witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Tak,ma być odkryta.Jest wykorzystywana do kompensacji przy systemach wtrysku L,K,KE Jetronikc.Nie kołkować tego otworu bo membrana nie mogła by swobodnie pracować.
Oringa nie dałeś pod podkładkę na środku membrany albo sama membrana dziurawa. "Bolec" to pewnie tylko kołek ustalający pomiędzy korpusami, bo innego miejsca mu tam nie kojarzę.
NO, jeśli masz mozliwość podłączenia testera pokazującego położenie attuatora, to nie musisz się męczyć! Ogólnie w regulacji reduktora chodzi o to, aby uzyskać jak najbardziej liniową charakterystykę pracy attuatora w stosunku do podciśnienia na kolektorze ssącym. Jeśli attuator musi za każdą zmianą podciśnienia zmieniać położenie, to będą straty gazu...
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
w BRC najczęściej pęka membrana w parowniku i syczy gaz do tej cienkiej rurki połączonej z podciśnieniem i przez to zagazowuje silnik który gaśnie na wolnych obrotach od za bogatej mieszanki. zdejmij ten cienki wężyk na pracującym silniku i powąchaj czy gaz leci tamtędy (pewnie tak) i wtedy zestaw naprawczy parownika BRC kup sobie na allegro i wymień...
Rozrząd ustawiony zgodnie z dokumentacją i filmami, na pewno jest OK :) procedura naprawy dla kodu 9 z tego linku to wyjątkowy przypadek tego kogoś - skoro mu wpadła śruba między czujnik CYP a rotor, to nic dziwnego, że rozwaliło i wygięło czujnik CYP :) No więc tak: silnik w mojej Hondzie to B20Z1, ale chyba nie jest to orginalny silnik, gdyż czujnik...
Montuje się je swobodnie. Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.
Czyli cóż czyni śrubka numer trzy? Bo rozumiem, że skoro auto "przymula" przy mocnym i gwałtownym wduszeniu gazu, lekko poluźnić dwójkę, żeby membrana nie była tak bardzo napięta. Nie wiem tylko cóż czyni ta iglica.
Panowie jak powinny wygladac membrany w parowniku? tzn. u mnie sa takie jakby sflaczałe, od brzegów pomarszczone. A słyszałem, ze powinna membrana byc całkiem sztywna, napieta. Prosze o podpowiedz. Niedawno wymieniałem membrany w parowniku Bedini Zdemontowana membrana fazy lotnej (ta cienka) jest wypukła w stronę na zewnątrz parownika i twarda jak...
proponuje na początek zresetowac komputer czyli odłączyc akumulator na chwile i potem sprawdzic jak chodzi na beznynie, jeśli dobrze to zasilanie benzyną jest prawidłowe i komputer przestawia sie na prace gazem, stad gorsze wyniki, odnośnie gaśnięcia to chyba membrana parownika w czasie skretu zatyka dopływ, moze inaczej go umocowac, membrana parownika...
Nic tam nie resetujesz, ustaw parownik pod nowy dolot. Zagięta rura "pod prąd" i o mniejszej średnicy zapobiega gaśnięciu "na luzie" i poprawia reakcję na gaz. Możliwe że membrana parownika już "karton". No o filtrze ciekłej nie wspomnę.
Czy na benzynie też??? Jeśli nie to uszkodzona membrana parownika gazu. Typowy objaw. Czy było przełączane na gaz na zimnym silniku?
Witam Problem z paleniem został rozwiązany w sumie przez przypadek ale skutecznie. Okazało się że parownik był już zepsuty a mianowicie membrana puszczała gaz . Po wymianie parownika na nowy auto pali od strzała. Pozdrawism
jaką masz starą instalacje może wystarczy drobna regulacja lub wymiana parownika A w zakrętach gaśnie ponieważ membrana parownika się przemieszcza i zmienia dake gazu
Membrana ok 100-140 zł a parownik ok 210 zł więc pomyśl nie zawsze wymiana membrany pomoże!!!
