Wymień regulator.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
Kontrolka w ogóle się zapala po kluczyku?
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
chcesz schemat układu ładowania?
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
No to ma być na grubym przewodzie
Nigdy tak nie miałem, auto mam kilka lat i żadnych problemów z ładowaniem
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
Po rozruchu sprawdź ładowanie
Można podłączyć się do normalnego ładowania i trochę dziwne że tego nie ma. Inną sprawą jest odłączenie akumulatora samochodu w czasie pracy windy- żeby nie wyczerpać akumulatora rozruchowego. W każdym samochodzie to trochę inaczej jest rozwiązane.
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Jak z 1897 r to tylko w dziale retro szukaj odpowiedzi :wink:
Tylna ściana bagażnika -obok akumulatora.
Spróbuj pojeździć z voltomierzem takim np. w zapalniczkę. Kiedy spada to napiecie i czy nie skacze. Jak odpalisz po tych 300km np. z kabli to jest to ładowanie czy nie? Jest wtedy kontrolka na zapłonie czy nie? Alternator z klasycznym kołem czy dołożone sprzęgło?
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik...
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
POdaj liczby , prąd jałowy i napięcie ładowania....
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Dziękuję koledzy za podpowiedzi posprawdzam i dam znać , pozdrawiam
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Dziękuję
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Witam Pacjent to Mercedes SL55 rocznik prawdopodobnie 2004, Po kilku sekundach od uruchomienia pojazdu na wyświetlaczu licznika pojawia się ostrzeżenie o ładowaniu. Łaowanie na alternatorze 14,15V na tylnym akumulatorze 13,75 do 13,90V. Na przednim, rozruchowym, ładowania brak. W module zarządzania energią były dwa błędy B1829 i B1838, czyli bezpiecznik...
A najlepiej zmierz poziom ładowania akumulatora.
Jeżeli silnik to m271 to często przewód w wiązce od alternatora do przedniego sam się przelamuje
Ja bym zalecał ogarnięcie alternatora i sprawdzenie instalacji w tym akumulatora... alternator 2x z rzędu to albo partactwo albo problem z instalacją/akumulatorem
To co dzieje na rynku aut elektrycznych w tej całej europie to jedna wielka ściema. Jak ktoś sobie poczyta ile jest samochodów w chinach, jakie są ich ceny. Jakie mają ładowarki i czasy ładowania. Mercedes także inna marką produkuje samochody elektryczne, a tutaj w europie dopiero szykuje jakąś premierę elektryka. Tutaj oczywiście cena musi być razy...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Z tymi alternatorami valeo jest problem. Zanim wsadza do auta niech sprawdza na stole czy ładuje.
Podpinasz moduł pod stały plus akumulatora i przewód gaszenia pomarańczowy pod postój w lampie . Niebieski pod masę jest dla hybryd i inteligentnego ładowania. http://pdf.lumenet.hu/Daylight9%20manual...
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
To leć po przewodzie PWM, i spawdz napiecie ładowania
Sprawdź napięcie ładowania.
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Jesteś pewien, że akumulatory OK? Zwłaszcza mały? Jaka jest wartość napięcia ładowania? V.
Brak ładowania
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Zapomniałem dodać ,że po złożeniu i podłączeniu na "stole" tak jak na Y.T. brak świecenia się kontrolki polaczonej z pinem wzbudzenia .Podczas obracania wirnika poprzez wiertarkę ,brak ładowania .
U mnie temat rozwiązany, wymiana rurki Venturiego i problem znikł. Spróbujcie od czyszczenia lub wymiany tej rurki tak jak kolega wspomniał. U znajomego po czyszczeniu usterka ustała. Tak samo podmieniali czujniki doładowania, turbiny nic to nie dawało. Dodatkowo jeśli Mercedes jest słaby i dużo pali, polecam zaślepić retarder (jeśli jest) oraz wykodować....
Witam Panowie, i jak zakończył się problem. Jak został rozwiązany.. A przy okazji podczas przerabiania na przekaźnik w jaki sposób go wysterowujesz, zaraz po stacyjce czy z ładowania alternatora..
Istnieje ładowana wersja hybrydy - np. Prius Plug-in Hybrid Toyoty.Ma gniazdo do ładowania i może przejechać (wersja najnowsza) do 50km na samym akumulatorze.Poza tym Toyota też pracuje nad bezprzewodowym systemie ładowania podobnym jak Mercedes. https://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Pri...
