Witam !!! Po prawie dwoch dniach walki udalo sie wygrac z Vito i pneumatycznym zawieszeniem. Oto opis co i jak nalezy wykonac, pochodzi on od 2 serwisantow z Mercedesa oraz wlasnych pomiarow i przemyslen. Na 120% pomaga. Oto on: Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny...
hmm troche zawile jak dla mnie, opisze moze dokladniej, a wiec centralny zamek to pneumatyk - Mercedes w124, w/g forum pod nogami kierowcy idzie przewod w ktorym plynie na przemian +12v /zamykanie/ lub pojawia sie -12v /otwieranie/ - w ten sposob odbywa sie sterownie pompa podcisnienia. Jak teraz na tym jednym przewodzie to zmiezyc?
Uszkodzenia kabli SN zlokalizowane przez wóz pomiarowy ważący 30 kg- czy to możliwe? Jak wóz pomiarowy ważący 30 kilo lokalizuje uszkodzenia kabli SN? Klasyczne podejście do lokalizacji uszkodzeń kabli SN od zawsze wymagało zastosowania ciężkiej aparatury o dużych gabarytach. Lokalizacja wstępna, a następnie punktowa, pociągały za sobą konieczność...
Mały update. Udało mi się wykluczyć białą płytkę. Sporo rzeczy się też wyjaśniło. Teraz kolejnym podejrzanym jest tzw "Profet" czyli, ponoć inteligentny switch "mosfetowy". Z jednej strony jest zasilany szyną 12V wewnątrz ECU, a z drugiej powinien wypuszczać napięcie dalej do układu pomiarowego (białej płytki) i dalej na zewnątrz. Rezystory pomiarowe...
VIN podam jak dzisiaj klient podjedzie tak dla swojej i waszej wiedzy. ALE wielkie dzięki dla kolegi T.I.R. za opis naprawy POLECAM zastosowałem porady i po 1roboczogodzinie pneumatyka ożyła A to ten post: :D CYTAT " Zaden komputer jakim dysponuje nie potrafil polaczyc sie z ukladem regulacji zawieszenia pneumatycznego, dopiero orginalny diagnoskop...
Mostek e7-15 używałem przez wiele lat.20 lat temu to prawdziwy mercedes w tej klasie rosyjskich przyrządów.Jeśli chodzi o jego główną zaletę-to wiarygodność wskazań w przypadku dobroci cewek i stratności kondensatorów.W swojej wieloletniej historii napraw nie wystąpił przypadek że opisywany mostek pokazał iż element typu kondensator jest dobry a w warunkach...
Hardware - PIII 1 GHz, Win98, COM1, interfejs Mercedes K-line z viaken-a, MB C280 V6, złącze 38 pin Software: Carsoft Mercedes ver. 7.4.20, instalacja wg ścieżek instalatora, dysk systemowy "C:" Praca programu podczas testów objawia się komunikacją z interfejsem (miganie czerwonej diody), postępem pasków - wynik nie zależy od podłączenia linii K ze...
Witam Poszukuję rozwiązania optymalnego do pomiaru temperatury ziemi w 3 punktach. Problem w tym że nie wiem jaki układ wybrać ponieważ punkt pomiarowy jest oddalony od miejsca odczytu o jakieś 50/60 metrów. Nie zależy mi na super dokładnym pomiarze (wystarczy dokładność 0,1 / 0,2 st.), bezwładność układu też może być w granicach nawet do 1godziny....
Sygnał czujnika ciśnienia zasilania w obwodzie 1 przekroczył przerwę pomiarową.
Niestety nie doczekałem się pomocy, więc zakasałem rękawy i .... W załączeniu rozpiska wtyczki siłownika z wartościami pomiarowymi. może komuś się przyda.
Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Należy więc brać pod uwagę zarówno niedomaganie...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Moj problem z tym radiem polega na tym ze nie sluchac dzwiekow.Po podgloszeniu na maxa minimalnie cos mozna uslyszec,ale ogolnie jest lipa.Jestem poczatkujacym elektronikiem i niestety troszke trudno bedzie mi cos zaradzic bez schematu.Wzmacniacz audio w tym radiu jest zbudowany na ukladzie TDA 7265.Nie posiadam oscyloskopu i prosilbym o jakies wskazowki...
