Odepnij doprowadzenie gazu miedzy parownikiem a kolektorem ssacym. Zawor w parowniku ,ktory sterowany jest membraną parownika jest nieszczelny i podaje gaz przez jakis czas po przelączeniu na benzynę.
Instalacja gazowa. Filtr lub membrana w parowniku pęknięta.
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Szczerze nie mam pojęcia jaką ma pojemność, ale przy tym starym nawilżaczu była cewka na PCB i ją wylutowałem i wartość miała 0,05mH czyli 50uH po zmierzeniu multimetrem - miernik tranzystorów i ma tam opcję pomiaru indukcyjności. 50uH z pojemnością 175pF da rezonans na 1,7MHz. Możesz wstawić tą cewkę i zobaczyć na oscyloskopie jak będzie wyglądał...
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Witam. Szukaj nawet moich odpowiedzi na forum albo innych pod tytułem: uszkodzony parownik lub membrana parownika. Wszystko w temacie. Pozdrawiam.
śrubką tą dostrajasz czułość parownika do konkretnego układu miksera i układu dolotu polega to natym azeby minimalne podciśnienie jakie powstaje przed przepustnicą na zwężce miksera było wstanie wywrzeć taki wpływ na membrane parownika żeby ten puści gaz w odpowiedniej ilości do odpowiedniego podciśnienia, podciśnienie to wzrasta wraz z wzrastanie obrotów...
Montuje się je swobodnie. Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.
Wygląda na źle wyregulowany parownik, (albo zużyta membrana), czy ten sam efekt jest kiedy te 400m przejedziesz tylko na benzynie?
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
proponuje na początek zresetowac komputer czyli odłączyc akumulator na chwile i potem sprawdzic jak chodzi na beznynie, jeśli dobrze to zasilanie benzyną jest prawidłowe i komputer przestawia sie na prace gazem, stad gorsze wyniki, odnośnie gaśnięcia to chyba membrana parownika w czasie skretu zatyka dopływ, moze inaczej go umocowac, membrana parownika...
Czy na benzynie też??? Jeśli nie to uszkodzona membrana parownika gazu. Typowy objaw. Czy było przełączane na gaz na zimnym silniku?
Nic tam nie resetujesz, ustaw parownik pod nowy dolot. Zagięta rura "pod prąd" i o mniejszej średnicy zapobiega gaśnięciu "na luzie" i poprawia reakcję na gaz. Możliwe że membrana parownika już "karton". No o filtrze ciekłej nie wspomnę.
jaką masz starą instalacje może wystarczy drobna regulacja lub wymiana parownika A w zakrętach gaśnie ponieważ membrana parownika się przemieszcza i zmienia dake gazu
tak jak mówię u mnie ten czujnik nie był wcale podłączony i tak samo zawsze paliła, ja ogólnie w tym ryłem bo nie trzymała wolnych obrotów i wymieniłem kompa i podłączyłem ten czujnik dzięki czemu nie było już żadnych błędów ale działało IDENTYCZNIE, a problem to była dziura w membranie parownika przez co gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia...
zgadzam sie z jednym z przedmowcow - os parownika moze nie lezec w osi samochodu i stad jak sskrecasz w jedna to membrana parownika sie wychyla w nie ta strone co trzeba a jak w druga to obroty rosna - pookreca troszke go to zobaczysz czy to jest to
to jak ma 15 lat to 99% że ta membrana w parowniku jest pęknięta i do wymiany. cóż, sam sobie kupiłeś takiego wynalazka to teraz nie płacz że ciężko, ja je omijam dalekim łukiem :) tam niema do niczego dostępu i każdy to wie, nawet Prof. Chris pociął swojego na złom ;)
Sprawdź czy nie odpala na dwóch paliwach. Często membrana w parowniku/reduktorze LPG przecieka, gaz dostaje się przewodem MAP sensora do kolektora i w momencie rozruchu na 2 paliwach ma za bogato i nie odpala. Po prostu zalewa. Zdejmij ten przewód podciśnieniowy z kolektora, zrób na nim bańkę, np z mydła czy czego tam chcesz i zobacz czy nie leci tamtędy...
