Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Jak to sam nazwałeś to zakresy w których miernik będzie mół wskazać pomiar i dalej funkcjonować bez zastrzeżeń. Jeśli chodzi o napięcie będzie się to przedstawiać następująco. Przy nastawie 200m miernik może dokonać pomiaru napiecia od 0 do 200mV, potem od 0 do 2000mV czyli 2V, kolejne ustawienie to od 0 do 20V itd. Nie należy wybierać zakresu w którym...
Tak ciężko użyć Google? Wystarczy wpisać miernik uniwersalny , wyskoczą obrazki mierników wraz z cenami, np. Miernik uniwersalny UNI-T UT33C. Musisz przewijać obrazki bo nie wszystkie mierniki są widoczne jednocześnie.
Pokaż tył tego miernika złącze, tam prawdopodobnie są dwie wtyczki jedna do zasilania druga do pomiarów (bocznik) prawdopodobnie żle podłączyłeś. A na pewno nie tak jak na zdjęciach musi być trzeci kabel do pomiaru prądu.
Pomiar "samego siebie" przynosi dodatkowe trudności, których nie ma miernik zewnętrzny. Np musi się wybrać jak "wyskalować" czyli de facto oszukać. *) Tak jak mówisz, mi pasuje teoria "wyskalowania na rozładowanie" *) a'la zegarek survivalowy z pomiarem temperatury powietrza.
Amperomierz łączysz szeregowo. Trzeba uważać na zakres pomiaru miernika.
No właśnie nie mogę zmierzyć A bo zakres na mierniku jest 10A i grzeją się kable na mierniku próbując zmierzyć napięcie. Może sprecyzujesz co i jak mierzysz ? NIE mają prawa grzać się kable miernika przy pomiarze napięcia akumulatora - tak jak piszesz ! Oczywiście miernik ustawiony na (at)andrzej20001 może mieć rację. Jaki posiadasz multimetr ? (model,...
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Poza tym sprawdź czy przewody są do końca dociśnięte. Sprawdź czy bateria jest sprawna, a także czy 'pokrętło' jest ściśle ustawione na danej pozycji. W takich miernikach (w 'pokrętle') są dwie kulki, które ustalają położenie styków. Jeżeli jakaś kulka jest źle włożona itp. to nie ma dobrego styku i stąd może być przekłamanie wyniku. To takie rady na...
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
AC to napięcie zmienne , takie jak w sieci DC to napięcie stałe takie jak w akumulatorze. Więcej tu https://elektrykadlakazdego.pl/pomiar-na...
Spokojnie Panowie, nie ma co się kłócić. Poleciłem w pierwszym poście UT-139C, podobno lepszy od UT61? Oczywiście to opinia użytkowników z dziesiątek innych tematów tego forum na temat mierników. Nadal uważam że dobrze mieć w aucie dodatkowego Unita za 10zł do prostych rzeczy. Serio lepsze mierniki wytrzymają pomiar rezystancji gniazdka 230V? Nie będę...
Ciekawy pomysł na urządzenie do badania akumulatorów. Dodałbym regulowane skokowo obciążenie prądowe (można wykorzystać typowy układ [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... obciążenia rezystor pomiarowy + wzmacniacz operacyjny + napięcie odniesienia). Można dodać osobne przewody prądowe i osobne do pomiaru napięcia, wtedy...
MPI-502F Brak pomiaru rezystancji izolacji. Rozglądając się za miernikiem, patrz też na cenę wzorcowań oraz ceny np. akumulatorów czy baterii, to takie podstawowe koszty użytkowania. Jak miałbym wybierać pomiędzy tym MPI-502F a czymś innym, to wziąłbym P 2755 PEAKTECH. Fachowcem dla mnie jest ten, kto umie się każdym miernikiem posłużyć i umie zinterpretować...
Ten miernik to multimetr analogowy. Umożliwia pomiar: 1. Napięcia stałego DCV w podzakresach: do 10V, do 50V, do 250V i do 1000V 2. Prądu stałego DCmA w podzakresach: do 0,5 mA, do 50 mA, do 500 mA 3. Napięcia przemiennego ACV w podzakresach: do 10V, do 50V, do 250V i do 1000V 4. Rezystancji x1 kOm, x10 kOm Przed przygotowaniem do pomiarów podłącz przewody:...
