Dziekuję za słowa uznania :-). Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie podgrzewacza Co2. Narazie go nie mam, ale chciałbym go sobie zrobić wykorzystując drut oporowy. W czasie spawania na reduktorze pojawia sie szron, czy on skraca żywotność reduktora ??? Różne opinie na ten temat słyszałem. I jeszcze jedno, najważniejsze czy podczas pracy z podgrzewaczem...
Witam, na tabelkę oczywiście reflektuję, reduktor ma ciśnienie wejściowe max 1.6 MPa, a podajesz że z reguły jest około 0.35 MPa, czy jest możliwe aby ciśnienie w butli było 5x większe od "normalnego"? Czy ogólny skład mieszanki PB może mieć wpływ na tak krótką żywotność membrany w reduktorze? Jak wiadomo membrana w reduktorze jest gumowa, być może...
Membrany są wewnątrz reduktora a ich wymiana to doraźny sposób i niekoniecznie rozwiąże to twój problem. Jeśli reduktor ma ponad 100000 przebiegu to polecałbym jego wymianę (w warsztacie ok 350zl jesli zrobisz to samemu to nowy reduktor dostaniesz poniżej 200zl). Napisz czy instalacja LPG ma komputer (możesz to poznać po tym co siedzi na gumowej rurze...
Kontynuując wywód na temat Reduktorów Prinsa jeżeli ktoś posiada w swoim samochodzie nowy reduktor Prinsa tj. reduktor z tylko jedną membraną to nie powinien mieć już problemów z zacinaniem się iglicy wystarczy po prostu spojrzeć na reduktor , jeżeli pod jednym i drugim deklem widać dwie gumowe uszczelki (membrany) to jest jeszcze starego typu, jeżeli...
W wyliczance nie podałeś ile km przejechałeś na parowniku, bo może z gumowych membran zrobiły się membrany blaszane.
Słuchajcie, mam taką sprawę - zabrałem się do regeneracji reduktora KME Silver, ale nie mogę sobie poradzić z rozebraniem go na części pierwsze. Odkręciłem 4 nakrętki, wyjąłem 4 śruby które biegną przez całą grubość reduktora, ale nadal nie mogę się dostać do środka. I teraz nie wiem - czy muszę jeszcze coś odkręcić, czy po prostu gumowe membrany tak...
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Stary temat, ale warto by go zakończyć podsumowaniem, by obecnie przeglądający forum znaleźli odpowiedź. Długi czas oczekiwania na przełączenia na LPG lub przełączanie z LPG na PB jest spowodowane zużyciem membran w reduktorze i problemy z ciśnieniem gazu parownika. Prosta regeneracja parownika ( wymiana membran i uszczelek gumowych) załatwia temat...
reduktor to aluminowy korpus (raczej się nie psuje tylko brudzi), gumowe zaworki (zużwają się) i membrany (też się zużywają) zestaw naprawczy to zaworki i membrany reduktor to 200-350 PLN zestaw 150 PLN max sam wyciągnij wnioski i zdecyduj a spalanie wydaje mi się troszkę za duże i raczej nie z winy gaźnika
Regeneracja polega na tym, że przy jego czyszczeniu przy okazji wymieniasz zużyte części (najczęściej stwardniałe membrany i inne elementy gumowe). Są w handlu (na allegro lub u gazownika) zestawy (elementów) do regeneracji poszczególnych typów reduktorów.
Reduktor Bor-1 to wynalazek firmy Bormech tej samej co produkuje zbiorniki lpg. Niestety ten reduktor praktycznie nie zaistniał na rynku. Bormech ma ich spora partię w magazynie i jak trafi się amator to opychają. Ja interesowałem się tym reduktorem około 2012 roku. Dzisiaj nie chciałbym go wziąć, bałbym się że membrany gumowe zaczęły tracić swoje właściwości...
