Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Zatem może przyszła pora na sprawdzenie tych urządzeń? Rozumiem, że są nowe. Tak są nowe i nie działaj trochę poczytałem na ten temat i zastanawiam się nad obrotami może są za małe i czy kierunek obrotów alternatora ma znaczenie? Jakie powinny być minimalne obroty żeby alternator ładował?
Przesadziłeś i to sporo z tą różnicą kół pasowych T25 ,a Opel.Jeżeli jest to nie wielka.Zauważ jedno ,samochód możesz wkręcić na 6000-7000 i więcej zależnie od modelu.Spróbuj tak wkręcić T25.Jeszcze jedna sprawa,minimalne obroty przy jakich alternator ładuje. Przecież nie będzie na luzie trzymał tego ciągniczka na 1000obr.min żeby miał ładowanie.
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
Napięcie jest zależne od obrotów, a te powinny być w granicach 3200 obr/min. Jeżeli masz niższe obroty to i napięcie będzie minimalnie niższe.
Jakie są minimalne wolne obroty po nagrzaniu a jakie obroty są potrzebne aby alternator ładował po włączeniu obciążenia.P
a ja mam pytanko. Jakie obroty minimalne potrzebne są żeby w ogóle alternator zaczoł ładować. Bo tak myślałem żeby zapiąć go do jakiegoś wiatraka i żeby mi na działce ładował akumulator.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Ten wzrost obrotów jest prawie nie zauważalny. Gdybyś o tym nie napisał to bym nawet nir zwrócił uwagi że faktycznie minimalnie obroty idądo góry. Różnica w ładowaniu praktycznie żadna. Chyba faktycznie podmienie alternator bo już mi ręce opadają.
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną...
Usterkę znalazłem w zasadzie przypadkiem. Winny był alternator i jego całkowicie zużyte szczotki. W trakcie schodzenia z wysokich obrotów dochodziło do chwilowego zaniku napięcia ładowania, a następnie znacznego przekroczenia napięcia ładowania, a w konsekwencji do nierównomiernego obciążenia silnika. Po naprawie alternatora falowanie obrotów jest minimalne,...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
.. Akumulator nie pobiera prądu, tylko oddaje, stary rozładowany słabo kręci, nowy dobrze kręci ma kopa, ale nie jest ładowany, wątpie aby jazda coś zmieniła. ... Ładowanie pod obciążeniem to od 14V-14,4V a 12,6V to jest brak ładowania to jest napięcie akumulatora... Przy wyłączonym silniku akumulator oddaje prąd. Przy uruchomionym silniku pobiera...
Tego typu alternator wzbudza się przy około 1000-1200 obr/min na swoim wałku, pełną wydajność osiąga przy 4500-5000 rpm. Jeśli silnik samochodu ma małą moc lepiej żeby przełożenie było duże, przy większych obrotach alternator stawia mniejszy moment. Alternatory z "azjatyckich" samochodów mogą śmiało się kręcić do 18000 obr/min. Jeśli coś ci to pomoże...
Tu jest porównanie charakterystyk prądnicy i alternatora, w funkcji obrotów: http://obrazki.elektroda.net/31_12348172... Moc elektryczna prądnicy P=U*I wynika z dostarczonej mocy mechanicznej P=M*ω (moment razy prędkość kątowa, czyli obroty). Prąd prądnicy jest ograniczony przekrojem drutów, jakim jest nawinięta. Napięcie jest w zasadzie...
A mierzyłeś obroty alternatora czy kóło ma identyczną średnicę jak w starym. sprawdź czy ty alternatora jest odpowiedni. Myślę że przewody są ok, ajk koniecznie chcesz je sprawdzić to weź od kogoś przewody do rozruchu i podłącz akumulator plus do śruby zaciskowej na alternatorze a minus do obudowy aletrnatora. Ja zmierzył bym czy prąd ładowania jest...
