W gniazdku jest napięcie przemienne. Nie można go mierzyć na zakresach miernika dla napięć stałych. Ale każdy miernik cyfrowy powinien mieć zakresy dla napięć zmiennych oznaczone U~ Uwaga! Nigdy nie próbuj przypadkiem mierzyć prądu w gniazdku!!! Prąd mierzy się w obwodzie.
http://obrazki.elektroda.net/52_11829466... Witam ,mini DIY, mały smieszny i najprostszy miernik napięcia ładowania, 1 scalak 1 linijka diodowa i kilka rezystorów, Całość ma extremalnie małe wymiary 2,5cm x 1cm x 2cm, napociłem sie zeby to tak wpakować Dzielnik tak dobrałem aby mierzył typowe napiecia w instalacji + troche zapasu w dół i w gore...
W poście #4 widać zworkę między pinem Vcc a IN. Bez niej ma zasilanie ale nie " https://obrazki.elektroda.pl/1908685400_... ma nic na wejściu pomiarowym".
Jakie napięcia są w parametrach sterowników? Używasz skalibrowanych mierników napięcia?
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
No właśnie nie mogę zmierzyć A bo zakres na mierniku jest 10A i grzeją się kable na mierniku próbując zmierzyć napięcie. Może sprecyzujesz co i jak mierzysz ? NIE mają prawa grzać się kable miernika przy pomiarze napięcia akumulatora - tak jak piszesz ! Oczywiście miernik ustawiony na (at)andrzej20001 może mieć rację. Jaki posiadasz multimetr ? (model,...
Pomiar jak najzupełniej poprawny. Nieobciążony akumulator może mieć napięcie trochę wyższe niż znamionowe. Np. akumulator 12V może mieć napięcie 13,2V... A swojego miernika na pewno nie uszkodzisz.
Po prostu zmierz miernikiem po prostu napięcie akumulatora podczas usterki .
Witam, jaki polecacie miernik do pomiaru napiecia akumulatora ? Wystarczy taki za 20 zl czy kupic cos drozszego?
mase miernikiem, do plusa aku i do silnika To żadne sprawdzenie... weź sobie żarówkę H4, podłącz po 0,5m przewodu min. 1,5mm2, tak żeby oba włóka świeciły jednocześnie - podłącz ją między masę silnika a "+" akumulatora a miernikiem zmierz różnicę napięć między "-" akumulatora a masą silnika przy świecącej żarówce, powinno wyjść blisko 0V (poniżej 100mV)....
prostownik 12V Pytanie, jaki to prostownik i jakie ma dokładnie napięcie bez obciążenia. Jeżeli jest to tylko transformator z mostkiem i jego napięcie bez obciążenia jest równo 12V, to wszystko jest w porządku. A to dlatego, że miernik pokazuje napięcie średnie, natomiast podłączenie akumulatora powoduje powstanie napiecia szczytowego, które jest większe....
Wyższe napięcie to efekt podłączenia akumulatora. Zmierzone miernikiem 12,7 było napięcie tętniące, po podłączeniu akumulatora który w tym momencie zachował się jak kondensator spowodowało filtrację napięcia czyli jego wzrost o √2. Przy czym nie osiągnęło ono wartości równo 12,7V * 1,41 = 17,9V gdyż obciążenie akumulatorem i pobór prądu spowodował,...
Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
czyli brak wyrównania.W ustawieniach akumulatora jest wyrównanie ręczne i automatyczne ustawione co 30 dni Wyrównanie co 30 dni to zbyt rzadko. Pytanie jakim prądem? Kolejna sprawa to typ i rodzaj aku? Fakt że są z tego samego roku nie musi znaczyć że mają identyczną pojemność i Rwe. Bez testu dobrym miernikiem cieżko coś więcej powiedzieć. Taka różnica...
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Tracer rozpoznaje instalację automatycznie. Wygląda na to ze masz albo jakieś niestandardowe napięcie albo zepsuty regulator. Ostatecznie ustawienia po przez jakąś aplikację. Masz miernik to zmierz napięcie na tych akumulatorach w tym miejscu gdzie podłączasz tracera.
