Raczej kable. Co znaczy konkretnie wypadanie zapłonu? Cewka jest na dwa cylindry? Sprawdzasz rezystancję uzwojenia niskiego napięcia i wysokiego. Wysokie do minusa po stronie niskiego. Minus jest wspólny. Nie znaczy to jednak, że cewka nie ma przebicia. Możesz tez zobaczyć kolor iskry. Miałem problem kiedyś, że silnik szarpał okazało się, że pęknięte...
a czy mierzyłeś cewkę zapłonową oraz czujnik położenia przepustnicy ? na filmikach jest opis jak to posprawdzać.
Możesz sprawdzić jakie daje napięcie, wbijasz zmienny zakres 200 i mierzysz.
Oto moje wyniki: Impulsator - 111.6Ω (mierzone miernikiem na zakresie 200Ω. Mierzony kabel niebiesko-biały do masy) cewka prądowa - 323Ω (mierzone na zakresie 200Ω. Mierzony kabel czerwono-czarny do masy) moduł zapłonowy - 2,62V (mierzony na zakresie ACV 20. Mierzony kabel żółto-czarny do masy) Cewka zapłonowa: Uzwojenie wtórne -...
Witaj na cewce nalozonej na przewod wn zawsze indukuje sie napiecie zalezne od napiecia przeplywajacego przez przewod wn
Mierzył kolega jakie napięcie daje alternator?
Witam wszystkich otóż zaczynam coraz częściej odwiedzać to forum z powodu mojego samochodu , auto marki Fiat Brava 1,6 16 V wersja SX myślałem że problem rozwiązany aczkolwiek nie na długo , wymieniłem świece zapłonowe , przewody wysokiego napięcia , przypomnę jeszcze że był ten samochód jakiś czas temu u znajomego i pomogło wyczyszczenie złącza do...
CZESĆ. W kwestii prądu i cewki. Zmierzyłem napięcie na cewce przy uruchomionym silniku i jest 0,7 V. Silnik nierówno chodzi i gupi zapłony. Czy wszystko jest u mnie ok? Czy poprostu źle mierzyłem napięcie?
Poszedł mierzyć impedancje cewki zapłonowej. Mierzyłem ale już nie pamiętam jest podana w jednym z moich tematów jak naprawiałem. Teraz to już zapominam jak podpiąć do cewki prawidłowo kabelki który gdzie -tak to jest jak robi się to z "doskoku", ale po to jest schemat. Co wy kurna z tą impedancją. Cewkę mierzy się na rezystancje. Po pierwotnej stronie...
Jak ty mierzyłeś z ustawieniem na DC, to tylko pogratulować pozostało...
Pobór prądu na czerwono-białym 230mA do 400mA na obrotach. Po odłączeniu akumulatora motocykl dalej pracuje. Napięcie wynosi 5-6V i spada po podkręceniu obrotów. Oczywiście te wartości są mierzone z odłączonym akumulatorem. Czerwono biały przewód to zasilanie CDI i pobór mierzony na nim. Z tym, że z CDI zasilana jest również cewka zapłonowa.
A rzeczywiste ciśnienie oleju było w jakiś sposób sprawdzane ? Może po prostu pompa oleju się kończy ? Nie wiem jakie rozwiązanie jest w tym silniku, ale w 1.6 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest za to DEPHIA. Generalnie sprowadza się to do wytwarzania odpowiednich impulsów przez cewkę zapłonową. Zresztą przedstawione objawy wskazywałyby...
