Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Witam. Mam problem ze Sprinterem 906. Po wymianie alternatora nie ładuje akumulatora. Na komputerze pokazało błąd: błędny sygnał na przewodzie LIN. Po skasowaniu błędów, błąd już nie wraca, a alternator nie ładuje. Założony też jest nowy taki sam regulator. Przewód z sterownika do alternatora sprawdzony został na przejście i jest ok. Czy ktoś wie, w...
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Ja się nie będę wysilał na odpowiedź. Z uwagi na brak danych auta post powinien wylądować w koszu. Pisanie odpowiedzi z nadzieją, że się trafi w odpowiedni model mija się z celem. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B...
Obrotomierz oryginalny w tym typie otrzymuje sygnał z czujnika indukcyjnego na kole zamachowym. Tak więc oryginalnego obrotomierza nie da się podłączyć bez większych przeróbek do alternatora. Temat był poruszany na forum www.mb.org.pl Pzdr.
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witam wszystkich. Mam problem z ładowaniem akumulatora Vito 639 111cdi 2006r i szukam podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić. Akumulator jest nowy a alternator sprawdzony na stole probierczym ,nowy regulator napięcia i łożyska, sprawny. Zaciski kabli alternatora do głównej skrzynki bezpieczników wymienione (zacisk F1) z powodu korozji. Myślałem że to...
Nagle przestał ładować . Wymontowałem i rozebrałem alternator i okazało się ,że jedna szczotka jest bardzo krótka a pierścienie komutatora mają duże wgłębienia. Powymieniałem ci trzeba ,posprawdzałem wg. podpowiedzi z Y.T. .Jednak przed zamontowaniem ,chciałem sprawdzić jeszcze sprawność regulatora napięcia . Jednak nie znalazłem jak to zrobić w przypadku...
Panowie nie mam ładowania :cry: . Napięcie na włączonym silniku jest ok 12,5v. Czy to oznacza że mam regulator rozwalony i trzeba diody prostownicze wymienić :?: Dajcie jakiegoś tipsa. Dziękuje z góry Darek
Witam mam alternator z mercedesa w169 2,0CDI A6401540202 - Przestał ładować wymieniłem w nim szczotki , okazało się jeszcze ze w miejscu podłączenia komutatora z uzwojeniem wirnika nie było przejścia , poprawiłem lut teraz wirnik ma ok 4om Diody wyglądają dobrze . Rozpędzam alternator na stole i nie zaczyna ładować czy ten alternator sam się wzbudzi...
Naprawiłem alternator Bosch 0 124 325 046. Zostały w nim wymienione: wirnik oraz regulator napięcia. Został on sprawdzony nas stole probierczym, ładował prawidłowo. Po zamontowaniu w samochodzie kontrolka po uruchomieniu silnika świeci się ciągle, chociaż ładowanie akumulatora jest prawidłowe. Jak jest wygaszana kontrolka ładowania na desce rozdzielczej?
Witam, Mam problem z alternatorem, a mianowicie alternator się nie wzbudza na wolnych obrotach. Spowodowane jest to prawdopodobnie brakiem zasilania na kablu, który idzie od alternatora do licznika. Stad też moje pytanie czy posiada ktoś rozpiskę pinów licznika do mercedesa 210 96r. wersja z komputerem. Dysponując taką rozpiską będę w stanie ustalić,...
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem że po dłuższej jeździe napięcie wzrasta do prawie 15V. Postanowiłem...
Też nie wierzyłem, że tak prosty obwód, nieskomplikowane auto i tyle godzin zmarnowane bez efektu. Wymiana kostki stacyjki nic nie dała, podobnie jak wyjęcie zbędnych do uruchomienia silnika bezpieczników. Rano zimny znów nie ładował. Na przyczynę usterki wpadłem dzięki lenistwu, nie chciało mi się iść po miernik a w ręku miałem oscyloskop. I moje zdziwienie...
Witam Mam w moim mercedes w202 problem z alternatorem a mianowicie: standardowo mam akumulator ma 90 A i jest podłączony jednym Grubym przewodem do złącza B+ i małym cienkim kablem D+ 795311 chce zamontować alternator 120A i jest tam złącze B+ i L. 795318 Jak podłączyć ta kostkę i gdzie w który pin 1lub2 mam wpiąć pin L=D+ żarówka kontrolna no bo B+...
Witam wszystkich mam taki problem z A klasą a dokładnie nie było ładowania po wyciągnieciu alternatora rozebraniu były spalone 2 diody które oczywiście zmieniłem po ok. 2 tygodniach powrót brak ładowania rozebrałem zmieniłem na nowy mostek + regulator no i po 3 tygodniach powrót spalone diody Może ktoś spotkał się z takim tematem to coś podpowie z góry...