Z boku misy olejowej po stronie silnika osadzony jest czujnik poziomu oleju.Podczas jazdy zawiesza się i dlatego zapala się kontrolka od stanu oleju (nie mylić z ciśnieniem). Czujnik przykręcony jest na dwie śrubki na klucz 10.Odkręcić, wyjąc i sprawdzić jak porusza się pływak, ewentualnie czymś przemyć. Kontrolka ta może już migać jak stan waha się...
Taki miernik kosztuje od 9,99 do 15zł. Szukaj mierników na ustroju M830. To tanizna, ale są wyposażone w takie gniazdo. Za 30zł to już full wypas Version, z pomiarem temperatury i termoparą :) Wpisz w google "Miernik Uniwersalny M830B", lub "Multimetr M830B". To jeden z najpopularniejszych (bo tanich) mierników. Wszędzie ich pełno.
Witam. Podepnę się pod temat. Mam do wymiany/regeneracji przepływomierz w A-klasie 1.6 benzyna z 1999r. Na aukcjach można zakupić "listki" pomiarowe. Podobno to one ulegają uszkodzeniu. Wystarczy je wlutować. Ile w tym prawdy? Czy po takiej wymianie potrzebna jest jakaś kalibracja?
kozi966 napisał: ....czy inspektor ma prawo żądać pomiarów fotoelektrycznych....? To nie są moje słowa. Inspektor węszy przekręt gminy polegający na zamontowaniu co drugiej oprawy. Inspektor żąda pomiarów dotyczących normalnie zainstalowanych opraw, nie zgodził się na odstępstwo montowania co drugiej, więc o czym tu mowa? Wykażecie, że nie prawa takiego...
Witam, mam problem ze sprinterem 906 2008 313 CDI może ktoś będzie umiał pomóc. Otóż czasami zdarza się że silnik wpada w drgania, pracuje jakby na 3 cylindry, traci wtedy moc, z silnika wydobywa się dźwięk jakby kompresowanego powietrza. Wtedy kilka razy trzeba go przegazować, z wydechu zakopci mocniej i znowu chodzi ładnie i ma moc. Wg kierowcy zdarza...
Moduł SAM jest przyczepiony do skrzynki bezpieczników nad otwieraniem maski. Odbiera sygnały CAN i wysterowuje różne rzeczy: lampy, wycieraczki, sygnał, itp. Wydaje mi się, że na pozycyjne idą dwa druty: jeden na jedną żarówkę, i drugi na dwie (musiałbym sprawdzic na schemacie) Przy przeciążeniu się faktycznie obwód wyłącza, a coś mi się przypomina,...
Witam!mam problem z mercedesem vito 1998r 2.3d, czy ktos z państwa mógł by mi pomóc badz udzielic jakiejs rady? Dokładnie chodzi o to ze predkościomierz liczy kilometry dopiero przy predkosci 30 km/h a pozniej jego pomiary nie sa prawidłowe.Z tego co wiem czujnik prędkosci jest na skrzyni ma dwa przewody czyli indukcyjny,probowalem zmierzyc mu rezystancje...
Witam. Możesz nie mieć miecha podnoszącego oś ale możesz mieć układ odpowietrzający poduszki osi wleczonej i układ pomocy przy ruszaniu. Masz jakieś przyciski do obsługi tych funkcji w kabinie? Faktycznie jest tam układ pomocy przy ruszaniu ale nikt się tymi przyciskami nie bawił. Co nie zmienia faktu, że sprawdzę ten trop jak tylko auto znów zagości...
I jak to działa? Czy mógłbyś podrzucić model tego wskaźnika do LPG najlepiej z jakimś linkiem? Sensor pełnego wskazania jst ich kilka rodzai w zależności od producenta instalacji lpg. Ale co ma instalacja LPG obecnie istniejąca w samochodzie do czujnika który chce do niego wsadzić? Potrzebuję kupić taki który można przerobić :) a nie każdy czujnik...
Jakieś inne spostrzeżenia?? Mamy podać pełną instrukcję obsługi i napraw? :) Proszę podać co zostało zrobione prócz tych wtrysków? Jakie pomiary wykonano i jakie wyniki tych pomiarów.
Teraz napięcie ładowania jest okej. ( Miernik którym mierzyłem wcześniej właśnie się skończył. Może przez to fałszował pomiar. ) mod22 w konkursie sarkastycznym pewnie zająłbyś jakieś zaszczytne miejsce a tu wystarczyłby komentarz "tego nie da się usłyszeć" bądź coś w tym stylu. Druga sprawa pisałem że świece są brązowe a gdyby wtryski lały było by...
