Kostka stacyjki.
Ale mi rygiel nie puszcza. Po wciśnięciu switcha w pilocie, rygiel odblokowuje, stacyjka puszcza i samochód odpala. Rano głowa świeższa, więc już temat ogarnięty . Na stole jak podam zasilanie poniżej 12,5V też nie działa. Stacyjka uszkodzona. Zamykam temat
Mercedes W210 nie reaguje na włożenie kluczyka rybka. Sprawdź baterię, synchronizację kluczyka, moduł EIS, antenę w stacyjce i instalację elektryczną.
Opisane uszkodzenie odpowiada ewidentnie złej współpracy układu kluczyk-stacyjka. Sprawdziłeś drugi kluczyk?
przeczytałem że te blaszki się nie chowają do końca więc je trochę przypiłowałem Jakie blaszki ??? Problem leży na drugim końcu trzpienia który obracasz śrubokrętem - w miejscu, w którym łączy się z kostka stykowa. Jest tam taka pletwa, która ulega skrzywieniu lub wyłamaniu. Musisz wyjąć cala blokadę, odkręcić kostkę stykowa i wtedy zobaczysz winowajce....
Mercedes CLK W209, dorobienie kluczyka lub doprogramowanie stacyjki. Poznań. Ktoś się podejmie?
problem mercedes c 250 td 97 rok kluczyki rybka witam oto moj problem moze mi ktos pomoze, auto jak w temacie stalo w polsce okolo miesiaca nie ruszane iz pracuje w niemczech przyjechalem na tydzien na urlop i chcialem zabrac auto tam do niemiec i tu problem padl akumulator, otworzylem auto grotem z kluczyka zmienilem akumulator i dzieje sie tak: -jak...
(at)asziatko tak też miałem problem z rozruchem i po pół roku doszedł problem z nierówną pracą silnika. Teraz MB pali od strzała. Jeśli chodzi o koszty to: - koszt wiązki ze szrotu to 50zł - własny czas na jej wyciągniecie z dawcy i ponowne zamontowanie około (5 godz.) Lecz jakość wiązki jest na 3+ wiec jeśli bym miał jeszcze raz to robić to bym starą...
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Problem udało się rozwiązać poprzez ponowne wgranie oprogramowania do kluczyka i dorobienie drugiego. Przed wysłaniem kluczyków do ko zakodowania kupiłem zestaw (kluczyk, stacyjka, rygiel oraz komputer silnika-E290). Po zamontowaniu okazało się że chodzi wszystko tzn. centralny zamek zamykał i otwierał, odryglowywał blokadę kierownicy, odblokowywał...
To element optoelektroniczny - nadaje i odbiera sygnały w podczerwieni ze stacyjki.
Kostkę z blokady i w tej kostce po włożeniu kluczyka, nie ma napięcia? Czy Ty możesz zadawać logiczne pytania? Opisałem Ci wszystko to co Ty jeszcze chcesz?
Rygiel prąd bezpośrednio z akumulatora otwiera. Stacyjka z nowym kluczykiem u elektryka działa. Jest zasilanie rygla? Tak jak na schemacie?
To może być przekaźnik od tzw. "komfortu" - wyłączy się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i zamknięciu drzwi.
Rybka to w zasadzie dwa osobne systemy: otwierania drzwi i odpalania auta. Raczej nie spotyka się, żeby oba padły naraz i kluczyk był całkowicie martwy. Chyba że go ktoś wyprał, zostawił na mikrofalówce lub przejechał go samochód. Czarno to widzę. Czyżby stacyjka? Bo niska temperatura raczej sprzyja uszkodzeniom stacyjek...
Sprawdź rozrusznik na krótko czy zwarcia jakiegoś nie robi, albo kostka stacyjki.
Witam. Drugi kluczyk, to samo będę rozbierał do przekaźników.
Na pompie wtryskowej jest dźwignia do gaszenia silnika, w mercedesie jest tam zamontowany siłownik podciśnieniowy, który wyłączał silnik po przekręceniu kluczyka w stacyjce
Przyślij stacyjkę z kluczem naprawię .
stacyjka wymieniona na nową temat zamykam.
