Podciśnienie W202 Mercedes. Czy posiada ktoś schemat podciśnienia do Mercedesa W202 C180 1.8 benzyna? Chciałem wymienić uszczelkę kolektora ssącego i zauważyłem, że pod nim jest urwany przewód, ale nie wiem, gdzie powinien iść. Może ktoś posiada taki schemat, gdzie go podłączyć?
M110 czyli wtrysk "mechaniczny" K-jetronik. Brak wolnych obrotów - czyli? Gaśnie bo ma za niskie, a może ma zbyt wysokie. Opisz dokładnie problem to może pomogę. Jest to dość specyficzny silnik i mało kto sobie z nim radzi. I pierwsze zasadnicze pytanie czy jest zagazowany?
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
vakumpompa stwarza podciśnienie do układu servo i sterowania silnikiem
Podmień zaworek podciśnienia , który steruje cięgnem turbiny. Jakie jest podciśnienie ?
Vacum pompa sprawdzona, wszystkie przewody z podciśnienia i wszystkie gruszki ??
W linku poniżej wpisujesz VIN auta i musisz szukać w tytułach odnoszących się do podciśnień. Vacum system to numer 80, a później w tabelce klikasz na cyfry np. 015, itd. http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m....
W mercedesie 190 jest w pompce odpowiedni układ z pomiarem ciśnienia podtrzymujący pracę tak długo aż ciśnienie (i podciśnienie) nie dojdzie do wartości zapewniającej otwarcie czy zamknięcie drzwi. Impuls do sterowania w M 190 może być więc znacznie krótszy niż dla siłowników elektrycznych
Silnik może się obracać a czy pompka wytwarza podciśnienie lub pompuje?
W sumie to nie podciśnienie, tylko atmo, idzie do tego metalowego "bączka", regulatora ciśnienia paliwa obok klapy spiętrzającej KE-jetronic
Najprościej by było odłączać po kolei obwody i sprawdzać podciśnienie małym wakuometrem.
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
Wiitam posiada ktoś schemat przewodlów podciśnienie do Mercedesa w124 2.0 bezyna bedę bardzo wdzieczny za odpowiedź.
Ale, Koledze namąciliście w głowie, ja mam właśnie na tej pompce opartą rozlutownicę, wykorzystałem zbiorniczek podciśnieniowy i wyłącznik podciśnieniowy znajdujący się na płytce. Podciśnienie włączane jest na tyle, ile potrzeba do odessania cyny. Najważniejsze to dobrze dobrać wężyk, niezbyt miękki, by go nie zamykało podciśnienie, a zarazem na tyle...
Nie nie , ten zawór tylko przepuszcza podciśnienie ( steruje EGR-em )za podciśnienie odpowiedzialna jest waku pompa
No ale dokładnie, jakie ma być podciśnienie, jak ustawić linki, o jaki zawór chodzi.
To ten prostszy typ... https://obrazki.elektroda.pl/6405360700_... Jak tu podasz podciśnienie, to motor zgaśnie. Dodano po 3 https://www.ilcats.ru/mercedes/?function... Element 95 (Vacuum box/stop...
Trzeba sprawdzić obieg no i chłodnicę, czy pompa dobrze działa, może termostat się zacina.
Sprawdź ustawienie linki automatu, podciśnienie ssania w kolektorze.
światła działają na podciśnienie z silnika,pompka jest tylko do cz i pompowanych siedzeń(jeśli takie są) rozbierz pompkę i sprawdź ścieżki i czy nie ma w niej wody
Masz podciśnienie podłączone do pompy?
Na zaworze zobacz OUT - do zaworu ARF , ATM- w atmosferę , VAC od spodu do podciśnienia .
Kolego zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia paliwa i sprawdzenia oleju czy nie masz w nim paliwa (może być konieczność wymiany oleju ) . Obecnie silnik dostaje paliwo z wtrysków lub gaz oraz leje się do niego paliwo z tego zaworu , przy tak bogatej mieszance nie ma możliwości by nastąpił zapłon . Tym sparciałym wężykiem idzie podciśnienie do...
