Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
Tak serwo działa bo inaczej pedal bylby caly czas twardy a nie jest. Jezeli chodzi o miekki czy twardy jest to tak: Jade autem, wyruszam z pod domu, hamulec mam, łepie od polowy pedala dojezdzam do wyjazdu na glówna droge dajmy na to ze jest to 100metrow,wychamowuje przed droga glówna i pedal nagle miekki idzie do samego dna i leciutko chamuje auto...
Jeżeli robiłeś z hamulcami, to zawsze należy odpowietrzyć cały układ.
ak podać ciśnienie do zbiorniczka bez odpowiedniego sprzętu? Potrzebowałbym nakrętkę do zbiorniczka z otworem na wężyk i tak podać ciśnienie np. sprężarką. Dokładnie tak wygląda mój "specjalistyczny przyrząd" do odpowietrzania. Korek ze szrotu za 5 zł, w nim dziura i szybkozłączka pneumatyczna, kawałek przewodu i reduktor - najdroższa część zestawu,...
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
1 raz odpowietrzyłem cały uklad- pedał dalej miekki nie rośnie. 2 raz odpowietrzyłem po wymianie pompy ABS dalej to samo. 3 raz po wymianie pompy hamulcowej dalej to samo. 4 raz po rozłożeniu i złożeniu zaciskow i dalej to samo. Odpowietrzałem na różne sposoby. Samą pompe jak i przez odpowietrzniki w zaciskach. Dalej hamulec tylko zwalnia samochód,...
Przyczyną jest rozszczelnienie hydraulicznego układu hamulcowego (pękł przewód elastyczny, przewód sztywny (rurka), bądź któryś z zacisków, lub cylinderków się popsuł...). Sprawdź wycieki płynu hamulcowego naciskając dźwignię hamulca...
po tym jak przewód zastąpiono nowym a układ zalano i odpowietrzono ( nie wiem czy odbyło się to za pomocą klasycznego "pompowania" czy przy użyciu specjalnego urządzenia) pojawił się objaw miękkiego pedału hamulca To się dowiedz, ponieważ ja obstawiam na złe odpowietrzenie układu hamulcowego (całego - przód i tył!).
Miałem ten sam problem. Proponuje sprawdzić pompę ABS. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć jej prace przez parę sekund, jeśli tak jest to ok, a jeżeli jej nie słychać to do wymiany . Koszt używanej to ok. 200-400 zł. Powinno pomóż.
A wiec zamontowane mialem tylko jedna strone z lewej po wymianie uszczelek i nic wciaz pedal byl miekki to przeciez nie zostawie go bo sie zabije podczas jazdy dlatego zdemontowalem i zalozylem spowrotem oryginalny zacisk i juz hamulec byl. Zeby wykluczyc czy zacisk jest zepsuty ten z vw III to zalozylem drugi taki sam ake na prawa strone z kolei zeby...
Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Może tylko ci się wydaje, że jest za miękki, bo się przyzwyczaiłeś do twardego.
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Jak masz z tyłu bębny to wymień szczęki i przetocz bębny.Minimum to ich regulacja ale na pewno jak nie były nigdy ściągane to będzie tam smutno po ich zdjęciu. Będzie spory rant.I zapieczone samoregulatory.
Przy takim efekcie możliwe trzy uszkodzenia, bębny - zużycie jak pisze robokop, samoregulatory nie działają prawidłowo lub bicie tarcz jak pisał motronic. Układ potrzebuje zdecydowanie więcej płynu po stronie ciśnieniowej, stąd musisz ten płyn pierwszym naciśnięciem napompować, dopiero kolejne naciśnięcie wytwarza pożądane ciśnienie w układzie i hamulce...
