więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Po rozruchu sprawdź ładowanie
Witam jak sam napisaleś zbudzenie DF powinno isc przez zarowke, i taki uklad jest poprwny, jesli ona swieci to cos lezy, zacznij od szczotek czy nie sa zawieszone lub po prostu wytarte, potem wirnik i cala reszta, sprawdz lozyska zeby 2x niezagladac, jesli ok to niestety regulator. Gdzies na forum widzialem schemat spr regulatora, potrzebny jest do...
chcesz schemat układu ładowania?
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Wymień regulator.
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Te kontrolki są zazwyczaj zasilone jednym plusem, a sterowane minusami, więc wygląda na brak zasilania, pewnie udało Ci się zrobić przerwę podczas walki z licznikiem.
Problem z instalacją pomiędzy alternatorem a FR.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
A alternatory się uszkadzały czy przestawały ładować? A jak się uszkadzały to co konkretnie w nich padało. To mogło by naprowadzić na genezę problemu.
A co ze sprawnością? Jak zwykle najważniejszy parametr jest pomijany w takich publikacjach...
Kontrolka w ogóle się zapala po kluczyku?
Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik...
Ten alternator z Volvo nie pójdzie. Musisz wymienić w nim regulator "na śrubkę" i będzie ładował aż miło. Takie coś : https://allegro.pl/oferta/regulator-alte...
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Jeśli alternator jest sprawny, z akumulatorem sobie poradzi. Jeśli chodzi o car audio, nie mam pojęcia jakie prądy płyną w układzie, jakie masz zabezpieczenia we wzmacniaczach, oraz jak zamierzasz tego używać, nic nie napisałeś na ten temat.
No to ma być na grubym przewodzie
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Może przez pomyłkę zamienił koła pasowe.:).
(at)gerri Pytanie czego Ty jeszcze nie rozumiesz... NIE WKŁADASZ TEJ SAMEJ ILOŚCI ENERGII. Niech to dotrze że to nie Mercedes gdzie ładuje cały czas. To jest kaszlak w którym jak tylko zwolnisz to żarówki wydoją baterię migiem. Duża bateria dłużej będzie oddawać wyższe napięcie i tracić więcej ładunku,którego nie zdążysz uzupełnić w przeciwieństwie...
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
jeden przekaźnik jest na plastikowej obudowie podszybia i on załącza obwód, nie wiem gdzie jest ten drugi ale chyba w skrzynce bezpiecznikowej.napięcie na obydwóch akumulatorach jest 12,2 po odpaleniu i spada w trakcie pracy...może coś z tym alternatorem jest nie halo muszę go sprawdzić po swojemu.
Sprawdź ładowanie.
Fotel kierowcy - podsuń na max-a do przodu , a od jego tyłu dojdziesz do klem , po zdjęciu jego przykrywki.
Tak dosłownie to; ochrona akumulatora, wygodne funkcje chwilowo niedostępne. Wygląda na to , że akumulator się kończy lub słabe ładowanie .
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Można podłączyć się do normalnego ładowania i trochę dziwne że tego nie ma. Inną sprawą jest odłączenie akumulatora samochodu w czasie pracy windy- żeby nie wyczerpać akumulatora rozruchowego. W każdym samochodzie to trochę inaczej jest rozwiązane.
Problem rozwiązany zamykam.
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Jak z 1897 r to tylko w dziale retro szukaj odpowiedzi :wink:
witam. mam pytanie do szanownych grupowiczow. do samochodu mercedes beczka 123 o pojemnosci 2.4 diesel nieuczciwy sprzedawca wcisnal mi akumulator 61 Ah. przy pierwszych mrozach po prostu słabo kręci - odpala ale zimny olej i duza kompresja powodują za duze opory, odpala cudem z trudem. Sprzedawca nie chce wymienic akumulatora na wiekszy z doplata....
Tylna ściana bagażnika -obok akumulatora.
Kolego w głównej mierze odpowiada tu ładowanie, które jest zbyt niskie np. Mercedes mp4 ma ładowanie około 28,1v a to za mało w renault bedzie podobnie. Kolejna sprawa to umieszczenie tych nieszczęśliwych baterii które w zaden sposob nie sa zabezpieczone przed drganiami i wibracjami a w przypadku volva czy innych, które mają je zamontowane za tylna...
Sprawdzałem. Pobor prądu na wyłączonym silniku jest w normie . Ile to jest w normie jakie ma ładowanie?
