DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Ja się nie będę wysilał na odpowiedź. Z uwagi na brak danych auta post powinien wylądować w koszu. Pisanie odpowiedzi z nadzieją, że się trafi w odpowiedni model mija się z celem. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B...
Otoz napotkalem problem w ww aucie chodzi o to ze nie ma sygnalu do predkosciomierza i obrotomierza i w zwiazku z tym mam pytanko gdzie szukac kaabli oodpowiedzialnych za to? Nie wiem czy dobrze mysle ze sygnal do predkosciomierza pobierany jest z czujnika na skrzyni a obrotow z alternatora?
Padł alternator (może nie dosłownie pewnie szczotki albo mostek), lub coś z paskiem. Czasami też pada sprzęgiełko alternatora i mimo że pasek się kręci wirnik alternatora stoi w miejscu. W A klasie wspomaganie działa jeśli dostanie sygnał z alternatora, jest elektryczne.
U mnie w 124 był z uwaga - alternatora :)
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
witam wszystkich mam problem z nie działającym obrotomierzem w mercedesie w202 1996r. diesel z skąd jest brany sygnał z alternatora ? czy sygnał podaje sterownik silnika po CAN od czego zacząć a może jest oddzielny sterownik ?
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Znalazłem na alledrogo obrotomierz w dość niskiej cenie. Również do benzyny. Kupiłem. Zrobię test porównawczy jak do mnie dojdzie. Ciekawe czy rzeczywiście mój obrotomierz jest 'strzelony', czy kupuję z benzyny, która nijak się da dostroić do sygnałów z alternatora......
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Nie przerabiałem tego tematu - ale chyba to będzie sygnał obciążenia do sterownika silnika - ale tego nie jestem pewien. Niestety ale nie mam aż tak szczegółowej informacji. Coś podobnego na rysunku. pozdrawiam. P.S. Czy to aby nie był automat ???
Zgadzam się z kolegą oprócz tego DF (DF lub DFM sygnał sterujący wirnikiem lub sygnał obciążenia alternatora) powinno być D+.
Witam, posiadam mercedesa E 124, 200D, jest to była taksówka... Mam problem z obrotomierzem, raz jest a raz nie ma, założyłem inne zegary i to samo. Czy może ktoś wie skąd idzie sygnał do obrotomierza bo z tego co wiem to w tym modelu nie z alternatora. Wielkie dzięki za odpowiedź!
c3 to sygnał prędkości z tacho. W to obroty silnika z alternatora.
Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
Tak więc jeżeli chcesz zastosować oryginalny obrotomierz z diesla - to musisz w nim przerobić elektronikę i dostosować ją do wejścia "W" w alternatorze.
Mam jeszcze jedno pytanie, potrzebuję wykorzystać sygnał obrotów do włączania sprężarki. Pełne „otwarcie przepustnicy” (wyłącznik krańcowy na pompie wtryskowej) mam, sygnał z kickdown mam. Zostają obroty silnika, na zgaszonym silniku mam 8 wolt, stałe. Po uruchomieniu pojawia się tam sygnał prostokątny o częstotliwości zależnej od obrotów silnika i...
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Musi być włączony silnik (sygnał z alternatora). W sprawie przeróbki możesz zgłosić się do firmy HVAC z Gliwic.
Obrotomierz oryginalny w tym typie otrzymuje sygnał z czujnika indukcyjnego na kole zamachowym. Tak więc oryginalnego obrotomierza nie da się podłączyć bez większych przeróbek do alternatora. Temat był poruszany na forum www.mb.org.pl Pzdr.
Ten błąd związany z sygnałem D+. Najprawdopodobniej masz problem z alternatorem lub z przewodem (FR X4 - 13 ___ alternator X1 -2, chyba czarny).
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
Na płytce obrotomierza jest multiwibrator monostabilny z generacja krókich impulsów. Trzeba zmienić czas trwania impulsu i sprawdzić czy wejście impulsowe wytrzyma dłuższy czas sygnał W z alternatora. Jeżeli nie masz zdolnosci elektronicznych poproś znajomego fachowca o pomoc. Płytka nie jest skomplikowana i napewno dojdzie co trzeba wymienić na inne...
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co...
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Witam Kolegów forumowiczów! Mam pytanie dotyczące alternatora w Mercedes 814 Eco power silnik 4,2 czterocylindrówka.Instalacja 24V Do alternatora dochodzą 4 przewody.Gruby brązowy-masa. Gruby czerwony-prądowy.Jest jeszcze niebieski oraz biały z niebieskim paskiem. Czy dobrze myślę,że po włączeniu zapłonu(przy zgaszonym silniku) na niebieskim tj.tym...
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN. Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również...
Obrotomierz akurat w tym modelu jest "zasilany" sygnałem pochodzącym od regulacji wolnych obrotów(starsze i bodajże 200D miały po alternatorze) :) Generalnie też sądziłem że ma gdzieś opory, ale cały mechanizm działa luźno, jakby jakieś wzbudzenie szwankuje?
Nic się nie zmieniło, uszkodzony jest najprawdopodobniej moduł ładowania MN,nie Ładował jeden alternator ,doszliśmy do tego ,został naprawiony, pod deska była wyjęta żarówka od ładowania 2 alternatora,jak ją wkładamy to auto wogóle nie pali ,po wyjęciu pali ,daliśmy osobna kontrolkę z tyłu przy alternatorze aby ładowały oba ,otworzyliśmy moduł MN tam...
Wyjąłem wszystkie po kolei i nic przekazniki też i nic odkreciłem kabel od alternatora i nic od rozrusznika i nic automat i nic ciągle ok 10 a brało coś odkreciłem przewod + od tego zacisku z czerwoną klapka że znaczkiem + i nic nie pomogło więc został już tylko kabel połączony w zacisku idący od rozrusznika do podgrzewacza bo nic innego nie jest w...