Nie mieszaj młodemu w głowie. To akumulator. Młody nie ma miernika, zmierzy napięcie miernikiem, który jest w szkole. Chyba że młody jest wykładowcą, to wtedy nie jest młody. :) Akumulator jest litowo-polimerowy. Napięcie nie powinno być niższe niż 3 V i wyższe niż 4,2 V. Akumulator może być z zabezpieczeniem albo bez. Jest oznaczenie, to można znaleźć...
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
ale nie mam zasilacza 36 Volt weź 3 akumulatory na 12V
Po pierwsze każdym miernikiem mierzącym napięcie stałe możesz zmierzyć taką baterię mierząc napięcie. Natomiast w tym mierniku masz możliwość "szybkiego" sprawdzenia baterii czy dobra czy do "wyrzucenia" ;) Przy bateriach paluszkach , czyli napięcie 1.5V ustawiasz jak pokazałeś na zdjęciu i przykładając końcówki miernika: + do plusa baterii, - końcówki...
bateria 1500ah Chyba 1500mAh. ;) Masz miernik? Zmierz napięcie na tym akumulatorze.
... Pytanie czy takie różnice są normalne i skąd wynikają ? Takie różnice wynikają jedynie z jakości miernika a właściwie z jego bylejakości. Przecież po zamianie miejscami kabli miernika na biegunach akumulatora napięcie na akumulatorze nie zmienia swojej wartości. Pomiary robiłeś wielokrotnie raz po razie i za każdym razem były takie jak napisałeś?...
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
1. Naładuj akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie. 2. Odłącz prostownik po naładowaniu. 3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj. 4. Sprawdź napięcie na akumulatorze. 5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik.
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
AC to napięcie zmienne , takie jak w sieci DC to napięcie stałe takie jak w akumulatorze. Więcej tu https://elektrykadlakazdego.pl/pomiar-na...
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
To faktycznie może płynąć tak duży prąd że nie podnosi się jeszcze napięcie choć alternator ładuje. Podładuj akumulator prostownikiem. Miernik cęgowy by to wyjaśnił.
Ehhhhh. Jeżeli, Szacowny Kolego zechcesz używać woltomierza cyfrowego DC, to proponuję włączenie (wlutowanie choćby do plytki z diodami) do wyjscia prostownika kondensatora 1000µF / 25 V . Będziesz mógł sobie wówczas dobrać napięcie bez obciążenia akumulatorem, zakładając, ze miernik wskaże Ci to napięcie pomnożone o wartość 1,41.
Rozumiem, że to jest ten kontroler: https://www.victronenergy.com/upload/doc... Co wyświetla sterownik, w sytuacji, gdy powinien on podjąć ładowanie, a tego nie robi? Mierzyłeś miernikiem napięcie akumulatora w takiej sytuacji?
Tak jest. Miernik ma pokazać prawidłowe napięcie. Jeśli przy mierzeniu napięcia akumulatora samochodowego pokaże 3V zamiast 12 to jest nim coś nie tak. Tylko mierzyć trzeba pewne ogniwa - najlepiej nowe. W samym mierniku bateria też powinna mieć wysokie napięcie.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Przełożenie jednego przewodu 2.5mm2 to nie problem.Ważne abyś się wpiął na zasilanie bezpośrednio z akumulatora (najgrubszy przewód). Możesz też miernikiem zmierzyć jakie są skoki napięcia na akumulatorze w chwili rozruchu, pracy rozrusznika. Można też inaczej - ten transmiter pracuje w pewnym przedziale napięć, załóżmy 10-15V. Jak to ustalisz to można...
Może być wszystko , bateria, sterownik, kable, czujniki. Kup 4 żarówki 100w jako obciążenie i kolejno dodawaj je wkręcając w obwód z akumulatorem (odłączonym od hulajnogi) do sprawdzenia baterii.Mierz miernikiem napięcie na akumulatorze. Jeśli napięcie szybko będzie spadało to bateria do wymiany.
