WDB9056231R784615 Auto ma kod HH9 - SEMI-AUTOMATICALLY CONTROLLED TEMPMATIC A/C Jest to półautomatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Ta NIN-iarka "łapie" twoje auto: https://www.ilcats.ru/mercedes/ Jak wbijesz VIN i klikniesz "VIN search" to znajduje twoje auto. Potem masz "options list" - pokaże wszystkie kody wyposażenia i "open catalogue" do katalogu...
Kolega zrobił błąd, nie popuszcza się węży na nagrzewnicy, owiera się ogrzewanie na max i gomowym przewodem dochodzącym do zaworu, w kabinie po prawej stronie "pompuje"aż poczujesz ciepło z nawiewu. Jest to zabawa, ale da radę. Chłodnica ma być zakręcona. Dodano po 36 Silnik powinien mieć ok 2000 obrotów.
Jak w temacie. Pokrętło regulacji niby obraca się tak jak wcześniej, a powietrze cały czas gorące. Czy w nagrzewnicy jest jeszcze jeden termostat? Ty mam taki rysunek poglądowy. http://obrazki.elektroda.pl/8615067100_1...
Ok. Jutro to zrobię ale raczej to nie to. Bo teraz kompresor nie jest używany i problem cały czas występuje. Usterka jest nietypowa. Bo nagrzewnica grzeje a nie leci powietrze. Wentylator działa .
Manometr wmontuj w korek zbiornika i jazda. :) Jeśli ciśnienie urośnie więcej niż 1 bar to masz problem, jak po wyłączeniu silnika też rośnie to na bank problem ze sprężarką. Ale do zbadania tego to już trzeba wprawy.
Cześć, mam problem z cieknącymi króćcami od nagrzewnicy od strony pasażera(woda kapie na okładzinę od wewnątrz) , czy ktoś wyjmował nagrzewnicę w MB W638 280 automat 1999r ?czy trzeba ściągnąć deskę czy jest inny sposób ?Pozdrawiam.
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Koledzy ćwiczyłem to na kilku firmowych sprinterach CDI "nowa decha". Zapchana i zamulona nagrzewnica daje taki efekt. Należy także sprawdzić "chory zawór" miałem na myśli konstrukcje zamykająca obieg przez nagrzewnice i otwierając za razem obieg płynu z powrotem.Często w pozycji na MAX płyn nie przepływa przez nagrzewnicę całkowicie tylko wraca częściowo...
Nagrzewnica odpowietrzona?
Witam Wymieniłem zawór trójdrożny w actrosie z 98r ponieważ nie działała mi nagrzewnica i dalej mam problem ponieważ ciepły płyn dochodzi do zaworu i rurka jest ciepła a za zaworem już jest zimna oraz chłodniczka nagrzewnicy jest zimna. Mam pytanie czy może ten układ jakoś się odpowietrza? Co dalej mam robić aby to ogrzewanie zaczeło działać. Dziękuję...
Ten silnik nie ma dwuch termostatów. Kolejna sprawa to nie Mercedes nie ma dodatkowej elektrycznej pompki wymuszającej obieg.
Witam , mam problem z uruchomieniem silnika w Mercedes W203 c22p CDI diesel . Problem zaczyna się już przy okół -2 stopni . Rozrusznik kreci jak szalony ale nie chce odpalić . Czasem podgrzewam nagrzewnica przy silniku i wtedy odpali , ewentualnie z plaka jak i nagrzewnica nie pomaga . Dodam że przy temperaturach powyżej 0 pali za pierwszym razem ....
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
Akurat zawór EGR jest na schemacie który ci podesłałem. A pozostale dwa wejscia? Przecież na takiej zasadzie działa ten regulator: puszcza do siłownika w reflektorze mniejsze lub większe podciśnienie, co się przekłada na pochylenie reflektora - większe lub mniejsze. Ja rozumiem, że to na zasadzie tak działa, ale na najwyższym ustawieniu czyli w momencie...
