Faktycznie nie miało by sensu zakładanie tematu przy sterowniku elektronicznym... Wystarczy kila zwojów drutu na kablu WN. Polecam lekturę: [url=http://www.elportal.pl/pdf/k18/10_0... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Jest sterowanie na wtryskach?
To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem będzie zamienienie ECU Sprawdź najpierw czy wtryski dostają zasilanie i sterowanie, na zamiany jeszcze będzie czas. Można jeszcze na szybko sprawdzić czy problem jest z paliwem, na uruchomionym silniku psiknij plakiem w dolot felernej strony, jak cylindry się odezwą to problem z paliwem(brak zasilania, sterowania...
Witam mam pytanie jak jest sterowany zapłon w takim mercedesie(wtrysk mech.). czy z czujnika położenia wału czy jak.Za podpowiedzi z góry dziękuje.Pozdro.
Witam mam pytanie odnośnie rodzaju układu wtrysku. Czy w tym silniku jest k-jetronik, czy już zwykły wtrysk sterowany elektronicznie?
Pomyśl skąd 45 volt na sterowaniu? Napięcia wyższe niż 24V są na elementach końcowych stopni sterujacych wtryskami niektórych sterowników EDC . Jak jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi.
To jeszcze nie wiesz co ludziska trzymają w piwnicach. :) :) ..... I po obrazkach. Czas minął, trzeba było uważać. :) sterownik do naprawy brak sterowania pompo wtryskiem przerobialem to
Potrzymaj dziada na plaku i popusc rurki od wtryskiwaczy,jak ładuje paliwem to wiadome ze nie steruje ci wtryskiwaczami i musisz sie dowiedziec dlaczego,star diagnoza najlepiej i zaczac od diagnostyki bo skoro odzywa sie na wszystkie to oznacza ze po sekundzie nie steruje wtryskami. W mietkach z tych lat bardzo czesto leciało synchro.Nawet ostatnio...
Tam są trzy urządzenia sterowane podciśnieniem: - wakuometr / na zegarach/, - moduł zapłonu, - regulator ciśnienia paliwa, podłączony do odma - filtr powietrza. Dwa pierwsze podpięta za przepustnicą / nie mylić z klapą spiętrzającą/. Dodam , że sterowanie ogrzewaniem , też jest sterowane podciśnieniem.
Podaj kod silnika. Z tego co podałeś to nie jest mechaniczny wtrysk. Ano nie jest. Żaden 202 nie miał mechanicznego wtrysku. Były dwie wersje: PMS (sterowany ciśnieniem) i HFM (sterowanie przepływem powietrza). Specjalny manometr do podpięcia się do listwy a nie do węży paliwowych. Na magistrali jest zaworek specjalnie przeznaczony do pomiaru ciśnienia...
wtrysk mechaniczny? czy juz sterowany elektrycznie?
Myślałem akurat o BARACH. Poza tym wtryski w CDI są sterowane prądem - a nie ciśnieniem.
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
Temat dotyczący spadku mocy i dymienia rozwiązany po wymianie wtryskiwacza. Okazało się że byl uszkodzony element sterowania (cewka) w pierwszym wtrysku. Pruba regenerowania nie dała żądanego efektu, pozostało kupić nowy.
za niskie ciśnienie na pompie, przy rozruchu powinno być około 250 bar, zawór na listwie lub sterowanie wtryskami. Osobiście stawiam na pompę.
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
Czy na jednym z przewodów od wtrysków nie powinno być stałe zasilanie po włączeniu zapłonu? I czy jest sterowane minusem? Zapomniałem jeszcze, że wyświetla się kontrolka EDC.
Nie znam tego sterownika , foto faktycznie nieczytelne. Jeżeli ta dolna wtyczka i jej piny , sa miedzy innymi do sterowania wtrysków , to na okablowaniu ich należy szukać nieprawidłowości!
Kolego zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia paliwa i sprawdzenia oleju czy nie masz w nim paliwa (może być konieczność wymiany oleju ) . Obecnie silnik dostaje paliwo z wtrysków lub gaz oraz leje się do niego paliwo z tego zaworu , przy tak bogatej mieszance nie ma możliwości by nastąpił zapłon . Tym sparciałym wężykiem idzie podciśnienie do...
Sprawdź czy jest sterowanie na wtryski, jak poda z dwa impulsy i potem wyłącza wtryski to immo rozłącza.
