Tak, znam, u kolegi w Octavii były testowane. Po 2 sezonach na śmietnik ;( Jak są nowe, to są IDEALNE. Był z nich mega zadowolony przez pierwszy rok. Po półtora roku zaczęły się dziwne akcje. Problemy zaczynają się na mokrym a jak śniegu bądź lodu złapie, jest masakra i to właśnie zmusiło go do wymiany, bo zrobiło się niebezpiecznie a on sporo jeżdzi....
Dzięki za ostrzeżenie. Jeżdżę na Michelin CrossClimate ale w tym roku mam wymienić i rozglądam się za czymś innym.
Michelin CrossClimate+ to są takie całoroczne, ale bardziej letnie ;) Zdecydowanie bardziej zimowe (ale też całoroczne) są Bridgestone Weather Control (ale coś za coś - są głośniejsze).
Dzięki, wybór padł na Michelin CrossClimate 2 SUV.
Zasięg zmaleje nawet po zwykłej wymianie opon. Producenci montują „energy saver” ale milczą, że na mokrej nawierzchni są bardzo śliskie. Wymiana na całoroczne (u mnie na Michelin Crossclimate+) to spadek zasięgu o ok 5-7%. Ale bezpieczeństwo wzrasta.
A miałeś/używałeś w ostatnich latach dobrych wielosezonowych opon typu Michelin Crossclimate czy Goodyear vector 4 seasons? Podejrzewam, że nie, bo tylko ludzie nie znający tych opon piszą takie opinie.
Ja bym wybrał te: -https://www.oponeo.pl/dane-opony/michel...
Michelin Crossclimate + są bardzo ciche, ale mają większe opory toczenia. Jak ostatnią zimą na śniegu się ludzie ślizgali to jakoś dobrze dawały u mnie radę.
Michelin CrossClimate 205/55 R16 94 V XL dobre, uzywam.
Zdecydowałem się na komplet całorocznych Michelin Crossclimate+ 205/55 R16 H Klimat u mnie jest bardziej łagodny, więc nie ma ekstreamalnych temperatur - w większości się utrzymuje 5-15c. Pomimo "traktorowego" bieżnika są bardzo ciche. https://obrazki.elektroda.pl/1177842500_... Przyjechał wan z warsztatem na pace (łącznie z wyważarką)...
PRAWDZIWE zużycie energii w samochodzie Nissan Leaf Accenta (24kWh) na oponach Michelin Crossclimate + to 14kWh na 100 km latem i 16kWh zimą. Wartości uśrednione podawane przez komputer. Koszt (dla mnie) przejazdu 100km to odpowiednio GBP2.80 i GBP 3.20, ale faktycznie ceny są x2 (po mam jeszcze starą umowę na prąd). Dla porównania podobnie ważąca Honda...
Jeżeli już inwestować w oponę zimową w naszych warunkach, to moim zdaniem powinna to być opona klasy co najmniej Michelin Crossclimate, która pod względem zastosowanej technologii sprawdza się bardzo dobrze. Na temat opon całorocznych można znaleźć wiele przydatnych informacji w sieci np tutaj: http://rajdpaluk.com/baza-wiedzy-motoryz...
Dziękuję za sugestie. Minęło trochę czasu od zmiany opon więc mogę się wypowiedzieć jak się sprawują. Ostatecznie kupiłem opony wielosezonowe Michelin CrossClimate 175/65 R14 86 H XL. Opony są naprawdę dobre. Dobrze trzymają się nawierzchni nie zależnie od tego czy to woda, błoto pośniegowe, śnieg, czy jest sucho. Na początku po założeniu miałem odczucie...
(at)user64 - opony całoroczne też są różne, mogą być na bazie ogumienia letniego zmodyfikowanego pod jazdę zimową (np. Michelin Crossclimate), albo na bazie ogumienia zimowego wzmocnionego na lato (wcześniej już wspomniany 4 season vector Goodyeara). W pierwszym przypadku delikatnie przesuwa się granica gdzie opona jest zbyt twarda, ale na silniejszych...
W instrukcji obsługi piszę, że OPONY 17 cal do mojego samochodu to: 225/65/17 101H a ciśnienie opony nie rozgrzanej to 220 (2.2, 32) Czyli rozumiem, ze fabrycznie Toyota nie montowała opon XL ? -to w takim przypadku mogę zamontować oponę wzmocnioną czy raczej nie... oczywiście pamiętając, że są też opony np 106V, ale nie mają oznaczenia XL, gdy inne...
Z mojego postu jasno wynika że w warunkach które opisujesz, opony bieżnikowane SĄ LEPSZE niż opony klasy premium np pirelli conti czy michelin. Tak wynika z praktyki. Więc do syfu,lodu i śniegu, celem podniesienia bezpieczeństwa ja polecę nalewki z ostrym wzorem bieznika, np winter collins Extreme. Na mokre i zimne autostrady normalne opony nawet debice...
drukarka canon pixma papier hamulec przyczepa wymiana silnika nawiewu
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
Peugeot 607 3FZ EW12J4 Main Bearing Torque Specs, Bolt Sequence, and TTY Procedure Peugeot 607 3FZ EW12J4 Big End Bearing Torque Specs and Bolt Sequence