ZAJEBISTE REDUKTORY.ALE TAK PO ZATYM TO MUSICIE Z KOLEGĄ UWARZAĆ NA DROBNE CZEŚCI.NATOMIAST REDUKTOR TRZEBA ROZEBRAĆ CALUTKI I KAŻDĄ CZEŚĆ CZYŚCIĆ OSOBNO OPRÓCZ MEMBRAN KTÓRE WYMIENIA SIE NA NOWE ŁACZNIE Z USZCZELECZKAMI GUMOWYMI .ŻYCZE POWODZONK Wielkie litery-poprawić yasiu.brzeg
Nie chodzi mi o reduktor chociaż dla gumowych membran zbyt wysoka temperatura też może być szkodliwa, bardziej miałem na myśli jaka temperatura gazu jest niebezpieczna. Wikipedia podaje że temperatura zapłonu propanu wynosi -104°C a samozapłonu 493-604°C, dla butanu zapłon -60°C a samozapłon 482-538°C czyli niby jest bezpiecznie ale co się dzieje jak...
Witam. Aby uzyskać prawidłowe obroty we wtrysku mechanicznym należy zastosować reduktor z kompensacją tzn druga strona membrany niskiego ciśnienia ma być połączona nie z atmosferą lecz przez przewód gumowy z rurą dolotową pomiędzy przepustnicą a klapą układu wtryskowego. Masz taki właśnie reduktor czy normalny?? Pozdrawiam.
kolega dobrze ci podpowiada lepiej odpalać na paliwie a później na gaz aj tam dobrze nie dobrze , teoretycznie odpalanie zimnego auta na gazie to rzeźnia dla reduktora bo reduktor zimny jescze gaz ma ok 30stopni na minusie to dla gumowych membran wewnątrz reduktora troszkę nie fajnie i każdy gazownik stanowczo tego odradza i straszy ze zaraz bendzie...
Sprawdź stan gumowych przewodów dochodzących do przepustnicy, może też wreszcie pora na wymianę lub choćby regulację reduktora - z czasem membrany się zużywają i jeśli nie da się go już wyregulować to trzeba wymienić.
Mam problem z autem przez ostatnie 3 lata nawet nie próbowałem jechać na benzynie bo zapalał na gazie nawet w mrozy. Ostatnio jechałem i usłyszałem lekkie puknięcie w okolicy silnika lub tłumika i skoczyły duże obroty i przestał reagować na pedał gazu. Jedynie mogę zmniejszyć je śróbą przed mieszalnikiem ale są nie równe i nie reaguje na otwarcie przepustnicy...
witaj na reduktorze masz 2 śrubki do regulacji , biegu jałowego . Jedna to naprężenie membrany a druga to stała dawka gazu nie zależna od podciśnienia .Na wężu gumowym regulujesz registrem moc a zużycie ,najlepiej jak sobie przykręcisz tak jak nie chce jechać i wykręcaj po pół obrotu tak aż będzie jechał normalnie .
Co do zestawów naprawczych to mogę powiedzieć że jeśli wszystko jest zrobione jak należy to obejdzie się bez wymiany reduktora na nowy. W moim poprzednim aucie gdzie była instalacja 1 Generacji dwa razy wymieniałem membrany w reduktorze tak co ok 40-50 tys. no ale autko w zimę było odpalane prosto z gazu co nie polecam :P Teraz w kolejnym aucie mam...
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
Witam Czy warto kupić nowe reduktory które leżały jako zapasowe kilka lat? W środku jest gumowa membrana i boję się że mogła sparcieć. Reduktory firmy Perun, polskie.
Oki, więc są 3 regulacje jeśli chodzi o BRC. Ta na wężu gumowym od reduktora do miksera to regulacja mieszanki przy górnych obrotach silnika. To pokrętło na imbus to próg zadziałania membrany (reguluje się przy zakręconym pokrętle dawki podstawowej). reguluj imbusem tak, by wolne obroty były jak najwyższe, po czym skręcaj do pierwszego momentu spadania...
