Masz na mysli pomiar manometrem? Jeszcze nie. Jesli pomine zaworek sterujacy turbina i na sztywno turbo podepne pod vacu pompe to turbina przeladowuje wiec mieszek, ustawienie sztangi jest chyba ok?
Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
tak ten na rurze, a co do turbiny to zobacz jak się zachowuje mieszek na turbinie od podciśnienia. Ale raczej stawiam na dalej zaciętą turbinę tylko teraz na pchanie non stop.
popieram "Sztomel" - na krótko podłączyć turbinę i jazda próbna, będzie przeładowywać i wydawać dźwięki cofającego się powietrza ale powinna być znacząca poprawa w mocy (wg mnie jest gdzieś nieszczelność, może sam mieszek turbiny nieszczelny?)
Witam. Mam roblem z turbiną w VW golf IV silnik AHF. problem polega na tym, że turbina nagle przestałą działać. zapiąłem vag com i wszystko jest ok tylko turbina nie daje ciśnienia na niskich obrotach ( tzn do 3000 ibritów). powyżej jest już prawie ok. wziąłem się za sprawdzanie zaworków od podcisnienia i wężyków. I tak zaworki i wezyki są ok, jednak...
Proszę tu masz chyba w miarę opisane co sprawdzić http://obrazki.elektroda.net/49_11806754... Mozliwe przyczyny: - zawor N75 jezeli jest turbina ze zmienna geometria to: - zapieczone kierownice - mieszek Mam nadzieję że mnie nie podsumujesz jak ostatnio z wężykami. Pozdrawiam jka
Witam. Sprawa była skomplikowana. Otóż jeździłem z tym problemem do listopada 2011 aż wreszcie się wkurzyłem i pojechałem do serwisu. W serwisie fachowcy powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi? Trzymali samochód 2 tyg rozebrali mi pół samochodu. W między czasie ściągneli jakiś super sprzęt do diagnozy turbiny bo ich stary nie widział błędów;) Następnie...
Teraz sytuacja sie troszke zmienila poniewaz turbinka w moim samochodzie zaczela wydawac dzwieki przy odpuszczaniu gazu i zauwazylem zle pracujaca dzwignie mieszka turbiny wiec mysle ze to wina przepustnicy badz egr. (zaworek sterujacy zmienialem i bez skutkow)
Może to być też problem z czujnikiem ciśnienia doładowania, ale trafiają się takie kwiatki jak zacinająca się strumienica w turbinie. Jeśli wyeliminujesz wszystko, włącznie z pęknięciem membrany mieszka turbiny, proponowałbym rozebrać ją i przyjrzeć się czy łopatki strumienicy nie przyblokowują się w jakiejś pozycji.
W samochodzie padł mieszek turbiny samochód jeździł z tą usterką kilka dni. Po demontażu okazało się, że zniszczona jest geometria. Turbo zregenerowane, jednak samochód tragicznie przyśpiesza, czasem zerwie tak jak wcześniej ale generalnie słabo się wkręca. Błąd bez checka jaki zapisany jest to P0299. Po wykasowaniu wraca po przejechaniu kilku km. Załączam...
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
Witam. Auto z którym mam drażniący ucho problem to vw t5 2004r 1.9tdi. Auto trafiło do mnie na wymianę turbiny. Rzeczywiście po oględzinach okazało się że wałek ma luz od ścianki do ścianki i podczas obciążenia wydaje świst z metalicznym chrobotaniem. Po wyczyszczeniu smoka, wymianie oleju i filtrów,sprawdzenie szczelności dolotu zamontowałem turbinę,...
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
a skad wiadomo czy tam on ma kierownice turba? jesli masz mieszek ciśnieniowy przy turninie to masz rónież kierownice spalin. powinienes podac jakie masz oznaczenai silnika kierownic w turbinie nie montowali bodajrze w jednym modleu ale nie pamiętam którym
nie chcę nic mówić na serwis ale u nich zazwyczaj diagnoza to turbo do wymiany po drugie jak kolega napisał czytanie błedów to nie diagnostyka komputerowa ( a ostatnio troszkę pokazało się super fachmanów ) ach i jeszcze jedno kolega kilka postów wyżej napisał że nie może to być turbosprężarka a niekoniecznie wystarczy że będą zapieczone prowadnice...