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
ciśnienie od 25 do 30 bar a nie ma sterowaniem wtryskami to za małe ciśnienie przecież o 10x a piszesz że masz prawidłowe.??
Podepnij pod kompa auto jak radzi kolega, dobrze by było gdyby to była jeszcze starka Mercedesa. Być może sterowanie turbo lub jakaś inna pierdółka.
moje pytanie jest nadal aktualne - gdzie powinien być podłączony napęd przepustnicy - czy do komputera wtrysku , czy do czujnika temperatury. Przepustnica w układzie KE jest MECHANICZNIE (linką) połączona z pedałem przyspieszenia. W nowszych silnikach (M111) przepustnica RÓWNIEŻ jest połączona mechanicznie z pedałem przyspieszenia, natomiast dodatkowy...
Witam, mam problem z Mercedesem w210 3.2 CDI 197 KM, otóż zdarza się tak, że auto się trzęsie. Gdy daję więcej "gazu" wszystko jest normalnie ale gdy obroty spadną poniżej 2tyś autem zaczyna trząść. To samo jak stoję na światłach z zapiętym "D" czuć wibracje silnika. Dziś testowałem auto z wyłączonym radiem i klimą i powiem, że nie doświadczyłem trzęsienia....
Jak on działa? To należy się dowiedzieć , poczytać , douczyć /na tym forum jest od groma na ten temat / , a dopiero później zadawać pytania o usterkę wtrysku mechanicznego sterowanego przez KE Jetronica.
Witam czy spotkal sie ktos z usterka w Mercedesie S500 z 2000 roku, usterka polega na tym za samochod po nagrzaniu do okolo 85/90 st w momencie kiedy chce wlaczyc wentylator chlodnicy gasnie. Po sprawdzeniu okazuje sie ze zanika sterowanie wtryskami i iskra. Prosze o wszelkie podpowiedzi.
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Jak sądzicie koledzy czy wywalony sterownik? Czy to jest ten sam mercedes o którego niedawno pytałeś jak jest sterowany zawór początku wtrysku. Po co się buerzesz za coś o czym nie masz zielonego pojęcia. Umiesz tylko przeczytać błędy i co dalej? Dalej płacz i elektrodo pomóż. Wymień sterownik i będziesz wiedział czy to on był winien.
Napisz o co Ci chodzi z tymi obrotami. Bo na tę chwilę to jest tylko jedna odpowiedź; Pedał gazu. Na drugie pytanie też. Pompa zasilająca pompuje paliwko, elektronika steruje wtryskiem, pozostałe paliwko chłodzi układ wtryskowy i wraca do zbiornika. :)
pompa jest rzędowa, zachowanie układu jest takie jak by był zapowietrzony jednak próbując odpowietrzać pompując pompką ręczną układ jest zalany .Mam pytanie czy w pompie wtryskowej listwa jest sterowana podcisnieniowo czy mechanicznie bo wygląda jakby paliwo nie dochodziło na wtryski
To co innego powoduje, że wtryski są sterowane ok 2sek podczas odpalania a potem już nie? mimo, że +12V jest cały czas na wtryskach? iskra jest prawidłowa cały czas, jak się rozpyla benzynę nad dolotem to on sobie pracuje na tym normalnie ładnie równo, także na gazie 1gen też by pracował w tym stanie, ja tak Astrą F jeździłem pół roku jak zgubiłem immo,...
Zajrzyj najpierw na www.mercmania.pl dział paliwa alternatywne. Tam jest trochę do poczytania. Osobiście mam w201 m102 i blosa i jeździ to dobrze ale zastanawiam sie nad zainstalowaniem mocno modyfikowanego wtrysku gazu. Zaraz ci tu napiszą że nie warto podchodzić do gazu i że mercedesy gazu nie lubią - to nie jest prawda. Potrzebujesz zmodyfikować...
Pierwsza rzecz to powinien być komp, w takich autach mechanik z kluczem to może sobie postukać w oponę, a jak nie chce zapalić to raczej coś z układem paliwowym będzie nie tak, ale to jest tylko gdybanie bo równie dobrze może być wysypane immo, albo sterowanie wtryskami. Możliwości jest tyle co elementów w silniku. Powodzenia u mechaniura.
mercedes w budzie w140 z motorem m 120.980 290kW sterowany wtryskiem jetronic LH 4.1 instrukcja SIS z KTS 500 opisuje dwie jednostki prawdopodobnie odpowiedzialne za prace na wolnych obrotach tj. LH unit i EMS unit. Opisane sa one w dziale Safety fuel cutout. czy ten uklad jest odpowiedzialny za prace i odciecie czesci wtryskow na wolnych obrotach ??...