Większość tych lepszych ma możliwość kalibracji wskazań. Chociaż fabrycznie zawsze kalibracja była dobra. Oczywiście w tanich niestety nie.
Trzeba dobrać sie do środka ogniw i pomierzyć napięcia na samych ogniwach jeśłi miernik masz dobry.
3 x J :) Jeżeli masz możliwość to załatwiaj dzisiaj. Jeżeli masz miernik to przynajmniej zmierz aktualne napięcie akumulatora bez obciążenia. Jeżeli będzie powyżej 10,8V to może poczekać do jutra.
To teraz zmierz miernikiem albo sprawdź próbówką czy akumulator ma napięcie .
Podczas ponownego pomiaru miernikiem akumulator ukazuje napięcie 2.96V. (Miernik dobrze mierzy) Telefon jak i ładowarka na innym akumulatorze są sprawne.
Należałoby miernikiem sprawdzić napięcie akumulatora w spoczynku jak i podczas pracy silnika. To, że akumulator w skuterze się znajduje nie świadczy o jego zdolności do użytku. Być może akumulator nie ma już takiej pojemności jak dawniej?
No to sprawdź pierw miernikiem napięcie na akumulatorze jakie masz:) sprawdź klemy. Potem będziemy dalej radzić jak to sprawdzisz.
Jaki to typ UPS? Jakie jest napięcie akumulatorów? Jakim miernikiem mierzysz to napięcie? Czy podłączyłeś, np. żarówkę i porównałeś jej jasność świecenia z drugą, zasilaną z sieci?
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
Rzeczywiście objawy zastanawiające. W takiej sytuacji pamiętając, że szanse na naprawę są znikome wobec choćby braku schematu próbowałbym ustalić winowajcę. W pierwszym rzędzie same ogniwa, czy są sprawne. Każde z nich ma określoną pojemność, zwykle w nieco ponad 2Ah. Chcąc sprawdzić ich kondycję naładowałbym do 4,2V (końcowe napięcie ładowania) i korzystając...
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
Weź miernik i zmierz różnicę napięć między kablem czerwonym a plusem ładowarki. Na zdjęciu wyraźnie jest widoczny napis CHARGER, więc pisanie że to zasilacz, to wprowadzanie w błąd. Miernik w garść, kable masowe/ujemne połączone razem (ładowarka i akumulator). Miernik włączasz między kable plusowe - na pomiarze napięcia nie powinien pokazać więcej jak...
Tak sprawdzone praktycznie. Główną rolę odgrywa dioda przy wyprowadzeniu nr. 12 oraz diody przy wentylatorze i mierniku napięcia.
Prawdopodobnie twój miernik mierzy napięcie skuteczne, a po podłączeniu akumulatora (kondensatora) będzie na nich napięcie maksymalne a to jest różnica.
Oznacza to, że jest włączony tryb oszczędzania energii - być może został przez kogoś włączony ręcznie (czyli z akumulatorem jest pewnie wszystko ok), albo auto z natury włącza taki tryb np. przy dłuższym postoju aby nie doprowadzić do rozładowania akumulatora. Jednak jest też taka możliwość, że tryb ten włączył się sam w wyniku wykrycia niedoładowania...
Szukam schematu - Samochodowy Miernik Napiecia na 3 diodach led informujacy o napieciu akumulatora
1. Czy ty na pewno podłączasz sprawny akumulator? 2 Sprawdź baterię w mierniku. Tanie mierniki potrafią znacznie zawyżyć napięcie przy słabej baterii, miałem kiedyś taki przypadek że tyle samo pokazywał miernik na akumulatorze 12V (bez włączonego silnika)
Jest problem, bo nie trawią napięcia powyżej 13 V. Podłączyłem miernik pod kabelek świateł pozycyjnych przy lampie... Gdy pracuje silnik na wolnych obrotach... Po włączeniu przełącznika świateł pozycyjnych, miernik pokazuje napięcie 11,9 do 12,1 V!!! Potem mierzę miernikiem napięcie na akumulatorze i tam jest 13,5 V. Powtarzam raz jeszcze, silnik pracuje....