To w jaki sposób to odpowietrzyć, nagrzewnica jest nad silnikiem, silnik chodzi bez problemu ale trochę zimno w środku, a przed wymiana płynu wszystko było ok
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
A jaki zapach w aucie jak parują szyby? Może nagrzewnica przecieka?
Pewnie dziurawa nagrzewnica
myślę że to może być problem zaworu nagrzewnicy który jest za kołem zapasowym i stamtąd zaczynałbym poszukiwania problemu. Ewentualnie mogłeś jeździć bez tego "filtra przeciwpyłowego" i nagrzewnica mogła zabić się syfem.
Kręci się w dobrą stronę i zasysa powietrze testem papierosowym Dodano po 21 A może zapchana nagrzewnica i parownik i nie ma przelotu ?
Wydaje mi się że powinien być w układzie zawór zwrotny, ponieważ nagrzewnica jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia, a nie jest to układ zamknięty (ze zbiornikiem wyrównawczym). Przy wyższych obrotach silnika pompa cieczy chłodzącej podnosi płyn do nagrzewnicy dlatego działa podczas jazdy. Podciśnienie jest do klapki powietrza zewn/wewn., fakt...
nagrzewnica jest ok
mogły paść 2 rzeczy wentylator i nagrzewnica raczej wentylator nawiewu bo jakby padła nagrzewnica to być miał ciągle zaparowane szyby ? to jak to wygląda u ciebie ? poszukaj na szrocie używki wymiana jest banalnie prosta ale najpierw wentylator nawiewu podłącz na krótko +,- z akumulatora jesli nie wiesz gdzie jest wentylator nawiewu -podpowiadam pod...
Witam! Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie. Po odpaleniu przez chwilę jest ciepłe powietrze, natomiast po jakimś czasie przestaje działać. Aktualnie myślę że coś jest źle z czujnikiem ogrzewania, ale nie znam jego dokładnej lokalizacji. Wymieniona już została pompa wspomagająca, termostat. Nagrzewnica jest ok. Proszę o pomoc!
Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
już sprawdziłem jaka to nagrzewnica rozbierając cały kokpit ale muszę powiedzieć że chyba niepotrzebnie to robiłem gdyż dostałem się tylko do obudowy gdzie siedzi nagrzewnica i przez otwór środkowy nawiewu ujrzałem w środku górną część nagrzewnicy, czyli w tym wypadku 3 przyłącza w jednym rzędzie. I właśnie to samo by było jeśli bym tylko wyjął środkową...
Jeżeli czujesz zapach płynu znaczy że masz problem z ogrzewaniem. Dziurawa nagrzewnica wnetrza, nieszczelne przewody, uszkodzony zawór.
Gerri , może dopływ , a nie przepływ / obieg/ przez nagrzewnice! Taką ilość ciepła nagrzewnica oddałaby , gdyby była obłożona ciekłym azotem!
Witajcie, czy to normalne, że w 3 letnim piecyku w wężownicy zrobiła się dziura ? Czytałem, że jest to możliwe, jeśli temp jest zbyt wysoka, u mnie jest pośrednia... Kupowałem junkersa uważając, że to mercedes a tu takie kwiatki... rozumiem, po 10 ale po 3 ? To jest jakaś typowa usterka tych modeli, czy tylko mnie tak się przytrafiło...? Bo może kupić...
Przy ukladzie chlodzacym byla wstawiona druga nagrzewnica na tyl samochodu i ona grzeje dobrze. Ale gdy ja odcinam, nadal z przodu slabo grzeje. Przebieg 300tys. Na wolnych obrotach przy temperaturze -6st. rozgrzewa sie okolo 15-20 minut. Na wyzszych obrotach od 5-10. Widac, ze jest wymieniana pompa. Gdy sciagam przewod powrotny z nagrzewnicy ma slaba...
