Czyli świece zwarte.
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
To wyjmij wtryski i zawieź do sprawdzenia.
Musi zdrowo walnąć żeby rozerwało podstawę. Na 100% przesunięta klapa spiętrzająca i wywalony wąż od nastawnika wolnych obrotów pod wtryskiem. Wyleciał napewno taki plastikowy łącznik o tego węża. Mozesz sobie go poszukac na silniku i osłonie. Nie odpali za cholerę bo jest za małe podcisnienie żeby wychylic klapę spiętrzającą(przez lewe powietrze).
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Ja mam taki sam objaw , właśnie dzisiaj wymieniłem wszystkie 5 na nowe Boscha i usterka nie ustąpiła, jest tak samo jak przed wymianą, tzn . po przekręceniu kluczyka kontrolka grzania nie świeci, zapala się po uruchomieniu silnika, co może być jeszcze nie tak ???
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
30 - + stały 15 - + po zapłonie 31 - masa 50 - sygnał + z rozrusznika G - wyjście na świece NTC - czujnik temp silnika La - końtrolka
Sześciopinowy to wyjście na poszczególne świece żarowe. trzypinowa, pin 1 brązowy masa i pin 2 białozielony do sterownika silnika, na pin 43 mała wtyczka.
Tam jest podawane napięcie akumulatora jako sygnał PWM z regulacją wypełnienia sterowaną przez sterownik silnika. Warto obejrzeć ten film by zrozumieć jak to działa. https://youtu.be/0nh60HmoZa0 Bez specjalnych narzędzi ciężko takie świece wysterować na stole by sprawdzić ile czasu im zajmuje nagrzanie się. Tutaj by trzeba było wysterować jakiś tranzystor...
Kilkanaście lat temu były sprzedawane zestawy produkcji rzemieslniczej zawierające redukcje do wkrecania świec, gdyż świec o tak dużym gwincie nie kupisz. Ale na okoliczność tego zapytania mam przypowieść :D Taki sam silnik - trochę wiekowy i "ciężko palący" Właściciel nie chce za dużo inwestować, i wpada na pomysł, że zamiana świec na "paluszkowe"...
chce wymienić świece która jest odpowiedzialna za spalanie paliwa w moim przypadku ropy Coś strasznie namieszałeś. Ogólnie są dwa dogrzewacze: - elektryczny. W rurze w której przepływa płyn chłodzący są zamontowane typowe świece (żarowe) które dosyć szybko podnoszą temperaturę płynu chłodzącego . Jak silnik jest szybko zagrzany - to zużycie paliwa...
Odpala praktycznie na dotyk, nie kopci, ma moc itd. Nic nie rób i zaprzestań teoretyzowania. Jeśli wszystko działa, to po co wymieniać. Cewki sprawdza się na testerze. Przewody i świece zostaw w spokoju.
Masz silnik 611960 Zalecane świece do podanego numeru nadwozia to: A0011592801 A0011593801 A0011593701 A0011594801 A0011594201 A0011594901 Dane wg programu EPC do doboru części Nie chciałem tej nowej podłączać na próbę pod akumulator ponieważ końcówka pod wpływem temperatury może zmienić kolor i będzie problem ze zwrotem lub wymianą Wg najpopularniejszego...
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny. Świece oczywiście sprawne i grzeją?
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Świece żarowe sprawdź. Może go telepie, bo któraś padła.
Cewki przewody do sprawdzenia czy wilgoć ma znaczenie ?? Jeśli przewody, cewki i świece są ok to diagnostyka komputerowa i podgląd parametrów mógłby coś podpowiedzieć .
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
.....przepływomierz wymieniony, to było to....
U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo. Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS. Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem...
Ok, widzę że temat żyje. Obwód zewnętrzny świec żarowych, o których mówi ten błąd składa się z przekaźnika. Błąd świec objawia się innym numerem. Jednym słowem po wymianie przekaźnika wszystko gitarka.
Popalone świece albo sam przekaźnik świec żarowych. Taka prostokątna plastikowa paczuszka, gdzieś koło serwa chyba z tego co pamiętam. Częsta usterka tych aut.
Masz uszkodzone świece
Pomoc w tym temacie nie jest trudna. Wystarczy systematyczność w czynnościach i umiejętność analizowania wyników swojej pracy. Podanie napięcia na fioletowy przewód sprawdza poprawność funkcjonowania rozrusznika,jak i jego zasilania. Problem braku kręcenia leżeć może w stacyjce,pozycjonerze,przewodach,module przekaźników. Świece żarowe : sprawdzić zasilanie...
nie wiem z czym to może być związane. Wszystkie te problemy podlegają diagnozie, trzeba zrobić...
