https://obrazki.elektroda.pl/2998720100_... W Koncepcja modularna niespójność skalarna Po wielu godzinach wspólnych przygód, spoglądając z perspektywy na budowę zestawu, odniosłem wrażenie, jakby trochę na siłę rozdzielono moduły, które wcześniej miały swojego protoplastę w postaci znanych nam audio kombajnów zawierających wszystkie...
ja kożystam z 2 timerów i styka jeden mierzy wtrysk ,a drugi droge po co jeszcze mierzyc jakieś 250ms ???
Właśnie rzecz w tym, że 2 miesiące temu ten mechanik mimo mojej prośby, na początku gdy zostawiłem u niego auto nie podłączył manometru i nie zrobił pomiarów tylko od razu ściągnął miskę olejową i zaczął "działać". Na pytanie dlaczego nie zrobił pomiarów, powiedział że tam była taka masakra, że nie było co mierzyć bo to ewidentnie to. Wymienił: - pompę...
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
W układach wtryskowych benzyna krąży pod ciśnieniem w zamkniętym obiegu. Ciśnienie to jest utrzymywane na stałym poziomie przez jakiś mechaniczny regulator. Czyli praktycznie całe paliwo krążące w rurkach wraca z powrotem do baku, tylko niewielka część jest wtryskiwana do silnika. Z tego powodu nie ma możliwości pomiaru przepływomierzem. Ponieważ ciśnienie...
Witam, Pacjent: jak w tytule tematu Problem: szarpiący silnik Opis: po analizie zyliarda punktów odkryłem wczoraj, że jest problem z jednym wtryskiwaczem. Silnik trzęsie się m.in. na wolnych obrotach i odpięcie tego jednego nie ma wpływu na jego pracę (na pozostałych pozostałych ma). Osłuchuję wtryskiwacz - cyka. podpinam diodę pod wtyczkę jest sterowanie....
Witam , najlepiej było by podpiąć pod klipa , ale to są koszty .Znaiąc mechaników zacznie się szukanie i gdybanie . Ale w ostateczności pewnie tak zrobię . Czy ktoś na forum elektroda morze powiedzieć czy podane pomiary wtrysku sterującego jest prawidłowy .Chodzi o sposób pomiaru ,jedni piszą że powinno mierzyć się przy samym wtrysku , ale tam nie ma...
Bez zwiększenia mocy silnika przestrojenie przekładni niewiele da albo wręcz pogorszy osiągi. Ale skoro: ale to jak uzbieram troche wiecej kasy. To uzbieraj. Tłok, cylinder, gaźnik, wydech. To na początek. Nawet na seryjnej przekładni będzie efekt. Tak miałem w planach zwiększenie pojemności ale ta APRILIA ma wtrysk a nie gaźnik, czy jeśli powiekszy...
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
Witam! Wydaje mi się że to najodpowiedniejszy dział. Przymierzam się do stworzenia komputera pokładowego który ma mi pokazywać chwilowe spalanie LPG. I właśnie tu jest największy problem, bo ogólnie samochód jest dość stary i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można mierzyć ile paliwa przepływa przez gardziel :D Silnik ma jednopunktowy wtrysk benzyny...
Tak - bo gaz do silnika dostaje się "inną drogą" omijając wtrysk paliwa.Może zanim zaczniesz mierzyć ciśnienie sprawdź czy centralka od gazu przełącza zasilanie na wtrysk bo brak przełączenia też może być przyczyną.Co do pomiaru ciśnienia to potrzebujesz kawałek wężyka paliwowego takiego jak dochodzi do wtrysku,trójnik taki żeby można było ten wężyk...
Zadanie nie jest szczególnie trudne, ale wymaga trochę cierpliwości. Kiedyś robiłem takie urządzenie do silnika na Mono-Jetronic A2.2, a później do innego silnika sterowanego sekwencyjnie. Po kolei: 1. Mono-Jetronic to system, który zastępował bezpośrednio gaźnik i dlatego sterował tylko paliwem i powietrzem, a zapłon był w osobnym module. Wtrysk paliwa...
Witam Chcę zmierzyć ciśnienie sprężania w Fiescie 1.8D rocznik 98 ( silnik ENDURA-DE, 44KW, wtrysk pośredni, pompa Bosch), w związku z tym mam parę pytań: Powód pomiaru - bardzo słabo odpala na zimno, nawet przy +10 st. C. 1. Chcę mierzyć wkręcając złączkę w otwór świecy żarowej - uprzednio wykręcę wszystkie świece żarowe oraz odłączę wszystkie wtryskiwacze...
Poziom paliwa możesz odczytać podpinając się do oryginalnego pływaka. Z tym nie powinno być problemu. Może być ewentualnie potrzebny filtr dolnoprzepustowy z dużą stałą czasową. Chwilowe spalanie to już nie tak hop siup. Jak widziałeś taki przepływomierz zamieniający chwilową wartość przepływającego płynu na wielkość elektryczną to bierz. Jest jeszcze...