Tylko że mercedes wolał pompy rzędowe niż rotacyjne, więc polewanie na głowice pompy nic nie da. Gaszenie pewnie na podciśnienie. Trzeba by się przyjrzeć czy rozłącza je.
sterowanie jest elektronika pod maska masz zawory sterujace a w mesiu robia sie {zimne luty} na potencjometrach od regulacji cieplo zimno musisz wyjac cala plytke i przelutowac potencjometry 99% niesprawnosci ogrzewania 1% to te zawory pod maska
Do zaworka regeneracji filtra węglowego. Taki czarny z napisem MOT i strzałką na górze, na lewym nadkolu.
Pod podany VIN program serwisowy wyrzuca tylko jeden numer: A6510900005
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Problem rozwiązany - okazało się, że przyczyną była zawieszona wakum pompa - usterkę znaleziono w serwisie Mercedesa - było podciśnienie jednak za słabe ok 50% w momencie jej ruszenia zaczęła pracować znowu na 100% ( apropo wcześniej teoretycznie uszkodzonego akumulatora podciśnienia udowodniłem im że urządzenie jest sprawne i przyznali mi rację, dobrze...
Jakie masz te wolne obroty jak trzęsie? Sprawdź szczelność układu ssącego (albo przynajmniej podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach). Jaki tam masz wtrysk? HFM czy PMS?
Wyjmij przekaznik pompy paliwa i zmostkuj w podstawce drutem styki oznaczone na przekazniku 30 i 87 i wtedy spróbuj odpalic (bez przekaznika) Pompka pójdzie cały czas - w takiej sytuacji jak opisujesz może być uszkodzony przekaźnik. A ciśnienie/podciśnienie w zbiorniku musi się robić, gdyż na takiej zasadzie pracuje układ odsysania oparów paliwa.
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Zdejmij wężyk z gaszaka i ustami pociągnij. Zauważysz czy podciśnienie trzyma , czy nie.
Z tego co kojarzę to nawet przy lampie jak zdejmiesz podciśnienie to auto nie zgaśnie.
Wygląda na to że nie ma saugrohrdrucksesor'a.
Stare mercedesy dostawcze miały hamulce na podciśnienie i pod ramą były dwie butle, wężyk i czujnik podciśnienia do kontrolki na desce. Czujnik z takiego mercedesa mozna kupić trzeba znaleźć jego nr katalogowy. Czujnik ten nie miał regulacji. Amerykańskie auta (nie wszystkie) mają czujnik podciśnienia w serwie i dodatkowo montowane elektryczne pompki...
Jesteś w błędzie , jeden układ to podciśnienia to sterowanie CZ układ zasilany elektrycznie / pompka / , oraz drugi podciśnienie wytwarzane przez pompę wspomagania / wakum pompa/ Podciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika steruje podnośnikami reflektorów i równolegle obsługuje magistralę podciśnień silnika między innymi system gaszenia silnika /...
Witam, szukam wszędzie ale niestety nie mogę poszukać. W moim sprinterze 212D, jest problem z klapą nawiewu, słabymi hamulcami, regulacja świateł, jest bardzo słaby itd, czy może ktoś mi napisać albo podać schemat jak te wężyki od podciśnienia powinny być podłączone do tego zaworu? Dodam że mój zawór to pierburg 7.21071.00 A zaczęło się to wszystko...
Podaj podciśnienie bezpośrednio na gaszak i sprawdź, czy działa.
Pierburg 2EE. Zobacz czy jest szczelna membrama i czy prawidłowo działają elektrozawory, czy ma podciśnienie i czy filterki są drożne.
Szukam schematu podciśnienia
Ciśnienie ładuje do 2.8 bara czyli prawidłowo podciśnienie jest prawidłowe sprawdzane sztangę wciąga nawet gdy zdejmę podciśnienie z gruszki i założę to wciąga ja
Stąd moje pytanie o nieszczelność tylnego odcinka przewodów. Jaki one maja wpływ na opisaną niesprawność tylnych drzwi? nieszczelność obniża ciśnienie/podciśnienie w układzie
Podciśnienie podstawa. Bez podciśnienia nie ruszy nastawnik ciśnienia doładowania,
Właśnie ten zaworek pod wpływem ciepła zamyka przepływ powietrza. Zimny puszcza powietrze i podciśnienie działa na siłownik z tyłu pompy wtryskowej.
Witam Vito maniaków. Nie dawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa Vito 2.2 cdi . Niestety. Mam problem z podciśnieniami. Ktoś tam łapy pchał i parę wężyków wisi nigdzie nie podłączone i auto ma muła. Turbo raz działa raz nie. Ma ktoś jakiś sposób lub schemat jak mają być podłączone podciśnienie.