Stacyjka sprawdzona - kupiona + klon. Był wcześniej prąd na wtyczce wchodzącej do rygla bo już przekrecalem stacyjką z emulatorem podłączona normalnie w samochodzie. Następnym objawem było to że w pozycji 3 nie startował rozrusznik. Zostawiłem sobie to na weekend. Po kilku dniach przyjechałem i prądu na wtyczce brak. Oczywiście bateria itd sprawdzone
Do uruchomienia stacyjki nie potrzebne są baterie w pilocie.Pilot zasilany jest pętlą indukcyjną w stacyjce.To właśnie pętla w pilocie (urywająca się od wstrząsów) jest najczęstszą przyczyną kłopotów.Wystarczy mała lutownica lupa i kluczyk hasa.
Oczywiście zapasowego klucza nie ma - bo po co, skoro ten jeden działa (działał). Jak jest mróz to zazwyczaj stacyjki FBS klękają. Podgrzej ją suszarką - jak kluczyk zatrybi to wina stacyjki.
Bez problemu. Szukaj w swoim mieście speca od awaryjnego otwierania samochodów.
W beczce zwykle był tylko plus po stacyjce. Pociągnij przewód od akumulatora.
Kluczyk zwykły czy fabryczny scyzoryk z podczerwienią?
Wkład wyjmujemy w pierwszej pozycji stacyjki (tej do słuchania radia) - ściągamy cewkę immo - wsadzamy kluczyk, przekręcamy w pierwszą pozycję - obracamy srebrną, stalową nakładkę o ok. ćwierć obrotu w lewo lub prawo. Teraz powinna się zesunąć z blokady jak pociągniesz. Ale się całkiem nie zesunie, bo w stacyjce tkwi kluczyk. Ciągniesz więc delikatnie...
Witam, czy po wymianie sterownika silnika w Mercedesie W219 CLS wystarczy zrobić immo off w sterowniku silnika, czy zamontować gotowy zestaw startowy? Brak sterownika oryginalnego, zakupiłem zestaw startowy, ale bez stacyjki. Jest rygiel, kluczyki plus sterownik silnika, a czy stacyjka jest zakodowana pod jeden kluczyk? Czy po prostu jest czytnikiem...
Wymieniacie silniki, a co z immo i stacyjką/kluczykiem ??
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
Wyciągnij delikatnie płytkę z kluczyka i zobacz luty na nadajniko-odbiorniku podczerwieni. Jakiś miesiąc temu przerabiałem podobny temat i obyło się bez wysyłania stacyjki na programowanie.
Prawdopodobnie stacyjka do wymiany.
Witam wszystkich, mam problem w mercedesie c220 2003r. 2.2 cdi , po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ( rybka ) i ponownej próbie uruchomienia auta - brak reakcji ( stacyjka nie reaguje na kluczyk ) Przy drugim kluczyku jest to samo :(
Problem był w kluczyku. Został zakupiony i zakodowany nowy kluczyk.
Ale kreski pojawiają się zanim włożę kluczyk do stacyjki.
W tych mercedesach problemem są bardzo często kluczyki i stacyjki. Napisz czy np. działa pilot centralnego zamka.
Nic z tym sam nie zrobisz. Zadzwoń do kogoś kto się zajmuje elektronicznymi kluczami i stacyjkami.
Gerri ma zupełna racje, napraw lub zmień wkład stacyjki bo nieraz mercedes przyjerzdzał na lawecie z powodu stacyjki. pojedz do kogoś kto sie zna
Kontrolki się zapalają? jak nie to kostka stacyjki do wymiany.
Brak możliwości wyjęcia kluczyka ze stacyjki jest to problem z linką idącą od wybieraka zmiany biegów do stacyjki. Mogła się wysunąć z wybieraka i wtedy nie wyjmiesz kluczyka (mówimy o automacie). Z zapalaniem to może być różnie, tu Ci nie mogę poradzić. Jeżeli będzie trzeba to wybierak możesz wymienić w całości nie jest to duży koszt jak kupisz używany...
Gdybym był jakimś lekarzem czy stolarzem, na pewno bym tak od razu zrobił. Natomiast jestem na tym forum i chciałbym się zagłębić w temat. Mam wrażenie że to może być coś z zasilaniem indukcyjnym, tym bardziej że cewka w tym pilocie jest raczej nieoryginalna. Spróbuję znaleźć odpowiednią i ją podmienić. Drugi sposób to kupić za 50zł używany kluczyk...