Powiem Ci, że w sumie nawet bez schematu. Pod komputerem wywala ten sam błąd po próbie startu (common rail ble ble ble). Wiadomo, że chodzi o to, że uruchamiam motor, a wtryski nie podają paliwa, bo odcięte jest zasilanie, albo sterowanie(i stąd te błędy).
Właśnie skleciłem wszystko(a wiesz jaka to robota z przelotkami). Bez obciażenia mam na wyjściu sygnał sterujący.Po podpięciu na wyjście BU.. wysterowałem druga cewke,ale sterownik po ok. 2s rozłacza sterowanie pary wtrysków.Tranzystor wygląda tak samo jak w PMS tylko ma 4 wyjścia.Trzy jak w znanym tranzystorze czwarty pin ma ok 100 ohm wzg. masy paramaetry...
Za akumulatorem znajduje się zespolony przekaznik pompy paliwa ,wtrysku rozruchu i grzania lambdy. Są tam dwa przekazniki sterowane elektroniką, ten większy jest od pompy paliwa , sprawdz jego działanie.
Nikt nic nie napisał... No cóż... Usterką było przycięte kable od wtrysków idące przy belce przedniej...Sterują one również gazem...więc objaw na lpg jak i na pb... kable szły w peszlu więc nawet nie było ich widać... pozdr.
Witam Jak w temacie 200 cdi z 2001roku.Kts podaje napiecie wtrysk 1 i 4, wtryski podmienione,polaczenia sprawdzone,dalej to samo.Doszedlem do sterownika silnika i stanelem ??Wyglada to na sterowanie,bo nie mam sie, za co zaczepic,moze ktos mial cos podobnego??Ukald zasilania paliwa przerobiony caly. Pozdrawiam
"Już dawno bym "unowocześnił" na elektroniczny wtrysk i pozbył się tego szmelcu." no teraz po tych wszystkich naprawach/ingerencjach zapewne masz rację... ale nie zmienia to faktu, że sam układ wtrysku mechanicznego na tamte czasy, co by nie mówić, był bardzo, bardzo dobry... a przy odpowiednim podejściu/serwisowaniu, także bardzo trwały jak i bezawaryjny......
Witam, mam pytanie trochę z innej beczki do znawców silników Mercedesa 2.6 Mam zbudowana terenówke do rajdów 4x4 z takim silnikiem lecz bez elektroniki, tylko moduł zapłonowy do iskry. Auto odpala, do sterowania 7 wtrysku służy mi dodatkowy przycisk przy odpalaniu. Ale problem jest przy ostrym ruszaniu, silnik tak jakby się zalewał i trzeba trochę odjąć...
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
No to zaczeło się pompa wyciągnięta raptem trzy dni, do tego stado blokad ale jakoś poszło. A tu zagadka dla popmiarzy sterowanie elektroniczne i lipa, nawed PKS Oława nie podejmuje się? No to chyba karnister benzyny i płonie Merc w lesie....
Witam wszystkich ,mam Merca w124 z silnikiem 2.2 150 KM dokładnie motor M111.960 , niestety od dłuższego czasu mam problem typowo elektryczny - elektroniczny ,którego nie potrafię zdiagnozować .Polega on na odcinaniu sygnału sterowania na 2 i 3 wtrysku ,przestają pompować i wypada zapłon i silnik pracuje na dwóch cylindrach .Dzieje się tak po tym jak...
Jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś informację na ile stopni przed lub po gmp ma być ustawiony początek wtrysku czyli tzw. zapłon ? Samochód to mercedes w210, 300TD, 99 rok, pompa rzędowa Bosch sterowana elektronicznie. Czytałem tyle na ten temat że już nie wiem sam. W serwisie nie potrafili mi powiedzieć, jeden serwis że 14 stopni po gmp, drugi ze 24 przed...
Jak masz K-Jetronic to wtryskiem rozruchowym steruje wyłącznik termiczny. https://www.google.pl/search?q=thermozei...