Sprawdzić trzeba czy elektrozawory sterowane przez centralkę LPG reagują prawidłowo. Skoro jest paliwo w gaźniku podczas jazdy na gazie możliwe, że silnik pracuje na dwu "paliwach" jednocześnie. Membrana parownika też może byt twarda i regulacja może być niemożliwa. Jedź do gazownika to sprawdzi wszystko, świece filtr gazu, parownik.
na parowniku jest śruba do regulacji wolnych obrotów zaznacz kreskę i odkręć ćwierć obrotu (można ją wykręcić całkiem przy liczeniu obrotów gwintu i umyć w benzynie) ale pewnie kończy się membrana tegoż parownika
zgadzam sie z jednym z przedmowcow - os parownika moze nie lezec w osi samochodu i stad jak sskrecasz w jedna to membrana parownika sie wychyla w nie ta strone co trzeba a jak w druga to obroty rosna - pookreca troszke go to zobaczysz czy to jest to
jest to możliwe ale skoro była zrobiona regulacja to krokowiec powinien być ok Pięć lat to trochę dużo jak na membranę w parowniku Rozkręć parownik (płyn nie wyleci z niego) i zobacz czy membrana jest miękka - to nic nie kosztuje a wykluczysz możliwą przyczynę Z jednej strony parownika jest dostęp do membrany a z drugiej do komory z płynem chłodniczym
Odkopie temat. Może przyda sie potomnym. Jedyny pewny sposób na rozróżnienie czy parownik ma membranę 28mm czy 35mm to sprawdzić jego numer... liczby to jest rok produkcji.. LOTTO 08DE ----> w tym przypadku 2008 czyli membrana 35mm LOTTO 98FY ---> rok produkcji 1998 czyli membrana 28mm
Witam Zabrałem się dzisiaj za regenerację parownika At90E i napotkałem problem z membraną tzn ta największa rozmiarowo jest taka sama tylko te aluminiowe talerzyki mają całkiem inny wymiar widoczne na zdjęciach: http://obrazki.elektroda.pl/9630844900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8794206300_1... Po lewej nowa membrana...
Odepnij doprowadzenie gazu miedzy parownikiem a kolektorem ssacym. Zawor w parowniku ,ktory sterowany jest membraną parownika jest nieszczelny i podaje gaz przez jakis czas po przelączeniu na benzynę.
wygląda na to że membrana w parowniku zesztywniała - wymiana na nową albo wymiana całego parownika a potem regulacja
Witam dziś przyszedł mi zestaw naprawczy do parownika i postanowiłem go rozebrać. Po rozkręceniu go od strony wody okazało się że pękła ta gruba membrana w środkowej części i dlatego uciekał gaz tą małą dziurką zaznaczoną na zdjęciu. Po rozkręceniu go od drugiej strony moim oczom ukazała się oleista maź cały parownik był nią wypełniony nie wiem jak...
A jak tam filtry ...powietrza i ciekłej fazy gazu? Może też być za niski poziom cieczy chłodzącej (reduktor parownik zachodzi szronem) ....Może też byc do wymiany membrana reduktora parownika bo zesztywniała....
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
Instalacja gazowa. Filtr lub membrana w parowniku pęknięta.
A zamiast stalowej rurki na wydechu nie lepiej byłoby owinąć cylinder miedzianą rurką ?? Owijając rurką cylinder pogorszysz odprowadzanie ciepła od niego. Można, niektórzy tak robią, membrany w reduktorze są olejoodporne, ale to trochę jak zabawa z benzyną i ogniem. Jeden mały wyciek i silnik chodzi na sucho. A tu tylko się parownik zaszroni i zgaśnie....
regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
Rozumiem, o auto powinno się dbać i jak coś się psuje to od razu naprawiać, w teorii to wszystko fajnie brzmi, a w praktyce nie bez powodu jest jak jest. Jako że póki co chodziła, to nie patrzyłam jej "w zęby". Auto kosztowało mało, to chyba można trochę empatii okazać, i zrozumieć że nie bez powodu 2/3x tyle nie chce człowiek wkładać jeśli jest sposób...
