Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Montuje się je swobodnie. Z doświadczenia, taniej jest wymienić cały prawnik mimo że jest odrobinę droższy od reperaturki. A jeśli już regenerować to tylko z zestawem oryginalnym.
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
nawet jak zimny chodziło wsyztsko okej nie musiałeem czekaj az sie nagrzeje,nawet gdy były mrozy to nie było z Tym problemu , zawsze szedł jak głupi Zbyt wczesne przełączenie prowadzi do uszkodzenia membrany parownika. Prawdopodobnie to się stało i ciekły gaz zalewa ci silnik.
Tak bardzo częstym powodem gasnięcia samochodu na zimnym silniku są sztywne mębrany w reduktorze ,moze byc to spowodowane złym jakosciowo gazem lub tez nie spuszczaniem z reduktora tzw < gazoliny > nieczystosci z gazu jakie powstaja z jego odparowywania jeszcze jedno z byt wczesne przełanczanie silnika z benzyny na gaz a nie rozgrzanym silniku...
Ewentualnie sprawdź membrany na parowniku jeśli są ślady wycieku oleju to membrany do wymiany i silniczek krokowy do sprawdzenia jeśli takowy instalacja posiada miałem podobny problem i po wymianie wyżej wymienionych wszystko jest już ok. (lub Elektro-włącznik krokowy)
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Możliwe uszkodzenie membrany w parowniku.
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Zrobiło się ciepło i auto żyje. Poczekajmy aż się ochłodzi na dłużej - czyli październik listopad. No może grudzień bo mamy anomalie i problem powróci. Diagnoza - membrany parownika twarde jak podeszwa skórzanego buta. I jest opcja że płaszcz wodny nie wyrabia na parowniku. Parownik raczej a może i na pewno na pograniczu mocy auta albo i słabszy. Ile...
Witam. Padnięty parownik- a raczej jego membrany. Zrób prosty test. Od silnika do parownika idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie silnika załóż na niego pusta strzykawkę (ściśniętą)> Zrób to zaraz po zgaszeniu auta- takim normalnym jak zawsze. I obserwuj strzykawkę - czy tłoczek wypycha. Jeżeli tak to nic nie kombinuj tylko parownik do wymiany....
Może się zdarzyć, że będzie coś trzeba wymienić, skoro instalacja jest z 2002r. Jednak w Twojej sytuacji podstawą powinno być podłączenie do kompa i wnioskowanie z odczytów pracy i objawów, ktore opisałeś. Jeśli dusisz pedał, a sprzęt nie jedzie, to pewnie brakuje mu gazu. To może być zapchany filtr, zapchany przewód, starość membran parownika, ale...
Czyli mogę zakładać na pewniaka ? To dlaczego w tej malej membranie ma to takie znaczenie ? typ nowy 35mm typ stary 28mm ? A przyjrzałeś się jak ta mała działa i jak tam sprężyna wygląda?
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Witam intels.Jak zrobisz porządek z benzyna i będziesz regulował gaz, zerknij na parownik u samego dołu jest śruba do spustu osadzonego oleju w parowniku.Po jakimś czasie zbiera się tam olej i trzeba go spuścić.Nagrzej samochód aby parownik był gorący, wyłącz silnik i spuść olej, może tam być troszkę.Następną sprawa jest sprawdzenie membrany w parowniku...
Powinny być takie jak opisujesz, no ale tak wyglądają nowe nieużywane, wiadomo, że wraz z przebytymi km i pracą jaką wykona reduktor te membrany się zużywają. Jeśli nie możesz wyregulować gazu, ciągle "zalewa" autko to może trzeba pomyśleć nad regeneracją parownika lub wymianą na nowy, no ale to już większy koszt. Pozdro
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tu jest chyba wszystko na temat tego reduktora.
ss721: tak, zwykle plastikową, choć one też bywają mosiężne, zależy jaki parownik, jaki rok produkcji... ta mała śrubka na górze to dodatkowy "lewy gaz" nieregulowany, zazwyczaj ona powinna być wkręcona na max poza tym jak już inni wspomnieli membrany parownika mogą już być twarde jak skała (ile ma lat parownik?) no i ogólnie Lovato (pewnie RGE92 ?...