Skoro ustaliłeś że to stacyjka to działaj rozbieraj i naprawiaj. Bo ja raczej bym obstawił coś innego.
chyba leci canem wieczorem wrzuce ci schemat dla pewnosci. w kluczyku ile masz uruchomien? ja bym założył rygiel na próbę.
Blokada kierownicy jest rownież spersonalizowana ze stacyjką. W tej chwili nie obrócisz klucza, bo stacyjka nie rozpoznaje blokady jako "swojej".
Jeśli jest to automat, to kluczyk można wyjąć tylko w pozycji "P" (parking). Przez szarpanie kluczykiem można uszkodzić stacyjkę.
W221 nie ma rygla. Kluczyk ezs ECU egs ism. To jest komplet. Najlepiej dopisać sterownik. Mogę pomóc w tym temacie. Pw.
Witajcie mam problem z podłączeniem stacyjki w Mercedesie 208D pęknięty kluczyk został w stacyjce próbowałem go wyciągnąć i rozebrałem wszystko. Wtyczkę rozebrałem i nie poznaczyłem sobie:). A teraz problem, może ktoś pomóc jaki kabel do jakiego pinu.
Ależ blokady się opierają czasem. Jednak sterowana jest dość słabym konstrukcyjnie elementem, stacyjką. A czy stacyjka się oprze łamakowi zależy głównie od szerokości kluczyka. Im węższy kluczyk jest stosowany tym większe prawdopodobieństwo że pęknie łamak, a nie stacyjka. Np swojego czasu bardzo odporne na kradzież były mercedesy W201, choć ich większy...
Możesz przeslać kluczyk plus stacyjka - posprawdzam na stole.
Możliwość przekręcenia kluczyka „kręci się” w obwodzie kluczyk-stacyjka-blokada. SAM (pod względem sygnałów CAN) nie bierze w tym udziału. Daje tylko zasilanie dla poszczególnych elementów. Przeprogramowanie SAMa nic tu nie zmieni. Sprawdź napięcie na drutach CAN przy stacyjce. W przypadku podejrzeń sprawdź listwy zbiorcze CAN - o ile pamiętam są pod...
Obstawiam uszkodzenie stacyjki. Problemy ze stacyjkami FBS3 nasilały się przeważnie w okresie zimowym - w niższych temperaturach. Jak się komuś chce, to można zrobić próbę i stacyjkę podgrzać. Oczywiście bardziej efektywne jest podgrzewanie płytki stacyjki wymontowanej, ale internetowe doniesienia potwierdzają, że operowanie suszarką w okolicy stacyjki...
Czy pomoże wymiana stacyjki na inną (używaną) też z immo czy też trzeba będzie coś przeprogramować? Stacyjka nie ma nic do kodu immobilizera. Naokoło otworu klucza jest zamontowana cewka ze wzmacniaczem który tylko wzmacnia sygnał z kluczyka. Można ją przełożyć bez wymiany stacyjki. W ŻADNYM Z ELEMENTÓW STACYJKI NIE NASTĘPUJE DEKODOWANIE KODU KLUCZYKA!
Ale kombinacje, zakładaj stare graty i tylko przekładasz grot w kluczyku! Jak otworzysz scyzoryk do polowy, zobaczysz bolec blokujący grot, lub przekładasz z obsadką grota. Całe 5 minut roboty.
Jaj by nie rozpoznawał kluczyka, to by nie dało się go przekręcić w stacyjce. Nie w tym modelu. Tylko w starszych tak było.
Trzeba odpiąć tacho i przekodowac licznik żeby sygnał prędkości był brany z ABS. W Krakowie mogę zrobic, lub wysyłkowo trzeba wysłać licznik stacyjkę i kluczyk.
Czyli zakładając że kluczyk sprawny, wina leży w stacyjce. I tu pytanie co sprawdzić w stacyjce , ewentualnie pomierzyć czy przelutować.
auto z 2001r do stacyjki same cienkie kable. zapomniałem dodać ze kluczyk "rybka"
Witam, czy też mogę prosić o instrukcje naprawy kluczyka rybki lub stacyjki?
akumulator VARTA-MERCEDES z salonu 100Ah(760) dwa lata siedem do dziewęć miesięcy To o niczym nie świadczy. Po rozładowaniu akumulatora poniżej 8 V może już nie dać się naładować, trzeba go odsiarczać. Akumulator całkowicie rozładowany i pozostawiony na dłuższy czas może już nie nadawać się do użytku. nadal nie da się uruchomić Wykonana została diagnostyka?...