Zdejm wtyczkę z elektrozaworów (otworzą się na full) i wtedy zobacz, czy nagrzewnica jest wydolna. Pompka obiegowa jest sprawna? Po wymianie płynu może słabo odpowietrzyłeś układ?
No 124 ma raczej zaworki i osobno pompkę wymuszającą obieg poniżej zbiornika wyrównawczego, przynajmniej w dieslach. Ja jestem ciekaw co to kolega porobił z tymi zaworkami? Jeśli ma wolny przepływ to powinno grzać na całego, więc albo zapowietrzone, albo nagrzewnica zapchana, ciężko powiedzieć. Nie mniej jednak słabi mnie takie rzeźbienie, może to jest...
Witam Mam problem z klimatyzacją w Mercedesie Axor z 2002r. Chodzi o to że z nawiewów nie leci zimne powietrze, tylko takie w temperaturze otoczenia. Klimatyzacja się załącza, sprężarka chodzi, rurka wchodząca do kabiny robi się zimna i na tym koniec. Nabijana była tydzień temu. Gościu co ją nabijał powiedział że pewnie nagrzewnica jest brudna i nie...
Witam, Mam problem z układem ogrzewania w moim aucie. Mercedes w124 2,5 diesel klima manualna 2 strefowa Diavia. 1- nie działa silnik dmuchawy, zdiagnozowane ale nie wiem jak go wymienić. Próbowałem od podszybia, ale nie mogę zdjąć obudowy silniczka. Czy jedyną opcją jest zdjęcie deski? 2- nagrzewnica daje letnie powietrze, układ nie jest zapowietrzony,...
Witam, może być padnięta pompa wody. Sprawdź czy nagrzewnica grzeje stopniowo wraz z rozgrzewaniem się silnika, a gdy silnik zaczyna osiągać temperaturę pracy, czyli 90 stopni to jeśli nagrzewnica zaczyna dmuchać coraz to chłodniejszym powietrzem lub w ogóle słabo grzeje (powinna dmuchać naprawdę gorącym powietrzem gdy silnik osiągnie 90 stopni) to...
Moze byc wina termostatu nie zamyka lub jego brak wtedy plyn krazy duzym obiegiem wtedy takze silnik nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury , moze tez byc zablokowana nagrzewnica (tzw. zamulona), lub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo poniewarz klips mocujacy jej pancerz peknie lub zeskoczy wtedy linka pracuje...
Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce...
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
To jest dokładnie regulator ze Sprintera 906. potrzebujesz takie dwa: jeden dla przedniego silnika, i jeden dla tylnego. pomożesz mi z tym tematem ? ? ? Nie bardzo. Bo skoro się z góry deklarujesz, że schematów czytać nie umiesz, to ja naprawdę nie mam czasu na pisanie całej opowieści jak podłączyć kabelek do kabelka i do której dziurki w sterowniku...
Nie tak jak mówisz. Wpada Ci powietrze prosto z dworu do kabiny. Jest specjalna klapa, która przekierowuje je na nagrzewnice gdzie się nagrzewa. Mieliśmy podobny przypadek. U nas leżała nagrzewnica. Grzało tylko 10% powierzchni nagrzewnicy.
Witam i jak z problemem wycieraczek i spryskiwaczy? Dzisiaj zrobiło mi się to samo po wymianie zaworu nagrzewnicy
jeśli działa tylko na 4 biegu to masz uszkodzoną opornice nie wiem gzdzie dokładnie jest ale napewno gdzieś w obudowie wiatraczka ona musi być chłodzona powietrzem z wiatraczka Dodano po 19 Jeśli tam nie ma opornicy zobacz czy nie znajduje sie on jak zdemontujesz panel sterowania nagrzewnicy.
Kombinujesz jak koń pod górę . To co chcesz robić to jak wsadzenie silnika od malucha do mercedesa . D..y szkiełkiem nie podetrzesz.