Fiat Cinquecento 700, miękki hamulec po dłuższej jeździe. Dotyczy wszystkich modeli CC (wszystkie mają jednakowe pompy hamulcowe) Objaw : -Zaczynamy jazdę to hamulec jest twardy i pracuje normalnie (na wyłączonym silniku czuć opór i pedał hamulca nie zapada się) -Po przejechaniu kilku kilometrów pedał hamulca zapada się do samego końca maleje skuteczność...
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Mógł. Trzeba odpowietrzyć. Klocki nic nie mają do tego. Sprawdź stan płynu hamulcowego, jego stopień zawilgocenia i ewentualnie wymień.
Wymiana pompy hamulcowej załatwiła sprawę. Hamulec teraz działa jak należy.
A czy ABS był sprawny? Że to strzał w 10, jego wymiana załatwiła sprawę, bo u mnie ABS ESP działa jak należy. Mam jedynie błąd sporadyczny czujnika prędkości obrotowej tylnego prawego koła. Czujnik już mam oryginalny, na dniach wymienię, ale nie uważam, że on jest winowajcą.
Witam. Mam problem z którym nie wiem jak sobie poradzić. Auto to Bmw e34 525i 1990r. Automat. Po wymianie czujnika świateł stopu, znajdującego się przy pedale hamulca, nagle pedał stal się miękki i wchodzi lekko do końca, hamulce są słabe i wydaje mi się że nie działa kontrola abs. Dodam że żadna kontrolka się nie świeci, a błąd od świateł stopu po...
Pierwsze dwa wciśnięcia pedała są bardzo miękkie dopiero za trzecim razem hamulec bardzo dobrze hamuje. Przede wszystkim odpowietrzyć układ
Brzmi jak niesprawny układ. Co prawda inne auto ale rok ten sam, w zacisku uszczelka gumowa do wymiany bo popękała. Nowy zacisk 150zł najtańszy i drugi rok śmiga.
miałem ten sam problem. tylko że ja pierwsze napsiukałem do bębna wd-40 i hamulec przestał "łapać" przejechałem kawałek na hamulcu żeby rdza odlazła dopiero wziłem sie za regulacje.
Cześć. Jeśli chodzi o hamulce to na pewno są zapowietrzone.
Witam rozwiązałeś problem miękkiego hamulca ?? Prawdopodobnie masz do wymiany pompę hamulcowa przy serwo. pozdrawiam
Przed wymiana plynu hamulcowego tez mialem miekki pedal hamulcu. A czy zmieszanie starego z nowym plynem hamulcowym jest prawidlowe i ma wplyw ze mam miekki pedal hamulca?
Odpowietrzanie strzykawką pomogło. Temat zamknięty
Gdy pompuje to pedał jest taki sam. Nie zalany prosto z butelki nowy
Ja miałem.
Witam Państwa;) mam od jakiegoś czasu Mercedesa A160 W168 i borykam sie z problem miękkiego hamulca uklad odpowietrzony przod hamulce komplet nowe brak wycieków ani nie ubywa płynu..mianowice problem jest taki ze za kazdym razem jak nacisne 1 raz hamulec to jest tak jak by miekszy i nizej spada za 2 razem zaraz wysoko lapie za kazdym razem tak jest...
Zapowietrzone hamulce.Sprawdź czy nie uchodzi płyn hamulcowy.Jakby to było servo to pedał hamulca byłby sztywny a nie miękki.Być może uszczelki w pompie hamulcowej.Sprawdź czy się nie poci.
A jak sprawdzic czy cofnał sie do końca ?
mialem podobny przypadek pare lat wstecz ze sprinterem. Ta sama sytuacja. Tarcze, klocki nowe na jednej i drugiej osi. Pompa zmieniona a wciaz to samo.
pedał hamulca nie wpada w podłogę , hamulce są w miarę skuteczne , ale pedał jest dość niski i miękki ,zaczyna hamować po wciśnięciu około 3/4 jest to dość nieciekawe. Mam pytanie czy jest to normalne i czy pedał nie powinien być wysoko. Dziękuję za podpowiedz , jeżeli jest miękki to zostaje mi się z tym pogodzić i nie szukać "mrowek":D Dodano po 9...