Przy obecnie panujących temperaturach to całkiem możliwe,pewnie wózek stoi w nieogrzewanym pomieszczeniu lub na polu,próbowałeś spuścić z parownika kondensat(śrubą na spodzie parownika)Gaz w butlach jest czasem jeszcze bardziej zasyfiony niż na stacjach gazowych ,a butla do wózka ma specjalną konstrukcje pozwalającą w pozycji leżącej butli, na wyciągnięcie...
Proszę kolegów o poradę odnośnie sytuacji z instalacją jak w tytule. Po przejechaniu stosownego kilometrażu przyszedł czas na wymianę dwóch filtrów i membrany w parowniku bo okazało się, że membrana w parowniku pękła i ulatniał się gaz. Po włożeniu nowej membrany zaworków i uszczelek do parownika oraz filtrów, pojawia się sytuacja, że po przejechaniu...
Witam nie napisałeś że masz komplet do diagnozy to skąd mamy wiedzieć , nie podałeś ile ma instalacja, czy masz zamiar zrobić diagnozę w czasie jazdy i podać wyniki ? Listwę można wyczyścić ale wtrysków nie wyczyścisz, mogą już być zużyte co do parownika to może zasyfiony olejem, membrana może już nie tak sprężysta .Czekamy na wyniki. Dodano po 3 Witam...
Gazowce zawsze powinno sie odpalać na benzynie szczególnie w zimie.Powody sa dwa.Pierwszy ważny dla stanu silnika to to że gaz ma wyzszą temperaturę spalania od benzyny i ta temperatura jest szkodliwa dla zimnego silnika tzn.tłoków,cylindrów,głowicy.W nowoczesnych układach sterownik sam to ustala i przełącza układ na gaz dopiero po 30-360 sekundach....
Dzieki Pirez. Filtr powietrza raczej odpada (niedawno wymieniany), szczelność układu dolotowego sprawdzałem. śruby regulacyjnej nie ruszałem a membrana parownika przeszła mi przez głowę wiec sie za nią zabiorę w drugiej kolejności. Zastanawia mnie tylko fakt że zdarza się ze problem znika i instalacja działa bez zarzutu... Czy tak by sie działo gdyby...
Pierwsze co to jak masz zamontowany parownik?Przy zwykłej instalacji gazowej ma to znaczenie przy sekwencyjnej byle nie śrubą regulacyjną w dół,producent zazwyczaj daje instrukcje jak nie należy montować.Przy zwykłej instalacji parownik montuje się na wprost tzn tak by membrana wewnątrz nie poruszała się podczas przyspieszania lub hamowania tzn tył...
Ile latek ma instalacja ? Może membrana jest już twarda? Nie jestem ekspertem ale u mnie podobne niuanse się działy i po wymianie parownika wszystko wróciło do normy (ponoć można by wymienić membranę ale ja wolałem wymienić cały parownik). Pozdrawiam Marek
Witam, mam następujący problem. Mam starsze autko jakim jest skoda felicja z instalacją stag 100. Auto mało jeżdżone, od pół roku tylko bp. Bo pękła membrana w parowniku. Obecnie po wymianie parownika nie przełącza na gaz, jak sprawdziłem, to były spalone dwa bezpieczniki w instalacji, oraz dziwna sprawa bo w schemacie minus na akumulator idzie czarny...
Membrana nie musi wyglądać na uszkodzoną wystarczy że już nie ma swojej elastyczności niedawno miałem taki problem w tipo 1,4 parownik brc tecno membrana stwardniała tylko w okolicy wylotu gazu do silnika założyłem z innego parownika membranke i jak ręką odjoł.
krokowy jest, sprobuje wyczyścić, ale z tego co wiem to w tej "instalacji" on i tak zostaje w swym poprzednim położeniu po odpuszczeniu gazu.. Sonda sprawna, ale membrana parownika rzeczywiście może być już do niczego. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak zamówić zestaw naprawczy ;) Bo jeżeli wolne obroty jako tako są, a zachwile ich nie ma i trzeba...
