Dlaczego nie podłączysz tych diod na stałe do plusa a masę podaj przez jeden tranzystor Mosfet N, tak jak zwyczajne obciążenie. Bramką Mosfeta tylko steruj z zasilacza.
Wymień baterie w mierniku i wtedy zmierz napięcie jeszcze raz.
Coś takiego na przykład: http://obrazki.elektroda.pl/4985685200_1... Pamiętaj, aby poprawnie zasilać mikrokontroler (kondensatory filtrujące), oraz że pomiar będzie poprawny tylko podczas otwartego mosfeta. Zamiast Mosfeta-N można użyć Mosfeta-P i tranzystora NPN, wtedy w każdym momencie uzyskasz prawidłowy pomiar. Dzięki dzielnikom...
Taki pomiar może o niczym nie świadczyć - nie każda (obecnie chyba żadna automatyczna) nie poda napięcia bez podłączonego akumulatora. Masz chyba gniazdo okrągłe ładowania i wyjścia (prostokątne). Podłącz woltomierz do wyjścia, później włącz ładowarkę i zobacz czy coś "drgnie.
Tak jest. Miernik ma pokazać prawidłowe napięcie. Jeśli przy mierzeniu napięcia akumulatora samochodowego pokaże 3V zamiast 12 to jest nim coś nie tak. Tylko mierzyć trzeba pewne ogniwa - najlepiej nowe. W samym mierniku bateria też powinna mieć wysokie napięcie.
A może pojazd posiada zabezpieczenie że przy niskim napięciu wyłączy webasto. Każde ogrzewanie ma wbudowane zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Mierzy napięcie akumulatora, i albo się nie włączy, albo po spadku napięcia wyłączy. Jak akumulator jest ok. to spokojnie uruchomisz auto.
np. INA 219, dodatkowo możesz mierzyć prąd i moc w obwodzie: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina219.... Dostępne tanie gotowce: [url=https://www.google.com/search?q=ina...
mierzyłem napięcie dzisiaj w akumulatorze w aucie Mierz nie w aucie a na stole, i napisz co namierzyłeś. Przed pomiarem daj mu godzinę odpocząć.
Przy pojemności 4 Ah i prądzie 300 mA teoretycznie da to ponad 13 godzin. W praktyce najlepiej mierzyć napięcie akumulatora i odłączyć go gdy napięcie osiągnie wartość 7.2 V. Należy pamiętać o tym by odłączać akumulator od razu po naładowaniu bo akumulator żelowy nie znosi przeładowania.
Nie wyłączy się przedwcześnie, ponieważ mierzy napięcie na akumulatorze, akumulator sam w sobie jest tutaj buforem.
Obawiam się, że nie będzie to możliwe. Przyglądając się płytce widzę, że wyprostowany prąd płynący do akumulatora jest bocznikowany rezystorem i spadek napięcia na nim wzmacniany jest przez wzmacniacz operacyjny LM358P i poziom tego napięcia wyświetlany jest przy użyciu LED-ów. Oznacza to, że diody pokazują, jaki prąd płynie do akumulatora: duży prąd...
Napięcie mierzone bez podłączonego akumulatora?
Napisz czym ładujesz ten akumulator. Czym mierzysz napięcie na akumulatorze i prąd ładowania. Może ten prostownik jest uszkodzony lub przyrząd pomiarowy.
Miernik elektroniczny głupieje w pobliżu układu zapłonowego (obojętnie, czy klasycznego z przerywaczem, czy cdi). ładowanie możesz sprawdzić mierząc napięcie akumulatora zaraz po zgaszeniu silnika i po dłuższym postoju (np rano, po nocy), ewentualnie przedłużyć kable do miernika, >2m i dodatkowo kondensator elektrolityczny dużej pojemności podpięty...
Masz tam lampkę kontrolną ładowania? Co się dzieje po uruchomieniu silnika? Gaśnie czy pali się dalej? Mierzyłeś napięcie na akumulatorze po odpaleniu? Jeśli tak to ile wynosi?
Regulator pobiera 25A tylko gdy ładuje z pełną mocą, gdy rośnie napięcie na akumulatorach prąd ładowania spada. Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie układ mierzący napięcie na akumulatorach, gdy będą naładowane, układ przełączy na grzałkę.
Jakie jest napięcie mierzone na akumulatorze?