Czesto zaraz po zalozeniu instalacji tak sie dzieje a gazownicy twierdza ze membrany w parowniku musza sie ulozyc i ze moga byc niestabilne wolne obroty. Jednakze udalbym sie na twoim miejscu na ponowna regulacje tej instalacji jesli sytuacja po przejechaniu x kilometrow nie ulegnie poprawie. Zadnej gabki nie wkladaj bo efekt bedzie prawie taki sam...
Na 100% stwardniały membranki w parowniku. Wymiana kompletu naprawczego około 150 zł.
Ja mialem identyczny problem w astrze 1.4.Parownik emmegas.zrobilem na instalacji ponad 100tys. i zaczely mi wariowac wolne obroty.No to zmienilem membrany i reszte uszczelek i nic.Parownik nie dal sie wyregulowac.Dalej nie bylo wolnych obrotow.Zadzwonilem do mojego gazownika a on powiedzial ze te parowniki po jakims czasie nie daja sie ustawic.Kupilem...
witam. proszę o podpowiedź jak jest ze śrubą regulacji czułości, jak dokręcam to odcinam dopływ gazu ?(membrana jest mniej czuła) a jak odkręcam to zwiększam dopływ gazu?(membrana jest bardziej czuła) Z góry serdecznie dziękuje
ile może kosztować wymiana membran w parowniku?
Podejrzewam membrany parownika
Cześć. Jeśli chodzi o oszroniony reduktor to na pewno albo brakuje ci plynu w ukladzie chlodzenia albo reduktor jest zapowietrzony. Uzupelnij poziom plynu a odpowietrzysz reduktor poprze zdjęcie jednego z przewodów zasilania plynu do reduktora tak by plyn dostal się i wypelnil komorę wodną reduktora. Jeżeli reduktor zamarzal to nie moglo być mowy o...
2 weże od wody co ida od parownika odłącz połącz je rurką jakąś i zapal na benzynce i jak odpowietrzysz i wszystko bd działało a tak bd to do wymiany sa membrany parownika/lub parownik jak kto woli
Nie zawracaj sobie głowy temperaturą, jeśli dobrze chodzi na zimnym to oszczędzaj benzynę. Trzeba jednak zimą pamiętać że przy mrozie pod -10 i większym silnik musi popracować do lekkiego podgrzania na benzynie. Technicznie wygląda to tak że w obecnych temperaturach odpalasz, przegazowujesz żeby się przełączył i wio a jak duży mróz to przełączasz na...
po wymianie membran w parowniku, usterka ustała. Tak więc powodem ów że skoków obrotów, gaśnięcia silnika były zużyte membrany w parowniku. Po wymianie usterka ustała.
Raczej stare sztywne membrany i ma parownik do wymiany dlatego mu napisałem że w pytaniu ma odpowiedź. Dlatego właśnie zaleca się żeby wymieniać reduktor co 60 000.
Oczywiście, że pojeździ, tylko trzeba się liczyć z zestarzeniem membrany parownika-reduktora i jej ewentualną wymianą za jakiś czas.
Rozumiem, że dzieje się tak po dłuższym postoju jak silnik jest zimny, wypadałoby zajrzeć do membran parownika.
Jaki ? Byłeś na regulacji po ułożeniu membran w parowniku, cirka po 1tys km ? Może Ci rozstrajać ustawienia benzyny, możesz samemu zrobić reset sterownika benzyny ?
Witam, po wymianie membran w parowniku instalacja wogóle nie trzyma wolnych obrotów bez względu na ustawienie śrub regulacyjnych. Co może być przyczyną?
Z uwagi na twardnienie z czasem membran parownika należey co jakiś czas skorygować dawke gazu i wolne obroty.Poza tym tak jak wyżej pisza koledzy.
szlam w parowniku twarde membrany w parowniku a może nieszczelność instalacji
membrany w parowniku (mikserze) Może kolega wyjaśnić na jakiej podstawie kolega twierdzi, że parownik i mikser to to samo? Chyba, że zaleca kolega wymianę membran w parowniku i mikserze.
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
Jak to jest? Mam lovato elektornika i są 2 śruby: jedna z boku czarna plastikowa a druga mosiężna z góry. Która jest od wolnych a która od napięcia membrany???
