Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Jak sam przeczytałeś - błędny sygnał na przewodzie LIN. Otóż kabelek, który jeszcze niedawno prowadził z alternatora na kontrolkę w liczniku został zastąpiony prze przewód komunikacyjny LIN (Local Interconnect Network) przez który następuje komunikacja sterownika silnika z alternatorem. Komunikacja odbywa się w obie strony - sterownik silnika może również...
Nie przerabiałem tego tematu - ale chyba to będzie sygnał obciążenia do sterownika silnika - ale tego nie jestem pewien. Niestety ale nie mam aż tak szczegółowej informacji. Coś podobnego na rysunku. pozdrawiam. P.S. Czy to aby nie był automat ???
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Ja się nie będę wysilał na odpowiedź. Z uwagi na brak danych auta post powinien wylądować w koszu. Pisanie odpowiedzi z nadzieją, że się trafi w odpowiedni model mija się z celem. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B...
Obrotomierz oryginalny w tym typie otrzymuje sygnał z czujnika indukcyjnego na kole zamachowym. Tak więc oryginalnego obrotomierza nie da się podłączyć bez większych przeróbek do alternatora. Temat był poruszany na forum www.mb.org.pl Pzdr.
Witam wszystkich. Mam problem z ładowaniem akumulatora Vito 639 111cdi 2006r i szukam podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić. Akumulator jest nowy a alternator sprawdzony na stole probierczym ,nowy regulator napięcia i łożyska, sprawny. Zaciski kabli alternatora do głównej skrzynki bezpieczników wymienione (zacisk F1) z powodu korozji. Myślałem że to...
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Panowie nie mam ładowania :cry: . Napięcie na włączonym silniku jest ok 12,5v. Czy to oznacza że mam regulator rozwalony i trzeba diody prostownicze wymienić :?: Dajcie jakiegoś tipsa. Dziękuje z góry Darek
Witam, Mam problem z alternatorem, a mianowicie alternator się nie wzbudza na wolnych obrotach. Spowodowane jest to prawdopodobnie brakiem zasilania na kablu, który idzie od alternatora do licznika. Stad też moje pytanie czy posiada ktoś rozpiskę pinów licznika do mercedesa 210 96r. wersja z komputerem. Dysponując taką rozpiską będę w stanie ustalić,...
Naprawiłem alternator Bosch 0 124 325 046. Zostały w nim wymienione: wirnik oraz regulator napięcia. Został on sprawdzony nas stole probierczym, ładował prawidłowo. Po zamontowaniu w samochodzie kontrolka po uruchomieniu silnika świeci się ciągle, chociaż ładowanie akumulatora jest prawidłowe. Jak jest wygaszana kontrolka ładowania na desce rozdzielczej?
Master 00r 2.8dti 114KM. Z tego co się dowiedziałem to sygnał OBROTOMIERZ pobiera z alternatora. Sprawdziłem przewody i alternator. Jest to Bosch i wychodzą tylko 2 przewody. 1 główny "zasilający" i drugi chyba ten sygnałowy. Obok niego litera D. Gdzieś wyczytałem, że przy VW jest litera W. Ktoś przede mną już tam zaglądał i wpiął się w przewód sygnałowy...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem że po dłuższej jeździe napięcie wzrasta do prawie 15V. Postanowiłem...
Witam Mam w moim mercedes w202 problem z alternatorem a mianowicie: standardowo mam akumulator ma 90 A i jest podłączony jednym Grubym przewodem do złącza B+ i małym cienkim kablem D+ 795311 chce zamontować alternator 120A i jest tam złącze B+ i L. 795318 Jak podłączyć ta kostkę i gdzie w który pin 1lub2 mam wpiąć pin L=D+ żarówka kontrolna no bo B+...
Witam wszystkich mam taki problem z A klasą a dokładnie nie było ładowania po wyciągnieciu alternatora rozebraniu były spalone 2 diody które oczywiście zmieniłem po ok. 2 tygodniach powrót brak ładowania rozebrałem zmieniłem na nowy mostek + regulator no i po 3 tygodniach powrót spalone diody Może ktoś spotkał się z takim tematem to coś podpowie z góry...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam serdecznie mam problem tego typu że mechanik robił mi skrzynie może zbieg okoliczności i po tej naprawie przejechałem ok 200 km . Auto stało ok tygodnia bez jazdy gdy potrzebowałem jechać zapaliłem auto i zaczęła świecić kontrolka od ładowania jak gazowałem paliła się jak nie dodawałem gazu gasła ale tak tylko było przez parę minut .Wiec postanowiłem...