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Master 00r 2.8dti 114KM. Z tego co się dowiedziałem to sygnał OBROTOMIERZ pobiera z alternatora. Sprawdziłem przewody i alternator. Jest to Bosch i wychodzą tylko 2 przewody. 1 główny "zasilający" i drugi chyba ten sygnałowy. Obok niego litera D. Gdzieś wyczytałem, że przy VW jest litera W. Ktoś przede mną już tam zaglądał i wpiął się w przewód sygnałowy...
Witam serdecznie mam problem tego typu że mechanik robił mi skrzynie może zbieg okoliczności i po tej naprawie przejechałem ok 200 km . Auto stało ok tygodnia bez jazdy gdy potrzebowałem jechać zapaliłem auto i zaczęła świecić kontrolka od ładowania jak gazowałem paliła się jak nie dodawałem gazu gasła ale tak tylko było przez parę minut .Wiec postanowiłem...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Witam, Auto jak w temacie. Po ostrej jeździe, pada alternator Bosch 90A z zaciskami B+ i D+, elektryk juz dwa razy wymieniał diody/mostek. Jak to ugryźć??
Alternator nie ładuje, po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania ledwo się żarzy trzeba się dobrze przypatrzeć żeby dostrzec swiatło, po zapaleniu nic się nie zmienia, regulator zamieniany bez rezultatu, pewnie trzeba go rozebrać ale może ktoś miał taki sam objaw i wie czy to była np spalona dioda bo gdy go rozbiorę to domową metodą mogę sprawdzić...
Padł alternator (może nie dosłownie pewnie szczotki albo mostek), lub coś z paskiem. Czasami też pada sprzęgiełko alternatora i mimo że pasek się kręci wirnik alternatora stoi w miejscu. W A klasie wspomaganie działa jeśli dostanie sygnał z alternatora, jest elektryczne.
Nic się nie zmieniło, uszkodzony jest najprawdopodobniej moduł ładowania MN,nie Ładował jeden alternator ,doszliśmy do tego ,został naprawiony, pod deska była wyjęta żarówka od ładowania 2 alternatora,jak ją wkładamy to auto wogóle nie pali ,po wyjęciu pali ,daliśmy osobna kontrolkę z tyłu przy alternatorze aby ładowały oba ,otworzyliśmy moduł MN tam...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
Witam Panownie. Mam problem z mercedesem jak temacie. Mianowicie głównym problemem jest brak ładowania aku w aucie. Alternator sprawdzony, wtyczka dwupinowa, jeden z przewodów idzie bezpośrednio do SAMa pod maską drugi do sterownika silnika i z niego do SAMa. Wiązka sprawdzona jest okej. W aucie było modzone, nie wiem czy tylko zegar czy coś jeszcze...
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
zrób diagnostykę komputerową. . Jak masz pisać pierdoły to lepiej nic nie pisz. Trzeba jasniej? Nie trzeba? Wspomaganie w A-klasie jest niediagnozowalne. Ale jedna cecha- zasyfia się złącze pod zbiornikiem płynu zmywcza szyb, bo kapie tam woda ( dwupinowe złącze, gruby czerwony silny plus i cienki niebieski - sygnał DF) albo siada tam sterownik w maglownicy....
W mercedesie a 140 po 3 tygodniach postoju rozładował się akumulator i nie chciał odpalić. Okazało się że bateria padła. Podładowali akumulator i nadal nie chciał odpalić, rozrusznik próbował kręcić ale go rozłączało tak jakby był zblokowany. Odnalazłem tego przyczynę a mianowicie alternator zblokowało, alternator naprawiony już wsadzony i odpala ale...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Nie przerabiałem tego tematu - ale chyba to będzie sygnał obciążenia do sterownika silnika - ale tego nie jestem pewien. Niestety ale nie mam aż tak szczegółowej informacji. Coś podobnego na rysunku. pozdrawiam. P.S. Czy to aby nie był automat ???
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Otoz napotkalem problem w ww aucie chodzi o to ze nie ma sygnalu do predkosciomierza i obrotomierza i w zwiazku z tym mam pytanko gdzie szukac kaabli oodpowiedzialnych za to? Nie wiem czy dobrze mysle ze sygnal do predkosciomierza pobierany jest z czujnika na skrzyni a obrotow z alternatora?
Najprostrze do przeróbek to chyba z jakiś renówek i mercedesa A klasy ,gdzie potrzeba tylko sygnał ładowania alternatora i zasilanie .(wiem że nie na temat ale może :| )
Mercedes G 1984 rok diesel, wcześniej był to benzynowy i jest problem z obrotomierzem do diesla, dla takiego mercedesa, bo benzynowy nie działa. Jak to zrobić, żeby działał, nie wiem. Może jest jakiś moduł, który by przetwarzał sygnał z alternatora, na sygnały dla obrotomierza benzynowego?
