Trzeba sprawdzić kompresje czy podczas dostania się paska klinowego w rozrząd nie doszło do kolizji silnika i dobrze sprawdzić wiązke, jakieś diagnoza kompem też by się przydała.
Przebieg 94 tkm, rozrząd OK, pasek i świece do wymiany w przyszłym tygodniu.Przepustnica rozebrana i czyszczona osobiście w ubiegłym tygodniu. Po konsultacjach z mechanikami i netem doszedłem do wniosku że nie "nauczyłem" ECU wolnych obrotów a raczej położenia przepustnicy po odłączeniu akumulatora. Po prostu w czasie nagrzewania silnika po podłączeniu...
a zawory proste?
Witam,nie wygląda to na rozrząd ,sprawdziłbym np.sprzęgło alternatora itp.Coś kręci się jeszcze po zejściu obrotów silnika. Najszybciej będzie jak ściągniesz pasek wielorowkowy i zrobisz próbę.Jeśli będzie cisza to problem masz z osprzętem.
Cześć Ręce już mi opadają. Pacjent Mitsubishi Eclipse 2.0 z 92r. 4G63, krew mnie już zalewa. Przed naprawą silnik odpalał i pracował właściwie. Po wymianie uszczelki pod głowicą i złożeniu wszystkiego silnik odpalił, wszedł na wysokie obroty, coś zaterkotowało w silniku i zgasł. Nie chciał już odpalić, dopiero po odpięciu przepływomierza odpalił i kulawo...
1. Diesel niby mało pali ale i tak taniej wyjdzie benzyna + LPG, o ile stare silniki diesla były bardzo niezawodne to obecne nowoczesne konstrukcję już do takich nie należą, silnik będzie sie kręcił ale na pewno wcześniej padnie turbo,pompa paliwa, wtryski, filtry FAP/DPF i podobne, na szczęscie w tym budrzecie nie stanowi to dla ciebie problemu :),...
Łańcuch tam jest.
Miałem coś takiego w Mitsubishi Sigma. Okazało się, że pasek rozrządu przeskoczył o ząbek.
Znaki powinny być w pionie Mogłeś za bardzo napiąć pasek.
Na Mitsumaniakach niby piszą zgodnie że to silnik "bezkolizyjny".
jest to silnik mitsubishi 2.5L V6 SOHC....
Silniki w Mitsubishi mają znaki jak byki do ustawiania rozrządu. Nie stanowi to większego problemu. Trzeba ustawić jak należy i wibracje znikną (w szczególności pasek wałka wyrównoważającego).
Pasek rozrządu cały ? Główne bezpieczniki w komorze silnika, sprawdzone ?
autko jak w temacie, nie działa mi oświetlenie w bagażniku, chciałem przerobic na LEDy i nie moge znajśc krancówki. Wersja lift back. Z góry dzięki za podpowiedź. Drugi problem to w trakcie przyspieszania tak mi się wydaje że piszczy pasek wieloklinowy. Pasek wymieniłem wraz z rozrządem ale nie minęło.
1.6 8V jest bezkolizyjny, niezależnie od nagrzania. Ople kiedyś słynęły (tak, jak 4G61 i pochodne Mitsubishi) z usterkowości paska rozrządu przed upływem przebiegu zalecanego przez producenta i zalecało się wymianę podzespołu natychmiast po zakupie auta.
Mitsubishi Galant z 98rok 2.0 16v Na jednym wałku rozrządu strzelił pasek do wałka balansowego bo nie był zmieniany chyba od nowości co dało efekt że pękł również pasek główny który wymieniony był z pół roku temu teraz tak złożone wszystko na znaki dwa nowe paski założone sprawdzone zawory wszystkie się uginają żadna dzwigienka nie pękła wszystko się...