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
Uzwojenia alternatora są ok mierzyłem u kolegi w motorze wszytko . Cewka WN sprawna, moduł sprawny porostu nie idzie impuls na cewkę zapłonową :(
Poprosimy o pomiary, próbówka można sobie w nosku podłubać miernik w ręke i mierzyć napięcia wiele razy było opisywane
Przecież EL nie ma żadnego aparatu. To co próbowałeś mierzyć (a właściwie to tylko usiłowałeś zepsuć miernik) to cewka zapłonowa. Nie obraź się, ale twierdzę że nie dasz rady tego opanować, bo nie znasz nawet podstawowych podzespołów w samochodzie. A tam już jest moduł zapłonowy zamiast przerywacza i wykonanie podstawowych pomiarów wymaga wiedzy i sprzętu....
gromleon widzę, że masz dużo doświadczenia w tym temacie. Podpowiedz mi, jak można zrobić to inaczej? Aby zmierzyć prędkość obrotową oraz "wykryć" GMP? Odnoszę wrażenie, że jest sposób. Mierzyć częstotliwości napięcia generowanego przez cewkę/ki prądnicy ?
Tzn? nie mierzyłem, ale przecież prąd pobierany będzie wynikać z oporności cewki, a były juz trzy różne.
Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
Hej, mam quada atv z silnikiem 125cm3 i tak jak w temacie problem z iskrą. Dotychczas wymieniłem cewkę, moduł, instalacje, stator (2 cewki). Po tym wszystkim moduł nadal nie dostaje napięcia od cewki zapłonowej, mierzyłem miernikiem przewód czarno-czerwony - 330kΩ oraz napięcie, które wynosiło 1-0V, to samo z przewodem biało-niebieskim - 130Ω...
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Czemu na stronie pierwotnej uzwojenia cewki zapłonowej rezystancja wynosi kilka Ω, natomiast na stronie wtórnej uzwojenia ta rezystancja wynosi 20-30 kΩ? Po prostu cewka uzwojenia wtórnego jest nawinięta bardzo cienkim drutem, do tego ma wiele zwojów a więc zrobiona jest z bardzo długiego kawałka drutu. Mam pytanie dotyczące przewodów WN...
Kupiłem okazjonalnie cewkę zapłonową 4226 do poloneza elektronika (moduł elektroniczny GL-118). Jak mierzę oporność między punktem "+16" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest 6,72 kilooma. Natomiast jak mierzę oporność między punktem "2-gi styk" a gnizadem WS (kopułka cewki) to jest przerwa, omomierz nic nie pokazuje, nawet zera. Czy cewka jest zepsuta,...
Możesz wpakować cewkę od jakiegokolwiek auta na przerywaczu (bez opornika) i po robocie albo przerobić pod ten moduł i wtedy zakładać cewkę od elektronika Cewkę ma pewnie mniej niż 3 Ω tylko pewno mierzone jakimś multimetrem z marketu a wtedy wiadomo jaki będzie wynik
Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125...
Sprawdziłem to co napisał,,tzok"jest 0,2V.Nie bardzo wiem co można z nim dalej zrobić.To co mogłem sprawdzić to sprawdziłem.Dalej pomysłów brak.Jeszcze te wtryski i pompa.Może to będzie to.Z drugiej strony juz to było sprawdzane.Co prawda wtryski takim domowym sposobem a mianowicie cewki wtrysków po mierzone miernikiem,osłuchane stetoskopem,rozpylanie...
wygląda to na cewkę - jeśli nie podstawisz drugiej to na 100% się nie dowiesz w jaki sposób mierzyłeś napięcie po stronie wtórnej? może kabel cewka-kopułka jest uszkodzony?
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
Cewki zapłonowe są na zewnątrz koła, są "zalane plastikiem" Po ściągnięciu koła jest pojedyncza cewka ładowania, owinięta bandażem, która daje napięcie 10V (mierzone pomiędzy przewodami cewki na mierniku ustawionym na prąd zmienny) Na innym silniku GX690 taki sam pomiar daje 20V. Czy można po tym stwierdzić że cewka jest uszkodzona?
A jakby tak spróbować miernikiem izolacji (były takie na korbkę chyba produkcji rosyjskiej)? Mierzą opór w megaomach (jak się nie mylę) i pozwalają zmierzyć stan izolacji kabli.
. Cewka na stół mierzymy uzwojenie pierwotne, czy ma około 3 omy (stara cewka) czy 1,7 oma (cewka zapłonu bezrozdzielaczowego, Biazet). Wątpię w to, aby ktoś tam założył cewkę od cienkiego.