witam zdemontuj alternator i daj do przeglądu mozesz mieć zjechane szczotki i komutator alternator znajduje sie pod pompą lhm-u? minimalne wycieki z pompy spływają na alternator i tym samym zbiera sie zabujczy dla niego syf pozdro T
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
Witam! Mam taki problem.... próbuje zrobić pojazd napędzany siłą ludzkich mięśni. chce do tego użyć alternatora z malucha, regulatora napięcia, akumulatora i rozrusznika z malucha. całość ma być ładowana kołem napędzonym korbą. potrzebuje wiedzieć jakie muszę stworzyć minimalne obroty i czy są jakieś szczegóły i rzeczy o których powinienem wiedzieć??...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
Jedyny sposób ograniczenia prądu ładowania to utrzymywanie minimalnych obrotów silnika. To nic nie da bo te pomiary co robiłem są na jałowych jeszcze zanim się rozgrzał 35A pobierał pogrzewacz elektryczny. Także na prąd ładowania nie ma rady.
Wypadałoby pomierzyć moc tego alternatora używając dowolnego obciążenia. Maks obciążenie to takie przy którym napięcie będzie powoli przysiadać. Następnie patrzysz w tym momencie na maks prąd ładowania. Co ważne alternatory samowzbudne mają zasadniczy mankament tego typu że wymagają podwyższonych obrotów aby zaszedł proces ładowania. Alternatory samochodowe...
To skoro jesteś taki mądry to dlaczego w moich trzech autach VW TDI w tym jeden to Bora 1.9 TDI , i wszystkie mają na biegu jałowym ładowanie jak pisałem -oczywiście po włączeniu świateł , ogrzewania szyby czy klimy , pewnie dlatego że są popsute ??? Jeśli uważasz że ładowanie 12,2V na postoju po włączeniu odbiorników jest prawidłowe to ..... powodzenia....
georgesgr , mam 207 z silnikeim EP3 czy wiesz w jakim zakresie może się zmieniać napięcie ładowania? Jak dotąd zauważyłem zmiany od 12,96 do 13,8V w zależności od stanu naładowania akumulatora. Napięcie stabilne nie zależne od obrotów. Minimalne ok. 0,1V spadki przy włączeniu świateł, radia, dmuchawy itp.
Witam Państwa. Wiele osób, które posiadają pierwsze wersje silnika Andoria S320 w swoich traktorach "SAM", boryka się z problem potrzeby zasilania elektrycznego świateł i innych urządzeń a co za tym idzie potrzeby zainstalowania alternatora. Ciężko dostępna(i droga) jest oryginalna wersja ładowania instalowana w późniejszych wersjach wraz z rozrusznikiem....
Akumulatora nie uszkodziz jak będzie regulator napięcia (jak w samochodzie).Ładowania alternatorem - nie polecam.Alternator służy do doładowywania akumulatora w miarę jego rozładowywania.Jak samochód stoi i silnik nie pracuje to akumulator jest w stanie spoczynku gotowy do głównego przeznaczenia - rozruchu samochodu.Jak samochód jedzie to zasilanie...
Zostawiłem oba kable, ładowanie nie schodziło poniżej 14V nawet na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i ogrzewaniu szyby (ale miałem nowy alternator), poza tym było bardzo stabilne, wahania nie przekraczały +/-0,1V. Co do granicy napięcia, to przyjmuje się że 13,9V jest minimalnym napięciem zapewniającym optymalne naładowanie akumulatora. Współczesne...
Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Dziś odpaliłem silnik po 11...
Gdzie zmierzyłeś te 25V? Jeżeli na akumulatorach podpiętych do alternatora, to znaczy, że nie są naładowane, gdyż naładowane powinny mieć 27,6V. Czy zmierzyłeś prąd, jakim ładują się te akumulatory? 55A to jest wartość dopuszczalna dla alternatora, nie znaczy, że będzie tak stale - zwłaszcza, że akumulator 40Ah nie powinien być ładowany stale taką wartością...
Powrót do tematu. Założyłem regulator tourmaxa (zamiennik - wielkością minimalnie mniejszy). Zlikwidowałem kostke na przewodzie napięcia AC. Sprawdziłem wszystkie styki. Po pomiarach: Obroty 1000 napięcie ładowania bez świateł - 13,4V Obroty 5000 napięcie ładowania bez świateł - 13,6V Obroty 1000 napięcie ładowania ze światłami - 13,3V i maleje nawet...
