Ponieważ zbierające gazy z akumulatora podczas zaiskrzenia mogą wybuchnąć.
Napisz do kolegi [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/u...
Minus akumulatora do "B-" a plus do "B+" a "P-" do sterownika silnika. Na minusie akumulatora będzie jeden kabelek cienki (0) a drugi gruby (B-) i to samo z plusem (13) i B+ https://obrazki.elektroda.pl/5557721000_... .
W pierwszej kolejności sprawdził bym połączenie minusa akumulatora do masy ( karoserii ) .
Masa to kabel brązowy na schemacie i to jest minus akumulatora. Na resztę kabli podawany jest plus z akumulatora.
To jest Citroen, tam akumulatory mają tylko plus. Chcę wiedzieć jakby przyszło mi kiedyś kogoś odpalać Chyba chciałeś napisać "zapalać kogoś" np od tyłu. a może mnie ktoś kiedyś będzie. To też możliwe i tylko od tyłu. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników...
akumulator 12v wentylator 12v Tak więc minus wentylatora do minusa akumulatora. Plus wentylatora, szeregowo z włącznikiem do plusa akumulatora.
I przede wszystkim wspólny punkt w obwodzie Versy to nie minus akumulatora, a COM.
Czy wał korbowy silnika da się ręcznie obrócić? Sprawdź połączenie silnika z nadwoziem i minusem akumulatora, rozłącz, oczyść połączenia do żywego metalu i powtórnie połącz (punkt po punkcie). Jeśli masa zespołu napędowego poprowadzona jest od skrzyni biegów, poprowadź tymczasowo dodatkowy przewód od korpusu silnika do minusa akumulatora. Napięcia dochodzące...
Podłączałeś jak poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/9806987900_... Minus akumulatora musi być połączony ze środkowym konektorem oraz czarnym przewodem odbiornika.
Weź masę z zasilania, czyli minus akumulatora (masa radia), a wejścia podłącz do jednej końcówki głośnikowej, z tym że przez kondensator elektrolityczny 100 µF/16 lub 25 V. Minusami w stronę podłączanego analizatora (oddzieli to składową stałą, która jest na wyjściach głośnikowych). Jeśli analizator widma jest przeznaczony do sygnału z głośników, to...
Biały i żółty pod zaciski bez oznaczeń. Czarny do masy (tej srebrnej podstawy prostownika). Zacisk z oznaczeniem do plusa akumulatora. Minus akumulatora do masy.
GND to również minus akumulatora lu baterii czy innego zródła energi. Vcc to plus tych sposobów zasilań... I daj jakiś schemat żeby mozna było zobaczyc o co chodzi. tylko prowizji nie ustaw...
Połącz minus akumulatora z kadłubem silnika dodatkowym grubym przewodem, lub znajdź oryginalną plecionkę łączącą nadwozie z silnikiem i sprawdź stan połączenia.
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
Uważam że w twoim przypadku kolego bardzo fajny byłby rozłącznik masy ten hebelek jest zamontowany w ciągniku MTZ dochodzi do niego tylko jeden przewód z minusa akumulatora
Witam. 85 minus akumulatora, 86 plus po stacyjce, 30 i 87 przerywasz plus w obwodzie zapalniczki.
No tak mógłby być tak podłączony - od minusa akumulatora do środkowego wyprowadzenia. Taki pakiet podłączasz do swojego routera i powinno działać. Upewnij się, że w oryginalnym pakiecie jest termistor 10 kΩ.
Zrób prosty test. Zapnij przewód rozruchowy od minusa akumulatora do masy silnika. Jak jesteś pewny rozrusznika to szukaj w zasilaniu.
Zobacz jeden pin z czujnika podpinasz do minusa akumulatora. Drugi do T we wskazniku. Minus na wskazniku podpinasz do minusaTEGO SAMEGO akumulatora. A plus wskaźnika do PLUSA TEGO SAMEGO akumulatora. Ale jak pisałem wyżej nie ponosze odpowiedzialnosci za nieudany test.