Przeskoczyl mi pasek rozrzadu w space wagonie 2.0td i mam problem z ustawieniem znakow i z odkreceniem rolki napinacza nie widac sruby pomuzcie moze jakis schemat :?:
Wymieniałeś w nim pasek rozrządu? W tych silnikach ustawienie na znaki nie jest łatwe, trzeba blokować wałki rozrządu, aby się nie przesunęły po odbezpieczeniu napinacza. Cewki też mogą się psuć, ale jest to rzadkie zjawisko. Może być również czujnik położenia wałka rozrządu i najgorsze popychacze zaworów.
Jak balansowy pęknie to może zrobić spore spustoszenie, np. ubija czujnik wału, może pokrzywić tarczkę czujnika i finalnie dostać się pod pasek rozrządu z wiadomym skutkiem. Ale czytałem też wypowiedzi ludzi którym się balans zerwał i nie narobił szkód bo zawinął się o zębatkę wałka balansowego.
rysnieznany nie napisał jak był uszkodzony rozrząd, być może nie ruszało aparatem zapłonowym, jeśli dobrze pamietam,to w tym modelu jest napędzany od wałka rozrządu. Mnie też kiedyś przywlekli Astrę bo bendiks przepuszcza a skończyło sie na 1.200 pln, bo zerwał sie pasek - 14 na 16 zaworów do wymiany, 4 prowadnice pasek, rolki, uszczelka pod głowicą.
Czwarty przypadek - kolega - o włos nie zabił silnika, bo zerwał się pasek od wałka wyrównoważającego a jest on bezpośredni przy napędzie rozrządu (Mitsubishi Galant). I tak sobie jeździł nie wiadomo ile z kikutem wkręconym milimetry od napędu rozrządu. Gdyby nie przegląd nikt by nie nie zauważył. Jakim cudem tego nie wyczuł? Przecież silnikiem musiało...
Swięte słowa revolt, tak jak orginalny pasek rozrządu Bosch do vectry B który podarł się dosłownie po 40.000 km a do wymiany niby jeszcze 20.000 km, częste wymiany rzy mniejszy koszt to wychodzi na jedno z tym że więcej stresu i przerw w jeździe i przestojów w warsztatach. Nissan np ma w wielu silnikach łańcuszek rozrządu który nie podlega wymianie...
Witam. Silnik 2.0 did, r.p. 2005, typ silnika BSY. Parę słów wstępu. Podczas pracy silnika pękło sprzęgiełko alternatora, pozostały na części wewnętrznej ostre krawędzie które pocięły pasek napędu alternatora na wąskie kawałki ( jak makaron nitki ), te z kolei nawinęły się na koło napędu paska rozrządu i spowodowały przeskok paska na ząbkach i silnik...
No więc wszystko jasne - przemek1982-25 miałeś rację. Dziś odebrałam auto od innego mechanika i robił rozrząd od nowa. Podobno był ustawiony tylko jeden pasek. Teraz, po drugiej naprawie, przejechałam ok. 30 km i już ani razu kontrolka się nie zaświeciła. Podobnie przed wymianą przez pierwszego mechanika, ani razu nie miałam takiego przypadku. Wiecie...
Cała historia tego jest taka. Autko od jakiegoś czasu traciło moc - szczególnie jak było wilgotno. Miałem wyjazd do włoch i niestety w czechach zerwał sie pasek (mały) przeciwwagi i wskoczył pod rozrząd. Znajomy "mechanik" scholował nas do polski i zaczął grzebac, przy okazji wymienił paski, uszczelki. Jak wyjechałem od niego auto było wykrecone na...
Po wielu bojach - wyniki, fachman stwierdził iż przestawił się pasek rozrządu i go "poprawił" - już nie kopci itp itd ale głośno chodzi, turbina załącza się dopiero przy 3 tyś obrotach, cały czas na jałowym 500 obr/min i mniej ducha - jak jest zimnu to się bardzo dławi i gaśnie przy ruszaniu - czyli gorzej jak przed. Byłem u 4 elektryków żaden nie mógł...