Kolego Grzegorz_madera wiesz Elektromechanika to jest moje zainteresowanie, i nic tu nie będę zmieniał. A co do mego pytania to dzięki za odpowiedź, oczywiście sprawdzę to, bo mam jeszcze taki sam regulator napięcia nowy RN-C12 14V, Po sprawdzeniu się odezwę, i podam resztę informacji na ten temat, a na razie dzięki :) Dodano po 1 Witam ponownie, sprawdzałem...
Cześć, Jakiś czas temu zauważyłem w moim stilo deficyt prądu. Objawiało się to niedoładowywaniem akumulatora. Z czasem odpalał coraz gorzej. Czasami po odpaleniu napięcie w instalacji spadało do poziomu kiedy wyłącza się ABS. Po przegarowaniu zwykle wracało do normy. Z czasem dodanie gazu przestało pomagać. Naładowanie akumulatora do pełna rozwiązywało...
Jak masz miejsce to spróbuj ze złomu wyszarpać jakiś alternator z samochodu i podłączyć go bezpośrednio pod silnik. Alternator do poprawnego działania potrzebuje minimalnych obrotów ok. 1000-1500 (woli większe ale przy tych już powinien kilka watów z siebie dać) i zwykle posiada wbudowany regulator sterujący mocą tak aby utrzymać stały poziom napięcia...
Witajcie ja rowniez mam problem z alternatorem ,na odpalonym silniku na wolnych obrotach (okolo 850 obrotow) ladowanie na klemach aku 13.9V ,wlaczam swiatla mijania, radio,ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13.8V minimalnie spadnie ale trzyma. Nastepnie po zalaczeniu dodatkowych urzadzen( np. el. szyby,wentylatorow chlodzenia silnika,dlugich,przeciwmgielnych)...
Moim zdaniem jeżeli na wolnych obrotach ładowanie jest wg mechanika ok a po choćby lekkim dodaniu gazu nic nie przygasa to można tak jeździć. Być może regulator napięcia umieszczony w alternatorze nie jest pierwszej młodości. Być może gdzieś na jakimś połączeniu jest jakiś minimalny opór. Wiem pisałeś że regulator był wymieniony ale może jednak nie...
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
Witam ! Mam problem dotyczący ładowania w ursusie c-328. Zaraz po uruchomieniu silnika wszystko jest ok po chwili na wolnych obrotach zaświeca się kontrolka ładowania, lecz po przygazowaniu gaśnie. Gdy kontrolka nie świeci napięcie ładowania wynosi w granicach 14,5-15,2V . Po dwóch minutach kontrolka zaświeca się i nie gaśnie nawet po dociśnięciu gazu...
Jeśli chodzi o napięcie ładowania to przy wolnych obrotach powinnno wynosić 13,5 do 15V, spadek do 12V to norma przy maksymalnym obciążeniu, Alternator ma wtedy minimalny wydatek prądowy i prąd jest pobierany z akumulatora. Maksymalny prąd ładowania powinien być przy około 3000 - 3500 obr/min - jest to zależne od przełożenie alternatora. Z praktyki...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
...a jestem w stanie osiągnąć SKUTECZNE 800 obrotów/min z wiatraka pionowego o średnicy 24cali (60cm) i wysokości 150cm? Mówiąc skuteczne mam na myśli takie, które rozpędzi alternator i utrzyma obroty/ładowanie na odpowiednim poziomie. Na większy wiatrak nie mam miejsca, poza tym większy wiatrak to większe koszty budowy. Budując wiatrak oparty na 2...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Znalazłem przyczynę skoków napięcia podczas ładowania. Mianowicie. Pasek się ślizga :please: Za każdym razem jak odkręcałem alternator i zakręcałem ponownie było ok. Pochodził chwilę i znowu zaczynało napięcia skakać. Pochodził dłużej i zaczęło się dymić z paska. Problem w tym, że mam już naszpanowane na MAX a pasek mam prawie nowy, w zeszłym roku zmieniany...
pierścienie możemy jedynie wygładzic drobnym papierkiem celem przeczysczenia minimalnego wygładzenia druga sprawa pierścienie są z metalu i wytrzymują żywotnośc alternatora ale regulatory napięcia razem z szczotkotrzymaczami niestety ale gęsto i często są produkcji made in china także same szczotki niewiadomo z czego są wykonane i do czego można to...