Uszkodzone membrany w parowniku i wbija gaz LPG bezpośerdnio do układu chłodzenia pięknie go zapowietrzając. Miejsce zamontowania parownika niby dobre,skoro 4 lata było OK. to nie widze potrzeby montowania go w innym miejscu. Zamarzanie parownika(którego niby wcześniej nie było)też świadczy o nieszczelności membran.
witam mam problem z odpowiednim wyregulowaniem nowego parownika BRC tecno 100 problem dotyczy regulacji czułości membrany parownika (śruba na inbus ) Proszę o dokładna poradę jak to zrobić aby spalanie gazu nie było za duże. Instalacja gazowa II generacji, Bingo S,
W zasadzie to sam sobie dałeś odpowiedź na postawione pytanie ( pięć lat nic nie robione ) . To co się zbiera w parowniku to parafina która zastyga i usztywnia membrany dla tego nie możesz uruchomić zimnego silnika . Zesztywnienie membran jest też wynikiem czasu i dla poprawy pracy parownika należy je co jakiś czas wymieniać . Na początek proponuję...
Miałem takie same objawy w swoim autku ale wymieniłem membrany w parowniku i jak ręką odjoł problem z głowy koszt ok 60zł.
co mozy byc przyczyną? -wypadanie zapłonów (świece, kable itp.) -uboga mieszanka (mało gazu w gazie) -kiepski gaz, zużyte membrany parownika.............. Wesołych Świąt.
Witam, Proszę o podpowiedź jak wymienić membranę i wyczyścić zaworek w parowniku ML04 XJ firmy EMME GAS. Odkręciłem czołową pokrywę, widzę membranę ale nie mogę jej usunąć. Przykręcona jest do tłoczka który obraca się razem ze śróbką. Próbować wyjąć cały cylinderek? Ten z kolei jest chyba wprasowany w korpus parownika bo też ani drgnie. Ktoś ma jakieś...
Tę czynność już wykonałem, niestety nie było poprawy. Obstawiam membrany, parownik ma już 60 tyś km. mógł się juz skończyć. Dziś umówiony jestem z gazownikiem, zobaczę co powie na moje objawy.
no to albo musisz wymienić filtr gazu albo zregenerować parownik moim zdaniem. Generalnie powinno się to bez problemu ustawić a jeżeli jest talk że nie trzyma ustawień albo regulacja mimo usilnych prób jest mało efektywna oznacza to najczęściej z tego co wiem zużycie membran parownika.
Odepnij doprowadzenie gazu miedzy parownikiem a kolektorem ssacym. Zawor w parowniku ,ktory sterowany jest membraną parownika jest nieszczelny i podaje gaz przez jakis czas po przelączeniu na benzynę.
Ja mam takie same objawy tylko że w toledo. Silnik też dławi się na gazie, w zakrętach gaśnie, wyłącza się wspomaganie i jest niebezpiecznie. Słyszem że trzeba sprawdzić membrany parownika. Ale poczytam ten temat, bo może chodzić o to samo.
Zgadzam sie kolegami, robi sie zimno i bedzie coraz wiecej takich postow, szczegolnie tych ludzi ktorzy nie maja czujnika temperatury. Wg mnie parowniki tomasetto to bardzo dobre parowniki, ale tak jak koledzy pisza, jesli nie ma temperatury to parownik zamarza, gaz do samochodu dostaje sie nie odparowany, a o uszkadzaniu membran parownika juz nie wspomne,...
Nasuwa mi się pytanie: POjechałeś na regulację po 1 tys. km. ? Membrany parownika muszą się ułożyć. Potrzeba im na to 800-1200 km. Rada jest jedna jedź do warsztatu, który zakładał gaz na przegląd i regulację. Pozdrawiam.
Wymienione membrany w parowniku i wszystko wróciło do normy , zostało mi tylko dokładnie wyregulować ciśnienia .
Jeżeli ci chodzi o tą mniejszą na imbus to ona jest od regulacji czułości membrany .
Witam. Na 99% to wina uszkodzonej membrany w parowniku.