(at)ziguś Dostosuj ten przykład do Twojego programu czyli nie mierz w przerwaniu tylko ustaw flagę by dokonano pomiaru. Możliwa wtedy będzie obsługa innych przerwań itd.. PWM jest, tak jak pisałeś, domyślnie ustawiany na Phase Correct. Dodatkowo Bascom domyślnie robi dwa pomiary i je uśrednia. Mierzenie więc 100 razy na raz to już długi czas. Lepiej...
Po pierwsze, gdzie tam masz pozycję "1" na lewarku? Wymiana oleju nic Ci nie pomoże. Poziom oleju - skrzynia rozgrzana (z 10 km jazdy), na P lub N i równa powierzchnia i wtedy pomiar.
Witam, Ostatnio zderzyłem się z problemem klimatyzacji w Mercedesie W211, która nie uruchamia się ze względu na nie prawidłową wartość pomiaru obciążenia kompresora (tak ja obstawiam). Klimatyzacja sprawna na 100% na "krótko" działa. Oto błędy które odczytałem za pomocą SD. Obstawiałem że jest zwarcie w module SAM ze względu na pomiar obciążenia kompresora....
Star diagnosis, oczywiście klon. Nie licz na rozbudowaną diagnostykę w samochodzie z 2002 roku. Kody błędów, podstawowe pomiary. W Star będziesz miał wszystkie dane serwisowe, regulacyjne, schematy, podpowiedzi rozwiązywania usterek itd.
a na wysokich ponad 16 Użyj innego miernika albo "kiwasz się" ze sposobem pomiaru.
Zrobiłem pomiary. Na samym aku 14,6. W instalacji nieco mniej, średnio 14,3. Czyli ok. Jest jedno ale. W EZS w parametrach napięcie zasilana różni się od rzeczywistego, jest zawyrzone i tester pokazuje około 15V. Myślę sobie, to będzie to. Wstawiłem szereg z zasilaniem dwie diody. Napięcie odczytane około 13,4V no ale nic z tego. Dalej brak reakcji...
zwarcie zrobiłem przy tylnej lampie obrysowej jutro zprawdze jeszcze raz bezpieczniki wyjmując i pomiar. A jeśli to nie bezpieczniki to gdzie szukać? Dodano po 11 Witam Miał pan racje był bezpiecznik spalony nie było widać a miernik ujawnił problem natomiast nadal pisze na wyświetlaczu zjedź do serwisu błąd PSM jak go potwierdzę enterem to pisze sieć!...
Nie, wyszło by w pomiarach. Tam nie ma zwiększonego poboru, Zbliżony do pozostałych aut, w zależności od włączonych odbiorników a jak wiecie, tam nie ma za dużo bajerów. Dodano po 1 Cały czas mnie zastanawia, że zależne to jest od czasu włączenia zapłonu.
Tak. Z tym, że trzeba ustalić w jaki sposób są one wysterowane Są 2 linie i to może być zarówno komunikacja cyfrowa jak i analogowa przez zmianę polaryzacji bądź poziomu sygnału. To pod warunkiem, że odbiornik nie jest uszkodzony. Pomiary są potrzebne.
e c 180 z 93 roku. Z moich pomiarow wynika za sterowanie odpowiada 1 przewod ( zielony) ktory wchodzi do pompki. Mozna nim sterowac podajac +(otwieranie) i -( zamykanie). Wydaje mi sie tez ze doo pompki dochodzi przewod z krancowek dzwi , jesli tak to ktory to jest i co podaje? Jak podlaczyc i gdzie wyjscia alarmu na kierunkowskazy? Mile widziane schematy:)
Tu nie chodzi o podobne przypadki ale o obmierzenie dokładne tego przypadku, więc jak szukasz kogoś kto wie, że to np, wypalona zielona kostka za tylną lampą to raczej nie znajdziesz. U mnie też musiałbyś zostawić auto do pomiarów.
Zrobiłem tak. NE555 przerabia mi sinusoidę na prostokąty o kontrolowanym przeze mnie wypełnieniu. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym układem pomiarowym. Nie wykorzystam czujnika na wale bo scalak go obsługujący kosztuje za dużo i psuje się co dwa miesiące, w dodatku nie wiem czy układ z tym scalakiem jest dobrze podłączony bo widać było że poprzedni...