Cewka zapłonowa nie wymaga stabilizacji napięcia i moim zdaniem wystarczy odpowiednio dobrany opornik. Musi mieć opór taki sam jak cewka, włącza się go szeregowo z cewką i w czasie pracy na oporniku odłoży się połowa napięcia zasilania, czyli 12V/2=6V (dokładniej to 14,4V/2=7,2V). Opór można próbować mierzyć omomierzem (powinno być kilka omów) albo...
A no widzisz jacy są ci mechanicy niby co tam taki Romet dla niego ale żeby zrobic tak jak trzeba to nie znam tutaj takiej osoby. Filmik mam ale zajmuje z 500mb i nie da się tutaj wstawić zdjecia porobie. Kabel W/N był wymieniany na Beru wraz z fajka NGK i cewka zapłonową. Przerwa na świecy nie wiem nie mierzyłem ale cos koło 0,4mm standardowa ( świeca...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Po sprawdzeniu go oraz diagnozy kolegi stwierdziliśmy że prąd dochodzi do cewli, a dalej nie idzie Kolego piszesz że prąd dochodzi do cewki, uwierzyłbym gdyby cewka miał przerwe ale to raczej wykluczone więc coś źle mierzysz.
Witam wszystkich. Fiat jak w temacie, po zimnym poranku czy po deszczu odpala za trzecim razem, pracuje nierówno, potem już na gorącym silniku do 2000 obr/min szarpie, słabo przyspiesza, ogólnie moc na pół gwizdka. Ładowanie cewki wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5756304500_1... Cewka nie mierzona, jeszcze. Czy przebicie, doziemienie...
A mierzyłeś może rezystancję tej cewki i indukcyjność obwodu pierwotnego? Mam w domu cewkę od cinquecento to można by porównać parametrami, która jest lepsza. A jaką miałeś cewkę w oryginalnym zastosowalnym układzie zapłonowym? Pozdrawiam.
Nie ma co tu mierzyć.Każde urządzenie w końcu pada. Pewnie to zbieg okoliczności więc 120zl i nowa. Pozdrawiam
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany (u mnie w każdej pozycji jest zwarcie)? Jaka jest oporność cewki zapłonowej mierzona między masą a kapturkiem świecy zapłonowej (u mnie ~3Mom)? Czy jest tam może jakiś rezystor? Mierzona rezystancja na przewód WN - masa (w miejscu przetarcia)...
Właśnie tutaj utknołem i się zastanawiam jakie obciążenie dać 0,43 kW to 430W h4 ma 55W X3 =165W a potrzeba by 500W obciążyć... Problem też z ustaleniem czy uzwojenie jest w gwiazdę czy w trójkąt da się to jakoś sprawdzić... oczywiscie tabliczki znamionowej nie ma ani dokumentacji. Silnik elektryczny ciężko podłączyć by było ale można precyzyjnie obroty...
Witam. Opel astra 3h silnik 1.4 xep rok 2005 wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3 oraz 4 samochód ma przejechane 146tys km 30 tys km temu została założona instalacje LPG. Została wymieniona cewka zapłonowa oraz świece problem nadal trwa kompresja była mierzona i jest ok. Silnik pracuje nie równo czy to na benzynie lub gazie cały się trzęsie i brak mocy....
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Oczywiście mam schemat jest w instrukcji łącznie z opisem kolejności uruchamianych elementów. Napięcie mierzę między minusem na baterii i ogólnie jest to masa podłączona także na cewki a plusem który przechodzi przez czujniki a wchodzi na pin 11, na 6 i 7 pin podpięty jest mikrowyłącznik i tam mierzę ciągłość. Zastanawiam się jeszcze nad budową elektrody...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Zawsze do platyniarza była stosowana cewka 12V, dokładnie pod oznaczeniem 8352.1/2 Inna cewka w platyniarzu nie może być stosowana, ze względu na dopasowanie parametrami do zapłonu iskrownikowego. Kiedyś miałem mierzyć dokładnie te cewki, ale jakoś o tym zapomniałem. Dość sporo się różnią rezystancją oraz indukcyjnością, tj. do elektronika cewka ma...
Co do pomiaru - mierzysz tutaj rezystancję przewodu z impulsatora (niebiesko-biały) do masy impulsatora? Tam wynik pomiaru powinien oscylować wokół 140 OMÓW. Sprawdź, czy mierzysz to prawidłowo, czy masa ma dobre przejście. W trzecim poście bodajże piszę, żebyś zmierzył tę rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Współpracuj, bo nic z takiej diagnostyki...
A z skąd pewność że uszkodzony jest moduł zapłonowy a nie cewka zapłonowa . Po zamianie połączeń na cewce można to łatwo zdiagnozować . Jeżeli iskra będzie tylko na tym samym cylindrze to obstawiam uszkodzenie cewki .
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
Oj , kolega czmiel to niechcący swoją informacją w malinki wypuszcza. Wygląd części na zdjęciu (mimo , że fatalnie zrobione z tej mniej poglądowej strony ) wyraźnie wskazuje po złączu elektrycznym 3 stykowym na każdy możliwy rodzaj czujnika,tylko nie jakąś ceweczkę ( patrz jak np.w Polonezie). A już zupełnym nieporozumieniem jest utożsamianie czujnika...
kable wysokiego napięcia, zestyki w kopułce rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu, a później mierzy opór za pomocą omomierza. W cewce zapłonowej mierzy się opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego. To jest Corsa D.....więc małe szanse ....eh...pytający może nie mieć pojęcia, ale odpowiadający chociaż trochę...
Witaj, użyj Metody Technicznej Pomiaru Rezystancji (woltomierz, amperomierz, źródło napięcia prądu stałego i... Prawo Ohma), a nie za pomocą multumetru, który tu, co widać, nie nadaje się, ponieważ jest jeszcze w obwodzie mierzonym indukcyjność. Tylko, na litość Boską; nie pisz o impedancji... ponieważ taka cewka nie pracuje przy wymuszeniu prądem sinusoidalnie...
Właśnie.... coś moje autko nie domaga i chciałem sprawdzić zapłony. O ile w obwód pierwotny mogę się wpiąć zwykłą sondą to do WN już niestety nie... Chciałbym wykonać taką sondę, ale na zasadzie indukcyjnej, zeby nie ingerować w układ zapłonowy, tylko zakładamy cewkę na przewód WN i mierzymy... Przeszukałem elke i google, jedyne posty jakie znalazłem...
Co do przebiegu na liczniku 160000 km ale auto sprowadzone, więc przebieg faktyczny może być większy. Auto nie ma i raczej nie miało LPG. Szarpanie pojawia się 2-3 minuty po uruchomieniu zimnego silnika i jest cały czas. Cewka zapłonowa razem z kablami WN. Paliwo ten i drugi samochód tankuje w jednej stacji. Jak dotąd nie było problemów. Ciśnienie paliwa...
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
to jest cewka razem z modułem wzmocnienia,więc nie ma co mierzyć oporności na "pierwotnym" Jeżeli nie pali na dwa gary to od razu kupuj nową,podchodzi od poloneza GSI,jak masz spryt w łapach to od opli podpasujesz.
To, że iskra jest niebieska niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego. Sprawdza się max szczelinę powietrzną jaką jeszcze przebija iskra. Poczytaj. Schemat jest, więc przy pomiarach posługuj się kolorami przewodów. Czy wiesz co i jak mierzyć? Układ zapłonowy jest niezależny od reszty instalacji! No może poza masą i stacyjką. Popatrz na schemat....
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Nie pamiętam jaki opór mają cewki natomiast ta 1 sugeruje brak "przejścia" czyli uszkodzoną cewkę (z zastrzeżeniem, że nie wiem jaki masz miernik, gdzie i jak dokładnie mierzysz). Ściągnij sobie książkę "Motorowery ROMET - obsługa i naprawa" tam jest schemat połączeń układu zapłonowego to będziesz widział jak to wszystko jest połączone. Chart jest również...
Nie ma to jak mierzyć transformator omomierzem. Wiesz że tu lepszy byłby np. tester trafopowielaczy TV jako narzędzie diagnostyczne? Skoro diagnoskop twierdził że cewka jest uszkodzona, to przyjmij do wiadomości że tak jest.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Brakuje iskry ... KTS pokazuje błąd czujnika położenia wału.Czujnik oporność 500Om wytwarza zmienny napięcie wartości około 0,8Vpodczas kręcenia rozrusznikiem mierzone przy sterowniku(czerwony i zielony przewód).Brakuje impulsu na cewkę zapłonową ze sterownika,zasilanie jest, po drodze brak modułów zapłonowych(przewód czerwony z czarnym). Wtryskiwacze...
Odnośnie częstotliwości, ja mam problem może nie tyle z programem ile z napięciami - chę mierzyć impulsy z cewki zapłonowej lub z wejść tuż przy zegarze - moje pytanie jest następujące: czy nie uszkodze mikroprocesora czy musze zastosować dzielnik rezystorowy no i czy taki dzielnik nie wpłynie na wynik pomiaru? Z góry dziękuję z aodpowiedź. Pozdrawiam
Nie to żebym się czepiał ale nie widzę związku między: "Cewka zapłonowa może zakłócać," a "dlatego najlepiej odkręcić świecę i szybko kręcić pedałami." :roll: 8-) :roll: Gdy mierzyłem prąd po wyprostowaniu, przy podłączonej cewce miernik wychodził poza zakres (20V) mimo, że LED 12V świecił 75% mocy. Nie jestem pewien, ale mogłem mieć wtedy podłączoną...
NE555 pozwoli ustalić jaki sygnał wymaga ten obrotomierz z łady. Wiemy że są to impulsy ale interesują nas jego parametry. Częstotliwość oraz wypełnienie i jak wpływa to na wskazania obrotomierza. a jaki sygnał produkuje cewka zapłonowa? Dodano po 8 Najprościej podłączyć multimetr i mierzyć napięcie przy zmianie obrotów silnika. oświeć mnie :) Dodano...
Wygląda, że czujnik nie ma przerwy tylko ok 230 Ohm. Nie wiem co cię napadło z tymi próbami ze śrubokrętem. Albo mierzysz rezystancję, albo napięcie generowane przez cewkę czujnika. Ty próbowałeś zrobić coś pośredniego. Czujnik żyje. Czy jednak jest na tyle rześki aby wyzwolić iskrę nie wiadomo. Pasowałoby zmierzyć napięcie na kablach czujnika, ale...
Witam mam problem z cewką zapłonową w oplu vectra b 97 r wymieniłem już 4 raz przewody wysokiego napięcia i ciągle na 4 cylindrze ma przebicie odłączałem cewkę od korpusu mocowania i też wali zmieniałem cewki na inne bo mam ich 4 sztuki i to samo na jednej nawet waliło na dwa kable 3 i 4 cylindrze zmieniłem ECU i to samo gdzie mierzyć co szukać Proszę...
Kolega Syzyf123 dał podstawę "prawną" :D do tego co ja napisałem w jednym zdaniu. Może było za krótkie. Sorrry. Napiszę tylko że masa silnika służy do zamknięcia szeregowego obwodu składającego się z uzwojenia wtórnego cewki WN, dwóch świec i dwóch szczelin "powietrznych" między elektrodami świec. Nie wiem czemu zwątpiłeś w naszą wiedzę elektroniczną?...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
Witam. Jaka powinna być oporność cewki zapłonowej silnika B&S seria 675. Rezystancja mierzona pomiędzy fajką zapłonową a masą. Może ktoś posiada takie informacje?