Witam. Mam taki problem ze moje clio przy jeździe w trasie przy średniej prędkości 80-90 km/h spala kolo 11-12 l Myślę ze to mała przesada. Wymieniłem filtr powietrza ,paliwa dalej to samo. Postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury podłączam miernik i nic żadnej rezystencji ;/ nawet przejścia ;/ próbowałem mierzyć na ciepłym i na zimnym silniku i nic....
Witam ponownie W starych lodówkach zamrażalnik miałeś w komorze chłodziarki i zimno spadało grawitacyjne do chłodziarki. Sterowanie temperaturą było w zamrażarce. W ten sposób pod zamrażalnikiem miało się niską temperaturę (około 0-2 stopnie). W nowych lodówkach w chłodziarce temperatura produktu wynosi około 5-6 stopni. Jak ktoś chce mieć niższe temperatury...
Korzystając z okazji zapytam: Czy jest coś takiego jak kody migowe błędów w Vito TD 1998r?? Jak to odczytać? Nie ma czegoś takiego. To już nie ten rocznik i nie ta technika :D Odnośnie tematu: Są dwa rodzaje układów wtryskowych i dwa rodzaje (w związku z tym) przekaźników świec żarowych. Pierwszy ma opis na sterowniku silnika jako MSA 15, i ma całkowicie...
Witam. Ma ktoś może pomysł w jaki sposób rozwiązać pomiar spalania paliwa(chwilowego) w silniku diesla z pompą mechaniczną?? Coś takiego jak w starych traktorach. Podczas pracy takiego silnika nie ma żadnego sygnału elektrycznego, wiec potrzebny byłby jakiś przetwornik. Ale jaki i co miałby mierzyć? Dodam, że chciałbym zrobić to na jakiejś atmedze,...
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
Ile powinno mieć ciśnienie wtrysku mierzone na próbniku ?
Wstaw może zdjęcie tych błędów jak możesz. Jeśli jesteś pewny że wtryski są dobre to po co chcesz mierzyć napięcie na wtryskach, sprawdź czy przewody po prostu mają ciągłość do sterownika.
Teoretycznie wtrysk numer 3 uszkodzony. Ciśnienie 160 bar przy rozruchu jest za niskie.Taki skok do 300 był by ok. Możesz zaślepić chwilowo ciśnienie na wtrysk 3 i dalej po kolei inne . I sprawdzić na testerze jak buduje cisnienie. Albo jak nie masz ,mierzyć napięcie na czujniku ciśnienia.
0,7-0,8 bara mierzone w taki spsób że przed wtryskiem daje się trójnik (przewód z pompy, wtrysk, manometr).
(at)robokop (at)grala1 Na nowym bsm (używane ale 100% sprawne) jest tak. Włączam zapłon, na 1320 mam 12V (tyle samo co na akumulatorze), pompa dobija ciśnienie i na 1320 jest 0V, kiedy pompa nabija ciśnienie to na zasilaniu wtrysków mam 8,2V, podczas kręcenia rozrusznikiem zasilanie do wtrysków dochodzi, jednak nie więcej jak 8,2V mierząc przy wtryskach....
Według mnie ten "czujnik pomiarowy wtrysku" powinien zdać egzamin. Jeśli wtryskiwacz będzie miał zasilanie +12V i sygnał sterowany masą (czy jak to się tam nazywa) to wtryskiwacz na pewno wtedy działa ,a procek otrzyma o tym informacje. Czy wyjście z transoptora podawać jeszcze na tę bramkę 40106 i dopiero na procek? A przerwanie inicjujące licznik...
Z tego co się orientuję, to śruba stanowi zaślepienie pod wkręcenie zegara do początku ustawiania kąta wtrysku, a czujnik mierzy tam jedynie ciśnienie w pompie. Po podmiance wszytko powinno działać.
Witam Temat wydaje się dosyć sensowny ponieważ z tego co widziałem na znanym portalu akcyjnym, skrzyneczki do testów wtryskiwaczy bodajże dwóch typów bagatelka 5000pln a żadnych rewelacji nie było tam Czyli opłacać się opłaca. Ale właściwe co ma mierzyć kolegi zestaw bo jak widziałem zestaw do badania wtryskiwaczy to była pompa listwa i odpowiednie...
A ciśnienie sprężania mierzyłeś ???
Poczekaj aż się nagrzeje alternator. Wtedy mierz. Włącz światłą mijania.
multimetrem cyfrowym Multimetrem , jedynie możesz zmierzyć ciągłość uzwojenia cewki, jego oporność i przebicie cewki do obudowy! Dlatego pytam, skąd - mV? Nie mierzyłem wtrysku tylko kostkę która wpina się wtrysk stąd mi się wzięło napięcie. Dodano po 3 sprawdź wtryski paliwa Nie ,,wtryski,, tylko ,,wtrysk,, Komunikat nie dotyczy wtrysków tylko systemu...
mierzenie oporności na 2 wtrysku wyszło mi 170-180 kOhm Kolega wyżej zaproponował ci lekturę technologii piezoelektrycznych wtryskiwaczy więc zanim zaczniesz znów mierzyć to poczytaj trochę.