Sam pomiar jest jak najbardziej możliwy. Pomiaru mógłbyś dokonywać co ustalony czas załączając odpowiednie wyjście przekaźnikowe w sterowniku, przez które podawałbyś napięcie na wejście analogowe. Może jednak poszukujesz czegoś takiego jak zasilacz buforowy np. https://www.pulsar.pl/pl/instrukcje/PSB-... - ma wyjścia sygnalizacyjne.
Skoro jest 5V to znaczy że nie mierzy napięcia. I nie mierz względem akumulatora tylko na czujniku. Bo nie mierzysz napięcia łądowania.
Kondycję akumulatora najprościej sprawdzisz mierząc napięcie na akumulatorze przy obciążeniu . Nie wiem jakie posiadasz akumulatory, ale np. jeśli napięcie na akumulatorze żelowym 12V mierzone pod obciążeniem spadnie poniżej 10,5V, to nie należy bardziej rozładowywać tego akumulatora, gdyż grozi to skróceniem jego żywotności. Należy go jak najszybciej...
Witam. Udało mi się zrobić miernik napięcia ale obsługuje on tylko do 5v. Potrzebuje natomiast mierzyć nim napięcie akumulatora... Jak najłatwiej mogę to zrobić??? p.s Co robi się z wynikiem, bo jak podpinałem baterie 1,2 Wolta, to Uc mi wyświetla~240. Wynik dziele na 2, ale czy da się to jakoś inaczej zrobić???
Witam Co skłoniło Cię do pomiaru napięcia w skuterze? Czy działo się coś niepokojącego z akumulatorem? Czy napięcie mierzyłeś bez podłączonego akumulatora, czy też na akumulatorze? Pozdrawiam
a) Za mały prąd bazy. Zobacz ile katalogowo ten tranzystor ma wzmocnienia prądowego i do tego dobierz opornik bazowy. Ale uważaj na wydajność prądową ATMEGA. Albo zmień tranzystor na stosownego MOSFETa b) ATmega8 ma przetwornik analog-cyfra. Mierz napięcie akumulatora i wyznacz stosowne poziomy napięć. c) Diod raczej sie nie łączy równolegle. Zalecałbym...
-> kurkowskimateusz6 Czym ładujesz, czym i jak mierzysz napięcie akumulatora?
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo gdy mierzysz napięcie akumulatora w samochodzie czy baterii z pilota to chyba nagle nie zmieni zdania przy pomiarze napięć z mostka i nie zrobi Cię w konia , a napis na kościach typu made in coś tam może być błedny. Zdarza się nawet że na układzie pisze inne oznaczenie a jest to coś innego (podruba) Dodano po 2 Dla...
W sumie potrzebuję tylko: 1. Mierzyć napięcie akumulatora 12V (samochodowego) z dokładnością do 0.05V 2. Krótko natężenie do 10A przy 12V Do czego jest potrzeba taka dokładność? Wszystkie pomiary mają swój cel. Akumulator ładuje się i ma napięcie np. 14,7V, odłączamy ładowanie i napięcie spada do np. 12,9V. Gdzie tu miejsce dla pomiarów "z dokładnością...
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
witam potrzebuje schematu prostego układu które mierzyło by napięcie na akumulatorze 12V i jeśli to napięcie by spadło np do 10v informował by poprzez zapalenie lampki/diody !! jeśli sie ktoś natchną na coś takiego proszę o pomoc !! Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Mierzyłeś napięcie akumulatora po naładowaniu podczas prób odpalania? Próbowałeś z innym, sprawnym akumulatorem lub choćby na kablach od "dawcy"? V.
Podejrzany jest ten spadek napięcia na akumulatorze, podłącz silnik prosto pod akumulator i mierz równocześnie napięcie na akumulatorze. Co to jest za akumulator, jaki stary jest ?
Prostownik daje napięcie zmienne pulsujące nie mylić z przemiennym (jakie jest po pierwotnej stronie mostka) woltomierz mierzy wartość skuteczną tego napięcia po podłączeniu akumulatora; który jest też kondensatorem mierzysz sumaryczne napięcie obu żródeł (przebieg pulsujący prostownika dokłada się do stałego napięcia akumulatora.
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Napięcie ładowania powinien wahać się od 14,0v do 14,4v. Czy mierzyłeś napięcie przy podłączonym akumulatorze ?
Dobrze, do kwietnia wystarczy. Dla kontroli lub z ciekawości możesz co dwa tygodnie mierzyć napięcie akumulatora. Sprawdzisz jak trzyma - czy samorozładowanie nie jest nadmierne.
Potwiedzam, to jednak LD7535, u mnie okazał się uszkodzony LM324 mierzący napięcie akumulatora. Temat do zamknięcia.
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
Gdzie właściwie mierzysz to napięcie? Na innym akumulatorze to samo było?
Widzę, że Victron ma coś takiego, co mierzy napięcie akumulatora i wysyła do regulatora przez Bluetooth, i chyba z tego, co rozumiem, sam dobiera dynamicznie odpowiednie napięcie ładowania. Tylko pytanie, czy to złapie u mnie zasięg przez stropy :| https://obrazki.elektroda.pl/1673320000_...
Realna praca aku to prąd 0,1Q, co dla dwóch aku daje 1,5A. Dlaczego przyjmujesz prąd 0,1Q? Przecież takie akumulatory mogą pracować ze znacznie większym prądem (zobacz charakterystyki rozładowania 77PAGO77 czy testowałeś ten układ z takim dużym prądem? Jeżeli tam na sterowaniu mostkiem jest naprawdę PWM to układ pójdzie z dymem. Ten układ sterowania...
Rozebrałeś akumulator z akumulatorów. Nic Cię tutaj nie dziwi? Rozebrałeś baterię, chcesz sprawdzać BMS. Magiczny BMS to w gruncie rzeczy prozaiczny PCM. Sprawdza napięcie akumulatorów i prąd baterii, czasem temperaturę. Jeśli coś jest za duże (napięcie akumulatorów, prąd baterii, temperatura akumulatorów), to magiczny BMS odłącza baterię od obciążenia...
no i konstrnacja dlaczego biegunowosc jest odwrotna na mierniku ,przeciez chyba nie powinno tak byc? Zapewne błąd logiczny. Mierzysz napięcie akumulatora (7V) i wynik odpowiada podłączeniu. A skoro urządzenia (według oświadczenia) nie dostarcza napięcia to jakby go nie było. Tyle, że jeśli urządzenie jest uruchamiane napięciem z podłączonego akumulatora...
Witam kolegów. Widzę ,że kolega Pietrucha coś nabrał wody w usta, co prawda temat ma blisko 2 lata ale ja stawiam na urwaną masę w którymś momencie. Prawdopodobnie brak potencjału od którego ECU ma mierzyć napięcie akumulatora był przyczyną tej usterki ale chętnie usłyszę lub przeczytam co tak naprawdę było źle. Elektrycy wszystkich krajów łączcie się...
Zmierz miernikiem napięcia. Upewnij się, że połączenia są poprawnie wykonane i przewody dobrze połączone. Ostatni element - koszyki akumulatorów - sprężyny mają dość duży opór i w czasie ładowania ładowarka mierzy napięcie akumulatora/akumulatorów i spadek na sprężynkach, przez co może wcześniej kończyć ładowanie, a akumulatory będą niedoładowane.
Witam. Miernik podłączasz tak: Czarny przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "COM". Czerwony przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "20A". Nastawnik miernika ustawiasz w pozycji dolnej na żółtym polu przy cyferce 20. Teraz nie próbuj mierzyć napięcia akumulatora bo spalisz miernik. Tak ustawiony miernik odłóż na bok ;) i odłącz minusową...
No dobrze tylko gdy dam pokętło na 2 A to jak mierzę napięcie na akumulatorze to jest jakieś 15 V a ten prostownik jest na 10 A Ważna uwaga, przy uruchamianiu prostowników. Akumulator musi być w stanie bardzo dobrym. Jak będziesz testował prostownik na zużytym akumulatorze to napięcie może być nieprawidłowe. Napięcie ładowania na akumulatorze bowiem...
No ale co te urządzenie testuje? Ono tylko mierzy napięcie akumulatora - nic więcej. Gdyby choć mierzyło spadek napięcia po zakończeniu ładowania w funkcji czasu. Dobry akumulator trzyma napięcie dłużej.
Wierzyłem po cichu, że to właśnie Ty _jta_ się odezwiesz. Różnica napięć jest pomiędzy woltomierzem prostownika (wbudowanym) i mierniku uniwersalnym. Przecież każdy mierzy napięcie akumulatora tylko inne są wyniki. Myślę, że miernik zawyża wskazania. A co do diody: to chyba ma się tak zachowywać. Najpierw świecić stale a w miarę kończenia ładowania...
Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Przy jakich obrotach mierzysz napięcie akumulatora?
W ubiegłym roku mierzyłem przy jakim napięciu akumulatora Centrala Satel CA-64 (wiem wymarły gatunek) się wyłączy i u mnie było to niecałe 9V więc co centrala to inne parametry. Ale mam wrażenie że elektryk podłącza ten czujnik... aby tak wnikliwie czytać instrukcję :D
Pierwsze, co może zrobić użytkownik, to podłączyć pewną baterię do swojego laptopa i podejrzaną baterię do pewnego laptopa. Będzie widać, czy problem jest w baterii czy w laptopie. Jeżeli akumulatory były rozładowane do napięcia 1,3 V to już straciły dużo pojemności i bateria będzie do wymiany. Do tego przygody z układami zabezpieczającymi, które potrafią...
A jakie napięcie mierzysz? Czy może na wyjściu prostownika wtedy, gdy płynie prąd? Bo jeśli tak, to jest to suma napięcia na akumulatorze i spadku napięcia na połączeniach. Można robić przerwy w przepływie prądu ładowania i podczas tych przerw mierzyć napięcie akumulatora - jeśli nie masz kondensatora filtrującego, i masz zasilanie z jednej fazy, to...
Akumulatory zapewne litowo jonowe więc może trafiła się partia wadliwych akumulatorów np padła elektronika (bms). Mierzyłeś napięcia akumulatorów?
Napięcie jakie samo jak mierzone na akumulatorze. Jak się nie mylę to w yarisie takie jest.
Ty ten pojazd masz do mierzenia napięcia akumulatora, czy do jazdy? :) Jakie są powody twoich trosk, opisanych wyżej? Nie można uruchomić silnika po wyłączeniu? Jeśli można - to wszystko w porządku. Powinien w nim być akumulator 32Ah, nigdy nie naładujesz go do "pełna" ani w nocy, ani w upale; chcesz mieć wciąż 100%, to trzeba doładować na postoju....
Nieco upraszczając ... Kluczowym elementem jest rezystor o regulowanej rezystancji włączony w szereg z akumulatorem. Układ ładowania mierzy napięcie na akumulatorze, prąd ładowania, temperaturę akumulatora i swoją temperaturę. Na podstawie tych parametrów zmienia odpowiednio wartość tego szeregowego rezystora. Gdy temperatura akumulatora jest poniżej...
Niektóre odpowiedzi są dla mnie abstrakcją. Myślę że nie tylko dla Ciebie. :wink: Sprawdzałeś rozładowanie jedną żarówką pobierającą prąd w okolicy 0,05C (0,05*pojemność nominalna, u Ciebie 0,05*74=3,7A) czyli mniej więcej rozładowaniem 20 godzinnym. Dla akumulatorów rozruchowych (a taki jest Twój) daje to nieco zawyżoną ocenę pojemności bo ich pojemność...
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Jeżeli akumulator osiąga 4,2 V i uważasz, że jest naładowany, to nie jest. Będzie gdy w fazie stałego napięcia prąd ładowania spadnie poniżej pewnej wartości. Dlatego układ BQ ładuje akumulatory do 100% ich pojemności, a protezy w postaci zasilaczy CC/CV tylko do 80-90%, gdy mierzone jest tylko napięcie akumulatora. Wykresy są w instrukcji do BQ. Duży...
Akumulatory sprawdzone, spadki napięcia na przewodach w akumulatorze znikome. BMS-y montowałem trzy, jeden z tego akumulatora z poprzedniego posta i dwa 2S 10 A. Na każdym była ta sama historia Spadki napięcia sprawdzałeś pod obciążeniem? Twoje urządzenia powinny razem pobierać ok. 2,3 A. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i obciążeniu, multimetrem?...
Pomiar stanu akumulatora wymaga zastosowania nieco innego podejścia. Nie mamy napięcia odniesienia, bo Vcc będzie płynąć. Należy użyć 2 pinów analogowych. Pierwszy mierzy napięcie na akumulatorze, a drugi napięcie odniesienia, np. diodę referencyjną 2V5. Ewentualnie wewnętrzne Uref. Wynik to odpowiednio przeskalowane napięcie z pierwszego pinu. Nie...
zaczęły się problemy gdy akumulator jest naładowany Ile lat ma akumulator? Mierzyłeś napięcie akumulatora w momencie rozruchu?
