Proszę wybaczyć, absolutnie się nie naśmiewam - ale pisze Kolega, że dysponuje SD4... a nie wie nawet co oznacza klucz... instrukcję trzeba przeczytać! Klucz w prawym dolnym rogu oznacza że jest jakaś usterka - np. poziom oleju zły, albo spalona żarówka albo inne - zazwyczaj rodzaj usterki pokazuje się po włączeniu kluczyka, później można go znowu zobaczyć...
Nr.1 -TD prędkość obrotowa , 2 - masa , 3-już masz , 4 - do 1 cewki zaopł. , 5- do 15 cewki zapł. , 6 - zasilanie z "30".
Witam wszystkich forumowiczów. Pragnę się podzielić moimi doświadczeniami związanymi z kasowaniem komunikatu o przeglądzie w Mercedesie 150 W169 2008 rok. Niestety dla modelu W169 nie jest łatwo znaleźć w sieci poprawną informację jak skasować inspekcję. Sądzę, że poniższa informacja pomoże wszystkim miłośnikom samodzielnej wymiany oleju. 1. Maska pojazdu...
Jakiś bardzo oszczędny w słowach jesteś... To nie jest "maluch" żebym wiedział jaka w tym aucie jest kierownica (zwykła czy multifunkcyjna - z klawiszami) oraz jaki tam jest licznik - bo też jest więcej jak jeden rodzaj. Na początek przeszukaj sobie archiwum forum i spróbuj podanego sposobu. Bo temat już był - dla Sprintera 906 i dla Vito 639 sposób...
Wpisz na youtube kasowanie inspekcji w202
Witam. Przeczytaj mój post "Mercedes A150 w169 Kasowanie inspekcji (przeglądu)" w dziale Samochody Elektryka i elektronika. Jeśli będziesz miał pytania - odpowiem. Pozdrawiam, Leon190
Star Diagnozę musi mieć jeszcze dodatkowo fdog (bodajże tak to się nazywa ) program do kodów w kasowaniu błędów adblue.
Oprogramowanie w komputerze skrzyni biegów należy wymienić, "przypisać" do danej wersji silnikowej.
można, tylko wyłączenie alarmu będzie musiało to kasować
witam Posiadam mercedesa Aklasa 170d 2003r proszę o pomoc w skasowaniu inspekcji olejowej wykonywałem wszystkie czynności jak opisujecie w tematach juz zamkniętych i niechce się skasować,tylko umnie pojawiły się 2 klucze.czy jak był serwisowany do końca w niemczech moze mieć zablokowane kasowanie z przycisku?
To takie trochę na pół gwizdka , parę razy zadziała i do serwisu błędy kasować , albo co gorsza laweta , mercedes jest specyficzny ,parę razy złapie błąd czujnika ciśnienia i nie ma jazdy bez kasowania
Spróbuj tak 1. Włączyć zapłon. 2. Przycisnąć i trzymać dolny przycisk na liczniku aż usłyszysz sygnał dźwiękowy (ok 30s) 3. Przycisnąć górny przycisk na liczniku aż wyświetli się rESEt.31 albo rESEt.229.3 4. Przycisnąć dolny przycisk i przytrzymać ok. 3s i puścić. 5. Przycisnąć i puścić dolny przycisk. 6. Wyłączyć zapłon.
instrukcja kasowania servisu (język polski)
Wklej fotkę zegarów, to pomogę ;)
Nie odpala, tzn. kręci, ale nie łapie. Były kasowane wszystkie wymiany i przeglądy. Skoro zds nie ma nic wspólnego z odpalaniem, to gdzie szukać?
Obsługa przeterminowana, to pomimo możliwości kasowania z "panelu" to jest tzw. serwis płatny i tylko komputerem diagnostycznym (DAS)
Panowie i ewentualnie Panie! Elektrozawor dekompresyjnego hamulca zaworowego ma przerwę. Albo elektrozawor albo wiązka. Na przyszłość proszę pisać typ silnika, w Texie w zakładce o informacjach o sterowniku. Przerwa jest przez Texę interpretowane o zgrozo jako zaprogramowane przez przypadek urządzenie :-)) Bodajże od 2 lat Texa już potrafi programować...
Dzięki Gerri, opisze efekt kasowania na forum. Pozdrawiam Wienio
Z pewnością jest coś uszkodzone, dlatego właśnie o to pytam.