Też mnie to czeka i nie wiem czy wystarczy porozbieranie wszystkich plastików dolnej części żeby wytargać cały ten zespół z nagrzewnicą czy też trzeba cały kokpit odkręcić. Może ktoś to już przerabiał albo chociaż w teorii to proszę o podpowiedź.
To zawory sterujące ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Wpuszczają (a dokładniej wypuszczają) płyn do nagrzewnicy.
potrzebuje wymienić nagrzewnice czy ktoś próbował wyciągnąć lub wyciągnął to ustrojstwo bo nie wiem którędy by łatwo było Nie ma łatwo. Trzeba wyjąć deskę rozdzielczą - tak, jak w 99% innych przypadków/samochodów.
Wymiana instalacji elektrycznej oraz zespołu parownika i nagrzewnicy
Jak dostać się do tych klapek i nagrzewnicy?
Jest dużo na ten temat na forum. Problem mogą stwarzać zawory nagrzewnicy.
Witam kolego ,dokladnie stary temat ale zrobione auto do dziś jeżdżę grzeje lux ,a konkretnie nagrzewnica była zabita kamieniem syfem itp
Witam mam problem z nagrzewnica w Mietku 190 i musze ją wymontować.Może mi ktoś powiedzieć jak to sprawnie przeprowadzić??
w 211-ce jest pod podszybiem na grodzi dosłownie zaraz na wlocie do nagrzewnicy
Obstawiam otwartą klapę w nagrzewnicy
Ok,jutro sprawdzę bo dzisiaj miałam porozbierane inne rzeczy i nie odpalałem.Sprawdziłem tylko że wywala błąd p1664 "elektryczna dodatkowa nagrzewnica"
Zapchana nagrzewnica, do wymiany, ewentualnie zawór nagrzewnicy, ale jak pokrętło regulacji ogrzewania chodzi bez wyraźnych oporów to raczej tylko nagrzewnica.
A zawór płynu nagrzewnicy puszcza?
Mercedes W204 1,8 Kompresor 2010 rok - odpowietrzenie układu chłodzenia. Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Aktualnie brak ogrzewania, zapowietrzona nagrzewnica. Czy są gdzieś odpowietrzniki? Szukałem w internecie i niestety, nic nie mogę znaleźć. Czy mogę prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu?
Witam. Mam problem z Mercedes Atego 2528, chodzi o ogrzewanie. Brak obiegu wody w nagrzewnicy - raz grzeje a na drugi dzień lipa. Termostaty wymienione, pompa wody też, obieg w nagrzewnicy jest. Może miał ktoś podobny problem.
Mam taki rysunek z programu INFO-TECH nie wiem ile ci pomorze ale na pewno jest to coś http://obrazki.elektroda.net/87_12316781...
O co Ci chodzi? Temat na pograniczu kosza. Co chcesz usprawniać?
Znajdź taki zestaw, żeby móc zastosować starą podstawę, a na to nałożyć nowo zakupione bebechy. Tak mi się wydaje że może to jakieś rozwiązanie jest.
Taka nagrzewnica się nada.? https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-wo...
do nagrzewnicy dochodzą dwa przewody, dopływ i odpływ nie ma różnicy jak ją podłączysz do tych przewodów będzie drożna w każdą stronę
Każdy mechanik ma tyle roboty że na hasło nagrzewnica, odwraca się na pięcie. Samemu spróbować. Jest tam duzo pracy ale do zrobienia. Jak masz garaż i trochę srubokretó i koniecznie szwagra to ogarniecie. Golf to nie Mercedes. Typowe auto.
Jesli nie dziala wentylator dmuchawy oprocz oczywiscie podstawy jaka sa bezpieczniki i sam wentylator sparwdzic nalezy opornik dmuchawy. Zazwyczaj znajduje sie on jak zdemontujesz panel sterowania nagrzewnicy
Witam! Nagrzewnica grzeje tylko przy ciągłej jeździe co najmniej 60km/h, przy postoju na światłach dmucha zimne powietrze, mimo że silnik jest rozgrzany do 90 stopni. Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
dziala tylko 3-bieg nagrzewnicy.Gdzie znajduja sie oporniki zmiejszajace obroty patrzylem pod pulpit ale tam wszedzie kolo nagrzewnicy nic nie widac. Chcialbym wiedziec ile one kosztuja lub jak .przerobic na uklad elektroniczny.