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Tak, bezpiecznik to drut. Miernik na omy i jeśli wskazania będą takie jakbyś zwarł końcówki to bezpiecznik sprawny. Bezpieczniki takie są w większości sklepów elektronicznych, również wysyłkowych, masz internet, poszukaj. A bezpiecznik spaliłeś podłączając miernik ustawiony na pomiar prądy równolegle do akumulatora. Innym razem możesz nie mieć tyle...
Witam, jaki polecacie miernik do pomiaru napiecia akumulatora ? Wystarczy taki za 20 zl czy kupic cos drozszego?
Irek , jesteś wielkim konstruktorem! Robiłeś pomiar akumulatorów samochodowych?
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
Dla akumulatora miernik za max 100 zł wystarczy , celować w nowsze chińskie modele które mają realne True RMS i napięcie mierzą bardzo dokładnie. Mając zbędną kasę na wydanie lepiej kupić tester rezystancji wewnętrznej (impedancji) akumulatora lub miernik cęgowy do pomiaru prądu. No więc, do akumulatora na 100% wystarczy miernik z elektrodowego sklepiku...
Może wpakowałeś wtyczki miernika tam gdzie nie powinieneś. są 3-4 wejścia ,tylko 1 z nich dla najwyższych wartości - .Sprawdz bezpiecznik.
Mój mierzy mAh przy 5V to znaczy że pokaże inną wartość niż jest napisane na akumulatorze albo PB, nie przeszkadza mi to. Nawet wolę w ten sposób, bo miernik pokazuje to co realnie przez niego przepłynęło.
ale pomiar przez chwilę bo mam miernik do 10A i się kable grzeją w mierniku. Chyba że coś źle robię w pomiarach. Tak robisz pomiar zwarcia prostownika, jak przypuszczałem słaby. Źle mierzysz prąd, powinieneś wpiąć w szerg miernik nie równolegle.
Jest naładowany kondensator - jest to prawidłowe. Ustaw miernik na pomiar [Ω] i przyłóż sondy miernika do wtyczki sieciowej zasilacza (oczywiście nie podłączaj do prądu) i podaj wartość.
Ja używam mpi-511. Miernik ogólnie spisuję się dobrze. Jest duży przez co nie wygodny, koniecznie trzeba dokupić akumulatory bo baterie szybko potrafią się rozładować. Zaletą jest wbudowany rejestrator i ceny podstawowych akcesoriów (przewody pomiarowe, krokodylki...) nie są wygórowane. Jest kłopot przy pomiarach rezystancji uziemień, miernik potrzebuje...
Rozumiem ze pomiaru dokonasz miernikiem wzorcowanym? skoro tak piszesz.
Witam. Napisałeś, że masz miernik za kilka zł, więc sądzę, że jest to miernik z serii m830. Na jego przykładzie omówię co i jak :) Pomiar napięcia- Podłączasz prostownik do akumulatora (+ do +, - do - ). Czarny przewód miernika wtykasz do gniazda COM a czerwony do gniazda VΩmA. Ustawiasz zakres miernika na 20 VDC (pomiar napięcia stałego do 20V)Włączasz...
A co cię dziwi że sytuacja się mogła zmienić? Z dnia na dzień sie może zmienić a co dopiero po tylu latach. Większy akumulator wytrzyma dłużej i tyle - większa pojemność robi swoje. Bez pomiaru to nie ma co myśleć bo nic się nie wyczaruje - miernik w rączki i działać. Przy okazji zrobisz pomiar napięcia na odpalonym aucie na akumulatorze a nie z programu.
Witam -można bez wylutowania zrobić pomiar miernikiem na opcji tester diod . Dodano po 5 Chodzi o pomiar między żródłem S a drenem D
Jakim miernikiem sprawdziłeś akumulator? Pomiar pod obciążeniem oczywiście tez przeprowadziłeś? Jeśli masz wątpliwości, co do rozrusznika, to wymontuj go i sprawdź, jak działa.