Tak , chyba regulator , gdyż pisze , "kostka na dwa " przewody. Lecz dalej nie wiemy co to za układ , trudno od petenta o bliższe wiadomości! LE -J i L-J też nie , były bez rozdzielacza . Chyba ,że to stary K-jetronic bez sterownika, z reg.ciśnienia termo - mechanicznym i bimetalowym zaworem dodatkowego powietrza oraz wtryskiem rozruchowym sterowany...
Silnik 3.0 24 V na wtrysku KE-Jetronic ,problem polega na dziwnej pracy ukłdu wtryskowego ,na wolnych jest ok uruchamianie też bez względu na temp. sil. Po nagrzaniu i obrotach ok 2000 następuje prawie zalanie silnika paliwem przy 3000 ok . Sprawdziłem klapa nie zacina się położenie prawidłowe, ciśnienie paliwa 5,4 bara niezmienia się bez względu na...
Jakim sprzętem Kolega to diagnozuje ??? Mam jeszcze jedno pytanie co to jest blok modułów zaworów sterujących SCR 7905 Rząd zaworu proporcjonalnego 'Moduł ramy SCR' ma zwarcie z biegunem dodatnim. Seria zaworów proporcjonalnych układu SCR, może to być moduł pompy (elektrozawór akumulatora ciśnienia, elektrozawór powrotny AdBlue) jak również dozownik....
Bez względu na to jak sterowane są wtryski benzyny w sterowniku gazu najkorzystniejszym wyborem jest sekwencja - wtedy wtryski LPG będą aktywowane w ten sam sposób jak benzynowe. Opcje półsekwencja i full-group służą emulacji sekwencyjnego wtrysku w celu wydłużenia czasów aktywacji wtryskiwaczy LPG. Przy wtrysku full-group czasy wtrysku są bardzo krótkie...
Witam Mam problem z Mercedesem ML 320 CDI z 2007 r. Auto po odczytaniu błędów przez SD nie ma błędu związanego z silnikiem, a nie ma mocy. Wszystkie parametry wydaje mi się, że są w normie. Czy wtryski mogą być uszkodzone, a komputer nie wskazuje żadnego błędu ? Samochód wkręca się do 3000 obrotów i bardzo powoli się rozpędza. Z góry dzięki za wszystkie...
to benzyna czy diesel? immo?? mercedes był by tak głupi, że immo odcinało by rozrusznik a nie wtrysk?? przecież każdy nawet najgłupszy złodziej by to odpalił wtedy wsadzając śrubokręt w styki rozrusznika! wg mnie to w wypadku po prostu uszkodził się (może urwał?) kabel sterowania rozrusznika, a może przekaźnik rozrusznika, trzeba pomierzyć od stacyjki...
Jest to wkońcu Francuz, nie oszukujmy się Panowie... wiele elektroniki jednym słowem Nie mogę czytać takich głupot. Zamek centralny po roku 2k występuje chyba w każdym aucie - ELEKTRONIKA!!! We francuzie jest jakiś z procesorem pewnie zaprogramowany na zepsucie, dodatkowo ma 40 czujników. A inne auta mają wtryski mechaniczne jak stare mercedesy, klimatronik...
Dziękuję za szybką odpowiedz Gerri tak liczyłem na Twoją wiedzę. Co do tachografu zgadza sie miga godzina i nie wiedziałem o co chodzi. WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ? WS 1904 uszkodzenie kabla od czujnika prawdopodobnie tak Gdzie moge szukać tego...
Witam mam dwa pytanie dotyczace mojego mercedesa a wiec tak mam 3 litroego(benzyna) mercedesa i dwa problemu. 1. Co moze byc jak auto sie nagrzeje to zapala sie kontrolka oleju. Zgasnie dopiero jak ostygnie i na nowo. Co moze byc przyczyna i od czego zaczac ?? 2. Zeby odpalic go musze mu ze pstyka dac prad na takie elektrowzawor co jest obok wtryskow...
emulator sondy lambda oraz emulator wtrysków ma za zadanie oszukanie niejako komputera sterujacego wtryskiem benzyny i nie maja one wplywu na prace silnika na gazie , zastosowanie attuatora pociaga za soba koniecznosc sterowania czyms zawartego w nim silnika krokowego i bez elektroniki sie wowczas nie obedzie
koltec jest to wtrysk ciągły gazu czyli dokładnie to co k-jetronic wymagania zostały opisane powyżej a i ta sekwencja niepotrzebująca czasów wtrysków benzyny jest też interesująca i chyba to ona wydaje mi się najlepszym i najtańszym wyjściem ale radzę się dokładnie zapoznać z wymaganiami bo zapewne sterownik lpg potrzebuje sygnału obrotów i wypytać...