Czeka cię wymiana membrany lub parownika, po dłuższym postoju już wcześniej używanym parowniku twardnieje membrana.
przyczyną mogą być zużyte membrany w parowniku
W nowych instalacjach gazowych nie odpalisz fury na gazie tylko na benzynie.Chodzi tu gównie o przedłużenie exploatacji membrany parownika i przełączenie z benzyny na gaz następuje automatycznie po osiągnięsiu temperatury płynu chłodniczego 30 st.Co z tego że podgrzejesz gaz jak temperatura parownika jest ujemna.Badanie techniczne samochodu wyeliminuje...
Instalacja gazowa. Filtr lub membrana w parowniku pęknięta.
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Prawdopodobnie masz juz zuzyte membrany w parowniku
A można go wymienić właśnie bez demontażu parownika oraz membran? Czy będe w ogóle w stanie założyć ten filtr właśnie bez demontażu parownika i czy nie będzie mi on wypadał?
Witam mam problem otóż posiadam golfa III 1.8 abs 1992R problem polega na tym że jeśli przełączę z benzyny na gaz to dopóki temperatura silnika nie wzrośnie do 60°C to silnik gaśnie na luzie. Przewody , Świece , Kopułka , palec wymienione . Filtry gazu , powietrza również jak i zregenerowane membrany parownika Tomasetto AT07 , Centralka Gazu BingoM...
Jeżeli dzieje się tak podczas jazdy a nie na postoju-Proszę skierować rurę wlotu powietrza do filtra powietrza w kierunku odwrotnym do kierunku jazdy.Pozdrawiam Maciek. dodam że jeśli gaśnie przy redukcji na zakrętach to membrany parownika do wymiany lub złe umiejscowienie parownika niezgodne z zasadami
Moim zdaniem to wina membran w parowniku...
a mi sie wydaje na 90%ze jest to wina uszkodzonej membrany w parowniku.
tak bez powodu wzroslo nic nie kreciles? moze masz stare membrany w parowniku, sa od niskiet temp sztywne (malo elastyczne) i dostaje za duzo gazu.
Witam, problem rozwiązany wymieniłem komplet membran w parowniku pozdrawiam
Jaki przebieg ma instalacja? Bo może skończyły się membrany w parowniku. Co to znaczy 90 kroków na stałe?
Zamień na próbę parownik , raczej po regeneracji parownika ( jeśli poważna firma ) nic się nie dzieje , ale opis pasuje do uszkodzonej membrany w parowniku.
Witam. Kolego enhanced bo to przecież sekwencja a nie 2 generacja LPG gdzie faktycznie byłby parownik walnięty No niestety ale IV generacja ma taki cienki wężyk tez podpięty pod kolektor dolotowy. I w razie awarii membrany parownika tamtędy gaz przedostaje się do kolektora dolotowego i robi hocki-klocki. Napiszę w skrócie - zdjąć ten cienki wężyk z...
Jak wolisz, niektórzy piszą że należy znienic cały parownik inni tylko membrany. Ja uważam, że w parowniku do 50 000 km. nic poza membraną nie ulega zniszczeniu.Ja wymieniłem membrany ale zaznaczam, oryginalne i jest wszystko ok.
Witam. Mogą to być membrany w parowniku pod tym warunkiem że masz już przejechane dość sporo km na LPG. Ja miałem podobny problem i w moim przypadku tak było. Pomaga regeneracja parownika tj. wymiana membran lub wymiana parowanika na nowy (prawie tak sama cena). POZDRAWIAM.
Może sie przytrafić kompletne zamarznięcie i peknięcie parownika a i latem jest to kłopotliwe i skraca radykalnie żywotność silnika i delikatnej membrany w parowniku pozdrowienia
Sama wymiana membrany w parowniku nie daje gwarancji jego poprawnej pracy.Zmiana elastycznosci nowego materiału membrany lub odkształcenie sprezyny na I i II stopniu parownika spowoduja zmiany ktorych sie nie spodziewamy.Nieraz wymaga to poswiecenia wiekszej ilosci czasu aby dobrze wszystko zestroic.
Najważniejsze pytanie ile km jest przejechane na instalacji. Wszystko wskazuje na sztywne membrany w parowniku czyli nowy parownik lub regeneracja.