Ano tylko między minusem akumulatora i fizyczną masą. W tym przypadku kolor żółty wskaźnika do akumulatora. Czerwony oczywiście do plusa.
Spróbuj odpalić centrale z samego aku. Podpinasz akumulator i zwierasz minus akumulatora z "com" centrali.
Witam. Mam proste pytanie. Czy gdy mam akumulator i żarówkę, to wystarczy przełącznik podłączyć do plusa i minus może być stały czy również on musi być rozłączany? Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Wystarczy włączyć zasilacz, odpiąć minus akumulatora i dołożyć miernik do przewodu (+) i (-). No i można dokładnie ustawić 13,7V.
Do dolnej śruby ma być podłączony tylko przewód od szczotek, czyli ten który wchodzi do rozrusznika. Do górnej śruby przewód do akumulatora do plusa i zwieraj śrubokrętem górną śrubę z tym małym konektorem z boku. Minus akumulatora do obudowy rozrusznika albo do masy traktora.
Nie ulega wątpliwości że masz uszkodzoną centralę którą trzeba oddać do serwisu. Tak na tymczasowo..... Podłącz minus akumulatora pod "com" centrali. Powinno zadziałać jednak ładowania raczej nie będzie...
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Minus do minusa na akumulatorze.
Minus akumulatora jest juz podlaczony do karoserii i silnika. W samochodzie zeby zmniejszyc ilosc kabli ciagniete sa tylko kable plusowe, a minusowym jest cala karoseria auta.
Proponuję zmierzyc spadki napięć między minusem akumulatora a masą interesujących nas urządzeń. Nie powinno przekraczać 0.5 V. Pomiar ma sens jeżeli konkretne urządzenie pracuje (jest obciążone).
Proponuję ci sprawdzić masę (rama- silnik),a na początek weź grubszy przewód i połącz minus akumulatora z masą rozrusznika.Jeżeli będzie dobrze kręcił to masz odpowiedź i musisz sprawdzić gdzie on tą masę traci.
Wielkiej filozofii z podłączeniem nie ma. Czerwony do plusa, czarny do minusa akumulatora, żółty do włącznika zasilania (stacyjka itp). Pozostałe przewody to anteny i głośniki. Nie wiem w czym tu można pomóc.
Brak masy albo zasilania na samochód. Sprawdzić trzeba dokładnie połączenia minusa akumulatora z masą karoserii i silnika i połączenie zasilania z plusowym biegunem akumulatora. Odpalanie tego auta w takim stanie grozi poważnymi uszkodzeniami elektroniki.
z regulatora wychodzą cztery przewody: czerwony- plus akumulatora, poprzez bezpiecznik 8A zielony lub czarny- minus akumulatora, rama pojazdu różowy i czarny- podłączone do przewodów w silniku (ładowanie)
Na schemacie ideowym z tego linka jest źle narysowany minus ładowania akumulatorów. Powinien być z drugiego końca oporników R8 - R12, tego który idzie na bazę T3 przez opornik R7. Natomiast na płytce drukowanej minus ładowania akumulatorów jest wyprowadzony poprawnie. Piszę żeby wyjaśnić wątpliwości przy montażu.
Ta masa to też jest ciekawostka bo dzisiaj patrzyłem na oryginalne filmy montażowe z dragona i ten kabel wędruje pod silnik tylko nie miałem tego jak sprawdzić.. Pod silnik nie pod silnik, ale zawsze do minusa akumulatora. https://www.dragonwinch.com/dwm-2500-st,...