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
W samochodzie wymieniono mi silnik dwa miesiące temu, zauważyłem przypadkowo sprawdzając kiedyś światła po podpięciu przyczepki, ze samochód gdy jest na wolnych obrotach i włączę światła awaryjne, silnik pracuje w rytm migających kierunkowskazów, zrobiłem taki test, czarna końcówka do MASY przy aku, a czerwona do + na aku lub do + na alternatorze, strasznie...
(at)ElektrodaBot silnik to Deutz a nie deluxe. popraw odpowiedz. Sprostowanie – wersja instalacji z silnikiem Deutz Przepraszam za poprzednie nawiązanie do „Deluxe Engine”. Poniżej poprawiam opis zgodnie ze schematem „Electrical Diagram – Deutz Engine (końcówka S/N 343191)” przesłanym w ostatnim poście. 1. Lokalizacja i rola diody #3 • Na schemacie...
Tak jak już pisano wcześniej KV to modelarska jednostka obrotów na wolt. Co do konkretów to póki co przewiduje śmigła 12'', co do KV silników to też chyba trzeba będzie zejść na niższe żeby cokolwiek zadziałało. Myślałem nawet o śmigłach 15'' i dobraniu silników do nich. Co do udźwigu, to nie mogę podać nic konkretnego, sam nie wiem jak jeśli chodzi...
Ja stawiałbym na indywidualne zasilanie z WOM, może z jakąś obudową przeciwrozbryzgową. Gdy jeszcze Kolega podpowiedział o tych gwarancjach na ciągniki wykorzystywane też do "noszenia" tego sprzętu - nie bardzo widzę inne rozwiązanie. Te obliczenia dotyczyły sprawności teoretycznej, maksymalnej alternatorów. Praktycznie, to taki np. 55A jak ma marszową...
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Witam, to mój pierwszy post, nadmienie iż jestem mechanikem samochodowym ale na ten moment nie potrafię rozwikłać problemu a oto on: posiadam Astrę f gsi z silnikiem c20ne, kupiłem ją niedawno i zauważyłem jadąc w nocy że kontrolka ładowania się żarzy, czyli im większe obciążenie tym bardziej się żarzy, widać to tylko i wyłącznie w nocy. Włożyłem inny...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania. Co do diód to sprawdziłem wszystkie i każda przewodzi tylko w jednym kierunku. Czyli wydają się, że są ok. A co do migania światła to faktycznie występuje taki objaw przy niskich obrotach. Włączam wszystkie odbiorniki i napięcie...
Nie wiem jak powinno być ale ładowanie nie zmienia się pod wpływem obrotów silnika-tzn. nie zwiększa się a raczej maleje minimalnie o te 0.02 V Czyli ładowanie OK. Przepraszam za roztargnienie sytuacja, którą wymodziłem występuje kiedy na biegu jałowym jest nieciekawei i nie przechodzi testu z klemą, a tutaj jest dobrze. Teraz doczytałem oczywiście...
Zacznę może od tego Ostatnia kwestia to bieg jałowy. Toyota Yaris 1.0 2004, wolne obroty przy pełnym rozgrzaniu - 600 rpm. Wprawdzie nie ma elektrycznie grzanych foteli ale wspomaganie kierownicy jest elektryczne. I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Przysiada dopiero w sytuacji wolne obroty + światła mijania, wentylator kabiny...
Witam. Jaki wpływ na wydajność (moc), będzie miał ilość magnesów zainstalowana na wirniku i czy stosuje się taką samą ilość magnesów jak żłobków. Będę przerabiać alternator i zastanawiam się nad daniem takiej samej ilości magnesów co żłobków pod lekkim skosem. Przy 36 żłobkach normalnie jest 12 biegunów, czyli zmiana pola następuje co 30 stopni a gdybym...
Kol. lubark jak widzisz zapytałeś o ładowanie w swoim aucie a koledzy w cudzysłowiu kazali by ci wymienić silnik [nie obrażając nikogo ] co do zapłonu możesz próbować , ale jeżeli auto sprawuje się dobrze [lekko się uruchamia , zużycie paliwa jest w normie ] ja osobiście nie kombinowałbym , a jeżeli zdecydujesz się na sprawdzenie ustawienia zapłonu...