Sprawdzić trzeba czy elektrozawory sterowane przez centralkę LPG reagują prawidłowo. Skoro jest paliwo w gaźniku podczas jazdy na gazie możliwe, że silnik pracuje na dwu "paliwach" jednocześnie. Membrana parownika też może byt twarda i regulacja może być niemożliwa. Jedź do gazownika to sprawdzi wszystko, świece filtr gazu, parownik.
Witam. Komputer pokazuje że wszystko jest w normie. Gdy zbiornik gazu pusty to odpala bez problemu, podejrzewam zatem iż podczas odpalania do mieszanki dostaje się gaz . Myślę iż może być to problem z uszczelka cewki gazu lub membraną parownika
Przyczyn może być kilka: -zanieczyszczony filtr gazu, -nieszczelny lub zapchany filtr powietrza, -zła regulacja na przewodzie do mieszalnika, -sztywna lub pęknięta membrana parownika. Przed czyszczeniem filtra gazu ZAKRĘĆ ZAWÓR NA BUTLI!!!Następnie włącz auto na gazie i zaczekaj aż samo zgaśnie.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
jeden kabel od każdego czujnika jest zapewne pod to samo napięcie (+ lub masa) a drugi kabel jest oddzielnie dla każdego pinu, u mnie to szło do hybrydy w komputerze która najprawdopodobniej miała upalone jedno wejście czujnika, tyle, że w moim przypadku to wszystko nic nie zmieniło, problem z obrotami był spowodowany dziurą w membranie parownika i...
Najpierw to odpowietrz cały układ. Jeśli masz LPG to może być uszkodzona membrana w parowniku.
Tak,ma być odkryta.Jest wykorzystywana do kompensacji przy systemach wtrysku L,K,KE Jetronikc.Nie kołkować tego otworu bo membrana nie mogła by swobodnie pracować.
Czyli mogę zakładać na pewniaka ? To dlaczego w tej malej membranie ma to takie znaczenie ? typ nowy 35mm typ stary 28mm ? A przyjrzałeś się jak ta mała działa i jak tam sprężyna wygląda?
Czy przyczyną tej usterki może być zabrudzony parownik lub zużyta membrana? tak. jeszcze jedno kiedy niechce zapalić w czasie kręcenia przełącz na benzynę nie przerywając uruchamiania.Jeśli wtedy odpali to twarda membrana 1-go stopnia w wyniku czego za duże ciśnienie :arrow: za bogata mieszanka . No i zobacz przepływomierz jak kolega wyżej radzi.
Membrana w parowniku może być już wyciągnięta i taki objaw,brakującego gazu.
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
Obieg podgrzewania reduktora nie łączy się z membraną w parowniku więc membrana nie ma nic do tego. W reduktorze który mam zamontowany nie ma fizycznego połączenia miedzy membraną a czynnikiem chłodniczym(jest aluminiowa przegroda), ale w popularnym reduktorze Lovato owszem płyn podgrzewa bezpośrednio membranę.
Podstawowa zasada : w zimie nie odpalaj zimego silnika na LPG tylko na benzynie! Po pierwsze może zamarzać parownik a po drugie szybko może paść membrana w parowniku.
nawet jak zimny chodziło wsyztsko okej nie musiałeem czekaj az sie nagrzeje,nawet gdy były mrozy to nie było z Tym problemu , zawsze szedł jak głupi Zbyt wczesne przełączenie prowadzi do uszkodzenia membrany parownika. Prawdopodobnie to się stało i ciekły gaz zalewa ci silnik.
I wszystko jasne :) membrana w parowniku walnięta :( po wymianie wszystko wróciło do normy.pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
W parowniku wytrącają się różne "laki, smoły i woski" albo coś podobnego. Blokują skutecznie membranę parownika jak jest zimny. Czasami wystarczy wykręcić śrubkę rewizyjną i wylać to "coś". Ale czasami trzeba rozebrać parownik i usunąć mechanicznie. Przyczyną może też być membrana, która utraciła elastyczność ( ze starości).
