a zawory proste?
Trzeba sprawdzić kompresje czy podczas dostania się paska klinowego w rozrząd nie doszło do kolizji silnika i dobrze sprawdzić wiązke, jakieś diagnoza kompem też by się przydała.
Miałem coś takiego w Mitsubishi Sigma. Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o ząbek.
Łańcuch tam jest.
Znaki powinny być w pionie Mogłeś za bardzo napiąć pasek.
Na Mitsumaniakach niby piszą zgodnie że to silnik "bezkolizyjny".
Silniki w Mitsubishi mają znaki jak byki do ustawiania rozrządu. Nie stanowi to większego problemu. Trzeba ustawić jak należy i wibracje znikną (w szczególności pasek wałka wyrównoważającego).
1.6 8V jest bezkolizyjny, niezależnie od nagrzania. Ople kiedyś słynęły (tak, jak 4G61 i pochodne Mitsubishi) z usterkowości paska rozrządu przed upływem przebiegu zalecanego przez producenta i zalecało się wymianę podzespołu natychmiast po zakupie auta.
jest to silnik mitsubishi 2.5L V6 SOHC....
Pasek rozrządu cały ? Główne bezpieczniki w komorze silnika, sprawdzone ?
autko jak w temacie, nie działa mi oświetlenie w bagażniku, chciałem przerobic na LEDy i nie moge znajśc krancówki. Wersja lift back. Z góry dzięki za podpowiedź. Drugi problem to w trakcie przyspieszania tak mi się wydaje że piszczy pasek wieloklinowy. Pasek wymieniłem wraz z rozrządem ale nie minęło.
Ustawione wg autodaty, samochód pali na dotyk.
Mitsubishi Galant z 98rok 2.0 16v Na jednym wałku rozrządu strzelił pasek do wałka balansowego bo nie był zmieniany chyba od nowości co dało efekt że pękł również pasek główny który wymieniony był z pół roku temu teraz tak złożone wszystko na znaki dwa nowe paski założone sprawdzone zawory wszystkie się uginają żadna dzwigienka nie pękła wszystko się...
Co to jest 840 obrotów, w silnikach, w których są 2 paski zębate (jeden do rozrządu, drugi do wałków balansowych) np alfa 2,0TS czy mitsubishi, musiałbyś chyba całe wieki kręcić, żeby pokryły się znaki na obu paskach z kołami ;) Tak ma być
Ustawienia są prawidłowe według paska a praca silnika wygląda tak jakby tłok uderzał w zawór.
Przeskoczyl mi pasek rozrzadu w space wagonie 2.0td i mam problem z ustawieniem znakow i z odkreceniem rolki napinacza nie widac sruby pomuzcie moze jakis schemat :?:
Jak balansowy pęknie to może zrobić spore spustoszenie, np. ubija czujnik wału, może pokrzywić tarczkę czujnika i finalnie dostać się pod pasek rozrządu z wiadomym skutkiem. Ale czytałem też wypowiedzi ludzi którym się balans zerwał i nie narobił szkód bo zawinął się o zębatkę wałka balansowego.
Witam,nie wygląda to na rozrząd ,sprawdziłbym np.sprzęgło alternatora itp.Coś kręci się jeszcze po zejściu obrotów silnika. Najszybciej będzie jak ściągniesz pasek wielorowkowy i zrobisz próbę.Jeśli będzie cisza to problem masz z osprzętem.
Czwarty przypadek - kolega - o włos nie zabił silnika, bo zerwał się pasek od wałka wyrównoważającego a jest on bezpośredni przy napędzie rozrządu (Mitsubishi Galant). I tak sobie jeździł nie wiadomo ile z kikutem wkręconym milimetry od napędu rozrządu. Gdyby nie przegląd nikt by nie nie zauważył. Jakim cudem tego nie wyczuł? Przecież silnikiem musiało...