Podłącz miernik do akumulatora, podłącz prostownik (ma być wyłączony z kontaktu), zmierz napięcie (DC). Mierząc napięcie poproś kogoś o włączenie prostownika. Jeśli napięcie wzrośnie - akumulator jest ładowany.
Mierzyłeś napięcie na małym akumulatorze czy tylko na dużym?
Najprościej - autor mierzy napięcie akumulatora i podaje nam wynik :)
Akumulatory i ładowarka są nowe, ale nie muszą być sprawne. Kolega ma miernik uniwersalny? Kolega mierzył napięcie akumulatorów pod koniec ładowania? Kolega zamieści model ładowarka albo nawet instrukcję obsługi do niej. Może jest tam jakiś haczyk i ładowarka działa inaczej niż kolega przewiduje?
W tym układzie jest mierzone napięcie akumulatora, a nie spadek napięcia na oporniku. Dotyczy rysunku kolegi.
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Czy mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora czy rzeczywiście był przepływ prądu z UPS do akumulatora? Dość niskie to napięcie jak na ładowanie. Dokładnie, coś tu śmierdziało od początku. Napięcie 12.6 to napięcie akumulatora nie ładowanego, w UPS-ie należy się spodziewać 13.6V.
Po co tak kombinujesz? Przy założeniu że prąd ładowania/rozładowania jest stały wystarczy mierzyć napięcie akumulatora i czas. Resztę można wyliczyć.
Oczywiście sprawdziłem połączenia, czasem uruchomiło się rozładowywanie, po wymianie opornika nadal to samo, jakby procesor nie rozpoznawał akumulatora, na schemacie nie wiem w jaki sposób procesor mierzy napięcie akumulatora. Wrzucam schematy.
10,5V i zachowanie akumulatora sugeruje, że masz już zwarcie w co najmniej jednej celi. To nie do odratowania, choć z drugiej strony, czy próbowałeś mierzyć gęstość elektrolitu?
A może po prostu zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania i na tej podstawie wyciągnąć wnioski co do dalszego użytkowania. Wiem, że nie jest to proste, gdyż akumulator włożony w gniazdo uniemożliwia podłączenie amperomierza. W takiej sytuacji można posłużyć się kawałkiem papieru po czekoladzie oklejonym folią aluminiową. Dwa paski złożone papierem do siebie...
I mierzysz nim napięcie akumulatora/ladowania podczas ladowania prostownikiem akumulatora ??
Napięcie mierzysz? Jaka pojemność aku?
Witam. To zmieniające się napięcie mierzysz z akumulatorem czy bez niego? PozdrawiaM.
Zacznijmy od początku. Co mierzyłeś, napięcie akumulatora czy prąd rozładowania?
A masz stary regulator? Są na nim oznaczenia typu? Wystarczy poszukać taki sam. Poza tym mierzyłeś napięcie ładowania na akumulatorze (miernik ustawiasz na prąd stały 20V)? Na szczęście mam stary regulator. Tak, mierzyłem napięcie na akumulatorze.
Kategorycznie NIE. Zniszczysz przyrząd pomiarowy. Prąd mierzy się w obwodzie z obciążeniem. W opisany sposób możesz mierzyć tylko napięcie.
mogą się zapalać same moment po zgaszeniu silnika i włączeniu stacyjki ponownie. Mierzyłeś napięcie akumulatora, miało kiedyś 12,5V? Pozostaje jeszcze 13V.
Dziękuję za podpowiedź - tylko czy jak początkowo połączę je przez 70A przekaźnik to on się nie zjara ? Nie, ponieważ jak wspomniałem wyżej, ten ma łączyć baterie przez rezystor (lub raczej zestaw rezystorów) ok. 0,1 oma / min.25W. Polecam 3 sztuki 0,33om / 10W równolegle. --- Dziękuję za podpowiedź - tylko czy jak początkowo połączę je przez 70A przekaźnik...
a gdy wracam do domu tego samego dnia , mierzę napięcie akumulatora i wynosi ono około 11.9 V Albo masz zepsute ładowanie albo akumulator.
Mierzyłeś napięcie na akumulatorze jakie utrzymuje regulator napięcia?
Przy pracującym silniku miernik wariuje gdy mierzysz napięcie bezpośrednio na "słupkach" akumulatora?