Jaki Monowtrysk , KII jetronic , wtrysk mechaniczny . Trzeba czujnik temperatury silnika sprawdzić , jest z przodu na głowicy. Jest tam również wtrysk rozruchowy sterowane przez sterownik i zawsze uruchamia się po po włączeniu zapłonu w zależności od temp. sinilka. Jeszcze przed sprawdzaniem czujnika , odpalaj na lekko uchylonej przepustnicy , zassane...
Nie podałeś jaki tam typ silnika i wtrysku. Starodawne egzemplarze miały od góry, ukośnie, dużą śrubkę do regulacji wolnych obrotów. W nowszych obroty regulował sterownik - jeżeli są nieprawidłowe - to trzeba szukać usterki. Kolektor MUSI być szczelny - nie może być żadna niezaślepiona rurka. Wszelakie nieszczelności (tzw. "fałszywe powietrze") prowadzą...
najprawdopodobniej jest problem z zaworem regulujkacym wolna obroty , z tego co wiem to w tych systemach stosowalo sie kilka mozliwych sposobow na wolne obroty np .silownik pneumatyczny uchylajacy nieco talerzyk przepustnicy przy pracy na gazie , odcinajac zasilanie zaworu wolnych obrotow , lub odcinajac sterowanie zaworu wolnych obrotow montowalo sie...
czym jest sterowana, Ilością zasysanego powietrza przez silnik i dam powietrza Nie dajesz wtedy powietrza, tylko więcej paliwa. Weź sobie poszukaj materiałów w internecie o budowie i zasadzie działania wtrysku KE-Jetronik i zapłonu EZL bo bez tego nawet nie podchodź, bo polegniesz.
Witam panowie. Mam wielki problem z ml 163. 2.7cdi. Wywala mi blad p1403-032. Już przejrzałem szystko. Wtryski ok. Zawor jest 2. (egr) zaworek elektryczny sterowania tez. Wyciągnienty kolektor, chlodniczka ta co obok jest. Wszystko wyczyscilem. I dalej jest to samo. Jak podlaczam kompa i egr wysterowuje to wszystko wydaje sie ok.dziala zamyka i otwiera.ale...
Sterowanie na wtryski nie działa. Immo odcina w stanie wygaszania. Czy ten magnetyczny zawór sprawny? Czy kontrolka świec żarowych świeci? Jak nie to silnik bedzie kręcił a nie zapali bo przekaźnik na komputer walnięty. Spróbój na fleka. jeśli wszystko OK, to przeczyść wtryski lub poluzuj bo zamknięte. Tak sobie tylko myslę. Jeden wielki stek bzdur!...
dużo czasu minęło i faktycznie należy się odpowiedź jak rozwiązałem problem ... trochę kasy poszło na wymianę różnych niepotrzebnych elementów które i tak nie rozwiązały problemu. Zacząłem rozbierać powoli przepływkę która jest na nieszczęście zintegrowana z komputerem ( zemsta niemca) nie można samemu jej wymienić jest firma w Biłgoraju która zajmuje...
KWOK. Masz rację tylko przy takim ustawieniu pracował jak pisałem wcześ, niej i ale jest pewna uwaga przy takim ustawieniu pompa startuje z szóstego cylindra,jeśli startuje z pierwszego nie pasują przewody ale jest lepiej. Witam, Prawde mowiac, nie bardzo zrozumialem, co to znaczy, ze pompa startuje z 1 lub 6 cylindra, ale to nie ma znaczenia. Rozumiem,...
devcrk Jak wytłumaczyć zależność nieszczelnego by-pasa z podawaniem /nie podawaniem/ paliwa przez rozdzielacz ? Napisz proszę czy ja dobrze myślę ? Jeżeli spadnie fajka z obwodu by-pasa (ta guma przy zaworku powietrza) to silnik zasysa powietrze nie przez przepływomierz ale przez nieszczelność by-pasa. Jeżeli zasysane powietrze nie płynie przez przepływomierz...