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Nie wiemy czym jest Mercor 9705. Nie wiemy co w Mercor9705 wytwarza energię elektryczną. Przy tak nikłej ilości danych można tylko polecić wzięcie w garść miernika (woltomierza) i pomiar napięcia na baterii akumulatorów w czasie - pracy silnika, ładowania czy jazdy figurowej na lodzie. Nawet nie wiadomo czy instalacja ma napięcie 6V, 12, czy 24V, czy...
Musisz mieć tylko multimetr z pomiarem prądu w zakresie do 20 amperów, podłączyć go szeregowo między dodatnim biegunem akumulatora a plusowym kablem wzmacniacza i ustawić głośność i włączyć muzykę. Jedna uwaga tyczy się czasu pomiaru , gdyż większość mierników ma ograniczenie do kilkunastu sekund i przekroczenie tego czasu może skutkować uszkodzeniem...
Największe błędy będą przy pomiarze napięć AC. O ile droższe mierniki mają TrueRMS, to te najtańsze niestety nie. A zatem najtańsze będą pokazywały w miarę prawidłowo jedynie w przypadku czystej sinusoidy bez harmonicznych. Do pomiaru napięć w gniazdu jest potrzebny miernik z TrueRMS, inne nie mają sensu chyba że mają działać jako wskaźniki obecności...
czerwony i żółty złącz razem i połącz z plusem (zasilanie i pomiar napięcia). Czy aby na pewno? Wtedy będziemy mierzyć napięcie, źródła zasilania dla miernika, a nie akumulatora. Po podłączeniu akumulatora, będzie to pomiar napięcia właśnie na nim. https://obrazki.elektroda.pl/4927331600_... Mam na myśli połączenia jak na obrazku....
Bierzesz miernik cęgowy, zakładasz na przewód od akumulatora i kręcisz ;) są mierniki cęgowe mierzące również prąd stały. Możesz sobie zrobić też bocznik o bardzo małej, znanej rezystancji, np. 0,01 Ohm i mierzyć na nim spadek napięcia. Pamiętaj, że jeśli chodzi o mierniki, nie ma właściwie rozróżnienia czy jest to amperomierz czy woltomierz, wszystko...
Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Odpalasz silnik miernik podlaczasz do akumulatora(miernik ustawiasz na pomiar napiecia stalego.Akumulator oczywiscie podlaczony do instalacji quada) gazujesz silnik do 6tysiecy obrotow i sprawdzasz odczyt z miernika przy tych obrotach. Powinno byc ok 14.4V
Czyli rozumiem ze schemat drugi zapewni dokładniejszy pomiar?
Witam, jaki miernik kupić na allegro do 36 zł widziałem jakieś LAUDMANA czy to są dobre no i jaki model. Chciałbym aby miał coś takiego jak pomiar pojemności akumulatora czyli np: Jak akku ma 2500 mAh to żeby wyświetlił ile ma w danej chwili pojemności.
Weź miernik i zmierz różnicę napięć między kablem czerwonym a plusem ładowarki. Na zdjęciu wyraźnie jest widoczny napis CHARGER, więc pisanie że to zasilacz, to wprowadzanie w błąd. Miernik w garść, kable masowe/ujemne połączone razem (ładowarka i akumulator). Miernik włączasz między kable plusowe - na pomiarze napięcia nie powinien pokazać więcej jak...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
Ja ze swojej strony na początek polecę jakąś używkę Metrela. Mam swojego już ponad 10 lat i nigdy mnie nie zawiódł, a pomiary wykonuję hurtowo i w różnych warunkach. Jedynie baterie wymieniam, które kupię w pierwszym lepszym kiosku. Nie wiem jak jest teraz. Wcześniej miałem przygody z Kyroitsu i Sonelem i zawsze coś nie pasowało. A to dedykowane akumulatory,...
Kolego świece sprawdź próbnikiem np. żarówką reflektorową, bo pomiar miernikiem może okazać się niewystarczający. Jeden kabelek do plusa akumulatora a drugi do świecy i sprawdzaj każdą oddzielnie. Zima tuż tuż, więc pospiesz się.