Wyjmujesz poloske, poluzowujesz hamulec tak zeby sie kolo krecilo, odkrecasz nakretke piasty, wyjmujesz lozysko stozkowe i sciagasz piastobeben. Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
O sterownik silnika się nie martw. Jest pancerny. Nie uszkodził się. Jak naprawisz wszystko to nawet nie musisz błędów kasować. Niemniej ja bym wykasował, ułatwi to diagnostykę na przyszłość a teraz da gwarancję, że wszystko już jest ok.
Jutro będę patrzył dalej bo samochód do mnie wróci. Inspekcję kasowałem.
jesli masz kierownice multifumkcyjna to:
Opis jest precyzyjny. sterownik nie widzi obwodu dozownika adblue. Przed wymianą dozownika zawsze sprawdza sie instalację i jakie napiecie pojawia sie przy rozpietym obwodzie. Co do texy to numeracje bledow ma dziwna ale opisy pasują. I jeszcze jedno. Mam gdzieś notkę z Mercedesa o procedurze kasowania bledow ad blue. Procedura prawie jak przy dorabianiu...
Proszę. Kasowanie inspekcji Mercedes VITO 111
KTS'em nie idzie :?:
Tak można skasować ręcznie w tym modelu. Też mam po niemiecku. Zaraz szybko przetłumacze i puszcze na PW.
Naprawa nie polega na kasowaniu błędów.
Pamięć serwisów kasowałeś? Serwis mercedesa za podpięcie komputera i wykasowanie błędów chce 911 zł brutto.
Tak..............
Właśnie to oglądałem vcds mam oryginalnego głównie zależy mi na Mercedesie bo żadnym takim chińskim tanim sprzętem się nie wejdzie głębiej jak odczyt danych i kasowanie błędów
olej wlewają zawsze taki sam Nie jest to żaden argument! Producentowi, nawet najlepszemu, mogą zdarzyć się niezamierzone wpadki. Na chwilę obecną, celowe byłoby " zebrać" sygnał trefiący z czujnika do ECU i transmitowany z ECU do kontrolera w liczniku, oraz porównać z wartościami na podstawie - serwisówki!
kolego ten blaqd jest powiazany z CEWKA od skrzyni biegow mialem tak samo w to lato w moim 3343 (tez mi biegi zginely i ten sam blad mi pokazywalo) mechanik laczyl jakies dwa miejsca ze soba i biegi wracaly tylko niechcial mi pokazac w ktorym miejscu laczyl (tajemnica zawodowa mi kazal w kabinie wrzucac biegi wiec nie moglem mu patrzyc na rece :p )...
"Po co jakieś głupie adblu dolewać? Paliwo trzeba - to czywiste. Ale adblu? Jakiś wymysł dla głupich..." No to teraz masz: zbiornik został opróżniony do zera, pompa nie miała co pompować, skład spalin się zmienił i układ odpowiednio zareagował. Teraz żadna dolewka po czasie nie pomoże. W zasadzie jedynie komputer serwisowy Star Diagnose: reset całego...
Zrób podgląd parametrów Stardiagnosis. Będziesz przynajmniej pewny że parametr w odczycie jest zgodny z prawdą. To samo dotyczy kasowania błędu.
czy ktos wie gdzie znajde informacje na temat wspomnianego wyzej samochodu chodzi o soft interface i kasowanie alarmow
Odnoszę się ogólnie do tematu - nie do któregoś szczególnego postu: Zazwyczaj takie coś się dzieje jak Assyst ma zarejestrowane więcej niż jeden zaległy serwis. Wtedy po skasowaniu pierwszego w kolejności serwisu drugi już "nie wchodzi" i pojawia się komunikat jak na powyższym obrazku "Ostatni przegląd został potwierdzony mniej niż 100 km" Zazwyczaj...
Tak diagnoza, i kasowanie błedów albo crash
jak kasowac insp.vito 2003[/code]
Star Diagnose ma dosyć dokładny test kluczyków FBS3. Ten sprzęt służy nie tylko do odczytywania i kasowania błędów.