U mnie w 124 był z uwaga - alternatora :)
Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik.
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
witam wszystkich mam problem z nie działającym obrotomierzem w mercedesie w202 1996r. diesel z skąd jest brany sygnał z alternatora ? czy sygnał podaje sterownik silnika po CAN od czego zacząć a może jest oddzielny sterownik ?
Kolego.. a nie próbowałeś wyciągnąć sygnału obrotów z alternatora? W VW passatach tak robiłem w dieslach i u kolegi w mercu 190 2.0 d... i działało.. tylko w mercu szukaliśmy obrotka o odpowiednim przełożeniu ale szroty mają tego sporo (warunek musi być od diesla starego bo TDI biorą sygnał z ECU).. sygnał bierze się z zakończenia uzwojenia w alternatorze...
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Witam, posiadam mercedesa E 124, 200D, jest to była taksówka... Mam problem z obrotomierzem, raz jest a raz nie ma, założyłem inne zegary i to samo. Czy może ktoś wie skąd idzie sygnał do obrotomierza bo z tego co wiem to w tym modelu nie z alternatora. Wielkie dzięki za odpowiedź!
Ten błąd związany z sygnałem D+. Najprawdopodobniej masz problem z alternatorem lub z przewodem (FR X4 - 13 ___ alternator X1 -2, chyba czarny).
Mam jeszcze jedno pytanie, potrzebuję wykorzystać sygnał obrotów do włączania sprężarki. Pełne „otwarcie przepustnicy” (wyłącznik krańcowy na pompie wtryskowej) mam, sygnał z kickdown mam. Zostają obroty silnika, na zgaszonym silniku mam 8 wolt, stałe. Po uruchomieniu pojawia się tam sygnał prostokątny o częstotliwości zależnej od obrotów silnika i...
c3 to sygnał prędkości z tacho. W to obroty silnika z alternatora.
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
Obrotomierz akurat w tym modelu jest "zasilany" sygnałem pochodzącym od regulacji wolnych obrotów(starsze i bodajże 200D miały po alternatorze) :) Generalnie też sądziłem że ma gdzieś opory, ale cały mechanizm działa luźno, jakby jakieś wzbudzenie szwankuje?
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co...
Na płytce obrotomierza jest multiwibrator monostabilny z generacja krókich impulsów. Trzeba zmienić czas trwania impulsu i sprawdzić czy wejście impulsowe wytrzyma dłuższy czas sygnał W z alternatora. Jeżeli nie masz zdolnosci elektronicznych poproś znajomego fachowca o pomoc. Płytka nie jest skomplikowana i napewno dojdzie co trzeba wymienić na inne...
Witam Kolegów forumowiczów! Mam pytanie dotyczące alternatora w Mercedes 814 Eco power silnik 4,2 czterocylindrówka.Instalacja 24V Do alternatora dochodzą 4 przewody.Gruby brązowy-masa. Gruby czerwony-prądowy.Jest jeszcze niebieski oraz biały z niebieskim paskiem. Czy dobrze myślę,że po włączeniu zapłonu(przy zgaszonym silniku) na niebieskim tj.tym...
Musi być włączony silnik (sygnał z alternatora). W sprawie przeróbki możesz zgłosić się do firmy HVAC z Gliwic.
W pierwszej kolejności sprawdził bym kabel wzbudzenia alternatora, niebieski, jeśli jest tak samo jak w młodszych rocznikach to idzie do złączy po lewej stronie auta, obok kierowcy. Wtyczka nr 1, będą w niej dwa kable, niebieski i biały z niebieskim paskiem obok siebie, niebieski to wzbudzenie, biały z paskiem to sygnał W z alternatora. Ja jak się z...
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
Wyjąłem wszystkie po kolei i nic przekazniki też i nic odkreciłem kabel od alternatora i nic od rozrusznika i nic automat i nic ciągle ok 10 a brało coś odkreciłem przewod + od tego zacisku z czerwoną klapka że znaczkiem + i nic nie pomogło więc został już tylko kabel połączony w zacisku idący od rozrusznika do podgrzewacza bo nic innego nie jest w...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
alternator sygnał sygnał alternator mercedes alternator
podłączyć regulator obrót bosch pralka buczy pracy huawei e5377t
unitra klawesyn unitra klawesyn
Podłączenie taśmy LED 4-pin 7,2W/M IP20 12VDC do sterownika WiFi z muzyką Wymiana tylnych tarcz i zacisków w Oplu Astra 2005 2.0T