W tym samochodzie napięcie na akumulatorze podczas ładowania powinno być na poziomie 13,8V. Sprawdz prąd jaki jest pobierany przez instalację w samochodzie, po wyłączeniu wszystkich odbiorników - nie powinien przekroczyć 0,1A (zazwyczaj jest w granicach 0,08A). W każdym przyzwoitym warsztacie samochodowym, a także w sklepie gdzie sprzedają akumulatory...
Kolego nie przejmuj się, że nie masz amperomierza tylko multimetr. Multimetr to połączenie kilku mierników. Podstawowo to woltomierz, amperomierz i omomierz. Często spotyka się takie bajery jak tester ciągłości obwodu, pomiar temperatury, pojemności, indukcyjności, częstotliwości, wzmocnienia tranzystorów, generator fali prostokątnej itp. Pamiętaj,...
Jaki miernik polecacie kupić? Pozdrawiam Pomiar energii całkowity czy oddzielny dla każdej z taryf?
I co jeszcze ważne: nie próbuj "mierzyć" natężenia prądu w gniazdku w ścianie. Równie nie zdrowe dla miernika są pomiary natężenia prądu "mocnych" akumulatorów. Mam tu na myśli podłączenie przewodów miernika ustawionego na pomiar natężenia prądu bezpośrednio do gniazdka, czy do akumulatora. Nie byłbyś pierwszym, który tak sobie zniszczył miernik.
Bierzesz cyfrowy miernik - woltomierz, nastawiasz na zakres 20 V lub coś koło tego - zakres ma być większy niż mierzone napięcie. Przystawiasz sondy miernika do ładowarki, włączasz ładowarkę i być może miernik pokaże jakieś napięcie. Jeśli wynik jest poprzedzony znakiem minus, to na masę miernika podany został plus z ładowarki. Jeśli miernik wskaże...
Podczas ponownego pomiaru miernikiem akumulator ukazuje napięcie 2.96V. (Miernik dobrze mierzy) Telefon jak i ładowarka na innym akumulatorze są sprawne.
Nie wiem czy dobrze rozumiem - to samo źródło (aku) miałoby zasilać gadżet i jednocześnie miało by być obiektem pomiaru? Czyli np. styki Tego typu woltomierze często mają trzy wyprowadzenia. Czerwony + zasilania, czarny - zasilania i np. żółty pomiar (czasem biały). Ty chciałeś dać rezystor aby osłabić świecenie wyświetlacza. Robiąc to na przewodzie...
A Ja polecę miernik UT107. Jest to właśnie miernik samochodowy, którym można sprawdzić stan akumulatora (12V) jak również zmierzyć prędkość obrotową czy kąt zamknięcia przerywacza(stare samochody). A poza tym standardowe pomiary czyli napięcie, prąd czy rezystancja plus pomiar temperatury.
Ładowanie - prąd "wpływa do "plusa" akumulatora Rozładowanie - prąd "wypływa z plusa" akumulatora Zauważ że ten prąd będzie identyczny (co do kierunku i wartości) w obu przypadkach, ponieważ tak działa źródło prądowe (warunkiem jest wystarczająca wydajność źródła) Wychyłowe (analogowe) mierniki produkcji ZSSR to często bardzo porządny, precyzyjny sprzęt...
Miernik multimetr cęgowy KT203 AC DC 400A - polecam, używam od kilku lat.
(at)eurotips jaki sposób pomiaru Rw uważasz za lepszy niż oferują współczesne testery? Z praktyki wiem że auta klasy Premium nadal mają boczniki pomiarowe wraz z rozbudowanymi modułami i o one dają wiarygodnej informacji o kondycji akumulatora. One wiedzą jaki masz aku (kodujesz go) w sekundach liczą czas ładowania, rozładowania i sterują tymi procesami....
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu. Do akumulatora używam miernika do pomiaru akumulatora...
pik spadł do 1,6 A a po chwili jest 0,8 Oczywiście amperomierz wpięty w obwód akumulatora, drzwi, pokrywy, itp pozamykane, auto zamknięte pilotem i odczekałeś 10-20 min do wykonania pomiaru ? Wstępne pomiary proponuję wykonać miernikiem cęgowym aby nie rozłączać akumulatora. Jak długo odczekałeś od zamknięcia samochodu pilotem do pomiaru ?
