Jak nie wiesz co to mieszanka stechiometryczna, korekta np. krótkoterminowa itd. to nie zdiagnozujesz tego poprawnie.W internetach masz wszystko tylko trzeba poszukać.
A Szacowny ,,Strumieniu" policz jeszcze warunki spalania mieszanek stechiometrycznych dla benzyny i LPG.w obecności N2O. Temperatura, uwarstwienie ładunku mieszanki w cylindrze, a przede wszystkim temperaturę spalania. :D Znam paru NOSowcow, wiem jak silniki np. Nissana Skyline 3l wyglądają po paruset kilometrach, ale gazu LPG tu nie ma. :cry:
Marcin dobrze mówi - szkoda zabawy. Silnik zawsze dąży do uzyskania mieszanki stechiometrycznej paliwo/powietrze, aby uzyskać pełne spalenie się mieszanki - wrzucając na "pałę" większe turbo, zaburzasz silnikowi parametry, bo dostaje więcej powietrza, niż powinien. Nie wiem, jak czujnik przepływu powietrza zareaguje i czy mu zakresu nie braknie, ale...
Sorry 12 L LPG to pali 1.6 , 3 L motor musi swoje wypić - pojemność i mieszanka stechiometryczna to jest matematyka , a jak tak mało pali to zawory i tłoki się cieszą z ubogiej mieszanki :)
Spod obd będzie podany przepływ w gramach na sekundę lub kg/h. Napięcie niewiele mówi. Ja afr wyliczylem z analizy spalin. Skoro lambda jest większa niż 1 to mieszanka jest uboga. Na filmie wyglada ze masz sonde odwrócona lub rozwalona mapę adaptacji pb. Ja w takich sytuacjach wrzucam sondę afr w wydech i w trase. Daje mi to pewność ze oscylacja sondy...
Zmierz sondę miernikiem. To co daje na wyjściu i określ w jakim stopniu jest sprawna. Skład mieszanki stechiometrycznej czyli paliwowo powietrznej zależy od ilości tlenu w spalinach. To przekłada się zarówno na kąt otwarcia przepustnicy jak i przesłony w układzie dolotowym. Komputer potrzebuje danych do określenia ilości podawanej mieszanki jak i kąta...
Rezultat bedzie taki jakie elementy w to wsadzisz , osobiscie uwazam ze bedzie niezmiernie ciezko ci to skalibrowac do kupy na jakim kolwiek nie uniwersalnym kompie czy to z poloneza fiata lub innym , czasy otwarcia wtryskow ilosc paliwa , rozmiar dysz paliwowych inaczej mowiac bedzie ci niezmiernie ciezko uzyskac stosunek mieszanki stechiometrycznej...
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
Zapomniałem napisać o jednej ważnej kwestii. W silniku zasilanym gaźnikiem przejście na E10/E85 wiąże się z gruntownym przeregulowaniem gaźnika (wymiana dysz) ze względu na inną gęstość i inny stosunek mieszanki stechiometrycznej. Silniki zasilane wtryskiem paliwa potrafią wykryć zmianę składu paliwa i skompensować ją odpowiednimi korekcjami. Poza tym...
Prawie. Między innymi z tego względu że "ssanie" to nie tylko zwiększenie obrotów silnika, ale także wzbogacenie mieszanki ponad stechiometryczną dla prawidłowej pracy silnika do czasu osiągnięcia temperatury pozwalającej na prawidłowe odparowanie i zapłon paliwa. Reasumując - zimny silnik bez ssania nawet po dodaniu gazu, pomimo że nie zgaśnie, będzie...
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
Zamiast czytać głupoty po forach, to może przeczytaj jak działa regulacja lambda ,co to jest mieszanka stechiometryczna,pętla zamknięta itd. Jaki silnik masz w tym aucie?
Nie. Lektura na dziś dla ciebie to korekty paliwowe, mieszanka stechiometryczna. Jak się tego nie nauczysz to zawsze będziesz wymieniał połowę osprzętu i nigdy to nie przyniesie efektu.
Samochody benzynowe spokojnie mogą na takim paliwie pracować. Masz na myśli te stare prymitywne czy nowoczesne? mieszanka stechiometryczna też będzie inna, czy ECU się dostosuje?
Piszesz że sonda przy dobrej mieszance oscyluje pomiędzy 0 a 1V a u mnie oscyluje pomiędzy 0.7 a 0.8 to jak może być za bogato ? Z góry dzięki za charakterystyke tylko szkoda że opisy są po Włosku Na dole masz link do wykresu z opisami polsku. Zielony wykres to napięcie sondy lambda w zależności od mieszanki, λ>1 to mieszanka uboga napięcie...