Jakie ładowanie? Alternator sprawdzony?
Z tymi alternatorami valeo jest problem. Zanim wsadza do auta niech sprawdza na stole czy ładuje.
Mam małe pytanie czy zepsucie się kostki zapłonowe może mieć wpływ na ładowanie akumulatora ?
Cześć, Mercedes SL generacji R230 posiada dwa akumulatory. Pierwszy (G1/4), startowy, odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie za rozrusznik i znajduje się pod maską pojazdu. Drugi (G1) znajduje się w bagażniku i odpowiedzialny jest za całą elektronikę pojazdową. Jeśli chodzi o ładowanie, to akumulator tylny jest ładowany bezpośrednio z alternatora, natomiast...
Witam walczę ze swoim mercedesem po odpaleniu auta wyświetla się akumulator i po paru sekundach przestają działać nawiewy akumulator główny i do sbc są ok alternator ładuje
Dziękuję koledzy za podpowiedzi posprawdzam i dam znać , pozdrawiam
Nie masz wzbudzenia dlatego nie ładuje bez przegazówki, łopatologicznie alternator nie widzi zaróweczki w liczniku .jak zobaczy to zapali ją po włączeniu zapłonu to będzie ładował na wolnych.
mostek wygląda ok, bo w mercedesie regulator jest ze szczotkami i jest duży otwór gdzie wszystko widać, ale mostek to chyba tylko od kontrolki ?, a alternator nie ładuje.
Rozumiem, ale błąd był przed wymianą regulatora na nowy, a teraz po skasowaniu błędów już się nie wyskakuje ponownie, ale alternator nie ładuje.
Gdzie akumulator ma być zamontowany. I rozumiem, że ma byc ładowany przez alternator ?
Witam Pacjent to Mercedes SL55 rocznik prawdopodobnie 2004, Po kilku sekundach od uruchomienia pojazdu na wyświetlaczu licznika pojawia się ostrzeżenie o ładowaniu. Łaowanie na alternatorze 14,15V na tylnym akumulatorze 13,75 do 13,90V. Na przednim, rozruchowym, ładowania brak. W module zarządzania energią były dwa błędy B1829 i B1838, czyli bezpiecznik...
To go złóz i sprawdz .
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Turbina ładuje?
Sprawdż ładowanie.
Dziękuję
Ładowanie dobre?
Ja bym zalecał ogarnięcie alternatora i sprawdzenie instalacji w tym akumulatora... alternator 2x z rzędu to albo partactwo albo problem z instalacją/akumulatorem
Mercedes A ma soft start taki, wstaje po kilku sekundach i powoli rośnie. Taki jest regulator .
Jeśli dobrze kojarzę to pewnie po odpaleniu można to wszystko uruchomić (ładowanie).
Witam ! Sprawdzałeś akumulator i ładowanie ?
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
Sprawdź jakie jest ładowanie :D
Sprawdź czy jest ładowanie.
Sprawdź, wymień akumulator. Sprawdź ładowanie akumulatora.
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Jeżeli silnik to m271 to często przewód w wiązce od alternatora do przedniego sam się przelamuje
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Może oryginalny kabel już się wymęczył. Kabel od zenfone 6 może będzie śmigać szybkie ładowanie. Jestem fanem asusa zenfone (telefony mercedes) Miałem 3 i 6 teraz jestem na 10. Mi śmiga szybkie ładowanie na kablu magnetycznym tzn z końcówką magnetyczną na stałe wpiętą w gniazdo ładowania.
Podpinasz moduł pod stały plus akumulatora i przewód gaszenia pomarańczowy pod postój w lampie . Niebieski pod masę jest dla hybryd i inteligentnego ładowania. http://pdf.lumenet.hu/Daylight9%20manual...
Wskaźnik paliwa/temperatury też reaguje na migacze? Obrotomierz, albo inne wskaźniki reagują np na włączenie podświetlenia zegarów? Albo wskazują trochę wyższe wartości po uruchomieniu silnika, gdy ładowanie wzrośnie do tych 14V?
Co ładowałeś?
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Ładowanie jest?
To prawda, ale póki co do Niemiec prędko nie dotrę a zima za pasem. Czy mógłby mi ktoś poradzić, jaki prostownik byłby w stanie w dość krótkim czasie - kilka godzin, podładować akumulatory w W447 ?