! A wystarczyło tylko zresetować serwis przyciskami na kierownicy! reset serwisu trzymał auto ? Szczerze nie wierze. Przyjeżdzają merce nie kasowane od x czasu . Naprawa alterantora, rozrusznika, odpiete zasilanie i nie trafilo sie nigdy takie coś
Niech odpowiada ten, co błędy kasował. Diagnostyka tylko pozostaje.
Witam, Mam pytanie czy jest jakaś możliwość samemu wykasować inspekcje w mercedesie A170 CDI. Wiem, że są kruczki serwisowe kasowania inspekcji w VV, AUDI, SEAT, a mercedes ??. Jak skasować ?? POMOCY !!!
Jeżeli jest to któryś z dalszych stopni utraty mocy to samo zalanie AdBlue nie pomoże. Tylko kasowanie komputerem i to na długo nie wystarcza.
No ale jak je skasować ? Chyba że macie jakiegoś PDF-a do tych kodów i jak je ewentualnie kasować ?
poszukuje istrukcji do kasowania snsp. olejowej w mercedesie A170 z gory dziekuje
W menu „diagnoza” mam tylko opcje : -MB numer ( z tej opcji mam swoje nr..) - zapis pracy Wart. Pomiarowe Wart binarne Skas. Zapis pracy ( przy kasowaniu nie znika)
witam kasowanie inspekcji w mercedesie vito 115 cdi z kierownica wielofunkcyjna:) 1wlacz zaplon strzalkami wybierz ilosc km do serwisu 2 wcisnij uzik z literka R wyswietli sie czy chcesz kasowac przebieg km do przegladu 3 potwierdz przyciskiem R zmieni sie przebieg w moim przypadku 23000 km wylacz zaplon
a po kasowaniu co się dzieje? Zostają?
Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna ? Brak diagnostyki ? Coś sprawdzone oprócz kasowania i odczytu błędów?
Na przykład w renault można kasować inspekcję z manetki pod kierownicą, w mercedesie nie, istnieje jakaś alternatywa? Jak widzisz nie wszystko jest takie samo i nie da się zrobić wszystkiego za darmo. Ogranicznik jest ustawiany w kalkulatorze wtrysku, może jak wyciągniesz bezpiecznik od niego to nie będzie działał ogranicznik?
Mogło tez naderwac przewody w peszlu poniżej 1 cylindra nad alternatorem. Możliwości wiele I tu nauczka, obsługa silnika i obsługa okresowa to nie tylko wymiana oleju i kasowanie obsługi.. :D
Popracował ok 20 min na wolnych. Błąd z aktywnego przeszedł w pasywny. Kontrolka przestała migać tylko paliła się ciągle. Po kasowaniu zgasła i jest ok.
Kasowałem poduchy w Mercedes Vito na tym złączu 38 pin Mercedes A klasa złącze 16 pinowe obd Mercedes bodajże w201 złącze 38 pin A na 14 pinowej nie udało mi się z poduchami połączyć....
Widocznie jaltest i texa nie radzą sobie z problemem. Jak mają opcję kasowania Bit pamięci to spróbuj. Ale coś w zapamiętanych być musi. Chyba, że masz problem z ciśnieniem powietrza. Wtedy ostrzega, ale nie zawsze wpisze błędy do BS.
Pogadaj z mechanikiem w serwisie żeby Ci pokazał jak kasować komputer, bedziesz mógł później sam to robić. Oczywiście nie pokaże za darmo. Ja za pokazanie kasowania komputera ale w ciężarowym mercu wybuliłem 100 zł. Ale i tak się opłaca bo serwis za każde kasowanie tyle bierze.
Włączyć zapłon i wcisnąć natychmiast dwa razy przycisk Dodano po 2 Przycisk [A] to do kasowania dziennego licznika po lewej 1 od góry w liczniku
To wszystko jest prawdą. Tyle tylko, że w różnych markach to różnie wygląda. Liczbę naciśnięć hamulca liczy SBC w Mercedesie, BMW liczy kasowania inspekcji i zapisuje przebieg co najmniej w 4 różnych sterownikach, Audi też lubi zapisać przebieg w różnych komponentach i dodatkowo zlicza całkowitą ilość spalonego paliwa, co może w przybliżeniu też dać...