Wymieniałeś w nim pasek rozrządu? W tych silnikach ustawienie na znaki nie jest łatwe, trzeba blokować wałki rozrządu, aby się nie przesunęły po odbezpieczeniu napinacza. Cewki też mogą się psuć, ale jest to rzadkie zjawisko. Może być również czujnik położenia wałka rozrządu i najgorsze popychacze zaworów.
Swięte słowa revolt, tak jak orginalny pasek rozrządu Bosch do vectry B który podarł się dosłownie po 40.000 km a do wymiany niby jeszcze 20.000 km, częste wymiany rzy mniejszy koszt to wychodzi na jedno z tym że więcej stresu i przerw w jeździe i przestojów w warsztatach. Nissan np ma w wielu silnikach łańcuszek rozrządu który nie podlega wymianie...
Witam. Silnik 2.0 did, r.p. 2005, typ silnika BSY. Parę słów wstępu. Podczas pracy silnika pękło sprzęgiełko alternatora, pozostały na części wewnętrznej ostre krawędzie które pocięły pasek napędu alternatora na wąskie kawałki ( jak makaron nitki ), te z kolei nawinęły się na koło napędu paska rozrządu i spowodowały przeskok paska na ząbkach i silnik...
rysnieznany nie napisał jak był uszkodzony rozrząd, być może nie ruszało aparatem zapłonowym, jeśli dobrze pamietam,to w tym modelu jest napędzany od wałka rozrządu. Mnie też kiedyś przywlekli Astrę bo bendiks przepuszcza a skończyło sie na 1.200 pln, bo zerwał sie pasek - 14 na 16 zaworów do wymiany, 4 prowadnice pasek, rolki, uszczelka pod głowicą.
Nie jestem specjalistą w tych sprawach a niedawno miałem prawie identyczny przypadek w lanosie. Okazało się, że pękł wał pod nakrętką kontrującą koło paska rozrządu i właśnie skutek był ten sam strzelanie, utrata mocy i po dodaniu gazu samochód zamilkł. DAEWOO to nie MITSUBISHI ale...
Przebieg 94 tkm, rozrząd OK, pasek i świece do wymiany w przyszłym tygodniu.Przepustnica rozebrana i czyszczona osobiście w ubiegłym tygodniu. Po konsultacjach z mechanikami i netem doszedłem do wniosku że nie "nauczyłem" ECU wolnych obrotów a raczej położenia przepustnicy po odłączeniu akumulatora. Po prostu w czasie nagrzewania silnika po podłączeniu...
Witam serdecznie, Posiadam Mitsubishi L300 4WD rocznik '96 2,5TD silnik 4D56 (terenowy bus na ramie od Pajero). Postanowiłem wymienić pompę wody i przy okazji paski rozrządu z napinaczami. Niestety mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego zaznaczonej na obrazku. Zwracam się do szanownych kolegów z pytaniem czy ta śruba posiada gwint prawo czy lewoskrętny?...
Uruchomiłem nieśmiertelny silnik 6G72 mitsubishi chrysler, ale w zestawach z paskiem rozrządu brak sprężyny napinacza. Stara (przypuszczam że 94r) nie wytrzymała i rozrząd się przestawił. Czy ktoś już sprawdzał zamienniki sprężyny, z czego dobrać, bo to istotna część, czego nie przewidują nawet markowe firmy dodające do paska napinacz bez sprężyny!...
Cześć Ręce już mi opadają. Pacjent Mitsubishi Eclipse 2.0 z 92r. 4G63, krew mnie już zalewa. Przed naprawą silnik odpalał i pracował właściwie. Po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu wszystkiego silnik odpalił, wszedł na wysokie obroty, coś zaterkotowało w silniku i zgasł. Nie chciał już odpalić, dopiero po odpięciu przepływomierza odpalił i kulawo...
Zachowanie auta zostało spowodowane przez kilka rzeczy Przetarte kable przez koło chyba klimy idące od czujnika położenia wałka rozrządu, przestawiony jeden ząb paska pomiędzy wałkami rozrządu zapchany egr A na samym początku komputer pokazał błąd i wymieniona sonda lambda bo była spalona Po tym zabiegu ecu nie pokazywało błędu. Dzięki za czujną podpowiedź...