Że w czołgach starszej konstrukcji T 34 i niektórych T55 oraz transporterach produkowanych w Lublinie były prądnice to wiem na pewno.Nie pamiętam jakich parametrach były silniki dislowskie,wysoko czy nisko obrotowe,zdaje mi się że te drugie.Jeżeli te drugie to i prądnice ładowały przy małych obrotach i o takie mi chodzi.Obawiam się że zbyt duża liczba...
witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Witam serdeczne. Posiadam bmw Z4 e85 z 2004 roku z 3.0 silnikiem. Otóż od pewnego czasu mam pewien jak się już teraz okazało dosyć duży problem. Silnik kuleje na niskich obrotach, po podłączeniu do komputera pokazuję błąd "Wypadanie zapłonu cylinder 4,5,6". Silnik szarpię na niskich obrotach lecz na wysokich zbiera się w miarę komfortowo ( zależy jak...
witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna...
Witam szanownych elektrodowiczów :) Mój problem jest dość złożony i jak w temacie dotyczy ciagnika C-385A. Wiec najlepiej zaczne od poczatku. Luzy wspomagania układu kierowniczego: Na początkek sprawdziłem wszystkie drążki i wymieniłem te które wg. mnie powodowały luzy. Niestety nie pomogło to, a raczej pomogło ale w niewielkim stopniu. Oczywiście luzy...
Mam problem bo mi cos sie porypało z ładowaniem w moim maluchu natomiast z juz od wczoraj cos fiksowało bo przy jezdzie zapalała mi sie lampka od ładowania i to tak pulsowała jakbym miał drugi wskaznik paliwa z poczatku tak swiecial bardzo zadko lecz to sie nasiliło swieciło coraz bardziej jak bym jezdzil na rezerwie w koncu zaczela sie palicz noi akumulator...
To tak jak z akumulatorami ołowiowymi. Ze zgrozą stwierdziłem, że ich czas to 3-5 lat. Tak mi mówił specjalistyczny sklep... Noo z nimi już tak dobrze nie ma, są wyżyłowane tzn masy czynnej mało odległości minimalne żeby gęstość prądu i pojemność utrzymać, powoduje to szybsze zasiarczanie. Akumulatory wiecznie niedoładowane bo jakież to wówczas była...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
STEROWNIK POMPY DO WODY (NAPĘDZANEJ SILNIKIEM DIESLA) Legenda: [Info sms] - Powiadomienie w postaci smsa [POLECENIE SMS] – polecenie wykonania konkretnego działania przez sterownik, komenda sms którą można wywołać polecenie LCD – informacja wyświetlona na ekranie LCD Sygnały wejścia: 1) czujnik ciśnienia oleju – jak ciśnienie poniżej...
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
Chłopie, widzę że o prądzie to Ty nie masz zielonego pojęcia. A nie skojarzyłeś tego że kłopoty zaczęły się gdy zamontowałeś to tandetne radio ? To nie pobór maksymalny a minimalny, a dokładniej prąd który pobiera radio w czasie gdy jest wyłączone. Wnioskuję że masz malucha, maluch to prawie samochód ale nie wszystko posiada prawidłowe. Sprawdź najpierw...
Akumulator kwasowy nie nadaje się do pracy w cyklu naładowanie - rozładowanie. Bzdura. Akumulatory kwasowe nadają się do pracy cyklicznej i często tak pracują. Jedynie akumulatory rozruchowe nie mogą pracować cyklicznie ze względu na delikatną budowę płyt. Czy alternator to dobry pomysł? Czy znajde lepsze w miare niskiej cenie rozwiązanie? Jeśli wybudujesz...
W samochodzie są też kontrolki np.ładowania hihi nic nie piszesz co ta kontrolka np.świeciła podczas jazdy.Jeśli świeciła to trzeba sprawdzić napięcie na akumulatorze jak dajesz gaz to powinno być około 14V.A jeśli kontrolka nic złego nie pokazuje to ile lat ma akumulator?czy był kiedyś doładowywany?czy często jeździsz?Jak nieszło kręcić/rybka hihi/to...