Największe błędy będą przy pomiarze napięć AC. O ile droższe mierniki mają TrueRMS, to te najtańsze niestety nie. A zatem najtańsze będą pokazywały w miarę prawidłowo jedynie w przypadku czystej sinusoidy bez harmonicznych. Do pomiaru napięć w gniazdu jest potrzebny miernik z TrueRMS, inne nie mają sensu chyba że mają działać jako wskaźniki obecności...
Na długości 12m przy obciążeniu 8A (panel) tracisz ok. 0,87V czyli tyle co nic. Co do tego napięcia na wyświetlaczu co piszesz 13,2V to nie jest prąd z panela a wydaje mi się ze napięcie jakie ma akumulator w danej chwili. Jeśli masz miernik to przyłóż do akumulatora i zobacz czy ta sama wartość lub zbliżona jest na wyświetlaczu,jeśli tak to regulator...
6 godzin to za mało dla głęboko rozładowanego akumulatora. Prąd jak najbardziej normalny. Musisz jednak koniecznie postarać się o miernik, by napięcie ładowania nie wzrosło za dużo, a będzie rosnąć w miarę ładowania.
Miernik obciąży tym prądem akumulator i pokaże napięcie, zobaczysz jak duży jest spadek przy tym prądzie... Nie wiesz, jaki to miernik, prawda? Przy 160Ah to chyba jednak nie miliampery??? Uważam, że przez chwilę testowania 100 A powinien dać... Teraz rozumiesz?
Proszę zmierzyć miernikiem napięcia akumulatorów, to że są nowe nie oznacza ich pełnej sprawności. Czy aparat działa prawidłowo na bateriach alkalicznych?
210 A (DIN) 245 A (IEC) 360 A (EN) - są to wartości prądu rozruchowego wg różnych norm. Napięcie (10V) pokazywane przez miernik jest napięciem skutecznym. Podepnij to do akumulatora i zmierz prąd. Może się okazać że jakiś amper będzie płynąć. Będziesz mógł używać tego wynalazku do doładowywania aku.
Czyli mogę kupować ten wskażnik?? Na pewno pomoże ocenić stan akumulatora, sam używam miernik - Tester miernik napięcia akumulatora 12v 24v lcd (6837486758)
Jak podłączyłem w taki sposób to 1 i 3 miały 15V a 2 i 4 13.6V wyłączyłem panele bo by się akumulatory zagotowały. Oczywiście zmieniałem je miejscami i dalej te co naładowane się nie ładowały. https://obrazki.elektroda.pl/8308928000_... Jak podłączyłem w ten sposób to 1 i 4 po 15V a 2 i 3 po 13.8 Zamieniałem wszystko jak można i ten...
Sprawdź dobrze bezpiecznik ten blaszkowy na akumulatorze one pękają i. Tego nie widać napięcie miernik pokaze ale natężenia pradu nie przekazuje
Przy tak dziwnych objawach zacznij od zmierzenia napięcia na samym akumulatorze i jak podpowiada balonika3 - miernik, a najlepiej jakbyś miał drugi. Jak nie masz to sprawdź go na np. nowej jakiejkolwiek baterii.
minuty czy godziny oznaczają Ah Oczywiście godziny, z żarówką 12V/1A obliczenia sa proste, z tym że nie ma takich żarówek, więc można zastosowac żarówkę 12V/10W która pobiera prąd o 20% mniejszy, więc wynik obliczenia musisz o owe 20% zmniejszyć. Do doraźnej oceny stanu akumulatora warto sobie przygotować inny gadżet - żarówkę reflektorową 12V40+55W...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Napięcie mierzysz z podłączonym akumulatorem czy bez? W prostych ładowarkach bez podłączonego akumulatora miernik pokaże napięcie skuteczne, które jest niższe od szczytowego napięcia ładowania akumulatora.