Jesli chcesz wiedziec jak długo oswietlenie bedzie swiecic to zmierz jaki jes pobór prądu tej instalaji a pomtem podziel pojemnosc akumulatora która jest podana w Ah przez ten prąd i wyjdzie ci w godzinach jak długo(teoretycznie) bedzie swiecic takie oswietlenie. Pomiaru musisz wykonac przy napieciu 6V w tym celu mozesz podłączyc zamias dynama np cztery...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
I wymień baterię, bo w tych miernikach stan baterii mocno rzutuje na wynik pomiaru...
Z tego co się orientuję to te tanie to zabawki. Jeżeli chcesz porządnie i dokładnie, procedura testowania akumulatorów tego typu dostępna jest w internecie (nie przytoczę jej, testowałem głównie, jak nie tylko, akumulatory samochodowe gdzie test polegał na wymuszeniu dużego prądu na określony czas, poczekaniu paru sekund i wymuszeniu wysokiego prądu...
Witam, mam pytanie czy taki kieszonkowy, prosty mierniczek jak Uni-T UT20B jest miarodajny i nadaje się do kontroli stanu napięcia w spoczynku akumulatora? Wygląda to tak jak na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9668000700_... Mam na myśli fakt, czy wskazywane wartości są bliskie prawdy i rzeczywiste a nie z księżyca, dla przykładu...
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Mam tez taki a dokładnie (Lancol Micro 200 Pro) Dokładnie mam ten sam i mi on wystarcza do jakiejś wstępnej oceny akumulatora.Każdy akumulator który dokładam nowy najpierw ładuje do pełna robię pomiar miernikiem i naklejam mu karteczkę i za jakiś czas sprawdzam parametry czy ma gorsze czy lepsze.Akumulatory używane trzeba dobrać odpowiednio optymalnie...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Może być słaby akumulator. Pomiar miernikiem napięcia na akumulatorze oraz silniku na czas podnoszenia szyb da jasną sytuację. Sprawdź także całe prowadzenie szyb czy coś nie stwarza oporu. Szyba ciężko się zamyka na zapalonym silniku?
Ten prostownik nie ma na wyjściu 60A, ale służy do ładowania akumulatorów o pojemności do 60Ah (amperogodzin). Pomiar napięcia na prostowniku nie podłączonym do akumulatora może być różny w zależności od użytego miernika. Najlepiej sprawdzić , czy prostownik działa prawidłowo poprzez pomiar napięcia na podłączonym akumulatorze. Należy podłączyć miernik...
a jaką masz powtarzalność pomiaru jednego akumulatora? z tego co widziałem to te mierniki są bardzo wrażliwe na prawidłowe podłączenie styków pomiarowych.
Do tego pomiaru prądu potrzeba miernika cęgowego DC. Zwykłe mierniki mają pomiar prądu do 20 A. Jak mają bezpiecznik to go wysadzi.
No niestety. Nie minęły 2 lata i zdechł. Zielone oczko było zawsze, ale odkąd nie chciał odpalać auta postanowiłem go dwukrotnie podładować dobrą ładowarką impulsową (nie lidlopodobną). Pomiar akumulatora specjalistycznym miernikiem pokazał przy 100% naładowaniu tylko 43% sprawności. Wysłałem do reklamacji i po 2 dniach dostałem odpowiedź, że reklamację...
Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V. Nowy akumulator, rozladowany do zera nadaje sie tylko na zlom. Zanim go jednak wymienisz, sprobuj naladowac powoli (niskim pradem). Powinien odzyskac napiecie, jesli nia spadla masa z plytek, choc nie odzyska pojemnosci. Pozwoli to znalezc przyczyne rozladownia (np. uszkodzenie alternatora)....