No więc wszystko jasne - przemek1982-25 miałeś rację. Dziś odebrałam auto od innego mechanika i robił rozrząd od nowa. Podobno był ustawiony tylko jeden pasek. Teraz, po drugiej naprawie, przejechałam ok. 30 km i już ani razu kontrolka się nie zaświeciła. Podobnie przed wymianą przez pierwszego mechanika, ani razu nie miałam takiego przypadku. Wiecie...
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie ABS. Mam Mitsubishi Space Stara ale to chyba nie jest istotne w związku z moim problemem. Po zapaleniu silnika w garażu kontrolka ABS nie gaśnie tak jak wszystkie pozostałe. Po przejechaniu nawet małego odcinka drogi ( 400 m - tyle mam do szkoły do której dzieci chodzą ) i wyłączeniu silnika i po ponownym odpaleniu...
Cała historia tego jest taka. Autko od jakiegoś czasu traciło moc - szczególnie jak było wilgotno. Miałem wyjazd do włoch i niestety w czechach zerwał sie pasek (mały) przeciwwagi i wskoczył pod rozrząd. Znajomy "mechanik" scholował nas do polski i zaczął grzebac, przy okazji wymienił paski, uszczelki. Jak wyjechałem od niego auto było wykrecone na...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
w tym rzecz że nie mam czy się podpiąć i pytam czy jest jakaś konieczność?? bo z tego co wiem to w niektórych autach po zmianie paska trzeba zmienić początek tłoczenia pompy wtryskowej i to się da tylko przez pc. w zasadzie u mnie nie ma jako takiej pompy ale dla pewności chciałem się dowiedzieć czy nie będzie takiej potrz eby
Samochód dotarł do mnie na sznureczku bez oznak życia. Krótki wywiad z właścicielem i co się okazuje. Był wymieniony rozrząd samochód troszkę pojeździł i rozrząd się przestawił. Został poprawiony i efekt identyczny z tym że teraz zrobił się problem bo poleciały zawory. Przyczyna całego zajścia dość prozaiczna. W ramach cięcia kosztów nie został wymieniony...
Po wielu bojach - wyniki, fachman stwierdził iż przestawił się pasek rozrządu i go "poprawił" - już nie kopci itp itd ale głośno chodzi, turbina załącza się dopiero przy 3 tyś obrotach, cały czas na jałowym 500 obr/min i mniej ducha - jak jest zimnu to się bardzo dławi i gaśnie przy ruszaniu - czyli gorzej jak przed. Byłem u 4 elektryków żaden nie mógł...
dlatego jak robie jakieś nowe nieznane auto patrze sobie w opis ustawienia rozrządu,nie jest fachowcem ten co uważa że książka mu nic nie powie ,lecz ten co nie boi się w nią popatrzeć ,raz przejechałem się na mitsubishi 2,4 GDIspace wagon chodzi o koło pompy oleju po odpaleniu szarpie silnikiem na wolnych obrotach doświadczeni wiedzą o co chodzi :D
Filtr paliwa jest nowy. ASO MMC Zabrze - byłem, tragedia - niemają programu, komputera i innych takich, bylem też w 3 niezaleznych - to samo. To coś ma kości serwisowe. Dzieki Dodano po 9 Cała historia tego jest taka. Autko od jakiegoś czasu traciło moc - szczególnie jak było wilgotno. Miałem wyjazd do włoch i niestety w czechach zerwał sie pasek (mały)...
Auto to mitsubischi carisma 98 rok tdi. Problem podstawowy jest taki, że czasami (ale coraz częściej) obrotomierz wskazuje zero pomimo że slinik pracuje normalnie. Zużycie paliwa wzrosło o 1litr. W czasie jazdy gdy obrotomierz spadnie do zera to w momencie skręcania zapala się lampka ładowania i skręcanie jest bardzo ciężkie jakby pompa wspomagania...