Auto to mitsubischi carisma 98 rok tdi. Problem podstawowy jest taki, że czasami (ale coraz częściej) obrotomierz wskazuje zero pomimo że slinik pracuje normalnie. Zużycie paliwa wzrosło o 1litr. W czasie jazdy gdy obrotomierz spadnie do zera to w momencie skręcania zapala się lampka ładowania i skręcanie jest bardzo ciężkie jakby pompa wspomagania...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Filtr paliwa jest nowy. ASO MMC Zabrze - byłem, tragedia - niemają programu, komputera i innych takich, bylem też w 3 niezaleznych - to samo. To coś ma kości serwisowe. Dzieki Dodano po 9 Cała historia tego jest taka. Autko od jakiegoś czasu traciło moc - szczególnie jak było wilgotno. Miałem wyjazd do włoch i niestety w czechach zerwał sie pasek (mały)...
Sprawdzałeś czy nie oberwało klina na kole zębatym wałka rozrządu, skoro pasek alternatora był potargany, to istnieje taka możliwość.
Kolego SauerMauser, opinię o szukaniu grzybów traktuję jako obelżywą i poniżej poziomu forum elektroda.pl. Nie nędę się do niej odnosił. W ten sposób proszę dyskutować na forum typu onet.pl. Tam tego typu inwektywy stosuje ktoś, komu brak argumentów. Kolego cefaloid , z całym szacunkiem, ale zamiast zawierać w swoim poście bzdury, idź lepiej poszukać...
Jeśli jest oryginalny to śmiało montuj. Oczywiście pompa wody, rolki też do wymiany oraz uszczelniacze. Pasek jest tak samo ważny jak inne podzespoły napędu rozrządu - awaria każdego z nich kończy się tak samo. Pompa wody ponoć pompę wymienia sie co drugi rozrząd , reszta też będzie wymieniona . Dodano po 3 Bez najmiejszych obaw możesz go montować...
różnica 5000 km w przypadku porządnego paska to śmiech; wymiana po ~100 tys.; polecam pasek mitsuboshi lub conti, fabryczne rolki koyo przy prawidłowym naciągu wytrzymują 200 tys, ale najlepiej wsadzić je w łapę i sprawdzić samemu, wskazane uzupełnienie smaru i wio; ps. 2 rolki + pasek to koszt max 350 zł pozdrawiam :)
Pasek rozrzadu jest tylko luźny, zawory połamane. Dzięki za wszelką pomoc. Silnik do wymiany albo do remontu sprawdzę co taniej wyjdzie. Jeszcze raz dzięki.
moze ktos wie jakiej firmy najlepiej wstawic pasek - jeden mechanik mowil mi ze producent wstawia tam paski MITSUISZI (nie mitsubiszi ;) ) - czy ktos ma jakies info na ten temat?
Które diesle są niekolizyjne? Oświeć mnie. 2,3 TD z mitsubishi galanta z 84roku, pasek poszedł się je........przy 120km/h. Po wymianie paska jeździł jeszcze 3 lata, ile więcej nie wiem bo sprzedałem :D
witam, z gory przepraszam za brak polskich znakow, pisze z telefonu z angielskim menu. Mam problem z mitsubishi coltem 1.3 benzyna 12v 1994r.Otoz colt gdy jest zimny pali ladnie i jedzie praktycznie dobrze czasem lekko sie przydusi, lecz prawdziwy problem zaczyna się gdy przejade ok 30-60 km zaleznie od humoru, wtedy zaczyna sie dusic, nie chce wkrecac...
mitsubishi rozrząd rozrząd mitsubishi mitsubishi pasek
sprzedać lampa elektronowy anteny amatorskie analogowe webasto
podłączenie videograbbera podłączenie videograbbera
Fiat Panda II 1.1 2004 – zasilanie gniazda zapalniczki, brak bezpiecznika F44, bypass z F31/F42 Wymiana akumulatora w golarce NG-888B - instrukcja krok po kroku