Tak, ale w przypadku wtrysku paliwa do cylindra. Natomiast jeśli kolega sobie uważa wtłaczać mieszankę stechiometryczną bezpośrednio do cylindra, to mi ten projekt z lekka zalatuje cmentarzem.
Czy jest gdzieś określony nadmiar tlenu przy jakim najbardziej wydajnie zachodzi proces spalania OP? sporo; lambda wychodzi tak około 2...2,5 gdzie mieszanka stechiometryczna wynosi 1. przy lambdzie =1 mocno dymi na czarno przynajmniej na mojej beznadziejnej dyszy. Ja używam sondy lambda ale tylko do informowania sterownika ej stary, cos jest grubo...
Nigdy nie było ,nie ma ,i nie będzie gotowego rozwiązania na błędy tupu P0170. Bez znajomości zasady działania układu , i tworzenia mieszanki stechiometrycznej nie da się przeprowadzić poprawnej diagnozy. Co do tego błędu jest kilka przyczyn, A to tylko system rich a gdzie reszta? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Korbowody może by nie wyszły jak byś mu dał małą ilość mieszanki stechiometrycznej.
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
Chodziło mi dokładnie o różnicę wskazań dla mieszanki stechiometrycznej lpg względem pb. Ale już wiem co chciałem wiedzieć. Dzięki za odp.
Sonda lambda to bardzo "NAUKOWE" określenie termistora który informuje komputer o tym jaka jest temperatura spalin. Niestety, ale tutaj kolega mija się z prawdą. Sonda lambda to jest ogniwo elektryczne, które mierzy nie temperaturę tylko zawartość tlenu w spalinach . Dzięki temu w silnikach benzynowych można utrzymać w każdych warunkach mieszankę stechiometryczną...
Podobno uwalniający się z niej tlen znacznie poprawia jakość spalania mieszanki. A nitro to niby na jakiej zasadzie działa? Wzbogaca mieszankę w tlen co pozwala na zwiększenia udziału benzyny w mieszance stechiometrycznej.
(at)hevet2 Piszesz o rozregulowanej pompie. Za dużej dawce. Co ma dawka nominalna do kopcenia na biegu jałowym? Diesel to nie mieszanki stechiometryczne. Dawkę ustala regulator odśrodkowy w zależności od obrotów i zadanego obciążenia. Zbyt duża dawka nominalna daje dymienie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do oporu, kiedy to listwa jedzie do ogranicznika...
Chodzi ci o to że nie uzyskam mieszanki stechiometrycznej. Wydaje mi się że po zestrojeniu wszystkiego i odpowiednim uszczelnieniu powinno się udać. Ale dobra uwaga z twojej strony thx ;)
A nie powinna byc miesznka bogata,albo na granicy ubogiej /bogatej na wolnych obrotach? Na wolnych obrotach powinno być na pograniczu mieszanki stechiometrycznej z mieszanką ubogą. Sonda lambda powinna chodzić w zakresie 0,2 - 0,8 V.
We wszystkim się zgodzę co powiedział kolega ale nie w tym że to zbyt uboga mieszanka. Gdyby tak było simson poprostu byłby słaby, brakowałoby mu mocy. Natomiast gdy dostaje zbyt bogatą mieszankę stechiometryczną będzie poprostu się dławił. Sam to nie tak dawno przerabiałem.
No to mnie STFT goni poza zakres tj.-15 do +15 chaotycznie i to na wolnych obrotach, od razu widać, że problem jest i coś źle działa. Jak rozumiem 1.2V to jest mieszanka stechiometryczna ? Obroty stabilne, nie szarpie.
Ja zaczynam od zamknięcia pracy membranie i reguluje śrubą ( na śrubokręt ) dawkę gazu na wolnych obrotach tak by miał optymalny skład (usłyszysz po obrotach, będą rosły - wzbogacasz, potem spadały - zalewasz), jak już to działa to wtedy zaczynam się bawić napięciem membrany, wstępnie ze 2 obroty można odkręcić i patrzeć jak działa sterownik LPG i jak...
To w takim razie ciężko by było o mieszankę stechiometryczną, a i przegląd byłby kłopotliwy. Dla mnie lekko za mało czy lekko za dużo nie powoduje odczucia w jeździe, strat mocy i strzelania - cokolwiek tu oznacza "lekko". Musi być konkretnie za ubogo wtedy w dolocie strzeli a przy za bogatym strzeli w wydechu.
A gdyby popatrzył na mapy silnika tsi lub tfsi i coś w ten sposób zmienił w mapach 1.8t Powodzenia. Wiesz jak działa silnik spalinowy? Do poprawnej pracy potrzebuje mieszanki stechiometrycznej, a w większości przypadków bogatszej, tego nie przeskoczysz. Tym bardziej że turbina za darmo nie pracuje. TSI, TFSI, TCE itp, to zupełnie inna bajka silników....