Jeszcze zastanawiam sie czy nie sprawdzić kola dwumasowego ale nie wiem jak , na co zwrócić uwagę To nie jest takie proste, ponieważ jest wiele elementów w DZK do sprawdzenia, nie tylko luzy, o których często ludzie piszą... Pod uwagę trzeba wziąć np.: -wyważenie DZK -sprawdzenie smarowania sprężyn (w tylnej części - wycieki smaru...) -wieniec rozrusznika...
Zwarcie - najprawdopodobniej wewnętrzne w bardzo nieudanym przełączniku "pająku". Wystrzegaj się zamienników. Oczywiście najpierw odłączyć przełącznik i dokonać pomiarów.
na wtyczce jest napięcie na dwóch pinach , na jednym pinie zanika napięcie po podłączeniu silnika Znowu bardzo powszechny błąd pomiaru: napięcie mierzymy PRZY PODŁACZONYM SILNICZKU! Pomiar na samych kablach nic ci nie da! Dlaczego? Woltomierz cyfrowy jest tak czuły, że zmierzy napięcie nawet jak będzie całkowicie zardzewiały styk po drodze. Nawet jak...
Pytasz o rozwiązanie a nawet nie chciało Ci się rozebrać radia i zrobić podstawowych pomiarów.
Cisza na forum bo każdy szuka zaworu ciśnienia na google. :) Zrób pomiar ciśnienia oleju. Pompy oleju lubią tam siadać, zawór regulacyjny ciśnienia oleju jest zazwyczaj w pompach oleju. MERCEDES-BENZSprinter (W901/2/3/4/5) 211 CDI (611.981) 2000 - 2006 workshopdata.com Pompa niskociśnieniowa:ZP2 Ciśnienie (Na biegu jałowym)2.0 Bar Temperatura oleju...
Czujnik ciśnienia powietrza WABCO, 441 044 102 0, (4410441020) Charakterystyka: Gwint M16х 1,5 DIN 72-585-a1-3.1-złącze elektryczne 0-10 bar-limity pomiaru ciśnienia 8-32 V-Napięcie pomiarowe 400 mV/Bar = 16 liczników/bar-podział pomiaru 16 bar-maksymalne ciśnienie robocze 6.4 SUPPLY 6.5 GROUND 6.6 OUTPUT 6.2 GROUND
Z moich obserwacji i pomiarow wynika, ze sa to 3 kable sterujace (w okaglej wtyczce), na ktore podaje sie mase lub +12v, kolor niebieski jest od zamka klapy, kolor zielony jest od prawych drzwi, a kolor zolty od drzwi kierowcy. Zasilanie poprowadzone jest z osobnej wtyczce. Alarm podlaczylem pod zielony przewod(przecinajac go), dzieki temu zamek dziala...
Czujniki zamienione. Wedlug pomiarow jest takie samo jak w moim drugim sprinterze. Podczas rozruchu oraz na biegu jalowym mniej wiecej takie same wartosci :/
czy warto zainwestować w oryginalne przewody pomiarowe Fluke ? Pytasz czy Mercedes G klasy pojedzie na chińskich oponach. Pojedzie. Ale nie bardzo daleko. Można też je często zmieniać. Pytanie czy jak kupiłeś miernik za ponad 2000 zł to warto oszczędzać 200 zł na przewodach..
Jaka sonda w tym dieslu,człowieku? Zobacz na wskazania przepływki,będziesz tam w bloku pomiarowym miał wartość oczekiwaną i zmierzoną,wartości te powinny być zbliżone.No i oczywista kwestia połączeń z gatunku "pneumatycznych"-przetarte względnie odłączone węże na drodze kolektor-MAF. Czujników tam jest więcej-nie wspomniałeś np o czujniku położenia...
Są tam dwa druty,pomiarowy i kompensacyjny,w przypadku kompenasacyjnego można sobie poradzić,jeżeli pomiarowy to lufa w krzokach,jak mawial Gustlik .Można probować założyć inny przeplywomierz.
Auto jak w temacie. MultiDiag wywala błąd: Czujnik temp. powietrza zasysanego przerwa lub zwarcie do plusa. W blokach pomiarowych temperatura to -40stC. Pytanie moje brzmi. Czy czujnik ten jest w przepływomierzu?? Nic innego na dolocie przed turbiną tam nie ma.
Jest to silnik na wtrysku mechanicznym , ze sterownikiem KE Jetronic.? W tym wypadku sprawdz czujnik temperatury chłodziwa , znajduje się na głowicy po prawej stronie, podwójny. Jeden jest dla Sterownika , drugi dla modułu zapłonu. Ich oporności : około 3,5 kOhm - zimny , 300 omów ciepły, 80 st.C. Kontrolka rezerwy nie ma tu nic do rzeczy , uszkodzenie...