Tu trzeba naprawic usterke ,bo kasowanie bez naprawy nic ci nie da , oprócz straty kasy .
dzięki sprawdzie przy okazji a nie wiesz ile mnie takie "kasowanie błędów" w serwisie będzie kosztować ?
jest to mercedes c200 model W202 rok 1994 2.0 diesel kluczyk zwykły to nie jest scyzoryk licznik jest z kasowaniem kilometrów i ustawieniu godziny jest na środku licznika a nie na oblamówce
Być może się mylę ale wydawało mi się że program z kodem jest zapisany na eepromie 24C02( SMD) a nie na tym dużym kasowanym ultrafioletem .
Czy można te błędy wykasować samemu czy trzeba jechać do warsztatu gdzie jest komputer do kasowania?Pierścień był zalepiony jakimś smarem być może były na nim opiłki metalu przez które zgłupiał czujnik (tak przynajmniej to wyglądało).Ale już jest czyściutki jakby z fabryki wyjechał dopiero.Czy można błędy kasować przyciskami na zegarach czy tylko komputerem...
Witam. Prosze o pomoc przy kasowaniu błędu 4340 po wymianie modulatora błąd nie znika, co sprawdzić? nr vin Wdb9505631k497073.
Kasowane błędów nic nie daje, no nic wynienie czujnik zobaczę co dalej.
Mój nick to "stanisławpiotr" a wspominam tu o procedurze kasowania błędu opisanym w biuletynach Knorr Bremse ,Texa,Man.
Temat ogarnięty. Nie trzeba kasować żadnych błędów. Wystarczy usiąść na tylnej kanapie i guzikiem od regulacji zagłówka na drzwiach podnieść zagłówek.
Nie mam sprzetu do kasowania wiec wole nie nalapac bledow bo jak cos bedzie nie tak to bede musial zaplacic extra za kasowanie dlatego wole dopytac zanim cos zchrzanie.
Witam! Mam pytanko! Jaki sprzęt polecacie do dorabiania kluczy m.in z immo. Interesuje mnie żeby robił oczywiście jak najwięcej marek Np. audi a4 z 2003r (scyzoryki) jak i inne modele jak opel, vw,mercedes, bmw, renault, peugot, fiat, itd... Oraz jakiś sprzęt do kasowania błędów crash data, airbag itp. Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc. Z tego co wyczytałem...
Tak też było zrobione. Odczyt - kasowanie - uruchomiony silnik 5 min. - odczyt. Dlatego napisałem, że zostały tylko dwa błędy, których nie da się skasować związane z immobilizerem.
Kup sobie kolego chiński interfejs na OBD2 z bluetooth i pobierz jakiś program na telefon do kasowania błędów, to nie będziesz musiał za każdym razem z taką pierdołą jeździć do mechanika. Sam takie coś stosuje i tylko ze Mercedesami powyżej rocznika 2014 się nie mogę połączyć, ale ja swoje ustrojstwo kupiłem już kilka ładnych lat temu, te nowsze być...
Mercedes klasa A 160 rocznik 1999 Witam Problem z autem, auto przejechało jakieś 70 km, dziś upały. Po czym dojechało do domu normalnie, po ok. 4 godzinach kręci ale nie odpala, na wyświetlaczu pojawia się znak klucza i cyfra -192 przy czym jeszcze litera N i znak zegara Próba kasowania inspekcji bez powodzenia, ale to chyba nie to 🫣🥺 Pomoże ktoś?
jak się nigdy nie robiło to może być problem trzeba wiedzieć mniej więcej o co chodzi za co poszczególne części odpowiadają i znać zasadę ich działania najlepiej znajdz dobrego mechanika z dobrym testerem który potrafi odczytać parametry a nie tylko kasować błędy A temat powinien być w początkujących
Dzieki Panowie. Wstyd przyznać ale Kolega Gerri miał rację. Regulatorem wystarczyło pokręcić. Pewnie w dzien jak licznik kasowałem musiałem wyłązzyć a nie wiedziałem ze taki patent jest. Zamykam
Ja mam wersję 5: Plusy: - działa z moim mercedesem W211 (kolegi Audi i VW również) - da się kasować błędy silnka - np. Cylinder Missfire, które powodowało wejście auta w tryb awaryjny - działa usb i dało się uaktualnić firmware Minusy: - bardzo wolne odświeżanie wykresów - tylko diagnostyka silnika
Kasowanie błędów np Launchem ostatnio nie pomogło dopiero SD zapytał czy odblokować silnik po kolizji i dopiero odpalił
Witam mam problem z alarmem a mianowicie jakiś czas temu zatarła mi się pompka z centralnego – po wymianie pompki i silniczka ( nie wymieniałem elektroniki) alarm zachowuje się jakoś dziwnie: kiedyś musiałem skasować alarm dyskietką przed otwarciem tylnych drzwi – teraz nie muszę, bo nie wyje. Kiedyś wyła syrena na zewnątrz teraz tylko w...