Warto regenerowac reduktory przy wykorzystaniu oryginalnych zestawów naprawczych. Robiłem to juz wielokrotnie i zawsze działają. Wartsztaty montujące gaz często skupuja "trupki" reduktorów i po wymyciu, dokłądnym wyczyszczeniu i założeniu nowych gumek sprzedaja jako po kapitalnym remoncie. W wiekszosci w reduktorach zuzywają sie membrana oraz gumka...
Ile lat ma instalacja i jaki orientacyjny przebieg? W zimę było palone na PB czy tylko na gazie ? jeżeli membrana ma trochę czasu to na pewno nie zaszkodzi rozebranie parownika - oczyszczenie i sprawdzenie stanu membran
Witam. Miałem tak samo w mojej Viki , pomogło dokładne czyszczenie parownika (Tomasetto).Ten syf w parowniku jak jest zimny to jest bardzo sztywny i wtedy ani membrana ani elektrozawór w parowniku nie pracują prawidłowo,dopiero po rozgrzaniu wszystko się normalizuje.Ten osad jest trudny do umycia a dobrze sobie z nim radzi aceton.
Panowie, Znajomy jest w posiadaniu Opla Astry 1 (z 1993), oczywiście z instalacją LPG: Ostatnio, kiedy jechał już na gazie, dojeżdżając do skrzyżowania samochód zgasł. Po zgaśnięciu w ogóle nie chciał zapalić- w swoim LPG ma przełącznik gaz-auto-benzyna. Kiedy przełącza na gaz lub auto samochód po chwili gaśnie. Na benzynie samochód pali ładnie, ale...
Wiatam ! Nie ukrywam że zależy mi na redukcji kosztów naprawy :), wiec najpierw popróbuje sam, pewnie wyjdę na tym jak Zabłocki ....ale przynajmniej czegoś się nauczę. Instalacja jest rzeczywiście Lavato, wiec jest nadzieja :) Tylko rzeczywiście nigdy tego wcześniej nie robiłem. Czy parownik trzeba całkowicie rozebrać ? Jeżeli nie sprawi Wam to kłopotu...
Nie będę się wypowiadał na temat tego wielozaworu, bo w ten który ja miałem była jedna rurka metalowa, która po zamontowaniu wielozaworu sięgała dna butli. Nie wiem jaką ma kolega instalację, ale bolączka o której kolega pisze raczej nie będzie związana z wielozaworem, a prędzej z parownikiem przy instalacjach podciśnieniowych. A konkretnie z zamontowaniem...
Dzisiaj bardziej oglądałem sytuację w owym oplu. Słychać syczenie z okolic parownika i czuć gaz myślę że prawdopodobnie membrana pękła i się ulatnia gaz dlatego ostatnio tak mało kilometrów zrobilem na zbiorniku . Kolega mi powiedział żeby do wymiany parownika nie jezdzic na gazie bo się to wszystko kumuluje pod maską i może wybuchnąć
jesli nie ruszales widelek to podgiecie nic nie da a nie ruszales przypadkiem sruby od wydatku gazy na biegu jalowym ? Dodano po 2 jeszcze jedno jak stary jest ten parownik moze ta membrana jest juz sztywna ? musi byc mieciutka inaczej wymiana
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
Schemat który załaczyłem pochodzi od nowszego modelu i tam występuje sonda lambda. Membrana w parowniku jak dało mi się ustalić jest bardzo sztywna, dopiero kiedy ogrzeje się do maksa staje się w miarę elastyczna z czego wniosek - parownik do wymiany i to w podskokach (cena w Toruniu wraz z wymianą 360 zł, cena parownika Lovteck na allegro to 200 zł,...