Witam Problem jest z A4 2.5tdi, AFB 99r. Silnik nierówno pracuje na wolnych, słaby jest, kręci sie tylko do 3tys. takie błędy ma, po skasowaniu wracaja: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 401 H Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 00SG D42 Software Coding: 02002 Work Shop Code: WSC 06335 6 Faults Found: 01282 - Intake...
Witam Ustaliłem, że brakuje tu trzech zaworów zamontowanych na jednej płytce. Znalazłem już kilka (takich kompletów) w sklepach i na aukcjach i żaden z nich nie pasował, choć każdy miał być właśnie "ten". Okazuje się, że takich zaworów jest tyle ilu sprzedawców. Załączam zdjęcie miejsca gdzie były zawory. Wężyk nr 1 jest podłączony do mieszka przy turbinie....
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Witam Pojechałem autem do mechanika, podpiął komputer i wkładał przepływomierz, za czwartym razem trafił na właściwy i samochód "chodził" jak dawniej. Niestety po pewnym czasie stracił część mocy. Zauważyłem, że po energicznym wciśnięciu pedału gazu mieszek przy turbinie nie reaguje. Pomyślałem, że to może być zawór podciśnienia turbiny- kupiłem inny...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Witam wszystkich. Mam następujący problem, z którym nie mogę się uporać i zwracam się do was z prośbą o poradę. Mam VW PASSATA 2001 rok z silnikiem 1.9 TDI 130 KM i historia wygląda następująco: przeładowywała turbina więc został podpięty vag bład standardowy w pamięci sterownika o przeładowaniu poruszałem sztangą faktycznie zatarte kierownice bo ciężko...
Witam, miałem podobny problem w Saabie 9-3 SS 2.2 TiD z 2003r, auto jeździło jak wolnossący diesel. Przyczyną był zawór podciśnienia, uszkodzona membrana w środku, zawór nie trzymał podciśnienia w układzie, na komputerze wychodził błąd podciśnienia i samochód przechodził w tryb awaryjny. W przy tak małym przebiegu w pierwszej kolejności sprawdził bym...
Witam. Mam A6 z 1999 2.5 i dzieje się to samo. Najpierw uszkodził się "mieszek" od regulacji łopatek turbiny, auto straciło moc. Po wymianie regulatora zaczęło działać ale było słychać syczenie po puszczeniu gazu. Po kilku dniach zaczęły występować błędy ciśnienia w kolektorze ssącym. Mechanik powiedział że może być to jakiś zawór kontroli ciśnienia...
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Witam na początek sprawdziłbym podciśnienie . Pompę podciśnienia i jak zachowuje się siłownik na turbinie ewentualnie zaworek sterujący.Pozdrawiam Kudowę zdrój mój Brat tam mieszka i czasem jestem na parę dni.
chodzi o mieszek który steruje kierownicą w turbinie?. Czy trzeba to jakoś ustawić, bo jest regulacja długości ramienia. Turbo było wymieniane, co prawda nie na nowe i potem wymieniany był sam mieszek, ale nie był specjalnie jakoś ustawiany. Dodano po 22 na teście który zrobiłem widać jak dziwnie zachowuje się tyrbo nie wiem tylko jaka jest przyczyna....