Wystarczy połączyć węże bez tego elektrozaworu i wtedy będziesz wiedział czy to wina jego była czy może nagrzewnicy.
Przy przejściu z grodzi na silnik masz kolanka u mnie było załamane,jest jakiś problem z odpowietrzeniem dopiero zdejmując przewody z nagrzewnicy przepchnęło płyn.Masz ogrzewanie przedniej szyby,tam jest termostat jak kiepski to grzeje szyba a nie nagrzewnica.
A po trzecie rozebranie deski to rozebranie całego przodu łącznie z kanałem środkowym i kierownicą, przerabiałem raz przy wymianie nagrzewnicy......masakra
Najlepiej wyrabować na szrocie zestaw od jakiegoś samochodu (jakiegokolwiek), Polonez, Fiet, Zuk, Mercedes, Opel, itd, itp. I zamontować w jego samochodzie. Czujnik ze wskażnikiem, podłączyć zgodnie ze schematem "+", "-" i szygnał z czujnika. A u twego kolegi może być jedna z usterek: termostat lub nagrzewnica. Wymieńcie termostat ( jakieś 20 PLN),...
oczywiscie ,ze sprawny ma i 90stopni jak przyslonisz chlodnice i to szybko,ale pobiera duzo nagrzewnica.To samo ma moj kolega.Takie rozwiazanie jestu kladu chlodniczego
W jaki sposób odetkales nagrzewnice
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Napisz rok auta czy ma klima zobaczy się schemat
Sprawdź zawór na nagrzewnicy,może się nie otwiera do końca.
witam w skrzynce bezpieczników bezpiecznik nr 7, razem z np światłem cofania pompą obiegową itp. jeżeli to działa to coś padło w sterowniku montowanym w panelu środkowym zaraz pod pokrętłami ustawiania temp. lub też czujnik temp.w kabinie schemat lewy górny róg http://obrazki.elektroda.net/2_127032180...
U kolegi raczej nie ma tego filtra, do tego nie ma on nic do rzeczy, nawet, gdyby był zapchany na amen, po prostu nie ciągnąłby świeżego powietrza, tylko działałby jak na "obiegu wewnętrznym powietrza". Do sprawdzenia linki sterujące klapami nagrzewnicy. O ile pamiętam, po wyjęciu wkładu schowka powinna być widoczna dźwignia zamykająca nawiew na szybę....
>mercedes 813 To nic nie mówi: na przestrzeni lat kilka zupełnie różnych modeli miało to oznaczenie. Proponuję j/w.: Sprawdzić węże do nagrzewnicy (czy są gorące) Może któryś jest załamany i tłumi przepływ? Może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość? Sprawdzić czy jest wystarczająca siła nadmuchu. Czy powietrze jest kierowane przez nagrzewnicę,...
Do wszystkich "majstrów" świata. Problem został rozwiązany przez serwis Mercedes Benz w Lesznie (wielkopolska) Duda Cars. Przyczyną nie był żaden czujnik. Podczas eksploatacji auta odłączyła się plastikowa prowadnica mieszająca ciepłe powietrze z zimnym (dotyczy klimatyzacji strefowej). Plastikowy element łączący silnik z klapkami - regulujący otwarciem...
Nic nie spuszczasz ,bo wentylator jest nad nagrzewnicą.P
Popraw pisownie. Syf w nagrzewnicy, dotknij przewody wodne które idą do nagrzewnicy, czy są gorące.
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Witam Mercedesy 124 i nie tylko ,mają elektrozawory którymi podawany jest płyn na nagrzewnicę .Sprawdź czy działają,sa obok akumulatora.