Okazało się że padła membrana w parowniku , po wymianie jej odpala pięknie. Zamykam temat.
Witam membrana w parowniku musi być bardzo elastyczna (miękka) ponieważ ona reguluje dawkę gazu
wygląda na to że membrana w parowniku zesztywniała - wymiana na nową albo wymiana całego parownika a potem regulacja
Nowe elementy się "układają" np.: membrana w parowniku. Po przejechaniu 300 KM potrzebna jest kolejna regulacja.
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
witaj co do gazu to jeszcze mogła ci pójść membrana na parowniku tego sam nie zrobisz podjedz do mechanika niech ci sprawdzi parownik.
Moim zdaniem nie trzeba wypalać gazu. To na pewno jest Membrana na parowniku gazu. Miałem to samo w civicu.
A jak tam filtry ...powietrza i ciekłej fazy gazu? Może też być za niski poziom cieczy chłodzącej (reduktor parownik zachodzi szronem) ....Może też byc do wymiany membrana reduktora parownika bo zesztywniała....
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
Z mojego doświadczenia stawiam na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli auto jest zasilane LPG to może by uszkodzona membrana w parowniku, niewielki ilości gazu przedostają się do układu chłodzenia i go zapowietrzają.
Membrana w parowniku to po 2 latach daje nam popalić ,i mechanikom zarobić.Coś podregulują ,zgarną kasę i do następnego razu. Moim skromnym zdaniem,to membrany (membrana)-zależy jaki parownik- do wymiany.Jak masz czas,garaż i trochę wiedzy to sam to zrobisz.Części znajdziesz na internecie. Zasadniczo mam taki sam problem z parownikiem LPG,czekam w tej...
jeszcze się nie spotkałem żeby parownik puszczał LPG w obieg wodny... jak membrana przepuszcza to lpg syczy do obudowy gdzie jest do tego specjalnie króciec który powinien być podłączony do kolektora ssącego, i wtedy go "zagazowuje" i na wolnych obrotach gaśnie, lub też syczy na zewnątrz, ale na pewno nie do wody :)
Zanim oddasz samochód na wymianę pompy zrób to,co radzi kkknc- bo może to być uszkodzona membrana w parowniku. Mechanik wymieni pompę, a usterka pozostanie.
Czeka cię wymiana membrany lub parownika, po dłuższym postoju już wcześniej używanym parowniku twardnieje membrana.
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
Przyczyn może być kilka: -mało gazu w zbiorniku, -zanieczyszczony filtr gazu, -nieszczelny lub zapchany filtr powietrza, -zła regulacja na przewodzie do mieszalnika, -sztywna lub pęknięta membrana parownika. Jezeli auto na benzynie jedzie dobrze to to spadek mocy na gazie przy silniku 1.8 nie powinien być zauważalny. Przed czyszczeniem filtra gazu ZAKRĘĆ...
Tak bardzo częstym powodem gasnięcia samochodu na zimnym silniku są sztywne mębrany w reduktorze ,moze byc to spowodowane złym jakosciowo gazem lub tez nie spuszczaniem z reduktora tzw < gazoliny > nieczystosci z gazu jakie powstaja z jego odparowywania jeszcze jedno z byt wczesne przełanczanie silnika z benzyny na gaz a nie rozgrzanym silniku...
mam pytania: 1. czy ktoś wie jaka jest różnica miedzy parownikami LOVATO i LOVATO- Super bo zestawy naprawcze do obydwu są te same? 2. czy zwiekszenie cisnienia w 1-szym stopniu parownika /membrana "wodna"/ zwiekszy mi wydajnosc parownika?
Mój "koleś" miał podobne objawy n a LPG ( co prawda w Hondzie ;) ) i okazało się, że winna była uszkodzona membrana w parowniku...