Mercedes Cdi. Objawy jakie opisujesz wskazują na usterkę w układzie zasilania paliwem. Sprawdź wtryski na "przelew" ( sprawdzenie polega na podłączeniu menzurek pomiarowych w miejsce przewodów przelewu wtryskiwacza. Zdemontuj przelewy i podłącz menzurki ( możesz też wcisnąć we wtryskiwacze strzykawki plastikowe) Odłączone przewody przelewowe od wtryskiwaczy...
Postanowiłem odgrzać temat. Po rocznej przerwie z powodu podłamki zakasałem rękawy i działam. Podmieniłem pompę wtryskową na wymontowaną ze sprawnego nie kopcącego samochodu, dzięki uprzejmości fachowca od wtrysków który dał mi instrukcję serwisową do tego silnika OM621 ustaliłem że byłem w błędzie z interpretacją o ustawieniu wyprzedzenia zapłonu na...
Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał. Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po...
Jak nie znajdziesz dziury w przewodach z pompy wspomagania do zbiorników to jedź z tym do serwisu. Sam bez osprzętu pomiarowego nic nie zrobisz.
Panowie spokojnie, polak potrafi. Bierzemy wkład linki szybkościomierza lub sztywną rurkę igielitową (np. od Mercedesa 124 podciśnieniową) o długości 95 - 100 cm. Uruchamiamy silnik, wkładamy do rurki pomiarowej rurkę igielitową lub wkład napędu szybkościomierza do końca (ok. 80 cm.). Stan oleju powinien wynosić 3-3,5 cm. na nie rozgrzanej skrzyni (na...
Jaki ma przebieg? czy układ dolotowy jest szczelny, czy nie ma wycieków oleju z turbin? Czy było przeprowadzane wartości zerowe dla przepływek? jaki jest stan turbin? Czy silnik podczas dodawania gazu bardzo hałasuje? Czy sprawdzał ktoś kolektor dolotowy? czy nie jest bardzo zabrudzony? To są takie rzeczy które należało by sprawdzić jeżeli wszystkie...
Szukam materiałów dotyczących regulacji silników benzynowych 2.0, 2.3 itd... Benzyna. Na mechanicznym wtrysku paliwa. Potrzebne są dane regulacyjne, sposoby i kolejność regulowania poszczególnych elementów. Potrzebne także podstawowe i PEWNE! dane regulacyjne i diagnostyczne . Sposoby i dane pomiarowe podzespołów.
Witam możesz napisac? jakie cisnienie powinno byc na końcówce pomiarowej,i jakie na wejsciu do dyfuzora. Dzięki
Żeby ustawić to porządnie trzeba dysponować jakimś systemem pomiarowym - to dość precyzyjne regulacje. Raczej wypadało by podjechać na stację......
Sprawa wyjaśniona - piszę dla wiadomości wszystkich na przyszłość :) Otóż okazała się że jakiś czas temu w tym Mercku był zmieniany sterownik silnika. W nowym sofcie ktoś błędnie 'wpisał' czujnik ciśnienia oleju jako "włącznik" zamiast czujnik. Różnica jest taka, żę włącznik pokazuje tylko ciśnienie "0" kiedy silnik nie pracuje lub "4"bary kiedy silnik...
oscyloskop posiadam, w sumie mam możliwość sprawdzenia tylko ciężkie dojście i nie wiem czy załapie tam sondę pomiarową, jeżeli było ponad 9V przy włączonej klimatyzacji i 7V przy wyłączonej to tak czy inaczej sprężarka powinna załączyć? Więc wymieniać sprężarkę?
W menu „diagnoza” mam tylko opcje : -MB numer ( z tej opcji mam swoje nr..) - zapis pracy Wart. Pomiarowe Wart binarne Skas. Zapis pracy ( przy kasowaniu nie znika)
Korbowodów urwało tuleje popękały wał uszkodziło ciśnienie niskie było a sprawdzane ciśnienie po naprawie urządzeniem pomiarowym
Myślałem, że jeśli już się widzi naocznie, co jest pod spodem, to fachowe oko jest w stanie zlokalizować DPF, tylko na tej podstawie, W każdym razie skłaniam się zatem do wypowiedzi Kemoth'a, bo ewidentnie przed i za elementem nr 2 są metalowe przewody doprowadzające ciśnienie do czujnika pomiarowego i chyba faktycznie ten właśnie element w tym przypadku...
