nie wiem czy ty w ogóle czytasz moje wpisy czepiasz się wysprzeglika i tarczy sprzęgła jak ci pisze ze sprzęgło działa dosyc poprawnie w zakresie od 8.5 do 9 bara a powyzej 9 działa cięzko i w tym jest sęk chce doprowadzic do tego zeby w tym wyższym zakresie działało tak samo jak w niższym
Czujniki ciśnienia są wbudowane w elektronice EAPU, mają wpływ na całą pracę układu. Nie napisałeś, czy ciśnienie jest zerowe, czy coś jednak pompuje.
W pewnym sensie sam sobie odpowiadasz jeśli chodzi o pierwszą kontrolkę; za niskie ciśnienie w układzie pneumatycznym naczepy, następna to kontrolka hamulca postojowego (ręcznego).Ostatnia informuje o awarii jednego z czujników zużycia klocków hamulcowych i przy okazji zapalił się ABS.
Możliwe że uruchamia się na chwilę aby dobić ciśnienie lub test kompresora robi, wcześniej tak było?
Potrzebuje wiedziec co oznacza kod błędu INS 03620 w mercedesie atego rok 1999. dodatkowo zapala się przy tym kontrolka ciśnienia mimo że ciśnienie w układzie pneumatycznym jest ok. Jeżeli ktoś wie o co może chodzic to bardzo prosze o pomoc To jest mercedes atego 815 Rok 1999
Samo zawieszenie jest raczej sprawne, wszak sam zauważyłeś, że chwilę jest dobrze. Problemem jest raczej sterowanie nim. Podłącz kompa I zerknij na parametry zawieszenia. Ciśnienie, regulator ciśnienia oraz czujniki położenia (wysokości) zawieszenia, te parametry Cię interesują.
Witam powinno pomóc .
ale dociąg działa Coś się tak na ten "dociąg" uparł - napisałem ci, że to z innej pompki i tym się nie chwal i nie przejmuj. Musisz teraz sprawdzić drożność przewodu pneumatycznego od pompki do siłownika w klapie (może być np. załamany), sprawdzić czy pompka po uruchomieniu rozkazu z pilota się uruchamia, czy wytwarza ciśnienie/podciśnienie, i w następnym...
tez tak sadzilem ze pneumatyczne ale cisnienie z z serwo jest slabe aby moglo zaciagnac te galke do wylącznia
Pierwsze by trzeba sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jeżeli kiedykolwiek dostało sie do niej paliwo, to sie można z nią pożegnać. Druga sprawa - w pompie jest pneumatyczny zawór obejściowy. Po wyłączeniu zapłonu zawór wymusza wycofanie AdBlue do zbiornika. Ten zawór ma dosyć nieszczęśliwą konstrukcję i z czasem ulega zniszczeniu, co powoduje, że...
Pioart ma rację, jeśli pompa ok, to rurka gdzieś pękła, najczęściej pękają w przelotkach drzwiowych, przy siłownikach, lub przy wkładaniu gratów do bagażnika. Metoda odłączyć rurkę z danego obwodu, zatkać , sprawdzić, jak nadal nie działa, odłączyć kolejny obwód, zatkać, itd. Jak masz dobry słuch, to odłączyć wszystkie siłowniki, zatkać szczelnie rurki...
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Panowie przepraszam, że odgrzewam tak stary temat, ale chciałbym wyjaśnić. Kontrolka występuje w Setrach z serii 200 i 300, a także w starych Mercedesach Integro, Intouro itp. Podłączona jest pod czujnik ciśnienia oleju i pod czujnik temperatury. W silnikach mercedesa czujniki oleju i temperatury są dwupinowe. Jedno wyjście idzie do sterowania zegarem,...
Witam w pierwszym poście pisałeś że podmieniłeś czujnik przy osuszaczu? w ostatnim poście że jakąś płytke sprawdzałeś przy osuszczu ? Po mojemu to dwie różne rzeczy. Do samej podstawy osuszacza jest podłączone dwie wtyczki które nie mają nic wspólnego z zaistniałą usterką. Pytanie czy wiesz jak wygląda zawór cztero obwodowy? jest umieszczony w okolicach...
Nawet jak wciskasz kilkakrotnie pedał sprzęgła to ciśnienie ma się utrzymać powyżej 7 barów. Przy prawidłowym ciśnieniu powietrza i twardym pedale masz problem z siłownikiem, pompką lub sprzęgłem. Mam nadzieję, że pozostałe możliwości ubytków powietrza w układzie pomocniczym sprawdziłeś. Na przykład siłowniki osi tylnych i układ pneumatyczny przyczepy...