Po przyjściu było tak, że prostownik się wyłączył, akumulator był na zero i tak jak teraz nic nie działało i nie działa nadal Te nowoczesne prostowniki z automatyką nie zaczną ładować całkowicie rozładowanego akumulatora
Sprawdz też ładowanie alternatora
Tak szczerze ci powiem że z lepszego gó... jakim jest ke-jetronic ładujesz się w gorsze bo głębokie z tym gaźnikiem.
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Dzis znalazlem artykul na temat akumulatorow i alternatorow. "Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator)." Czy tak faktycznie moze byc, ze bede mial...
A najlepiej zmierz poziom ładowania akumulatora.
Pomysłu nie mam , jak wywali kontrolkę to będziesz myślał. Przestać ładować to nie przestanie.
usterka niekoniecznie musi być po stronie alternatora. jeśli kontrolka gaśnie i ładowanie mieści się w około 14V to stawiał bym na skorodowane połączenia przy alternatorze...słabe połączenia masy...szczątkowa rezystancja kabla zasilającego... najlepiej sprawdzić czy silnik jest dobrze umasiony
Bateria w ten sposób eksploatowana, traci z czasem pojemność (efekt pamięciowy) i wytrzymuje 2, może więcej lat. J
Witam dziekuje za odpowiedzi dodam ze akumulatory sa identyczne 74Ah 12V porducent ten sam, sprawdzalem i jeden z akumulatorow nie jest podlaczony do ladowania, a to chyba mu nie sluzy bo po jakims czasie sie zasiarczy, czy podlaczenie rownolegle nie bedzie powodowale rozladowywania sie na wzajem akumulatorow?? poprosze jakies schematy podlaczenia pozdrawiam
Na to wygląda.P
To co dzieje na rynku aut elektrycznych w tej całej europie to jedna wielka ściema. Jak ktoś sobie poczyta ile jest samochodów w chinach, jakie są ich ceny. Jakie mają ładowarki i czasy ładowania. Mercedes także inna marką produkuje samochody elektryczne, a tutaj w europie dopiero szykuje jakąś premierę elektryka. Tutaj oczywiście cena musi być razy...
Musisz naprawić alternator aby ładował to problem zniknie.
Przekaźniki ok?
Skoro niezależnie czy po 6h czy 5 dniach, to ja ty problemu nie widzę, po prostu aku dni świetności ma już za sobą. Gdyby był jakiś dziwny pobór prądu to po 5 dniach byłby rozładowany. Co rozumiesz przez pojęcie ładowany do pełna ?
U mnie temat rozwiązany, wymiana rurki Venturiego i problem znikł. Spróbujcie od czyszczenia lub wymiany tej rurki tak jak kolega wspomniał. U znajomego po czyszczeniu usterka ustała. Tak samo podmieniali czujniki doładowania, turbiny nic to nie dawało. Dodatkowo jeśli Mercedes jest słaby i dużo pali, polecam zaślepić retarder (jeśli jest) oraz wykodować....
Witam, mam problem w samochodzie Mercedes Sprinter, mam zamontowaną przetwornice meanwell TS 1500. Od jakiegoś czasu przy ruszaniu samochodem ze skrzyżowania przetwornica zawiesza się i piszczy (muszę ją resetować), przy zgaszonym samochodzie wszystko działa! Ładowanie alternatora 14,4V, przetwornica działa niby w napięciu 10V-15V. W czym może być problem?
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
To leć po przewodzie PWM, i spawdz napiecie ładowania
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
SRS powinien palić się na pierwszej pozycji - nie na zapłonie. Sprawdź ładowanie pod obciążeniem.
Sprawdź napięcie ładowania.
Witam, swego czasu korzystałem z separatora ładowania SLA40 firmy csystem, działał bez zarzutu. Bardzo prosty układ można taki zrobić samemu Pozdrawiam
Jest to bezpiecznik i przekaźnik przepięciowy. Jakie masz ładowanie? Co ze wskaźnikiem paliwa?
Zleć elektrykowi naprawę alternatora, niech przeglądnie go. To że zapala się SRS, wina może być po stronie alternatora (może być np. za niskie ładowanie lub też "skoki" ładowania).
Podczas ładowania podłączonego akumulatora, ale auto stało otwarte? Pozdrawiam
mercedes ładowanie ładowanie mercedes jakie ładowanie motorze
licznik błędów komórki prosty regulator grzałka szukanie stacji radiowych
spawarka inwertorowa sherman spawarka inwertorowa sherman
Jak wyeliminować buczenie w Sony STR-DH790? Kondensator do odcięcia 800Hz w głośniku 8Ω