Cześć, mam mercedesa W245 180 CDI 2007 r. Auto podczas jazdy w losowych momentach komunikuje błąd czujnika ESP (ESP unoperative + runflat indicator unoperative). Kilka dni/kilkaset kilometrów potrafi być w porządku, po czym wyskakuje błąd. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym opaleniu błędu nie ma i tak w kółko. Podjechałem na diagnostykę, wyszedł błąd...
Robione, ciśnienie paliwa wahalo się na postoju 246-248 bar, przy takim ciśnieniu to może być błąd pomiarowy Powietrze około 11.88mg/s skakalo tak plus minus 0.20 mg/s powiedzmy Nie dodałem, że czasami jak się zatrzymam, to problemu nie ma, nawet jak silnik gorący, zatrzymam się kilometr dalej i szarpie. Jak sprawdzałem te parametry na "działającym"...
Sterownik silnika zbiera informacje z czujników wałka rozrządu i wałka korbowego może któryś z nich szwankuje, na SD w blokach pomiarowych możesz podejrzeć czy wszystko jest OK.To że rozrząd jest wymieniony nie dawno to jeszcze o niczym nie świadczy (sprawdzałeś w znaki że jest wszystko w porządku) zrób synchronizację czujników wałka
Kurde, używałem tego kabla w VAG`ach, ale podłączałem nim też Lagunę II ( Ddt2000 łączył się tylko z silnikiem ), myślałem, że w B-Klasie też uda się odczytać temperaturę silnika. Skoro piszecie, że nie, to nie będę ryzykował podłączania. Na forum B-klasy ktoś pisał, że takim interfejsem ELM327 odczytywał parametry silnika. Kosztuje to grosze, kupiłbym,...
U mnie licznik wygląda trochę inaczej: W tym menu naciskając strzałkę w górę oraz enter mogę wejść w procedurę i po zakończeniu mam przez 1s napis Learn OK Spisałem wszystkie bloki pomiarowe oraz wartości binarne z FR: MW01 +18 (przy wciśniętym pedale gazu rośnie do 65) MW02 +18 (przy wciśniętym pedale gazu rośnie do 65) MW03 +0 (przy...
Mercedes E klasa, po delikatnej stłuczce nie odpala. Witam, proszę o wskazówkę co to za element na klemie plusowej: - elektroniczna klema pirotechniczna? - bocznik prądowy pomiarowy z wyłącznikiem półprzewodnikowym sterowanym z któregoś z modułów np ECM? - Wyłącznik rozrusznika styku 50? - coś do hybrydy, której tu nie ma w tym aucie? Auto po drobnej...
Mikrowłączniki już sprawdzałem, a w drzwiach kierowcy wymienione (profilaktycznie). W czasie pomiarów na złączce sterownika w bagazniku, ładnie dają masę. Obserwowałem oscyloskopem i widać na każdym przewodzie od włączników przebieg (nieregularny ciąg impulsów, podobny jak na magistrali np. I2C ale wolniejszy), który zmienia się jeżeli przestaje dociągać...
wydaje mi sie ze w wiekszosci samochodów jest to prosty czujnik typu styk polaczony z membranka czyli nie ma mozliwosci pomiaru cisnienia ale nieraz sie zdarza ze auto ma wskaznik cisnienia oleju np mercedes 190 czy polonez oba te auta maja czujnik rezystancyjny
Witam Andrew ma rację sprawdź sobie akumulator bo najprawdopodobnie jest on uszkodzony takie pomiary ładowania akumulatora i stanu akumulatora robią elektrycy samochodowi. Czasem może też być uszkodzony regulator
Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze. To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra. W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym...
Co do tarcz to dziwny objaw bo przy teście po załączeniu komputer nie ma jak sprawdzić czy są tarcze. Może sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodach pomiarowych i wykonawczych a obecność tarcz wykryje dopiero po ruszeniu gdy zaczną się kręcić i to jest dziwne bo tolerowana różnica obrotów jest chyba na poziomie 4% a przy całkowitym braku tarcz będzie...
Zacznijmy od tego że W202 nie ma przedstawionego w załączniku gniazda..... Najprawdopodobniej przerwana jest tasiemka kontaktowa pod kierownicą Rozbierz osłonę pod kierownicą, w oklicach kolumny kierowniczej będzie czerwona, płaska wtyczka. Rozłącz ją (oczywiście przy wyjętym kluczyku ze stacyjki - chociaż w tym przypadku i tak feler w układzie już...