Podepnij przewód + na + aku (grubszy), następnie przewód - na minus akumulatora. Włącz do sieci. Pokrętłem ustaw prąd na ok. 5 A i czekaj. Po jakimś czasie prąd ładowania spadnie, to możesz podkręcić na większy. Spokojnie możesz kilka godzin ładować.
w którym dokładnie miejscu znajduje się punkt masowy EP4 Tylko zgaduję, ale dla mnie logiczne by było tylko na silniku. Ja masy mierzę woltomierzem. Jeden przewód miernika do minusa akumulatora, drugi do sprawdzanej masy.
Może podsunę pomysł.... Do "odpalenia" centrali wcale nie jest potrzebna przetwornica Wystarczy podpiąć akumulator i na chwilę zewrzeć minus akumulatora z com centrali. Centrala wystartuje na samym akumulatorze... Jak podepniesz odpowiednio styki dołożonego przekaźnika podłączonego pod zasilanie centrali .... Centrala będzie startować "sama" przy wymianie...
AD1 http://www.elektroinstalator.com.pl/inde... AD2 przez jaką pojemność ? Karoseria samochodu jest metalowa i minus akumulatora jest podłączony do karoserii, Wiec to cała karoserią jest masą
Mnie natomiast zaciekawiło jak podłączyłeś akumulator do układu. Jeśli dobrze czytam schemat to biegunowość jest opisana niewłaściwie, czyli anody tyrystora na minusie. Nie siej Waść zamętu w głowie twórcy wątku. Anody tyrystorów połączone z minusem akumulatora są jak najbardziej OK, to ma być ładowarka akumulatorów a nie układ służacy do spalenia...
Minus pierwszego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia, plus tego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia. Teraz kolejny akumulator - minus do środkowego zacisku i plus do zacisku plusowego. Kolejność może być odwrotna, czyli podłączasz akumulator od strony plusa baterii, później minus do środka. Następnie dolny akumulator - plus do środka zabezpieczenia...
Na sam poczatek to akumulator 12v od skuterka mozesz wlozyc do skuterka.. MZ TS 150 (z tego co widze to taka jest na zdjeciu) ma instalacje 6v i musisz miec akumulator 6v. Minus akumulatora na mase, plus do cewki WN zacisk 15, zacisk 1 pod przerywacz/kondensator. I tyle.
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/9140538800_... Dodano po 2 Taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/9140538800_... A minus akumulatora do minusa.
Czujnik klamki na kierownicy i czujnik tylnego hamulca działają niezależnie od siebie. Jeśli jeden czujnik jest walnięty, to mimo to, drugi powinien działać prawidłowo. Czujnik na kierownicy może być wykręcany, ale częściej są zablokowane taką "zapadką". Gdzieś od mało widocznej strony powinno być okienko/otwór. Tam powinien być ząbek blokujący czujnik,...
Witam ...a GND Arduino i minus akumulatora masz połączone ze sobą. Co prawda nie jest to powalający moduł, ale możesz uruchamiać go etapami: - pojawianie się napięcia sterującego z Arduino ( to jest ) - klucz tranzystorowy i jeden LED wraz z rezystorem zasilany z Vcc Arduino. - klucz tranzystorowy i LED'y zasilane z akumulatora ze wspólną masą. Pozdr.
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
Kolego, już piszę-zaopatrzysz się w zwyłką żarówkę reflektorową ( Np H4) i zwykły 12V akumulator samochodowy. Minus akumulatora łączysz z ramą motocykla, plus poprzez wspomnianą wyżej żarówkę; wykorzystać oba skrajne złacza żarówki ( czyli zarówka w szereg). I tyle. Ps-jak sądzę jest to MZ250 lub MZ Trophy
Zaczął bym od sprawdzenia masy silnika względem karoserii. Jak rozumiem rozrusznik nie kręci ? Można zrobić próbę z kablem rozruchowym zapinając go między silnik a masę akumulatora. Albo zmierzyć napięcie między silnikiem a minusem akumulatora przy przekręconym silniku. Jeżeli będzie jakieś to znaczy że brak masy.