Sondy wydają się ok. Zauważyć to można(mieszanka uboga) podczas hamowania silnikiem. Za katem napięcie wysokie około 0.8 prawidłowo. Szerokopasmowa trzyma blisko 0 (stechiometryczna ) choć wydaje się że z przewagą na mieszankę bogatą. Pokaż korekty i maf jak jest. Zobacz czy evap nie dziurawy.
dla sceptyków, którzy nie wierzą, że to działa podaje wybuch charakteryzuje - szybkość wybuchu i temperatura dla mieszanek stechiometrycznych gazów jest to wartość stała. w silniku interesuje nas przyrost ciśnienia na skutek wybuchu - czyli prędkość reakcji wybuchowej. Generalnie do czynienia mamy w komorze spalania z gradientem ciśnienia działającym...
Skoro sonda jest wypięta to jak ECU ma regulować skład mieszanki? Oscylacje wynikają z regulacji dokonywanych przez ECU i występują tylko "w okolicy" mieszanki stechiometrycznej. Dla bezpieczeństwa, bez sondy, jest utrzymywana bogata mieszanka (uboga jest groźna dla silnika), co potwierdza odczyt z sondy. Na LPG masz ubogą mieszankę (co przy podłączonej...
Jak już tak bardzo teoretyzować to pojęcie mieszanki stechiometrycznej jest pewnym uproszczeniem i kompromisem. Wolnossący silnik benzynowy może pracować na mieszance o innym AFR, zmieniając stosunek osiągów do spalania. Niestety jest kilka ale - potrzebna jest do tego sonda szerokopasmowa, seryjna głowica może tego tego nie wytrzymać, a silnik przestanie...
O ile mi wiadomo silniki GDI nie pracują na mieszance stechiometrycznej, więc musi tam być sonda szerokopasmowa, jak w dieslach. O problemach z TPSem/modułem przepustnicy w GDI (Carisma/V40) sporo znajdziesz w Sieci... można to zweryfikować na diagnostyce komputerowej lub przy pomocy miernika, niestety wymiana jest kosztowna.
to wiele wyjaśnia schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... i poszukaj interface do lpg. Jeśli tylko 1 pokrętło to ustaw je na wolnych obr tak by motor (na 110 krokach attuatora) wykazywał mieszankę stechiometryczną nie wiem też jaki ty masz reduktor!
czy taka sonda z napięciem polaryzującym 0.47V będzie prawidłowo działała gdy silnik zasilamy LBG/CNG dla których AFR=15,5/17.2 i tylko nieznacznie różnią się od benzyny? Sonda będzie pracowała prawidłowo ale silnik nie będzie pracował na mieszance stechiometrycznej. Przeskok nie odbywa się nie tyle dla lambda=1 co dla AFR=14,7.
Z obliczeń wynika, że mieszanka stechiometryczna z czadem zawarta w komorze silnika jest znacznie wydajniejsza Wiesz, po co we współczesnych silnikach spalinowych jest EGR? No właśnie po to... Cała instalacja była równie groźna jak uruchomienie silnika w garażu. To dość groźne, o czym przekonał się niejeden majsterkowicz, mający w garażu kanał... W...
Wodór będzie się źle spalał w silniku o zapłonie iskrowym. Weź w silniku spalinowym jeździj na ubogiej mieszance, czyli stosunek powietrza do benzyny np: 16:1. Co się stanie? Silnik będzie się przegrzewał. A co gdy ten stosunek jest dwukrotnie większy jeżeli chodzi o paliwo? Technologia chemiczna ??? I kolega takie bzdury pisze? Czy kolega nie rozumie...
jet to ustawienie punktu próbkowania sondy lambda, w/g którego będzie ustawiany attuator przez Blitza. Jeśli pokręcisz w prawo Blitz będzie dawał mieszankę bogatą, w lewo - zubożoną. Nie zaleca się kręcenie tym potencjometrem bo jest fabrycznie ustawiony na mieszankę stechiometryczną, ale gdybyś chciał CIUT więcej mocy delikatnie pokręć w prawo (duże...
Jakim cudem taktowania ma być za szybkie? Przecież to nie sonda ,,taktuje". Sonda tylko pokazuje zmiany ilości tlenu w spalinach, a mieszanką steruje elektronika. Nowa sonda reaguje szybciej i we właściwym zakresie. Przecież mieszanka stechiometryczna odpowiada 0,45V napięcia na sondzie. Sonda reaguje szybciej i dzięki temu elektronika szybciej zmienia...
W domowym wykonaniu bywa różnie, zrobiłem jedno takie ustrojstwo do Una. Co prawda tydzień to dostrajałem ale efekt był zadowalajacy. Zawsze mnie uczyli, że zmienna geometria wydechu, polega na zmianie długości kolektora pomiędzy przepustnicą, a głowicą, zmiana pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza daje tyle co nic. Ponadto praca na mieszance bogatszej...
