrednio 12V na pin, który załącza przekaźnik. EDIT: Zorganizowałem drugie wspomaganie, działa jak trzeba także wykonałem kilka pomiarów. Okazało się, że w większości napięć wyjściowych się zgadza. Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem kilka informacji: 1....
prawdopodobnie szczotki dmuchawy, ale tu nie jest łatwo , pedał gazu do wyjęcia , ale najpierw moze zimne luty w module tranzystorowym...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Pin 32 - stały plus, Pin 1 - Engine control relay - napięcie po przekręceniu zapłonu, Pin - 40 wyjście masy po przekręceniu zaplony (wyjście tranzystorowe)-Engine control relay Piny 2,3,18- masa Pin - 48 pompka paliwa (0V) Pin - 52 ma wskoczyć plus po zapłonie - pompka paliwa Pin 24 -ignition switch czyli ma być plus po zapłonie
Witajcie. Dziwna sytuacja. Ruszyłem przedwczoraj wieczorem z mieszkania do domu. Wentylacja działała ok, ale szyba lekko zaparowała, wiec stwierdziłem klimę zarzucę. Klimatronika zapiąłem przyciskiem nadmuchu na szybę. Nie minęło 5 sekund i cała wentylacja wysiadła. Sterowanie działa, mieszalnik pracuje, silniczki zmieniają położenie. Bezpieczniki sprawdzone...
Żaden. Albo idzie na opornicę, jak masz przełącznik 4-ro pozycyjny, albo na regulator tranzystorowy, jak masz przełącznik o sześciu pozycjach.
Świetny pomysł. Chętnie poczytałbym więcej na temat realizacji całego projektu. Sam od jakiegoś czasu myślę o czymś podobnym tyle, że w Meganie I. Myślałem głównie o wykorzystaniu raspberry pi, ale dzięki Twojemu pomysłowi widzę, że za niewielkie pieniądze można zbudować fajny system na bazie tabletu. Tak jak pisze kolega wyżej - diagnostyka samochodu...
Witam. Może mi pomożecie bo przeczytałem już chyba setki postów i nieco się dowiedziałem ale nie rozwiązało to mojego problemu. Problem dotyczy niedziałającego nawiewu w Megane Coupe 1.6e 96r. Z klimą i obiegiem zamkniętym. Kupiłem ją niedawno i tak już było, nawiew ma 6 biegów i na żadnym nie działa nawiew, klimą załącznik się normalnie i obieg zamknięty...
Witam serdecznie. Jestem nowym uczestnikiem tego forum.W obwodzie drukowanym opornicy znajdują się dwa zmostkowane tranzystory.Mają one kodowanie fabryczne JSp67.( takie dwa małe czarne). Jeden z nich uległ spaleniu i chciałbym go wymienić lecz nie wiem jaki one mają symbol.Może ktoś pomoże w rozszyfrowaniu w/wym kodu.Załączam fotkę, o które tranzystory...
tranzystor nawiew megane tranzystor dmuchawa megane megane schemat instalacji megane
prostownik dławik biały ekran matrycy monitora dioda ograniczenie prądowy
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Zmiana uzwojenia silnika Besel SA SEMh 90-4L Brak głośności w radiu Unitra Śnieżka 207 na UKF