Wynik dobry, ale nie rekordowy, zależy jakim miernikiem mierzysz. Akumulatorki Cd-Ni i Ni-MH wielkości R6 po naładowaniu mogą wykazywać prądy zwarcia do ok. 10A, pomiar miernikiem uniwersalnym cyfrowym na zakresie 20A. Jeżeli w takich warunkach akumulatorek wykazuje 3A, to jego wydolność jest już obniżona, a prądy poniżej 2A oznaczają praktycznie koniec...
Pomiar jak najzupełniej poprawny. Nieobciążony akumulator może mieć napięcie trochę wyższe niż znamionowe. Np. akumulator 12V może mieć napięcie 13,2V... A swojego miernika na pewno nie uszkodzisz.
Jeżeli pomiar na akumulatorze wiarygodnym miernikiem będzie wskazywał prawidłowe wartości (zapewne tak będzie) czyli w zakresie ok.13,9-14,5 V na uruchomionym silniku i ok. 12,9 V lub niżej na postoju to daj sobie z tymi zabawkowymi wskazaniami spokój.
Jaka wersja tego a3? Po 10 minutach pobór na jakim poziomie? Najlepiej sprawdzać miernikiem cęgowym.
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Miałem ten sam przypadek. Całość zasilam +-5V. A to zasilanie to skąd? Jeśli ze źródła sieciowego, to nie dziwię się, że Ci pływa... Nawet, nie wiem jakbyś się starał je wyprostować i zminimalizować tętnienia, to przy pomiarach innych źródeł sieciowych będzie podobny efekt. Jedynym rozwiązaniem jest zasilanie tego "miernika" ze źródła zewnętrznego niezależnego...
też miernik źle ją mierzy jakby była spalona Tzn. dalej nie wiesz co miernik wskazuje na teście diody. Przynajmniej nie chcesz tego ujawnić. Jeżeli miernik źle mierzy cokolwiek to należy zmienić miernik. W dobrej ładowarce miernik inaczej, prawidłowo ją mierzy. Niestety nie ma tam żadnych oznaczeń. Raczej to dioda zenera ale jaka dokładnie? Jeżeli...
Witam , mam pytanie Jak można sprawdzić pojemność akumulatora czyli paluszki, baterie w komórce i inne miernikiem?? albo czy trzeba obliczyć?? bo wiem ze jest ładowarka z funkcja pomiaru pojemności ale ja mam dwie ładowarki z czasowym. Pozdrawiam.
Jak na potrzeby pomiaru napięcia akumulatora, błąd w pełnym zakresie temperatur jest nieistotny. Ważniejsze jest zabezpieczyć miernik przed wilgocią, to może powodować duże błędy pomiarowe. Napięcie referencyjne jakie zastosowałem ma dryf temperaturowy 30ppm/°C, co przy 30°C różnicy da 900ppm, jest to błąd 0,09%.
-Mierniki cyfrowe słabej jakości podatne są na zakłócenia elektromagnetyczne. Do pomiaru nap. na akumulatorze najlepiej stosować miernik mechaniczny (wskazówkowy). Cenię twoje posty, ale tu powielasz legendy o wyższości czego nad czymś. Na jakiej podstawie i wg. jakiego toku rozumowania wyciągasz takie wnioski??? Na czym polega "słaba jakość mierników",...
Witam podłącz się do klemy plusowej oraz do plusa na akumulatorze w mierniku ustaw pomiar amper
Sprawdź kolego mocowanie przewodu ładowania akumulatora na alternatorze, wygląda na to że nie masz ładowania. Dodatkowo pomiar miernikiem napięcia na akumulatorze przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu silnika.
Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A. takie mam mierniki. Nie wystarczy. Co to znaczy 28 Ah? Ah to (A = ampery) × (h = godziny). 28 Ah = 2,8 A × 10 h Musisz sprawdzić, czy prąd 2,8 A możesz uzyskiwać przez 10 godzin. Koniec pomiaru czasu jest, gdy napięcie na akumulatorze spadnie do 10,8 V...