Witam! Jestem amatorem i nowicjuszem na tym forum.Mam problem z samochodem .Stał 3 miesiace niestety w stajni(duzo azotu, garaz zajety przez innego złomka).Odpaliłem ale nie wyjechałem zapiekło hamulce z tyłu i troche z przodu .Wszystko wyczysciłem tam gdzie trzeba było powymieniałem w zaciskach gumki i oringi.Auto ma ABS ale odpowietrzałem na wyłaczonym...
Przednie skręt na max na zewnątrz, tył dla ułatwienia można zdjąć koła. Podoba mi się to forum, tylko patrzeć jak będzie 658 postów pisanych przez 2 miesiące o tematyce - jak prawidłowo zdemontować koło w samochodzie. Z zapowietrzeniem jest tak że to nie płyn ucieka z układu ale powietrze dostaje się do niego i chcąc nie chcąc dostaje się do najwyższych...
Jeśli płynu nie ubywa to na pewno układ jest szczelny. Odpowietrzałeś już układ wcześniej ?? Może robisz to w niewłaściwy sposób lub nie do końca. Podpinałeś auto pod kompa, sprawdzałeś system ?
pompa hamulcowa do wymiany czasem pomaga wymiana uszczelniaczy w pompie ale to zobaczysz jak rozbierzesz czy na obudowie w srodku nie ma rys i wyrobień.
Z cylinderkiem nie możliwe, z racji ciśnień. Abs masz?
Jeżeli stan oleju w skrzyni jest ok to diagnoza może być słuszna. Problem z ciśnieniem oleju.
dymiło z prawego przedniego hamulca stąd problem.
Hmm. Może kolega podpowiedzieć jak to sprawdzić. Regulatory szczęk są sprawne?
Dziwne jest to że na grupie crv II każdy chyba tak ma.. Czyli co.. Ten typ tak ma po prostu? Bo hamować hamuje.. Tyko ten objaw miękkiego hamulca taki jest... Ze człowiek się boi że hamulce nie zadziałają.
z hamulcem to wymień serwo ja mialem tak samo w zafirze a z brakiem mocy to mozesz miec problem jak u mnie z zaworami podcisnieniowymi wystarczy ten za filtrem podmienic z tym przy kol ssacym. no chyba ze jak cieply i ciezko pali to pompa wtryskowa sie konczy
Witam. Mam takie pytanie: czy to że zerwała mi się linka od ręcznego może być przyczyną tego że mam miękki pedał od hamulca? Wciskam go, jest twardy, po chwili zaczyna mięknąć i wpada prawie do końca. Wymieniałem też klocki z przodu bo już się skończyły i zastanawiałem się czy układ się nie zapowietrzył ale gdyby tak było to świeciłaby się kontrolka...
Witam. Mam pytanie , czy pompa ABS może przepuszczać miedzy sekcjami i powodować miękki pedał hamulca?
Najprawdopodobniej przewód miękki (gumowy) rozwarstwiony wewnątrz.
witam, ile wiosen ma ten pasacik, moze przewód gumowy robi balonik sobie, kiedy robiłes przegląd hamulców?, POWODZENIA
Obejrzyj bardzo dokładnie przewody elastyczne. być może zbrojenie w nich jest uszkodzone. Jest duża szansa że za moment któryż z nich pęknie.
Przy wymianie klocków i wciskaniu/wkręcaniu tłoczków luzuje się odpowietrznik by płyn przez niego wyleciał. W przeciwnym razie ten płyn z zacisku wraca do zbiornika. W zacisku dość często jest coś w formie szlamu i przetłaczanie tego do zbiorniczka to nie jest najlepszy pomysł. Wymień płyn w układzie i odpowietrz jeszcze raz, odpowietrzaj tak długo...