Jeżeli membrany w parowniku są stare to są twarde i tak się dzieje,że silnik potrafi dostawać większych obrotów, dużo ponad 1 tys.
żaden silikon kup ori uszczeli nie są drogie 11zł miedzy monwtrsyk a mikser ,a tam gdzie masz ten plastik pod wtryskiem dorób sobie sam z materiału na uszczelki , bo tak na serwisie wcisna ci nowy. Podłącz pod waga nie jest drogi (35zł dałem za vaga 2,5pl na llegro oryginał wiecej nie potrzebujesz)do tego kabel gazowy i ustawiasz sobie sam . Pomyśl...
Filterek jest najprawdopodobniej właśnie przy elektromagnesie przed parownikiem(reduktorem). Łatwo się demontuje, nie powinieneś mieć problemów z wymianą. Co do membrany w parowniku, to jej wymiana kosztuje około 100zł, więc też nie jest tak źle :).
Może membrany w parowniku już się kończą.ewe.sprawdź elektrozawór an parowniku-czasami się nie domyka i auto popala sobie na dwóch paliwach
Witam. Tak jak pisał kolega w poprzednim poście. Jeśli samochód nie chce przyśpieszyć to nie dostaje dostatecznej ilości gazu. Może to być spowodowane zestarzeniem się membrany parownika lub czymś bardziej prozaicznym - brudnym filterkiem gazu. Jakoś LPG pozostawia wiele do zyczenia a jak jedyś filterek gazu wymieniałem wraz z wymianą oleju w silniku....
Cześć. Byłem w posiadaniu tego modelu i gaz chodził super ale nie bez kłopotów początkowych. Usuń silniczek krokowy na przewodzie od gazu sterowany lambdą (gaz) i wstaw zwykły zaworek regulowany ręcznie, mi to pomogło. Jeżeli nie to,hm.. pozostaje tylko temat parownika i tej membrany. Parownik wymieniałem po 45000 km bo nic nie można było w nim wymienić...
możnaby faktycznie dwa obiegi zrobić chłodny i naturalny silnika i jakimś dwudrożnym nie doprowadzać do zbytniego przechłodzenia silnika. Jednak chciałbym zauważyć, że "klima" byłaby tym skuteczniejsza im wiekszy wymiennik z wnętrzem auta i niższą temp na parowniku. A jeśli chodzi o tę druga to niestety żywotność membran drastycznie spada a koszty nowej...
Witam! Z tego co widzę, to może nie być wszystko! Jak długo masz LPG? W pewnym momencie miałem podobny problem i okazało się, że zużyte były membrany parownika gazu. Wymieniłem je na podróby i sytuacja się znacząco poprawiła. Nie dało się jednak ustawić emisji spalin. Zakupiłem więc zestaw naprawczy producenta i ... całkowity spokój, wszystko ustało...
Witam, przesłałem info na temat tego czujnika,maila dostałem,co do wentylatora pewnie doszedł pug do wniosku że jest Ci duszno i świeżym powietrzem daje, hehe a na serio może masz tak zrobione(ja mam tak w mondeo że na wyłączonym wyłączniku dmuchawy lekko ale leciutko daje) może i ty tak masz? dawno nie robiłem puga to nie pamiętam ale sprawdze na schematach,...
Sztywne membrany, brudny parownik. Do regeneracji jak napisał kolega gimak, lub wymiany. Zestawy naprawcze są często miernej jakości i regeneracja czasami nie pomaga.
A regulowałeś parownik po wymianie membran (zakładam że zrobiłeś to prawidłowo) Wszystko wskazuje jakby dostawał za dużo gazu i go zalewa.
Witam! mam maly problem, a mianowicie, nie mam widocznego wycieku, a mimo to, w ciagu jednego dnia, z pelnej chlodnicy zniklo sporo wody. Uszczelke pod glowica bym wykluczyl gdyz wlasnie byla robiona (chyba ze zle, ale nie podejrzewam), a na ziemie nic nie wycieka. Czy mozliwe jest zeby woda z ukladu chlodzenia przedostawala sie przez uszkodzone membrany...