A weź na noc całkowicie odepnij przewód od gazu między parownikiem a silnikiem. Miałem już dwa razy taką przypadłość, ale to w sekwencji, że membrana w parowniku była walnięta i prze noc zpełniało kolektor dolotowy gazem przez co silnik się zalewał przy próbie odpalenia.
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
Panowie jak powinny wygladac membrany w parowniku? tzn. u mnie sa takie jakby sflaczałe, od brzegów pomarszczone. A słyszałem, ze powinna membrana byc całkiem sztywna, napieta. Prosze o podpowiedz.
No zgadzałoby się to. Z tego co czytam o tym EVAP to odprowadza po starcie opary do kolektora. I zapewne było tak oryginalnie, że przewód ten był wpięty między przepustnicę a kolektor. Jako, że przyszła instalacja gazowa, zaistniała konieczność wpięcia kolejnego przewodu w to samo miejsce między kolektorem, a przepustnicą, dlatego ktoś założył trójnik....
Dziurawa membrana na 100% w parowniku.
Membrana ok 100-140 zł a parownik ok 210 zł więc pomyśl nie zawsze wymiana membrany pomoże!!!
a jeszcze mi się przypomniało: filtr gazu kiedy wymieniany? do tego membrana w parowniku może być już stara i nie daje rady. mój jest na wielopunktowym wtrysku i jakoś w mieście sobie radzi.
Kolego moze masz nieszczelny dolot i ssie Ci lewe powietrze, ew jak jezdzisz na gazie mozesz miec problem z membrana w parowniku(zbyt wolne obroty). Sprawdz najpierw dolot. POzdr
Oringa nie dałeś pod podkładkę na środku membrany albo sama membrana dziurawa. "Bolec" to pewnie tylko kołek ustalający pomiędzy korpusami, bo innego miejsca mu tam nie kojarzę.
Witam Problem z paleniem został rozwiązany w sumie przez przypadek ale skutecznie. Okazało się że parownik był już zepsuty a mianowicie membrana puszczała gaz . Po wymianie parownika na nowy auto pali od strzała. Pozdrawism
Domeną posiadania instalacji gazowej jest to że pierwszy rozruch silnika jest z benzyny, po ogrzaniu płynu chłodzącego do około 40-50 st.C można jechać na gazie inaczej zamarza membrana w parowniku i silnik z braku paliwa gaśnie.
Ewentualnie sprawdź membrany na parowniku jeśli są ślady wycieku oleju to membrany do wymiany i silniczek krokowy do sprawdzenia jeśli takowy instalacja posiada miałem podobny problem i po wymianie wyżej wymienionych wszystko jest już ok. (lub Elektro-włącznik krokowy)
a to znaczy,ze masz uszkodzona membrane,grzebie w gazie juz ponad dwadziescia lat i w omwilach tak sie to objawia,pod plastikowa podkladka jest membrana,brak reakcji - parownik do rozbiorki,ewentualnie blad skladania przy regeneracji
witam. proszę o podpowiedź jak jest ze śrubą regulacji czułości, jak dokręcam to odcinam dopływ gazu ?(membrana jest mniej czuła) a jak odkręcam to zwiększam dopływ gazu?(membrana jest bardziej czuła) Z góry serdecznie dziękuje
Zapewne masz problem z parownikiem :) Takie są objawy jak membrana jest brudna albo cały parownik jest w ogóle uszkodzony. Niech zajrzy też w mixer.
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Najlepiej wybrac sie do gazowników. Samemu można nieźle nawywijać - sam tego doswiadczylem. Ale jak gasnie na wolnych to moze wolne obroty trzeba podkrecic, albo membrana w parowniku pekła, filtr powietrza tez czesta przyczyna i filterek gazu warto przegladnąc.