Nie będzie nic wybuchać przy zdrowym układzie zapłonowym, i to nie dlatego, że jest cut-off, tylko temu, że jest to jednopunkt i krótki kolektor. Nie wiem skąd układ miałby brać osobne mapy dla każdego z wtryskiwaczy, bo rozumiem, że dla monowtrysku jest jedna. I chyba dlatego zbyt wiele się jednak u mnie na IV nie zyska. Dobrze kombinuję? W obu przypadkach...
Potrzebuje pomocy ,mercedes w220 400cdi rocznik 2002 przyjechał na lawecie diagnoza -nie ma sygnału sterowania 5 wtryskiwaczami, brak błędów po podłączeniu SD synchronizacja wałków ,cisnienie paliwa wszystko w normie przedzwoniona cała wiązka elektryczna masy ,zasilania podmieniony czujnik wałka i czujnik obrotów wału podejrzenie padło więc na ecu .Kupiłem...
a pytam sie tak z ciekawości bo w sumie mam problem - auto ciężko zapala jak jest zimne, trzeba popiłować ale jak sie rozgrzeje to chodzi równiutko - podejrzenia padły na 5 wtrysk - przy pomiarze wyszło że dostaje tylko jeden impuls, gdzie powinien chodzić ok 18 sekund. Sam wtrysk jest sprawny. Sterowanie odbywa sie przy pomocy czujnika temp. Po podłączeniu...
Witam mam problem z nie odpalającym Mercedesem Sprinterem z 2005r 2.2 CDI. Auto stało kilka tygodni nie odpalane. Kiedy chciałem go uruchomić okazało się że akumulator jest słaby (ale chwile zakręcił). Zmieniłem akumulator na nowy i po przekręceniu stacyjki rozrusznik nie kręci. Nie ma sterowania. Okazało się że przekaźnik się nie zwiera zmieniłem go...
witam, po pierwsze sprawdż czy nie przestawił sie poczatek wtrysku, sprawdż tez przelewy na wtryskach ,mozliwe ze któryś leje, turbina w tym modelu jest doś prosta bez reg kierownicy tylko z zaworem upustowym sterowany cisnieniem doładowania, turbina dość rzadko nawala, jak już to sprawdż czy cały dolot jest szczelny z chłodnića powietrza włącznie,...
To są gaźniki. U mnie jest mechaniczny wtrysk. Grzałka jest między kolektorem a głowicą https://obrazki.elektroda.pl/1154570600_... https://obrazki.elektroda.pl/2949284100_... https://obrazki.elektroda.pl/7036458700_... Na zdjęciach grzałka, przekaźnik i czujnik który tym steruje.
Diagnozowałem kts200 nie zgłasza żadnego błędu oprócz świecy żarowej tzn.trzecia spalona.Mam jedną turbinę,wężyki przy sterowaniu są szczelne,tylko nie jestem pewien czy sam zawór modulujący działa poprawnie.W teście ilościowym wtryskiwaczy pokazało,że nierównomierny wydatek tzn.pierwszy cylinder -0,6 drugi 00 trzeci 00 czwarty 0,7.czy można się sugerować...
Witam kolego SAYA916. Posiadam MB G klase 290TDI. Mam w nim nastepujacy problem. Po odpaleniu silnika turbina nie jest sterowana. Zawor upustowy spalin jest caly czas otwarty przez co turbina wogule nie doladowywuje. Elektro zawor turbiny jak i ERG sa sprawne. Do tego jest wielkie spalanie i oczywiscie brak mocy. Nawet w momecie kiedy podcisnienie podepne...
Wiatm! Po 5 latach niezawodnej pracy raptem mój "mercedes" dał o sobie znać. Mianowicie podczas jazdy raptownie obroty silnika zaczęły pracować jak generator -wysokie aż do "bólu" i niskie aż do zadławienia silnika.... Dzieje się to zarówno na obrotach jałowych jak i o dodaniu "gazu.. Diagnosta telefonicznie podał jako przyczynę awarię wtrysku - sterownik...
Mercedes to fajne auto ale jego bezawaryjność i trwałość to MIT z czasów 124 nie mający odzwierciedlenia w rzeczywistości. Mam codzienne obserwacje na ten temat, i zgadzam się, że jakość mocno spadła. Nie tylko jest to wina księgowych wiszących nad projektantami, ale również dużo bardziej skomplikowanej konstrukcji niż kiedyś - szczególnie dają niezawodności...