Sprawdzałeś szczelność parownika? Sprawdzałeś czy nie ma wżerów? Tzw. regeneracji parownika nie można robić ile razy się chce. Stop, z którego jest zrobiony też ma swoją ograniczoną żywotność, tak samo jak membrana i inne. Tutaj dowiesz się więcej: https://lpg-forum.pl/brc-mtm.html
Membrana reduktora , prawdopodobnie jest zużyta i struchlała. Proponuję regenerację parownika lub jak koledzy wyżej , wymianę parownika na odpowiedni.
Witam. Posiadam golfa 2 1.6 na gaźniku pierburg 2e2 z instalacją gazową pierwszej generacji. Mój problem polega na tym iż auto po postoju dłuższym jak około 5-6h nie chce odpalić na gazie, na ciepłym odpala ale też nie od razu. Parownik to tomasetto model AT bez zintegrowanego filtra gazu. Parownik regenerowałem 2tygodnie temu na oryginalnych częściach,...
Straszny badziew zrobiłeś, na częstotliwości radiowe nie robi się takich pająków, (robi sie pająki ale inaczej) przydało by się odprzęganie zasilania, minimalizacja powierzchni pętli prądowej i driver do sterowania tranzystorem. Ten tranzystor o czasie magazynowania 10x dłuższym od czasu impulsu, ręce opadają, jak już musi być tranzystor ze śmietnika...
Próba odpalania silnika na gazie w zimie to samobójstwo.Zmrożona membrana ulega odkształceniom co spowoduje w najmniej oczekiwanym momencie uszkodzenia parownika.Tylko odpalenie fury na benzynie i zagrzanie układu chłodzenia wraz z tym parownika do minimalnej temperatury 30*C i przestrzeganie tej procedury powoduje długą bez niespodzianek pracę membrany...
Jak Ci zamazł parownik to mogła się uszkodzić membrana w nim a to jest miejsce kontaktu płynu z ... gazem!!! Po za tym w układ z LPG wchodzi więcej płynu.. Poszukaj czy nie ma miejsc porytych białym nalotem i w pobliżu nich ( nad nimi) szukaj ubytków ale zaraz po jeździe-leci jak jest ciepły i pod cisnieniem. U mnie w passacie w 9 letniej instalacji...
nawet jak zimny chodziło wsyztsko okej nie musiałeem czekaj az sie nagrzeje,nawet gdy były mrozy to nie było z Tym problemu , zawsze szedł jak głupi Zbyt wczesne przełączenie prowadzi do uszkodzenia membrany parownika. Prawdopodobnie to się stało i ciekły gaz zalewa ci silnik.
Witam. Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, bo akurat mam pytanie związane z takim parownikiem. Otóż chciałem zapytać czy ten elektrozawór, który widać na zdjęciu, w pierwszym poście, powinien całkowicie zamykać dopływ gazu?Co prawda, mam parownik Lovato, ale wygląda niemal identycznie. Śruby są w tych samych miejscach, przyłącza również.jedyną różnicą,...
Też mi się wydawało że membrana nie ma nic z tym wspólnego jutro muszę dokładnie wytrzeć parownik i wtedy zobaczę może coś będę wiedział konkretniej bo odkręcać i spuszczać płyn ( w ciągu 4 miesięcy wymieniałem go 2 razy ) nie wiedząc dokładnej przyczyny, chciałbym tego uniknąć. Ale chciałem dokładnego potwierdzenia że nie ma możliwości uciekania płynu...
Nie znam się wogóle na instalacji II generacji stąd moje pytania, sam użytkuję I generację którą sobie sam ustawiam jak chcę śrubami. Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się! Może da się w II generacji, na jakiej podstawie twierdzisz...
Nie kolego ! Nie jest możliwe aby gaz z LPG przedostawał się do płynu chłodzącego i powodował powstawanie poduszki gazowej w układzie chłodzenia . Podgrzewanie parownika jest oddzielone metalowa scianką od komory gazowej z membraną i nawet gdy membrana czyli przepona jest uszkodzona to nie ma możliwości przenikania gazu do płynu chłodniczego . Stary...