A kiedy jest najekologiczniej ? Przy największym podciśnieniu ? Najekologiczniej jest gdy wyłączysz silnik. Wpisz w google "mieszanka stechiometryczna", następnie "sonda lambda" do tego dołóż trochę wiedzy na temat działania silnika czterosuwowego i sterowania tym silnikiem - i odpowiedź znajdziesz. Brak bezpośredniego związku podciśnienia i ekologii....
Kolego do poprawnego działania Sonda lambda musi osiągnąć temperaturę 300 stopni z tego co pamiętam (mogę się mylić). Nawet sonda z podgrzewaniem będzie miała problem żeby podgrzać ośrodek w którym się znajduje do takiej temperatury. Następnie pozostaje kwestia kalibracji wskazań woltomierza w środowisku wzorcowym. Dodam tylko że wskazanie 0,45v to...
Witam, Z racji wielokrotnych zapytań co to jest WOT, CL, OL, AFR itp postanowiłem wyjaśnić kilka najbardziej potrzebnych skrótów z drobnym opisem działania niezbędnym przy pracy z LPG. Prośba do moderatorów o podwieszenie w dziale LPG jako ogłoszenie i dodawanie od siebie wyjaśnień jak również nadanie sensownego tytułu wątku. Zaczynamy: WOT - Wide Open...
Wg mnie (ale jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić ) jeśli sonda lambda żyje i podaje sygnał zwrotny o spalinach sterownik (może i przestarzały IAW16) będzie dążył na zasadzie autoadaptacji do mieszanki stechiometrycznej. Na ile potrafiłby obciąć czasy wtrysku na ciśnieniu paliwa dwa razy większym tego nie wiem. Także dlaczego został uszkodzony...
O kurczę, nie ma krokówki! To psiakrew, co może powodować błąd " sonda lambda- sygnały ubogiej mieszanki"? No do diaska, jak sprawdzić, czy mieszanka jest stechiometryczna, i czy czujnik 02 nie jest czasem robiony w konia? To tylko zwykły grzmot a nie jakieś cudo banglające na mieszance uwarstwionej... :lol:
Oczywiście milejow ma rację co do zasady działania sondy szerokopasmowej, ale przepływ prądu albo jest wynikiem przyłożonego napięcia, albo może spowodować spadek napięcia na rezystorze. Sterownik udostępnia wartość tego napięcia i na tej podstawie można ocenić skład mieszanki. Z fragmentarycznych informacji w internecie doszedłem, że w tym silniku...
Ja włączam analizator jak widzę, że klient oporny. Wydruk przed i po wymianie. Do tego faktycznie jest potrzebny. Włączam jednak możliwie rzadko, bo dłużej żyje wtedy czujnik tlenu. Ostatnio dociągnąłem trzy lata na jednym. Padniętą sondę widać w parametrach, napięcie niskie, korekcja na max, a z rury zapach bogatej mieszanki. Przecież dobrze wiesz,...
Silnik musi coś spalać - jak nie paliwo, to tłoki... Do spalania potrzeba mieszanki paliwowo powietrznej i czegoś, co ją zapali w odpowiednim momencie. Jaka jest przerwa między stykami przerywacza? Jaka jest przerwa na świecy? Jakiego koloru jest iskra na świecy? Po zdjęciu fajki ze świecy i kopnięciu startera pojawia się na świecy paliwo (świeca jest...
Sprawdzę jeszcze raz napięcie, ale przepływ oscylował w przedziale 9-13kg/h Dodano po 4 Zanim założyłem temat, szukałem na forum. Ktoś sugerował, że błąd )170 może się pojawić przy uszkodzonej grzałce drugiej sondy. Napięcia na przepływomierzu - Autodata podaje takie parametry. Dane w kg/h mam odczytane z TECHa. Pojęcie mieszanki stechiometrycznej nie...
Też mam tą instalacje. Mało kto to serwisuje teraz niestety.Z tego co się orientuje dobrze by było wyregulować ją "na sondę lambda". Czyli masz jakiś drugi w miare prosty tester diagnostyczny samochodowy, podpinasz się do złącza OBD w aucie i obserwujesz przebiegi z sondy .Ustawiasz czasy wtrysku gazu też pod obciążeniem silnika aby być w miarę blisko...
(at)dino777 chcesz wmówić że przy temperaturze parownika 20 gaz będzie miał 60. Inną fizyka? Większość instalacji nowszych wprowadza korekcję po O2. Bo silnik nic nie wie że pracuje na LPG i przy odchyłkach w pracy zaczna wprowadzać korekty. A mieszanka stechiometryczna dla LPG jest inną niż dla PB. Nie pałowani twoim zdaniem to jazda 5 10 czy 15km/h....