Witam mam mercedesa w211 2004r w kluczyku padły baterie po wymianie otwiera zamyka drzwi ale nie czyta stacyjki nie odpala nie otwiera rygla co się mogło stać podpowie mi ktoś? Dziękuję
Może kluczyk tylko od stacyjki, co zdarza się nagminnie.
Właśnie nic nie działa nie otwiera z pilota i stacyjka nie reaguje na kluczyk
Spróbuj drugi kluczyk. Jeżeli będzie to samo, to usterka leży po stronie stacyjki (odbiornika sygnału).
Uszkodzona była stacyjka (zimne luty)
Dwa kluczyki otrzymane oryginalnie z samochodem powinny być identyczne. Różnica w wyglądzie może świadczyć o różnych rzeczach - np. o wymienionej obudowie. Niekoniecznie musi być to kluczyk "podrobiony". Było również kilku producentów kluczyków i rzeczywiście różniły się one szczegółami wyglądu. W obecnej sytuacji pozostaje ci podłączenie auto do komputera...
Odblokuj, otwórz auto dobrym kluczykiem, weź niedziałający skieruj na czujnik (lusterko) naciśnij otwieranie dwa razy i przekręcasz stacyjkę.
Mercedes W245 b klasa,benzyna Nie można przekręcić stacyjki, pilot żyje, centalny działa i co ciekawe po włożeniu kluczyka odblokowuje blokadę kierowncy. ECU brak komunikacji; w module SAM błąd b1037 - zwarcie przekaźnika 15R. Potrzebuje informacji jak to pchnać, czy to stacyjka czy raczej coś w instalacji.
Na początek to kostka stacyjki. Jaka kostka stacyjki??? Chyba pojęcia nie masz co tam jest. To stacyjka elektroniczna, nie ma żadnej kostki, a jej rolę (załączanie obwodów) pełni moduł tzw. SAM. Dodano po 3 Na ta chwile sprawdzone wszystkie masy są ok. Może ten model ma jakieś newralgiczne miejsca co do trwałości instalacji? Podejrzewam sterownik silnika...
Trzeba wymontować stacyjkę i ją naprawić.
Wsiadasz przytrzymujesz przycisk w kluczyku przez 10 sekund wkładasz do stacyjki i przekręcasz w pozycję zapłon i zakodowany .
Centralny padł w tymi samymi czasie co stacyjka.
To kostka "informująca" o wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Awaryjne otwarcie + dorobienie kluczyka z wkładu stacyjki. Każdy porządny zakład kluczykarski to zrobi.
Nie, nie możliwe.
Masz zwykłą stacyjkę i zwykły kluczyk czy kluczyk typu rybka jak w mercedesie?
Dziś próbowałem coś starem podziałać ale nic nie udało się zrobić. Stacyjka widzi kluczyki, da się normalnie otwierać i zamykać auto ale nie odryglowuje i nie można odpalić auta. żeby dopisać stacyjkę potrzebny klucz serwisowy którego nie posiadam
Niestety nie. To co uwazasz za hamulec górski to zwykły gasik do wyłączenia silnika. Po zapaleniu masz blokadę (prawdopodobnie sterowaną pneumatycznie) by nie wyciągnąć kluczyka ze stacyjki podczas pracy silnika. Dopiero po zgaszeniu silnika możesz obrócić i wyciagnąć kluczyk. Podobnie jest w wielu ciężarówkach z tego okresu ( np. Mercedes czy Kamaz)...
Witaj ufoland! Mam podobny problem z odpalaniem auta. blokada nie zwalnia i nie można przekręcić kluczyk. Radzę sobie drugim kluczykiem,który używam na przemian, jak odmawia pierwszy zapala drugi. Problem się zwiększa i coraz więcej czasu zajmuje uruchomienie auta. Jeśli byś mógł mi pomóc swoim doświadczeniem, jak rozwiązać ten problem był bym wdzięczny....
Zrób skan błedów z wszystkich modułów/systemów, może coś się wyjaśni. Podejrzyj w parametrach czy widzi klucz, czy widzi napięcia. Bez dobrej diagnostyki nic nie zrobisz. Jak nie widzi kluczyka to nie przekrecisz stacyjki. Jak nie znasz budowy w 220 to nie podpowiadają głupot.