Pewnie odpowiada za zgaszenie silnika, w mercedesach jest on pneumatycznie sterowany, przewody podciśnienia biegną do stacyjki.
To,ze na postoju do 3tys,to tak on ma(ale nie o to chodzi). Podłączałeś go pod coś(diagnoza komp.)? problem jest z ciśnieniem doładowania,które nie mieści się w normie.Sprawdz podciśnienia(wężyki) , szczelność na wężach ciśnieniowych i intercooler. I sprawdz wężyki,ktore idą do reflektorów przednich(to tez podciśnienie,ktore może tam uciekać)...
nie zmienia to faktu że jak odłączy podciśnienie od pompy to pozamiatane
Chodzi mi o podciśnienie na serwie nie o płyn hamulcowy i klocki
Witam, mam autko jak w temacie i chciałbym do niego założyć pilota. Problem polega na tym, że oryginalne piloty sie popsuły i nie bardzo jest jak je naprawić w dobrej cenie. Niestety w aucie wkładka od strony kierowcy zamyka tylko jego drzwi, a w przelotce nie ma przewodów czarnego i niebieskiego o których tu wielokrotnie pisano. Do pompki w bagażniku...
Czy ktoś wie dlaczego elektrozawory cały czas upuszczają podciśnienie w układzie? Jak masz na nich odłączone wtyczki to też puszczają?
Z tłoczka rozdzielacza, powinno być widać jak szybko zdejmiesz puchę filtra i uchylisz klapę spiętrzającą. Regulator w jakim masz kolorze? A i zmierz podciśnienie ssania, min 0,59 bara.
Potrzebuję schematu podciśnień do Mercedesa W140, 3,5TD, 93r.,
To też źle. Odpięte podciśnienie, nieprawidłowo wyregulowane podciśnienie modulacji.... Sam nic z tym nie zrobisz, szukaj zakładu mającego pojęcie o automatach
raczej go nie zalewa bo CO w normie, ale te podciśnienie na moje oko za wysokie
Mercedes W210 2.9TD 97rok. Czasami jakby zanikała mu moc (słabiej ciągnie). Czy można podpiąć turbinę "na krótko" pod podciśnienie omijając zawór podciśnieniowy który steruje turbiną w celu wyeleminowania jego uszkodzenie?. Czy nic się nie uszkodzi?.
Mam problem Mercedes W124 300d 95 rok zauważyłem ostatnio chcąc zapalić auto:Brak reakcji kontrolki nie przygasają,(rozrusznik na100%sprawny.Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule.I właśnie wtedy brak reakcji na przekręcanie stacyjki.(zawór w pompie uruchamiany elektrycznie-Czy do stacyjki jest podłączone...
Sprawdz podciśnienie w zbiorniku (zapchane odpowietrzenie) i zbiornik wysysa paliwo z układu
Więc jeszcze raz powtarzam-sprawdź podciśnienie. Apropo-wiesz w jaki sprytny sposób ono jest tam wytwarzane?
Czujnik doładowania sprawdzić pompka podcisnieniowa podawać podciśnienie i sprawdzać zmianę napięcia na czujniki - proste
Proszę uprzejmie schematy podciśnień
Bo masz dziurę na przewodach powietrznych lub przy którymś siłowniku , otwiera ciśnieniem , zamyka podciśnieniem!
witam mam to samo w sprinterze 312 na przeglądzie rolki wyrywa wymieniłem płyn ,korektor hamowania, szczęki z tyłu ,pompę hamulcową i dalej to samo ciężko wyhamować ,jedynie co pozostaje to słabe podciśnienie vacum pompy bo układ jest szczelny nawet gdy postoji pół godziny to podciśnienie w układzie jest zachowane
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
A jak podpinaliście komputer, to oprócz odczytu błędów, sprawdzałeś jakieś dane rzeczywiste, przepływ powietrza, temperatury, jakie jest podciśnienie itp. na zimnym i ciepłym silniku, sprężanie na cylindrach miernikiem, czy jest równe, na sondach jaka jest mieszanka uboga, bogata?