O czym tu gadać ? Jest wiele na rynku podróbek , od skarpetek przez dresy , koszulki , zegarki i oczywiście części nie tylko do motoryzacji . Firmy dalekowschodnie wyspecjalizowały się w podrabianiu dokładnym napisów na chłamie który produkują . Popatrzcie na tamtejsze BMW , modele Mercedes i inne . Podarował zachód technologię tylko zapomniał pilnować...
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
1. Takie zachowanie kontrolki może świadczyć o usterce w obwodzie grzania. Piszesz, że wszystko jest sprawne, ale jednak gdzieś błąd zrobiłeś. Do przekaźnika podłaczony jest jeszcze dodatkowy termistor który mierzy temperaturę silnika i zależnie od niej modyfikuje pracę przekaźnika. Podłączony jest do styku "T" małej wtyczki. Jeżeli masz multimetr,...
Hmmm. Napisz cos wiecej - jakie masz świece (końcówka w kształcie paluszka czy spirali), jak wyglada ta spalona (wchodzi w rachube "lejący" wtryskiwacz).
Cześć U mnie jest identyczny problem w W210 270CDI: nie odpala na zimnie, ale też i w lecie się tak raz zdarzyło: jak jest poniżej zera, można kręcić i kręcić i nawet nie zakaszle przez chwilę, tak jakby go coś odcinało. Rozrusznik po remoncie, kręci pięknie. Alternator po remoncie, jest ok. Akumulator pokazuje 12,7V, a przy rozruchu spada do 9,2V (pomiaru...
Zamontuj świece trzpieniowe i przekaźnik ze szrotu z wiązką. I masz spokój na lata.
Wtryski czyszczone.? Świece sprawne.?
Przecież to żaden problem? To już nie ma nawet przekaźników w ciężarówkach? :/ Świece żarowe na 12V. Łączysz dwie w szereg- 24V. Masz trzy obwody- 24V. Łączysz równolegle. Voilà EDIT: http://obrazki.elektroda.pl/6678571300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678571300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678571300_1...
Witam.Co ile wymienia się świece żarowe w mercedesie w123 2.0 diesel
Dalej nie rozumiem do której części mojego postu się odnosisz i co chcesz przekazać? w czym pomóc? co zasugerować? .... a w szkole wolałem geografię i historię Było by bardziej cenne jak byś napisał, że napięcie na masie podczas rozruchu może być w normie ale masa do silnika lub samych świec może nie dochodzić z jakiegoś powodu... .....a jeszcze lepiej...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Czym bo zwykłego miernika wolałbym nie wpinać w szereg no jak nie ma czym to niech jedzie do kogoś kto ma. Najprościej wyjąć i sprawdzić jak grzeją.
Oczywiście czujnik w komplecie ze sterownikiem świec a nie jedno z mazdy drugie z łopla 28 lat starszego.
Świece robily zwarcie
Miałem podobny problem z tym silnikiem w swojej 211. U mnie spadki mocy powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin (ten zaraz za turbiną). Ale szukając przyczyn, natrafiłem na wątki w różnych forach, że często problem robi nastawnik turbiny, traci on połączenie między wtyczką a płytką drukowaną. Co do ciężkiego odpalania na zimnym, częściowo problem...
Witam Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Balerona 230e z 1987 r. Mam problem z nim, mianowicie jadąc stałą prędkością, np. 40 km/h, jedzie normalnie; po chwili go przydusza na jakieś 5-6 sekund i znowu normalnie jedzie, i tak co chwila. Przy wyższych prędkościach problem znika, a dzieje się to tylko na ciepłym silniku. Zrobiłem nim ostatnio ponad...
Wykręć świece i zobacz zawory gniazda kamera.
TDI to inna technologia układu paliwowego, miałem jeszcze niedawno MB W124 200D i też palił na widok kluczyka, teraz mam W211 z motorem OM 642 i czasami odpali od starzała, a czasami musi zrobić z trzy obroty wału, co więcej w pracy jeżdżę Sprinterami z różnych roczników i z różnym przebiegiem z tym silnikiem i praktycznie żaden nie odpala jak TDI....
mercedes świece benzyna mercedes świece żarowe świece żarowe mercedes
obsługa mikrofon behringer uruchomi laptop matryca lenovo czujnik bimetalowy
charakterystyka diody wyrzuca bezpiecznik
Sagem S2000 ECU Pinout, Wiring Diagram, and Faults for Peugeot, Citroën, Renault Naprawa urwanego przewodu ładowarki sekatora – jak połączyć, polaryzacja, izolacja