W miejsce zaworów wstawić kontrolkę z żarówki lub szeregowo do zaworów podłączyć woltomierz.
W każdym samochodzie są bezpieczniki i w pierwszej kolejności należy to skontrolować. Nie działa ogrzewanie czyli co? Nie ma płynu w nagrzewnicy czy nie działa dmuchawa?
Witam, mam problem z Mercedes Axor 1843 2007 rok, chodzi o błąd ins 0302, za niski poziom paliwa do uruchomienia nagrzewnicy. Nie wiem o co z tym chodzi może ktoś wie gdzie szukać przyczyny, proszę o pomoc.
Jak chcesz metodę "drut" to zacisnąć czymś przewody idące do nagrzewnicy - w okolicy elektrozaworów.
Czy powinienem wybrać ten na 87 stopni Jak na nasze klimaty zdecydowanie tak. Ale oprócz termostatu jeśli jest uszkodzony może być zapchana lub zakamieniała nagrzewnica i też będzie zimno w samochodzie.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Praktycznie zmienić drewno na te z milionem przycisków przy tym dojść jak podłączyć stare pokrętła do nowszego panelu ZAPOMNIJ - cała skrzynia nagrzewnicy do wymiany.
Witam mam problem z Mercedesem Vito 115 Cdi 2010 rok . Mianowicie problem polega na braku ogrzewania. A wienc podczas jazdy jest wszystko w normie, silnik rozgrzany do 80 stopni ogrzewanie dziala jak nalerzy. Gdy auto stoi a silnik dalej pracuje ogrzewanie przestaje dzilac "dmucha zimne powietrze" w momencie gdy znow ruszam i silnik pracuje na obrotach...
Deskę rozdzielczą trzeba w każdym takim przypadku wyjąć - przecież parownik musi być zamontowany wewnątrz skrzynki nagrzewnicy. Silnika nie trzeba wyjmować do założenia kompresora.
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Witam, niestety sam tego problemu nie rozwiązałem, natomiast fachowiec mechanik ustalił, że zacina się jeden z zaworów zaworu dwudrożnego sterujący ciepłym płynem dochodzącym do nagrzewnicy. Zawór dwudrożny znajduje się w przegrodzie silnikowym pod podszybiem tuż pod mechanizmem wycieraczek i steruje on przepływ ciepłej cieczy na prawą i lewą stronę...
W Mercedesie w124 zawsze będzie wiało zimnym powietrzem ze środkowego nawiewu. Wynika to budowy nagrzewnicy. Mówimy oczywiście o wersji bez klimy. Na zimę najlepiej zamknąć ten nawiew.
Kurde a będzie dało sie go wyciągnąć? Da się, ja u siebie odkręcałem nawet przegrodę, ale ja musiałem wyciągać całą nagrzewnicę a nie tylko silnik.
Rozumiem ze rozmawiamy o sterowniku zewnętrznym który jest poza nagrzewnica? Ja w pojeździe mam tylko jeden guzik odpowiedzialny za to urządzenie. Gdzie znajdę resztę?
Moim zdaniem jes to wina pewnego regulatora chyba nazywa tego to termostat który jak sie nagrzeje to przepuszcza wode do nagrzewnicy i chłodnicy
do tej pory sprawdziłem prąd w zaworkach i jest ale one nie przepuszczają ciepłej cieczy do nagrzewnicy i dalej niewim co zrobic.
nagrzewnica mercedes mercedes nagrzewnica elektryczna nagrzewnica elektryczny mercedes
pralka whirlpool kontrolka pompa włącznik wentylator polonez stojan odkurzacza zelmer
przestroić amplituner at9100 zk140t nagrywanie
VOX UHD 55ADS316BU Android TV Firmware Flash, Boot Loop, Mainboard, eMMC Faults Audi A3 8P Quattro TFSI 2005 – kolory przewodów radia, Quadlock, CAN, głośniki, Bose