Regeneracja starego reduktora GFI/Teleflex. Od razu lepiej o tym zapomnieć. Czasem mam wrażenie, że niektórzy wypowiadają się bez względu na stan wiedzy technicznej, wprowadzając w błąd (prawdopodobnie nieświadomie) użytkowników holenderskich instalacji LPG. By nie być gołosłownym kilka faktów: - reduktor AG SGI (występujący również w nowszych wersjach...
ustawić rezerwę da się z pomocą laptopa i kabla podłączonego do centralki gazu + odpowiedni program Just v1.51 (nie polecam dla początkujących). "Co to może być membrana?" - to metalowo gumowa część w reduktorze, która reagując na podciśnienie reguluje ciśnieniem gazu... "...szarpie na biegu jałowym" - niewyregulowana mieszanka biegu jałowego (albo...
Po pierwsze nigdy nie uruchamia się zimnego silnika na LPG , po drugie jeśli samemu się grzebie to warto by było wiedzieć jak to działa. Jeśli gaz uchodzi z parownika po wyłączeniu silnika, to winnym za ten stan rzeczy jest umieszczony na nim elektrozawór - albo jest źle podłączony do instalacji elektrycznej i dostaje prąd wtedy kiedy nie powinien,...
Jesli ubywa wody w ukł chłodzenia, wpierw trzeba posprawdzać połączenia węży gumowych, do chłodnicy, nagrzewnicy i reduktora. Na wodzie za bardzo nie widać wycieków, za to jeśli w układzie chłodzenia jest płyn to na łączeniach widać będzie charakterystyczny narost. Co do wymiany reduktora - warto poradzić się w doświadczonych warsztatach montujących...
U mnie w pracy dzisiaj mechanior wyjął z wózka widłowego reduktor Lovato bo ... przestał działać właściewie 9zalewał silnik). Reduktor po remoncie (wymieniałem zestaw membran) popracował raptem 3 czy 4 miesiące :!: Oryginalnie siedział jakiś "japoniec" i przez 3 lata u nas nie było z nim problemów. Więc chyba nie ma żadnej tutaj reguły co do żywotności....
hm ale w sekwencji w reduktorze jest taka gumowa membrana jak w tych starszych? Jak myslisz, moge to rozebrac i zajrzec co tam sie dzieje czy lepiej nie?
dziekuje za podpowiedzi , wtryski gazu mam takie niebieskie nie ma na nich nazwy jest cecha. instalacja to BRC seqent czy coś (zawsze jezdziłem deslami to moje pierwsze auto lpg) weze do podcisnień mam fabryczne tam gdzie zauważylem ze cos jest luzne docisnałem trytkami , te "kolanka" gumowe nie sa sparciałe ciasno siedą, na wszelki wypadek dałem do...
Pierwsza rzecz, to bardzo dobrze, że tych śrubek nie udało Ci się odkręcić :-). Jak połączenia są szczelne, to ich się nie rusza. O wydajności parownika decyduje ten mały zaworek sterowany przez dużą, miękką membranę. W zestawie są te gumowe grzybki - to właśnie są te zaworki. Oznaczenie X czy S prawdopodobnie dotyczy jakichś subtelnych różnic w wykonaniu....
To nie jest regulacja 0-100%, raczej korekta. Także jak elektrozawór jest otwarty, to LPG w formie gazowej powinno się wydobywać z parownika, ale jego ilość powinna zależeć od podciśnienia w kolektorze ssącym. W reduktorze jest duża gumowa membrana, która pod wpływem oleju zawartego w LPG ulega degradacji, gdy zesztywnieje, reduktor przestaje działać....
Znajomy miał takie auto na gazie i cały czas strzelało do tego stopnia że rozerwało wszystkie możliwe połączenia gumowe na doloscie. Mimo że na codzień nie zajmuje się gazem to wiem co w trawie piszczy i już niejednemu pomogłem w problemach. Mikser DV naprawdę w tym aucie pomaga. Założyłem mikser na przepustnice, zamiast orginalnych gum dolotu założyłem...