Jezeli masz instalacje gazowa, to moze np. membrana w reduktorze jest uszkodzona... Odlacz podgrzewanie od parownika i zobacz co sie bedzie dzialo. Wina moze tez byc po stronie pompy wodnej (brak obiegu) lub np. termostat moze byc uszkodzony. Pozdr.
wlot powietrz nie jest skierowany do przodu, przez te 25 000km nie było z tym problemu. Chodzi mi raczej o odpowiedź czy to możliwe, że po tak małym przebiegu membrana zesztywniała, a może coś w parowniku uległo zanieczyszczeniu(może jakiś zaworek) i czy bawić się w regenerację tego parownika czy dołóżyć i kupić Lovato lub Landi wiem, że na ten temat...
Jeszcze nie, wyczyściłem cały nawiew i parownik ze syfu, zregenerowałem panel kilmatyzacji, dorobiłem sterownik i przekaźniki klimatyzacji, zakupiłem odpowiednie przewody i kostki bo nie miałem wiązki i sterownika w zestawie. Naprawiony czujnik ciśnienia, dorobione mocowania skraplacza, pierwsze podejście z nowymi oringami, nie wszystkie spasowały,...
termostat który w ogóle sie nie otwiera?!?!? a silnik to nie przegrzewa sie....? Druga sprawa: ogrzewanie parownika podłącza się do "małego obiegu" cieczy chłodzącej (tam np gdzie jest wyprowadzenie nagrzewnicy kabiny). I z tym obiegiem termostat ma niewiele wspólnego. Tak czy siak należałoby sprawdzić jak szybko parownik zrobi się ciepły. Może membrana...
Przekaźnik podczas pracy ma być w tej pozycji, w jakiej jest zamontowany. O, a to istotny szczegół, nie pomyślałem o tym. Rzeczywiście w cewce jest ruchomy rdzeń, a sprawdzałem z przekaźnikiem w położeniu prawie "do góry nogami". Poprawię i sprawdzę raz jeszcze. Bingo, dziękuję! W prawidłowej pozycji przekaźnika (i przy obejściu termostatu) sprężarka...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z osadów...
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
jest dziura :] jest to odpowietrznik od membrany 2 giego stopnia a to że buczy oznacza że membrana pękła i ulatnia się LPG a guma często buczy przy pęknięciu i takim przepływie, nie trzeba nowego parownika wystarczy zestaw naprawczy rozumiem też datę tego posta i zapewne wtedy nie było popularne "samemu wymienić" membrany ale też piszę żeby inni to...
Korek jest ważna sprawa. ma być taki jaki był fabrycznie bez względu czy ci się coś przegrzewa czy nie. Ta membrana w korku to taki zawór bezpieczeństwa. W obiegu wody zawsze będzie ciśnienie jak rozgrzejesz silnik. To, że nie ogrzewa tobie parownika czy wnętrza samochodu lub też wyrzuca płyn na zewnątrz to nie wina korka! układ sam się odpowietrzy...
Zamieniałem już krokowca z przepustnicy. Bez zmian. Jest tak samo "tępy" na ręczne wysuwanie co ten z rozdzielacza. Z nowego zaś ulatnia się gaz z tego miejsca co opisywałeś. Nie wiedziałem że można go w tym miejscu rozebrać i że jest tam oring. jutro spróbuję go uszczelnić. Czy na krokowcu musowy jest ten drucik co jest zaczepiony o tłoczek? Gaz zazwyczaj...
Tam nie ma czujnika Halla, to jest czujnik indukcyjny. Miałem na myśli czujnik położenia wału. Ten silnik niestety tak ma, że gdzieś między 15 min do 2-3h od zgaszenia trudniej go uruchomić, można dodać trochę gazu - to pomaga. To si zgadza, trzeba pokręcić dłużej, ale nie aż tak długo jak ma to w tej chwili miejsce u mnie. Po drugie zapewne przepuszcza...