P1482-Obwód wyjściowy sterowania świec żarowych P2134-Obwód podgrzewania wstępnego - cylinder 2 - R9/8 P2135-Obwód podgrzewania wstępnego - cylinder 3 - R9/9 P2051-Obwód czujnika ciśnienia na szynie CRCharakter usterki: Ciśnienie zbyt niskie P2021-Obwód czujnika ciśnienia na szynie CRCharakter usterki: Sygnał zbyt niski Wiesz co masz sprawdzić ?!
Zadaniem tego przekaźnika jest tylko i wyłącznie zabezpieczenie elektroniki auta przed zbyt wysokim napięciem lub jego odwrotną polaryzacją. Zresztą taka jest jego nazwa: Overvoltageprotection relay (ang) lub UberSpannungSchutz (niem.) Nie ma on nic wspólnego z żadnym silnikiem krokowym - tym bardziej, że takowego w twoim Mercedesie nie ma. Jeżeli chodzi...
Niestety nie posluchalem rady ,ze mercedes jest niegazowalny i oddalem do zagazowania E220 w nadwoziu W124 z motorem M111. Zostala zalozona instalacja diego G3 + reduktor KME red + wtryski keihin . Instalacja ma w tym momencie ok 2 m-cy i 8 tys przebiegu. Problem polega na tym ,ze mercedes spalal od 8.5l E95 w trasie do 11l E95 w miescie .Jest to werska...
kolego pawlik napisałem ze drzy na wolnych a tak przy 130 jest głośnow aucie dodatkowo ale drży na wolnych obrotach tak ze nawet opona drzy swoim tepem a felga swoim napinacz jest nowy wtryski zrobione stawiam albo na dwumase ewentualnie podejzewam jakies sterowanie cisnienia pompy Dodano po 3 a pompe podejzewam dlatego ze mi strasznie mało pali przy...
Nie wiem czy kolega rozwiązał już swój problem postaram się jakoś odpowiedzieć 1) Ma kolega całkowicie rozregulowany silnik bo czarny dym to najprawdopodobniej źle ustawiony zapłon ale i tak to nie pasuje do niczego Bo biały to woda, niebieski to olej ale czarnego nie spotkałem. Ustawianie zapłonu zależy od prędkości obrotowej. W żadnym przypadku NIE...
(at)MSWOLA właśnie w taki sposób dowiedziałem się że nie podaje paliwa na wtryski, i nie wypłynęła ani kropla Oto błędy zczytane przez carsoft: P0105 Pressure sensor - Verify also the electrical and pressure leads and the control unit P1622 Injection pump switch off valve - Verify the wiring and the connections narazie nie mam jeszcze tego czujnika...
silnik jest na ciągłym mechanicznym wtrysku KE-Jetronic (wspomaganym elektronicznie) i nie ma tam klasycznego aparatu zapłonowego - jest czujnik położenia wału i na jego podstawie sterownik wtrysku steruje zapłonem poprzez jedną cewkę której przewód WN idzie od rozdzielacza mechanicznego z wirującym palcem. Palec ma odpowiednią szerokość, tak aby przeskok...
Mabos. Nie zawracałbym wam gitary, jeśli problem byłby z ciśnieniem na railu, czujnikami, transmisją między sterownikami, synchronizacją rozrządu z pompą, napięciami polaryzacji czujników itd itp, bo takie rzeczy w naszej branży to się sprawdza "na dzień dobry". Komp ewidentnie nie steruje wtryskami, a opis na wyświetlaczu licznika nie pojawia się przecież...
Witam Auto jak w temacie VIN WDB1260441A223189, mam kilka pytań co do regulacji tego silnika. Generalnie pracuje równo, ale co jakiś czas wypada mu zapłon, przed przyjazdem do mnie na wolnych obrotach miał około 900-1000 obr. i trzęsło silnikiem jakby pracował na siedmiu garach. Okazało się, że winna była regulacja cięgła gazu, która idzie do czegoś...
dzisiaj podczas zakładania rurki do wtrysku wyrwałem przypadkiem przewody ciśnieniowe. Potrzebuje schemat instalacji podcisnienia. Mercedes w201 190D 2.0 72kM 1991r bez klimy ma abs i centralny zamek sterowany prawdopodbnie pneumatycznie
Witam Mam dwa pytania W aucie padł sterownik silnika, brak iskry, sterowania wtryskami oraz pompą paliwa, połączenia między tymi urządzeniami a komputerem są prawidłowe. Napięcie na nodze A2 A10 jest, masy też są, brak komunikacji, połączenie między sterownikiem a złączem diagnostycznym prawidłowe, czujnik wału dobry 700Ω. Czy może być jeszcze...