Ja mogę podać jak ja to robiłem w poldku - instalacja I generacji (reduktor chyba lavato) na "śrubę". - Śruba na wężu wykręcona na max. - Zdejmowałem wąż z miksera i wkładałem do naczynia z wodą, wąż zanurzałem w wodzie tylko tyle aby jego wylot był pod wodą. - Na elektrozawory podawałem napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora. - Śrubą na reduktorze...
Witam Posiadam palnik podciśnieniowy, z podgrzewaniem oleju w zasobniku. Mam zamiar go zmodernizować na nadciśnieniowy z grzaniem oleju w przepływie . Mam kilka pytań odnośnie tego . 1 Jaki polecacie reduktor ciśnienia oleju ( aby kieszeni zbytnio nie obciążał). Czytałem że są osoby co wykorzystują reduktor do gazu , ale czy membrana gumowa nie rozpuści...
Witam Zapal samochód i odkręć trochę tą śrubkę od regulacji. Odkręcaj i zobacz kiedy reduktor daje tyle gazu aż silnik się zalewa i skręcaj aż zaczyna się dusić z braku gazu. regulacja jest między tymi dwoma punktami. Patrz na pracę silnika musi być równa. Póżniej przytrzymaj silnik na jakiś 3 tys. obrotów i skręcaj śrubę na gumowym wężu doprowadzającym...
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Przełącznik też mam autronica ,taki mały kwadracik z trójkątem na przycisku ,ma bodajże dwie opcje - automat (gdzie po przekroczeniu 2 tys załącza gaz) i jazdę na samej benzynie Właśnie ściągnąłem z forum A-mon 1.7 ,rozważam kupno interfejsu do Autronica ,czytałem na forum ,że można takie samemu zrobić ale to raptem 30 zł ,znalazłem też instrukcję...
maszan , nieźle się zagotowałeś. Nie potrzeba analizatora aby wyregulować ten reduktor!!! pozatym analiza spalin na jałowych obrotach ma się nijak do spalin podczas gdy silnik jest obciążony jazdą. synor , świetny post, jakbym siebie czytał. Właśnie tak się reguluję AT90E na tzw. ciśnienie atmosferyczne, czyli: -zakręcamy śrubkę bypassu II -odpinamy...
Nie miałem c5 (UKŁAD LDS), może układ jest zapowietrzony. W układach hydraulicznych (LHM starszych, czyli przed C5) można było wykręcić kulę z macpersona i jeżeli była OK to nie miała płynu LHM w środku (przy najniższym położeniu, brak ciśnienia w układzie i dobra membrana musiała wypchnąć płyn z kuli), jeżeli była uszkodzona to miała olej w środku...
Na początku chciał bym powitać wszystkich użytkowników Forum. Choć jest to mój pierwszy post to na forum zaglądam dość często, a dlatego że po prostu warto i cenię sobie spostrzeżenia innych. Więc na początek krótkie wprowadzenie, a później moja 4 dniowa odyseja (krótka ale burzliwa) Wszystko zaczęło się kilka dni temu kiedy to zajechałem swoim Lanim...
Witam wszystkich, mamproblem z intalacją LPG na sterowniku autronic al-700, z reduktorem lovtec identycznym jak lovato RGE92, mikser mam umieszczony w gumowym kolanku zaraz za obudową filtra powietrza, ma od dwie rurki, jedną do reduktora a drugą do silnika krokowego regulującego wolne obroty, problem polega na tym, po założeniu instalacji, pojechałem...
Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając...
Tu problem jest z klasą reduktora. 1) Jeśli masz gazolinę w reduktorze (spust od spodu pokrętłem na gorącym silniku) to wolne obroty będą szwankowały. 2) Jeśli gazoliny nie ma to masz problem z końcowym stopniem redukcji, czyli pewnie wyciągnięta membrana gumowa. Wtedy też nie wyregulujesz. Apropo regulacji na analizatorze spalin: bzdura. Mamy analizator,...
1) Przykręcani mieszanki nie oszczędza gazu! Przy zbyt ubogiej mieszance pali więcej! 2) Oczywiście, że sonda ma znaczenie, ale wtedy, kiedy mieszanka gazowo-powietrzna sterowana jest attuatorem a nie zaworem ręcznym. Aby sprawdzić sondę podłącz multimetr na zakresie 1 Volt i sprawdź czy średnia napięcia obraca się wokół 0,5V. Aby wykluczyć winę sondy...