Jak klima jest sprawna to po nabiciu powinna się włączyć.Pierwszy raz słyszę żeby kasować błędy w klimie. To odpompuj gaz w mercedesie jakimś nowszym i go odpal na pusto,po chwili zgaś i nabij klime.Teraz możesz podrapać się po głowie dlaczego cały czas świeci się EC i nie działa klima.Powodzenia
Mercedes W211, 2004r. na liczniku krzyczy by zrobić inspekcje spalin i główną jak w temacie. Kasowałem testerem , w zasadzie przestawiałem datę, przestawiałem ręcznie z licznika, zatwierdzałem serwisy i przegląd a inspekcja dalej wyświetla sie na liczniku. Jak to pokonać? kiedyś, poprzednio skasowała się bez problemu.
"inny" opis dotyczy sytuacji, gdy nie ma klawiszy na kierownicy. Do kasowania inspekcji wykorzystuje się wtedy guzik do zerowania licznika dziennego.
witam jezdzę mercedesem actrosem 4ośką i mam problem z luzem w kierownicy mechanik sprawdzał i powiedział że tragedii niema na końcówkach drążków,ale w czasie jazdy jest takie stukanie i auto pływa na boki.moje pytanie brzmi czy jest jakaś śruba w kolumnie do kasowania luzu czy to może kolumna sie skończyla
dzwoniłem nawet do serwisu mercedesa Niczego się tam za bardzo nie dowiesz. Te wszystkie Kantery to jakaś total porażka. Że też Mercedes dał sobie to wcisnąć, to się dziwię. Na ten model to raczej nie licz, że któreś ASO Mercedesa będzie miało jeszcze tester. Bo to nie jest taki zwykły OBD, tylko musi być specjalny. PÓźniejsze modele też miały gniazdo...
Witam . Sprinter stracił moc i zaczął dymić na biało.Stwierdzono uszkodzenie cewki sterowania wtrysku .Wymieniony został cały wtrysk o takich samych parametrach ,lecz nie zaistniała znaczna poprawa.Czy kasowanie błędu ma jakiś wpływ na poprawę pracy silnika?
SRS to kontrolka od poduszek albo były wystrzelone, albo jakaś przerwa w zasilaniu spowodowała ten błąd. Jedyna pomoc to pojechać do machera z kompem i programem do tego autka i on odpowie co jestrz przyczyną. Przy tej drugiej opcji po skasowaniu błędu powinno wszystko wrócić do normy. Koszt odczytu i kasowania błędów od 50 do 150 zl.
Ok, krok następny. Modukator poszedł do naprawy, gość rozkrecil, stwierdził że elektroniki nie ruszy, a jako tako widać wypalenie. Dał inny. Błąd 7364 znikł, ale pojawił sie 7392 i błąd czujnika abs - przerwa. Sprawdzę jutro czujnik, ale błąd 7392 nie daje mi spokoju. Czy te modulatory należy programować do auta? Ewentualnie kasować uszkodzony bit pamięci...
dlaczego sprzedałem odpowiedz jest prosta w cenie rocznej aktu kupiłem vdm-a z roczną aktu który robi dokładnie to samo i ma te same błędy jak parametry z kosmosu przy mercedesach 2.2 brak odczytu i kasowania błędów w toyotach diesla od 2011r ale podgląd parametrów jest :) i dużo by tego opisywać.już kiedyś pisałem liczy się tylko launch kts gutmann...
Przyczyną okazał się sterwonik skrzyni w kabinie pod bezpiecznikami. Wymieniłem na drugi i zrobiłem nauczanie. jest OK. Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
ok ale wydaje mi sie ze i tak nie ma roznicy. wtrysk sekwencyjny czy symultaniczny, sterownik gazu powinien sterowac tak samo jak benzyna. Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.