Miękki pedał wpada w podłogę, brak hamulca. Po podpompowaniu 5 razy hamulec jest, hamulce przód tarcze a tył bębny. Pompę wymieniłem i odpowietrzyłem.
Renault Premium 450 dxi.Pomocy. Kod usterki mid 136 sid5 fmi5 defekt abs i pedał hamulca miekki. Jaka może byc przyczna. Oczywiscie skok pedału powiekszony przy tych usterkach,dodam ze zawór hamulca wymieniony na nowy
Pedał zapowietrzony wpada w podłogę, szybkie 'pompowoanie' i powinien twardnieć. Niedotarte klocki dają podobny efekt + słabe hamulce i niedoświadczonemu mechanikowi ciężko odróżnić.
Nie zapowietrzone tylko źle coś złożone, zdejmij koła i obserwuj jak się zachowują zaciski przy naciskaniu hamulca, czy się nic nie wygina, przesuwa itp.
Słaby hamulec masz na wszystkich 4 kołach ? Jaki masz hamulec ręczny ? Tłoczki chodzą ?
dzięki, ale wciąż nie wiem co może byc przyczyną tego miękkiego pedału hamulca, wręcz pływania- hamulce odpowietrzane 2 razy!!! :?:
Takie zabiegi zaczynamy od sprawdzenia czy zaciski nie stoją mam tu na myśli nie tylko klocki przyrdzewiałe do jarzma ale także bolce prowadzące zacisk. Nie bez znaczenia jest także jak któreś koło ma uszkodzone łożysko. Są to co prawda ekstremalne przypadki ale w tak młodym aucie prawdopodobne na skutek naprawy powypadkowej na używanych częściach....
Po prostu masz zapowietrzony układ. Jeśli auto posiada układ ABS to odpowietrzaj na zapalonym silniku zachowując wszystkie wymogi BHP.
Cofnąłem pedał hamulca, uszkodzony czujnik wstecznego, tłoczki cofnięte, przód wciśnięty, tył wkręcony. Efekt miękki pedał hamulca
Witam ostatnio zmianialem tarcze i klocki z tylu i przy okazji gumowe-metalowe węże. Po wymianie odpowietrzałem starą metodą (od najdalszego koła) w każdym kole już leciał sam plyn więc uznałem że będzie ok, a tu mały zonk. Pedał od góry jest miekki kiedy po woli hamuje. I zauważyłem że po tygodniu jazdy dolalem trochę płynu bo kontrolka mi się zapaliła...
Ale są problemy z hamulcami, czy tylko pedał ma duży zakres ruchu i można go docisnąć głęboko? Jak zahamujesz, to blokuje koła?
Z każdą jazdą hamulce coraz lepsze ,dzisiaj jeździłem i są już naprawdę w porządku, pedał nie jest miękki jest normalny
E-TECH 2003R 4x2 słabe hamulce i miekki pedał, dopiero przy wcisnieciu do końca jest jakiś efekt, czasam zapala sie STOP na wyswietalczu i i nie ma świateł stopu. Pojawiał sie czasami błąd zawóru głównego wymieniłem na regenerowany i dalej tak samo
Według mnie pedał hamulca byłby twardy przy uszkodzonym,gdyby zaś płyn wyciekał z pompy do serwa płynu by ubywało.Może pompa ABS jest zapowietrzona lub przepuszcza płyn między sekcjami pompa hamulcowa ale tą już wymieniłeś na teoretycznie sprawną.Objawy wskazują na typowe zapowietrzenie.
tak pracuje równo
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Ani od jednego ani od drugiego pedał hamulca nie będzie miękki...