Należy zwyczajnie zastosować sterowane źródło prądowe. Takie źródło będzie wymuszać określony prąd pobierany z badanego źródła napięciowego, więc nie będzie istotna jego wartość SEM. Tej ostatniej też nie widzę sensu mierzyć. Wystarczy dokonać pomiaru napięcia na zaciskach badanego źródła przy dwóch różnych (znanych) prądach obciążenia, co pozwoli wyznaczyć...
Hmmm.... chyba to o to chodzi. Właśnie ANENGA kupiłem i w porównaniu do DT-830 to jest coś, ale masz rację. Ponad 20 lat temu miałem okazja korzystać z porządnych (jakiś Brymem, Metrix zdaje się i mostki RLC) tam było podawane wszystko, żeby sporządzać protokoły pomiarowe dla odbiorcy. Tu zgadzam się z tym co mam - nie potrzebuję domu mieć przyrządów...
Witam , a kolega te napięcia mierzył pod obciążeniem na klemach akumulatora czy bez obciążenia bo bez obciążenia może tak pokazywać , pozdrawiam Robert.
Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i jaka jest jego wartość?
Chcę mierzyć napięcie akumulatora samochodowego. Z uśrednianiem wyników już próbowałem. Robiąc 1, 8 czy 64 odczytów i z tego biorąc średnią to nic to nie zmienia ;( Spróbuję jeszcze z wyłączaniem WiFi na czas pomiarów.
Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Wykonałem podobny układ do sterowania 30W diodą LED i jednocześnie µC obsługuje włącznik, mierzy napięcie akumulatorów i wyświetla na wskaźniku. Ale w tym konkretnym przypadku nic więcej nie robi, niestety.
0,5A to dobry prąd dla akumulatora o pojemności 1.9Ah. Dla mniejszego wystarczy 0,25A. Czy są to akumulatory o niskim prądzie samorozładowania to może kolega zmierzyć sam mierząc napięcie akumulatorów. Jeśli wynosi ono 1,2-1,3V to można przyjąć, że są to takie akumulatory. Dobra ładowarka powinna zakończyć ładowanie po wykryciu spadku napięcia ładowanego...
Wyłącznik ładowania mam, mam układ avt3166 regulujący prąd ładowania oraz odcinający zasilanie, w momencie, w którym akumulator osiągnie napięcie 14,4 V- co jakiś czas układ przerywa ładowanie mierząc napięcie akumulatora, jednakże między pomiarami akumulator ładowany jest napięciem 16V, powoduje to, że nienaładowany jeszcze akumulator zaczyna gazować,...
Dzień Dobry. Mam problem z samowłączającym się alarmem. Gdy włączę alarm auto wydaje z siebie 3 sygnały, przerwa i kolejne 2 sygnały. Następnie po paru minutach dochodzi do samouruchomienia alarmu. Dodam, że mierzyłem napięcie akumulatora. Na zgaszonym silniku to 12.35v, a na uruchomionym 13.95v. Czy wie ktoś z was jak rozwiązać ów problem?
Wziąć woltomierz i mierzyć napięcie na akumulatorze (z którego agregat grzewczy jest zasilany) oraz przy samym ogrzewaniu. Pomiar wykonać na pracującym agregacie. Jeśli różnica pomiarów będzie większa jak 0,5V, to sprawdzić połączenia elektryczne(kostki, przewody, końcówki np. oczkowe). Sprawdzić ładowanie obu akumulatorów. Było dobrze i tak się stało...
A jaki prąd wtedy płynął? Ładowarka nie jest w stanie zmierzyć poprawnie napięcia akumulatora, może mierzyć napięcie w swoim wnętrzu (bez uwzględnienia spadku na przewodach, krokodylkach...).
Musisz zmierzyć prąd i napięcie pod obciążeniem. Zalecane napięcie końcowe to 9V, ostateczne to 7,5V. Tyle że ty mierzysz SEM zamiast napięcia.
mierzyć napiąć zmienny mierzyć napiąć spawarka mierzyć akumulator obciążenie
mieszanka paliwo prawe drzwi lodówki wyprowadzenia rs232
lodówka bosch termostat lodówka bosch termostat
SteelSeries Arctis Nova 7 - dioda miga, brak dźwięku Fiat Bravo 2.0 JTD - Czy wymaga regulacji zaworów?