Naprawiło się samo. Wielkie było moje zaskoczenie gdy po dłuższym postoju nie przełączyłem na benzynę i auto odpaliło. Potem na drugi dzień też odpaliło na gazie. Usterka wystąpiła po myciu silnika i widocznie w końcu jakieś zalanie wyschło, po kilku miesiącach. Muszą być wdzięczny instalacji gazowej, że jest tak mało wymagająca. Przez 5 lat przejechałem...
Witam. Na wstępie chciałbym nadmienić, że przeglądałem już forum i szukałem problemów podobnych jak mój, niestety nie udało mi się znaleźć nic co by konkretnie pasowało. Postanowiłem umieścić temat w dziale mechanika, ponieważ nie jest tematem stricto dotyczącym instalacji gazowej, a czy elektryki to naprawdę nie mam pojęcia. Wszystko zaczęło się od...
jak zakręcisz na max obie śrubki to nie ma wcale lecieć gaz jeśli leci to prawdopodobnie nie zamyka zaworek gumowy "dyszy głównej" miałem taki parownik BRC w którym ramię z zaworkiem było źle wygięte i gumka zaworka nie przylegała równolegle do płaszczyzy otworka w korpusie parownika - małe gięcie naprawiło parownik dyszy głownej ?? tzn tego ramienia...
Na sekwencji będziesz jezdził połowę tej trasy na benzynie zanim przełączy się na gaz. Na instalacji II generacji możesz odpalać na benzynie i zaraz startować na gazie. Dlatego większą oszczędnośc uzyskasz na instalacji II generacji. Sekwencja jest tylko dobra na dalekie trasy. zarówno instalacja II i IV generacji wymaga odpalenia silnika na benzynie...
Nazwy użytkownika nie pamiętam (poszukam później)... Tak jak kolega pisał gościu z Chełma. Kupowałem u niego właśnie do parownika Lovato. Około 50 zł z wysyłką, ekspresowo przyszło. Zestaw jak najbardziej pasował. Jeździ ponad rok i jest ok. Spalanie w porównaniu ze starą membraną spadło o około 2-3 litry. Wymienisz sam, są stronki z opisem i zdjęciami....
Witam! W moim Galaxy 2.3 jest w/w instalacja Mistral1+ wtryskiwacze Easy jet 18. Odkąd kupiłem autko jeżdżę na rurce parownika wymienionej na miedzianą, zwykłą, fi 8, (oryginał- chyba 400 zł.). Autko co jakiś czas potrafiło "szarpać" (wina parownicy?) i trzeba było przełączać się na benzynkę by znów powrócić na LPG. Ostatnio w mojej instalacji "padła"...
Wszyscy dobrze ci radzą. Apropo sprężynki. Jeżeli rozkręciłeś elektrozawór gazowy <ten element z filtrem> to faktycznie tam jest wałeczek a może raczej tłoczek i on jest czasami wspólnie połączony ze sprężynką, czasami się z nią tylko styka. Myślę że więcej można by pomóc jeśli określił byś jakiej firmy masz elementy instalacji gazowej. Ja proponowałbym...
Membrana z czasem twardnieje, co powoduje, że nie reaguje szybko na zmiany ciśnienia a to może objawiać się problemami z regulacją jest albo dobrze na wolnych obrotach albo odwrotnie musisz wziąć pod uwagę to, że reduktor pracuje w bardzo skrajnych warunkach z jednej strony w czasie rozprężania gazu dochodzi do schłodzenia go do ujemnej temperatury...
do mechanikow musisz pojechac to chyba jest niedrogie.. np jak sie jezdzi na rezerwie i syfu silnik pociagnie z baku i haluny sie zaczynaja to lepiej przedmuchac.. jedziesz do pierwszego lepszego zakladu i wspominasz, ze mogl pociagnac gowna i moga ta przedmuchac.. nie wiem jak to sie dokladnie robi masz gaz 3ciej generacji.. w.. 1. Musisz manualnie...