Witam. To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale w sumie nie znalazłem więc zaczynam nowy temat. Tak więc problem polega na tym, że mój cienias 900 na gaźniku(tyou Weber) przerywa podczas jazdy (jakby silnik zgasić), następnie walnie w rurze i jedzie dalej. Czasami jest to pojedyńczy...
Cześć! Mam dwa problemy z samochodem Citroen C3 1.1 HFX 2007 z LPG (niefabryczne) A. Elektryka Szukam informacji jaki model alternatora był oryginalnie w Citroenie C3 1.1 z 2007 roku. Niestety http://public.servicebox-parts.com nie jest już dostępny. Nawet jakbym chciał się zarejestrować i zapłacić, to pod koniec rejestracji występuje nieokreślony błąd....
nie no, w naszych warunkach jako sensowną hybrydę rozumiem tylko dożucenie silnika elektrycznego obok spalinowego (za sprzęgłem, przed skrzynią biegów) i zasilanie go z akumulatorów. W silniku spalinowym największa paliwożernosc jest w czasie przyspieszenia. Wówczas taki silnik elektryczny ze swoim momentem obrotowym zrobilby swoje i przyspieszylibyśmy...
Akurat skończyłem odrabianie lekcji na ten temat i podzielę się moimi wnioskami wyciągniętymi z tej lekcji. 1. Modyfikacja pierwsza dotyczy wyłączenia ładowania po osiągnięciu napięcia 14,4V. LELEK zaprojektowany jest do utrzymywania prądu konserwującego przy napięciu 14,4V. Zależy mi na tym aby po osiągnięciu napięcia 14,4V na akumulatorze prostownik...
Cześć, Odpowiem zbiorczo :) Dziękuję Wam za sugestie i opinie. Szczególnie cenne są dla mnie i zapewne dla innych czytelników Wasze rady bazujące na osobistym doświadczeniu i wiedzy. Odnośnie LiFePO4 - słyszałem, że można je bezpiecznie naładować do 4.2 V, ale to nie ma żadnego sensu, bo między 3.7 a 4.2 V jest mniej więcej 1% ładunku, a trwałość się...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Niestety w dalszym ciągu nic nie mogę z tym zrobić. Wymieniłem regulator alternatora razem ze szczotkami bo może wcześniej ładowanie miałem za niskie i to mogło powodować takie opóźnienie. Niestety, nic to nie dało... :cry: Natomiast mam kolejny problem. Stało się to kiedy eksperymentowałem z sondami lambda. Wcześniej miałem tak, że po przekręceniu...
Mam prądnicę w motocyklu. 1 faza, samowzbudna, oba końce wyprowadzone z obudowy przewodami, oba niepodpięte do masy, czyli mam pewną dowolność w konstruowaniu modułu regulatora-prostownika. Sam regulator myślę zrobić w klasycznym układzie - jedna połówka przebiegu zwierana tyrystorem po przekroczeniu określonego napięcia (napięcie ładowania + napięcie...
Może na początek napisz po co ci to Autor tego wątku gdzieś tam na początku robił takie testy, bo chciał ups'em uruchamiać inwerter. Poniżej opisuje co jak dlaczego, inwerter mam off-grid z wejściem AC jako baypas (czyli obejście sekcji PV/aku, z opcją auto uruchomienia agregatu (o ile agregat ma opcję auto startu) sterowaną z inwertera. Ja stosuje...
Do miost Wcześniej śledziłem wątki z tzw. amerykankami rowerowymi . Jeżeli lubisz majsterkować, to powinieneś zainteresować się właśnie tą konstrukcją. Wcześniej przeczytaj strony: dla początkujących może coś tak małego, co wystarczy do zapalenia w ogrodzie na kilka godzin żarówki led... http://obrazki.elektroda.net/88_12665293...
minimalne obroty alternatora obroty minimalne minimalne obroty
samsung mruga dioda zasilania bezpieczniki accord blaupunkt pobór prądu
sprawdzanie akumulatora samochodowego rower elektryczny btwin
Ulga na dziecko dorosłe niepełnosprawne 2025 a składka zdrowotna Toyota RAV-4 – migająca kontrolka awarii silnika, przyczyny, diagnostyka, misfire