Tę masę, a w zasadzie masy, wyczyściłem i dobrze przymocowałem. Pomiarów dokonałem na mierniku wskazówkowym (diody prostownicze i uzwojenie alternatora, wirnik sprawdzony przez podanie prądu i zwarcie 2-gim do masy) wszystko dobre. Jeszcze nie wykonałem tej dodatkowej oporności na mierniku, powód jest dość prozaiczny, miernik nie jest mój i na razie...
Jeśli napięcie jest 12 V, to może być prosty układ: MOSFET z kanałem N (o małym oporze włączenia i napięciu progowym powyżej 2,5 V, ostatecznie może być 2,0 V, ale już nie mniej), włączony między minus zasilania i minus akumulatora, a do jego sterowania TL431, sterowany napięciem zasilania, który po osiągnięciu odpowiedniego napięcia obniży napięcie...
Jak będziesz odpalał maszynę to minus daje do ramy masy pojazdu odpalanego czyli C-330 a nie do minusa akumulatora , natomiast + dajesz wiadomo do + akumulatora miałem takom instrukcje na fotce z opisem kurom klemę odkręcamy jak wymieniamy akumulator . Pierwsze co w tym przypadku ma być odkręcone to minus potem plus , natomiast przy zakręcaniu plus...
Absolutnie nie można. Nie można łączyć obwodów prądu przemiennego z obwodami bezpiecznymi. Nawet nie ma takiej potrzeby, bo i po co? Rozumiem, że kinkiet normalnie też pracuje na 12V to po co łączyć neutralny z minusem?
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Do ładowania akumulatora 6V z zasilacza 12V wystarczy w najprostrzym układzie tylko rezystor (6ohm/10W). Tyle, że rezystor będzie się grzał... Drugie proste rozwiązanie to żarówka 6V-12V (polecam raczej 12V - będzie kontrola zwarcia). Żarówka o mocy ok.20W powinna byc wystarczająca dla takiego prądu. Rezystor (bądź żarówkę) włączasz w szereg z akumulatorem...
Na masie masz problem na 100 procent, bo wszystko było OK do próby rozruchu. Sprawdź wszystko dokładnie od minusa akumulatora do masy karoserii, żeby wszystko grało styki muszą być dobrze oczyszczone, nie sugeruj się że dokręcenie rozwiąże problem, problem wróci. Możesz już nie kupować miernika. Wiem to po tym co napisałeś w ostatnim poście. Dodano...
Nie, nie można. Cały czas brak masy silnika. Zrobisz w końcu coś dobrze i porządnie, czy w kółko będziemy ufoludów szukać? Bądź uprzejmy zrobić czynność następującą: - grubym przewodem (minimum 50mm2) poprowadź połączenie od minusa akumulatora do silnika, następnie od akumulatora do nadwozia (karoserii), a potem jeszcze od karoserii do ramy. I to wszystko...
Wydaje mi się, że masz problem z masą skutera, bo jak twierdzisz skuter "ożywia" się podczas zapalania światła hamowania. Sprawdź przewód masowy (- ), tj., czy na drodze od minusa akumulatora do ramy i odbiorników pojazdu nie ma uszkodzeń i "korozji" przewodów. Ponadto jeśli nie masz, to dorób dodatkowy przewód masowy z ramy do silnika, oczywiście o...
TAk właśnie. Jak wyfikniesz w pionie parę po prawej stronie, to akumulatory będą leżały jednakowo, fioletowy przewód będzie łączył plus prawej pary z minusem lewej pary. Akumulatory będą jednakowo i tylko kable będą się plątać. Baterie w laptopach są składane tak, że od strony minusa są 2-3 akumulatory równolegle, nad nimi (od strony dodatnich elektrod)...
wszystko podłączyłem tylko zostało mi wtryskiwacze , gdzie na wtryskiwaczach jest plus a gdzie minus
Mając sprawny rozrusznik oraz naładowany akumulator, musisz mieć jeszcze sprawną instalację elektryczną tj. kable zasilające o odpowiednim przekroju, "czyste" styki w akumulatorze, styczniku oraz rozruszniku. Sprawdź, czy silnik ma należytą "masę" tj. pewne połączenie kablem pomiędzy minusem akumulatora a karterem silnika. Posłuchaj, czy podczas próby...