Some nie były tylko dwa zatarte po wyciagnieciu wszystkie tłoki miały nagar i były złapane .Producenci instalaci gazowych twierdzą że po dobrym ustawieniu mieszanki stechiometrycznej 1-15.3 na gazie i 1-14.7 na bezynie to wartosci nominalne można zmieniać dla wiekszej mocy ale wtedy silnik dostaje w dupe [regularnie ustawiana u dobrego gazownika] nie...
Istotą mojego pisania w tym temacie było to czy świece strumieniowe coś dają czy nie dają, Mam łatwą możliwość wykonania testu. Mój silnik jest raczej nieźle wysilony, ma stopień sprężania 13 a to, że daje małą moc to z tego, że naczelną zasadą jest aby silnik był cichy i trwały (10 lat prawie bez wyłączania). Nie jest istotna moc a sprawność przerabiania...
za wysoka temp na wydechu to tylko i wyłącznie wina złej mieszanki. Za dużo powietrza z amało paliwa. Nie. To jest zasada przy benzynie. Diesel zawsze chodzi na nadmiarze powietrza. 1/17 to granica kopcenia (umowna), a mieszanka stechiometryczna to 1/14,5. Podwyższoną temperaturę za cylindrem powoduje nie powietrze tylko paliwo wcześniej nie spalone....
Dopiero przy E85 jest możliwe zwiększenie mocy, chyba we Volvo uzyskano 20% przyrostu mocy, w innych silnikach odnotowuje się około 5% przyrostu. Tylko jak już przy E85 jesteśmy, to te paliwo niesie ze sobą wiele problemów technicznych. Pierwszym i podstawowym jest problem przy uruchomieniu silnika już w temperaturze kilkunastu stopni Celsiusza, niektóre...
Zrob analize spalin i wszystkiego sie dowiesz czy mieszanka jest stechiometryczna czy nie ,ze sonda dziala nie znaczy ze silnik nie stoi na bogatej mieszance (uszkodzony komp wtrysku ), moze byc wtryskiwacz uszkodzony , zaplon wskazane by bylo sprawdzic kat zaplonu moze miec wplyw na obroty ,sprawdz czujnik tepmeratury
No tak to oczywiste gdyż zmienił się mnożnik. Na screenach jest błąd nie 1,3 bar a ms - milisekunda. Zabrałeś gazu więc by nadal mieszanka była stechiometryczna czas wtrysku musiał się wydłużyć odpowiednio do zmiany ciśnienia.
Koło zamachowe to 1,5 kG litej stali, tylko że nie zrobiłem zdjęcia (koło o średnicy 15 cm i grubości 1 cm, przewiercone i skręcone z wałem za pomocą dwóch nakrętek). Zębatki wziąłem z LEGO Technic, przełożenie to oczywiście 2:1 bo inaczej być nie może. Popychacza na drugim zaworze nie ma, ponieważ podczas suwu ssania ciśnienie w cylindrze spada poniżej...
Jest to mapa doladowania powietrza (turbo) os Y 800-4800 => obroty silnika, od 800 do 4800 obr. os X 0-8000 => dawka paliwa od 0 do 80mg/suw os Z cisnienie doladowania, od 1200 do 2200 mbar odejmuje sie od tej wartosci cisnienie atmosferyczne czyli okolo 1000mbar Na tej mapie turbo laduje 1200 mbar powietrza przy obrotach silnika 2800 do 3600 i dawce...
Po pierwsze określ czy aby na pewno katalizator się uszkodził, nie zawsze ten błąd wydajność katalizatora oznacza jego uszkodzenie, na jakim poziomie miałeś zawartość tlenu w spalinach (współczynnik lambda) czy mieszanka była stechiometryczna ? Bo się okażę że sprawny katalizator wyrzucisz a problem zostanie.
... mam instalkę na blosie, i wskaźnik afr podłączony do jednej z sond. na benzynie mam ok, lata po zielonych diodach, jak dam w palnik to mieszanka się wzbogaca. a na blosie, mimo że na maxa go rozkręciłem, reduktor też, czyli dużo gazu idzie do silnika, to jak jadę spokojnie to się palą czerwone diody na wskaźniku afr, tzn bardzo uboga mieszanka,...
jambda działała i działa nadal poprawnie, bo skoro na banzynie mieszanka jest stechiometryczna i napięcie skacze z bogatej na uboga i vice versa to jest oke. Masz czujnik temp teduktora? jesli tak to go wyłącz w amonie, wyłącz też tps bo bez niego da sie jeździć, obadaj to przełączanie się pomiędzy małym i duzym obciążeniem.