Sprawdź podciśnienie na zasilaniu przemiennika- podłączenie "VAC" . Powinno mieć minimum 600 mbar podciśnienia. Przemiennik turbiny i ARF musi mieć na napowietrzeniu "ATM" filtr powietrza. Sprawdzić wartość podciśnienia na wyjściu przemiennika podczas wysterowania zakres 0 - 400 mbar podciśnienia.Najlepiej jest sprawdzić wysterowania ale niewiele testerów...
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki. Sprawdź: Czy przewodem podciśnieniowym...
Jeżeli pompa działa dłużej jak powinnto to masz nieszczelność w układzie, albo w samej pompie, elektronika jest ok . bo to tak działa ,jak nie ma podciśnienie to działa trochę dłużej ale nie cały czas.
myślę że warto by sprawdzić podłączenie przełącznika od regulacji świateł może to wydaje się być głupie To wcale nie jest głupie i zdarza się bardzo często, ale wtedy spada podciśnienie w układzie i EGR pozostaje zamknięty.
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Witam, rozwiązany problem?
W dieslu z vacumpompy. A teraz powiedz skąd by się w dieslu wzięło podciśnienie w kolektorze, pomijam stare mercedesy, które miały przepustnicę. No ale tak, wczoraj jeden kazał czyścić krokowca w kangoo 1,9d
My ciebie również witamy na naszym forum! :) Nawet pierwszego swojego posta nie potrafisz zacząć z wielkiej litery... Odnośnie twojej potrzeby: - nie napisałeś czego podciśnienia: silnika czy innych podzespołów - inne podciśnienia są w aucie ze zwykłym kluczykiem, a inne z nowszym "rybką" - silniki 2,0 benzyna były w tym aucie w różnych wersjach - podciśnienia...
Zawór gaszenia na pompie wtryskowej lub nieszczelne wężyki podciśnienia.
najpierw sprawdz świece oraz przewody wysokiego napięcia oraz ustawienie rozrządu. A słyszałeś kolego żeby bez ingerencji przeskoczył łańcuch w mercedes? Sprawdź podciśnienia i węże pod kapciem
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Pompka podciśnienia.
My również ciebie serdecznie witamy na forum. Jeżeli chodzi o schemat, to jest ich co najmniej kilkanaście (o ile nie kilkadziesiąt) dla tego silnika. Zależnie od rocznika, skrzyni biegów (manual czy automat), czy jest klima czy nie, wersja na jaki kraj, jaki system ekologiczny na silniku, czy wtrysk czy gaźnik (jak gaźnik to są dwa rodzaje). Nawet...
Pewnie do tej pory ruszał z drugiego biegu, to przyjął że to z jedynki na dwójkę. Ja bym jeszcze sprawdził czy wystarczające podciśnienie dochodzi do skrzyni. Wystarczy że gdzieś rurka spadnie i już się całe traci z układu.
No właśnie sprawdziłem tą stronkę i dalej błąd jest. Pedał raz działa raz nie. Może jakieś lewe powietrze łapie ? Jak i gdzie to sprawdzić ? Dodano po 2 A te części mają tak wyglądać ? (Zdjęcia poniżej) Tam nad kompresorem podciśnienie chyba rurka wchodzi i wychodzi ??? Czy ma być stabilnie wczepiona ???
To też jest jakiś trop, tylko chodziło mi o test szczelności ogólnie, chciałem żebyś połączył zasilanie z powrotem pży smoku i podał ciśnienie. Jest to test który pokaże wszelkie nieszczelności , także takie których niewidać na pierwszy żut oka (np. Oringi na pompach,wtyskiwaczach i na przewodach na których jest podciśnienie)wykrycie takich nieszczelności...
Zapodaj podciśnienie bezpośrednio na gaszak. Najlepiej zassij nie z auta, a z zewnętrznej pompki.
Jedziesz na złom samochdowy. Kupujesz pompke centralnego zamka do jakiegoś VW bądź Mercedesa. Wyciągasz z niej taką zajefajną vacumpompkę, robi podciśnienie do -0,8bara.
Już niewiem co elektryk mówił jakie to podciśnienie nie pamiętam........a może być wina tego błędu ?ale już jeżdze z nim od roku.....może sobie komputer co jakiś czas onim przypominać?
To, że syczy nie znaczy, że nie ma nieszczelności. Tam jest układ ciśnienie - podciśnienie. Trzeba podłączyć manometr o odpowiednim zakresie i sprawdzić, co się dzieje.