Ta kontrolka od oleju ma w dolnej częsci "falę" - czyli nie jest to cisnienie, tylko POZIOM ale nie tego dotyczy temat Oczywiscie że tego dotyczy - bo kontrolka poziomu dla sprawdzenia działania jest podpinana pod obwód ładowania - w ten sposób zapala się po załączeniu zapłonu. Kontrolka cisnienia nie jest podpinana do ładowania, bo jest rzeczą oczywistą,...
Nie ma. Świeci się kontrolka ładowania.
Przekaźniki ok?
Na to wygląda.P
Tak dosłownie to; ochrona akumulatora, wygodne funkcje chwilowo niedostępne. Wygląda na to , że akumulator się kończy lub słabe ładowanie .
Podczas ładowania podłączonego akumulatora, ale auto stało otwarte? Pozdrawiam
Sprawdź ładowanie.
usterka niekoniecznie musi być po stronie alternatora. jeśli kontrolka gaśnie i ładowanie mieści się w około 14V to stawiał bym na skorodowane połączenia przy alternatorze...słabe połączenia masy...szczątkowa rezystancja kabla zasilającego... najlepiej sprawdzić czy silnik jest dobrze umasiony
Do czego to USB ma być? Podłączyć telefon do czego? Do ładowania, do radia, do zestawy głośnomówiącego? Nokia 6310 nie miała portu usb, tam jest port szeregowy RS, więc od strony samochodu nie ma mowy o żadnym USB. Tu pinout złącza 6310: https://obrazki.elektroda.pl/6590598200_...
Witam, swego czasu korzystałem z separatora ładowania SLA40 firmy csystem, działał bez zarzutu. Bardzo prosty układ można taki zrobić samemu Pozdrawiam
dzięki
Moduł nie widzi ładowania z alternatora, pozostałe błędy to efekt trybu oszczędzania energii. Sprawdź przekaźnik akumulatora pomocniczego. http://www.mercedesmedic.com/battery-pro... Sprawdź czy samochód nie jest objęty akcją naprawczą: 2005060008. Zapoznaj się też z tym wątkiem: https://mbworld.org/forums/e-class-w211/...
Witam ! Mam problem z samochodem mojej żony, a mianowicie, po wjechaniu w kałużę zapala się kontrolka ładowania akumulatora a co za tym idzie szlak trafia wspomaganie. Co może być przyczyną - mam nowy pasek i łapę napinacza. Proszę o pomoc ale jeśli można to nie na zasadzie "wymień alternator" :-)
Czyli co podłączyć zwykły prostownik taki normalny ?
w załączniku rozpiska wtyczki
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Zleć elektrykowi naprawę alternatora, niech przeglądnie go. To że zapala się SRS, wina może być po stronie alternatora (może być np. za niskie ładowanie lub też "skoki" ładowania).
Ladowanie jest nawet przy włączonych światłach, ale kontrolka nie gaśnie
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
ZObacz napięcie ładowania tego w kabinie.
Witam mam pytanie otóż mam mercedesa a klasa a 140 i zauważyłem że bezpośrednio po zapaleniu samochodu nie ma ładowania ,kontrolka ładowania normalnie gaśnie od razu ale ładowanie załącza się po ok 10 sekundach sprawdzone miernikiem ,czy to normalne zjawisko ,może komputer sprawdza systemy i dopiero włącza ładowanie ?
no i mam problem niedoładowanego akumulatora -chociaż nie używam radia ani żadnych bajerów -co może być przyczyną? na starym akumulatorze 70ah jeździłem bezproblemowo rok czasu , no i mam pytanie czy można wstawić większy alternator np115ah czy to nie wpłynie negatywnie na jazdę autem/ładowanie itd?
Jak było przed wymianą stacyjki? Czym była spowodowana konieczność jej wymiany?
Witam. Potrzebuję schematu jak ma wyglądać prawidłowe podłączenie stacyjki. Gość który ją zdemontował do naprawy z powodu zacięcia się niezapisał ani niezapamiętał podłączenia przewodów i teraz wygląda na to że niema ładowania akumulator, bo po przejechaniu się i zgaszeniu silnika trzeba go ładować i wtedy jest ok. Wydaje mi się że na 99,99% to wina...
Zmierz napięcie ładowania, to się dowiesz.