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
Tym miernikiem mierzy się napięcie każdej celi osobno w akumulatorze bodajże pod obciążeniem nawiniętym płaskownikiem, akurat nie widziałem nigdy tego "ruska". W tych czasach się raczej nie przydaje i nie jest za wiele warte.
BMS i tak zarządza procesem ładowania, nie pozwoli na przekroczenie napięcia. Ja mam akumulatory do 29,2V i ładowałem je ładowarką niby do LFP i kładła im ponad 31V mierzone miernikiem i BMS puścił napięcie a akumulator się nieźle grzał, dobrze ze nie odszedłem od ładowania i po ok 10min skapnąłem się ze coś nie gra, przyłożyłem miernik a tu ponad...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
kierownicą gotowa Czym? :lol: Nie nie musisz ich rozłączać, sprawdź po prostu miernikiem napięcie na końcach poszczególnych ogniw.
Wierzyłem po cichu, że to właśnie Ty _jta_ się odezwiesz. Różnica napięć jest pomiędzy woltomierzem prostownika (wbudowanym) i mierniku uniwersalnym. Przecież każdy mierzy napięcie akumulatora tylko inne są wyniki. Myślę, że miernik zawyża wskazania. A co do diody: to chyba ma się tak zachowywać. Najpierw świecić stale a w miarę kończenia ładowania...
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Napięcie regulatora pokrywa się z napięciem miernika ?
Masz ładowanie?. Nie masz ładowania? Czy może masz problem z miernikiem i nie wiesz???? Jakim miernikiem mierzysz? Czy podłączyłeś KABLEM masę silnika z masą regulatora i minusem AKU ??? A temat "skaczących napięć" był już wielokrotnie omawiany. Użyj szukaj.
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
No to teraz trzeba uwzględnić opory połączeń, kabli, błędy pomiaru (amperomierz i woltomierz wprowadza błędy). Drugi miernik też jakieś błędy wprowadza. Napięcie uszkodzonego akumulatora w stanie spoczynkowym najczęściej jest mocno poniżej 2 V. Różnice powyżej kilku mV sygnalizują, że pojemność akumulatora odbiega od innych. LiIon nie ma problemu z...
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
Posprawdzaj przewody alternator ,rozrusznik akumulator. Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze jakie masz. może też rozrusznik się ci zawiesił.
Po co ? Najlepiej sprawdzić miernikiem i jeśli akumulator nie jest w pełni naładowany to szukać najwyższego napięcia.
Miernikiem na pewno bądź jak nie posiadasz to zrobić sobie takie coś z żarówki. Jeśli masz miernik to badaj napięcia od akumulatora dalej w kierunku instalacji elektrycznej. Jeśli gdzieś np będzie przerwana ciągłość przewodu albo nie do końca dobry przewód to zobaczysz spadki. Ale jak masz problem w kabinie to sprawdź jak wygląda wiązka elektryczna...
witam Dziś zmierzyłem napięcie bez akumulatora które wynosi 5V Gdy przyłożyłem miernik do akumulatora napięcie wynosiło 12,7 i po przykręceniu akumulatora do przewodów napiecie powoli wrastało do napiecia 13,1V i się zatrzymało Zmierzyłem także prąd który wynosi 2,3A (przy maksymalnych obrotach )
Pomiary napięć, miernikiem trzeba zrobić.
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Witam. Odpowiadając na Twoje pytanie w tytule postu: nie ma innego sposobu niż pomiar napięcia i wydajności prądowej. W Twoim przypadku masz uszkodzone dwa lub trzy ogniwa i wobec braku możliwości otwarcia pojemnika na akumulatory musisz tę wkrętarkę wymienić - tu napotykamy na sprzeczność. Chcesz ją sobie zostawić, ale jednocześnie chcesz aby dobrze...