W siłownikach nawet podwójnych po zaciągnięciu ręcznego nie na powietrza, to nie naczepa nie wprowadzaj w błąd!!! w siłowniku dwustronnego działania powietrze jest albo z jednej albo z drugiej strony membrany. Jeżeli nie ma powietrza hamuje wyłącznie sprężyna. Po nabiciu powietrza do układu pneumatycznego mamy ciśnienie całyczas z jednej lub drugiej...
Proszę mi podpowiedzieć w który przewód od powietrza(6mm)najlepiej się wpiąć żeby podłączyć sygnał. Myślałem o przewodach wychodzących z pod podłogi i przechodzą koło reflektora od strony kierowcy te trzy to będą prawdopodobnie od ręcznego lub jeszcze od zaworu pedału hamulca tam też jest jeden 6-o mm. I teraz nie wiem czy we wszystkich tych przewodach...
Witam. Błąd 7395 oznacza: Modulator osi tylnej: pomocnicze sterowanie ciśnieniem. Proponowałbym zmierzyć mechanicznie jakie ciśnienie jest na złączu pneumatycznym nr 4. Jest to złącze sterujące. Jednak jeśli w momencie odpięcia modulatora zaczynają działać światła stop to może być problem, że tylny modulator robi zamieszanie i wpływa na sterownik EBS...
WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ? Różne rzeczy są możliwe - łącznie z nieprawidłowym wyzerowaniem czujnika w czasie wymiany szczęk. Wjedź na rolki i zobacz czy równo biorą oba hamulce tej osi Gdzie moge szukać tego czujnika od hamulca ręcznego? Jest...
Witam podepnę się pod temat. Atego 1223 03r tył na poduszkach bez drążka reakcyjnego, w prawej poduszce jest mniejsze ciśnienie . Auto stoi równo nie jest przechylone na prawo ale czuć podczas jazdy że buja na prawą stronę nawet macając poduszki czuć że w tej prawie jest mniej wiatru. Zawór rozdzielający powietrze na poduszki zamieniony z drugiego auto...
https://obrazki.elektroda.pl/7466409800_... Co takiego oznacza ta kontrolka ten obrazek na wyświetlaczu? chodzi mi o tę z kółkiem w 2 nawiasach to coś z hamulcami czy układem pneumatycznym? zawsze mi się pali po uruchomieniu silnika i jak ruszam z 1. i za około 10 sekund znika. https://obrazki.elektroda.pl/1055954000_...
Widzę, że trochę jednak muszę się rozpisać. OK. Przy tym reaguje zarówno na otwarcie drzwi kierowcy, jak też drzwi pasażera (nawet, gdy drzwi kierowcy są zamknięte, a otworzymy drzwi pasażera - również działa ostrzeżenie o włączonych światłach). Tak - masz oczywiście rację. Wyłączniki przednich drzwi połączone są razem i otwarcie DOWOLNYCH drzwi przednich...
Witam. Mam problem z moim mercedesem atego 815 a mianowicie po około 2 godzinach od przerwania jazdy zaczyna uciekać płyn chłodniczy ok. 3-5l ( gdzieś jakby z tyłu zbiorniczka wyrównawczego. przy odkręcaniu korka do wlewu płynu (zimny silnik) zaczyna ostro wylewać się płyn pod cisnieniem mimo że już duża jego ilość wyciekła wczesniej. W samochodzie...
Zgadza się. STOP to ostrzeżenie, że ciśnienie powietrza jest za niskie do jazdy (nie odpuszczone hamulce, możliwość ich zablokowania przy zahamowaniu). Po całkowitym napełnieniu zbiorników powietrzem (czyli po zadziałaniu "zbijaka" w osuszaczu) zapalenie się takiej informacji przy odpuszczeniu ręcznego może oznaczać: - za małą pojemność zbiorników powietrza...
Witam. Prosze o pomoc związaną z Mercedesem C180 96r. system Siemens PMS i pilot scyzoryk na IR. Otóż : samochód przestał odpalać, sprawdzono iskrę, ciśnienie paliwa, w koncu odczytane zostały błędy. W sterowniku silnika P1570 co kierowało by w stronę immobilisera. Diagnoza modułu centralnego zamka poskutkowała odczytaniem błędów B1103 IR receiver,B1104...
system ten nazywa sie AIRMATIC Zasada działania podobna do systemu montowanego w mercedesach klasy S Pompka pneumatyczna zespoł zaworów zasobnik ciśnienia pneumatyczne amortyzatory czujniki wysokości zawieszenia instalacja pneumatyczna i komputer sterujący do pracy z tym systemem bardzo pomocnym narzędziem jest tester diagnostyczny, bez niego bardzo...