Silnik do prawidłowej pracy potrzebuje: 1. Mieszanki stechiometrycznej 1.1. paliwa 1.2 powietrza 2 w odpowiednim momencie iskry, która zapali mieszankę 2.1 moment określany jest kątem wyprzedzenia zapłonu 2.2 iskra ma mieć niebiesko biały kolor, szczelina na świecy powinna być odpowiednio duża. Teraz sprawdzasz po kolei, czy wszystkie warunki są spełnione....
Jeśli wg niemieckiej normy 0,2 to i tak się w takim razie mieszczę.... Ciekawe tylko czemu w drugiej Pandzie 1,1 Selecta nie mam w zasadzie żadnego ubytku przez 8tys.. Instalacja LPG II gen Landirenzo --- od przynajmniej roku była i jest ustawiona poprawnie. Na analizatorach na LPG lambda w okolicach mieszanki stechiometrycznej! Na benzynie też... Gdyby...
Witam Właśnie czytałem książkę serwisową do samochodu Skoda Felicja i dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Temperatura powietrza związana jest z czasem wtrysku paliwa. "Przy niskich temperaturach zasysanego powietrza czas wtrysku jest przedłużany i mieszanka jest bardziej bogata". (Cytat z książki) Jak samo Państwo oto kolejny powód dlaczego wtryskiwanie...
Sory że się wtrące, ale może ktoś mi wyjaśnić co to jest i za co jest odpowiedzialny punkt neutralny sondy lambda ? Dodam że u mnie w aucie sonda jest jakieś pół metra dalej niż kolektor wydechowy-wkręcana w puszkę katalizatora. Punkt neutralny sondy lambda jest to napięcie sondy, które sterownik odczytuje jako napięcie mieszanki stechiometrycznej...
Przy 1V?!? Popatrz na charakterystykę sondy i się zastanów co piszesz, mieszanka stechiometryczna to λ=1. http://obrazki.elektroda.pl/3140430800_1... Fakt - były i są auta seryjnie wyposażone w sondy szerokopasmowe. Sondy szerokopasmowe stosuje się w silnikach z doładowaniem. Przykładowe charakterystyki sond szerokopasmowych: http://obrazki.elektroda.pl/9488902200_1...
Sonda sprawna, wszystko jest dobrze. Sprawna sonda działa jak przełącznik jeśli mieszanka jest bliska stechiometrycznej - napięcie niejako przeskakuje z wysokiego na niskie przy niewielkiej zmianie składu mieszanki. Zostaw register w pozycji gdzie napięcie spada na ubogo. Potem sprawdź napięcie z sondy w czasie jazdy. Najmniej pali jak w czasie równej...
BANANvanDYK: zazwyczaj na parownikowych instalacjach jest o wiele za bogato (co jest dobre akurat dla silnika) niż za ubogo, bo jak się na ubogo nakręci to jest całkowite zero jakiegokolwiek przyśpieszenia Niestety to zależy jak na jakiego gazownika trafi samochód. W instalacjach I generacji (na register) nie ma jak prawidłowo ustawić skład mieszanki....
To nie jest żaden wskaźnik AFR po pierwsze :D To jest zabawka. Sonda wąskopasmowa nie daje informacji ile wynosi skład mieszanki tylko daje dwie informacje: 1. Mieszanka uboższa niż stechiometryczna 2. Mieszanka bogatsza niż stechiometryczna I tyle, ten wskaźnik ma tak latać. Jedyna informacja z niego to że sonda działa i że jest ewentualnie 'za bogato',...
... Marneszanse... jeśli attuator jest w stanie JAKKOLWIEK doprowadzić do stechiometrycznej mieszanki. Ale przytkania wlotu proszę NIE TOLEROWAĆ!
Czy silnik ma przełączany kolektor dolotowy. Pod koniec życia mojego Toledo padł siłownik podciśnieniowy. A objawy: - jak zimny ok - jak ciepły musiałem jeździć jak emeryt na wakacjach Gdy mocniej dodawałem gazu, sterownik otwierał elektrozawór do słownika i podawał dawkę paliwa dla kolektora przełączonego. Uszkodzony siłownik nie przełączał, ilość...
Dzień dobry!! Poszukuje pomysłu jak na STOLE doprowadzić do symulowanej pracy sondy lambda. Z ogrzaniem nie ma problemu ( można ją ogrzać np opalarką elektryczną ) A co z samym czujnikiem? ( była podjęta próba z dmuchaniem na sondę CO2, ale to się nie bardzo sprawdziło, lub zostało zrobione zbyt chaotycznie) Jak zasymulować inaczej? Największy problem...
Za uboga to za uboga, patrz czemu. Może za dużo powietrza, że mieszanka nie jest stechiometryczna? Kolego, to podstawowe podstawy. Wzbogać ją na próbę.