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Witam Mam saaba 9-3 z silnikiem 2,2 DTI z 2003 r. Silnik i całe sterowanie pompy to konstrukcja z vectry C. Wymieniony został alt, a błąd się pojawia. Błąd wywala po 3 minutach od odpalenia za każdym razem. Mierząc amperomierzem prąd zanika na 3s po czym się podnosi i już ani razu nie opada. Napięcie ładowania 14,6V. Podczas wywalania błędu napięcie...
witam mam blad mr 2219 i fr1223 w mercedesie atego 1218 2005r samochod odpala alternator daje napiecie 28,2v wylaczony silnik 25,2v po godz jest 22,4v wymienilem akumulator blad nadal jest
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Wyjąłem wszystkie po kolei i nic przekazniki też i nic odkreciłem kabel od alternatora i nic od rozrusznika i nic automat i nic ciągle ok 10 a brało coś odkreciłem przewod + od tego zacisku z czerwoną klapka że znaczkiem + i nic nie pomogło więc został już tylko kabel połączony w zacisku idący od rozrusznika do podgrzewacza bo nic innego nie jest w...
Tak to wiem, tylko czy idzie bezpośrednio czujnik - obrotomierz czy potrzebuje moduł? W silnikach nowszych sterował też egr. Dodano po 4 Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik. Z tego co czytałem w tej opcji trzeba przerabiać obrotomierz. W w124 zawsze sygnał był z czujnika na kole.
Padł alternator (może nie dosłownie pewnie szczotki albo mostek), lub coś z paskiem. Czasami też pada sprzęgiełko alternatora i mimo że pasek się kręci wirnik alternatora stoi w miejscu. W A klasie wspomaganie działa jeśli dostanie sygnał z alternatora, jest elektryczne.
witam wszystkich mam problem z nie działającym obrotomierzem w mercedesie w202 1996r. diesel z skąd jest brany sygnał z alternatora ? czy sygnał podaje sterownik silnika po CAN od czego zacząć a może jest oddzielny sterownik ?
Nie chciałem zakładać nowego wątku. Mam podobny problem z takim samochodem - od czasu do czasu silnik nie gaśnie z kluczyka (przy pompie jest jakiś elektrozawór - czy da się go ew. naprawić) Drugie pytanie to obroty silnika - obrotomierz źle wskazuje tzn. mniej o około 500-600 obr.. Co może być przyczyną, gdzie szukać - czy sygnał jest brany bezpośrednio...
Witam Kolegów forumowiczów! Mam pytanie dotyczące alternatora w Mercedes 814 Eco power silnik 4,2 czterocylindrówka.Instalacja 24V Do alternatora dochodzą 4 przewody.Gruby brązowy-masa. Gruby czerwony-prądowy.Jest jeszcze niebieski oraz biały z niebieskim paskiem. Czy dobrze myślę,że po włączeniu zapłonu(przy zgaszonym silniku) na niebieskim tj.tym...
W pierwszej kolejności sprawdził bym kabel wzbudzenia alternatora, niebieski, jeśli jest tak samo jak w młodszych rocznikach to idzie do złączy po lewej stronie auta, obok kierowcy. Wtyczka nr 1, będą w niej dwa kable, niebieski i biały z niebieskim paskiem obok siebie, niebieski to wzbudzenie, biały z paskiem to sygnał W z alternatora. Ja jak się z...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś. Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down...
Sprawa się rozjaśnia mn odpowiada za ładowanie tak wychodzi ze schematów jest tam mikroprocesor ale z niego wychodzi też sygnał na EMR najciekawsze jest ze dzisiaj całkiem przypadkiem odkryłem ze nie mam kontrolki żarówki akumulator 2 /myślę ze to jest ładowanie z drugiego alternatora ,po włożeniu żarówki w odpowiednie miejsce kontrolka 2 akumulator...
Wewnątrz alternatora jest wyjście oznaczone jako "W" i z niego należy ciągnąć sygnał na obrotomierz dieslowski. Na poniższym linku do strony niemieckiej jest fotorelacja z takiej przeróbki na bazie MB 124. http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm ps. zignoruj ostrzeżenie
Witam, podnośnik zabudowany jest na starym podwoziu z mercedesa 406 silnik diesel z regulacją obrotów na cięgła. Jak był sprawny to po włączeniu pompy hydraulicznej zwiększały się obroty silnika i można było je regulować pokrętłem, dodatkowo zaświecała się kontrolka. Teraz po włączeniu pompy kontrolka się zapala ale obroty się nie podnoszą i brak jest...
