regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Raczej stare sztywne membrany i ma parownik do wymiany dlatego mu napisałem że w pytaniu ma odpowiedź. Dlatego właśnie zaleca się żeby wymieniać reduktor co 60 000.
Więc zaczynasz od parownika. Ze starości przebiegu pewnie się zrobiło sztywne membrany.
regulacja parownika a dokładniej należy nieco zmniejszyć napięcie membrany opcja druga - membrana jest stara i sztywna - do wymiany
Panowie jak powinny wygladac membrany w parowniku? tzn. u mnie sa takie jakby sflaczałe, od brzegów pomarszczone. A słyszałem, ze powinna membrana byc całkiem sztywna, napieta. Prosze o podpowiedz.
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
tak bez powodu wzroslo nic nie kreciles? moze masz stare membrany w parowniku, sa od niskiet temp sztywne (malo elastyczne) i dostaje za duzo gazu.
Najważniejsze pytanie ile km jest przejechane na instalacji. Wszystko wskazuje na sztywne membrany w parowniku czyli nowy parownik lub regeneracja.
to może być wysłużona membrana a powód jest jeden jak tu wszyscy mówią za niska temperatura na parowniku . w moim samochodzie było to samo i jest coraz gorzej teraz ale sie jeszcze meczę i myślę jak uzdrowić membrame bo pewnie jest sztywna jak blacha . raz namoczyłem w ropie z olejem delikatnie bo sie bałem by nie uszkodzić i naprawiłem ale na okres...
Witam. Miałem tak samo w mojej Viki , pomogło dokładne czyszczenie parownika (Tomasetto).Ten syf w parowniku jak jest zimny to jest bardzo sztywny i wtedy ani membrana ani elektrozawór w parowniku nie pracują prawidłowo,dopiero po rozgrzaniu wszystko się normalizuje.Ten osad jest trudny do umycia a dobrze sobie z nim radzi aceton.
Sztywne membrany, brudny parownik. Do regeneracji jak napisał kolega gimak, lub wymiany. Zestawy naprawcze są często miernej jakości i regeneracja czasami nie pomaga.
może masz sztywną membranę w parowniku lub uszkodzona śrubę od regulacji w parowniku (ukręcona mosiężna śruba zakończona szpicem)
Witam! Parowniki nie powinne być używane na zimno (zamarzają) szybko się psują i potem sa problemy, parownik powinien być ogrzany choć troszeczkę i dopiero przełączony na gaz. Pewnie membrana jest już za sztywna i dlatego masz problemy Pozdrawiam!
Według mnie do regeneracji parownik, jak jest zimny membrany sztywne i nie pracują jak powinny po rozgrzaniu gumy miękkną i jest ok. W ciepłe dni nie było problemu?
Przychodzi od razu mi na myśl jak sprawdzić kiedy membrana po wyjęciu jest dobra? Czy nie jest za sztywna? I prosiłbym o jakieś fotki albo opis jak dobrze rozebrać i złożyć Parownik Landi Le98? I czy nie trzeba dawać nowych uszczelek tylko złożyć na starych?
Nie wiem czy dobrze mówię,ale na zimnym silniku auto nie powinno pracować na gazie gdyż membrany są sztywne i mogą nie puszczać gazu i dlatego auto ci gaśnie.Dopiero po nagrzaniu membrana robi się miękka i puszcza gaz. Druga sprawa to taka praca na zimnym silniku na gazie skraca żywotnośc parownika. Optymalna temp w której nalezy odpalić gaz to około...
Witam Ja również jestem od 1997 roku posiadaczem samochodu z instalacją gazową Przez kilka lat i nabyłem pewne doświadczenie w zakresie regulacji instalacji LPG Prawidłowe zużycie gazu wylicza się z prostego wyliczenia tj mnożymy zużycie benzyny razy 1.2 jeśli przykładowo auto paliło np średnio 10 litrów benzyny to gazu powinno palić 12 litrów . Oczywiście...
W jakim stanie masz filtr gazu ? Objawy podpadają też na zbyt sztywną membranę w parowniku.
jezeli masz auto ustawione na anlizatorze λ=1.0000 dla 850 rpm i λ=1.0000 dla 3000 rpm . to pozostaje tylko jedno : parownik ma za sztywne membrany
Regulacja może w takich wypadkach pomóc ale nie zawsze musi. Miałem kilka przypadków, że trzeba było zregenerować parownik i dopiero dało się usunąć usterkę. Jeżeli membramy w parowniku są już zbyt sztywne to zanim parownik zostanie porządnie rozgrzany mogą być problemy z przejściem benzyna-gaz a potem nierówna praca na gazie na biegu jałowym...
Podaj więcej szczegółów, jaka instalacja, ile lat na gazie, ile km przejechane, przyczyna może być najprostsza od zapchanego filterka gazu, przez sztywne membrany w parowniku....