Witam , plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c2e1 minus akumulatora do e2 żarówka nie świeci jest ok , dalej do g2 podłącz plus przez rezystor 100 omów żarówka świeci ok rozłącz te połączenia i dalej podłącz plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c1 do e1 minus żarówka nie świeci jest ok do g1 przez rezystor 100 omów podłącz...
damian troszkę poprawię, najpierw podpinasz przewody pod masę i minus akumulatora i wtedy rozpinasz klemę.
No akumulatory są zasłonięte i widać tylko kleme dodatnia No to w takim wypadku trzeba odszukać nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Nie osłonięty, ale z dostępem do czystego metalu. Tak, aby było połączenie galwaniczne. I to właśnie może zastąpić klemę "minus" owego akumulatora. Klema minus jest po prostu podłączona...
Rozumiem że zewnętrzny prostownik dałeś? Następnie musisz wiedzieć iż w kicie zawarto informacje iż układ zasilany jest z napięcia akumulatora i jak go nie podłączysz między innymi układ 4013 nie dostaje napięcia zasilania, tranzystor T3 nie jest wtedy otwarty itp. Czyli między + mostka a minusem akumulatora masz napięcie, a za tranzystorem już go nie...
Witam --sprawdź czy ten akumulator co chcesz wstawić ma tak samo rozmieszczone bieguny minus i plus , żebyś w miejsce plusa nie założył klemy minusowej i odwrotnie!!! .Minus z akumulatora przeważnie idzie na karoserię i obudowę silnika !!!
Zignorować. Ja zawsze łączę do klem padniętego aku.
Ogólnie kod 009 to wyłączenie spowodowane sygnałem D * lub HA / NA piny kostki b4 to "c" - połączenie z d+ natomiast "d" to (wyszło mi tak tłumacząc) = dla ADR HA-(pomocniczego kierowcy / innego kierowcy) minus akumulatora, jeśli nie występuje, prowadzi droga do + stąd tez takie moje rozumowanie, co do tego ze nie ma wyłącznika adr ale może być podprowadzona...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
jeżeli dobrze kombinuje to minus akumulatora do obudowy zakręcić i plus przykładać po kolei aż się pojawi napięcie bo o regulatorze to wogule nie mam pojęcia jak to wykombinować
Patrząc na wtyczkę od strony wyprowadzeń(wycięcie od góry) lewy to linia K, prawy L. Plus i minus z akumulatora.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Góra i dół mostka powinny być połączone odpowiednio z plusem i minusem akumulatora. Pewnie ten czerwony to plus akumulatora, i urwał się z góry mostka, na dole jest podłączony niebieski z akumulatora. Z prawej strony mostka nic nie jest podłączone - pewnie tam powinien być zielony z wtyczki sieciowej. Uwaga, od wtyczki idą dwa przewody, jeden bezpośrednio,...
Nie ma już chyba prostszego silnika do uruchamiania na przysłowiowej palecie. Podłączasz przewód od minusa akumulatora gdzieś do silnika, następnie od plusa akumulatora do elektrozaworu pompy wtryskowej następnie jakimś solidnym przewodem podłączasz na chwilę świece żarowe do plusa akumulatora (na upartego przy tej temp powinien odpalić bez tego jeżeli...
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Jeśli masa jest wspólna dla obu akumulatorów to nie ma problemu. Gorzej jak minus akumulatora "hotelowego" jest odłączany od masy pojazdu przez jakiś separator, wtedy może być problem.