Mierzyłem miernikiem napięcie na akumulatorze no i gdy silnik działał to nic się nie zmieniało, a co do połączeń kabli to nic nie jest pewne, ponieważ wygląda to tak jak by ktoś wziął instalację elektryczną od innego motocykla i przerobił bo jest dużo kabli poucinanych i prowadzących do nikąd dlatego zapytałem o schemat(silnik to 167fmm)
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Witam, Rezystory 2,2k podłączyłeś na OUT1 i OUT2? Sprawdź miernikiem napięcie akumulatora, sprawdzałeś bezpiecznik F4? Pozdrawiam.
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Bierzesz cyfrowy miernik - woltomierz, nastawiasz na zakres 20 V lub coś koło tego - zakres ma być większy niż mierzone napięcie. Przystawiasz sondy miernika do ładowarki, włączasz ładowarkę i być może miernik pokaże jakieś napięcie. Jeśli wynik jest poprzedzony znakiem minus, to na masę miernika podany został plus z ładowarki. Jeśli miernik wskaże...
Po pierwsze pod PC jeśli bateria jest rozładowana to nawet doba nie pomoże. Po drugie acer musi mieć sprawne ogniwa aby ruszyć - miernik w dłoń i podaj napięcie na akumulatorze pod ładowaniem i bez zasilania.
Masz instrukcje? to czytaj. Masz poszczególne zakresy pomiaru amperażu, napięcia i rezystancji. W niektórych są też bajery typu termometr albo miernik przewodności czy pojemnosci kondesatorów. Jeśli chcesz np. zmierzyć akumulator w samochodzie ustawiasz miernik na VDC(czyli napięcie prądu stałego) i wybierasz odpowiedni zakres (dla akumulatora to zakres...
Witam. Napisałeś, że masz miernik za kilka zł, więc sądzę, że jest to miernik z serii m830. Na jego przykładzie omówię co i jak :) Pomiar napięcia- Podłączasz prostownik do akumulatora (+ do +, - do - ). Czarny przewód miernika wtykasz do gniazda COM a czerwony do gniazda VΩmA. Ustawiasz zakres miernika na 20 VDC (pomiar napięcia stałego do 20V)Włączasz...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo gdy mierzysz napięcie akumulatora w samochodzie czy baterii z pilota to chyba nagle nie zmieni zdania przy pomiarze napięć z mostka i nie zrobi Cię w konia , a napis na kościach typu made in coś tam może być błedny. Zdarza się nawet że na układzie pisze inne oznaczenie a jest to coś innego (podruba) Dodano po 2 Dla...
czerwony i żółty złącz razem i połącz z plusem (zasilanie i pomiar napięcia). Czy aby na pewno? Wtedy będziemy mierzyć napięcie, źródła zasilania dla miernika, a nie akumulatora. Po podłączeniu akumulatora, będzie to pomiar napięcia właśnie na nim. https://obrazki.elektroda.pl/4927331600_... Mam na myśli połączenia jak na obrazku....
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Prąd mierzymy włączając miernik w szereg,a nie dołączając go równolegle. Jak nie mamy obciążenia to miernik byśmy podłączyli tak jak do mierzenia napięcia a nie prądu...Poza tym można uszkodzić miernik.
Nie no, ale już tak całkiem na poważnie: (at)cyrus21 pewnie miał na myśli, że dziś taki prostownik można niedużym kosztem wzbogacić o pewną automatykę, jak choćby właśnie regulator prądu ładowania czy miernik napięcia akumulatora co wpływa na jego niezawodność i chroni akumulator przed pewnymi błędami, które można popełnić. Niemniej, stwierdzenie że...
Na uruchomionym silniku nie można zmierzyć napięcia ponieważ miernik wariuje... nie pokazuje konkretnej wartości. Akumulator AGM 5 Ah Nie sprawdzałem pozycyjnych.
miernik napięć audio miernik spadków napięć miernik małych napięć
xenon temperatura palnik silnik dymić biały kogut lampa
silnik kohler teltonika konfiguracja
Denon U5 - Potencjometr głośności nie działa Denon U5: Szum i cichy dźwięk, potencjometr nie działa