Ja mam taki sam silnik ABK jeżdże na LANDI ale mam membranki sztywne i właśnie zakładam BRC ECO 100.dlamnie super.Polecam
Możliwe, że już parownik jest na wykończeniu. Membrany są zbyt sztywne. Może podawać zbyt dużą dawkę gazu dlatego strzeliło, dlatego zalewa go. Najpierw proponują sprawdzić czy przy wystrzale nie zrobiło sobie jakiegoś lewego powietrza, czyli gdzieś może zasysać za filtrem powietrza, dlatego takie objawy, a przy gazie jest to niedopuszczalne.
a ile km zrobione jest na tym parowniku? Może membrany są bardzo sztywne i nie reaguja prawidłowo. IMHO pali ci za dużo albo masz ciężką nogę, w 10l powinieneś się zmieścić
Rozebrałem parownik. Sam kanalik między śrubą od regulacji wolnych obrotów, a wylotem tuż pod membraną główną jest drożny, sprężone powietrze przelatywało bez żadnych problemów. Membrana główna jest trochę sztywna w dotyku, coś jak płótno, ale myślę że jeszcze bez tragedii. Osadu też niezbyt wiele. Przeczyściłem trochę wnętrze, ale niestety bez zmian,...
Jesli chodzi o instalalecje z parownikiem (reduktorem) firmy BRC to bedą do wymiany membrany a nie cały, koszt zależnie od punktu 90-120 zł materiały + robocizna jakieś 40- 50 zł. Wychodzi max 170 zł. Sam posiadam instalację BRC w AUDI 80 1,8 Coupe , wymieniłem zestawik membran bo też żarł mi niesamowicie ok 20 L /100 km, teraz mam zużycie ok 9,5 litra,...
Załóz jeśli nie ma emulator sondy na lpg ( nie zwalnia to od wymiany sondy jeśli jest uszkodzona bo na pb nie pojedziesz poprawnie), i jak nie masz załóż śrubę na wężu lpg i jedz do gazownika niech ci ustawi dawkę i wolne na parowniku. Parownik jeśli umarł (membrana sztywna i syf w środku)to trzeba te 150zł wydać na nowy (żadnej regeneracji) i sie cieszyć...
Jeżeli szarpie na benzynie to prawdopodobnie problem tkwi we wtrysku a jeśli na gazie to w zależności od instalacji parownik (sztywne lub uszkodzona membrana, niedrożne dysze, zanieczyszczony kondensatem z gazu), filtr gazu, nieodkręcony (100% otwarcia)zawór gazu na butli lub sterownik (ustawienie).
Tak bardzo częstym powodem gasnięcia samochodu na zimnym silniku są sztywne mębrany w reduktorze ,moze byc to spowodowane złym jakosciowo gazem lub tez nie spuszczaniem z reduktora tzw < gazoliny > nieczystosci z gazu jakie powstaja z jego odparowywania jeszcze jedno z byt wczesne przełanczanie silnika z benzyny na gaz a nie rozgrzanym silniku...
Moim zdaniem nie powinno być problemów z pracą gazu na mrozie, jedynie chodzi o parownik i jego sztywne membrany. Ja osobiście mam ustawione 15 stopni. PS w autkach na gaz czasami lubi zwariować elektronika szczególnie, gdy braknie gazu i wtedy zazwyczaj pomaga reset kompa (zależy, jakie auto), ale ty masz gwarancje jedź przy okazji wyregulują gaz (nie...
Kolego lisekmlody Napisz jaką masz instalacje. Jesli nie sekwencję tylko mieszalnikowi to albo masz sztywne membrany w parowniku i należało by je zregenerować ( koszt około 50zł) samemu. A może wystarczy podłączyć się pod interfejs i zobaczyć na kompie co się dzieje.
Usterka dziwna, sprobuj erzac o ktorym ci pisalem. Uda sie okreslic w czym szukac usterki. Uklad lpg czy sterowanie. Chociaz tak sie zachowuje tez gdy problem z membrana w parowniku-za sztywna. Sprobujmy jednak inaczej- w jaki sposob usterka ci powstala, kiedy pierwszy raz zauwazyles. Prawdopodobnie to co zrobiles tuz przed spowodowalo blad. Moze tez...
jak wcześnie przełączysz na gaz to parownik nie jest rozgrzany, membrana sztywna i zalewa go gazem . jak go zgasisz to jest problem z odpaleniem a z gaśnięciem to hall bardzo czesto najpierw czasami sie wyłącza a potem kaplica. jak sam zgaśni to kreci jakby na sucho bo jak niema położeni to nie daje ani zapłonu ani paliwa
stawiam na reduktor pewnie ma przejechane 50-70 tyś membrany są sztywne i reduktor nie pracuje płynnie - wymień na lovato i po kłopocie a jak zejdziesz ze spalaniem do 10-12 l to i tak inwestycja ci się zaraz zwróci
Gdybym wymienił nawet i ten cały durny parownik na nowiutki dałoby to coś? Moje myślenie: skoro membrana sztywna to pewnie przez starość, więc nowa działałaby poprawnie? Zawory są elegancko (sprawdzane kąty nachyleń itd), więc zapewne cylindry z tłokami.... Ale to pod wpływem większej ilości gotówki z czasem się zrobi - skoro może chwilkę pojeździć...