Witam, mam problem z CLK 3.2 V6 B+G '99 Auto nie odpala, rozrusznik kręci, paliwo jest, iskra jest, przepustnica działa, czujnik wału OK, czujnik wałka OK, czujnik temperatury OK, ciśnienie paliwa OK, przepływomierz OK, świece nowe, cewki OK, kable OK. Auto łapie na 1 sekundę i gaśnie. Na plaku pali i reaguje, na gazie brak biegu jałowego i po zejściu...
Rozrusznik kręci samochód nie odpala. Po włączeniu stacyjki pojawia się code i błąd MR 1 9963. Jak wykasuję komputerem diagnostycznym Magneti Marelli ten błąd przy włączonym zapłonie to nie mam błędów i na desce rozdzielczej też znika MR 1 9963 . I wtedy jak zacznę kręcić rozrusznikiem to pojawia mi sie błąd wewnętrzny sterownika P2828 ( na interfejsie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
"Wtrysk", czy raczej podawanie pary wodnej do procesu spalania silnika diesla został wymyślony już dawno temu przez... Polaka! Zdaje się że był to niejaki pan Jan Gulak? Nie pamiętam niestety szczegółów (chyba oglądając jakieś disovery albo coś w tym stylu to usłyszałem i nie zwróciłem należytej uwagi), ale podobno w czasie jazdy swoim mercedesem w...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Chodzi oto. Ze benzyna podawana jest do zbiorniczka który umieszczony jest na kolektorze wydechowym , i natychmiast zamienia sie w parę przegrzaną. Nawet ciężki olej, też zamienia się w tę parę. A para przegrzana ma to do siebie, że nie skrapla się tak szybko. Gdy zostanie zmieszana w kolektorze ssacym.Z powietrzem. Zrozum nawet najlepsze wtryskiwacze...
Ja bym założył BRC PLUG&DRIVE na 2 reduktorach BRC 1500 lub jednym BRC MAX (napewno obsłuży te 388KM) koszt takiej instalacji to max 5000zł masz 2 lata gwarancji bez limitów kilometrów i gwarancje w wiekszych miastach calej Polski. Wtryskiwacze BRC sa niezawodne a co najważniejsze odporne na zanieczyszczony gaz w Polsce. Jeśli chodzi o STAGa 300 mysle...
Witajcie, Tym razem znajomy poprosił mnie o pomoc z TIR-em, nigdy nie miałem z tym do czynienia, więc chciałem podpytać, co jest najistotniejsze, aby on zapalił. Silnik V6 na takich, jakby pompowtryskach - pompki są na wałku rozrządu, a wtryski są elektrycznie sterowane. To już ogólnie długo stoi, naprawiali tam silnik, bo stukała panewka, może potem...
Pompa jest załączana przez przekaźnik pompy paliwa. Styk roboczy jest zasilany osobnym bezpiecznikiem niż cewka tego przekaźnika. Brak zasilania cewki powodowałby więcej błędów min przepływomierz, elektrozawór turbiny oraz EGR. Sterowanie przekaźnika jest realizowane w masie przez ECU. Paliwo ma być w obu komorach zbiornika. pompka jest z prawej strony...
Jak ty kolego chcesz zbadać wtryski wyciągnięte z samochodu diagnoskopem serwisowym do mercedesa?
Chodzi o mercedesa 124 z mechanicznym wtryskiem paliwa. Dodano po 1 A może dało by się zrobić układ który by dodawał napięcia gdy obroty spadną poniżej 800obr a gdy są wyższe to nie dodawał . A silniczkiem sterował by dalej komp silnika
mercedes wtrysku częstotliwość sterowania wtrysku schemat sterowania wtrysku
podłączenie access point samsung le32b530 programować skaner uniden
klimatyzatory kaisai indesit xwa71283
Czujnik indukcyjny - zasada działania i zastosowanie Wzór pisma o niedotrzymanie warunków umowy przez TAURON