Przepraszam za bezpodstawne oskarżenia. Jeśli chciałoby się mierzyć zużycie paliwa w silniku z mono wtryskiem, wystarczyłoby mierzyć czasy otwarcia wtrysku. Znając dawkę paliwa jaką daje wtrysk, np. przez 500ms możemy łatwo wyliczyć zużycie. Są gdzieś takie dane dla danego wtryskiwacza? Dobrze myślę, czy to zbyt łatwe?
Najpewniej będzie jak podmienisz elektrozawór - może dostawać zwarcia , pomiar napięcia niewiele wnosi . Lepiej jak mierzymy pobór prądu ale tutaj potrzebne kleszcze i oscyloskop .
to po co wogóle mierzyć jak nie ma auta?
Zetec nie ma klinów na kółkach wałków rozrządu, więc trzeba sprawdzić na blokadę. A ciśnienie paliwa mierzone? Wtryski mają wysterowanie?
Samochód był podpinany pod specjalistyczny komputer i okazało się że nic nie ma 0 błędów ,były też mierzone wtryski okazało się to samo . Okazało się że to była rurka od turbosprężarki koszt to 400 zł .
Zarówno kompresję jak i kąt wtrysku się mierzy. Rant oznacza jedno - zużyty cylinder.
Widziałem taki patęcik w kitach chyba AVT - http://www.cyfronika.com.pl/
Tylko czym spowodowany jest błąd zbyt dużej rezystancji wtrysku? Jak sama nazwa wskazuje. Tylko że trzeba szukać tego w sterowniku. Z tego co czytałem to idzie tam prąd ponad 20 A. Ten prąd jest też mierzony. Zmierz np odporność ścieżek od 4 wtrysku. Można to zrobić puszczając prąd 1 A przez ścieżkę i mierzyć spadek napięcia.
A szczelinę mierzyłeś? Metoda wyżej też jest dobra.
Wtrysk sterujący jeśli dobrze pamiętam można było sprawdzić mierząc rezystancje i pukajac w niego podczas pracy silnika.
Podłączcie oscyloskop I zobaczcie co PCR2.1 wypluwa na wtryski, jakie jest uszkodzenie wtrysku, jaka jest rezystancja i pojemność stosu na zimno i gorąco? Jaka jest rezystancja stosu przy napięciu przebicia 1000v? Oraz jaka jest rezystancja stosu mierzona do obudowy wtrysku? Obstawiam jakieś uszkodzenie wiązki lub samego PCR2.1. Sprawdź licznik programowań...
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
Ta kostka to reg.ciśnienia paliwa na wtryski. Jest on sterowany impulsowo. Nie mierzymy na nim napięcia , lecz prąd. Wypnij wtyczkę i próbuj palić. Powinno zapalić ,tz. praca awaryjne. W innym przypadku ; niskie ciśnienie paliwa lub zatarty tłoczek rozdzielacza napędzany przez klapę spiętrzającą.
przedewszystkim oscyloskop i sprawdz czujnik wałka rozrzadu i wału, mam nadzieje ze nie ściągasz wtyczek z wtrysków i w ten sposób nie sprawdzasz impulsów bo to ci nic nieda - poprostu po ściągnieciu wtyczki zanikają impulsy. zobacz w parametrach mierzonych ciśnienie bo może komp go nie widzi, i sprawdz też wtryski bo mialem kiedys vito w którym ktoś...
Mierzyłem napięcie na wtryskach jest 14v z tym że jak mierzyłem napięcie na wtryskach benzynowych to mi napięcie pulsowało. Tu mi napięcie nie pulsowało z tym że pomiar był dokonywany innym miernikiem.
Twierdzisz że na 100% to nie kąt wtrysku to powiedz jaki masz teraz ustawiony i jak mierzony czujnikiem zegarowym, Vagiem?
Vw Crafter 2.0 tdi 2018 rok. Wtryski stanęły i przestał palić. Wtryski zrobione plus pompa i listwa i nowe paliwo. Auto odpaliło i wróciło z identycznym problemem po 3 dniach, wtryski wyjęte i sprawdzone , na 100% dobre. Cisnienie na listwie 350 bar przy kręceniu, cisnienie na cylindrach 20 bar , obroty czujnika wału i wałka są , brak bledów. napięcie...
jeszcze nie widzialem projektu komputera samochodowego ktory by mierzyl czas wtrysku dla kazdego tloka. Kazdy mierzy tylko jednego wtrysku
Właśnie mnie olśniło... Przecież ja potrzebuję mierzyć czas narastania prądu nie napięcia... :)
mierzyć folia pralka mierzyć mierzyć opora
otwarcie furtki mercedes działa ogrzewanie panasonic odtwarzacza
nawigacja nissan moment dokręcania korbowodów
Manometr w instalacji CO – Ferro, Grundfos, montaż na powrocie czy zasilaniu, pompa na powrocie LG 60PZ250 plasma – kod 50R3, Y-SUS, bufory, zwarcie, diagnostyka