Schemat który załaczyłem pochodzi od nowszego modelu i tam występuje sonda lambda. Membrana w parowniku jak dało mi się ustalić jest bardzo sztywna, dopiero kiedy ogrzeje się do maksa staje się w miarę elastyczna z czego wniosek - parownik do wymiany i to w podskokach (cena w Toruniu wraz z wymianą 360 zł, cena parownika Lovteck na allegro to 200 zł,...
Sprawdzić analize spalin na gazie i na benzynie! na wolnych jak i podwyższonych obrotach! To wiele wyjaśni ale i reduktor po takim przebiegu kwalifikuje się do wymiany membrany są sztywne jak karton i nieprecyzyjnie dawkują gaz czasami są również mikropęknięcia na wysokim ciśnienu co powoduje zalewanie gazem ale wszystko to wyjdzie po analizie spalin...
Auto to Toyota Carina E 1,6 1997 r. wtrysk wielopunktowy. Nie wiem po czym poznać generację instalacji. Centralka to takie dwa pudełka spięte ze sobą. Jedno większe, drugie mniejsze. :) Napięcie z sondy (mierzone na złączu diagnostycznym silnika) to na benzynie od 0,1 do 0,8, a na gazie od 0,3 do 1,0 niezależnie od regulacji śrubkami na parowniku. Byłem...
Wyjaśnij mi Panie moderatorze "robokop" jak np. propozycja sprawdzenia stanu parownika nie wnosi nic do tematu. Wyjaśnij mi kolego teraz, jak laik ma sprawdzić membrany, jakimi kryteriami kierować się przy określaniu dobra/zła? Bo ja podejrzewam że przyczyna leży właśnie w registrze, który można sprawdzić bez ingerowania w parownik, co już wiążę się...
Witam.Instalacja gazowa była montowana w lutym 2002 r. tak przynajmniej jest napisane w wyciągu za świadectwa homologacji.Parownik rozbierałem i go dokumentnie oczyściłem,ale nic to nie dało.Zwróciłem uwagę,że membrana w komorze gazowej jest dość twarda(sztywna) ale w związku z brakiem doświadczenia w tym temacie nie byłem w stanie ocenić tego faktu.Czy...
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
Po wymianie membran i wszystkich gumowych uszczelek nie ma niestety różnicy jeśli chodzi o zapalanie samochodu - dalej się zalewa gazem - wystarczy wypiąć węża od parownika żeby gaz odparował i wtedy pali idealnie. Czyli to jednak nie od stanu membran to zależy - a dodam że stare były w stanie krytycznym, były tak sztywne i pogięte że praktycznie nie...
Ja z takim nagarem spotkałem się w reduktorze-parowniku w 9 lat temu. Membrany były sztywne, a komory w środku to skrobakiem czyściłem. Myślałem, że od tego czasu gaz się poprawił. W reduktorze Prinsa, który czyściłem w zeszłym roku, miałem trochę oleju-smaru o konsystencji gęstego miodu i o podobnym kolorze. Z powodów w/w małych luzów, powodowało to...
Problem z gaśnięciem podczas zmieny biegów lub wrzucaniu na luz jest spowodowany prawdopodobnie przez sztywną membranę w reduktorze, przynamniej tak mi się wydaje. Po prostu zdejmując nogę z gazu wytrwarza się podciśnienie, membrana powinna się odgiąc, i auto gaśnie. Nie hamuj silnikiem, tylko wrzucaj na luz, auto nie będzie gasnąć. W weekend zamierzam...
Cześć, posiadam instalacje w c5 (2009 2.0pb 140kucy) AG SGI II, instalacja wiadomo, stara, ale jeszcze "chyba" działa. Miałem problem z przyśpieszaniem na gazie, więc postanowiłem zregenerować reduktor/parownik takim zestawem z allegro: https://obrazki.elektroda.pl/9713350600_... https://obrazki.elektroda.pl/3499058000_...
Witam, co 80kkm powinno sie wymienić membrane i uszczelnienia oraz oczyscić wnętrze , taki zestaw kosztuje około 100zł , rozebranie bez wymiany tych elementów jest bez sensu a te ulegają sztywnieniu i pękają , popytaj u siebie gazowników pewnie coś dobiorą do twojej instalacji, założenie jest proste jak wsio inne w porządku, instalacja prosta więc nie...