Witam BUK'i sprawdzone dokładnie takie same oporności-(pomiar na płycie) brak przewodzenia na zwarcie lub małych oporności. ----------------------------------------... Czyli ten regulator obrotów jest poza płytą o której ja pisze. pewnie ze wzgledów chłodzenia. Po bokach tego "ustrojstwa" są dwa mniejsze pokretła,...
co odpowiedź to bardziej nonsensowniejsza. Co mają klocki hamulcowe do świecenia kontrolki ABS? Co w tym stareńkim systemie jest do odblokowywania? Krótko-schemat,miernik w łape,wyczepić wielozłącze ze sterownika ABS i pomiar rezystancji i napięć we wtyczce. Stawiam na czujnik,prawy przód.
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
No to jest już jakaś podpowiedź. Brak kodów to należy wykonać zwykłe czynnosci sprawdzające. Czy zawsze 52 stopnie? Przy takiej usterce to mierzył bym ciśnienie w magistrali wtrysku. ale ten pomiar 52 stopnie? czy zawsze 52 stopnie?
napewno swiece tak jak napisal gerri, mozesz tez uzyć niernika do pomiariu opornosci i do masy sprawdzic
Witam. Dostałem do naprawy BE1088 24V.Sprzęt naprawiłem ale posiada on funkcję pomiaru temperatury. Pytanko? Jak podpięty jest czujnik temperatury, oddzielny czy wykorzystywany jest z ukłdu pomiarowego np.silnika. Na który pin podpina się sygnał z czujnika? Pzdr.
Najlepiej wyrabować na szrocie zestaw od jakiegoś samochodu (jakiegokolwiek), Polonez, Fiet, Zuk, Mercedes, Opel, itd, itp. I zamontować w jego samochodzie. Czujnik ze wskażnikiem, podłączyć zgodnie ze schematem "+", "-" i szygnał z czujnika. A u twego kolegi może być jedna z usterek: termostat lub nagrzewnica. Wymieńcie termostat ( jakieś 20 PLN),...
Jeszcze parę takich wypowiedzi i zacznę wierzyć w odczarowywanie. Zamaist prowadzić mało wnoszące w sprawę dyskusje należy najzwyczajniej wziąć w ręce miernik albo i próbówkę zrobioną z żarówki dużej mocy. Musi być przyczyna fizyczna czyli intensywny pobór energii. Trochę mało prawdopodobny jet akumulator ale mozna sobie i to wyobrazić. Za mało opisów...
Czasami zdarza się coś takiego. Jedna ze świec może być już zużyta i ma oporność na granicy zakresu pomiaru sterownika. Pomierz prąd pobierany przez każdą - wyjmuje się dużą wtyczkę ze sterownika i tam masz bezpośredni dostęp do każdej świecy. Prąd bezpośrednio po załączeniu powinien być w granicach 14-18 A, w miarę nagrzewania świecy spada.
"intake mainfold sensor" - nazwa wskazuje na "czujnik kolektora ssącego", pomiar podawany jest w jednostkach ciśnienia, wartość trochę odbiega od atmosferycznego (~100 kPa)
Robiłem dzisiaj autoalarm do Mercedesa W 202 z 1994 r./wersja sport/. Jak zwykle dorobiłem układ z przekaznikami aby wysterować pneumatyczny c. zamek/raz plus raz minus/Po pomiarach okazało się ze centralny jest sterowany impulsami masy.Przewody na lewym słupku niebiski -otwórz,czarny- zamknij.Napisałem ten post aby poinformowac innych którzy trafią...
Uszkodzony czujnik. Nie wystarczy jednak zwykły pomiar oporności - w czasie pomiaru kabel musi być naciągany na odcinku, na którym pracuje na zginanie, czyli pomiędzy wspornikiem na wahaczu i uchwytem na nadwoziu - na tym odcinku jest przerwa, ale druciki się jeszcze stykają. Połączenie"iskrzy" i generuje niepożądane impulsy zakłócające ABS. Sytuacja...