To jest chyba to czarne (wygląda jak przekaźnik z napisem Hella) w lewej cześci wskaźników(w liczniku tam gdzie wskaźniki paliwa, temperatury, ciśnienia). Zawsze myślałem że to jakis przekaźnik od ładowania albo cos - mam zegary w warsztacie ale nie przyszło mi do głowy się przyjrzeć temu przekaźnikowi/brzeczykowi.
A silnik nie został przgrzany z braku obiegu pompy wody? Elektrycznie nic sie nie podzieje z powodu braku ładowania - sprawdzone.
Witam Zgadzam się z treścią postu mczapski i alto co do zachowania ostrożności ,miałem przypadek że po sprawdzeniu gęstości elektrolitu podczas ładowania gdzie korki były odkręcone i odejściu na pare kroków, wieczka poleciały w powietrze
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie dotykami cienkim kabelkiem, koloru niebieskiego, który jest przykrecony do alternatora na D+ (nakrętka na klucz 8) do masy, powinna zapalić się kontrolka od ładowania. Jeżeli się nie zapali to sprawdzamy żarówkę w kontrolce potem wiązkę.
Jaka dioda (mam nadzieje ,że nie impulsowa) , sprawna. Był (na pewno jeszcze jest) na tym forum dość rozległy temat dot . "podniesienia napięcia ładowania". Poszukaj.
Gdzie akumulator ma być zamontowany. I rozumiem, że ma byc ładowany przez alternator ?
Skrzynka przy lewym kielichu pod maską koło ściany grodziowej. https://www.volvocars.com/en-th/support/... jak mercedes rozwiązanie
Jakie ładowanie? Alternator sprawdzony?
Akumulator jest nowy. Prób nie robię. Wracałem z pracy zapaliły się dwie kontrolki. Srs i ABS. Wspomaganie kierownicy przestało działać. Kontrolka od ładowania nie zapaliła się. Zmierzyłem napięcie i potem żadnych prób nie było. Problem w tym, że okolicznik mechanicy nie chcą nawet słyszeć o a klasie.
Skoro zapalasz samochód raz na ok 4 dni, to w tej przerwie odłącz klemę +. Podłącz ją dopiero przed odpaleniem samochodu i zobacz jakie będzie efekt. Możesz także sprawdzić pobór prądu po odłączeniu tego grubego przewodu od alternatora (ten od ładowania akumulatora).
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Mam małe pytanie czy zepsucie się kostki zapłonowe może mieć wpływ na ładowanie akumulatora ?
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Turbina ładuje?
mostek wygląda ok, bo w mercedesie regulator jest ze szczotkami i jest duży otwór gdzie wszystko widać, ale mostek to chyba tylko od kontrolki ?, a alternator nie ładuje.
Może oryginalny kabel już się wymęczył. Kabel od zenfone 6 może będzie śmigać szybkie ładowanie. Jestem fanem asusa zenfone (telefony mercedes) Miałem 3 i 6 teraz jestem na 10. Mi śmiga szybkie ładowanie na kablu magnetycznym tzn z końcówką magnetyczną na stałe wpiętą w gniazdo ładowania.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
Mercedes A ma soft start taki, wstaje po kilku sekundach i powoli rośnie. Taki jest regulator .
Witam, mój problem z webasto rozpoczął się już miesiąc po zakupie auta - nowego. Rano chcę odpalić ogrzewanie z pilota i widzę napis „fail”. W aucie widzę komunikat „niewystarczająco naładowany akumulator”. Przypomnę, auto nowe posiadające dwa akumulatory i wtedy jeździłem 500 - 1000km tygodniowo. W serwisie rozkładają ręce,...
Po pierwsze pomiar napięcia ładowania i prądu rozładowania jałowego.
Kółko z wykrzyknikiem to problem związany z hamulcami. Świeci się w kilku przypadkach. Pierwszy to kable od zużycia klocków hamulcowych, wielu ludzi zakłada klocki bez czujników odcinając kabel, kontrolka zaświeca się przy deszczowej pogodzie lub w zimie, gdy obcięte kable oblepiają się wodą, Na kontrolce jest +24v po stacyjce, zapala się kiedy "drugi...
Sprawdż ładowanie.
ładowania mercedes moduł ładowania mercedes kontrolka ładowania mercedes
tracer sterowniki myszki odkurzacz gwint wirnik listwy zgarniające
Sony HCD-N300 - brak podtrzymania zegara po zaniku zasilania Kod do radia Citroen C2 2007 po wymianie akumulatora