Jak załączasz jakiś materiał wypadało by napisać kogo cytujesz. Zwłaszcza, że dałeś tylko fragment opracowania. Całkiem niezłego z resztą, ale i tu znalazłem jeden błąd: Cytat: "Działanie zaworu z zewnętrznym wyrównaniem (rys. 3.40) jest podobne z wyjątkiem tego, że cisnienie wywołujące siłę Fpr pochodzi nie z wejścia ale z wyjścia parownika." Tak nie...
dodam że czasami taki lepszy wybuch może niekorzystnie odbić się na membranie gazowej w parowniku. pozdro.
Dzieki Pirez. Filtr powietrza raczej odpada (niedawno wymieniany), szczelność układu dolotowego sprawdzałem. śruby regulacyjnej nie ruszałem a membrana parownika przeszła mi przez głowę wiec sie za nią zabiorę w drugiej kolejności. Zastanawia mnie tylko fakt że zdarza się ze problem znika i instalacja działa bez zarzutu... Czy tak by sie działo gdyby...
Witam. Odnośnie wypowiedzi vvaldka to się w pełni z nim zgadzam że może nastąpić taka sytuacja ale żeby ją wyeliminować ściągnij przewód podciśnieniowy z reduktora przerzuć na gaz wylącz auto i zaraz ponownie go uruchom jeśli odpali bez problemów to faktycznie uszkodzona membrana w parowniku ale jeśli problem nie zniknie to daj znać. Przewód +12V po...
ad1 - proponuje sprawdzic czy nie zesztywniała membrana w parowniku ad3 - zle podpiete radio i przez to się kasuje radio musi być zasilane "dwoma plusami" - jeden do podtrzymania pamieci, drugi by mogło grać - ten musi być podpiety podstacyjkę nie pamietam ktory był który ale chodzi o czerwony i żółty przewód
miałem też kiedyś poloneza, na początku tez palił jak smok wina była zbyt późnego zapłonu, trzeba by wjechać na warsztat przyspieszyć go i nie powinno byś już problemu. u mnie membrana w parowniku wytrzymała 110000km, ale na szczęście sprzedałem go wcześniej znajomemu i to on miał koszty:D
Możliwe uszkodzenie membrany w parowniku.
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Gdyby sterownik gazu podawał niewłaściwą ilość gazu to mój sterownik benzynowy zapaliłby wszystkie kontrolki świadczące o awarii silnika. Nie wiem jakie zwyczaje ma twój sterownik. Nie czytałem wszystkich postów (być może ktoś o tym wspomniał), ale jednym z powodów ulatniania się gazu może być pęknięta membrana w parowniku.
Jeżeli autko ma LPG, to mamy dwie możliwości: uszczelka pod głowicą , lub membrana w parowniku. Jeżeli objawy nie ustępują przy pracy na PB i zakręceniu zaworu na butli lpg, to niestety, głowicę trzeba rwać. Węże od chłodnicy zapewne twarde. W okolicy czujnika temp dla wentylatora, robi się poduszka powietrzna, dlatego nie "widzi" rosnącej temperatury.
Odkopie temat. Może przyda sie potomnym. Jedyny pewny sposób na rozróżnienie czy parownik ma membranę 28mm czy 35mm to sprawdzić jego numer... liczby to jest rok produkcji.. LOTTO 08DE ----> w tym przypadku 2008 czyli membrana 35mm LOTTO 98FY ---> rok produkcji 1998 czyli membrana 28mm
krokowy jest, sprobuje wyczyścić, ale z tego co wiem to w tej "instalacji" on i tak zostaje w swym poprzednim położeniu po odpuszczeniu gazu.. Sonda sprawna, ale membrana parownika rzeczywiście może być już do niczego. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak zamówić zestaw naprawczy ;) Bo jeżeli wolne obroty jako tako są, a zachwile ich nie ma i trzeba...
W moim przypadku problemem były stare uszczelki i membrana w parowniku gazu. Na postoju parownik przepuszczał gaz, który wędrował do kolektora ssącego i wypełniał go co uniemożliwiało uruchomienie silnika za pierwszym razem. Dodatkowym problemem był zawór zwrotny w pompce paliwa, który nie działał prawidłowo dlatego paliwo odpływało. Obydwie usterki...