Hmm hmm :D hmm ... No cóż ...zgodnie z ustaleniami prąd "zwykle" płynie od plusa do minusa , bez względu na fakt, że elektrony poruszają się oczywiście od "minusa" do plusa wszak posiadają ładunek ujemny, więc to raczej oczywiste, że "ciągną" do punktu o przeciwnym ładunku ... I tak naprawdę nie ma to jakiegoś większego znaczenia która elektroda jest...
Witam. Nigdzie nie znalazłem tego problemu więc piszę tutaj. Elektrycy zmieniali licznik jednofazowy. Po wymianie alarm DSC1616 umarł. W transformatorze padł bezpiecznik 315mA. Po jego wymianie system powstał i działa. Zgłasza błąd usterka akumulatora. Akumulator ma 12,7V i jest sprawny. Sprawdziłem i do akumulatora dochodzi plus. Brak minusa. Jak odłączę...
Jasne, że będzie działał wszakże pod warunkiem, ze nieco zmienisz połączenia w instalacji elektrycznej. Mianowicie regulator prądnicy zupełnie nie nadaje się do stosowania po pierwsze, że alternator posiada raczej regulator wewnętrzny a po drugie lampka ładowania jest inaczej włączana. Oczywiście musisz mieć na masie minus akumulatora (Ursusy miewały...
Z tego co widać na foto to brak minusa na akumulator z mosta prostowniczego, oraz brak plusa z amperomierza do akumulatora. Na zdjęciu nie widzę, czy na plusie od mostka co idzie do amperomierza po drodze jest bezpiecznik obok amperomierza prawda?
To do tego tamto to tamtego tu to tam to i git Tak na pewno nie zrozumiesz. Weź prostownik, podłącz jego czerwoną klemę do czarnego przewodu z miernika. Czerwony przewód z miernika do plusa na aku. Czarny przewód z prostownika do minusa akumulatora. (pierw miernik ustawiasz na amperomierz, opisane wcześniej) Pokrętło na prostowniku skręcasz na minimum,...
Otwarcie którychkolwiek drzwi powoduje podanie "masy" przez przycisk w drzwiach. Sądzę więc, że brak masy na doprowadzeniu do tablicy przyrządów. Warto także sprawdzić połączenie głównej masy do karoserii (rozkręcić, odrdzewić, wyczyścić i skręcić ponownie). To samo z "masą" do bloku silnika. Można na próbę doprowadzić osobnym kablem masę z "minusa"...
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Coś mi to wygląda na utrudniony przepływ prądu. Słabe/skorodowane styki. Nadłamany kabel. Coś poluzowane itd. Ew. masz jakieś tzw. miękkie zwarcie. Trzeba by było zmierzyć pobór prądu z akumulatora w różnych położeniach stacyjki i innych wyłączników. Czasem wystarczy pomiar napięcia na dłuższym kablu na najniższym zakresie woltomierza. Pomagają również...
Zakładając, że: -na masę samochodu jest podłączony minus akumulatora, -przewód z alarmu ma polaryzację dodatnią i obciążalność nie mniejszą niż suma prądów pobieranych przez wszystkie lampy kierunkowskazów; to połączyć można według schematu: http://obrazki.elektroda.net/29_12739348... Jeżeli prąd byłby większy od obciążalności przewodu z alarmu (sprawdź...
Pomoge Ci troszkę.Jak jest jeden kabel do kierunkowskazów to należy zastosować 2 diody prostownicze żeby odseparować lewą strone od prawej czyli z tego kabelko jedna dioda do lewych a druga do prawych.Masa wiadomo do masy czyli minus akumulatora lub gdziekolwiek do metalowej obudowy jeżeli takowa jest w tym skuterze.Wyzwolenie masą znaczy że jest to...
A to trzeba sprawdzić, z czym jest połączona obudowa tego tyrystora (z anodą, czy z katodą - akurat BT151 ma radiator połączony z anodą); na schemacie anoda jest połączona z minusem akumulatora, więc jak tyrystor ma obudowę połączoną z anodą, to będzie to uziemienie minusa akumulatora - zwykle jest połączony z obudową pojazdu, więc nie powinno to szkodzić....
