Forum VWgolf nie mam obecnie tam aktywnego konta.
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
Obstawiam turbinę
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
... jako pierwsze obejrzyj czy nóż nie uderza o obudowę, jeżeli nie zdejmij szarpak i zobacz czy koło magnesowe nie uderz o "coś" np cewkę... . Sławek
półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Przy pewnym przebiegu się zaczynają odzywać, ale jak to trwa tylko kilka sekund na zimnym silniku to nic z tym nie trzeba robić. Jeżeli grają cały czas to wymienia się je.
Trudno diagnozować jak się tego nie słyszy. Jakieś nagranie mogłoby pomóc. Metaliczny hałas może pochodzić zarówno od sprzęgła jak i alternatora.Także początkowa część układu wydechowego do sprawdzenia.
Panowie koparko-ładowarka MF PERKINS 4, przedostaje się ropa do oleju, pompa wtryskowa była robiona ale jutro popuszczę śruby i sprawdzę czy zaś simering nie puścił, również została wymieniona pompka paliwa w której membrama mogła przepuszczać. Może ktoś zna przyczyny takiego objawu?
gdyby nie takie zaśmiecające temat odpowiedzi pseudo znawców. A Twój post #3 21279238 27 Paź 2024 20:26 to czym jest jak nie zaśmiecaniem przez pseudo znawców ?
Witam.odgrzeje temat.poradziłes sobie z tymi stukami? Mam to samo. Auto zimne chodzi ok brak stuków.po nagrzaniu do 70 stuki i nie równa praca na biegu jałowy tak jakby na 3 Gary chodził. Czarny dym i dziwny zapach spalin na mocy nie stracił
Dodam ze stukanie nasila sie w miarę nagrzewania sie silnika Na zimnym prawie nie słychać za to na gorącym wali jak szalony
Citroen jumper 2.2 hdi 2007 rok silnik forda przebieg 112000 problem opisany wyżej,dodam tylko że wtryskiwacze sprwadzone na maszynie wszystkie parametry w normie.Żadna kontrolka się nie świeci , podłączenie pod komputer nie wykazało żadnych błędów. Przepraszam jestem tu poraz pierwszy muszę to wszystko jakoś ogarnąć.
Problem do końca nie rozwiązany. Jednakże po ponownym zakodowaniu wtrysków stukanie znacznie ucichło. Na razie tak zostawiam.
astra g z17dtl, u mnie też mi głośniej cykają wtryski, olej 5W40 preevy czy wymieniałeś olej na inny i jest poprawa?
Lub za duży luz między-zębny (zużyte koła zębate). Po zdjęciu dekla sprawa się wyjaśni.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Wyrobione prowadnice aparatów hamulcowych i jarzma.
pracował normalnie, ale miał jakieś metaliczne stuki. Po zgaszeniu ponownie nie mogę uruchomić. Poziom oleju jest poprawny?
Panewki oporowe
Witam. Jestem nowy forumowiczem. Mam golfa z 97r z silnikiem diesla 110KM. Od jakiegoś czasu pojawiają się w silniku jakieś odgłosy metalicznego stukania. Odgłosy te słychać, gdy silnik jest rozgrzany i pracuje na wolnych obrotach. Po przegazowaniu odgłosy ustają i po kilku chwilach pracy na wolnych obrotach znowu się nasilają. Gdy silnik zimny to po...
Właśnie w zeszłym tygodniu ojciec spalił sprzęgło w BXE manewrując z przyczepą, oczywiście dwumasa się zniszczyła (nawet nie wiem czy tam są elementy gumowe czy tylko sprężyny, w każdym razie jak oglądałem wymontowane koło, to obie części dało się swobodnie obracać względem siebie o kąt ok 15-20°) i auto chodziło jak traktor. Jak sprzęgło trochę ostygło...
0.25mm ssące i 0.5 wydechowe
Witam , ktoś pomoże w temacie schematu rozrządu do tego pojazdu, pracował dotychczas jak zegarek az nagle po uruchomieniu słychać metaliczne stuki, zawory chyba całe bo pracuje na 4 cylindrach. byłbym wdzięczny za wskazówki.
Zgrzyta gdzieś przy przednich kołach. Nie wiem jak znaleźć przyczynę bo dźwięk niesie się po całym samochodzie. Przy bardzo delikatnym kręceniu kierownicą również czuć że coś gdzieś jakby ociera.
kupić używaną skrzynię za ok 400-500zł i liczyć że nie będzie gorsza od poprzedniej, lub robić remont swojej - koszt ok 1000-1200zł. Focusy mk1 mają tak częste awarie skrzyń, że głowa boli. Kolega miał kombi 1,8tddi. Rozsypały mu się biegi dolne. Radziłem od razu ją robić. Niestety - wyjęli z mechanikiem. Zabrali się za synchronizatory. Miesiąc spokoju....
Ewidentnie przekładnia do naprawy lub wymiany. Ślady korozji świadczą że wewnątrz była woda.
to alo panewki korbowe albo sworzen tłoka- nie wiadomo co gorsze
Problem rozwiazany musiala stukac panewka bo po chwili wylecial korbowod bokiem.