Jeśli reduktor nie jest Ci w stanie podać tyle paliwa ile w danej chwili potrzebujesz to żadna regulacja Ci nic nie da. Co znaczy na maksymalnym obciążeniu? Regulacja odbywała się na hamowni ? Napiszę to tak. Instalację z mieszalnikiem ustawia się tak by przy 3tyś obrotów mieszanka miała jak najlepszy skład ( nikt w praktyce nie żyłuje silnika po wyżej...
Serwis nie ma racji. Naczynie nigdy nie powinno wypełnić się wodą w cześci gdzie powinno być powietrze, a bardziej gaz(azot). Część w ktorej jest gaz nie jest przeznaczona do kontaktu z wodą pitną i może powodować jej skażenie. Jeśli przedostaje się tam woda to oznacza uszkodzenie przepony(gumowego worka). Co mogę doradzić to wymianę naczynia na marki...
Pewnie i tak spuszczę wodę i dopompuję na pustym. Tak jest najlepiej. Idea jest taka że jak potem dolewasz wody to to powietrze się zgniata, ale przy okazji ciśnienie narasta, więc nie zgniecie się aż tak mocno i zostaje miejsce na prace wynikającą z rozszerzalności cieplnej wody. Oczywiście pierwotnym problem mógł być niedokręcony dopust, przy czym...
Witam Czujnik temperatury w redukorze spełnia właśnie taką rolę .że nie pozwoli przełączyć zasilania na LPG dopuki nie zostanie osiągnięta temperatura w reduktorze taką jaką sie ustawi w Sofcie.To jedna strona medalu a druga ważniejsza dlaczego jest ten czujnik? a dlatego aby chronić membramę oraz inne gumowe elementy w nim się znajdujące przed twardnięciem...
A ja myślę, że albo robisz krótkie trasy i silnik nie zdąży się nagrzać, albo "gubisz gaz (jakaś nieszczelność w przewodach gumowych, lub sam reduktor), poza tym sprawdż szczelność wszystkich połączeń pomiędzy zbiornikiem a reduktorem przewodów miedzianych, może się któryś poluzował i powolutku gaz się ulatnia (do tego zadania nadaje się woda z mydłem,...
Podstawa to dobry filtr. No i oczywiście zamontowane mam w pionie. Filtr (wkład) nawet dobry nie zatrzyma frakcji ciekłej podanej w formie mgły (ja to nazywam mokry gaz). Może taki filtr z jakim odśrodkowym separatorem, ale nic takiego nie testowałem. Wg mnie głównym powodem braku problemu jest pionowe ułożenie wtryskiwaczy. Listwa na stol, rozkrecam...
W odpowiedzi do kolegi MALUMA może i w wiekszości tylko to jest mankamentem ale w mojej przy stanie 51 tyś zdechło: tylnie zawieszenie padły amortyzatory, przednie sprężyny od amortyzatorów, katalizator,( nie wspominam o dwukrotnje wymianie sond), tułaniu sie po zakładach i serisach i zszarpane nerwy. Jak ja się ciesze że pogoniłem ten samochód. :D...
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
Z tego co opublikował "Reduktor Szumu" na swoim kanale na Youtube wynikało że wzrost pojemności obserwowany na mierniku w starych kondensatorach jest właśnie wynikiem wzrostu upływności. Taki kondensator nie działa. https://www.youtube.com/watch?v=15T944wy... - od 30 minuty Można się zachwycać cyferkami w pomiarze, ale jednym z objawów upływności jest...
membrany gumowe gumowe wężyki osłonki gumowe
lodówka gorenje mrozić kontrolka poduszki powietrznej rs485 scada
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Buczenie w silniku Golf 4 1.4 benzyna 2000r - przyczyny Błąd EA6 w pralce AEG - co oznacza i jak naprawić?