Regulator napięcia nie powinien wpływać na zapłon. Bo jeśli masz instalację AC CDI, to zasilanie jest bezpośrednio z cewek, ale dziś bardziej w modzie jest DC CDI zasilane bezpośrednio z akumulatora. Zakładam że masz sprawny akumulator. Bez akumulatora DC CDI nie działa. Do tego mówisz regulator - masz na myśli to, co jest z cewkami w silniku? No i...
to mi ciągle wygląda na brak masy. Podłącz jakiś kabel do minusa na akumulatorze, a drugi koniec podepnij gdzieś do skrzyni biegów albo bloku silnika, i w tedy zobacz czy na tych bezpiecznikach lampka zaświeci normalnie. jeśli tak to bedzie oznaczało brak masy na silniku. nie wiem czy podłączenie do komputera coś pokaże. Nie wiem jak sprawdzałeś połączenia...
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Tak samo :) Robisz dzielnik napięcia obliczony tak, by na jego wyjściu napięcie nigdy nie przekroczyło 5V , minus tych akumulatorów podłączasz do masy Arduino a plus do wejścia dzielnika napięcia.
http://obrazki.elektroda.pl/6883797100_1... Pierwszy z lewej naderwany przy górnej śrubie Chyba masz skrzynkę do wymiany - widać nadtopioną obudowę, problem zapewne jest w niemożności uzyskania pewnego kontaktu na górnej śrubie. Zdemontuj i obejrzyj jak to wszystko wygląda po odkręcenu śrub i wyjęciu bezpiecznika. Przed demontażem odłącz...
Witam !! Na tranzystorach to może być kiepsko, proponował bym coś takiego: LM 358, wej - do masy, wej + do -akumulatora. bezpiecznik umieścić jako bocznik, pomiędzy minus akumulatora a masę. Zaraz sklecę schemacik. Skecono. Rezystory na wejściach nie są konieczne, ale na wszelki wypadek... od 1kΩ do 10 kΩ nie powinno zaszkodzić. Rezystor RX...
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
https://obrazki.elektroda.pl/4137787100_... BTW: z tym izolatorem dookoła plusa to prawda. Gdyby obrać akumulator z tej czerwonej koszulki, miałby minusa na całej obudowie. Koszulka nie osłania obecnie tylko spodu akumulatora, dlatego strzałką wskazałem na spód.
W takim przypadku najlepiej sprawdza się stary przyrząd, śrubokręt z żarówką 12 V w środku i kabelkiem z żabką do zapięcia na masie. Możesz sobie zrobić coś takiego, mała żarówka np. pozycyjna 5W dolutowujesz 2 przewody, żarówkę wsadzasz w termo-kurczkę lub owijasz izolacją, żeby nie zrobić zwarcia i masz gotowy tester. Światła wyłączone. Krokodylek...
apropos tematu: do plusa i minusa akumulatora podłączasz cewkę przekaźnika z rezystorem w szereg. Kiedy spadnie nap. akumulatora - przekażnik puszcza i masz zabezpieczenie. Dla więszych dokładności można pobawić się z diodami zenera i tranzystorem.
Źle podłączony klakson - podłącz 87 z 85 to + akumulatora. Z 30 pójdź do + klaksonu, minus klaksonu daj na - akumulatora. Przycisk podłącz do 86 i do - akumulatora. Oczywiście po drodze w + włącz bezpiecznik.
minus bateria minus zasilacz minus baterii minus zasilacza minus uziemiony
unitra r8040 transformator ethernet samsung łożysko
corolla obroty kuchnia indesit k3g21
Odczyt oprogramowania z mikroprocesora STSPIN32F0 Pioneer AVIC-ZH07 – polskie menu, język interfejsu, modyfikacje, Carrozzeria