Zwróć uwagę że ja uruchamiam bez MAP sensora być może wypinałeś go na działającym silniku wtedy najprawdopodobniej sie udławił bo dostał skokowy sygnał. Co do sygnału zastępczego ECU zna prędkość obrotową, położenie przepustnicy skład mieszanki z obydwu sond lambda to już całkiem sporo. MAP sensor to przede wszystkim info o obciążeniu silnika. Na wolnych...
jesli chcialbys tak dobrze sprawdzic sonde, to musi miec ona wlasciwa temp. czyli najlepiej po przejechaniu kawalka np 10km. czesto zdarzaja sie usterki takie ktorych nie wykryjesz na wolnych obrotach po zapaleniu i takim nagrzaniu. wynika to z rozkladu temp. takze w obrebie samej sondy. wyprowadz sobie jeden przewod do kabiny - sygnalowy sondy i jak...
Emulator (styk S1) podłączasz zamiast sondy lambda. Przełącznik S1 nie jest tutaj potrzebny i możesz śmiało go zewrzeć (schemat jest od LPG,a przełącznik S1 włącza emulator tylko wtedy gdy auto zasilane jest gazem)Aby go wyregulować musisz ustawić na jego wyjściu (S1) sygnał,którego amplituda będzie zmieniała się od około 0,1 do 0,8V z częstotliwością...
Tu masz jak to trzeba zrobić we wtrysku bezpośrednim. Tu nie ma czujnika ciśnienia! Zdaje mi się, że rozmawialiśmy o Punto II i STAG QBOX... na filmie mówią o możliwości strojenia po korektach krótkoterminowych, czytanych z OBD. Ale nie jest to rozwiązanie z wyboru, tylko z konieczności. Trzeba też pamiętać, że w tych samochodach (GDI/FSI) silniki...
Tyle że pomiar emisji był przeprowadzony z sondą w końcówce wydechu. Zgadza się? Dokladnie tak EDIT: Chodzi Ci o to, ze w ukladzie jest nieszczelnosc przed sonda lambda (przez co bylo przed sonda pomiarowa), przez to sterownik dolewa paliwa, zeby osiagnac lambde rowna 1, przez co duzo spala, a tak naprawde sondy otrzymuja informacje o mieszance stechiometrycznej?...
Odpowiadam, że BLOS do PuntoII 1,2 60KM to chory pomysł. Wielu kombinowało z tymi kropkami i szybko wracało to sterej instalacji albo zmieniało na sekwencję - poczytałem o tym kilka postów na innym forum. Dlaczego poroniony?... bo: 1. BLOS dużo kosztuje i raczej nadaje się do silników gaźnikowych lub na jednopunkcie. P2 jest na wielopunkcie i ma "niestety"...
Powiem Ci tyle - nie idź ta drogą. Nie do końca rozumiesz jak działa sonda lambda ani jakie parametry jej sygnału są uwzględniane przez sterownik. Przebieg na sondzie bardziej przypomina sinus niż prostokąt, a wartość szczytowa napięcia jest stosunkowo mało istotna, przebieg jest całkowany, istotne są pewne progi napięć i szybkości narastania... Przy...
W tych wartościach, które są podane tylko nieliczne są pożądane do analizy, i owe są poprawne. Ale nie ma podanych innych ważnych. Zupełnie niepotrzebnie złapałeś się elektryki, ja tam widzę problem w mechanice. ps-rozrząd i zawory są ok, widać to po wskazaniu MAP, analiza spalin? Po co, przecież masz podany "Stosunek paliwo powietrze 15", czyli mieszanka...
kolego goldwinger radziłem ci zmniejszenie przerw na świecach do 0,7-0,8mm (świece z jedną elektrodą czyli takie jakie mają być) jeśli takie masz i tankujesz paliwo dobrej jakości to nie czytaj dalej i po prostu jeździj i nie zawracaj sobie głowy tym problemem a teraz wyjaśnienie mojej sugestii to co opisujesz to nic innego jak "wypadanie" zapłonów...
gdyby mieszanka była jednorodna i o właściwym składzie to spalanie byłoby całkowite silnik kręci się z prędkością dajmy na to 6000obr na minutę czyli 100 obrotów na sekundę, czyli jeden obrót w 0,01s skok (było "wysokość") tłoka to ~8cm w czasie jednego obrotu tłok przesuwa się góra-dół, czyli prędkość tłoka wynosi 2* 0,08m/0,01s = 16m/s standardowa...
Witam wszystkich. Zamontowalem sobie uzywana instalacje gazowa pierwszej generacji do VW Golfa w silniku RP (1.8 8v monowtrysk). Na samym poczatku wyregulowalem ja na czuja ale osiagniete spalanie nieco mnie zaskoczyło (na zalewie za 20 zeta zrobilem 50km). Juz sie wybieralem na regulacje na analizatorze spalin, wpadlem na taki pomysl -moja lambda wisi...