Sam jestes "elemęt". Poprawię ten tytuł bo w oczy kole. Nie napisałeś modelu radia, może by się przypadkiem schemat znalazł. Tranzystory cyfrowe mogą mocno mylić przy pomiarach omomierzem a takie to są po oznaczeniach. Bardzo trudno jest rozpoznać po oznaczeniu element smd gdyż różni producenci pod tym samym oznaczeniem produkują różne elementy, trzeba...
a pytam sie tak z ciekawości bo w sumie mam problem - auto ciężko zapala jak jest zimne, trzeba popiłować ale jak sie rozgrzeje to chodzi równiutko - podejrzenia padły na 5 wtrysk - przy pomiarze wyszło że dostaje tylko jeden impuls, gdzie powinien chodzić ok 18 sekund. Sam wtrysk jest sprawny. Sterowanie odbywa sie przy pomocy czujnika temp. Po podłączeniu...
Witam, zamówiłem pompke - tylko 210 zeta + przesyłka :cry: ale "wanna play - gotta pay":D A co Ty tam chcesz mierzyć wakuometrem??? Jak to co?? Ciśnienie paliwa w układzie wytwarzane przez pompkę żeby miec pewność że jest sprawna. Domyślam się że chodzi Ci o użytą nazwę "wakuometr" - wiem że niepoprwanie ale w mojej okolicy tak sie mówi. Co do regulatora...
antenka byla strojona - Presydent MARYLAND i nic sie nie dalo zrobic SWR 3 strojona pierscieniami antena jest zamontowana jakies 30 cm od golebnika(plastik) pozatym nie ma zadnych metalowych czesci . wogole na kanale 20 przy robieniu pomiaru SWR raz pokazuje 3 innym razem ok 2.5 znow innym razem 3.5 ale zawsze oscyluje kolo 3 Wiec co robic ? Jak inaczej...
No i wyjaśniło się. Po pomiarach okazało się, że jeden wtrysk nie kontaktował i komputer wyłączał awaryjnie silnik. Wystarczyło przeczyścić wtyczkę. Pozdrawiam, Jarek
/No i nie kosi ... siłowniki sprawdzone/ Witam co wg Kolegi oznacza nie kosi? Czy sprawdzane rygle dziaają na "sucho " podajac napięcie na odpowiednie przewody,zamykają i otwierają? Ostatnio przerabiałem takie vito i wszystkie siłowniki centralzamka były popalone (silniczki). ja poradziłem sobie w ten sposób że zamontowałem w ich miejsce uniwersalne...
Pomiar należy odczytać parę minut po podłączeniu amperomierza - wtedy, gdy komputery przejdą do stanu "uśpienia"
Częściej psuje się czujnik poziomu płynu. Po wyjęciu powinien mieć (wg WIS-a) 130-300omów. Jeżeli chodzi o czujnik filtra powietrza, to jest zalecenie pomiaru napięcia przy niepracującym silniku pomiędzy nóżkami drugą oraz trzecią wtyczki czujnika. Powinno być 3,8 do 4,8 volta
Dzięki, że się zainteresowałeś postem, choć liczyłem na więcej odpowiedzi, bo na forum jest paru dobrych fachowców z branży ciężarówek, ale być może duża ilość postów pisanych przez posiadaczy aut osobowych, przesuwa temat w kolejce na dalsze strony i trudno było im dostrzec mój post. Ale do rzeczy: Błąd 5527 i 5327 to że dotyczą wtrysków to wiedziałem...
kolego jeśli piszesz że masz doświadczenie w chłodnictwie to przez który kruciec napełniasz instalacje chłodniczą w ,np klimatyzatorze a tak do rzeczy to ciśnienie załączenia wentylatorów jest w nich bardzo wysokie nawet do 20 bar jest tylko w nich jeden problem że pomiar ciśnienia odbywa się za filtrem i jak jest zanieczyszczony to spadek ciśnienia...
dobra dobra nie no to radio nie jest warte wogole jakiego kolwiek wkladu finansowego. tylko chcialem sie poprostu dowiedziec czy to napewno wina radia :) no to gitara teraz to juz bez obaw raczej moge nowe radio zamontowac :) a co do tego mierzenia to hmmm no cos podejrzewalem ze nie tak mierze ale wogole z tego odczytu mozna jakos skorzystac ? bo chodzi...
Czujnik temperatury paliwa - przekroczony zakres pomiaru
Dalej drążę temat. Mercedes wywala kod nr 14 dla systemu egas. Według informacji które znalazłem to defekt czujnika (switch'a) biegu jałowego. Pomiary dla przepustnicy lewej wykazały ok 10Ω przy niewielkim otwarciu przepustnicy. Przy całkowitym zamknięciu przepustnicy brak przejścia. Prawa przepustnica nie posiada włącznika biegu jałowego. Pomiary...