Może się zdarzyć, że będzie coś trzeba wymienić, skoro instalacja jest z 2002r. Jednak w Twojej sytuacji podstawą powinno być podłączenie do kompa i wnioskowanie z odczytów pracy i objawów, ktore opisałeś. Jeśli dusisz pedał, a sprzęt nie jedzie, to pewnie brakuje mu gazu. To może być zapchany filtr, zapchany przewód, starość membran parownika, ale...
Wygląda mi to na żle wyregulowany parownik lub też na padnientą membranę w parowniku, szczególnie jeśli instalacja ma sporo przejechane.Jeżeli auto też Ci gaśnie przy ostrym skręcaniu to na 100% membrana.
witam, Najpierw sprawdź świece, przewody i stan całej instalacji zapłonowej, bo to przy gazie jest bardzo ważne. Może też być źle wyregulowany skład mieszanki, jak będzie za uboga, to może strzelać, poza tym będzie się przegrzewać silnik szczególnie zawory i ich gniazda, co ma duży wpływ na trwałość. Może też być zużyta membrana w parowniku, bo jak...
Więc masz problem ze zbyt małym ciśnieniem gazu na magistrali a do tego później trzeba poukładać mapy. Jest również opcja że parownik mocowo za słaby albo na pograniczu mocy dla twojego silnika/silników. Albo już zużyty. Ile masz tyś km na tej instalacji przejechane? Te KITowe zestawy często przy około 50 tyś km padają choć to nie jest reguła. Poproś...
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Jak wolisz, niektórzy piszą że należy znienic cały parownik inni tylko membrany. Ja uważam, że w parowniku do 50 000 km. nic poza membraną nie ulega zniszczeniu.Ja wymieniłem membrany ale zaznaczam, oryginalne i jest wszystko ok.
ostatni punkt:Dopuszcza się pytania dotyczące problemów z instalacją gazową. A jest możliwe że woda przedostaje się przez membrane parownika, czyli byłby to problem dotyczący instalacji gazowej. pozdrawiam i jeśli sie nie kwalifikuje to już wykasuje tylko jak??
Uszkodzona membrana w parowniku, uszkodzony lub zabrudzony zawór regulacji gazu na wężu do miksera, pęknięty wąż miedzy mikserem a kolektorem ssącym. Pamieć przynosi mi na myśl, szczególnie w zimowych czasach, kiedy to w butlach, poza gazem nie rzadko znajduje do 2 litrów wody, trzeba by to sprawdzić.
Zrobiło się ciepło i auto żyje. Poczekajmy aż się ochłodzi na dłużej - czyli październik listopad. No może grudzień bo mamy anomalie i problem powróci. Diagnoza - membrany parownika twarde jak podeszwa skórzanego buta. I jest opcja że płaszcz wodny nie wyrabia na parowniku. Parownik raczej a może i na pewno na pograniczu mocy auta albo i słabszy. Ile...
przycisnij czerwony wł i zapali jesli masz plastikowy kolektor ssący to nie polecam odpalania na gazie wiem to z własnego doswiadczenia .Lepiej wymień pompe paliwową i odpalaj na benzynie szczególnie przy niskich temperaturach szkodzi to na membrane parownika
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
By pasem leci gaz (bo skąd tam miałoby się wziąć powietrze). Nie wiem którą membranę nazywasz główną ale może posługujmy się terminologią cienka/gruba. Bypass jest na zaworku/dźwigience cienkiej membrany. Jeśli dmuchasz w otwór po iglicy (zaworek cienkiej membrany zamknięty - np zatkany palcem albo nie za mocno dociskasz dźwigienkę) to powietrze ma...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
uszkodzona membrana parownika oblodzenie parownika polar parownika
fujitsu amilo czarny ekran delphi interfejs podłoga samochód
kemppi rezystor kemppi rezystor
Tryby regulatora piekarnika Amica K60600 Podłączenie Skytec ST-140 do komputera przez AUX