Jak w temacie silnik SOHC , co do kabli i świec odpada ten temat sprawdzone. Pytanie jak sprawdzić cewkę zapłonową DIS (http://daewoo.win.pl/eshop/view_product... Z moich pomiarów wynika :) , mierzone oczywiście przejścia pomiędzy: Przejścia : 1-4- 5,1 kΩ 2-3- 5,1 kΩ 1,2,3,4 – masa - ∞ 1-A - ∞ 4-A -∞...
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Witam. Otóż mam problem ze swoim autem- Polonez Rover 1,4.Otóż pewnego dnia chcąc odpalić auto nagle nie było iskry-tylko to wywnioskowałem. Po powrocie wieczorem podjąłem próbę naprawy. Okazało sie ze tylko wsiadłem i zakręciłem i zapalił:/. To samo pojawiło się teraz tylko stoi już 4 dni i nic, kręci ale nie odpala. Pompa paliwa dobra-słychać ją przy...
Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu co jest przyczyną braku iskry. Motorowej to Rieju 50MRT z 2014r. Instalacja jest fabryczna, bez akumulatora, wszystko wygląda na nigdy nie grzebane i nie przerabiane, kolory przewodów i wszystko inne dokładnie jak na schemacie który tutaj załączam. Motorek stał ponad 2 lata nieruszany w wilgotnej stodole i nie...
Po kolei... Na cewce wysokiego napięcia, zwykłym miernikiem nie zauważysz "prądu", bo jest on "przerywany". Multimetry mierzą napięcie z pewną "zwłoką" i takich szybkich zmian napięcia po prostu nie wykrywają, a tu ci skacze non stop z zera na nawet kilkadziesiąt Volt. Po drugie - świecę zapłonową sprawdzałeś? Masy silnika itd? Masę cewki do ramy? Jesteś...
Parę dni wstecz przy odpalaniu Tico rozrusznik musiał dłużej się kręcić aby nastąpiło uruchomienie się silnika. Wczoraj po zakończonej jeździe jakieś parę godzin później przy próbie odpalenia Tico - 0 szans na uruchomienie rozrusznik kręci się ale nie odpala Tico. Wziąłem sprawdziłem cewkę i oporność wynosiła 12,1K - czyli tak jak pisze w książce Trzeciaka...
Zmierz oporność cewek przy magnecie. Na tym przewodzie co mierzysz napięcie. W 8 cewkowym iskrowniku powinna wynosić 480kΩ, jak będzie 240kΩ cewki uszkodzone w 6 nie wiem doczytaj w necie. Tak się dzieje ze na pusto 28V pod obciążeniem czyli podpieciem do modułu 15V. Jak nie będzie na czerwonym min. 40V nie odpali. Cewka wysokonapięciowa ta...
Powinno być napięcie przy rozwartym młoteczku przerywacza a kowadełkiem gdyż napięcie + 12v poprzez stacyjkę jest podane na 15 cewki zapłonowej i poprzez uzwojenie wychodzi stykiem nr 1 cewki na młoteczek przerywacza.W chwili obecnej mierzysz napięcie występujące w instalacji pomniejszone o rezystancję uzwojenia cewki.Układ nad którym się głowisz pracuje...
Na pewno moduły CDI zasila cewka o rezystancji 4.5Ω? Google wskazuje schematy układów zapłonowych z dwiema osobnymi cewkami zasilającymi CDI oraz uzwojeniem ładowania. Gdyby rzeczywiście CDI było zasilane z cewki o niskiej rezystancji i napięciu, to wówczas w module musiałby zostać zastosowany układ podbijający napięcie, co ze względu na niepotrzebne...
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Przecież tam nie ma cudów. Sygnał idzie z Halla na ECU a ECU steruje cewką zapłonową. Trzeba sprawdzić czy na Halla dochodzi zasilania i czy wychodzi z niego sygnał i czy trafia on do ECU. Później trzeba sprawdzić czy cewka ma zasilanie i czy podawany jest na nią sygnał z ECU. Można to sprawdzić diodą tak samo jak Halla. Mierzysz i sam nie wiesz co...
Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia...
Problem dotyczy skutera kolegi. Skuter 4T 50 cm3. Gdy silnik i akumulator są zimne to trzeba z 5 razy kręcić rozrusznikiem, aby silnik zaskoczył. Gdy w takich temperaturach jak obecnie kolega trzyma akumulator w domu i założy go do skutera nawet bez doładowania to silnik zapala od razu. Albo gdy podłączy do zimnego akumulatora zainstalowanego w skuterze...
świeca jest jednoelektrodowa dedykowana do tego silnika, trudno mówić o zmniejszeniu przerwy ponieważ elektrody fabrycznie są ustawione idealnie na przeciwko w przypadku zmniejszenia to nie będzie już tak idealnie więc chyba odpuszczam z tym, jeżdżę na nich ponad rok i było wszystko ok, podam może wartości pomiarów rezystancji cewka wymieniona NGK uzwojenie...
Napięcia mierzyłem w odpiętej wtyczce, jeden pin ma podobno stale 12V a na drugim mają sie pojawiać wg aparatu zapłonowego impulsy, lecz ani w tico (sprawne, ten sam układ zapłonu prawie) ani u mnie miernik pokazał 0V, Cewka moja w tico działa bez problemu. Kiedyś miałem uszkodzony aparat, ale od razu również błąd wyskoczył w komputerze odnośnie nie...
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy. Można to zrobić oscyloskopem (który masz ale o tym nie wiesz :D )...
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
też stawiałem na cewkę WN ze względu na brak jakichkolwiek przejść pomiędzy wyjściami na każdym brak rezystancji. Co, jak i czym mierzyłeś??? Dziwnie to wygląda. Uzwojenie pierwotne BARDZO rzadko ulega uszkodzeniu w takich układach. Może się okazać, że część luba cała elektronika (bo być musi) jest rzeczonej cewce WN. Nie pisałem że jest na 100% w...
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki. Własnie wymontowałem z kolegą aparat, wyczyściliśmy . Kopułka "wygląda" na ok. Ale jak usterka to pewnie gołym okiem tego nie dojrzę. O co chodzi z tym pomiarem opornośći cewki? Po co mierzymy? I gdzie ona jest, jak wygląda?. Pomiar cewki...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Witam więc po kolei: 1. silnik dwusuwowy układ zapłonowy elektroniczny 2. schemat układu zapłonowego http://obrazki.elektroda.pl/9036505000_1... początek jest prawdopodobnie taki sam jak w linku ze schematem z pierwszego postu(nie rozbierałem dalej więc nie wiem - ale wyglądają identycznie więc dlatego tak sądzę) przewód biały został...
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją? Mierzyłem suwmiarką i można przyjąć od 0,5<1mm tolerancji. Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. Trochę dużo żeby przerobić...
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Nie podałeś typu miernika, jakim mierzysz napięcie. Masz miernik uszkodzony bądź na złym zakresie. "po ładowaniu" - rozumiem, że po naładowaniu prostownikiem akumulatora niszczy Ci miernik? Nie ma opcji by aku naładowało się nie wiadomo do jakiego napięcia. Cewka halla stopiona? - kiepski klej -zwarcie w obwodzie cewki, prąd idzie "galanty" ma prawo...
wtórne masz po bokach cewki, idą do niego przewody na złączkach.Jeden przewód miernika z jednej, drugi z drugiej strony i mierzysz, oczywiście przewody z instalacji auta odłączone. Piszę to choć wątpię abyś poradziła sobie z dokładnym pomiarem. Lepszym rozwiązaniem byłoby podmienienie cewki na próbę.
przerobić cewkę zapłonową kupię cewkę zapłonową sprawdzić cewkę zapłonową miernikiem
zasilacz impulsowy startuje samsung opóźniony slaby sygnal
pozycja pływająca pozycja pływająca
Dlaczego BIOS/UEFI pyta o dostęp do internetu? Schneider Altivar – wymiana panelu operatorskiego HMI, kompatybilność, modele, procedura