Miernik wygląda bardzo obiecująco. Jednak jego stosowanie wymaga wysokiej kultury technicznej. Bo gdy jej brak, to za "miernik" stanu akumulatorów służy okresowy pomiar za pomocą grzałki i woltomierza. :-D
Problem polegał na tym, iż w schemacie stosowany był mały dławik kóry podbijał napięcie na wyjściu, a energia zgromadzona w jego polu magnetycznym impulsowo rozkładała elektrolit w akumulatorze, Pomiar zwykłym miernikiem wychyłowym pokazywał na wyściu 14,4 V. Mam wrażenie, że diagnoza problemu błędna... a jaki schemat i gdzie opublikowany? W schemacie...
Jaki masz problem przeczyścić przewód masowy (akumulator -nadwozie,akumulator silnik).Jeżeli rozrusznik wówczas nie kręci połącz minus akumulatora z silnikiem ,przykładowo na szybko przewodami do odpalania.Zrób pomiar napięcia podczas odpalania na akumulatorze,oraz drugi pomiar w ten sposób; 1końcówka miernika do (+)akumulatora 2końcówka miernika do...
Pomiar prądu (w Amperach) robimy szeregowo :!: Czyli łączymy : + bateri z + miernika - miernika z + włącznikiem (obciążeniem) i silnikiem - silnika jest połączony z - baterii A najprościej w twoim wypadku podłączać końcówki miernika pod styki twojego włącznika (blaszek) i bez naciskania tych blaszek. silnik zostanie uruchomiony poprzez miernik i miernik...
bo na skali jest pokazany symbol diody a nie mam pojęcia jak to sprawdzić. A po co sprawdzać :D Troche się doucz, to dowiesz się, że symbol diody na skali oznacza miernik z prostownikiem do pomiaru prądu przemiennego. A ta podkówka powyżej oznacza, że jest to miernik magnetoelektryczny z ruchomą cewką. A w prawym górnym rogu masz oznaczenie, bo może...
Masz instrukcje? to czytaj. Masz poszczególne zakresy pomiaru amperażu, napięcia i rezystancji. W niektórych są też bajery typu termometr albo miernik przewodności czy pojemnosci kondesatorów. Jeśli chcesz np. zmierzyć akumulator w samochodzie ustawiasz miernik na VDC(czyli napięcie prądu stałego) i wybierasz odpowiedni zakres (dla akumulatora to zakres...
Witam. Pomóż sobie sam jak nikt nie odpisuje. Przecież masz wystarczającą ilość "danych" aby łopatologicznie dojść do tego gdzie jest "plus" a gdzie "minus". Zobacz : - masz radiotelefon CP040 - na tylnej części radia są bolce do przeniesienia napięcia zasilania z akumulatorkiem - na 100% masz jakikolwiek miernik, który ma możliwość pomiaru (funkcję)...
http://www.universal-radio.com/catalog/m... * pomiary napięcia stałego (DC) * pomiary napięcia przemiennego (AC) * pomiary natężenia prądu stałego (DC) * pomiar rezystancji (Ω) * pomiary hFE tranzystorów * pomiary napięcia przewodzenia diod * kontrola ciągłości obwodu
Wszystkie uzwojenia sprawdzone miernikiem (pomiar małych rezystancji), następnie akumulatorem i żarówką samochodową. Oba mostki też zostały zdemontowane i sprawdzone - tu przyznaję, tylko miernikiem. Również zabezpieczenia termiczne (wszystkie 2 szt.). Ww. sprawdzę jutro pod obciążeniem.
Tak, na dniach kupiony w sklepie. To o niczym nie świadczy. Naładuj i sprawdź napięcie akumulatora. Pomiar miernikiem uniwersalnym wykazuje 12.47 V
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Na wyłączonym zapłonie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach zdejmij klemę "—" akumulatora (uwaga na kodowane radio czy alarm - mogą być problemy) i wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu DC szeregowo między odpiętą klemę a biegun aku. Miernik powinien ci wskazać prąd jaki pobiera instalacja z aku. Jeśli wynosi kilkaset mA albo więcej to...
schemat miernik akumulator miernik pobór akumulator miernik akumulator kwasowy
nissan qashqai obroty silnika podsłuch telefon analogowy szybko rozładowuje baterie
internet mobilny internet mobilny
Epson L3251 drukuje na zielono - brak brązowego i różowego Brak komunikacji ze sterownikiem hamulca w Renault Laguna 2