Po kilku dniach walki mam wciąż kilka pytań: - czy przepuszczający EGR ma wpływ na wartości lambda? Teoretycznie powinien mieć, bo część mieszanki idzie do ponownego spalenia(dopalenia). Wczoraj zaślepiłem EGR i narazie jest lepiej, bo samochód nie szarpie i nie żabkuje przy przyspieszeniu. - Jak reguluje sobie mieszankę AL700? Piszecie, że mam ustawić...
Sam początkowo w to nie wierzyłem ale przy jeździe w trasie z prędkościami ok. 90km/h i ok. 120 km/h nie widzę różnicy w zużyciu paliwa. To by było możliwe tylko przy skrzyni bezstopniowej CVT, ale jeszcze nie słyszałem o Fabii z taką skrzynią ... :D :D :D A tak na poważnie, to musi być większe zużycie paliwa, bo przy 120 przepustnica jest bardziej...
To że jest iskra nie znaczy że wszystkie mają ten sam czas wyładowania czytaj też energii. Drugim problemem może być skład mieszanki , nie jest stechiometryczna wtedy błąd ECU będzie na pół fałszywy. Podaj co wynikło z dotychczasowych sprawdzeń , to że podpiołeś jakiegoś kompa to wiemy.
brak emu spowodowało takie zuzycie gazu Tez tak mysle, ECU nie dostaje sygnalu z sondy lambda (napisales, ze jest zmasowany) i przechodzi w tryb awaryjny przyjmujac parametry domyslne. Czasami lepiej jest dolozyc prosty emulator sondy lambda(samemu mozna zrobic za 10zł) i ECU bedzie dostawalo prawidlowy sygnal sondy od emulatora. Poza tym nie musisz...
Kiedy silnik pracuje jak to kiedyś określano na tzw. ssaniu to jest zwiększana dawka paliwa aż do osiągnięcia zadanej temperatury pracy, co za tym idzie mieszanka jest do tego momentu bogata i sterownik nie używa sondy. Dopiero gdy warunki pracy będą odpowiednie to rozpoczyna prace sonda i monitoruje tak żeby mieszanka była stechiometryczna. Szukaj...
Ociz, zwróć uwagę że samochód jest wykastrowany z katalizatora - a kanon głosi że sterownik ma wzbogacać lekko mieszankę ponad wartość stechiometryczną właśnie do zasilania katalizatora. Wydłużony czas wtrysku - przestawiony rozrząd?
to jest diesel a nie benzyna, on nie utrzymuje stechiometrycznej mieszanki, to że widzi że jest niewiadomo jakie ciśnienie to nie oznacza że będzie walić paliwa jak opętany, tylko wie, że może dać pełną dawkę jeśli ktoś da gaz do dechy, ja zresztą w Masterze 1.9DTI mam odłączony przepływomierz i wstawioną diodę 5v->pomiar tak że on też myśli że ma...
8850 nie wiem kto Tobie te herezje wciska. Chyba że sam je wymyślasz. Otóż instalacja 2 generacji, składa się min. z kontrolera sondy z blokiem attuatora - który na podstawie wskazań sondy dąży z ustaleniem mieszanki do wartości okołostechiometrycznej, bądź możliwie bliskiej tej wartości. Na czas pracy inst. LPG sonda odłączana jest od ECM pojazdu...
Obie wspomniane wartości napięć dla takich sond odpowiadają stromemu odcinkowi charakterystyki dla stechiometrycznego składu mieszanki, więc ich zmiana w tym zakresie praktycznie nic nie zmieni. Gdybyś dał 4,5V - mieszanka miałaby skład bogaty, natomiast gdybyś dał 0,5V byłaby permanentnie uboga. Coś takiego na pewno nie jest zdrowe dla katalizatora,...
Mikser? to jest to co przykręcone do kolektora na wtrysku? czy chodzi ci o mikser w sensie reduktor? Czytałem że usuniecie silniczka krokowego na wężu od gazu i przerobienie na tylko śrubę może zmniejszyć spalanie:) Aha jeszcze lepsze kiedyś gadałem z poprzednim właścicielem:) powiedział mi że tą instalacje zakładał na promocji. Trochę to może wyjaśniać...
Regulacja na podstawie lambdy nie jest zbyt dokłada, ale jeżeli już to trzeba ustawić tak żeby mieszanka była jak najbliżej stechiometrycznej, ale jeżeli ustawisz za ubogo to wypali ci gniazda w głowicy.
uboga mieszanka bogaty mieszanka uboga mieszanka bogata mieszanka argon mieszanka
wyciek pompy paliwa układ cd4069 silnik daewoo pralki
pralka electrolux czyszczenie zbiornika paliwa
Aktualizacja BIOS Lenovo T410 bez systemu operacyjnego Sygnał DVB-T2 zanika po 10 minutach działania TV