Ewentualnie sprawdź membrany na parowniku jeśli są ślady wycieku oleju to membrany do wymiany i silniczek krokowy do sprawdzenia jeśli takowy instalacja posiada miałem podobny problem i po wymianie wyżej wymienionych wszystko jest już ok. (lub Elektro-włącznik krokowy)
Tak bardzo częstym powodem gasnięcia samochodu na zimnym silniku są sztywne mębrany w reduktorze ,moze byc to spowodowane złym jakosciowo gazem lub tez nie spuszczaniem z reduktora tzw < gazoliny > nieczystosci z gazu jakie powstaja z jego odparowywania jeszcze jedno z byt wczesne przełanczanie silnika z benzyny na gaz a nie rozgrzanym silniku...
napisales kwok ze klapa jest na sprezynie ? która klapa - jesli chodzi o klape blosa to tak, jesli o klape pzreplywomierza to nie widzialem tam sprezyny , a przeciwwage . Ja sie juz zaczalem zastanawiac czy aby podlączyc kompensacje z parownika jak nijblizej klapy przepływomierza, moze wlasciwie ona powinna byc blizej pzreplywomierza ,niżeli blosa ,...
Witam. Padnięty parownik- a raczej jego membrany. Zrób prosty test. Od silnika do parownika idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie silnika załóż na niego pusta strzykawkę (ściśniętą)> Zrób to zaraz po zgaszeniu auta- takim normalnym jak zawsze. I obserwuj strzykawkę - czy tłoczek wypycha. Jeżeli tak to nic nie kombinuj tylko parownik do wymiany....
Mój jest z 89R. i ma mechaniczny wtrysk. Nie ma elektryki wtryskowej. wtryski pracują z takim przepływomierzem zamocowanym nad filtrem powietrza i od niego ida takie czerwone przewody do wtrysków taki motor miałeś?? Ile może kosztować zestaw naprawczy do parownika brc tecno? Dodano po 5 Dobrze by było widzieć nowe... Ale wydaje mi się też że ich stan...
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Jest sporo wątpliwości co do mojego pojazdu, więc opiszę całą zabawę od początku. Auto zakupione w październiku 2007 miało przebieg 243 700 km. Od razu powymieniane filtry (olej, powietrze), olej, pasek rozrządu. Do tego był rozszczelniony filtr powietrza (uszczelniłem). Wtedy to jeszcze spalanie było na poziomie ponad 20l gazu/100km. Po rozebraniu...
Możliwe że już membrana w parowniku do wymiany. Parownik penie od nowości, nigdy nie wymieniany? A tak na marginesie, 90tyś przebiegu a ciśnienie na 3cylindrach poleciało na ryj:D Ołowiane cylindry i pierścienie:)
miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Możliwe uszkodzenie membrany w parowniku.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Może się zdarzyć, że będzie coś trzeba wymienić, skoro instalacja jest z 2002r. Jednak w Twojej sytuacji podstawą powinno być podłączenie do kompa i wnioskowanie z odczytów pracy i objawów, ktore opisałeś. Jeśli dusisz pedał, a sprzęt nie jedzie, to pewnie brakuje mu gazu. To może być zapchany filtr, zapchany przewód, starość membran parownika, ale...
Zrobiło się ciepło i auto żyje. Poczekajmy aż się ochłodzi na dłużej - czyli październik listopad. No może grudzień bo mamy anomalie i problem powróci. Diagnoza - membrany parownika twarde jak podeszwa skórzanego buta. I jest opcja że płaszcz wodny nie wyrabia na parowniku. Parownik raczej a może i na pewno na pograniczu mocy auta albo i słabszy. Ile...
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
uszkodzona membrana parownika oblodzenie parownika polar parownika
studio muzyczny piąta harmoniczna zasilanie modułu electrolux
najlepszy interfejs diagnostyczny najlepszy interfejs diagnostyczny
Mechanizm podawania kasety w kamerze Samsung VP-D20 Ciśnienie sprężania Ford Focus MK3 1.6 TDCi