Zesztywniała membrana i pozapiekane mazutem dźwignie w parowniku to wręcz gwarancja problemów z LPG.Koszt regeneracji parownika to około 60-150pln w zależności od dostępności części i "wkładu własnego" lub jego braku.Mówię tu o rozsądnych kwotach....U mnie poprawa kolosalna -sam to wymieniałem i dobrze.Nie sądzę aby "szpenio" jakiś tak wyczyścił z osadów...
Witam wszystkich! jestem tu nowy a to mój pierwszy post na tym forum :) od niedawna posiadam subaru legacy z 93 roku 2,0 benzyna z LPG sprowadzone z holandii. posiada on instalację necam. od jakiegoś czasu mam problemy z autem. Gdyż wariuje na gazie.. czasem jedzie dobrze, a czasem pstryka coś w komputerze podczas jazdy i auto zaczyna się jakby dusić....
Witam, Tak jak w temacie mam pytanie o poprawne działanie zaworu rozprężnego klimatyzacji ze zdjęcia poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/7662496800_1... 1. Ciecz pod wysokim ciśnieniem 2. Rozprężona ciecz wpadająca do parownika 3. Gaz wracający z parownika 4. Kierunek gazu do kompresora 5. Regulacja ciśnienia gazu LP ~2,5 bara (temperatura...
Witam. Miałem dokładnie to samo, więc postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami. W sumie rozbierałem reduktor aż 3 razy, dopiero za 3. znajomy patrzył mi na ręce i na instrukcję od zestawu naprawczego. Mój błąd polegał na tym, że na odwrót zamontowałem sprężynkę doginającą dźwigienkę redukcji 2. stopnia (tej od dużej membrany). Sprężynka ta odpowiada...
Witam. Jakiś czas temu pisałem o tym jak to mój uniak niby zaczął to bardzo dużo palić. Kupiłem fejsa, wyregulowałem gaz i nadal działo się to samo (może z małą różnicą w spalaniu, ale to nadal było bardzo dalekie od doskonałości). Potem kupiłem sobie zestaw naprawczy do parownika. Po rozebraniu go rzeczywiście było tam mnóstwo syfu (coś podobnego do...
rozbierałem tylko nierobiłem fotki wyglada jak nówka . pomiar zrobiony wygłada to tak : 1-2 =11.9 1-3 =11.9 1-4 =6.4 1-5 =11.9 1-6 =3.6 2-3 =22.7 2-4 =17.2 2-5 =22.6 2-6 =14.5 3-4 =17.2 3-5 =22.4 3-6 =14.4 4-5 =16.9 4-6 =9 5-6 =14.2 Norcio12 zerknij moze ci coś to mówi bo mi nic . http://obrazki.elektroda.net/42_12376520... i jeszcze mam pytanie...
Ten typ juz chyba tak ma . Wiadomo nie moge wymagac ze stary samochod jeszcze z silnikiem 2.0 bedzie mi palic 10 L. Jak coś takiego czytam to nie wiem czy się śmiać czy .... (podkreślenie moje). Miałem już kilka samochodów (fakt, że od nowości je ćwiczyłem), ale w żadnym (przy właściwym stanie technicznym samochodu) nie stwierdziłem zwiększania się...
Witam. Włąsnie wrocilem z regulacji instalcji gazowej BRC II gen. Problem tkwil w wysokim spalaniu (tj. 12 -13 litrow przy silniku 1.6i 8v - spokojna jazda). Gazownik po wielu probach regulacji postanowil zregenerowac reduktor (tak jak w temacie). CO sie okazało. PO 3 latach i 40 kkm membrany byly jak blacha (sztywne), jednak nie mialem zadnego problemu...
Witam. Na wstępie chciałbym nadmienić, że przeglądałem już forum i szukałem problemów podobnych jak mój, niestety nie udało mi się znaleźć nic co by konkretnie pasowało. Postanowiłem umieścić temat w dziale mechanika, ponieważ nie jest tematem stricto dotyczącym instalacji gazowej, a czy elektryki to naprawdę nie mam pojęcia. Wszystko zaczęło się od...
witam kolego sonda na gazie nie pracuje nieznam się na instalacjach gazowych ale sygnał sondy po przełączeniu na gaz jest podawany z sterownika gazowego do sterownika silnika a ty jesteś podłączony do sterownika silnika i dlatego masz takie odczyty jakie dostaje lub niedostaje ECU musisz dobrze wyregulowac skład mieszanki gazowej Mylisz sie.Po przelaczeniu...
sztywna membrana sztywna membrana gaźnika sztywna membrana gaźnik
komunikat tonera samsung workbench bramka projektor błąd
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Kod błędu P0501 w Mercedes Sprinter - czujnik prędkości Panel sterowania lodówki Mastercook LC-518A - usterki i diagnostyka