Ten przewód to może być do np.tzw. N75. Podciśnienie nie ma nic wspólnego z grzaniem hamulców ani z egr o ile jest elektryczny.Więc pozostaje ci go wyjąć i np wyczyścić może pomoże. Na pewno ten przewód idzie gdzieś z okolic kielicha do tego białego króćca przy serwie (widać na drugim zdjęciu) no i dalej do takiego urządzenia jak tu na zdjęciu. EGR...
Lepsza diagnostyka komputerowa i pomiar wartości rzeczywistych ciśnienia doładowania oraz precyzyjny pomiar podciśnienia vacum.
Doładowanie sprawdzałeś? Podciśnienie, zaworek regulacyjny? Z tego, co pamiętam ten motor był już diagnozowalny przez komputer. Czemu nie zaczniesz od najprostszej rzeczy?
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Pompka ? Myslalem ze cos takiego stosowal mercedes w latach 60/70 ubieglego wieku... teraz sa silowniki elektryczne przy kazdym zamku. W latach 60/70 mercedes nie stosował osobnej pompki do centralnego zamka; podciśnienie było brane z układu wspomagania hamulca ( z "serwa") Pompka elektryczna pojawiła się wraz z wprowadzeniem modelu 126, potem 201...
Całościowego schematu do tego auta nie znajdziesz - jest zbyt dużo wersji silników, wyposażenia i wykonań „na określony kraj” przeznaczenia. W regulacji świateł nie ma żadnej filozofii - fioletowy doprowadza podciśnienie do regulatora, fioletowy z paskiem to wyjście na reflektory.
Dziękuję za odpowiedź kolego Gerri :) Odpowietrzniki przedmuchiwałem osobiście. Zamarznięta woda odpada, samochód zatankowany na hali w sobotę, do wtorku stał w temperaturze ok. +10 stopni. Stawiam na nadciśnienie z prostego powodu. Lewy zbiornik zasysa paliwo do silnika. Zbiorniki nie zostały zatankowane do pełna, było ok. 350 litrów w każdym. Po 30km...
Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.
Temat trochę odgrzewany, ale to wciąż popularny model rozlutownicy. Nawet kupiłem na szrocie taką samą pompkę (ze starej C klasy - W202), ale po testach pojawiła mi się pewna wątpliwość. Oryginalna pompka daje duże pulsacje podciśnienia, podczas gdy pompka z Mercedesa daje w miarę stałe podciśnienie i nie wiem, czy te pulsacje oryginalnej pompki nie...
Te pompy są nie do zajechania jak z instalacją paliwową jest wszystko OK. Teraz to musisz zacząć od nowa, cała instalacja plus sprawdzenie czy nowa pompa została właściwie zamontowana, nowa uszczelka pod pompą itd. Ciśnienie paliwa, podciśnienie, szczelność obydwóch obwodów w bloku i głowicy.
Masz ten silnik napewno na mechanicznym wtrysku takim samym jak mercedes . Nie strzelił ci w kolektor ssący? Sprawdż podciśnienie węże czy nie ciągnie fałszywego powietrza.Zobacz czy go nie zalewa dodatkowy wtrysk. Możliwości jest więcej napisz co sprawdziłeś . Znasz ten wtrysk choć troche.Jak nie znasz to nie ruszaj bo możesz pogorszyć .
Tak, to właśnie może być problem. Gasi podciśnieniem.
Odłącz podciśnienie od modułu, powiedz jak zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinien być ok 6-8 stopni przed gmp.
Dzięki, ale to już zostało zrobione przy wymianie klocków. Do tego czasu poczytałem o podobnych przypadłościach w innych markach (skoda superB i Vw vento) na elektrodzie. Za dnia sprawdzę: ...czy czujnik stopu nie blokuje konieczności cofania się pedału hamulca, oraz podciśnienie serwa. Jak to wykluczę, będziemy myśleć dalej...
podciśnienie mercedes mercedes podciśnienie schemat mercedes podciśnienie pompy
klawiatura labtec mitsubishi falownik gniazdka angielskie
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Zamiennik cylinder tłok Husqvarna 40 – Meteor, Nevada, Proline, AIP – średnica 40 mm, opinie Arduino Uno – obsługa grafiki, OLED, TFT, biblioteki Adafruit GFX, U8g2, ograniczenia RAM