Witam, Kupiłem fotel pneumatyczny z Mercedesa Actrosa MP4, zamontowałem go do swojej małej ciężaróweczki Mercedesa Vario i mam problem z podłączeniem. Jest jedno przyłącze powietrza - to podłączę do istniejącej instalacji sprężonego powietrza, mam tam ok. 10 bar, tu pierwsze pytanie, czy to dobre ciśnienie? Obawiam się, czy nie jest za duże? Druga sprawa...
To znowu ja - wróżbita Przemek ;) Spróbujmy wejśc w menu serwisowe komputera klimatyzacji (jesli taki wogóle jest w tym aucie ;) ) Przyciskamy REST przez pięć sekund, na wyświetlaczu panela klimatyzacji zmienia sie treść, przyciskami +/- przechodzimy na kolejne odczyty komputera, temeratura zew/wew, temp. silnika, cisnienie czynnika, itd... kilkanaście...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeżeli jest w aucie system HPS, to oznacza dodatkowy układ wspomagający pracę zmiany biegów: czujniki ciśnienia przy lewarku, siłowniki pneumatyczne i sterownik połączony CAN-em z siecią pojazdu.
Obstawiam zle zamontowana poduszke. Spusc powietrze i jeszcze raz ja wloz. Sam tak kiedys zle zamontowalem 😜 Ustawic niby mozna cisnienie komputerem, ale to biewiele da. Gdyz czujnik pokazuje zla wartosc
Czasami ta dźwignia ma więcej pozycji - trzy, nawet pięć. Zależy jak układ jest rozbudowany. Najwięcej pozycji ma ta dźwigienka jeżeli obsługuje hamulec silnikowy i retarder. Pytałem bo właściwie dla dźwigienki dwupozycyjnej to właściwsza jest nazwa "hamulec silnikowy" - bo z tym urządzeniem to w górach za dużo nie zdziałasz ;) Wg mnie w sytuacji którą...
A może poprostu siłownik pneumatyczny :) Kompresor powietrza od centralnego zamka np, od Mercedesa ( '84-'94r, np W124 - koszt ok 60-100zł), VW ( golf 3, 60-100zł)/ Posiada ona dwa tryby pracy, albo daje ciśnienie, albo podciśnienie. Jest o tyle łatwo, że montując siłownik pneumatyczny nie musisz się martwić o sterowanie silnikczka jak monitor juz wyjedzie...
No na odległość faktycznie z takim problemem nie powalczymy, ale taka sugestia; jak znów zablokuje, to koniecznie trzeba przeprowadzić pomiary ciśnień i określić czy przyczyna mechaniczna czy pneumatyczna to podstawa. Dopiero po tym stwierdzeniu przyczyny można brnąć dalej.
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
A z Mistrzem się nie dyskutuje nie jestem mistrzem. Nie obrażam się jeżeli ktokolwiek myśli inaczej, wbrew moim sugestiom. Ja też się mylę... W naprawie samochodu - a szczególnie naprawach systemów elektrycznych, mechatronicznych, pneumatycznych, 90% sukcesu to wiedzieć jak działa system. I wiedzieć to z wiarygodnego źródła, a nie domniemywać, ze tak...
No ja wszystko rozumie ale sklepy sprzedające części do pnełmatyki muszą się gdzieś posiłkowac schematami do cięzarówek i naczep z głowy nikt nigdy nie bierze bo naprawiając to nie jest nikt w stanie stwierdzić czy w Volvo 2018 jest zawór trójdrożny czy czterodrożny czy Man Iveco Skania mają gdzie i jakie zawory usytuowane Jesteś obcokrajowcem? A wracając...
Witam, W moim okularniku mam na pokładzie climatronica, składanie zagłówków - zamki i bagażnik sterowane z kluczyka. Nie działa mi otwieranie zamka bagażnika z pilota, choć pompa jest sterowana. Po diagnostyce doszedłem, że jest uszkodzony zamek tylny - nie spuszcza ciśnienia i po otwarciu nie moge zamknąć. Bardzo niejasno to opisałeś: na razie to...
Witam, mam problem z moim Mercedesem-Benz Atego MP2 2005 r., a dokładnie z zaworami hamulcowymi. Otóż szybko schodzi powietrze z układu przez tylny zawór hamulca, jak i przez główny zawór hamulca w kabinie. Na początku powietrze "uciekało" tylko przez ten tylny, więc był wymieniony cały środek zaworu. Teraz syczy z tego z przodu, został wymieniony również...
ciśnienie pneumatyczny pneumatyczny mercedes mercedes pneumatyczny
łącznik schneider piekarnik elektryczny termostat rozgałęźnik multimedia
zlecę lutowanie przetwornica 24vdc 12vdc
Jak wyłączyć zegar w radiu Pioneer - instrukcje Oleo-Mac 937 - Wariujące obroty przy obracaniu piły