W pierwszej kolejności sprawdził bym kabel wzbudzenia alternatora, niebieski, jeśli jest tak samo jak w młodszych rocznikach to idzie do złączy po lewej stronie auta, obok kierowcy. Wtyczka nr 1, będą w niej dwa kable, niebieski i biały z niebieskim paskiem obok siebie, niebieski to wzbudzenie, biały z paskiem to sygnał W z alternatora. Ja jak się z...
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Witam. W moim aucie z przerobioną pompą wtryskową (mercedes om606), pojawila się potrzeba instalacji zewnętrznej elektrycznej pompy paliwa. Szukam przekaźnika, który po włączeniu zapłonu załączy pompe na kilka sekund, wyłączy aby nie rozładowywać akumulatora i finalnie znowu załączy po pojawieniu się np. napięcia z alternatora, cisnienia oleju lub pod...
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną, gdzie szukać - czy sygnał jest brany bezpośrednio...
W mercedesie a 140 po 3 tygodniach postoju rozładował się akumulator i nie chciał odpalić. Okazało się że bateria padła. Podładowali akumulator i nadal nie chciał odpalić, rozrusznik próbował kręcić ale go rozłączało tak jakby był zblokowany. Odnalazłem tego przyczynę a mianowicie alternator zblokowało, alternator naprawiony już wsadzony i odpala ale...
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
Skoro kolega pisze, że nie jest założona wtyczka, to powodem niedziałania jest brak kabla, a nie popsuty bezpiecznik przepięciowy. Za akumulatorem nie ma również żadnego "układu obrotomierza" Skoro obrotomierz założony jest fabrycznie, to bierze sygnał ze sterownika regulacji wolnych obrotów silnika. Wytwarzanie impulsów na obrotomierz jest jego działalnością...
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Tak to prawda co piszesz radio to chińczyk 1999 r.produkcji podłączone bezposrednio do akumulatora , poprzedni własciciel miał go w mercedesie z krótka anteną i nie narzekał ja mam audi a6 c4 avant z anteną as 100 sirio na magnesie ustawioną w lewym narożniku dachu ,dzis sie przejechałem z ciekawosci i tak radio nie przenosi sygnału z alternatora i...
Też nie wierzyłem, że tak prosty obwód, nieskomplikowane auto i tyle godzin zmarnowane bez efektu. Wymiana kostki stacyjki nic nie dała, podobnie jak wyjęcie zbędnych do uruchomienia silnika bezpieczników. Rano zimny znów nie ładował. Na przyczynę usterki wpadłem dzięki lenistwu, nie chciało mi się iść po miernik a w ręku miałem oscyloskop. I moje zdziwienie...
Witam, mam pytanie o sposób sterowania (specyfikację sterowania) dla elektrycznej pompy wspomagania użytej w Mercedes-Benz A160 (zapewne we wszystkich modelach A klasy). Płytka PCB na której jest system sterowania pompą za wejście przyjmuje sygnał z alternatora. Wyjście systemu sterowania to 3 cienkie przewody poprowadzone bezpośrednio do pompy: - czerwony...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś. Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down...
Witam Panownie. Mam problem z mercedesem jak temacie. Mianowicie głównym problemem jest brak ładowania aku w aucie. Alternator sprawdzony, wtyczka dwupinowa, jeden z przewodów idzie bezpośrednio do SAMa pod maską drugi do sterownika silnika i z niego do SAMa. Wiązka sprawdzona jest okej. W aucie było modzone, nie wiem czy tylko zegar czy coś jeszcze...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Modulares Schalter Feld - pole modułowych przełączników - w skrócie MSF. Właśnie to, co opisałem powyżej. Czyli moduł z przełącznikiem świateł awaryjnych jest traktowany jako sterownik systemu i do niego "gwiaździście" dopięte są w sposób równoległy pozostałe przełączniki w kabinie. Wiadomo jak jest z połączeniem równoległym - jak jeden element nawali,...
Miałem kiedyś w radyjku lekki aczkolwiek irytujący gwizd od alternatora (jak dodawałem gazu to mocniej i wyżej gwizdało). Okazało się, że winowajcą była: - niedokładna masa obudowy metalowej radyjka (jak lekko naciskałem obudowę radyjka to gwizd zanikał). Odgiąłem takie blaszki sprężynujące, które masują wieczko radyjka, a ponieważ im i tak nie ufałem...
Witam Problem dotyczy Mercedesa Vito 638 108 2,2 CDI z 2001r. Po włączeniu zapłonu, ani po uruchomieniu silnika nie zapala się kontrolka braku ładowania. Oczywiście ładowania nie ma, nawet na wysokich obrotach. Diagnostyka sterownika silnika nie wykazała żadnych interesujących błędów, oczywiście poza niskim napięciem zasilania. Dodam, że auto stało...
Gdzie w samochodzie jak wyżej mieści się sterownik CAN jak on wygląda Może powiem inaczej Wymieniłem w tym Mercedesie alternator bo się spalił drogie i unikatowe to ustrojstwo bo chłodzony wodą poprzedni się spalił dość konkretnie Od tego czasu istnieje też jeszcze jeden problem , a mianowicie nie da się odpalić silnika o własnych siłach można go odpalić...
sygnał alternatora alternatora mercedes sygnał mercedes
podłączyć termostat zamrażarka transformator halogenowy zmienne akumulator nożyce
ekspres delonghi problemy ekspres delonghi problemy
Jak długo ładować akumulator Ni-MH 14.4V 3Ah? Uszkodzenie pinu 7 w D-Sub: Purpurowy obraz