Jaką turbinę ma kolega? Chodzi głównie o wymiary śmigła bo na 2 kW musi by już naprawdę spore. Nie mam turbiny na stanie i nie wiem czy będę mieć. Na razie chce rozeznać temat bardziej niż z filmów YT. Racja myślałem aby zmieścić się w średnicy do 1,5 m więc 2kW to duża przesada. Zdaję sobie też sprawę, że turbina wiatrowa to jak ktoś nie mieszka nad...
zrobiłem krótkie rozeznanie i oto moje wnioski: * tanie, z reguły chinskie turbiny mają krótką żywotność i nie warto się w nie pchać (wydatek też niemały, bo ok 3-4k za samą turbinę) * porządna turbina VAWT (tutaj otrzymałem 2 oferty z różnych miejsc) - to wydatek rzędu 20k PLN dla ok 2kW * uzyski z turbiny ok. 2 kW to rocznie w moim terenie nawet mniej...
Proponuję zajrzeć tu http://elektrownia.pb.edu.pl/. Można porównać uzyski z kilku lat dla turbiny poziomej i pionowej takiej samej mocy. Pomijając dramatycznie małą produkcję tych instalacji (w porównaniu do PV) to więcej korzyści daje jednak turbina pozioma. Cała zabawa wg mnie ma jednak średni sens jeśli ktoś nie mieszka nad samym wybrzeżem lub na...
Szczerze mówiąc nie mam jak sprawdzić, podpinany pod kompa był u kumpla który mieszka dobry kawałek drogi. Błędów nie udało się skasować, bo pokazały się ponownie.
Polecam jeszcze przrobić zagadnienie przewietrzalności dolin i czy przypadkiem tam gdzie kolega mieszka nie ma w dolinie zjawiska zwężki Venturiego. Wg pani prof. Lorenc aby produkcja z wiatru była w jakikolwiek sposób opłacalna, minimum to średnia 4.1m/s.
dziwny dzwięk chrobotania to może być obijanie się tego mieszka o drążek kierowniczy? Nie jakby wypłynął płyn to chyba kręcenie kierownicą było by bardzo utrudnione Tak. Może turbina się rozlatuje, sprawdź czy jest dużo oleju w przewodzie dolotowym .
A tu takie mega mikro waty: http://obrazki.elektroda.net/19_12392177... http://obrazki.elektroda.net/51_12392180... Zmajstrowałem je w wolnych chwilach. Parametry:generatorki synchroniczne moc max ok.6W,napięcie od 0-25V zależne od wiatru. Ten grubszy 3fazowy ,cieńszy 1 fazowy.Obydwa maja wyprowadzony stały prąd,po przez ślizgi na...
Kolego - żeby rozwiać wszelkie koncepcje poza klasycznym "śmigłem". Niestety wszystkie te wynalazki typu pionowego mają jeden wspólny mianownik - małą sprawność. Dlaczego ? Dlatego, że jak się przeanalizuje zasadę działania, to duża część energii zużywana jest na "pchanie" pod wiatr "powracającego" elementu. W klasycznym śmigle w ogóle to nie występuje....
To ile ta turbina cię wyniesie kasy ,opłaca się? Cena z przesyłką turbina 3241 zł, inwenter on-grid 1061 zł cło i vat 500 zł maszt i duperele wykonanie własne 500 zł (kilogram stali kosztuje 4,50zł.)Traktuje to jako hobby lepiej płacić ZE za energię chyba że ktoś mieszka w puszczy i nie ma przyłącza ZE to jeszcze dochodzą akumulatory. Inną instalacją...
spękane klamki w drzwiach, pęknięty włącznik świateł, dziurawy mieszek + pęknięta gałka lewarka biegów itd.. Widać, że samochód nie miał łatwego życia albo/i ma spory przebieg. To są głupoty ale 5 zł nie kosztują..wyjdzie z 250-300 zł które trzeba bezsensu wydać. Kolego.. co to są za kwoty.. ;-) Poza tym jak ktoś dużo jeździ to mogą być tarcze do wymiany,...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
regulacja mieszek temperatura mieszek wymiana mieszek
alpine wyłącza częstotliwość światła instrukcje obsługi bosch pralki
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Sony TA-E2000ESD vs TA-E1000ESD – który przedwzmacniacz wybrać? Porównanie modeli ES MAN 2000 TGA F2000 L2000 – bezpiecznik 1 wybija, zwarcie prawego światła pozycyjnego