Wg mnie może być kilka przyczyn:mapa wtryskowa,albo membrany w parowniku ja miałem identyczną sytuację i auto szarpało p wymianie parownika wszystko jak ręką odjął.Najlepiej podjedz sobie do jakiegoś gazownika.pozdrawiam
CO.Możliwe,że w twojej butli została woda. I w"cudowny" sposób objawia się ona na zewnątrz listwy i filtra? Winny jest parownik, gaz nie jest dostatecznie ogrzany i różnica temperatur powoduje skraplanie. Przerabiałem ten temat pół roku temu. Wypadanie zapłonu przy dynamicznej jeździe w ogóle objawy jak wyżej. Na benzynie jeździł na gazie nie. U mnie...
Witam! Spalanie w aucie wynosi 20 litrów na 100 kilometrów. Silnik 1.4 8v na wtrysku jednopunktowym Auto to nowy nabytek, wymieniłem membrany parownika był cały zabrudzony, filtr gazu też został wymieniony. Mimo tego spalanie nadal jest bardzo duże. Instalacja firmy lovato z 05r. czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tyle pali? Jeżeli są potrzebne jeszcze...
Witam. Nie napisałeś jak sie zachowuje na benzynie, jeśli na benzynie jest ok to masz już odpowiedź do wymiany membrany w parowniku oraz dokładne czyszczenie. Pozdrawiam
Szwagierka kupiła cienkiego z lpg córce do nauki jazdy. Niestety instalacja była trochę zdekompletowana przez poprzedniego własciciela. Brakowało membran parownika i rury doprowadzającej gaz z parownika do miksera.Wszystko jest już poskładane do kupy , wszystko działa , szczelność sprawdzona i jest ok. Pozostało podłączyć przewód podciśnieniowy biegnący...
Moje "dziurze w obrotach" pomogła wymiana membran w parowniku. Czyszczenie parownika wykonałem sam (koszt membran i filtra to jakieś 50zł) ponieważ gazownicy mówili mi 150zł na start. Operację wykonałem wzorując się na tym opisie: http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-reg... Po czyszczeniu parownika gaz przestał być wyczuwalny wewnątrz auta.
Niestety membrany w parowniku się zestarzały. Można spróbować regulacji ale efekt może być kiepski, lepiej regenerować parownik dobrze go wyregulować i mieć spokój na następne 50 000.
nowy reduktor kupisz na allegro ale zestaw naprawczy za 75 zł tylko napisz że chcesz kompletny ogłasza się membrany do parowników lovato za 58 zł ale ma do różnych typów sam u niego kupiłem
Podaj więcej szczegółów, jaka instalacja, ile lat na gazie, ile km przejechane, przyczyna może być najprostsza od zapchanego filterka gazu, przez sztywne membrany w parowniku....
Bardzo podobny problem miałem w Vectrze 1.6, LPG zdychało przy hamowaniu, skręcaniu czasem potrafił całkiem silnik zgasnąć, nigdy nic sie nie działo stojąc w miejscu na jałowym. Przyczyną były zużyte membrany w parowniku, kupiłem na Alledrogo "zestaw naprawczy" pomogło na kilka miesięcy, dopiero po wymianie parownika wszystko jest ok. Możesz też spróbować...
Po pierwsze- usuń gaz z tego pojazdu bo to nie zdrowe, ale jak już masz "gazownika" posprawdzaj ciśnienie na cylindrach. I jeszcze jedno, regulacja gazu to nie wszystko, co jakiś czas wymienia się membrany w parowniku.
Witaj. Właśnie jak zapalasz po tych 12h na BP a jest problem to jest "zalewany" gazem z nieszczelnej membrany parownika. Było już tu kilka wątków o tym. Nawet w moich wypocinach. Co do autoryzowanych serwisów nie chcę nikomu oblizać bo są dobrzy i źli serwisanci. Ale mam też w okolicy "porządnego" a filtry odkręca kluczem typu żaba o ile je wymienia....
wymiana membrany parowniku wymieniłem membrany parowniku regulacja membrany parowniku
rezystor cewka zapłonowa volvo silnika bezpiecznik wycieraczka tylny
wzmacniacz słuchawkowy zawora powietrza naczepa
Wybór oleju do przekładni: manualna, automatyczna, CVT Jak usunąć środowisko AOMEI z ekranu startowego?