Czesc.Jestem w posiadaniu mercedesa sprintera 313cdi 2005r problem w tym ze w silniku podczas przyspieszania wydobywaja sie stuki metaliczne gdy silnik jest zimny stuki sa mniej slyszalne,pozatym silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie. Wielkie dzieki za porady.
To jest niebezpieczne musi być sprawny zbiornik ciśnieniowy, weź to napraw. Dopuki zbiornik ciśnieniowy był sprawny to i stuków nie było.
Skłaniał bym się raczej do wtryskiwacza wynika to z tempa stuków ( tak jak by co czwarty stuk - choć oczywiście nie sposób tego policzyć ) lecz nie wiem czy aż tak głośny mógłby on być. Jaki jest objaw uszkodzonego wtrysku. Nie są to stuki głuche (tępe) lecz typowo metaliczne i dlaczego (to akurat dobrze) ustają po lekkim naciśnięciu pedału gazu. P.S...
A jak to dokladnie samemu sprawdzic ?
Witam w Mercedes z silnikiem 290 td metaliczne stuki po osiągnięciu temp.70-80 st.przy obrotach 700-1000, przy większych obrotach zanikają,silnik zapala lekko,zimny czy ciepły,równo pracuje,silnik niebierze oleju ,temperaturę utrzymuje 85 st. ostatnio była uszczelniana pompa wtryskowa,spalanie ma ok.7,5 l.Dzięki za odp.Pozdrawiam
Czyli tak jak przedmówca wałek na znak,wał na ot napinacz wkrecony pompa na blokadzie wkładamy na 14 stopni i 30 min czyli 14,5 po ot wyciągamy blokade 2 pełe obroty wałem i blokada na pompe ma wejśc bez problemu. można zrobić małą korekte na regulacji pompy ale to po nagrzaniu auta
Ew założenie podkładki o ringa na trzpień aby przy uderzeniu grzybka o korpus zaworu wyeliminować metaliczne stuki, w 1/2 to mi się sprawdziło tylko nie wiem na jak długo bo sprężarka po zmontowaniu stoi, pewnie pójdzie na sprzedaż jak wana uruchomię Myślał ktoś o założeniu zaworu klapowego sprężynowego, zapewne stuki by zniwelował
Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.
Cudów nie ma - coś sporadycznie blokuje odpływ. Trzeba rozebrać cały układ odprowadzania wody , łącznie z wężem zbiornik-pompa, a na deser zajrzeć do zbiornika :yes:
Zastanawiam się, czym może grozić jazda z tym objawem? Silnik ładnie pracuje, tylko po schyleniu słychać ten nieszczęsny odgłos. A jak zdejmę głowicę, to od razu wypada zrobić wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, docieranie zaworów, i bóg wie co jeszcze). Już włożyłem sporo pieniędzy w różne "drobnostki" w tym silniku, na...
Witam mam problem z silnikiem w trakcie jazdy po przejechaniu około 100 km samochód słabnie i dymi czasami pojawiaja sie metaliczne stuki na maksymalnych obrotach filtr paliwa powietrza wymienione wymieniony olej z mobl 10W40 na 10W40Kastrol. Po dłuższym postoju wszystko wraca do normy proszę o pomoc.:|
Może się wypiął, trzeba sprawdzić.
Witam posiadam Opla Kadeta 1,7d, ale silnik jest z Astry z pompą Lucas. Mam pewien problem szukałem na Googlach i tu jednak nie znalazłem odpowiedzi (może źle szukałem): Gdy jadę i silnik pracuje ze stałymi obrotami to niby jest wszystko ok, jednak gdy wcisnę pedał przyspieszenia słychać charakterystyczny metaliczny dźwięk tak jak by dotyczyło to tylko...
Może za słabo dokręcone amortyzatory , albo urwany uchwyt grzałki w zbiorniku
poki co to jeszcze nic sprawdzalem nic. ale chce sie zorientowac co to w ogole moze byc.
możliwe, że jakaś śrubka się poluzowała i wali o magneto... Tam jest wszystko teraz możliwe...
Smar rzadki dano czy nie ??? tam oleju sie nie daje .
Dosyć leciwy to sprzęt ale chłodzi dobrze i szkoda wyrzucać . Jest jednak mały problem od jakiegoś czasu , mianowicie często wraz z wyłączeniem słychac głośne metaliczne stuki zza lodówki . Czy da się to jakoś wyeliminować domowym sposobem , czy tez są to już oznaki końca tego sprzęta ??:cry:
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
WITAM. WYGLADA NA TO, ZE COS MOZE DZIAC SIE Z KOMPESOREM POWIETRZA. WYMONTUJ JA I SPRAWDZ KORBOWOD.
połączenia metaliczne automatyczna metaliczne galwaniczne metaliczne
rozebrać napęd punto centralny zamek serwis naprawy laptopów
indesit lodówka yanmar kontrolka
Chłodzenie palnika gazowego w ogrzewaczu wody Jak sprawdzić tranzystory MOSFET w sterowniku Suprem3?