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Otoz napotkalem problem w ww aucie chodzi o to ze nie ma sygnalu do predkosciomierza i obrotomierza i w zwiazku z tym mam pytanko gdzie szukac kaabli oodpowiedzialnych za to? Nie wiem czy dobrze mysle ze sygnal do predkosciomierza pobierany jest z czujnika na skrzyni a obrotow z alternatora?
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
U mnie w 124 był z uwaga - alternatora :)
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Zgadzam się z kolegą oprócz tego DF (DF lub DFM sygnał sterujący wirnikiem lub sygnał obciążenia alternatora) powinno być D+.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Witam, posiadam mercedesa E 124, 200D, jest to była taksówka... Mam problem z obrotomierzem, raz jest a raz nie ma, założyłem inne zegary i to samo. Czy może ktoś wie skąd idzie sygnał do obrotomierza bo z tego co wiem to w tym modelu nie z alternatora. Wielkie dzięki za odpowiedź!
c3 to sygnał prędkości z tacho. W to obroty silnika z alternatora.
Mam jeszcze jedno pytanie, potrzebuję wykorzystać sygnał obrotów do włączania sprężarki. Pełne „otwarcie przepustnicy” (wyłącznik krańcowy na pompie wtryskowej) mam, sygnał z kickdown mam. Zostają obroty silnika, na zgaszonym silniku mam 8 wolt, stałe. Po uruchomieniu pojawia się tam sygnał prostokątny o częstotliwości zależnej od obrotów silnika i...
Znalazłem na alledrogo obrotomierz w dość niskiej cenie. Również do benzyny. Kupiłem. Zrobię test porównawczy jak do mnie dojdzie. Ciekawe czy rzeczywiście mój obrotomierz jest 'strzelony', czy kupuję z benzyny, która nijak się da dostroić do sygnałów z alternatora......
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Na płytce obrotomierza jest multiwibrator monostabilny z generacja krókich impulsów. Trzeba zmienić czas trwania impulsu i sprawdzić czy wejście impulsowe wytrzyma dłuższy czas sygnał W z alternatora. Jeżeli nie masz zdolnosci elektronicznych poproś znajomego fachowca o pomoc. Płytka nie jest skomplikowana i napewno dojdzie co trzeba wymienić na inne...
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
Ten błąd związany z sygnałem D+. Najprawdopodobniej masz problem z alternatorem lub z przewodem (FR X4 - 13 ___ alternator X1 -2, chyba czarny).
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Musi być włączony silnik (sygnał z alternatora). W sprawie przeróbki możesz zgłosić się do firmy HVAC z Gliwic.
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co...
Obrotomierz akurat w tym modelu jest "zasilany" sygnałem pochodzącym od regulacji wolnych obrotów(starsze i bodajże 200D miały po alternatorze) :) Generalnie też sądziłem że ma gdzieś opory, ale cały mechanizm działa luźno, jakby jakieś wzbudzenie szwankuje?
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
Witam. W moim aucie z przerobioną pompą wtryskową (mercedes om606), pojawila się potrzeba instalacji zewnętrznej elektrycznej pompy paliwa. Szukam przekaźnika, który po włączeniu zapłonu załączy pompe na kilka sekund, wyłączy aby nie rozładowywać akumulatora i finalnie znowu załączy po pojawieniu się np. napięcia z alternatora, cisnienia oleju lub pod...
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
Akumulator jest Oki 12.7 na postoju na włączonym silniku 14.7 średnio , ale faktycznie jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia, kolega mi podpowiedział że ford focus często ma ten problem i żebym sprawdził tylny czujnik ABS ale nie pamięta która strona że w nim styki siadają . Tak czy siak dziękuję za pomoc n6210 ,punkty poszły 😉😊 A poniżej...
sygnał alternatora alternatora mercedes sygnał mercedes
ustawienie dźwięku filmy panasonic świecić czerwona dioda touran przepustnica
samsung 43nu7092 rezystor suszarki elektrolux
Powerfix PLW 2 – wymiana baterii AAA w poziomicy laserowej krok po kroku Gdzie kupić moduł IMU do drona FIMI A3?