Mam VW T4 2000r. z ABS-em. Problem wygląda tak: miękki pedał po naciśnięciu powoli idzie na dół, wymieniłem pompę ABS, pompę hamulcową, nic nie cieknie, przewody gumowe nie puchną, wszystkie zaciski sprawdzone, ręczny trzyma, odpowietrzane 100 razy a pedał cały czas bez zmian miękki i idzie powoli na dół! Założyłem odpowietrzniki na pompę ABS i pedał...
dokładnie odpowietrzony więc spróbuje z pompką
No tu może być problem. Odpowietrzono tak jak zwykłe hamulce, nie wiem czy to nad czy podciśnieniowo czy jeszcze coś innego. Jeśli możesz mi to naswietlić to wielkie dzięki.
Lepiej nic nie rób bo doigrasz się w końcu i auto trafi na złom.
Dwie możliwości, zapowietrzony agregat, lub uszkodzony. Zrób jeszcze w tak, wyjedz na próbę i wymuś zadziałanie abs i asr, kilkanaście razy, potem odpowietrz jeszcze raz. Niestety czasami daje to efekt dopiero po kilku razach. Ogólnie problem leży w zaworach i odpowietrzeniu komór zrzutu ciśnienia.
Po pierwsze odpowietrz hamulce, możliwe że i pompa będzie zapowietrzona też będzie trzeba odpowietrzyć. Następna możliwość to ta że możliwe jest źle wyregulowany rozpieracz (samoregulator) w bębnach na tylnych kołach, po pewnym czasie się doreguluje sam ale to chwilę potrwa. Trzecie to trzeba pamiętać że nowe klocki i szczęki muszą się ułożyć zwłaszcza...
Jazda bez ABS w tym aucie, to proszenie się o kłopoty. ABS spełnia tam rolę korektora siły hamowania tylnej osi. Więc proponuję nie omijać. Co do usterki, miałem kiedyś wszystkie wężyki giętkie do wymiany. Ktoś zalał inny płyn hamulcowy. Wężyki napuchły i działały jak zaworki zwrotne.
Czyściłem wszystkie masy, nic to nie dało. Nie tylko masy trzeba poczyścić, ale również styki na klemie plusowej i dalej, bo tam przy złych stykach też odkładają się spadki napięcia.
witam klocki muszą sie ułożyć na tarczy musisz zrobić jakieś 600 do 1000km aby wszystko było ok w jakim stanie są tarcze? pozdro T
Pompować pedał, wdusić mocno, druga osoba puści odpowietrznik, zakręci, potem powoli puszczasz pedał, i tak w kółko. I potem następne koło.
Witaj! Tłoczki wyjmowałem powietrzem z kompresatora. Po dokładnym oczyszczeniu z osadu i jego rozruszania. Przy odpowietrzaniu sprobój podać ciśnienie do zbiorniczka i odpowietrzaj - rurka jednym końcem na odpowietrznik a drugi do butelki. Gwarantuje,ze pedał będzie dobry. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam. Temat dotyczy Audi A4 B6 1.8T 2002r. Sprawa ma się tak iż wymieniałem trzy przewody hamulcowe, oba tylne i prawy przód. Problem polega na tym iż trzykrotnie odpowietrzałem hamulce i cały czas pedał jest miękki. w czym moze być problem?
Nie każdy jest mistrzem ja chcę sobie to dobrze naprawić i proszę o pomoc na forum. Odkręciłem pompę od serwa ale za nic w świecie nie chce puścić od serwa, jak ją odłączyć co ją tak mocno trzyma.
A jak na postoju szybko pompujesz to zawsze jest tak samo miękki? Jak się zachowuje silnik? Przy uszkodzonym serwie potrafi nieźle spaść z obrotów po wciśnięciu hamulca.
Sprawdź hamulec bo raczej na pewno jest zapowietrzony. Z obrotami sugeruje również jak kolega wyżej silniczek krokowy.
Woda zamiast płynu.
Nie podpinalem do komputera, jutro podjadę i dam znać
Panowie proszę o pomoc w sprawie miękkiego pedału hamulca i sprzęgła. Ciśnienie nabija prawidłowo to weź mi 8 barów mam na obydwóch licznikach. Był problem z wypoziomowaniem. Wieczorem wszystko było ok. Mógł zamarznąć zawór czterodrożny?