Nie to nie to : //
Żeby wyjąć ten czarny pierścień i tak musi przekręcić kluczyk.
Niestety nie ma, dlatego założyłem że jest uszkodzony i włożyłem emulator. Poza tym jak on jest wpięty to nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce oczywiście.
tak jak to jest pilot na podczerwień to trzeba 3 razy kliknąć pilotem w kierunku odbiornika i w 10 sekund stacyjka na zapłon tym kluczykiem i powinien chodzić
W stacyjce.
Zapasowy kluczyk działa kompletnie , ten działa IR działa w stacyjce tylko radio padło
To nie tak. moduł masz ok, problem w tym ze ma zapisany błąd kolizji i do tego nie jest zgodny z numerem vin. to auto dosyć nowe i nikt oprócz mercedesa ci tego nie ogarnie tak żeby było ok To trochę tak jak byś chciał zmienić stacyjkę bez kluczyka.
No niestety zestaw kluczyk plus elektronika stacyjki do naprawy. Na początek przelutowanie połączeń ale wystarcza na krótko.
Witam. Na początek spróbuj tak: zamknij,otwórz z pilota(bez względu na to czy zadziała)a potem masz kilkanaście sekund na przekręcenie kluczyka w .stacyjce na zapłon. Potem sprawdź czy działa. Powodzenia!
Gdzie ty tam ptaszek masz kostkę stacyjki powiedz??? Tam jest kluczyk rybka i stacyjka zespolona z elektroniką
Podejrzane są stacyjka i elektronika sterowania zapłonem. Oba przypadki są raczej trudne do naprawy przez amatora. W mojej felicji stacyjka tak się spaliła, że nie mogłem wyjąć kluczyka.
Prawdopodobnie stacyjka lub kluczyk. Wypróbuj zapasowy kluczyk.
Raczej problem w stacyjce
Czasami warto wyjąć tą cewkę i miernikiem sprawdzić, bo "na oko" to nie zawsze widać.
Proszę o pomoc mam problem z Mercedesem a180 benzyna .Po przekręceniu stacyjki kluczykiem zapalają mi się światła długie,i nie reaguje ani na dżwignię zmiany świateł ani na wyjęcie bezpieczników.BARDZO PROSZĘ O POMOC.
Hamulec do startu trzeba naciskać w nowszym systemie bezkluczykowym z przyciskiem “start/stop”. To stara skrzynia i wystarczy przekręcić kluczyk. Oczywiście lewarku musi być w pozycji “P” lub “N”. Natomiast o blokadzie lewarka napisałem powyżej: do zwolnienia z pozycji “P” silnik nie musi być odpalony - wystarczy przekręcić kluczyk w stacyjce i nacisnąć...
Jaki Mercedes? W210? kluczyk tzw "Rybka"? Można poszukać jeszcze problemu przy punktach masowych.
Witam ! Zapomniałem dodać że na drugim kluczyku jest to samo.
Vito 639 kluczyk na podczerwień
Nie sądzę, żeby była możliwość "pominięcia" stacyjki ale mam pewną propozycję :) Pracochłonna ale... ze swojego auta wyciągnąć: stacyjkę, ecu silnika, moduł sam, kolumnę kierowniczą z ryglem i podłączyć do drugiego auta. Próbować wtedy odpalić swoim kluczem.
W mercedesach psuła się kostka stacyjki, nie działał nadmuch, trzeba było lekko cofnąć kluczyk, ale w sumie była to taka pierdoła, że nikomu nie chciało się tego naprawiać.
W liczniku nie powinno być czerwonego przewodu i 11 powinien być wolny. Jeśli masz starkę to wejdź w wartości rzeczywiste CDI i stacyjki, i sprawdź czy jest aktywny kl.50 w pozycji rozruch kluczyka.
kluczyk stacyjka mercedes mercedes kluczyk stacyjka mercedes rozrusznik stacyjka kluczyk
nieszczelności klimatyzacji koszt ogrzewania gazem ziemnym makro otwiera lokalizacje
Usuwanie emalii z pięciożyłowego przewodu słuchawek bezprzewodowych – metody i wskazówki Dalmierz laserowy w aparacie analogowym – Leica Disto, Minolta, Canon, integracja LiDAR