Skoro kasowałeś błędy, to mógłbyś napisać jakie miałeś błędy. Po drugie - próbowałeś tankować na dobrej stacji :)
Hym, jak zrobiło to bezpodstawnie to ja bym zrobił odczyt błędów i kasowanie w serwisie, rachunkiem obciążyło gościa i po temacie. A jak automatyczna skrzynia to co jeżeli ją uszkodził ?
Cześć Kolego: elektryk za elektrykiem powinien wiedzieć, że podstawowym parametrem dla umożliwienia startu silnika CDI jest odpowiednie ciśnienie na listwie rail. Można to sobie odczytać nawet na prostym interfejsie. Jeżeli będzie zbyt niskie, to niestety nie pojawi się to jako błąd jak by chcieli szanowni "elektrycy" którzy chyba tylko potrafią odczytywać...
Nic nie rozumiesz chyba, nowy moduł(org czysty mercedesa) który podpisze się do twojego auta to będzie większy koszt tego modułu niż tej naprawy z tym ze jeszcze samo podłączenie nowego nie będzie oznaczać ze ecu tak pięknie ów moduł przyjmie bez kasowania błędów, a używany nowy, wysypie ten sam błąd.
Znalazlem taką: http://allegro.pl/mercedes-sprinter-906-... i jeszcze pytanko- czy po zamontowaniu powinna dzialac czy trzeba będzie kasować błędy lub adaptować?
Ok. Przepraszam moja wina, nie doczytałem problemu. Przeczytałem tylko temat " mercedes 124 3.0b+g gaśnie na wolnych obrotach" i odpisałem wtedy moja porada ma jakiś sens. Jednak jak teraz czytam cały problem i moją odp. to rzeczywiście wyszły brednie. Można kasować moje odp. Ps pioart z tym wężem pod kolektorem masz rację... Sory za zamieszanie.
Niedrożny kanał sprężonego powietrza w układzie SCR Nieprawidłowy sygnał prędkości O czyszczeniu dyfuzora już było na forum, do drugiego potrzebujesz elektryka. Z kasowaniem błędów SCR możesz trafić do serwisu jak włączy Ci ograniczenie. Zamki za kabiną łapią brud i nie przełączają włączników kontrolnych. Wyczyść zamki, posmaruj, tylko nie jakimś gęstym...
Jak będziesz w najbliższym czasie w Pozen, to nie ma problemu - mogę sprawdzić to gratis :D, będzie gorzej, jak test i kasowanie nic nie da i trzeba będzie poprawiać mechanika .... Z drugiej strony podłączenie i wykasowanie to zwykle ~100 do 150 PLN, więc nie wiem czy jest ekonomicznie uzasadnione jechać gdzieś dalej (paliwko znowu w górę :!: ). Może...
kasowanie błędów nic tu nie da.Obstawiam że ten drugi licznik pewnie uszkodzony albo nie taki do tego auta.
Ha... trudno cokolwiek znaleźć, ja już zaprzestałem szukania, a z każdym problemem dotyczącym samochodu podchodzę indywidualnie i szukam na forach... zawsze się coś znajdzie jak np. kasowanie inspekcji i inne (link do filmiku z kasowaniem inspekcji olejowej W203, może się komuś przyda: https://www.youtube.com/watch?v=dWQakO42... )
Próbowałem kasować błędy, ale żadnego nie udało się skasować. Bezpieczniki sprawdzałem są ok. Sprawdzę kabel od wtyczki pod siedzeniem, zamontuje emulator maty, sterownik Airbag to nie mój poziom wiedzy pewnie będzie do wymiany. Z N73 komunikacją Can raczej do mechanika się wybiorę chyba, że znajdę coś w internecie na ten temat. Dzięki za odpowiedź.
To znaczy, że immo w tych autach sypie się bardzo często w porównaniu do innych aut. Bez powodu. Twoje kasowanie inspekcji i start error to raczej nieszczęśliwy zbieg okoliczności. Bez kumatego elektronika się nie obejdzie.
mercedes kasować oleju mercedes kasować inspekcja kasować oleju mercedes
pompa wspomagać renault laguna gwarancja tabliczka znamionowy schemat hondy accord
moduł komfort termet jakie kolumny aktywne
Jak zdemontować lampę LED w Volvo FH? Objawy uszkodzonego przepływomierza MAF w samochodzie