Witam Po wymianie plynu i odpowietrzeniu powstal nastepujacy problem: na wylaczonym silniku pedal hamulca dziala ok, ale na wlaczonym jest kompletnie miekki. Kazde jego nacisniecie powoduje takze zmiane pracy silnika. Vag nie wykazuje bledow w obrebie ABS. Bede wdzieczny za sugestie
Zafira A1,8b. Podczas jazdy hamulce słabe,po chwili zapaliła się kontrolka hamulca,a pedał miękki,ubyło płynu hamulcowego.
Jak nie ma wycieków na cylinderkach hamulcowych to wymień gumki w pompie hamulcowej, nie kupuj całej pompy ze szrotu bo może być jeszcze gorsza.
przeciekał i ciagle sie zapowietrzało i dlatego nie miałeś hamulca. Jeśli układ jest szczelny i go odpowietrzysz (ja to robie na wyłączonym silniku nawet z abs, nie ma różnicy) to nie ma takiego prawa żeby pedał był miękki
Witam - trzeba odpowietrzyć układ --- ruszyć komputerem pompę ABS (lub zahamować na śliskiej nawierzchni do zadziałania ABS) ponownie odpowietrzyć ----w moim przypadku powtarzałem taki komplet dwa razy.
Witam.W hyundaju galloperze 98r.2,5tdi od pewnego czasu zaczęła zapalać się kontrolka sygnalizująca twarde hamulce no i oczywiście te hamulce były twarde.Ale czasami wysokie obroty sprawiały że jedno wciśniecie było miękkie a kolejne twardziejsze do momentu pod pompowania.Teraz już bardzo rzadko jest miękki hamulec mimo wysokich obrotów.Na przewodzie...
Najlepsze byłoby rozwiązanie proste - silnik, reduktor i mimośród z popychaczem. Wyklucza to niemal całkowicie wszelką automatykę. Wystarczy silnik z soft startem i miękkim hamulcem. Włączane jednym przyciskiem. Problemem będzie zaprojektowanie i wykonanie mechaniki, tak by była bardzo dokładna. Taki układ nie może mieć luzów i oporów. Prawdę mówiąc,...
Jak zgasisz i odczekasz powiedzmy 15-20 minut to masz miękki czy twardy pedał hamulca?
Ale pedał się robi twardy czy miękki i wpada w podłoge?
Im szersze drogi tym większy ruch i dalej są korki. Kierowcy nie potrafią jeździć płynnie i stąd szarpana jazda zużywająca miękkie sprzęgło i hamulce, opony, paliwo, pieniądze i zdrowie.
Witam, mam problem z Hyundayem H100 z hamulcami - pedał zapada się w podłogę, nie ma wcale hamulców. Była nieszczelność na rurach hamulcowych, wymieniłem i odpowietrzyłem ale nadal brak hamulców. Serwo i pompę wymieniłem na używane i nadal nie ma. Na odpalonym silniku hamulec stawia opór, ale od razu się zapada w podłogę, podpompuję parę razy i hamuje,...
A probowalem po odpaleniu sprawdzac czy hamulec idzie w dol i robi sie miekki? Jesli nie to znaczy ze serwo.
Witam Chodzi o silikon, tylko nie klej, a smar. Podobny był stosowany w "hydraulice" miękkiego opuszczania ramienia w adapterach(tzw. hamulec). Były różne gęstości i oznakowania. Niestety nie znam ich oznakowań. Można pokusić się o zastosowanie prowizoryczne silikonu przeźroczystego, który stosuje się do smarowania tranzystorów celem odprowadzenia ciepła...
miekki start miekki rozruch wzmacniacz miekki start
microsoft windows ultimate komputer wolno stojący testy akumulatorów
Zapach spalenizny po włączeniu urządzenia – bezpieczeństwo, diagnostyka, marki, modele Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce Brother?