Łańcuch jest głośny i wcale nie jest wieczny, przy takim przebiegu i tak należałoby go wymienić, a koszt dużo większy niż niż paska. Lancia Ypsilon to Fiat Punto, bardzo trwały silnik 1.2, na pasku ale bezkolizyjny. W tej cenie szukałbym Punta mk.1 (w wersji 60 lub 75, najlepiej ELX), Corsy B ewentualnie Renault Clio, jeszcze może Mitsubishi Colt no...
1. Diesel niby mało pali ale i tak taniej wyjdzie benzyna + LPG, o ile stare silniki diesla były bardzo niezawodne to obecne nowoczesne konstrukcję już do takich nie należą, silnik będzie sie kręcił ale na pewno wcześniej padnie turbo,pompa paliwa, wtryski, filtry FAP/DPF i podobne, na szczęscie w tym budrzecie nie stanowi to dla ciebie problemu :),...
Kolego SauerMauser, opinię o szukaniu grzybów traktuję jako obelżywą i poniżej poziomu forum elektroda.pl. Nie nędę się do niej odnosił. W ten sposób proszę dyskutować na forum typu onet.pl. Tam tego typu inwektywy stosuje ktoś, komu brak argumentów. Kolego cefaloid , z całym szacunkiem, ale zamiast zawierać w swoim poście bzdury, idź lepiej poszukać...
Sprawdzałeś czy nie oberwało klina na kole zębatym wałka rozrządu, skoro pasek alternatora był potargany, to istnieje taka możliwość.
Jeśli jest oryginalny to śmiało montuj. Oczywiście pompa wody, rolki też do wymiany oraz uszczelniacze. Pasek jest tak samo ważny jak inne podzespoły napędu rozrządu - awaria każdego z nich kończy się tak samo. Pompa wody ponoć pompę wymienia sie co drugi rozrząd , reszta też będzie wymieniona . Dodano po 3 Bez najmiejszych obaw możesz go montować...
pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu więc nie ma obowiązku.Ja stosuję paski mitsuboshi rolki koyo pompy aisin.
Jeżeli to jest DOHC to sprawdż rozrząd po zwolnieniu napinacza paska rozrządu/hydrauliczny/ przestawia się o jeden ząbek.Po ustawieniu koniecznie obrócić wał i ponownie sprawdzić.Musi być idealnie jak w książce.
różnica 5000 km w przypadku porządnego paska to śmiech; wymiana po ~100 tys.; polecam pasek mitsuboshi lub conti, fabryczne rolki koyo przy prawidłowym naciągu wytrzymują 200 tys, ale najlepiej wsadzić je w łapę i sprawdzić samemu, wskazane uzupełnienie smaru i wio; ps. 2 rolki + pasek to koszt max 350 zł pozdrawiam :)
P_Zebzda WD40 do zamka można lać, choć smarowania za bardzo nie poprawi, ale chwilowo może pomóc. Lepszym rozwiązaniem jest olej silikonowy(przy okazji można psiknąć uszczelki w drzwiach, prowadnice etc, WD40 zdecydowanie odradzam na coś poza metalem) Z kluczykiem najlepiej spróbować dorobić z zapasu, czasem pomaga. imtheone86 Ustawienie zaworów to...
Witam kolegów. Pacjent to moja madzia 1992r przebieg ponad 330tyś. Lpg założone po wyjściu z fabryki. Spalanie oleju 1l na 1000km, cieknie z aparatu zapłonowego, problemy z odpaleniem, jak zapali dymi tak 1min na niebiesko a przez kolejne 3 na biało. Co z tym robić? Wymiana silnika czy remont? Jeśli wymiana to na 1.8 90 czy 105KM a może na 2.0? Lpg...
rozrząd mitsubishi mitsubishi rozrząd mitsubishi pasek
menedżer znika sekundzie blaszka miedziane siemens gigaset zasilacz
polecany zasilacz laboratoryjny polecany zasilacz laboratoryjny
Zablokowany podajnik podczas cofania - przyczyny i rozwiązania Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku